Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Mistähän sitä aloittais..:)
Mulla on 2002 Golf IV 1.6 16v ja se aikanaan rupes sytytään epc valoa, no nollattiin ja taas randomisti herjas epämääräisin välein. Vaihdettiin map-anturi..ei korjaantunut!
No heinäkuussa meni laturi ja se vaihdettiin ja akku myös! Vajaa kuukausi sit jäin aamulla liikennevaloihin kun akku tsippas totaalisesti ja suuri vitutus.. Ennen tätä aamuisin ihmettelin kun ajovalot himmenee ja kirkastuu!
Uus akku kiinni ja rupes taas herjaan epc ja valot pumppaa edelleen.
Vein korjaamolle (vakikaveri..) vaihdettiin kaasuläppäkotelo ja egr..
Egr ei toimi jos piuhan laittaa kiinni sekä uudella että vanhalla,jos piuhan ottaa irti auto toimii mutta moottorivalo palaa, ei hyvä! eli:

-valot pumppaa edelleen (vaikka uus akku ja laturi..saattaa olla viallinenkin..)
-egr ei toimi jos piuhan laittaa kiinni (ei uudella,eikä vanhalla)

Mistähän tätä vyyhtiä lähtis purkaan..onko antaa kellään vinkkiä?(jos tästä ny kukaan sai selvää:)) Saksasta tilatut osat..
 
Eikö löydy kolmea viisasta miestä tai edes yhtä, joka osaisi mitata latausjännitteen? Ei se akku ajaessa virtaa anna vaan se on laturin tehtävä.
 
Mistähän sitä aloittais..:)
Mulla on 2002 Golf IV 1.6 16v ja se aikanaan rupes sytytään epc valoa, no nollattiin ja taas randomisti herjas epämääräisin välein. Vaihdettiin map-anturi..ei korjaantunut!
No heinäkuussa meni laturi ja se vaihdettiin ja akku myös! Vajaa kuukausi sit jäin aamulla liikennevaloihin kun akku tsippas totaalisesti ja suuri vitutus.. Ennen tätä aamuisin ihmettelin kun ajovalot himmenee ja kirkastuu!
Uus akku kiinni ja rupes taas herjaan epc ja valot pumppaa edelleen.
Vein korjaamolle (vakikaveri..) vaihdettiin kaasuläppäkotelo ja egr..
Egr ei toimi jos piuhan laittaa kiinni sekä uudella että vanhalla,jos piuhan ottaa irti auto toimii mutta moottorivalo palaa, ei hyvä! eli:

-valot pumppaa edelleen (vaikka uus akku ja laturi..saattaa olla viallinenkin..)
-egr ei toimi jos piuhan laittaa kiinni (ei uudella,eikä vanhalla)

Mistähän tätä vyyhtiä lähtis purkaan..onko antaa kellään vinkkiä?(jos tästä ny kukaan sai selvää:)) Saksasta tilatut osat..

1. Akun päällä oleva sulakerasia, kansi auki, todennäköisesti 1 tai useampi isoista virtajohdoista aivan sulanut ja musta.

2. Onhan kaasuläpän perussäätö suoritettu ONNISTUNEESTI? Vaatii yleensä jonkun vanhemman VW -erikoistesterin. Mitä tarkoittaa, että EGR ei toimi?
 
Sisäilmapuhallin on siellä hanskalokeron alla/takana. Jos on manuaali-ilmastointi, niin pistä puhallin nollille ja käännä virrat uudelleen päälle. Jos ääni hävisi, niin vika löytyi. Automaatti-ilmastointikin muistaa yleensä asetukset lyhyen sammutuksen jälkeen, mutta tietyn ajan/lämpötilamuutoksen jälkeen voi mennä takaisin auto-asentoon. Tyypillisesti ääni pahenee pakkasten kiristyessä, kun se sähkömoottori lähtee entistä hitaammmin täyteen vauhtiin.
Varmista vielä kaverin kanssa, kuuluuko se ääni oikeasti kojelauden sisältä vai konehuoneesta. Täällä on tullut jo aika monta hyvää arvausta.
Noniin, palataan asiaan. Tänään tuli testattua mistä se ääni voisi tulla kaverin kanssa. Joka tosin on autotietämyksissä minun kanssa samalla tasolla eli aika huonolla. Ja tässä fordissa tosiaan automaattinen ilmastointi ja pidänkin sitä auto-modessa.
Autolla oli ajettu n. 15min ja kilometreinä ehkä 9km. Auto oli ollut lämmitystolpassa 1 tunnin ennen ajoa. Ääni kuuluu ehdottomasti sisältä. Se kuului myös ulkoolta kun laittoi korvat Ford merkin kohdalle missä on se ritilä (sori en tiedä oikeita termejä, mieluiten kuvaan mahdollisimman tarkasti) ja keskittyi kuuntelemaan eli jos asiaan ei kiinnitä huomiota, sitä ei kuule.
Samoiten ensimmäistä kertaa huomasin, että jokin metallinen ääni kuuluu kun ilmastointi on päällä auton tyhjäkäydessä - ainakin tolleen suht lämpimässä autossa, sitä en tiedä onko noilla kertomillani spekseillä moottori miten lämmin.
Kun ilmastoinnin otti pois päältä, niin tuo metallinen ääni hävisi. Mitä tästä nyt pitäisi päätellä? Vai onko se @bypass in ehdottama sisäilmapuhaltimen laakeroinnin parkaisu? Kuulostaa ainakin kalliilta jos se täytyy korjata.
Auton oma tyhjäkäynti on erittäin tasainen.
 
