Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Näin ehkä ihmisellä kuka ei autoista mitään ymmärrä, kyllä sen lukossa olevan renkaan huomaa ensimmäisen metrin aikana.

Viime lauantaina lähti Lohjan ABC:ltä noin 50-vuotias rouvashenkilö liikkeelle Mersun Citanilla ( Renault Kangoo ) ja iloisesti ajeli toinen takapyörä lukossa motarille asti, eikä edes katoksen alla ollut paljas maa ja sen aiheuttama töksähdys saaneet ko. kuskia pysähtymään ja tarkastamaan onko kaikki kunnossa.

Samoin joitain vuosia sitten olin pysähtynyt illalla huoltoasemalle kahville kesken moottoripyöräreissun ja siihen linkutti paikalle W211 koppainen farkku mersu, josta oli toinen etukumi puoliksi poissa vanteelta.
Kuski siinä meinasi, että ehkä ongelma korjautuu laittamalla lisää ilmaa, mutta totesin sitten siinä, että parempi on kun vaihdat vararenkaan alle tai tilaat hinurikyydin korjaamolle.
Kuski kertoi että ohjaustuntuma oli tuntunut omituiselta jo parin viikon ajan, mutta ei ollut sitten osannut yhdistää ongelmaa renkaaseen, ennen kuin oli ajaessa kuulunut ääni ja auto oli muuttunut levottomaksi.
Siinä kun vilkaisin kumia, niin siellä oli ruuvi pystyssä ja ilmeisesti kumi oli tyhjentynyt hiljalleen.
 
Paremman puoliskon S60:een just vaihdettiin kaverin kans alatukivarret ja nyt omaan S80:een aikaa 1kk tehdä toiselle puolen sama. Varmaanki jo aika rutiinilla menee.
 
Paremman puoliskon S60:een just vaihdettiin kaverin kans alatukivarret ja nyt omaan S80:een aikaa 1kk tehdä toiselle puolen sama. Varmaanki jo aika rutiinilla menee.
Suunnilleen vartin homma, jos on kaveri väännättämässä rautakangella. Onnistuu yksinkin kangen päällä istuen.
Mutta varo, ettei sisäpään vetarin nivel purkaudu.
 
Osaakohan joku sanoa missä sijaitsee Fiat Scudo 2006 mallissa polttoainejärjestelmän inertiakytkin. Googletus ei oikein tuottanut tuloksia, ilmeisesti se on usein vänkärin puolen jalkatilassa jossain.
 
Osaakohan joku sanoa missä sijaitsee Fiat Scudo 2006 mallissa polttoainejärjestelmän inertiakytkin. Googletus ei oikein tuottanut tuloksia, ilmeisesti se on usein vänkärin puolen jalkatilassa jossain.
On noita joskus piilotettu myös konehuoneen puolelle esim. PSA:n toimesta. Voi olla aika huomaamaton kumitutti, jonka alla on kytkin piilossa. Sen huomaa katkaisijaksi vasta siinä kohtaa, kun sitä painaa ja alta kuuluu naks.
 
taitaa olla tuo. Onko tuo vain "tyhmä" kosketin eli voiko tuota koittaa ohittaa ihan jompilla jos epäilee vikovan. Ongelma on siis että moottori ei lähde käyntiin. Pyörittää kyllä iloisesti. Tuota kun painelee, niin sen jälkeen kone kuulostaa ekalla kerralla startatessa vähän sen oloisesti kuin yrittäisi alussa hetken käyntiin mutta sen jälkeen ei.

IMG_20210206_135044.jpg
 
taitaa olla tuo. Onko tuo vain "tyhmä" kosketin eli voiko tuota koittaa ohittaa ihan jompilla jos epäilee vikovan. Ongelma on siis että moottori ei lähde käyntiin. Pyörittää kyllä iloisesti. Tuota kun painelee, niin sen jälkeen kone kuulostaa ekalla kerralla startatessa vähän sen oloisesti kuin yrittäisi alussa hetken käyntiin mutta sen jälkeen ei.

IMG_20210206_135044.jpg
Jotain muuta syytä vahvasti epäilen. Jos vikakoodeja pääset katselemaan, niin tuo kytkin antaa liudan mm. polttoainepuolen koodeja, kun se katkaisee syötön kokonaan. Jos se ei painamalla naksahda, niin silloin se ei ole edes lauennut. Tavallisempia ehkä polttoainelinjan tukokset näin talvikelillä. Lämmin talli voisi antaa ensiapua vaivaan. Seuraavaksi sitten ne sata muuta syytä..
Jostain vain ensin edes yksinkertainen vikakoodin lukija, niin pääset vähän helpommin eteenpäin
 
Jotain muuta syytä vahvasti epäilen. Jos vikakoodeja pääset katselemaan, niin tuo kytkin antaa liudan mm. polttoainepuolen koodeja, kun se katkaisee syötön kokonaan. Jos se ei painamalla naksahda, niin silloin se ei ole edes lauennut. Tavallisempia ehkä polttoainelinjan tukokset näin talvikelillä. Lämmin talli voisi antaa ensiapua vaivaan. Seuraavaksi sitten ne sata muuta syytä..
Jostain vain ensin edes yksinkertainen vikakoodin lukija, niin pääset vähän helpommin eteenpäin
Eipä ole mitään millä niitä katsella, mutta ei ainakaan niin isoja vikoja että polttaisi mitään vikavaloa. Voiko tuota kuitenkin kokeilla ohittaa jompilla? Jos tuossa jotain polttoainetukoksia on niin ne on sitten tuolla moottorin päässä, webasto toimii iloisesti. Välillä auto on myös lähtenyt käyntiin iloisesti ilman ongelmia. Vika tahtoo esiintyä silloin kun seisoo useamman päivän (ulkona).

Tuossa kytkimen ympärillä on näköjään nippuside kiristämässä liitintä tuohon kytkimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Aika isolla varmuudella palaisi myös vikavalo, jos tuo kytkin on lauennut. Periaatteessa se on kyllä "tyhmä" kytkin yhdellä, kenties kahdella johtoparilla. Ei lakkaa toimimasta muutoin kuin kolarissa, tosi rajussa kuoppaan ajossa tai esim. jousen katketessa tuosta kytkimen vierestä.
 
Ford pomppasi katsastuksessa ruostereijästä takapuskurin poikittaispalkissa. Viikon päähän aika tuohon lähipajalle, kuulemma vajaan parisataa ottavat paikkauksesta. Jos nyt vielä vuoden ajelisi ja laittaisi sitten paaliin :D

Mä tunkisin tonne jotain lasikuitumattoa, hartsia ja käpyjä tms. täytteeksi -> kitti päälle ja kurastat sen kunnolla. Leimalle ja avot! Tämä siis jos se oikeasti on menossa paaliin vuoden päästä.
 
Mä tunkisin tonne jotain lasikuitumattoa, hartsia ja käpyjä tms. täytteeksi -> kitti päälle ja kurastat sen kunnolla. Leimalle ja avot! Tämä siis jos se oikeasti on menossa paaliin vuoden päästä.
Joo ja tommosen räkäpaikan tekee joku kaveri hitsikoneen kanssa 5 minuutissa jos tosiaan vuoden aikoo ajaa eikä paikan ulkonäöllä ole väliä. Parista kohtaa täppää kiinni ja massa. Muutaman vuoden kuluttua vieressä on reikä mutta väliäkö sillä on jos aikoo vuoden autolla ajaa enää.
 
Joo ja tommosen räkäpaikan tekee joku kaveri hitsikoneen kanssa 5 minuutissa jos tosiaan vuoden aikoo ajaa eikä paikan ulkonäöllä ole väliä. Parista kohtaa täppää kiinni ja massa. Muutaman vuoden kuluttua vieressä on reikä mutta väliäkö sillä on jos aikoo vuoden autolla ajaa enää.
Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.
 
Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.
Joo toki massa päälle ja tosiaan sieltä täältä räppäilee kiinni. On noita johonkin tullut joskus tehtyä.

Jos katsuri alkaa kitisemään paikan laadusta ja ronkkii massat niin ei muutakun uudet massat ja seuraavalle asemalle...
 
Ei mene nykyään välttämättä katsastuksesta läpi. Tiukkeni aika paljon tuossa vuosi pari sitten, pitää olla ympärihitsattu ja saattaa pyytää ottamaan massat pois jos huono tuuri käy.

Toi vaatimus on ollut jo 90-luvun puolessa välissä, tai ainakin ittelle kävi joskus näin, ennen kuin opettelin käyttämään sikaflexiä ja peltipaikkoja oikein...
 
Joo toki massa päälle ja tosiaan sieltä täältä räppäilee kiinni. On noita johonkin tullut joskus tehtyä.

Jos katsuri alkaa kitisemään paikan laadusta ja ronkkii massat niin ei muutakun uudet massat ja seuraavalle asemalle...

Jossa seuraavaa katsastussetää ei yhtään kiinnosta mitä sieltä alta löytyy kun kattoo tiedoista edellisen hylyn / keskeytyksen syyn..
 
Ihmisiä nekin on, eivät ne jaksa jokaisesta aina niuhottaa. Yleisestä luulosta huolimatta osa on siellä vain töissä eikä kyykyttämässä epäolennaisuuksista pientä ihmistä.

200e pienen paikan tekemisestä. Jäisi itseltä maksamatta vaikka tienaisin 300k vuodessa, tuntuu jotenkin aivan järjettömältä hinnalta muutaman euron työstä :D
 
Suunnilleen vartin homma, jos on kaveri väännättämässä rautakangella. Onnistuu yksinkin kangen päällä istuen.
Mutta varo, ettei sisäpään vetarin nivel purkaudu.
Näin se tehtiin. Lisäksi puristettiin tolppaa kasaan niin ei tarvinnu niin paljoa tikivartta kangeta.
 
200e pienen paikan tekemisestä. Jäisi itseltä maksamatta vaikka tienaisin 300k vuodessa, tuntuu jotenkin aivan järjettömältä hinnalta muutaman euron työstä :D

No mitä sitten meinasit mun tässä tilanteessa tekevän? Pitäiskö mun tunkea tuossa kerrostalon parkkipaikalla jotain sohjoa sinne jäätymään ja sutia kilikalia päälle? Ei mulla oo mitään lämmintä hallipaikkaa jossa tuota pääsisi ihmettelemään.
 
No mitä sitten meinasit mun tässä tilanteessa tekevän? Pitäiskö mun tunkea tuossa kerrostalon parkkipaikalla jotain sohjoa sinne jäätymään ja sutia kilikalia päälle? Ei mulla oo mitään lämmintä hallipaikkaa jossa tuota pääsisi ihmettelemään.
Itse maksoin helman yläreunan paikkauksesta 2012 lokakuussa 150€ ja olin oikein tyytyväinen. Vaikka kotona oli hitsausvehkeet niin ei se pihalla olisi onnistunut kovin kaksisesti.
Lisäksi liike ei voi tehdä räkäpaikkaa kun sillä on kuitenkin takuu työstä. Ei tuo 200€ minusta kuulosta kovin pahalta, menee siihen aina aikaa. Ei tuokaan reikä tuohon rajoitu, taatusti pitää leikata reilusti enemmän auki. Jos vuoden vielä meinaa ajaa niin ei tuo hinta pitäisi este olla :thumbsup:
E: 200€ / 80€ / tunti = 2,5 tuntia työaikaa. Ei kuulosta paljolta :)
 
Ihmisiä nekin on, eivät ne jaksa jokaisesta aina niuhottaa. Yleisestä luulosta huolimatta osa on siellä vain töissä eikä kyykyttämässä epäolennaisuuksista pientä ihmistä.

200e pienen paikan tekemisestä. Jäisi itseltä maksamatta vaikka tienaisin 300k vuodessa, tuntuu jotenkin aivan järjettömältä hinnalta muutaman euron työstä :D

Niinpä mutta 200€ firman tekemänä on kyllä asiallinen hinta tuolle hommalle. Siinä menee tarvikkeita jne 50€:lla hätäseen ja työaika + verot ja tellitlellit niin eipäs se 200€ enää paljon paskaakaan ole.

Edit: itte maksoin opiskelijana (amk) joskus about 200€ hintasen reikäpaikkauksen.
 
Jossa seuraavaa katsastussetää ei yhtään kiinnosta mitä sieltä alta löytyy kun kattoo tiedoista edellisen hylyn / keskeytyksen syyn..
Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.

Ja harvoimpa siellä mikään isompi kolistelu on alkanut, täpättykin paikka massan kanssa kestää melkoisen urheilun.
 
Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.

Ja harvoimpa siellä mikään isompi kolistelu on alkanut, täpättykin paikka massan kanssa kestää melkoisen urheilun.
Jos katsastus hylätään niin siinä näkyy kyllä mistä on hylätty. Nykyään pienikin reikä menee automaattisesti hylkäykseksi. Jokunen vuosi sitten pienestä reiästä tuli korjauskehotus.
 
Ei sinne lappuun taida mitään merkintää tulla että huonosti hitsattu ym, ja vaikka tulee niin en tiedä miten paljon trafin järjestelmästä näkyy jossei näytä vanhaa leimalappua seuraavalla asemalla.

Ja harvoimpa siellä mikään isompi kolistelu on alkanut, täpättykin paikka massan kanssa kestää melkoisen urheilun.

Näkyy järjestelmässä kaikki, eli niitä ei voi olla nykyään seuraava katsuri näkemättä.

Joo ite kolisteluun en ota kantaa, harvompa ne jaksavat, mutta aseman vaihto ei tosiaan auta mitään jos ei seuraava katsuri halua tahallaan katsoa ohi.
 
Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Autona siis Ford Mondeo 2011 1.6 ecoboostilla. Autossa syttyy akun varoitusvalo aina 1-2 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Laturi ja akku on vaihdettu, eikä niissä ole siis vikaa. Tämä vika on ollut jo muutaman kuukauden ja auto toimii siis muuten ihan normaalisti. Forscan ei anna mitään vikakoodia ja näyttää ihan oikeita latausjännitteitä. Jännitteet on myös mitatattu yleismittarilla. Nyt auto pitäisi vaihtaa, mutta tuo vika täytyisi saada korjattua ennen sitä. Googlella en ole löytänyt mitään kovasta yrityksestä huolimatta. Kohta tässä on vain pakko myöntää tappio ja viedä auto pajalle tutkittavaksi.
 
Näkyy järjestelmässä kaikki, eli niitä ei voi olla nykyään seuraava katsuri näkemättä.

Joo ite kolisteluun en ota kantaa, harvompa ne jaksavat, mutta aseman vaihto ei tosiaan auta mitään jos ei seuraava katsuri halua tahallaan katsoa ohi.
Joo hylsyt näkyy mutta esim mulla oli taannoin auto jonka ostin mätävaurioisena vikalistalla ja lapussa käskettiin tulemaan jälkitarkkariin ilman helmamuoveja, trafin järjestelmässä luki vaan että mätävaurioita paikassa a ja b...

En tosin ikinä jälkitarkkariin mennyt vaan myöhemmin normikatsastukseen ja kaikki hepenet paikallaan.
 
Joo hylsyt näkyy mutta esim mulla oli taannoin auto jonka ostin mätävaurioisena vikalistalla ja lapussa käskettiin tulemaan jälkitarkkariin ilman helmamuoveja, trafin järjestelmässä luki vaan että mätävaurioita paikassa a ja b...

En tosin ikinä jälkitarkkariin mennyt vaan myöhemmin normikatsastukseen ja kaikki hepenet paikallaan.

Eli löysit katsurin joka ei jaksanut kattoa mitä ne mätävauriot siellä tarkoitti. Löytyyhän sitä niitäkin, mutta se ei automaattisesti tarkoita että suurin osa sellaisia olisi ja aseman vaihto auttaisi.
 
Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Autona siis Ford Mondeo 2011 1.6 ecoboostilla. Autossa syttyy akun varoitusvalo aina 1-2 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Laturi ja akku on vaihdettu, eikä niissä ole siis vikaa. Tämä vika on ollut jo muutaman kuukauden ja auto toimii siis muuten ihan normaalisti. Forscan ei anna mitään vikakoodia ja näyttää ihan oikeita latausjännitteitä. Jännitteet on myös mitatattu yleismittarilla. Nyt auto pitäisi vaihtaa, mutta tuo vika täytyisi saada korjattua ennen sitä. Googlella en ole löytänyt mitään kovasta yrityksestä huolimatta. Kohta tässä on vain pakko myöntää tappio ja viedä auto pajalle tutkittavaksi.
Eihän vaan autoon laitettu tarvikelaturia, jota väylä ei tunnista.
 
Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Autona siis Ford Mondeo 2011 1.6 ecoboostilla. Autossa syttyy akun varoitusvalo aina 1-2 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Laturi ja akku on vaihdettu, eikä niissä ole siis vikaa. Tämä vika on ollut jo muutaman kuukauden ja auto toimii siis muuten ihan normaalisti. Forscan ei anna mitään vikakoodia ja näyttää ihan oikeita latausjännitteitä. Jännitteet on myös mitatattu yleismittarilla. Nyt auto pitäisi vaihtaa, mutta tuo vika täytyisi saada korjattua ennen sitä. Googlella en ole löytänyt mitään kovasta yrityksestä huolimatta. Kohta tässä on vain pakko myöntää tappio ja viedä auto pajalle tutkittavaksi.

Toinen mikä vois olla että paskaa akun napojen liitoksessa TAI heikosti kiinni.
 
No mitä sitten meinasit mun tässä tilanteessa tekevän? Pitäiskö mun tunkea tuossa kerrostalon parkkipaikalla jotain sohjoa sinne jäätymään ja sutia kilikalia päälle? Ei mulla oo mitään lämmintä hallipaikkaa jossa tuota pääsisi ihmettelemään.

Melkein sohisin vaikka kemiallista metallia ja jotain metalliverkkoo sinne tueks :D Ei kai paaliin menevällä enää ole mitään väliä.

Niinpä mutta 200€ firman tekemänä on kyllä asiallinen hinta tuolle hommalle. Siinä menee tarvikkeita jne 50€:lla hätäseen ja työaika + verot ja tellitlellit niin eipäs se 200€ enää paljon paskaakaan ole.

Edit: itte maksoin opiskelijana (amk) joskus about 200€ hintasen reikäpaikkauksen.

Jep tämä on ihan totta. En itsekään varmasti halvemmalla tekisi jos firmana joutuisin moista tarjoamaan.
 
Eli löysit katsurin joka ei jaksanut kattoa mitä ne mätävauriot siellä tarkoitti. Löytyyhän sitä niitäkin, mutta se ei automaattisesti tarkoita että suurin osa sellaisia olisi ja aseman vaihto auttaisi.
No empä ole asemasta kuullut jossa vuosikatsastukseen tullaan ilman helmamuoveja tms.

Jälkitarkkari toki asia erikseen, mutta ei sitäkään toinen asema näe että on vaadittu ilman muoveja, sinne trafin systeemiin siirtyy vain se vian peruskuvaus.

On se leimaaminen tässäkin maassa silti vaan säätöä, maksat käytännössä tyhjästä ja autossa voi olla vaikka tukivarsi läpimätä ja pettää ajossa mutta kunhan ei helmassa ole 1cm reikää.
 
No empä ole asemasta kuullut jossa vuosikatsastukseen tullaan ilman helmamuoveja tms.

Jälkitarkkari toki asia erikseen, mutta ei sitäkään toinen asema näe että on vaadittu ilman muoveja, sinne trafin systeemiin siirtyy vain se vian peruskuvaus.

On se leimaaminen tässäkin maassa silti vaan säätöä, maksat käytännössä tyhjästä ja autossa voi olla vaikka tukivarsi läpimätä ja pettää ajossa mutta kunhan ei helmassa ole 1cm reikää.

Yhä edelleen, ne kyllä nykysysteemillä pomppaa sen katsurin silmille vaikka olet jättänyt edellisen katsastuksen kesken / saanut hylyn. Vaikka aloittaisit katsastuksen kokonaan alusta toisella asemalla. Jos siihen ei ole sitten seuraavan aseman inssi reagoinut, se kertoo lähinnä siitä että olet löytänyt inssin jota ei kiinnosta.
 
Melkein sohisin vaikka kemiallista metallia ja jotain metalliverkkoo sinne tueks :D Ei kai paaliin menevällä enää ole mitään väliä.

Kovettuuko kemiallinen metalli pakkasella? En nyt väkisin yritä saada kuulostamaan tätä hommaa hankalalta, mutta en oikeasti pysty itse tekemään tolle näissä olosuhteissa mitään.
 
Jooh, no itse varmaan vuokraisin jonkun TI hallin tunniksi jos noin hankala tilanne on ettei yksinkertaisesti missään saa autoa lämpimäksi. Kaverin tallissa tmv.
Tosin voipi olla että siinä kohtaa tulee sitten jo halvemmaksi ja helpommaksi maksaa tosiaan se 200e.
 
Yhä edelleen, ne kyllä nykysysteemillä pomppaa sen katsurin silmille vaikka olet jättänyt edellisen katsastuksen kesken / saanut hylyn. Vaikka aloittaisit katsastuksen kokonaan alusta toisella asemalla. Jos siihen ei ole sitten seuraavan aseman inssi reagoinut, se kertoo lähinnä siitä että olet löytänyt inssin jota ei kiinnosta.
Edelleen, tottakai se leimamies näkee trafista mistä on pompannut edellisessä hylätyssä katsastuksessa. Mutta sitä se ei näe onko siellä lisämerkintöjä että ilman helmamuoveja tms. Jokainen asema pääsee käsiksi siihen hylkytietoon, mutta kaikkea ei suoraan leimapaperista siirretä trafiin, esim tuo käsky ilman helmamuoveja on yleensä käsin kirjoitettu eikä näy muualla kuin siinä paperissa.

Hyvin asemakohtaista on palvelu ja itsekin tiedän monia katsureita joilla on erilainen linja keskenään. Tarkoitus ei ole kannustaa ns räkäpaikkoihin, mutta jos vuosi on ajoaikaa niin en paljoa aikaa käyttäisi. Sen sijaan kuten itsellä tarkotus on pitää autoa niin paikatkin tehdään vähän paremmin sitten jos niille tulee tarve.
 
Osaisiko joku sanoa missä vika voisi olla? Autona siis Ford Mondeo 2011 1.6 ecoboostilla. Autossa syttyy akun varoitusvalo aina 1-2 minuuttia käynnistyksen jälkeen. Laturi ja akku on vaihdettu, eikä niissä ole siis vikaa. Tämä vika on ollut jo muutaman kuukauden ja auto toimii siis muuten ihan normaalisti. Forscan ei anna mitään vikakoodia ja näyttää ihan oikeita latausjännitteitä. Jännitteet on myös mitatattu yleismittarilla. Nyt auto pitäisi vaihtaa, mutta tuo vika täytyisi saada korjattua ennen sitä. Googlella en ole löytänyt mitään kovasta yrityksestä huolimatta. Kohta tässä on vain pakko myöntää tappio ja viedä auto pajalle tutkittavaksi.
Laturiin tulevassa 3-napaisessa kaapelissa liitin katkoo tai piuha on poikki liittimen juuresta.
 
Edelleen, tottakai se leimamies näkee trafista mistä on pompannut edellisessä hylätyssä katsastuksessa. Mutta sitä se ei näe onko siellä lisämerkintöjä että ilman helmamuoveja tms. Jokainen asema pääsee käsiksi siihen hylkytietoon, mutta kaikkea ei suoraan leimapaperista siirretä trafiin, esim tuo käsky ilman helmamuoveja on yleensä käsin kirjoitettu eikä näy muualla kuin siinä paperissa.

Hyvin asemakohtaista on palvelu ja itsekin tiedän monia katsureita joilla on erilainen linja keskenään. Tarkoitus ei ole kannustaa ns räkäpaikkoihin, mutta jos vuosi on ajoaikaa niin en paljoa aikaa käyttäisi. Sen sijaan kuten itsellä tarkotus on pitää autoa niin paikatkin tehdään vähän paremmin sitten jos niille tulee tarve.

Ei mulla se kiinnosta että tekeekö joku vuoden takia tonnin pommiin räkäpaikkaa vai ei, vaan se, että jos sitä katsuria yhtään työnteko kiinnostaa, on väite että aseman vaihto auttaa asiaan yhtään mitään virheellinen. Jos sillä katsurilla yhtään kiinnostaa, se varmaan osaa laskea 1+1 trafin tiedoista löytyvästä "helmoissa mätää" tiedosta ja päivää myöhemmin uudella asemalla viheltelevästä asiakkaasta.
 
Tarkoitus ei ole kannustaa ns räkäpaikkoihin, mutta jos vuosi on ajoaikaa niin en paljoa aikaa käyttäisi. Sen sijaan kuten itsellä tarkotus on pitää autoa niin paikatkin tehdään vähän paremmin sitten jos niille tulee tarve.

Samalla vaivalla tekee sen kelvollisenkin paikan, jos on jo ottanut auton nosturille ja levitelly vehkeet hitsausta varten, ei siinä kovin paljoa enempää aikaa kulu, kun migillä täppäilee ympäriinsä.
 
Sitä olis kohta edessä N47 bemarin koneen vaihto. :sdarra: Oli maailman paras tuuri, jakopääremppasin entisen koneen, ja meni kaikki nappiin sen kanssa. Tuli -20*C pakkaset, pistin kylmänä käyntiin niin hävitti kaikki öljynpaineet koneesta ja lopputuloksen kaikki tietää, nyt kolisee sit kone. :grumpy:

Otin nyt 240tkm ajetusta moottorista jakopään esille ja katsoin onko siellä kuinka vanhat hilut. Onneksi on siellä uusimman revision hilppeet siellä paikallaan. 980e oli uusi käytetty kone.


1612778216696.png
 
Juurikin syy, miksi jätin bmw:t kauppaan kun viimeks autoa vaihdoin. Oli kyllä 100-sarjalaiset kiikarissa, mutta ei oikein vakuuttanut tekniikka kehittyneen N47 ajasta oleellisesti parempaan päin.
 
Juurikin syy, miksi jätin bmw:t kauppaan kun viimeks autoa vaihdoin. Oli kyllä 100-sarjalaiset kiikarissa, mutta ei oikein vakuuttanut tekniikka kehittyneen N47 ajasta oleellisesti parempaan päin.
Kanukeilla oli menny moottoriohjauksesta komponentteja vaihtoon, ei tuokaan ihan hyvältä kuulosta, jos ne mitoitetaan turhan maltillisiksi. Kyseessä oli 2000$:n E92 335i, ei siinä ongelmia aluksi ollut, mutta dynossa alkoi oireilla, sitten kolvia esille.

 
Joo hammastangon välyskin kävi mielessä. Mutta tosiaan nyt kun kävin tekemässä tuon ns. pudotustestin raidetangolle niin kyllähän se aika heti tipahtaa alas vaikka muuten kohtuu jäsyltä tuntuukin. Vaihdetaan nyt nuo alta pois jos onnistuu ensin. Mitään useamman satasen remonttia en varmaan ala edes tekemään kun 500tkm alkaa olla mittarissa vaikka muuten ihan hyvä auto onkin. Kiitos kommenteista!

Jatkoa tälle eli tuli viikonloppuna vaihdettua nuo raidetangon päät, vaihdoin samalla ulommatkin kun edulliset osat kuitenkin kyseessä ja siinähän ne samoilla aukomisilla meni. Tänään kävin uusintakatsastuksessa ja heiluttelivat nosturissa pikkasen ja katsoivat että uudet osat paikallaan (tällä kertaa eivät nostaneet renkaita ilmaan) ja leima tuli. Soittelin samantien Point-S:lle aikaa suuntaukseen ja ajelin sinne suorilta. No siellä ukot tekivät tarkastuksen tietty ennen suuntaamista niin alatukivarsien etummaiset helat kuulemma korkanneet täysin. Eivät suositelleet suuntaamista tähän hätään koska vaihdon jälkeen suuntaus luultavasti taas erilainen.

Tässä nyt mietityttää kun alkuperäiset raidetangot eivät käteen väljiltä tuntuneet että onko ne nuo etuhelat ollut alunperinkin syynä väljyydelle jonka huomasivat siis renkaasta sivuttaisliikkeellä. V-käyrä on kyllä taas nousujohdanteinen vaikka autolla saa nyt ajaakin, vaihtaessa suuntaus meni onneksi perstuntumalla tarpeeksi suoraan että tuolla voi jonku reissun ajella näin talvella ennen nelipyöräsuuntausta.
 
Jatkoa tälle eli tuli viikonloppuna vaihdettua nuo raidetangon päät, vaihdoin samalla ulommatkin kun edulliset osat kuitenkin kyseessä ja siinähän ne samoilla aukomisilla meni. Tänään kävin uusintakatsastuksessa ja heiluttelivat nosturissa pikkasen ja katsoivat että uudet osat paikallaan (tällä kertaa eivät nostaneet renkaita ilmaan) ja leima tuli. Soittelin samantien Point-S:lle aikaa suuntaukseen ja ajelin sinne suorilta. No siellä ukot tekivät tarkastuksen tietty ennen suuntaamista niin alatukivarsien etummaiset helat kuulemma korkanneet täysin. Eivät suositelleet suuntaamista tähän hätään koska vaihdon jälkeen suuntaus luultavasti taas erilainen.

Tässä nyt mietityttää kun alkuperäiset raidetangot eivät käteen väljiltä tuntuneet että onko ne nuo etuhelat ollut alunperinkin syynä väljyydelle jonka huomasivat siis renkaasta sivuttaisliikkeellä. V-käyrä on kyllä taas nousujohdanteinen vaikka autolla saa nyt ajaakin, vaihtaessa suuntaus meni onneksi perstuntumalla tarpeeksi suoraan että tuolla voi jonku reissun ajella näin talvella ennen nelipyöräsuuntausta.

No paha kait se päällepäin on sanoa mikä on rikki, valistuneen arvauksen varmaan katsuri tuossa kohtaa tekee?
 
Ei mulla se kiinnosta että tekeekö joku vuoden takia tonnin pommiin räkäpaikkaa vai ei, vaan se, että jos sitä katsuria yhtään työnteko kiinnostaa, on väite että aseman vaihto auttaa asiaan yhtään mitään virheellinen. Jos sillä katsurilla yhtään kiinnostaa, se varmaan osaa laskea 1+1 trafin tiedoista löytyvästä "helmoissa mätää" tiedosta ja päivää myöhemmin uudella asemalla viheltelevästä asiakkaasta.

Niin, no mutta kun joka asemalla ei ole katsureita joita kaikkia kiinnostaa yhtä paljon.
 
Sitä olis kohta edessä N47 bemarin koneen vaihto. :sdarra: Oli maailman paras tuuri, jakopääremppasin entisen koneen, ja meni kaikki nappiin sen kanssa. Tuli -20*C pakkaset, pistin kylmänä käyntiin niin hävitti kaikki öljynpaineet koneesta ja lopputuloksen kaikki tietää, nyt kolisee sit kone. :grumpy:

Otin nyt 240tkm ajetusta moottorista jakopään esille ja katsoin onko siellä kuinka vanhat hilut. Onneksi on siellä uusimman revision hilppeet siellä paikallaan. 980e oli uusi käytetty kone.


1612778216696.png

Laahainten palat öljysihdissä, vai onko tuota konetta tutkittu sen kummemmin?
Jollain käynyt kuvatun kaltainen skenaario ihan liikkeessä teetettynä.
 
Laahainten palat öljysihdissä, vai onko tuota konetta tutkittu sen kummemmin?
Tuo kuva on siis vaihtomoottoirsta, vielä on paskana oleva moottori autossa paikoillaan. En tuota usko, kun kaikki jakopäästä oli ihan uutta, myös laahaimet vaihdettu. En alkanut tutkimaan tarkemmin, kun ei kaverin nosturilla autoa viitti viikkotolkkua seisottaa, vaan yksittäisiä päiviä voi se siellä olla. Katon sitten kun vaihtomoottori on asennettuna niin sit voi kattoa mitä autossa oli vikana. :hammer:
 
Sitä olis kohta edessä N47 bemarin koneen vaihto. :sdarra: Oli maailman paras tuuri, jakopääremppasin entisen koneen, ja meni kaikki nappiin sen kanssa. Tuli -20*C pakkaset, pistin kylmänä käyntiin niin hävitti kaikki öljynpaineet koneesta ja lopputuloksen kaikki tietää, nyt kolisee sit kone. :grumpy:

Otin nyt 240tkm ajetusta moottorista jakopään esille ja katsoin onko siellä kuinka vanhat hilut. Onneksi on siellä uusimman revision hilppeet siellä paikallaan. 980e oli uusi käytetty kone.


1612778216696.png
Surullista, toki mitäpä näiltä saksalaisilta auton valmistajilta voi olettaa.

Tämäkään vika ei näy missään katsastustilastossa mikä kuulemma kertoo kaiken auton laadusta! :tup:

Mutta halvalla pääsit loppujen lopuksi jos tonnilla koneen sait.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 513
Viestejä
4 507 280
Jäsenet
74 429
Uusin jäsen
Lilimeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom