- Liittynyt
- 03.01.2018
- Viestejä
- 562
Ei, vaan sisäpuolelta niihin reikiin jossa napaa kiinni pitävät pultit oli. Pakottaa navan ulospäin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No, tässä yksilössä oli laakeri niin tiukassa olka-akselissa kiinni ruostuneena, että ei olisi varmana kyllä millään "pakotetaan pulteilla" kikalla lähtenyt. Toimiva kikka varmasti silloin kun norjan kromi ei ole liimannut osia yhteen, vaikkakin painatus olisi toispuoleista kun on vaan kaksi vierekkäistä reikää. Eli painatus täytyisi tehdä täällä ulkopuolelta, niin saa ainakin liki vastakkaisille puolille painatuksen/vedätyksen.
Ja @Chaos tämä on etuvetoinen.
No, tässä yksilössä oli laakeri niin tiukassa olka-akselissa kiinni ruostuneena, että ei olisi varmana kyllä millään "pakotetaan pulteilla" kikalla lähtenyt. Toimiva kikka varmasti silloin kun norjan kromi ei ole liimannut osia yhteen, vaikkakin painatus olisi toispuoleista kun on vaan kaksi vierekkäistä reikää. Eli painatus täytyisi tehdä täällä ulkopuolelta, niin saa ainakin liki vastakkaisille puolille painatuksen/vedätyksen.
Ja @Chaos tämä on etuvetoinen.
Kävipä silleen hassusti, että kävelin auton edestä ja liukastuin sillä seurauksella että kyynärpäästä tuli lommo muuten täysin virheettömän auton konepeltiin.
Melkein vtuttaa.
Illalla näyttämään maalarille, että onko mitään tehtävissä.
Jos lommoon pääsee toiselta puolelta käsiksi niin taitava pullauttaa sen takaisin hetkessä
Eipä pääse. Tuota olisin jo itse kokeillut.
Lommon/kolhun oikaisu on helppo tuolla tyylillä. Itse teen samoin. Mutta monesti jää se yksi terävä särmä sinne ja sieltä on lakka/maalikerros ratkennut. Saattaa aiheuttaa päänvaivaa myöhemmin.Imukuppi ja nykäisee suoraksi?
Tuossa ohjeita CitikalleJaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
Kiitos, tuon lukaisinkin jo. Paras vinkki oli tämä:Tuossa ohjeita Citikalle
Sitruunapatonki.fi • katso viestiketjua - C5, 2.0L HDI, 2003 webasto (lisäläm.) ei käynnisty
www.sitruunapatonki.fi
Tattis, näin se pitää tehdä. Tosin ihme että tuo on jo näin kauan toiminut. Auton hinta ja kunto ei antanut kovin korkeita odotuksia tuon suhteen vaan on se jo viitisen vuotta pöhissyt.Ei noita kannata korjattavaksi viedä. Monta tarinaa kuullut, miten on korjauksiin tonni uponnut, millä olisi jo uuden saanut Koeta saada kapineen tyyppi selville ja katsele ebaysta korviketta tilalle.
Jos kiinnostusta riittää, niin pura ja puhdista, niin saattaa alkaa toimimaan. Nuo automaattikikottimet karstaantuu helposti pätkäajossa.
Avensiksessa temppuilee keskuslukitus pakkasella. Jos tuon veisi korjaamaan, että puhdistaisivat/rasvaisivat lukitusmekanismin ovista tjms, niin liekö olisi isokin summa maksettavissa? Vai voiko tuolle isompia tehdä?
Sprayta voisi kokeilla, ehdotettu muualtakin tuota samaa kikkaa. Tosiaan kun vähänkin lauhtuu, niin keskuslukitus pelaa. Esimerkiksi hieman pidempään ajelee, niin mekanismi ilmeisesti sulaa/lämpenee tarpeeksi ja alkaa toimia. Ilmeisesti siis kosteutta ovissa ja pääsee sitten jäätymään...Jos vaikka ensin itse ajaisit auton lämpimään ja WD-40 sprayllä kävisit kaikki liikkuvat osat lävitse. Jos se ei auta, niin voi tulla kalliiksikin, varsinkin, jos merkkiliikkeeseen viet.
Jos vika on siinä, että yksi ovi ei mene lukkoon, niin pura ovipahvit irti ja ja katso, että mekanismi on kunnossa.
Kuukletappas PDR-oikaisu, jos löytyy ajomatkan päästä ko. palvelua.Eipä pääse. Tuota olisin jo itse kokeillut.
Jos et halua mennä pajalle korjuulle tai vikamuistin lukuun, niin omat korjaukset noviisille rajoittuu polttoaineen saannin tarkastukseen ja jos kunnossa niin palopesän vaihtoon. Lämmittimen kyljessä ja konehuoneessa/konepellissä pitäisi lukea lämmittimen malli. Pa-pumpun ja palopesän saa molemmat C-malliin alle 200€ ihan suomestakin.Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
Imukuppi ja nykäisee suoraksi?
Kuukletappas PDR-oikaisu, jos löytyy ajomatkan päästä ko. palvelua.
P00BD MAF "A" Circuit Range/Performance Flow Too High
P0236 Turbocharger Boost Sensor A Range/Performance
P0299 Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open
Tuli vielä mieleen että muutaman vuoden vanhempi d-4d ave jäätyi mulla aikoinaan useamman kerran sopivasti vaihtelevalla kelillä. Imuputket täynnä jäätä..
Vähän mullakin tuli mieleen että perus vettä suodattimet täynnä... Polttoaina vialta tuollainen dieselin hörähtely yleensä johtuu, tai sitten ilmaa järjestelmässä
Niin ei mulla polttoainepuoli jäätynyt vaan kirjaimellisesti imupuoli ennen turboa.
No jep. Tähän saakka on onneksi aina löytynyt joku selitys. Pakko saada ainakin mielenrauha, ettei ole mikään kallis remontti tiedossa, eikä ole pelkoa tielle jäämisestä reissussa. Radion ja puhaltimen yli puskeva sumutorven äänen ei ollut sieltä miellyttävimmästä päästä, kun matkustajatkin ihmettelivät sitä. Isällä samanlainen Passat alkoi ujeltamaan kaasua painaessa ja sitten menikin korkeapainepumppu vaihtoon ja kallis remontti. Oli ilmeisesti joskus tankattu vahingossa bensaa. Siinä ääni kyllä muuttui kierrosten mukaan, kun itsellä aina samanlainen.Alkaa jo huvittamaan tuo sun musikaalinen passatti kun kyselet jo ainakin kolmatta kertaa oudoista äänistä![]()
Katso sitten, että ostat stabilus-merkkiä jos samanlaiset, kuin alkuperäiset haluat.Mesestä takaluukun kaasut loppu, kopsahti luukku päähän kun tuli kovemmat pakkaset. Täytyy ostaa kalliilla kun ei jaksa Saksasta odotella. Harvinaisen v-mäinen rakenne tässäkin kun kattoverhoilun sisään piilotettu pumput, kiitos Fritz.
Tämä lähti käymään map-anturin vaihdolla. Kuvittelin ettei sen vikaantuminen estäisi käynnistymistä.Koodi:P00BD MAF "A" Circuit Range/Performance Flow Too High P0236 Turbocharger Boost Sensor A Range/Performance P0299 Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open
Ei lähde Toyota Avensis 1.6 D-4D 2016 (1WW kone) käymään, Torque antoi yllä olevat koodit. Nollaamisen jälkeen P0236 jäi jäljelle. Startti pyörii hyvin ja välillä meinaa hieman hörähtää. Onko parempia ideoita, kuin ottaa EGR-venttiili irti ja puhdistaa? Ei ole oma auto ja on hyytynyt 50 km päähän pihalle, niin olisi kiva vähän etukäteen miettiä mitä kokeilisi. Kuulemma hetken kävi huonosti ennen sammuttamista, ei kuitenkaan ihan ajosta hyytynyt. Tekeekö likainen EGR sen ettei lähde ollenkaan käyntiin?
Katso sitten, että ostat stabilus-merkkiä jos samanlaiset, kuin alkuperäiset haluat.
Vaihda puola eri sylinterille, jos vika siirtyy, on puola varmasti rikki.2005 Golf V 1.6 fsi moottorilla sytytti vikavalon. Puoliso soitteli töistä lähtiessä ja sanoin, että ajaa vaan kotiin. Ajattelin, että olisi taas EGR vikaa mutta onkin nyt jotain muuta. Tyhjäkäynnillä täristää, mutta kun antaa vähän kaasua niin mielestäni tasoittuu. Torque kertoi koodin P0302. Eli ilmeisesti 2 sylinterissä sytytysongelmia.
Olisko se vaan puola pettänyt? Kannattaako vaan hakea motonetistä yksi uusi ja kokeilla vaihtaa itse vai mitähän tuolle tekisi.
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?Mjahas. Näyttäisi vähän että Volkkarin lohkolämmitin on sanonut sopimuksen irti.
Minkälainen homma tuo vastus olisi vaihtaa itse? ( Käytössä nosturi). Kyseeessä -02 VW Bora 2.0l Bensamotilla.
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.
Alla linkki ohjeeseen jolla voi todeta lohkolämmittimen kunnon:Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.