@Ravishing_Grimness Arpakuutiollako se sun vakikaveri arpoo mitä seuraavaksi vaihdetaan? Onko missään välissä luettu vikakoodeja tai sopeutettu mitään? Kaasuläppä ja EGR tuppaa Vageissa vaatimaan molemmat mm. sen sopeutuksen testerillä...
Näiden lisäksi sulla on paska laturi ja/tai tuo jo mainittu kontaktihärö akun kaapelikotelolla(sulakekotelo).

@UnpopularOpinion Ei nyt todellakaan millään pahalla, mutta pitäisikö se auto vaan viedä osaavalle pajalle JOS ko. ääni häiritsee?
Äkkiseltään kuulostaa nyt joko ihan normaalilta sisäläppämoottoreiden, valonsäätömoottoreiden tai niiden loppujen n. 20 eri sähköisen toimilaitteen tmv. ääntelyltä, tai sitten alkavalta vialta. Jos häiritsee niin vie korjuulle. Jos ei häiritse suuremmin ja kaikki toimii, niin anna olla kunnes tulee selviä oireita?

Ilmastoinnin ääni on alkavaa vikaa ilmastoinnin kompuralla. Jossain vaiheessa joudut sen uusimaan, ei sen kummempaa.
 
Ilmastoinnin kompressori sammuu kokonaan kun ottaa AC:n pois päältä. Se siis ainakin pitää meteliä.
Ja ilmeisesti myös sisätilan puhallin.
Minustakin tuntuu, että tässä alettiin nyt kuuntelemaan muitakin ääniä sen alunperin esitetyn ongelman lisäksi.
@UnpopularOpinion
Siitä automaatti-ilmastoinnistakin voi siis säätää puhallinnopeuden nolliin ihan käsin ohjaamalla. Jätä myös se ilmastointi pois päältä testin ajaksi, jos kerran nyt tiedät senkin pitävän meteliä.
Suosittelen kyllä edelleenkin luomaan suhteita johonkin autojen sielunelämään perehtyneeseen henkilöön, joka pystyy paikanpäällä auttamaan sinua moninverroin nopeammin ja vaivattomammin, kuin kukaan täältä verkon takaa. Tuon ikäisen auton kanssa tulee varmasti jatkossakin kaikenlaista pientä vastaan.
Kun olet avun saanut, niin maksa siitä, mitä pyydetään.
 
1. Akun päällä oleva sulakerasia, kansi auki, todennäköisesti 1 tai useampi isoista virtajohdoista aivan sulanut ja musta.

2. Onhan kaasuläpän perussäätö suoritettu ONNISTUNEESTI? Vaatii yleensä jonkun vanhemman VW -erikoistesterin. Mitä tarkoittaa, että EGR ei toimi?
Kaasuläpän sopeuttaa helposti obdelevenillä tai vcds, ellei auto ole jo tehnyt sitä automaattisesti itsestään. (ei ois eka vag-konsernilainen joka sopeuttanut täysin uuden kaasuläpän itsestään. Testeriin lyödessään vaan huomaa että jaa eipä tarvitsekkaan) ihan ekana hyvä aloittaa siitä että vaihtaako läpän sensori 1 ja 2 arvot paikkaa ristiin kun kaasun painaa pohjaan (esim tyhjäkäynnillä sensori 1 15 ja sensori 2 85 ja kaasu pohjassa 1=85 ja 2=15) jos ei tätä tee niin aika varmana rattaat paskana. Toinen mikä vahvasti viittaa vialliseen kaasuläppään on liian suuresta egr virtauksesta kertova koodi ja se että moottori sammuu käytännössä kerrasta niin että heilahtaa ihan kunnolla aivankuin imuilma lyötäisiin kerrasta tukkoon joka viittaa vahvasti kaasuläppävikaan. Rattaille myydään kyllä korjaussarjoja mutta jos näkee selvästi läpän akselien läpivientien olevan öljyisiä eli huohotinöljy vuotaa läpi niin uutta läppärunkoa surutta tilalle.

Edit: myös hyvä testata kaasupolkimella pelkästään virtojen ollessa päällä kaasuläpän liikerata hitaasti poljinta painaen tyhjäkäynniltä niin että kaasu on lattiaa vasten lopulta... jos vähänkään jää miettimään läpän arvot vaikka poljin painuu lattiaa kohden tai nousee ylös ja ei arvot muutu mihinkään niin rattaat väljänä.
 
Abs-ongelmat korjattu volvosta niin uutta remonttia pukkaa: pakoputki ruostui poikki äänenvaimentajan jälkeen :mad: Pikakorjauksena laitoin pakoputkiklemmareilla random teräsputken tuohon tilalle. Vuotaahan se varmasti tuosta liitoksesta mutta saa olla nyt kevääseen/kesään asti kun tulee kelejä korjata kunnolla.
 
Abs-ongelmat korjattu volvosta niin uutta remonttia pukkaa: pakoputki ruostui poikki äänenvaimentajan jälkeen :mad: Pikakorjauksena laitoin pakoputkiklemmareilla random teräsputken tuohon tilalle. Vuotaahan se varmasti tuosta liitoksesta mutta saa olla nyt kevääseen/kesään asti kun tulee kelejä korjata kunnolla.
Tuollaisia pikkuvikoja kun keräilee pikku hiljaa niin kohta käsissä on laite jota ei jaksa enää alkaa korjaamaan... Kannattaa hankkia jo nyt vaihto-osa ja tarvikkeet jos ja kun ilmaantuu mahdollisuus fixata putkea. Ennakoivalla tilaamisella säästää osissa melkoisesti verrattuna "adhoc remppaan".
 
Omasta autosta (Volvo S40 2.0d -08) alkuviikosta alkaen tehot kateissa, vikakoodien luku paljasti syylliseksi ahtopaineensäätimen.
Uusi säädin paikalleen, vikakoodit ennallaan. Alipaineletkut ok, hieromista ja sähkökuvien lukemista... ja löytyyhän se oikea vika sieltä lopulta.

Toinen venttiilille kulkevista karvoista hiertynyt poikki läheltä liittymistä isompaan johtonippuun.
Mukava joululahja, vikapaikan vittumaisuusaste keskivaikea.
Hyvä että toimiva venttiilikin on nyt vaihdettu uuteen. Onneks on kaljaa. :kippis:
 
Eikös sen pitäisi olla perusjuttu että ensin tutkitaan ohjaus ja vasta jos ohjaus menee perille saakka niin vaihdetaan toimilaite :)
 
Eikös sen pitäisi olla perusjuttu että ensin tutkitaan ohjaus ja vasta jos ohjaus menee perille saakka niin vaihdetaan toimilaite :)
No joo, olihan siinä omaa tyhmyyttä mukana, kuten aina. Internetti kuitenkin kertoi tuon tuon venttiilin olevan sen verran yleinen vikakohde että halusin uskoa vian ratkeavan sillä. Laiskuudestakin sakotetaan, koska ton mittaaminen moottorinohjaukselle asti on vähän työläänpuoleinen homma. Oppirahoja siis, mutta nyt ei varmaan myöskään tarvi pelätä ko. venttiilin laukeavan seuraavaksi.
 
No joo, olihan siinä omaa tyhmyyttä mukana, kuten aina. Internetti kuitenkin kertoi tuon tuon venttiilin olevan sen verran yleinen vikakohde että halusin uskoa vian ratkeavan sillä. Laiskuudestakin sakotetaan, koska ton mittaaminen moottorinohjaukselle asti on vähän työläänpuoleinen homma. Oppirahoja siis, mutta nyt ei varmaan myöskään tarvi pelätä ko. venttiilin laukeavan seuraavaksi.
Eikö tuokin suoraan näy, kun ajelee, ja seuraa vidalla livedataa. Venttiili rikki vs. karva hiertynyt arvot/niiden käytäytyminen on kuitenkin melkolailla erilaiset.
Ja juu, jos ei vidaa ole, niin hanki. tällä turhalla vaihdolla olisi se jo maksettu.
 
Eikö tuokin suoraan näy, kun ajelee, ja seuraa vidalla livedataa. Venttiili rikki vs. karva hiertynyt arvot/niiden käytäytyminen on kuitenkin melkolailla erilaiset.
Ja juu, jos ei vidaa ole, niin hanki. tällä turhalla vaihdolla olisi se jo maksettu.
Kerrohan mullekin mistä saa Vidan laitteineen, softineen ja lisensseineen tuohon rahaan?
Tuo alipainesolenoidi kuitenkaan maksa kuin max 50€.

Toisaalta noihin pösökoneisiin nyt riittäisi mikä tahansa muukin karvalakkimallin PC -lukija...
 
Eikö tuokin suoraan näy, kun ajelee, ja seuraa vidalla livedataa. Venttiili rikki vs. karva hiertynyt arvot/niiden käytäytyminen on kuitenkin melkolailla erilaiset.
Ja juu, jos ei vidaa ole, niin hanki. tällä turhalla vaihdolla olisi se jo maksettu.
Vida on. Kattelin livedataa, mutta en siitä saanut muuta irti kuin että moottorinohjauksen pyytämä ahtopaine vastaa toteutunutta ahtopainetta. Aktiivisen vikakoodin takia se kuitenkin toivoo moottorilta huomattavasti vähemmän kuin ehjänä.
En oo vaan sattunut diagnosoimaan ehjää enkä rikkinäistä tällästä aiemmin, joten ajattelin venttiilin voivan vikaantua myös sähköisesti eikä pelkästään jumittumalla/vuotamalla. Vidakin ehdotti rikkinäistä osaa yhdeksi mahdollisista vikakoodin aiheuttajista.

Ja joo, maksoin venttiilistä 66 e. Voi olla että olisin tehnyt tutkimustyön tarkemmin jos se olisi kalliimpi ollut.
Tossa vielä pari kiihdytyspätkää kaasupoljin lattiassa malliksi, olisiko tuosta ammattilainen nähnyt oikean syyn?
1608855827875.png
 
Viimeksi muokattu:
Vida on. Kattelin livedataa, mutta en siitä saanut muuta irti kuin että moottorinohjauksen pyytämä ahtopaine vastaa toteutunutta ahtopainetta. Aktiivisen vikakoodin takia se kuitenkin toivoo moottorilta huomattavasti vähemmän kuin ehjänä.
En oo vaan sattunut diagnosoimaan ehjää enkä rikkinäistä tällästä aiemmin, joten ajattelin venttiilin voivan vikaantua myös sähköisesti eikä pelkästään jumittumalla/vuotamalla. Vidakin ehdotti rikkinäistä osaa yhdeksi mahdollisista vikakoodin aiheuttajista.

Ja joo, maksoin venttiilistä 66 e. Voi olla että olisin tehnyt tutkimustyön tarkemmin jos se olisi kalliimpi ollut.
Tossa vielä pari kiihdytyspätkää kaasupoljin lattiassa malliksi, olisiko tuosta ammattilainen nähnyt oikean syyn?
1608855827875.png
No siis näkeehän tuosta suoraan että control valve -arvo seisoo tasan paikallaan, mutta itse vikaa ei suoraan näe (+ olisi voinut valita myös fiksumpia livearvoja käppyröille).

Itse olisin tehnyt juuri saman operaation eli nakannut sen parinkympin solenoidin vaihtoon ja jos/kun ei toimi, niin mitannut(tai tässä vaiheessa jo suoraan repinyt auki) ne veemäiset johdot...
 
Ongelmia auton päästöjen kanssa. VW 2.0 8v 1999, 320tkm. Näköjään joku tarvike katalysaattori on autoon vaihdettu joskus ennen. Huoltokirjan mukaan lambda-anturi ja lämpötila-anturi on vaihdettu 2016, 250tkm.
CO% on 10 kertaa yli sallitun.

*CO% 3.37/3.5 rajat (0.50/0.20)
CO2 12.50/12.40
*HC ppm 161/130 raja 100
O2 0.30/0.30
*Lambda 0.900 raja 0.97-1.03
*hylätty

Katsastajan mukaan noin suuret päästöt ei johdu pelkästään katalysaattorista.
Suunnitelmissa vaihtaa öljyt, tulpat, ilmanputsari ja luultavasti myös molemmat lambda-anturit. Pari tulppaa sain jo irti ja näytti vähän karstaisilta. Ilmanputsari oli melko puhdas. Pakoputken pää näyttää vähän nokiselta ja autolla olen ajanut vain pätkä kaupunkiajoa.

Motonetin pikatesti näytti että kaikki muka olisi OK. Kunnon testerissä en ole vielä käyttänyt. Koska auto oli seisonnassa, niin en saanut moottoriakaan kunnolla lämpimäksi. Kun käynnistin auton niin käynti oli vähän epätasaista hetken aikaa. Vähäsen savuuttaa, että rikkaalla ehkä käy? Öljyä ei kumminkaan syö.

Nettiohjeessa oli ajaa suurilla kierroksilla vaikkapa 20km, niin moottoria saisi vähän enemmän lämpimäksi. Sitäkään en ole vielä tehnyt.
 
Ongelmia auton päästöjen kanssa. VW 2.0 8v 1999, 320tkm. Näköjään joku tarvike katalysaattori on autoon vaihdettu joskus ennen. Huoltokirjan mukaan lambda-anturi ja lämpötila-anturi on vaihdettu 2016, 250tkm.
CO% on 10 kertaa yli sallitun.

*CO% 3.37/3.5 rajat (0.50/0.20)
CO2 12.50/12.40
*HC ppm 161/130 raja 100
O2 0.30/0.30
*Lambda 0.900 raja 0.97-1.03
*hylätty

Katsastajan mukaan noin suuret päästöt ei johdu pelkästään katalysaattorista.
Suunnitelmissa vaihtaa öljyt, tulpat, ilmanputsari ja luultavasti myös molemmat lambda-anturit. Pari tulppaa sain jo irti ja näytti vähän karstaisilta. Ilmanputsari oli melko puhdas. Pakoputken pää näyttää vähän nokiselta ja autolla olen ajanut vain pätkä kaupunkiajoa.

Motonetin pikatesti näytti että kaikki muka olisi OK. Kunnon testerissä en ole vielä käyttänyt. Koska auto oli seisonnassa, niin en saanut moottoriakaan kunnolla lämpimäksi. Kun käynnistin auton niin käynti oli vähän epätasaista hetken aikaa. Vähäsen savuuttaa, että rikkaalla ehkä käy? Öljyä ei kumminkaan syö.

Nettiohjeessa oli ajaa suurilla kierroksilla vaikkapa 20km, niin moottoria saisi vähän enemmän lämpimäksi. Sitäkään en ole vielä tehnyt.
Long ja short term fuel trimmit tarkasteluun ennen käsien sotkemista. Ja niiden arvojen pohjalta sitten mahdollisesti muitakin arvoja tarkasteluun.

Eli idea on nyt se että meillä on faktana se että seossuhde todennäköisesti on perseellään paksun puolelle. Nuo em. asiat paljastaa sen että miten ECU näkee tilanteen ja mitä ECU tekee tai yrittää tehdä.
 
Ongelmia auton päästöjen kanssa. VW 2.0 8v 1999, 320tkm. Näköjään joku tarvike katalysaattori on autoon vaihdettu joskus ennen. Huoltokirjan mukaan lambda-anturi ja lämpötila-anturi on vaihdettu 2016, 250tkm.
CO% on 10 kertaa yli sallitun.

*CO% 3.37/3.5 rajat (0.50/0.20)
CO2 12.50/12.40
*HC ppm 161/130 raja 100
O2 0.30/0.30
*Lambda 0.900 raja 0.97-1.03
*hylätty

Katsastajan mukaan noin suuret päästöt ei johdu pelkästään katalysaattorista.
Suunnitelmissa vaihtaa öljyt, tulpat, ilmanputsari ja luultavasti myös molemmat lambda-anturit. Pari tulppaa sain jo irti ja näytti vähän karstaisilta. Ilmanputsari oli melko puhdas. Pakoputken pää näyttää vähän nokiselta ja autolla olen ajanut vain pätkä kaupunkiajoa.

Motonetin pikatesti näytti että kaikki muka olisi OK. Kunnon testerissä en ole vielä käyttänyt. Koska auto oli seisonnassa, niin en saanut moottoriakaan kunnolla lämpimäksi. Kun käynnistin auton niin käynti oli vähän epätasaista hetken aikaa. Vähäsen savuuttaa, että rikkaalla ehkä käy? Öljyä ei kumminkaan syö.

Nettiohjeessa oli ajaa suurilla kierroksilla vaikkapa 20km, niin moottoria saisi vähän enemmän lämpimäksi. Sitäkään en ole vielä tehnyt.
ECU:lta tarkistukseen rikastusarvot... jos useita prosentteja plussan puolella niin aika varma raju imuvuoto jossakin josta lisääntynyttä ilmamäärää koittaa kone kompensoida lisäämällä soppaa koneelle.
 
ECU:lta tarkistukseen rikastusarvot... jos useita prosentteja plussan puolella niin aika varma raju imuvuoto jossakin josta lisääntynyttä ilmamäärää koittaa kone kompensoida lisäämällä soppaa koneelle.

Toki kaikki ecut tätä ei kerro (esim 96-99 406 v6:sta ei rikastustietoja saa). Ei edes pp2000:lla.
 
Toki kaikki ecut tätä ei kerro (esim 96-99 406 v6:sta ei rikastustietoja saa). Ei edes pp2000:lla.
Volkkari ei onneksi kuulu näihin.

Vcds käyttöön ja Engine osion alta Group 032 ja Group 033 tarkasteluun.

Sieltä saa sekä pitkän ajan että hetkellisen seoskorjauksen suunnan ja suuruuden. Nyrkkisääntönä pitkä ei saisi olla kumpaankaan suuntaan yli 5% ja lyhyt saisi pomppia kaasu pohjassa näpäyttämällä about 10% suuntaansa. Nolla on siis tavoite.
 
Long ja short term fuel trimmit tarkasteluun ennen käsien sotkemista. Ja niiden arvojen pohjalta sitten mahdollisesti muitakin arvoja tarkasteluun.

Eli idea on nyt se että meillä on faktana se että seossuhde todennäköisesti on perseellään paksun puolelle. Nuo em. asiat paljastaa sen että miten ECU näkee tilanteen ja mitä ECU tekee tai yrittää tehdä.
ECU:lta tarkistukseen rikastusarvot... jos useita prosentteja plussan puolella niin aika varma raju imuvuoto jossakin josta lisääntynyttä ilmamäärää koittaa kone kompensoida lisäämällä soppaa koneelle.
Tuli mieleen kysyä, että onkohan Seinäjoen suunnalla tai lähistöllä jotain, jolla olisi laitteet vikakoodien lukuun? Jotain korvausta vastaan. Koska aika ongelmalliselta vaikuttaa tuo New Beetle.

Katsoin että Lambda-anturit maksaisi noin 100€, mutta kun vika voi olla jossain ihan muualla. Ja itse kun en ymmärrä kaikkien (tai minkään :) ) osien tarkoitusta.

Imuvuotoakin yritin paikantaa, mutta en kyllä sattunut huomaamaan sellaista.

Volkkari ei onneksi kuulu näihin.

Vcds käyttöön ja Engine osion alta Group 032 ja Group 033 tarkasteluun.

Sieltä saa sekä pitkän ajan että hetkellisen seoskorjauksen suunnan ja suuruuden. Nyrkkisääntönä pitkä ei saisi olla kumpaankaan suuntaan yli 5% ja lyhyt saisi pomppia kaasu pohjassa näpäyttämällä about 10% suuntaansa. Nolla on siis tavoite.
Täytyy Googlettaa tosiaan Vcds Seinäjoki. Jos löytyisi sieltä apua. Vagarena vaikuttaisi aika oikealta paikalta:

Screenshot_2020-12-26-11-50-48-16_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg
 
Tuli mieleen kysyä, että onkohan Seinäjoen suunnalla tai lähistöllä jotain, jolla olisi laitteet vikakoodien lukuun? Jotain korvausta vastaan. Koska aika ongelmalliselta vaikuttaa tuo New Beetle.

Katsoin että Lambda-anturit maksaisi noin 100€, mutta kun vika voi olla jossain ihan muualla. Ja itse kun en ymmärrä kaikkien (tai minkään :) ) osien tarkoitusta.

Imuvuotoakin yritin paikantaa, mutta en kyllä sattunut huomaamaan sellaista.


Täytyy Googlettaa tosiaan Vcds Seinäjoki. Jos löytyisi sieltä apua. Vagarena vaikuttaisi aika oikealta paikalta:

Screenshot_2020-12-26-11-50-48-16_0311c9f6806a66343c45622522faa000.jpg
Voi olla imuvuoto vaikkei sellaista heti löydä... nimim. pcv paskaksi, keräsi painetta lohkoon ja pullautti stefan kampuralta paskaksi. Sieltä sitten hörppi ilmaa öljyvuodon ohessa.
 
Tuli mieleen kysyä, että onkohan Seinäjoen suunnalla tai lähistöllä jotain, jolla olisi laitteet vikakoodien lukuun? Jotain korvausta vastaan. Koska aika ongelmalliselta vaikuttaa tuo New Beetle.
Noin 60km päässä Seinäjoen keskustasta löytyisi. Yksityisviestillä lisätietoja, jos kiinnostaa.
 
Mazda 6 GH (eli 2 . korimalli ) Avaimen patteri täytyy vaihtaa n. 2 kk välein. Sinne menee 1kpl CR1620 patteri.
Missähän vika, tuskin ominaisuus.?
 
Mazda 6 GH (eli 2 . korimalli ) Avaimen patteri täytyy vaihtaa n. 2 kk välein. Sinne menee 1kpl CR1620 patteri.
Missähän vika, tuskin ominaisuus.?
Avain viallinen tai käytät huonoja pattereita. Eiväthän patterit ole mistään kiinasta tilattuja? Oman kokemuksen mukaan niiden kesto on huono, mutta halpojahan ne toki on.
 
Itellä ainakin kestänyt yli vuoden nyt Vartan paristo Keyless entry/start systeemissä audissa...
 
Luulin että Focus mk2 farmarin taka-ajovalopolttimo oli palanut. Paiskasin kontin luukun kiinni niin valo lähti palamaan. Nyt satunnaisesti tekee tuota, että valo jää autoa käynnistäessä sammuksiin, mutta kun antaa nyrkillä pienen kopsautuksen umpion kylkeen, valo syttyy. Veikkauksia mistä voisi johtua, ennen kuin lähden hakemaan kaupasta kontaktisprayta ja uusia polttimoita?
 
Liitin huonona/hapettunu jne. Haet sitä kontaktispraytä ja jotain millä putsata se. Samaan vauhtiin ne uudet polttimotkin.
 
Luulin että Focus mk2 farmarin taka-ajovalopolttimo oli palanut. Paiskasin kontin luukun kiinni niin valo lähti palamaan. Nyt satunnaisesti tekee tuota, että valo jää autoa käynnistäessä sammuksiin, mutta kun antaa nyrkillä pienen kopsautuksen umpion kylkeen, valo syttyy. Veikkauksia mistä voisi johtua, ennen kuin lähden hakemaan kaupasta kontaktisprayta ja uusia polttimoita?
Polttimon kannassa huono kontakti. Mahdollisesti hapettunut. Ajan myötä ne kannat polttimon lämmön myötä myös rupeavat tummumaan.
 
Kiitos vinkeistä! Täytyy jossain vaiheessa ottaa takavalon korjaus työn alle. Toinen kysymys koskee kiveniskemiä tuulilasissa. Kesällä naksahti oikeastaan keskelle kuljettajan näkökenttää pieni kiveniskemä, kooltaan reilusti alle 1x1cm, eikä ole levinnyt halkeamana mihinkään suuntaan. Tuleeko tuollaisesta nykyisin hylsy vai huomautus katsastuksessa?
 
Kesällä naksahti oikeastaan keskelle kuljettajan näkökenttää pieni kiveniskemä, kooltaan reilusti alle 1x1cm, eikä ole levinnyt halkeamana mihinkään suuntaan. Tuleeko tuollaisesta nykyisin hylsy vai huomautus katsastuksessa?
Ei kai tuollaisesta pienestä vielä mitään tule. Sitten jos se lähtee leviämään niin vaihtaa uuden lasin.
 
Kiitos vinkeistä! Täytyy jossain vaiheessa ottaa takavalon korjaus työn alle. Toinen kysymys koskee kiveniskemiä tuulilasissa. Kesällä naksahti oikeastaan keskelle kuljettajan näkökenttää pieni kiveniskemä, kooltaan reilusti alle 1x1cm, eikä ole levinnyt halkeamana mihinkään suuntaan. Tuleeko tuollaisesta nykyisin hylsy vai huomautus katsastuksessa?

Kannattaa huomioda, että mikäli kaskovakuuttuksessa on tuulilasivakuutus niin yleensä vaurioiden korjaaminen onnistuu ilman omavastuuta.
 
Kiitos vinkeistä! Täytyy jossain vaiheessa ottaa takavalon korjaus työn alle. Toinen kysymys koskee kiveniskemiä tuulilasissa. Kesällä naksahti oikeastaan keskelle kuljettajan näkökenttää pieni kiveniskemä, kooltaan reilusti alle 1x1cm, eikä ole levinnyt halkeamana mihinkään suuntaan. Tuleeko tuollaisesta nykyisin hylsy vai huomautus katsastuksessa?

jos on semmonen häränsilmä niin siihen liimaushoito riittää.
 
MK6 transitin jarrulevyjen vaihto, ihan kiva "pikku" homma (Lue: ei kannata haaveilla tekevänsä parkkipaikkaolosuhteissa, ainakaan näin talvisin)
 
MK6 transitin jarrulevyjen vaihto, ihan kiva "pikku" homma (Lue: ei kannata haaveilla tekevänsä parkkipaikkaolosuhteissa, ainakaan näin talvisin)

No avaa nyt uteliaille vähän hommaa? Vaikka en siis trasitia omistakkaan :D
 
MK6 transitin jarrulevyjen vaihto, ihan kiva "pikku" homma (Lue: ei kannata haaveilla tekevänsä parkkipaikkaolosuhteissa, ainakaan näin talvisin)
Kuka muutenkaan tekee parkkipaikalla ja talvella? Eikö sinne näe aikasemmin että nyt pitäis levyt ja palat vaihtaa ja tehdä vaikka kesällä?
 
Kuka muutenkaan tekee parkkipaikalla ja talvella? Eikö sinne näe aikasemmin että nyt pitäis levyt ja palat vaihtaa ja tehdä vaikka kesällä?

Kaikki ei ole kinostuneita asiasta ennenkuin katsastuksessa pomppaa tai jarrut häviää...
 
No avaa nyt uteliaille vähän hommaa? Vaikka en siis trasitia omistakkaan :D
Levy on sijoitettu tyhmästi pyörännavan ja laakerin väliin, ja vaikka laakeri on pulttikiinnitteinen, sekä pitäisi irrota olka-akseli autossa paikallaan vain pultit aukaisemalla, niin käytäntö on se, että ruoste liimaa laakerin niin tehokkaasti olka-akseliin kiinni, että koko möykky on purettava irti ja prässättävä laakeri irti, että levyn saa pois. Ja toisinaan ruoste liimaa levyn pyörännapaan sen verran tiukkaan, että levyä saa moskata ihan antaumuksella, että irtoaa. Tähän hommaan kannattaa siis varautua levyjen ja palojen lisäksi myös uusilla pyöränlaakereilla.

Ja vielä selvennys että etujarrulevyistä kyse.
Kuka muutenkaan tekee parkkipaikalla ja talvella? Eikö sinne näe aikasemmin että nyt pitäis levyt ja palat vaihtaa ja tehdä vaikka kesällä?
Oli tarkoitettu "läpäksi" :D ja teen ihan hallissa ja nosturilla :D
 
Levy on sijoitettu tyhmästi pyörännavan ja laakerin väliin, ja vaikka laakeri on pulttikiinnitteinen, sekä pitäisi irrota olka-akseli autossa paikallaan vain pultit aukaisemalla, niin käytäntö on se, että ruoste liimaa laakerin niin tehokkaasti olka-akseliin kiinni, että koko möykky on purettava irti ja prässättävä laakeri irti, että levyn saa pois. Ja toisinaan ruoste liimaa levyn pyörännapaan sen verran tiukkaan, että levyä saa moskata ihan antaumuksella, että irtoaa. Tähän hommaan kannattaa siis varautua levyjen ja palojen lisäksi myös uusilla pyöränlaakereilla.

Ja vielä selvennys että etujarrulevyistä kyse.

Oli tarkoitettu "läpäksi" :D ja teen ihan hallissa ja nosturilla :D

Jos nyt en väärin muista, niin ei sitä laakeria erikseen tartte irrottaa napapaketista enää siinä vaiheessa kun sulla on se koko paska pöydällä, levystä pultit auki ja pujotat pois. Aga x-sarjan tuotteet auttavat monessa remontissa ja ei tartte takoa ja paskoa paikkoja.
 
Jos nyt en väärin muista, niin ei sitä laakeria erikseen tartte irrottaa napapaketista enää siinä vaiheessa kun sulla on se koko paska pöydällä, levystä pultit auki ja pujotat pois. Aga x-sarjan tuotteet auttavat monessa remontissa ja ei tartte takoa ja paskoa paikkoja.
No kaikilla ei niitä agan yleisavaimia ole, ja niiden laakereiden hinnalla ei niitä kyllä taida saada hommattuakaan.
 
Meillä on kans kolmosautona Hyundai jossa on tuollainen vastaava nerokas rakenne tehty. Ihan kiva oli kun eka kertaa levyjä vaihdoin ja huomasin että laakerit pitää vaihtaa samalla :rolleyes: Tietenkin varaosaputka myi ensin todella laadukkaat PowerDrive laakerit jotka olivat kuraa jo uutena. FAGit ovatkin sitten kestäneet. Melko perseestä tuollainen rakenne.
 
Nyt lyö tyhjää, eli siis mistä sisäpuolelta?ransiitti.jpg
Tulkitsen tarkoitetun, että "sisäpuolelta pitkät", ei "kiertää sisäpuolelta". Siis ihan ulkoa päin napaan normaalisesti perseeseen, mutta ylipitkät, jotka ottavat takana johonkin kiinni ja toimivat ulostyöntäjinä.

Näin yleisenä mutuna sovelletuista nyrkki ja kyrpä -mekaanikon tekniikoista. Transvestiittia en ole huoltanut enkä huolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 204
Viestejä
4 652 926
Jäsenet
76 404
Uusin jäsen
JouniL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom