Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mulla ei tarjoa alennusta.
1617109177129.png
 
Kiitän, tilaukseen lähti.

Edit: voiha paska... näyttäis olevan mm. veroprotesti noilla perässä ja netistä keskustelua kun luki niin toivotaan et ees tuon osan lähettäisivät ilman et tarviis rahojaan kysellä konkurssipesästä :/

Edit2: onneksi paypalilla maksoin.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitän, tilaukseen lähti.

Edit: voiha paska... näyttäis olevan mm. veroprotesti noilla perässä ja netistä keskustelua kun luki niin toivotaan et ees tuon osan lähettäisivät ilman et tarviis rahojaan kysellä konkurssipesästä :/

Edit2: onneksi paypalilla maksoin.
No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
 
No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
Tuohan Meretek on se, joka osti avk:n toiminnan. Melko hyvin on näköjään tyrinyt, jos tuohon malliin näin lyhyessä ajassa saanut homman ketuilleen. Itse joskus koitin tuolta etsiä osia tai vahinkoautoja, niin tuskaista oli.
 
Tuohan Meretek on se, joka osti avk:n toiminnan. Melko hyvin on näköjään tyrinyt, jos tuohon malliin näin lyhyessä ajassa saanut homman ketuilleen. Itse joskus koitin tuolta etsiä osia tai vahinkoautoja, niin tuskaista oli.

Ostiko ne mitään muuta kuin pelkän varaosaliiketoimminnan?
 
Noup. Käyt motonetin motomaatissa luetuttamassa vikakoodit tai osta halpa vikakoodilukija. Sillä se selviää missä vika.
Sain lainaan OBD lukija ja tuli P0141 koodi. Poistin sen ja toivon ettei tule enää takaisin. Eli jotain happianturista itkee? 2kk sitten katsastuksesta kuitenkin läpi meni.
 
Sain lainaan OBD lukija ja tuli P0141 koodi. Poistin sen ja toivon ettei tule enää takaisin. Eli jotain happianturista itkee? 2kk sitten katsastuksesta kuitenkin läpi meni.

Varmaan ilmamassa-anturi. Tuohon löytyy ihan oma puhdistusaine, jolla saattaa korjaantua (CRC Air Sensor Clean PRO 250 ml | Motonet Oy ). Eli otat sen anturin irti ja suihkuttelet useampaan kertaan tuolla aineella sinne anturiin ja annat kuivua. Sitten laitat paketin kasaan. Pelkästään suihkutus, elä käytä mitään harjaa tms siihen. Jos ei tuo auta, niin uutta osaa kehiin.

Hyundai i20: Bad MAF Sensor → Symptoms & Causes | Drivetrain Resource (700r4transmissionhq.com)
 
Varmaan ilmamassa-anturi. Tuohon löytyy ihan oma puhdistusaine, jolla saattaa korjaantua (CRC Air Sensor Clean PRO 250 ml | Motonet Oy ). Eli otat sen anturin irti ja suihkuttelet useampaan kertaan tuolla aineella sinne anturiin ja annat kuivua. Sitten laitat paketin kasaan. Pelkästään suihkutus, elä käytä mitään harjaa tms siihen. Jos ei tuo auta, niin uutta osaa kehiin.

Hyundai i20: Bad MAF Sensor → Symptoms & Causes | Drivetrain Resource (700r4transmissionhq.com)
Katin jälkeistä lambaa toi koodi meinaa. Ei maffia. Tarkemmin lamdan lämmitysvastus poikki.
 
Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..


Tuommoisia multihylsyjä ei kannata ostaa, jos ei oikeasti tarvitse noita kehitysmaan kokoja (tuuma). Nuo istuu paljon huonommin hieman ruosteisiin/kuluneisiin pultin kantoihin.

Bilteman 10v takuulla olevat on ollut yleensä hyviä sarjoja.
 
Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..

 
Vaihdoin eilen Lexukseen kesärenkaat ja voi perseen suti. Perämurikka on alta märkä. Elättelen vielä toivoa, että toinen proppu on alkanut vuotamaan. :rofl:

Mikä olisi muuten hyvä hylsysarja, ihan perus huoltoihin ja muutenkin? Öljyn vaihtoon, tulppien vaihtoon yms..

Juu tuo sarja ei jatkoon. Hylsyt ovat susia.
 
Kannattaa muuten ostaa magneettinen tulppahylsy. Helpottaa hommaa melko paljon. Nyt ensimmäisen kerran vaihdoin tulpat sen avulla, onhan se kätevä!
Olen törmännyt hylsyihin, joissa on tulppaan tarttuva spärdäri hylsyn sisällä. On siinä mielessä magneettia parempi, että ei magnetoi tulppaa, eikä kerää niin paljon itseensä pölyä.
 
Olen törmännyt hylsyihin, joissa on tulppaan tarttuva spärdäri hylsyn sisällä. On siinä mielessä magneettia parempi, että ei magnetoi tulppaa, eikä kerää niin paljon itseensä pölyä.
Itse pidän enemmän magneettisesta kuin näistä kumispärdäreistä, joskus jäänyt hylsy jumiin tulppaan uutta kiinni laittaessa -> kumi piti rasvata ja hylsy teipata kiinni jatkoon..
 
Mites tuollaisen hajonneen puolan "cylinder 3 misfiring" kanssa ajaminen? Aiheuttaako vauriota ajaa lyhyt matka. Olisi motonettiin tullut tuo puolanjakaja, mutta auto seisoo nyt korjaamon pihassa, matkaa noin 4-5km.
Hommana niin helppo, että ei viitsi korjaamolle jättää laitettavaksi. Piti vikakoodit vaan käydä lukemassa

Itse joskus ajanut 20km maantietä tuollaisella. Ei mitään selkeitä vaurioita seurannut, mutta en kyllä lupaa mitään. Omassa (2008) bemarissa joskus tokeni hetkeksi sillä, että antoi moottorin jäähtyä ja käynnisti uudelleen. Ilmeisesti omassa kärryssä muutaman misfiren jälkeen polttoaineen syöttö tuolle virhe sylinterille loppui automaattisesti. Mikäli tuolla edelleen ruiskutetaan tavaraa, vaikka sytytys ei toimi, niin silloin en ainakaan ajaisi.

Jos tuolla ei varmaa ongelmaa puolassa ole, niin kokeilisin ensin vaihtaa puolan toiselle sylinterille ja katsoa siirtyykö ongelma. Noita kun ei tarvitse mitenkään kummemmin koodailla. Jos vaikka ongelma onkin johtosarjassa tms. jos ongelma on puolassa, niin vaihtaisin kaikki kerralla ja jättäisin toimivat konttiin vastaisen varalle. Itselläni oli aina ehjä puola autossa mukana.

Mikäli sattuisi olemaan saman ikäinen bemari kyseessä, niin suosittelen käyttämään metallirunkoisia puolia (delphi).
 
Joo, ei siitä muuta kun raakaa bensaa vähän syöttää niin katti voi vaurioitua, mutta ei nyt vielä tuolla matkalla. Kyllä se sieltä haihtuu kun lämpenee.
 
Jos tuolla ei varmaa ongelmaa puolassa ole, niin kokeilisin ensin vaihtaa puolan toiselle sylinterille ja katsoa siirtyykö ongelma. Noita kun ei tarvitse mitenkään kummemmin koodailla. Jos vaikka ongelma onkin johtosarjassa tms. jos ongelma on puolassa, niin vaihtaisin kaikki kerralla ja jättäisin toimivat konttiin vastaisen varalle. Itselläni oli aina ehjä puola autossa mukana.

Tätä kannattaa kyllä kokeilla jos se on mahdollista, mutta tämä potilas taisi olla pösö joten ei taida olla mahdollista kun niissä yleensä on puolapaketti jossa kaikki puolat ovat samassa ja suoraan sytytystulppien päällä.
 
Tätä kannattaa kyllä kokeilla jos se on mahdollista, mutta tämä potilas taisi olla pösö joten ei taida olla mahdollista kun niissä yleensä on puolapaketti jossa kaikki puolat ovat samassa ja suoraan sytytystulppien päällä.

Sitten ei paljoa ristiin vaihdella... :)
 
Millä saisi punasen neloskoppasen Golffin lakkavaurion pysähtymään. Leviää vaan koko ajan. Tyyppivika näissä punasissa
 
Jaahas. Auto oli viimeviikolla korjauksessa; vaihdettiin laturi, hihna ja hihnan kiristäjä. Nyt napsahti hihnankiristäjän pultit poikki. :redface:
Onneksi oli autoliiton plus jäsenyys ja sai sijaisauton alle. Harmi vaan kun auto jäi yli 200 km päästä kotoa. Onko muille käynyt noin että autosta hajoaa osa joka siihen on juuri asennettu? Ilmeisesti asennusvirhe tai huonolaatuinen osa.
Sama kävi 1.9 TDI ja muistaakseni trucktek merkkinen kiristäjä. Kiristäjän kiinnityspultti poikki muutaman sadan km jälkeen.
 
No voihan vee.. Pahoittelen jo etukäteen, jos tuo tuottaa ongelmia - yleensä kotimaasta on uskaltanut paremmin tilailla.
Joo kun osa on sellainen että ei merkkarin lisäksi löytynyt mistään muualta juuri tuota osaa kuin meretekiltä ja ulkomailta yhdeltä purkaamolta missä tulisi puoli keulaa mukana ja se boxi oli aivan hirveässä kunnossa. Nyt ainaskin seurantakoodi tuli mutta ei ole vielä lähetys liikkeellä seurannan mukaan että jospa se tästä vielä iloksi muuttuu. Merkkarilta tuo maksaisi kuitenkin yli 300€.
 
Tuumapuolelta lainaa 5/8, niin se riittää :)
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia, tosin tarkemmin ajatellen ne milliosat on muualta kuin Britannian puolelta.
 
Viimeksi muokattu:
Periaatteessa ei pitäisi mahtua, kun se on alle 16mm. Nyt kun tarkemmin aattelee niin en tiedä itsekään onko pultti 5/8 vai 16mm, mutta 16 millisellä olen konetta pyörittänyt. Britit ei osanneet päättää, että käyttääkö milliä vai tuumia niin laittoivat molempia.

Kyllä ne tuumasia varmaan ovat käyttäneet, tuo koko on niin sopiva molemmin päin.
 
Vaihdoin eilen Lexukseen kesärenkaat ja voi perseen suti. Perämurikka on alta märkä. Elättelen vielä toivoa, että toinen proppu on alkanut vuotamaan. :rofl:
Kävipä mieletön tsägä. Perä vuoti tyhjennyspropusta. Olen viimeksi vaihtanut perän öljyt 3v sitten, eli mikä ihme oli saanut nyt vuodon aikaan? Öljyt oli muutenkin tarkoitus vaihtaa keväällä, eli olin ostanut jo valmiiksi uudet tyhjennys- ja täyttöroputkin, koska olivat happamat ja kuusiokolosorttiset. Laitoin uudet öljyt, proput ja tiivisteet. Tulen kyllä kurkkaamaan kuukauden sisällä, että pysyykö nyt kuivana.
 
Millainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
 
Millainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
Ilman imuvaihtajaa vittumainen operaatio.
 
Perinteiseen tyyliin siinä on muuttujia. Tai oikeastaan neljä kappaletta, eli satuloiden nipat.
 
Millainen homma "maallikolle" on jarrunesteiden vaihtaminen? Öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu kyllä ja mietin, että veisikö pajalle vai vaihtaisi itse. Eihän se hinta taloutta kaada, mutta pitäisi vissiin olla sen verran yksinkertainen homma että itse vaihtaen "pääsee tuntipalkoille", jos jarrunestepullo maksaa vain 5€.
MTX Tools Basic jarrunesteen vaihto- ja ilmaustyökalu | Motonet Oy
Tuollaisella olen itse vaihtanut ja ei ole ollenkaan paha homma. Kannattaa ruiskulla ensin imeä säiliö tyhjäksi.
 
No ajattelin vaihtoa tuohon tyyliin kuin videolla. Eihän sillä kaikkea saa pois, mutta suurimman osan.


Mutta taitaa olla ihan hyvä vaihtotehto viedä korjamolle.


Kun kerran öljynvaihdot ja pienet korjaukset onnistuu, niin onnistut kyllä ja et tarvitse muita työkaluja kuin noi mitä videolla käytetään.

Edit: saattoi olla viimeksi jarrunesteiden vaihto liikkeessä luokkaa 50€, joten tuskin konkurssia teet tuollakaan vaihtoehdolla.
 
Edellisestä vaihdosta on sen verran aikaa, että nipat saattavat hyvinkin olla jumissa. Vaihtaako ne korjaamolla aina imuvaihtajalla?

Ei mitään hajua miten korjaamolla tekevät, ei tuu käytettyä palveluita. Voihan sitä kokeilla lähteekö nipat aukeamaan ja jos eivät lähde niin ei ala itse räpeltämään?
 
Jos ei nippoja muista hyviksi viimekerran jarrujen roplaamisesta, kannattaa hommata valmiiksi uudet nipat ennen leikkiin lähtöä. Eivät maksa montaa euroa yleisvaraosaliikkeissä.
 
Sama kävi 1.9 TDI ja muistaakseni trucktek merkkinen kiristäjä. Kiristäjän kiinnityspultti poikki muutaman sadan km jälkeen.
Itellä vaihdettiin aikoinaan Passatin 1,9TDI:in 3 kertaa viikon välein paskonut apulaitehihna kilkkeineen, 2 ekaa kertaa oli asennusvirhe, olivat jotenkin kusseet sen kiristäjän kiinnityksen.
 
Eipä ole näin aikaisemmin tullut vaihdettua koiranluita. Oli niin ahdas väli ottaa koiranluut irti kallistuksenvakaajasta niin otin koko vakaajan irti. Mahtui niin hyvin tulemaan pois että kannatti tehdä näin :)
1617295634236.png

Samalla sain vaihdettua vetarin sisemmän suojakumin.
1617295679714.png

Onneksi huomasi katsastuksessa. Tuossa oli vielä rasvaa sisällä niin ei tainnut ehtiä hajota. Huomasin toki vasta kun olin ottanut tripod nivelen (mikähän lie suomeksi?) että olisihan sen asennon voinut merkata.. No tuntui se kuitenkin toimivan koeajolla. Kupin ja akselin asennot merkkasin.
Vaihteistoöljyä ja suodatinta en ole vielä saanut vaihdettua kun niissä näyttää olevan melkoisen pitkä toimitusaika. Kahdesta paikasta on tilattu vaan näyttää kestävän..
 
Miten jarrunesteet vaihdetaan ilman nippojen aukaisua?
En kanssa tajua tätä keskustelua. Vaihtoehdot on sitten kun nipat avattu
- imulla, mutta nestettä joudut lisää käsin
- polkemalla poljinta (biltsusta 1-tie venttiili nipan jälkeen jos teet yksin, hinta jo 1/2 motonetin setistä)
- tuolla mononetin setillä, sanoisin että 2. vaihto on jo ”ilmainen”
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 346
Viestejä
4 865 951
Jäsenet
78 645
Uusin jäsen
NR772

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom