Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Nyt lyö tyhjää, eli siis mistä sisäpuolelta? ransiitti.jpg

Tuommonen tuolta
 
No, tässä yksilössä oli laakeri niin tiukassa olka-akselissa kiinni ruostuneena, että ei olisi varmana kyllä millään "pakotetaan pulteilla" kikalla lähtenyt. Toimiva kikka varmasti silloin kun norjan kromi ei ole liimannut osia yhteen, vaikkakin painatus olisi toispuoleista kun on vaan kaksi vierekkäistä reikää. Eli painatus täytyisi tehdä täällä ulkopuolelta, niin saa ainakin liki vastakkaisille puolille painatuksen/vedätyksen.

Ja @Chaos tämä on etuvetoinen.
 
No, tässä yksilössä oli laakeri niin tiukassa olka-akselissa kiinni ruostuneena, että ei olisi varmana kyllä millään "pakotetaan pulteilla" kikalla lähtenyt. Toimiva kikka varmasti silloin kun norjan kromi ei ole liimannut osia yhteen, vaikkakin painatus olisi toispuoleista kun on vaan kaksi vierekkäistä reikää. Eli painatus täytyisi tehdä täällä ulkopuolelta, niin saa ainakin liki vastakkaisille puolille painatuksen/vedätyksen.

Ja @Chaos tämä on etuvetoinen.

Eikös noissa rakenne ole täysin sama, oli sitten vetari edessä tai takana?
 
No periaatteessa kyllä, mutta siinä vaiheessa kun on systeemit purettu niin että vetarin saa sieltä välistä pois, niin se on jo sama ottaa koko käikäle irti ja pistää prässiin. Tietysti eriasia silloin kun prässiä ei ole käytettävissä.
 
Aivan varmasti olis lähtenyt sisäpuolelta pultit kiertämällä. Voi halutessaan käyttää vaikka kaikkia viittä reikää yhtäaikaa. Viimeeksi taisin käyttää kierretangon pätkiä joissa oli mutterit hitsattu päihin, on varmaan tallellakin jossain. M10 tai 12 oli koko.
 
Kyllä toi pulteilla kiertäminen on varsin tehokasta. Tosin niitä pultteja ei välttämättä saa pois sieltä enää kun kierteet muusaantuu.

9-5 Saabin olka akselin kanssa tuli aikanaan telkuttua, oli vetarin boorit jumiutuneet napaan kiinni. Aloin painamaan napaa ulos olka akseleista pulteilla ja samalla vetari lähtisi irti booreilta. No tulihan se vähän matkaa ulos se vetarin pää sieltä booreilta, ennenkun ulompi vetari katkesi n. 7cm boorien päädystä jättäen semmoisen nysän sinne olka akseliin. :D eli kyllä niihin voimaa saa kun on välineitä, vetarikin tuossa autossa reilusti yli sentin paksuista tankoa.
 
No, tässä yksilössä oli laakeri niin tiukassa olka-akselissa kiinni ruostuneena, että ei olisi varmana kyllä millään "pakotetaan pulteilla" kikalla lähtenyt. Toimiva kikka varmasti silloin kun norjan kromi ei ole liimannut osia yhteen, vaikkakin painatus olisi toispuoleista kun on vaan kaksi vierekkäistä reikää. Eli painatus täytyisi tehdä täällä ulkopuolelta, niin saa ainakin liki vastakkaisille puolille painatuksen/vedätyksen.

Ja @Chaos tämä on etuvetoinen.


Mä oon vaan tylysti antanut paineilmatalttaa sinne olka-akselin ja laakerin saumaan, niin pikkuhiljaa lähtee irtoamaan.
Laakerithan siinä kannattaa samalla uusia, kun noi ei noissa 100tkm pidempää kestä kuin todella hyvällä tuurilla.
 
Kävipä silleen hassusti, että kävelin auton edestä ja liukastuin sillä seurauksella että kyynärpäästä tuli lommo muuten täysin virheettömän auton konepeltiin. :speechless:
Melkein vtuttaa.

Illalla näyttämään maalarille, että onko mitään tehtävissä.
 
Kävipä silleen hassusti, että kävelin auton edestä ja liukastuin sillä seurauksella että kyynärpäästä tuli lommo muuten täysin virheettömän auton konepeltiin. :speechless:
Melkein vtuttaa.

Illalla näyttämään maalarille, että onko mitään tehtävissä.

Jos lommoon pääsee toiselta puolelta käsiksi niin taitava pullauttaa sen takaisin hetkessä
 
Imukuppi ja nykäisee suoraksi?
Lommon/kolhun oikaisu on helppo tuolla tyylillä. Itse teen samoin. Mutta monesti jää se yksi terävä särmä sinne ja sieltä on lakka/maalikerros ratkennut. Saattaa aiheuttaa päänvaivaa myöhemmin.
 
Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
 
Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
Tuossa ohjeita Citikalle
 
Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?

Ei noita kannata korjattavaksi viedä. Monta tarinaa kuullut, miten on korjauksiin tonni uponnut, millä olisi jo uuden saanut Koeta saada kapineen tyyppi selville ja katsele ebaysta korviketta tilalle.

Jos kiinnostusta riittää, niin pura ja puhdista, niin saattaa alkaa toimimaan. Nuo automaattikikottimet karstaantuu helposti pätkäajossa.
 
Kiitos, tuon lukaisinkin jo. Paras vinkki oli tämä:
"yleisin syy toimimattomuuteen palopää likainen ota se lämmitin irti avaa se ja nuohoa palopää sinne verkkoon kertyy palohiiltä pahimmillaan kahvikupillinen estää toiminnan palopää webastoon n180€ uusi alakerta piirikortilla 500€ 99% ongelmista ja toimimattomuudesta johtuu tuosta likaisuudesta jonka aiheuttaa lyhyt ,ajo webasto ei kerkiä edes käyntiin kun sammutetaan jos kellokytkin lisätty vinkkinä kauppareissulle laita liekin kuvasta päälle ennen auton sammuttamista niin lämmitin jää päälle ja turha sammuminen jää välistä pois ja mikä parasta c5 kohdalla akku lämpenee kun on lämmittimen päällä ja vesiputket lämmittää akkua ottaa paremmin virtaakin harvassa autossa akku on lämmitetty "
Lyhyttä ajoa ei paljoa ole tullut. Toki nyt korona-aikana vähän normaalia enemmän kun ei ole tullut töihin ajeltua niin paljoa.
 
Ei noita kannata korjattavaksi viedä. Monta tarinaa kuullut, miten on korjauksiin tonni uponnut, millä olisi jo uuden saanut Koeta saada kapineen tyyppi selville ja katsele ebaysta korviketta tilalle.

Jos kiinnostusta riittää, niin pura ja puhdista, niin saattaa alkaa toimimaan. Nuo automaattikikottimet karstaantuu helposti pätkäajossa.
Tattis, näin se pitää tehdä. Tosin ihme että tuo on jo näin kauan toiminut. Auton hinta ja kunto ei antanut kovin korkeita odotuksia tuon suhteen vaan on se jo viitisen vuotta pöhissyt.
 
Avensiksessa temppuilee keskuslukitus pakkasella. Jos tuon veisi korjaamaan, että puhdistaisivat/rasvaisivat lukitusmekanismin ovista tjms, niin liekö olisi isokin summa maksettavissa? Vai voiko tuolle isompia tehdä?
 
Avensiksessa temppuilee keskuslukitus pakkasella. Jos tuon veisi korjaamaan, että puhdistaisivat/rasvaisivat lukitusmekanismin ovista tjms, niin liekö olisi isokin summa maksettavissa? Vai voiko tuolle isompia tehdä?

Jos vaikka ensin itse ajaisit auton lämpimään ja WD-40 sprayllä kävisit kaikki liikkuvat osat lävitse. Jos se ei auta, niin voi tulla kalliiksikin, varsinkin, jos merkkiliikkeeseen viet.

Jos vika on siinä, että yksi ovi ei mene lukkoon, niin pura ovipahvit irti ja ja katso, että mekanismi on kunnossa.
 
Jos vaikka ensin itse ajaisit auton lämpimään ja WD-40 sprayllä kävisit kaikki liikkuvat osat lävitse. Jos se ei auta, niin voi tulla kalliiksikin, varsinkin, jos merkkiliikkeeseen viet.

Jos vika on siinä, että yksi ovi ei mene lukkoon, niin pura ovipahvit irti ja ja katso, että mekanismi on kunnossa.
Sprayta voisi kokeilla, ehdotettu muualtakin tuota samaa kikkaa. Tosiaan kun vähänkin lauhtuu, niin keskuslukitus pelaa. Esimerkiksi hieman pidempään ajelee, niin mekanismi ilmeisesti sulaa/lämpenee tarpeeksi ja alkaa toimia. Ilmeisesti siis kosteutta ovissa ja pääsee sitten jäätymään...
 
