Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

2005 Golf V 1.6 fsi moottorilla sytytti vikavalon. Puoliso soitteli töistä lähtiessä ja sanoin, että ajaa vaan kotiin. Ajattelin, että olisi taas EGR vikaa mutta onkin nyt jotain muuta. Tyhjäkäynnillä täristää, mutta kun antaa vähän kaasua niin mielestäni tasoittuu. Torque kertoi koodin P0302. Eli ilmeisesti 2 sylinterissä sytytysongelmia.
Olisko se vaan puola pettänyt? Kannattaako vaan hakea motonetistä yksi uusi ja kokeilla vaihtaa itse vai mitähän tuolle tekisi.
 
2005 Golf V 1.6 fsi moottorilla sytytti vikavalon. Puoliso soitteli töistä lähtiessä ja sanoin, että ajaa vaan kotiin. Ajattelin, että olisi taas EGR vikaa mutta onkin nyt jotain muuta. Tyhjäkäynnillä täristää, mutta kun antaa vähän kaasua niin mielestäni tasoittuu. Torque kertoi koodin P0302. Eli ilmeisesti 2 sylinterissä sytytysongelmia.
Olisko se vaan puola pettänyt? Kannattaako vaan hakea motonetistä yksi uusi ja kokeilla vaihtaa itse vai mitähän tuolle tekisi.
Vaihda puola eri sylinterille, jos vika siirtyy, on puola varmasti rikki.
 
Mjahas. Näyttäisi vähän että Volkkarin lohkolämmitin on sanonut sopimuksen irti.

Minkälainen homma tuo vastus olisi vaihtaa itse? ( Käytössä nosturi). Kyseeessä -02 VW Bora 2.0l Bensamotilla.
 
Mjahas. Näyttäisi vähän että Volkkarin lohkolämmitin on sanonut sopimuksen irti.

Minkälainen homma tuo vastus olisi vaihtaa itse? ( Käytössä nosturi). Kyseeessä -02 VW Bora 2.0l Bensamotilla.
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?
 
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?

Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.
 
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.

Itselle on käynyt samoin, ettei lohkolämmitin toiminut, mutta sisätilalämmitin toimi, niin oli defan y-haaroitimmesta lohkolämmittimen kaapeli irronnut. Työautoissakin tullut pari kertaa vastaan
 
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.

Jos yleismittari löytyy, niin sillähän voit mitata lohkolämmittimen vastuksen ennenkuin alkaa purkamaan. Näkee ainakin onko kokonaan poikki.
Sisätilan lämppäri tietty irti pistokkeestaan mittauksen ajaksi, ettei kierrä sitä kautta.
 
2014 mk 4.5 mondeo ja termostaatti varmaan paskana, kun 15c pakkasilla ei lämmöt pysy yhtään. Tässä pitäisi olla öljyjäähdyttimelle tjsp myös joku termari joka kannattaisi samalla vaihtaa. Onkohan täysin sama osa molemmissa?
 
Kiitoksia vaan vinkeistä. Yllätyksenä tuli että näinkin vanhassa autossa oli ihan letkulämmitin lohkolämmittimen sijaan. ( Olisiko tuontiauto tms.)

Ja sehän se sökönä oli. Nyt on uusi porisemassa.
 
Ranskalaisilla ollut punaviini vähissä kun termarin koteloa keksivät? :facepalm:

Vuotaa jostain siis... Enkä kyllä ihmettele yhtään enää:srofl:
 

Liitteet

  • s-l400.jpg
    s-l400.jpg
    24,1 KB · Luettu: 252
:darra: Audista tais kovat pakkaset rikkoa mahdollisesti ohjaustehostimen pumpun ja ainakin käyttöhihnan kiristimen. Käynnistäessä siis kuuluu selkee rallataus/sirinä tms. ääni keulilta. Kääntäessä ulvoo ohjaustehosti ja tuntee ratissa. Parkkipaikalla katselin, et kuskin puolelta tullut jotain öljyn tapaista lumeen. Vittu. Kiesi allekirjoituksen kulkine. Vituttaa taas... Satosia saa varmaan taas lompuukista kaivella prkl :nb:
 
:darra: Audista tais kovat pakkaset rikkoa mahdollisesti ohjaustehostimen pumpun ja ainakin käyttöhihnan kiristimen. Käynnistäessä siis kuuluu selkee rallataus/sirinä tms. ääni keulilta. Kääntäessä ulvoo ohjaustehosti ja tuntee ratissa. Parkkipaikalla katselin, et kuskin puolelta tullut jotain öljyn tapaista lumeen. Vittu. Kiesi allekirjoituksen kulkine. Vituttaa taas... Satosia saa varmaan taas lompuukista kaivella prkl :nb:
Kato nyt ensin, että tehostimen purkki ei ole liian tyhjä.. Alkaa ääntää, kun nesteet on liian vähissä.
 
Ethän käännellyt älyttömästi kylmiltään. Tuppaa melko jäykkiä olemaan nuo öljyt pakkasilla ja äkkiä antautuu jostain kohtaa tiiviste.

Oma talviromu ei varsinaisesti hajalla mutta alkaa reilu 360 tuhatta näkyä muuallakin kuin mittaristossa, vaan eipä enää niin pahasti. Melkoisen ikävään kuntoon päässyt tuo ruori, toki on sitä ehkä muutaman kerran jo noille kilsoille veivattukin.

IMG-20210121-WA0048-01.jpeg


Furniture Clinicin setillä sitä hieman ehostelin...

IMG-20210121-WA0045-01.jpeg


Ja tadaa:

IMG_20210121_174946-01.jpeg

Ei siitä nyt ihan uuden veroinen tullut, mutta huomattavasti parempi kuitenkin kuin lähtökohta. Ja vartin hommana mielestäni ihan kannattava toimitus :kippis:
 
Pakko se on käännellä aikalailla maksimit et pääsee pois parkkiruudusta ja pihasta.... :beye:
 
Aikanaan passatista oli päässyt pakkasilla tehostinöljyt pois hammastangon stefan välistä. Uudet öljyt ja kovaa ajoa. Ihmettelin vielä, että minne ne öljyt häviää kun ei missään mitään lammikkoa ole, siellähän ne sisemmän raidetangonpään suojakumin sisällä. :D Liekkö olivat jo päässeet liian liruksi, kun uudet öljyt sitten pysyi sisällä ilman vuotoja.
 
Tehostinöljyn lisäys auttoi. Lokarin puolelle se sitä oli näemmä jostain ajanut, mut ei sinne oikein nää kun toi V6 kone on tiivis tonne...

Tehostimen pumppu siis sijaitsee oikealla edessä öljytikun kohdalla.

2006-audi-a6-sedan-21.jpg
 
Maanantaina Ford S-max diesel sytytti latauksen merkkivalon ja latausjännite oli 13.2-13.6 volttia. Nyt kuitenkin parina päivänä valo ei ole palanut ja jännite on ollut 13.9-14.6 välillä. Auto pestiin viikonloppuna joten voiko sillä olla vaikutusta laturin toimintaan? Konetilaan ei vettä erikseen päästetty. Vai onko vaan sattumaa?
 
Maanantaina Ford S-max diesel sytytti latauksen merkkivalon ja latausjännite oli 13.2-13.6 volttia. Nyt kuitenkin parina päivänä valo ei ole palanut ja jännite on ollut 13.9-14.6 välillä. Auto pestiin viikonloppuna joten voiko sillä olla vaikutusta laturin toimintaan? Konetilaan ei vettä erikseen päästetty. Vai onko vaan sattumaa?
Paljonko autolla on ajettu?
 
Maanantaina Ford S-max diesel sytytti latauksen merkkivalon ja latausjännite oli 13.2-13.6 volttia. Nyt kuitenkin parina päivänä valo ei ole palanut ja jännite on ollut 13.9-14.6 välillä. Auto pestiin viikonloppuna joten voiko sillä olla vaikutusta laturin toimintaan? Konetilaan ei vettä erikseen päästetty. Vai onko vaan sattumaa?
Renault Meganesta oli laturin hiilisilta rikki (toisen hiilen johto poikki). Oli kai ajettu 220tkm luokkaa. Tuon hiilisillan sai pois irrottamatta laturia ja varaosa löytyi suoraan kaupasta, noin 35€.

Tuosta Fordista nyt en osaa oikein sanoa ja näyttää lataavan silti ihan ok nyt. Rellussahan lataus loppui kerralla kokonaan.
 
Renault Meganesta oli laturin hiilisilta rikki (toisen hiilen johto poikki). Oli kai ajettu 220tkm luokkaa. Tuon hiilisillan sai pois irrottamatta laturia ja varaosa löytyi suoraan kaupasta, noin 35€.

Tuosta Fordista nyt en osaa oikein sanoa ja näyttää lataavan silti ihan ok nyt. Rellussahan lataus loppui kerralla kokonaan.
Kilometrilukemaan sopisi laturin hiilien loppuun kuluminen. Vois hyvin olla laturin ensioireita... Seuraile tilannetta...
 
Toyota Yaris Verso 2002.

Keskuslukko.

Vika: Avainta kun kääntää kuskin oven lukossa, kaikki ovet aukeaa ja menee kiinni. Kaukosäätimestä kun painaa auki tai kiinni, muut ovet menevät, paitsi kuskin ovi.
Aloitin nyt sulattamalla ja rasvaamalla lukon, ei vaikutusta. Onko kellään heittää vinkkiä mitä seuraavaksi ?

Edit: lukitus ei toimi kuskin ovessa sähköisestä lukitus napista.
 
Viimeksi muokattu:
Toyota Yaris Verso 2002.

Keskuslukko.

Vika: Avainta kun kääntää kuskin oven lukossa, kaikki ovet aukeaa ja menee kiinni. Kaukosäätimestä kun painaa auki tai kiinni, muut ovet menevät, paitsi kuskin ovi.
Aloitin nyt sulattamalla ja rasvaamalla lukon, ei vaikutusta. Onko kellään heittää vinkkiä mitä seuraavaksi ?

Edit: lukitus ei toimi kuskin ovessa sähköisestä lukitus napista.
Sulakkeet katsottu? Sit ottaisin napin irti ja kokeilisin yleismittarilla toimiiko se / tuleeko jännite napille. Sit sama asia lukitusmoottorille.
 
Pakoputki vähän röpöttää takana, niin olisikohan mahdollista, että takapönttöön olisi kondensoitunut vettä, kun ajo on suurimmaksi osaksi pätkäajoa kaupungissa? Pitää varmaan antaa moottorille kunnolla kierroksia välillä ja katsoa, että häviääkö ääni.
 
Pakoputki vähän röpöttää takana, niin olisikohan mahdollista, että takapönttöön olisi kondensoitunut vettä, kun ajo on suurimmaksi osaksi pätkäajoa kaupungissa? Pitää varmaan antaa moottorille kunnolla kierroksia välillä ja katsoa, että häviääkö ääni.
Todennäköisesti takapöntössä joko reikä tai putki ruostunut puhki takapöntön juuresta. Näin yleensä käy juurikin pätkäajossa kun ei kunnolla kerkeä kuumentua ja sinne jää kosteutta joka nopeuttaa prosessia.
 
Tais löytyä syy miksei laturi toimi oikein. Laturiin tulee tuollainen liitin missä on yksi johto niin tuo johto on poikki liittimen juuresta. Saakohan tuollaisen liittimen purettua tai mikä liitin tuo on nimeltään?

Edit: Löyty numerosarja 66182 002a
 

Liitteet

  • IMG_20210131_165924.jpg
    IMG_20210131_165924.jpg
    2,4 MB · Luettu: 179
  • IMG_20210131_170019.jpg
    IMG_20210131_170019.jpg
    2,6 MB · Luettu: 176
Viimeksi muokattu:
Tais löytyä syy miksei laturi toimi oikein. Laturiin tulee tuollainen liitin missä on yksi johto niin tuo johto on poikki liittimen juuresta. Saakohan tuollaisen liittimen purettua tai mikä liitin tuo on nimeltään?

Edit: Löyty numerosarja 66182 002a
Saa tahonkin vielä jatkoa kolvattua, kun veistelee jollain muovia pois piuhan tyngän ympäriltä.. Mutta helpompi tosiaan jokin sopiva uusi liitin, kuten juurikin abiko..
 
Saa tahonkin vielä jatkoa kolvattua, kun veistelee jollain muovia pois piuhan tyngän ympäriltä.. Mutta helpompi tosiaan jokin sopiva uusi liitin, kuten juurikin abiko..
Itse varmaan kysyisin marmorilta. Tuskin on iso kustannus sielläkään...
 
Ford pomppasi katsastuksessa ruostereijästä takapuskurin poikittaispalkissa. Viikon päähän aika tuohon lähipajalle, kuulemma vajaan parisataa ottavat paikkauksesta. Jos nyt vielä vuoden ajelisi ja laittaisi sitten paaliin :D
 

Liitteet

  • ruoste.jpeg
    ruoste.jpeg
    163,6 KB · Luettu: 345
Sulakkeet katsottu? Sit ottaisin napin irti ja kokeilisin yleismittarilla toimiiko se / tuleeko jännite napille. Sit sama asia lukitusmoottorille.
Pitääpä tsekata kun pakkaset lauhtuu. Kävin marmorilta kysymässä hintaa keskuslukonmoottorille... 195e =) osanumero 69120-52030. Pitänee ebäystä etsiä.
 
Ihana talvi. Toisesta autosta alkoi kaksi rengasta vuotamaan, vähän heikossa hapessa vanteet :rolleyes: Noh, vein aamulla rengasliikkeeseen että hoitakaa kuntoon. Töistä lähdin sitten renkaita hakemaan niin olivat huuli pyöreänä "Vuotaa vanteen välistä, ei voi mitään." Kysyin sitten että jos liimais? "Voi onnistua tai sitten ei." Jatkoin "Entäs sisäkumi?" Ja vastauksena "Niin joo, olisihan sitä sisäkumit voinut laittaa!" Semmoinen rengasliike sitten. Olisi pitänyt ite tehä! Bonuksena huomattiin että toinen rengas on käytännössä pilalla, oli jarru jumissa niin oli ihan kunnolla syönyt rengasta. Talviautoilu on NIIN ihanaa! Aiemmin vaihdoin samaan kotteroon akun, vähän liian ison akun tungin paikalleen niin oli hieman haasteita. Sivunapa-akku on kyllä melko turha keksintö. Siinäkin piti vähän soveltaa kun ei kaapeli yltänyt :)
1612294350510.png
 
Ooksä sillä ajellu rengas lukossa vai miten se jarrun jumittelu on kumin syöny?
 
Ooksä sillä ajellu rengas lukossa vai miten se jarrun jumittelu on kumin syöny?
En minä ole :whistling: Eipä sitä puhelimessa arvannut että se on ihan totaalisesti jumissa. On noita ennenkin itselläkin jumitellut mutta että ihan isolla tiellä ei heti aukea niin ei piiitkään aikaan.
 
Unohtui katsastaa auto (v70 04) ajoissa kun koronan myötä ei tuu liikuttua paljoakaan. Pari päivää myöhässä katsastukseen johon sattui katsastusinssin kaveriksi oppipoika joka tutki auton perinpohjin ja etupäästä löytyi välystä josta sitten totesivat että raidentangon sisäpää molemmilta puolita vaihtoon. Aloin tuossa toista puolta purkamaan niin sisänivel tuntuu kuin uudelta, pitäisikö noista käsin tuntea välykset kun raidetanko on kädessä? En vielä ehtinyt irroittamaan sisäpäätä hammastangosta kun on niin perkeleen tiukassa, en kyllä tiedä tuleeko tuota omilla konsteilla irti saamaankaan
 
Unohtui katsastaa auto (v70 04) ajoissa kun koronan myötä ei tuu liikuttua paljoakaan. Pari päivää myöhässä katsastukseen johon sattui katsastusinssin kaveriksi oppipoika joka tutki auton perinpohjin ja etupäästä löytyi välystä josta sitten totesivat että raidentangon sisäpää molemmilta puolita vaihtoon. Aloin tuossa toista puolta purkamaan niin sisänivel tuntuu kuin uudelta, pitäisikö noista käsin tuntea välykset kun raidetanko on kädessä? En vielä ehtinyt irroittamaan sisäpäätä hammastangosta kun on niin perkeleen tiukassa, en kyllä tiedä tuleeko tuota omilla konsteilla irti saamaankaan
Ulkopään kun ottaa irti ja antaa raidetangon laskea omalla painollaan alas, niin jos laskee hitaasti eikä kolahda alas, niin nivel on todennäköisesti kunnossa.

Kaverin fordin joskus hylkäsivät raidetangon sisäpäästä jossa ei ollut yhtään välystä. Sanoin kaverille, että en kyllä ehjää orkkisniveltä vaihda halpaan tarvikkeeseen.

Eri konttorille uusintanäyttöön, ja siellä inssi ihmetteli, että mitä vittua. Välystä ei hänen mukaansa ollut yhtään.
 
Tuohon kuntoon oli rengas mennyt tuossa aiemmassa tapauksessa:
1612440216126.png

Ostin "uudet" käytetyt vanteet ja taakse tuli Premiun LingLongit :joy: Muuta ei sattunut olemaan varastossa.
 
Unohtui katsastaa auto (v70 04) ajoissa kun koronan myötä ei tuu liikuttua paljoakaan. Pari päivää myöhässä katsastukseen johon sattui katsastusinssin kaveriksi oppipoika joka tutki auton perinpohjin ja etupäästä löytyi välystä josta sitten totesivat että raidentangon sisäpää molemmilta puolita vaihtoon. Aloin tuossa toista puolta purkamaan niin sisänivel tuntuu kuin uudelta, pitäisikö noista käsin tuntea välykset kun raidetanko on kädessä? En vielä ehtinyt irroittamaan sisäpäätä hammastangosta kun on niin perkeleen tiukassa, en kyllä tiedä tuleeko tuota omilla konsteilla irti saamaankaan

V70 ollessa kyseessä se väljä voi olla myös itse hammastangossa. Katsastuksessa se on kumin läpi melko vaikea tuntea onko väljä itse hammastangossa vai raidetangon sisänivelessä. Molempia noista Volvoista menee, sekä hammastankoja, että sisäpään niveliä.
 
V70 ollessa kyseessä se väljä voi olla myös itse hammastangossa. Katsastuksessa se on kumin läpi melko vaikea tuntea onko väljä itse hammastangossa vai raidetangon sisänivelessä. Molempia noista Volvoista menee, sekä hammastankoja, että sisäpään niveliä.

Joo hammastangon välyskin kävi mielessä. Mutta tosiaan nyt kun kävin tekemässä tuon ns. pudotustestin raidetangolle niin kyllähän se aika heti tipahtaa alas vaikka muuten kohtuu jäsyltä tuntuukin. Vaihdetaan nyt nuo alta pois jos onnistuu ensin. Mitään useamman satasen remonttia en varmaan ala edes tekemään kun 500tkm alkaa olla mittarissa vaikka muuten ihan hyvä auto onkin. Kiitos kommenteista!
 
En minä ole :whistling: Eipä sitä puhelimessa arvannut että se on ihan totaalisesti jumissa. On noita ennenkin itselläkin jumitellut mutta että ihan isolla tiellä ei heti aukea niin ei piiitkään aikaan.

Jos se kerran ihan lukossa on ollut niin luulisi että huomaisi ajossa?

Kerran nimittäin lumituiskussa parkkeerasin ranskalaisen auton kauppakäynnin ajaksi, josta jäätyi toisen takarenkaan käsijarru jumiin. Kaupan pihasta lähtiessä ruuhka-aikana ja hitaasti ajaessa sitä ei huomannut (liukui lumen päällä), mutta parinsadan metrin jälkeen meinasin vetää ympäri käännyttäessä motarin rampille. Bonuksena mukava rohiseva ääni kun saavuttiin hyvin auratulle moottoritielle.

Yhteensä ajoa tuli rengas lukossa joku vajaa 2km. Jälki renkaassa oli aika samanlainen, mutta ei ihan yhtä paha.
 
Jos se kerran ihan lukossa on ollut niin luulisi että huomaisi ajossa?

Kerran nimittäin lumituiskussa parkkeerasin ranskalaisen auton kauppakäynnin ajaksi, josta jäätyi toisen takarenkaan käsijarru jumiin. Kaupan pihasta lähtiessä ruuhka-aikana ja hitaasti ajaessa sitä ei huomannut (liukui lumen päällä), mutta parinsadan metrin jälkeen meinasin vetää ympäri käännyttäessä motarin rampille. Bonuksena mukava rohiseva ääni kun saavuttiin hyvin auratulle moottoritielle.

Yhteensä ajoa tuli rengas lukossa joku vajaa 2km. Jälki renkaassa oli aika samanlainen, mutta ei ihan yhtä paha.
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.
 
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.
Jossain Volvossa oli jäätynyt takajarru kiinni ja jäin kuuntelemaan ääntä pari päivää sitten. Kunnon renkaan vinkuna vaan kuului ja rengas oli kyllä lähes varmasti entinen lukkojarrutuksen takia. Menee varmaan helposti epätasapainoon ja alkaa "ravistaa"? Uusi rengas vaan tilalle.
 
Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.

Ihmisen kyky sivuuttaa signaalit on välillä uskomaton. Kaara voi ulista, rämistä, savuttaa, puoltaa hirvittävästi tai haista niin että asiantuntija aistii sen satelliittikuvasta. Käyttäjä jota ei kiinnosta sen sijaan ei ole huomannutkaan että että jotain on pielessä. Eikö nää kaikki mene jarruttaessa poikittain? Jaa mistäkö tiedän...
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 254
Viestejä
4 425 073
Jäsenet
73 307
Uusin jäsen
panicmode

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom