Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eipäs mitään, melko sama hinnoittelu postikulujen kanssa topautoosat.fi ja Autodoc. No tuskin ennen pääsiäistä enää kerkeää, pitää ehkä tyytyä Motonetin hintoihin12.3 tilaus, 18.3 toimitus. Topautoosat.fi oli tilaus tehtynä ja Autodocin pahvilaatikosta saapuivat Saksasta lähetettyinä. Taitaa olla Autodocilla aika montakin aliasta, jotka kaikki viittaavat yhteen ja samaan firmaan.
Aeromotorsilta saisi saman osa pari kymppiä halvemmalla kuin autodoc ketjulta (mikäli valitsin oikean auton hakuun).Eipäs mitään, melko sama hinnoittelu postikulujen kanssa topautoosat.fi ja Autodoc. No tuskin ennen pääsiäistä enää kerkeää, pitää ehkä tyytyä Motonetin hintoihin
1.4 16V. Otin Delphin varaosan, sama mitä Motonet myy. Oli siellä vielä halvempiakin, mutta ehkä kaikista halvinta en viitsisi ottaa?Aeromotorsilta saisi saman osa pari kymppiä halvemmalla kuin autodoc ketjulta (mikäli valitsin oikean auton hakuun).
Vahva suositus, että ostat Aeromotorsilta. Ainakin saat sitä mitä tilaat.1.4 16V. Otin Delphin varaosan, sama mitä Motonet myy. Oli siellä vielä halvempiakin, mutta ehkä kaikista halvinta en viitsisi ottaa?
Tsekkaan vielä tuon Aeromotorsin
Joo kiitos tästä. Tilasin Aeromotorsilta ja itseasiassa vielä halvimman OEM osan, hintaa tuli nyt 63€ versus Fixus 128€.Vahva suositus, että ostat Aeromotorsilta. Ainakin saat sitä mitä tilaat.
Toinen erittäin hyvä kauppa on varaosa24.fiJoo kiitos tästä. Tilasin Aeromotorsilta ja itseasiassa vielä halvimman OEM osan, hintaa tuli nyt 63€ versus Fixus 128€.
Eipä ollut tuo sivusto edes tiedossani, saattaa tulla jopa nopeammin Tallinnasta.
Eiköhän se tuo puolanjakaja ole, kun vikakoodi antoi "cylinder 3 misfiring" koodin.
Käykö esim tämä? Ohjausyksikkö/rele JäähdytyspuhallinAudista sit näköjään mennyt ilmastoinnin lauhduttimen flektin ohjausyksikkö 8e0959501ae. Ei löydy edes ebay halvalla. Onko kellään ideoita mistä tuon löytäis halvemmalla. Merkkarilla tais olla 328€
Mulla ei tarjoa alennusta.Käykö esim tämä? Ohjausyksikkö/rele Jäähdytyspuhallin
Mulle ainakin pomppaa tuossa etusivulla -40% alennus kaikista osista, joten hinta jäisi ihan siedettävälle tasolle.
Mulla ei tarjoa alennusta.
Kiitän, tilaukseen lähti.
No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.Kiitän, tilaukseen lähti.
Edit: voiha paska... näyttäis olevan mm. veroprotesti noilla perässä ja netistä keskustelua kun luki niin toivotaan et ees tuon osan lähettäisivät ilman et tarviis rahojaan kysellä konkurssipesästä :/
Edit2: onneksi paypalilla maksoin.
Tuohan Meretek on se, joka osti avk:n toiminnan. Melko hyvin on näköjään tyrinyt, jos tuohon malliin näin lyhyessä ajassa saanut homman ketuilleen. Itse joskus koitin tuolta etsiä osia tai vahinkoautoja, niin tuskaista oli.No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
Tuohan Meretek on se, joka osti avk:n toiminnan. Melko hyvin on näköjään tyrinyt, jos tuohon malliin näin lyhyessä ajassa saanut homman ketuilleen. Itse joskus koitin tuolta etsiä osia tai vahinkoautoja, niin tuskaista oli.
Copart tais olla raatoautot ja meretek varaosatoiminta.Ostiko ne mitään muuta kuin pelkän varaosaliiketoimminnan?
Sain lainaan OBD lukija ja tuli P0141 koodi. Poistin sen ja toivon ettei tule enää takaisin. Eli jotain happianturista itkee? 2kk sitten katsastuksesta kuitenkin läpi meni.Noup. Käyt motonetin motomaatissa luetuttamassa vikakoodit tai osta halpa vikakoodilukija. Sillä se selviää missä vika.
Tulee takaisin. Vaihtaisin anturin.Sain lainaan OBD lukija ja tuli P0141 koodi. Poistin sen ja toivon ettei tule enää takaisin. Eli jotain happianturista itkee? 2kk sitten katsastuksesta kuitenkin läpi meni.
Sain lainaan OBD lukija ja tuli P0141 koodi. Poistin sen ja toivon ettei tule enää takaisin. Eli jotain happianturista itkee? 2kk sitten katsastuksesta kuitenkin läpi meni.
Katin jälkeistä lambaa toi koodi meinaa. Ei maffia. Tarkemmin lamdan lämmitysvastus poikki.Varmaan ilmamassa-anturi. Tuohon löytyy ihan oma puhdistusaine, jolla saattaa korjaantua (CRC Air Sensor Clean PRO 250 ml | Motonet Oy ). Eli otat sen anturin irti ja suihkuttelet useampaan kertaan tuolla aineella sinne anturiin ja annat kuivua. Sitten laitat paketin kasaan. Pelkästään suihkutus, elä käytä mitään harjaa tms siihen. Jos ei tuo auta, niin uutta osaa kehiin.
Hyundai i20: Bad MAF Sensor → Symptoms & Causes | Drivetrain Resource (700r4transmissionhq.com)
Katin jälkeistä lambaa toi koodi meinaa. Ei maffia. Tarkemmin lamdan lämmitysvastus poikki.
Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..
![]()
MTX Tools multihylsysarja 4 - 14 mm 1/4" 30 osaa | Motonet Oy
Materiaalina kestävä kromivanadiumteräs (Cr-V). Erikoismuotoiltu multihylsy sopii kolmio-, neliö-, 6- ja 12-kulmaisiin-, tähti-, ratas- ja E-Torx-kantoihin...www.motonet.fi
Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..
![]()
Materiaalina kestävä kromivanadiumteräs (Cr-V). Erikoismuotoiltu multihylsy sopii kolmio-, neliö-, 6- ja 12-kulmaisiin-, tähti-, ratas- ja E-Torx-kantoihin...www.motonet.fi
Juu tuo sarja ei jatkoon. Hylsyt ovat susia.Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..
![]()
Olen törmännyt hylsyihin, joissa on tulppaan tarttuva spärdäri hylsyn sisällä. On siinä mielessä magneettia parempi, että ei magnetoi tulppaa, eikä kerää niin paljon itseensä pölyä.Kannattaa muuten ostaa magneettinen tulppahylsy. Helpottaa hommaa melko paljon. Nyt ensimmäisen kerran vaihdoin tulpat sen avulla, onhan se kätevä!
![]()
Itse pidän enemmän magneettisesta kuin näistä kumispärdäreistä, joskus jäänyt hylsy jumiin tulppaan uutta kiinni laittaessa -> kumi piti rasvata ja hylsy teipata kiinni jatkoon..Olen törmännyt hylsyihin, joissa on tulppaan tarttuva spärdäri hylsyn sisällä. On siinä mielessä magneettia parempi, että ei magnetoi tulppaa, eikä kerää niin paljon itseensä pölyä.
Mites tuollaisen hajonneen puolan "cylinder 3 misfiring" kanssa ajaminen? Aiheuttaako vauriota ajaa lyhyt matka. Olisi motonettiin tullut tuo puolanjakaja, mutta auto seisoo nyt korjaamon pihassa, matkaa noin 4-5km.
Hommana niin helppo, että ei viitsi korjaamolle jättää laitettavaksi. Piti vikakoodit vaan käydä lukemassa
Jos tuolla ei varmaa ongelmaa puolassa ole, niin kokeilisin ensin vaihtaa puolan toiselle sylinterille ja katsoa siirtyykö ongelma. Noita kun ei tarvitse mitenkään kummemmin koodailla. Jos vaikka ongelma onkin johtosarjassa tms. jos ongelma on puolassa, niin vaihtaisin kaikki kerralla ja jättäisin toimivat konttiin vastaisen varalle. Itselläni oli aina ehjä puola autossa mukana.
Tätä kannattaa kyllä kokeilla jos se on mahdollista, mutta tämä potilas taisi olla pösö joten ei taida olla mahdollista kun niissä yleensä on puolapaketti jossa kaikki puolat ovat samassa ja suoraan sytytystulppien päällä.
Kiintoavaimia vaikka muille jakaa ja 16mm puuttuu, uskomatonta.![]()
Hylsyavainsarja 152 osaa
Hintansa arvoisin hylsyavainsarjamme! Todellinen klassikko, jonka huolellisesti koottu sisältö, korkea laatu ja edullinen hinta ovat mahdollistaneet kotinikkareille ja harrastemekaanikoille jo vuosikymmenten ajan hylsysarjan, joka kattaa useimmat kotona ja autotallissa tarvittavat mutterit ja...www.biltema.fi
Kiintoavaimia vaikka muille jakaa ja 16mm puuttuu, uskomatonta.
Sama kävi 1.9 TDI ja muistaakseni trucktek merkkinen kiristäjä. Kiristäjän kiinnityspultti poikki muutaman sadan km jälkeen.Jaahas. Auto oli viimeviikolla korjauksessa; vaihdettiin laturi, hihna ja hihnan kiristäjä. Nyt napsahti hihnankiristäjän pultit poikki.
Onneksi oli autoliiton plus jäsenyys ja sai sijaisauton alle. Harmi vaan kun auto jäi yli 200 km päästä kotoa. Onko muille käynyt noin että autosta hajoaa osa joka siihen on juuri asennettu? Ilmeisesti asennusvirhe tai huonolaatuinen osa.
Millä saisi punasen neloskoppasen Golffin lakkavaurion pysähtymään. Leviää vaan koko ajan. Tyyppivika näissä punasissa
Joo kun osa on sellainen että ei merkkarin lisäksi löytynyt mistään muualta juuri tuota osaa kuin meretekiltä ja ulkomailta yhdeltä purkaamolta missä tulisi puoli keulaa mukana ja se boxi oli aivan hirveässä kunnossa. Nyt ainaskin seurantakoodi tuli mutta ei ole vielä lähetys liikkeellä seurannan mukaan että jospa se tästä vielä iloksi muuttuu. Merkkarilta tuo maksaisi kuitenkin yli 300€.No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia, tosin tarkemmin ajatellen ne milliosat on muualta kuin Britannian puolelta.Tuumapuolelta lainaa 5/8, niin se riittää![]()
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia.
Kävipä mieletön tsägä. Perä vuoti tyhjennyspropusta. Olen viimeksi vaihtanut perän öljyt 3v sitten, eli mikä ihme oli saanut nyt vuodon aikaan? Öljyt oli muutenkin tarkoitus vaihtaa keväällä, eli olin ostanut jo valmiiksi uudet tyhjennys- ja täyttöroputkin, koska olivat happamat ja kuusiokolosorttiset. Laitoin uudet öljyt, proput ja tiivisteet. Tulen kyllä kurkkaamaan kuukauden sisällä, että pysyykö nyt kuivana.Vaihdoin eilen Lexukseen kesärenkaat ja voi perseen suti. Perämurikka on alta märkä. Elättelen vielä toivoa, että toinen proppu on alkanut vuotamaan.![]()
Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.Millainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
No ajattelin vaihtoa tuohon tyyliin kuin videolla. Eihän sillä kaikkea saa pois, mutta suurimman osan.Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.
Edellisestä vaihdosta on sen verran aikaa, että nipat saattavat hyvinkin olla jumissa. Vaihtaako ne korjaamolla aina imuvaihtajalla?Perinteiseen tyyliin siinä on muuttujia. Tai oikeastaan neljä kappaletta, eli satuloiden nipat.