Eipä pääse. Tuota olisin jo itse kokeillut.
Kuukletappas PDR-oikaisu, jos löytyy ajomatkan päästä ko. palvelua.
Jaahas, pakkaset tulivat ja webasto ei enää pöhise. Potilas Citroen C5 2003, 2 litran HDi. Mistähän tuota lähtisi tutkimaan? En ole koskaan näiden kanssa toiminut. Tässä on automaattinen webasto joka suhisee silloin kun siitä sattuu siltä tuntumaan eikä minkäänlaista manuaalista ohjausta ole. Ilmeisesti alkuperäinen, tuskin mikään jälkiasenteinen noin tyhmästi toimisi. Mötikkä sijaitsee vasemman sisälokasuojan sisällä, sen verran on selvillä. Mutta mitä sille sitten tekisi? Potkaisee? Korjaamolle en tuota vie kun ei tarvitse kuin päivää sanoa niin korjaus maksaa jo enemmän kuin auton arvo on.
Google väittää että näissä voisi olla Thermo Top C. Onko näille jotain perushuoltoa olemassa mitä kannattaisi ensin yrittää?
Jos et halua mennä pajalle korjuulle tai vikamuistin lukuun, niin omat korjaukset noviisille rajoittuu polttoaineen saannin tarkastukseen ja jos kunnossa niin palopesän vaihtoon. Lämmittimen kyljessä ja konehuoneessa/konepellissä pitäisi lukea lämmittimen malli. Pa-pumpun ja palopesän saa molemmat C-malliin alle 200€ ihan suomestakin.

Tosennäköisesti lämmitin on jo lukkotilassa epäonnistuineiden käynnistyksen jäljiltä ja joka tapauksessa joudut aloittamaan siitä että käyt pajalla tyhjentämässä vikakoodit/avaamassa webaston lukituksen, ennenkuin toimintaa pääsee tutkimaan tai testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Koodi:
P00BD MAF "A" Circuit Range/Performance Flow Too High
P0236 Turbocharger Boost Sensor A Range/Performance
P0299 Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open

Ei lähde Toyota Avensis 1.6 D-4D 2016 (1WW kone) käymään, Torque antoi yllä olevat koodit. Nollaamisen jälkeen P0236 jäi jäljelle. Startti pyörii hyvin ja välillä meinaa hieman hörähtää. Onko parempia ideoita, kuin ottaa EGR-venttiili irti ja puhdistaa? Ei ole oma auto ja on hyytynyt 50 km päähän pihalle, niin olisi kiva vähän etukäteen miettiä mitä kokeilisi. Kuulemma hetken kävi huonosti ennen sammuttamista, ei kuitenkaan ihan ajosta hyytynyt. Tekeekö likainen EGR sen ettei lähde ollenkaan käyntiin?
 
Ei kyllä tee ellei sitten ole koko imusarja täysin tukossa enkä siihenkään heti usko.
 
Kyllä kai sen käyntiin pitäisi lähteä vaikka EGR jumittuisi auki, tehoja vaan ei ole. Kokemusta on Volvon kanssa kun sitä vähän puhdistelin :)
 
Tuli vielä mieleen että muutaman vuoden vanhempi d-4d ave jäätyi mulla aikoinaan useamman kerran sopivasti vaihtelevalla kelillä. Imuputket täynnä jäätä..
 
Tuli vielä mieleen että muutaman vuoden vanhempi d-4d ave jäätyi mulla aikoinaan useamman kerran sopivasti vaihtelevalla kelillä. Imuputket täynnä jäätä..

Vähän mullakin tuli mieleen että perus vettä suodattimet täynnä... Polttoaina vialta tuollainen dieselin hörähtely yleensä johtuu, tai sitten ilmaa järjestelmässä
 
Kyllä voi auki juminut EGR estää käynnistyksen kokonaan. Tuosta kyllä ensimmäisen nappaisin ilmansutikotelon auki ja metsästäisin sieltä jäätynyttä kokkaretta.
 
Vähän mullakin tuli mieleen että perus vettä suodattimet täynnä... Polttoaina vialta tuollainen dieselin hörähtely yleensä johtuu, tai sitten ilmaa järjestelmässä

Niin ei mulla polttoainepuoli jäätynyt vaan kirjaimellisesti imupuoli ennen turboa.
 
1.6 TDI Passat alkoi kuulostamaan sumutorvelta kaasuttaessa. Hämmentävä juttu oli siinä, ettei konepellin avaamalla ääntä erottanut, mutta sisällä kuului voimakkaasti radion ylikin.

Pitkän tutkimisen jälkeen huomasin, että N75-venttiili hurisee ja surisee hieman ja se saa koko metallisen kiinnikkeen resonoimaan mukana ja tämän myötä ääni kulkeutuu sisälle. Tuo ääni jää hetkeksi päälle myös koneen sammutuksen jälkeen ja jos ruuvimeisselin painaa tuohon venttiiliin kiinni, niin sitten kuuluu kova resonointi.

Eikö tuo vaikuttaisi siltä, että N75-venttiili on sökönä? Google löysi joitakin vastaavia ääniä ja tapauksia. Tilasin kaiken varalta uuden osan, kun ei maksanut juuri mitään. Jos ei tuolla hiljene, niin sitten varmaan alipaineletkuja lähdettävä tutkimaan? Auto toimii normaalisti ja ei vikokoodeja.
 
Alkaa jo huvittamaan tuo sun musikaalinen passatti kun kyselet jo ainakin kolmatta kertaa oudoista äänistä :rofl:
No jep. Tähän saakka on onneksi aina löytynyt joku selitys. Pakko saada ainakin mielenrauha, ettei ole mikään kallis remontti tiedossa, eikä ole pelkoa tielle jäämisestä reissussa. Radion ja puhaltimen yli puskeva sumutorven äänen ei ollut sieltä miellyttävimmästä päästä, kun matkustajatkin ihmettelivät sitä. Isällä samanlainen Passat alkoi ujeltamaan kaasua painaessa ja sitten menikin korkeapainepumppu vaihtoon ja kallis remontti. Oli ilmeisesti joskus tankattu vahingossa bensaa. Siinä ääni kyllä muuttui kierrosten mukaan, kun itsellä aina samanlainen.

Edellinen Skoda olikin kinkkisempi, kun siinä ei joillekin oudoille äänille löytynyt koskaan selitystä. Välillä oli viikkoja hiljaa ja välillä kolisi joka ikisessä töyssyssä ja hermot meni. Mitään väljää ei löytynyt mistään :hammer:
 
Mesestä takaluukun kaasut loppu, kopsahti luukku päähän kun tuli kovemmat pakkaset. Täytyy ostaa kalliilla kun ei jaksa Saksasta odotella. Harvinaisen v-mäinen rakenne tässäkin kun kattoverhoilun sisään piilotettu pumput, kiitos Fritz.
 
Mesestä takaluukun kaasut loppu, kopsahti luukku päähän kun tuli kovemmat pakkaset. Täytyy ostaa kalliilla kun ei jaksa Saksasta odotella. Harvinaisen v-mäinen rakenne tässäkin kun kattoverhoilun sisään piilotettu pumput, kiitos Fritz.
Katso sitten, että ostat stabilus-merkkiä jos samanlaiset, kuin alkuperäiset haluat.
 
Koodi:
P00BD MAF "A" Circuit Range/Performance Flow Too High
P0236 Turbocharger Boost Sensor A Range/Performance
P0299 Turbocharger/Supercharger A Underboost Condition
P042E Exhaust Gas Recirculation A Control Stuck Open

Ei lähde Toyota Avensis 1.6 D-4D 2016 (1WW kone) käymään, Torque antoi yllä olevat koodit. Nollaamisen jälkeen P0236 jäi jäljelle. Startti pyörii hyvin ja välillä meinaa hieman hörähtää. Onko parempia ideoita, kuin ottaa EGR-venttiili irti ja puhdistaa? Ei ole oma auto ja on hyytynyt 50 km päähän pihalle, niin olisi kiva vähän etukäteen miettiä mitä kokeilisi. Kuulemma hetken kävi huonosti ennen sammuttamista, ei kuitenkaan ihan ajosta hyytynyt. Tekeekö likainen EGR sen ettei lähde ollenkaan käyntiin?
Tämä lähti käymään map-anturin vaihdolla. Kuvittelin ettei sen vikaantuminen estäisi käynnistymistä.
Tuli polttoainesuodatin vaihdettua samalla, mutta ei siellä vettä vaikuttanut olevan.
 
2005 Golf V 1.6 fsi moottorilla sytytti vikavalon. Puoliso soitteli töistä lähtiessä ja sanoin, että ajaa vaan kotiin. Ajattelin, että olisi taas EGR vikaa mutta onkin nyt jotain muuta. Tyhjäkäynnillä täristää, mutta kun antaa vähän kaasua niin mielestäni tasoittuu. Torque kertoi koodin P0302. Eli ilmeisesti 2 sylinterissä sytytysongelmia.
Olisko se vaan puola pettänyt? Kannattaako vaan hakea motonetistä yksi uusi ja kokeilla vaihtaa itse vai mitähän tuolle tekisi.
 
2005 Golf V 1.6 fsi moottorilla sytytti vikavalon. Puoliso soitteli töistä lähtiessä ja sanoin, että ajaa vaan kotiin. Ajattelin, että olisi taas EGR vikaa mutta onkin nyt jotain muuta. Tyhjäkäynnillä täristää, mutta kun antaa vähän kaasua niin mielestäni tasoittuu. Torque kertoi koodin P0302. Eli ilmeisesti 2 sylinterissä sytytysongelmia.
Olisko se vaan puola pettänyt? Kannattaako vaan hakea motonetistä yksi uusi ja kokeilla vaihtaa itse vai mitähän tuolle tekisi.
Vaihda puola eri sylinterille, jos vika siirtyy, on puola varmasti rikki.
 
Mjahas. Näyttäisi vähän että Volkkarin lohkolämmitin on sanonut sopimuksen irti.

Minkälainen homma tuo vastus olisi vaihtaa itse? ( Käytössä nosturi). Kyseeessä -02 VW Bora 2.0l Bensamotilla.
 
Mjahas. Näyttäisi vähän että Volkkarin lohkolämmitin on sanonut sopimuksen irti.

Minkälainen homma tuo vastus olisi vaihtaa itse? ( Käytössä nosturi). Kyseeessä -02 VW Bora 2.0l Bensamotilla.
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?
 
Defa tai Calix, kumpi siellä nyt onkaan, sivuilta saa kuvalliset asennusohjeet. Oletko testannut ettei se puskurin pistoke ole oikosulussa suojamaahan?

Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.
 
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.

Itselle on käynyt samoin, ettei lohkolämmitin toiminut, mutta sisätilalämmitin toimi, niin oli defan y-haaroitimmesta lohkolämmittimen kaapeli irronnut. Työautoissakin tullut pari kertaa vastaan
 
Sisätilalämmitin toimii normaalisti, joten siitä epäilen pelkän lohkarin olevan sökö.

Jos yleismittari löytyy, niin sillähän voit mitata lohkolämmittimen vastuksen ennenkuin alkaa purkamaan. Näkee ainakin onko kokonaan poikki.
Sisätilan lämppäri tietty irti pistokkeestaan mittauksen ajaksi, ettei kierrä sitä kautta.
 
2014 mk 4.5 mondeo ja termostaatti varmaan paskana, kun 15c pakkasilla ei lämmöt pysy yhtään. Tässä pitäisi olla öljyjäähdyttimelle tjsp myös joku termari joka kannattaisi samalla vaihtaa. Onkohan täysin sama osa molemmissa?
 
Kiitoksia vaan vinkeistä. Yllätyksenä tuli että näinkin vanhassa autossa oli ihan letkulämmitin lohkolämmittimen sijaan. ( Olisiko tuontiauto tms.)

Ja sehän se sökönä oli. Nyt on uusi porisemassa.
 
:darra: Audista tais kovat pakkaset rikkoa mahdollisesti ohjaustehostimen pumpun ja ainakin käyttöhihnan kiristimen. Käynnistäessä siis kuuluu selkee rallataus/sirinä tms. ääni keulilta. Kääntäessä ulvoo ohjaustehosti ja tuntee ratissa. Parkkipaikalla katselin, et kuskin puolelta tullut jotain öljyn tapaista lumeen. Vittu. Kiesi allekirjoituksen kulkine. Vituttaa taas... Satosia saa varmaan taas lompuukista kaivella prkl :nb:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 201
Viestejä
4 652 867
Jäsenet
76 404
Uusin jäsen
JouniL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom