Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo eiköhän oo viisainta vaihtaa uusi laturi niin saa sen osalta ajella huoletta.Ei varmaan huono idea uusia koko laturia noilla kilometreillä.
Sulakkeet katsottu? Sit ottaisin napin irti ja kokeilisin yleismittarilla toimiiko se / tuleeko jännite napille. Sit sama asia lukitusmoottorille.Toyota Yaris Verso 2002.
Keskuslukko.
Vika: Avainta kun kääntää kuskin oven lukossa, kaikki ovet aukeaa ja menee kiinni. Kaukosäätimestä kun painaa auki tai kiinni, muut ovet menevät, paitsi kuskin ovi.
Aloitin nyt sulattamalla ja rasvaamalla lukon, ei vaikutusta. Onko kellään heittää vinkkiä mitä seuraavaksi ?
Edit: lukitus ei toimi kuskin ovessa sähköisestä lukitus napista.
Todennäköisesti takapöntössä joko reikä tai putki ruostunut puhki takapöntön juuresta. Näin yleensä käy juurikin pätkäajossa kun ei kunnolla kerkeä kuumentua ja sinne jää kosteutta joka nopeuttaa prosessia.Pakoputki vähän röpöttää takana, niin olisikohan mahdollista, että takapönttöön olisi kondensoitunut vettä, kun ajo on suurimmaksi osaksi pätkäajoa kaupungissa? Pitää varmaan antaa moottorille kunnolla kierroksia välillä ja katsoa, että häviääkö ääni.
Saa tahonkin vielä jatkoa kolvattua, kun veistelee jollain muovia pois piuhan tyngän ympäriltä.. Mutta helpompi tosiaan jokin sopiva uusi liitin, kuten juurikin abiko..Tais löytyä syy miksei laturi toimi oikein. Laturiin tulee tuollainen liitin missä on yksi johto niin tuo johto on poikki liittimen juuresta. Saakohan tuollaisen liittimen purettua tai mikä liitin tuo on nimeltään?
Edit: Löyty numerosarja 66182 002a
Itse varmaan kysyisin marmorilta. Tuskin on iso kustannus sielläkään...Saa tahonkin vielä jatkoa kolvattua, kun veistelee jollain muovia pois piuhan tyngän ympäriltä.. Mutta helpompi tosiaan jokin sopiva uusi liitin, kuten juurikin abiko..
Katso sitten, että ostat stabilus-merkkiä jos samanlaiset, kuin alkuperäiset haluat.
Pitääpä tsekata kun pakkaset lauhtuu. Kävin marmorilta kysymässä hintaa keskuslukonmoottorille... 195e =) osanumero 69120-52030. Pitänee ebäystä etsiä.Sulakkeet katsottu? Sit ottaisin napin irti ja kokeilisin yleismittarilla toimiiko se / tuleeko jännite napille. Sit sama asia lukitusmoottorille.
En minä oleOoksä sillä ajellu rengas lukossa vai miten se jarrun jumittelu on kumin syöny?
Ulkopään kun ottaa irti ja antaa raidetangon laskea omalla painollaan alas, niin jos laskee hitaasti eikä kolahda alas, niin nivel on todennäköisesti kunnossa.Unohtui katsastaa auto (v70 04) ajoissa kun koronan myötä ei tuu liikuttua paljoakaan. Pari päivää myöhässä katsastukseen johon sattui katsastusinssin kaveriksi oppipoika joka tutki auton perinpohjin ja etupäästä löytyi välystä josta sitten totesivat että raidentangon sisäpää molemmilta puolita vaihtoon. Aloin tuossa toista puolta purkamaan niin sisänivel tuntuu kuin uudelta, pitäisikö noista käsin tuntea välykset kun raidetanko on kädessä? En vielä ehtinyt irroittamaan sisäpäätä hammastangosta kun on niin perkeleen tiukassa, en kyllä tiedä tuleeko tuota omilla konsteilla irti saamaankaan
Unohtui katsastaa auto (v70 04) ajoissa kun koronan myötä ei tuu liikuttua paljoakaan. Pari päivää myöhässä katsastukseen johon sattui katsastusinssin kaveriksi oppipoika joka tutki auton perinpohjin ja etupäästä löytyi välystä josta sitten totesivat että raidentangon sisäpää molemmilta puolita vaihtoon. Aloin tuossa toista puolta purkamaan niin sisänivel tuntuu kuin uudelta, pitäisikö noista käsin tuntea välykset kun raidetanko on kädessä? En vielä ehtinyt irroittamaan sisäpäätä hammastangosta kun on niin perkeleen tiukassa, en kyllä tiedä tuleeko tuota omilla konsteilla irti saamaankaan
V70 ollessa kyseessä se väljä voi olla myös itse hammastangossa. Katsastuksessa se on kumin läpi melko vaikea tuntea onko väljä itse hammastangossa vai raidetangon sisänivelessä. Molempia noista Volvoista menee, sekä hammastankoja, että sisäpään niveliä.
En minä oleEipä sitä puhelimessa arvannut että se on ihan totaalisesti jumissa. On noita ennenkin itselläkin jumitellut mutta että ihan isolla tiellä ei heti aukea niin ei piiitkään aikaan.
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.Jos se kerran ihan lukossa on ollut niin luulisi että huomaisi ajossa?
Kerran nimittäin lumituiskussa parkkeerasin ranskalaisen auton kauppakäynnin ajaksi, josta jäätyi toisen takarenkaan käsijarru jumiin. Kaupan pihasta lähtiessä ruuhka-aikana ja hitaasti ajaessa sitä ei huomannut (liukui lumen päällä), mutta parinsadan metrin jälkeen meinasin vetää ympäri käännyttäessä motarin rampille. Bonuksena mukava rohiseva ääni kun saavuttiin hyvin auratulle moottoritielle.
Yhteensä ajoa tuli rengas lukossa joku vajaa 2km. Jälki renkaassa oli aika samanlainen, mutta ei ihan yhtä paha.
Jossain Volvossa oli jäätynyt takajarru kiinni ja jäin kuuntelemaan ääntä pari päivää sitten. Kunnon renkaan vinkuna vaan kuului ja rengas oli kyllä lähes varmasti entinen lukkojarrutuksen takia. Menee varmaan helposti epätasapainoon ja alkaa "ravistaa"? Uusi rengas vaan tilalle.Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.
Suunnilleen vartin homma, jos on kaveri väännättämässä rautakangella. Onnistuu yksinkin kangen päällä istuen.Paremman puoliskon S60:een just vaihdettiin kaverin kans alatukivarret ja nyt omaan S80:een aikaa 1kk tehdä toiselle puolen sama. Varmaanki jo aika rutiinilla menee.
On noita joskus piilotettu myös konehuoneen puolelle esim. PSA:n toimesta. Voi olla aika huomaamaton kumitutti, jonka alla on kytkin piilossa. Sen huomaa katkaisijaksi vasta siinä kohtaa, kun sitä painaa ja alta kuuluu naks.Osaakohan joku sanoa missä sijaitsee Fiat Scudo 2006 mallissa polttoainejärjestelmän inertiakytkin. Googletus ei oikein tuottanut tuloksia, ilmeisesti se on usein vänkärin puolen jalkatilassa jossain.
Jotain muuta syytä vahvasti epäilen. Jos vikakoodeja pääset katselemaan, niin tuo kytkin antaa liudan mm. polttoainepuolen koodeja, kun se katkaisee syötön kokonaan. Jos se ei painamalla naksahda, niin silloin se ei ole edes lauennut. Tavallisempia ehkä polttoainelinjan tukokset näin talvikelillä. Lämmin talli voisi antaa ensiapua vaivaan. Seuraavaksi sitten ne sata muuta syytä..taitaa olla tuo. Onko tuo vain "tyhmä" kosketin eli voiko tuota koittaa ohittaa ihan jompilla jos epäilee vikovan. Ongelma on siis että moottori ei lähde käyntiin. Pyörittää kyllä iloisesti. Tuota kun painelee, niin sen jälkeen kone kuulostaa ekalla kerralla startatessa vähän sen oloisesti kuin yrittäisi alussa hetken käyntiin mutta sen jälkeen ei.
![]()
Eipä ole mitään millä niitä katsella, mutta ei ainakaan niin isoja vikoja että polttaisi mitään vikavaloa. Voiko tuota kuitenkin kokeilla ohittaa jompilla? Jos tuossa jotain polttoainetukoksia on niin ne on sitten tuolla moottorin päässä, webasto toimii iloisesti. Välillä auto on myös lähtenyt käyntiin iloisesti ilman ongelmia. Vika tahtoo esiintyä silloin kun seisoo useamman päivän (ulkona).Jotain muuta syytä vahvasti epäilen. Jos vikakoodeja pääset katselemaan, niin tuo kytkin antaa liudan mm. polttoainepuolen koodeja, kun se katkaisee syötön kokonaan. Jos se ei painamalla naksahda, niin silloin se ei ole edes lauennut. Tavallisempia ehkä polttoainelinjan tukokset näin talvikelillä. Lämmin talli voisi antaa ensiapua vaivaan. Seuraavaksi sitten ne sata muuta syytä..
Jostain vain ensin edes yksinkertainen vikakoodin lukija, niin pääset vähän helpommin eteenpäin
Ford pomppasi katsastuksessa ruostereijästä takapuskurin poikittaispalkissa. Viikon päähän aika tuohon lähipajalle, kuulemma vajaan parisataa ottavat paikkauksesta. Jos nyt vielä vuoden ajelisi ja laittaisi sitten paaliin![]()
Joo ja tommosen räkäpaikan tekee joku kaveri hitsikoneen kanssa 5 minuutissa jos tosiaan vuoden aikoo ajaa eikä paikan ulkonäöllä ole väliä. Parista kohtaa täppää kiinni ja massa. Muutaman vuoden kuluttua vieressä on reikä mutta väliäkö sillä on jos aikoo vuoden autolla ajaa enää.Mä tunkisin tonne jotain lasikuitumattoa, hartsia ja käpyjä tms. täytteeksi -> kitti päälle ja kurastat sen kunnolla. Leimalle ja avot! Tämä siis jos se oikeasti on menossa paaliin vuoden päästä.
Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.Joo ja tommosen räkäpaikan tekee joku kaveri hitsikoneen kanssa 5 minuutissa jos tosiaan vuoden aikoo ajaa eikä paikan ulkonäöllä ole väliä. Parista kohtaa täppää kiinni ja massa. Muutaman vuoden kuluttua vieressä on reikä mutta väliäkö sillä on jos aikoo vuoden autolla ajaa enää.
Joo toki massa päälle ja tosiaan sieltä täältä räppäilee kiinni. On noita johonkin tullut joskus tehtyä.Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.
Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.
Joo toki massa päälle ja tosiaan sieltä täältä räppäilee kiinni. On noita johonkin tullut joskus tehtyä.
Jos katsuri alkaa kitisemään paikan laadusta ja ronkkii massat niin ei muutakun uudet massat ja seuraavalle asemalle...
Näin se tehtiin. Lisäksi puristettiin tolppaa kasaan niin ei tarvinnu niin paljoa tikivartta kangeta.Suunnilleen vartin homma, jos on kaveri väännättämässä rautakangella. Onnistuu yksinkin kangen päällä istuen.
Mutta varo, ettei sisäpään vetarin nivel purkaudu.
200e pienen paikan tekemisestä. Jäisi itseltä maksamatta vaikka tienaisin 300k vuodessa, tuntuu jotenkin aivan järjettömältä hinnalta muutaman euron työstä![]()
Itse maksoin helman yläreunan paikkauksesta 2012 lokakuussa 150€ ja olin oikein tyytyväinen. Vaikka kotona oli hitsausvehkeet niin ei se pihalla olisi onnistunut kovin kaksisesti.No mitä sitten meinasit mun tässä tilanteessa tekevän? Pitäiskö mun tunkea tuossa kerrostalon parkkipaikalla jotain sohjoa sinne jäätymään ja sutia kilikalia päälle? Ei mulla oo mitään lämmintä hallipaikkaa jossa tuota pääsisi ihmettelemään.
Ihmisiä nekin on, eivät ne jaksa jokaisesta aina niuhottaa. Yleisestä luulosta huolimatta osa on siellä vain töissä eikä kyykyttämässä epäolennaisuuksista pientä ihmistä.
200e pienen paikan tekemisestä. Jäisi itseltä maksamatta vaikka tienaisin 300k vuodessa, tuntuu jotenkin aivan järjettömältä hinnalta muutaman euron työstä![]()
Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.Jossa seuraavaa katsastussetää ei yhtään kiinnosta mitä sieltä alta löytyy kun kattoo tiedoista edellisen hylyn / keskeytyksen syyn..
Jos katsastus hylätään niin siinä näkyy kyllä mistä on hylätty. Nykyään pienikin reikä menee automaattisesti hylkäykseksi. Jokunen vuosi sitten pienestä reiästä tuli korjauskehotus.Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.
Ja harvoimpa siellä mikään isompi kolistelu on alkanut, täpättykin paikka massan kanssa kestää melkoisen urheilun.
Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.
Ja harvoimpa siellä mikään isompi kolistelu on alkanut, täpättykin paikka massan kanssa kestää melkoisen urheilun.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.