Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eihän vaan autoon laitettu tarvikelaturia, jota väylä ei tunnista.
Toinen mikä vois olla että paskaa akun napojen liitoksessa TAI heikosti kiinni.
Laturiin tulevassa 3-napaisessa kaapelissa liitin katkoo tai piuha on poikki liittimen juuresta.

Laturissa luki FocMoCo ja ihan oikelta se näytti, mutta mistä näitä tietää. Valo siis paloi samalla tavalla jo ennen laturin ja akun vaihtoa. Vanhassa laturissa oli latausjännitteet jo vähän laskeneet, joten ihan hyvä että tuli vaihdettua. Ajettuna oli noin 180tkm.

Plus-navan olen tarkistanut ja madoituksen liitoksen olen jo puunannut, mutta ei auta. Miinusnavan tarkistan vasta jos en löydä kaapeleista jotain vikaa. Muistaakseni akun tieltä täytyy purkaa ainakin ilmansuodattimen kotelo, enkä siihen näillä pakkasilla ryhdy. Koitan syynätä vielä vähän tarkemmin tuota laturin johtoa, jos siinä nyt kuitenkin olisi joku katkos. Laturiinhan menee ecoboosteissa vain yksi johto (LIN), vaikka liittimessä taitaa olla 3 napaa.
 
Surullista, toki mitäpä näiltä saksalaisilta auton valmistajilta voi olettaa.

Tämäkään vika ei näy missään katsastustilastossa mikä kuulemma kertoo kaiken auton laadusta! :tup:

Mutta halvalla pääsit loppujen lopuksi jos tonnilla koneen sait.

Niin, olisit ostanut ranskalaisen, kuulikko :hammer:
 
Jatkoa tälle eli tuli viikonloppuna vaihdettua nuo raidetangon päät, vaihdoin samalla ulommatkin kun edulliset osat kuitenkin kyseessä ja siinähän ne samoilla aukomisilla meni. Tänään kävin uusintakatsastuksessa ja heiluttelivat nosturissa pikkasen ja katsoivat että uudet osat paikallaan (tällä kertaa eivät nostaneet renkaita ilmaan) ja leima tuli. Soittelin samantien Point-S:lle aikaa suuntaukseen ja ajelin sinne suorilta. No siellä ukot tekivät tarkastuksen tietty ennen suuntaamista niin alatukivarsien etummaiset helat kuulemma korkanneet täysin. Eivät suositelleet suuntaamista tähän hätään koska vaihdon jälkeen suuntaus luultavasti taas erilainen.

Tässä nyt mietityttää kun alkuperäiset raidetangot eivät käteen väljiltä tuntuneet että onko ne nuo etuhelat ollut alunperinkin syynä väljyydelle jonka huomasivat siis renkaasta sivuttaisliikkeellä. V-käyrä on kyllä taas nousujohdanteinen vaikka autolla saa nyt ajaakin, vaihtaessa suuntaus meni onneksi perstuntumalla tarpeeksi suoraan että tuolla voi jonku reissun ajella näin talvella ennen nelipyöräsuuntausta.
Kyllä se alusta kannattaa ennen suuntauksia ronkkia kunnolla läpi.

Katsuri on usein viimenen kaveri joka tietää missä välys on. Mullakin oli ulommassa raidetangossa väljää niin sisemmistä tuli paperiin merkintä aikanaan.
 
Mieluummin se tonnin kone 200tkm välein kun ajella loputtomiin jollain ranskalaisella ripulikiikulla. Melkonen loppuelämä tulee olemaan jos täytyy ranskisten joukosta autonsa valita sen pelossa että muut rikkoutuu. Fantasiansa kullakin.
 
No en nyt tiedä, itsellä on Englantilainen ja Italialainen auto tällä hetkellä niin ei kyllä paljon pääse ranskalaisille niillä keulimaan. Viestini syvin olemus oli se että jos 200tkm välein tulee muutaman tonnin yllätyskulu, niin aika monen autoilubudjetissa se on häviävän pieni kulu. Joo, onhan ylimääräiset kustannukset aina ikäviä mutta kun nyt ei kuitenkaan puhuta uudesta autosta jossa joutuisi itse maksamaan mitään kymppitonnien korjauksia.
 
Mieluummin se tonnin kone 200tkm välein kun ajella loputtomiin jollain ranskalaisella ripulikiikulla. Melkonen loppuelämä tulee olemaan jos täytyy ranskisten joukosta autonsa valita sen pelossa että muut rikkoutuu. Fantasiansa kullakin.
Montako ranskista olet omistanut? Itse olen omistanut kaksi. Aivan paskan pösön ja nykyisen C5 sitikan. C5 on auto siinä missä muutkin, tosin kyyti on pykälää pehmeämpää kaasuhydraulisen jousituksen ansiosta. Moottoria ei näköjään saa ajamalla hajalle. Kokemusta löytyy myös japanilaisista ja saksalaisista autoista. Myös kahdesta ruotsalaisesta autosta eli Saabista ja Volvosta. Kun kokeilee oikeasti kaikkia merkkejä niin saa edes jotain käsitystä niistä. Niin joo, kai Talbot lasketaan kans ranskalaiseksi.
Seuraava auto on todennäköisesti taas joltain uudelta merkiltä. Mahdollisesti 300 tkm plus ajettuna niin näkee sen todellisen keston ;)
Ettei nyt ihan offtopikiksi mene niin kunhan kelit vähän lämpenevät niin Chryslerin takajarruille saa antaa rakkautta. Kai ne tällä kertaa pitää käsijarrun vaijeritkin vaihtaa niin eipä jäädy jarrut seuraavana talvena. Harmi että ne pitää tilata jenkeistä, en ole euroopasta löytänyt. Muut jarruosat eli rummut, kengät ja asennusarjan taidan tilata Aeromotorsilta. Toki vaihdosta on jo reilu neljä vuotta aikaa eli hyvinhän nuo ovat kestäneet :) Etuovien ruosteet ottavat pattiin. Pakko ensi kesänä niitäkin fiksata kun alkaa olemaan läpiasti reikää. Meikäläisellä ei nuo päälle näkyvät hitsailut oikein nappaa kun jälki on aivan karmeaa. Noh, autolla ikää 20 vuotta niin ei kai tuo niin justiinsa ole..
 
No en nyt tiedä, itsellä on Englantilainen ja Italialainen auto tällä hetkellä niin ei kyllä paljon pääse ranskalaisille niillä keulimaan. Viestini syvin olemus oli se että jos 200tkm välein tulee muutaman tonnin yllätyskulu, niin aika monen autoilubudjetissa se on häviävän pieni kulu. Joo, onhan ylimääräiset kustannukset aina ikäviä mutta kun nyt ei kuitenkaan puhuta uudesta autosta jossa joutuisi itse maksamaan mitään kymppitonnien korjauksia.

No, ei se sinällään ole enää muutaman tonnin ritsassa pieni kulu jos moottori menee vaihtoon. Eri asia tietysti jos on kunnon tilat missä moottoria vaihdella, mutta muutoin voi melkein sanoa ettei siitä rempasta tonnilla selviä. Puhumattakaan siitä että se auto on telakalla toista viikkoa. Eli mieluummin tosiaan niitä niveliä.
 
Musta tuntuu että varsinkin nykyautot on ihan tasaisen paskoja kaikki. Ranskiksia mulla on ollut tasan yksi, RS Clio. Se oli ihan hauska mutta siitäkin kyllä moottori pamahti, eli tällä otannalla se on ihan yhtä paska kuin Bemari tai Volvo koska niistäkin mulla on moottori räjähtänyt.

Aivan turhaa väitellä yksittäisten kokemusten perusteella mistään, mulla on ollut +50 autoa elämäni aikana ja valmistusmaita verratessa Japsit on tainneet olla ainoita joissa ei mitään isompaa vikaa ole ollut, siis tyyliin vaihdelaatikko tai kone totalschaden. Siltikin se on niin pieni otanta etten osaa kyllä oikeasti sanoa onko joku merkki parempi kuin toinen, syystä X.

Suurin osa autoista on hommattu vaan sen takia että "kiva tollaistakin kokeilla". Nyt mulla on 595 Abarthi, tollanen 2019 ikäinen 8tkm ajettu. Paska sekin on varmaan verrattuna moneen muuhun autoon ja monella mittarilla, mutta autoissa mulle on tärkeämpää se fiilis ja että siinä autossa on joku "Juttu" minkä takia sillä ajelee. Ranskalaiset ei koskaan ole mulle oikein iskeneet RS Relluja lukuunottamatta.

Korealaista ei ole koskaan ollut. Melkein jo alkaa kaikki yleisimmät merkit olla kokeiltuna muutoin.

Koko rantti lähti siitä että huvitti tuo ajatusmalli että "aja ranskalaisella niin ei tarvii vaihdella muuta kun niveliä". Joo voi olla että ei tarviikkaan, mutta ei kaikki silti halua niillä ajella vaikka pääsisi ilmaiseksi rattiin :D
 
Mieluummin se tonnin kone 200tkm välein kun ajella loputtomiin jollain ranskalaisella ripulikiikulla. Melkonen loppuelämä tulee olemaan jos täytyy ranskisten joukosta autonsa valita sen pelossa että muut rikkoutuu. Fantasiansa kullakin.
Asia kunnossa :tup:
 
Autoilu on vahvasti tunneperäinen asia. En osaa suhtautua niihin kodinkoneen ja pelkkänä liikkumisvälineenä.

Mulla ei niinkään autoilu, enää. Ihan sama melkein mikä alla kunhan vie paikasta A paikkaan B, ennen piti olla tehoa ja näköä, mutta kun ensimmäisen ison pyörän sai alle niin autossa teho menetti merkityksen ja nykyään auto on vain, auto.

Prätkään voi sitten rahaa upottaa loputtomiin ja se on vahvasti tunneperäinen asia. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla ei niinkään autoilu, enää. Ihan sama melkein mikä alla kunhan vie paikasta A paikkaan B, ennen piti olla tehoa ja näköä, mutta kun ensimmäisen ison pyörän sai alle niin autossa teho menetti merkityksen ja nykyään auto on vain, auto.

Prätkään voi sitten rahaa upottaa loputtomiin ja se on vahvasti tunnepräinen asia. :tup:
Kotteron otteessa on 830kg, jota ennen piti käydä hyödyntämässä joillakin mutkapätkillä, mutta mikroauton jälkeen se ei enää tunnu samalta. Edes tehostamaton ohjaus ei tunnu enää tarkalta ja 830kg on lossi. Onhan siinä kotterossa väljääkin, joka pitäisi korjata ennen seuraavaa katsastusta. Tosin se auto ei ole vieläkään vain auto.
 
Kotteron otteessa on 830kg, jota ennen piti käydä hyödyntämässä joillakin mutkapätkillä, mutta mikroauton jälkeen se ei enää tunnu samalta. Edes tehostamaton ohjaus ei tunnu enää tarkalta ja 830kg on lossi. Onhan siinä kotterossa väljääkin, joka pitäisi korjata ennen seuraavaa katsastusta. Tosin se auto ei ole vieläkään vain auto.
Mulla ei niinkään autoilu, enää. Ihan sama melkein mikä alla kunhan vie paikasta A paikkaan B, ennen piti olla tehoa ja näköä, mutta kun ensimmäisen ison pyörän sai alle niin autossa teho menetti merkityksen ja nykyään auto on vain, auto.

Prätkään voi sitten rahaa upottaa loputtomiin ja se on vahvasti tunneperäinen asia. :tup:

Viittaa sitten kun ymmärrät tuon alleviivatun kohdan... En puhunut susta, puhuin Taskin kanssa aiheuttaako autoilu vahvoja tunteita, hänelle aiheuttaa, minulle ei, sun tunteet ei kiinnosta...

:tup:
 
Viittaa sitten kun ymmärrät tuon alleviivatun kohdan... En puhunut susta, puhuin Taskin kanssa aiheuttaako autoilu vahvoja tunteita, hänelle aiheuttaa, minulle ei, sun tunteet ei kiinnosta...

:tup:
Pointtina oli, että niin ne asiat muuttuu, kun kokeilee jotain muuta.
Taidampa nykytyylin mukaisesti loukkaantua ihan varmuuden vuoksi, kun olet täällä keskustelemassa prätkistä autoketjussa.
:)
 
Viimeksi muokattu:
Ihmiset on kovin erilaisia. Prätkää pari kertaa kokeilleena en saanut siitä oikein kiksejä, musta avoautokin on kivempi. Paljon rennompaa kun ei tarvii änkeä sitä kypärää ja kokovartalokortsua päälle. Mutta ymmärrän kyllä miksi jotkut siitä nauttii enemmän kun autoilusta. Ehkä jos prätkän hommaisin niin se olisi joku africa twini tms millä voisi koluta jotain kärrypolkuja.
 
Mitähän juuri tapahtui.

Yöllä oli pakkasta vähän enemmän, aamulla auto lohkariin. Ei oikein startannut hyvin, joten hain sisältä lämpimän akun ja kaapeleilla käyntiin. Vara-akku paksiin varuiksi. Auton oma akkuhan on testattu ehjäksi parisen viikkoa sitten. Jostain luin että nuo testitkään ei aina totuutta kerro.

No nyt muistin että ei kannata ehkä unohtaa toista akkua paksiin, vaan hakemaan sen sisälle ja laturiin. Siinä kun räimin väkivalloin jäätynyttä takapaksia kiinni, huomasin että radio syttyi päälle joka iskulla:beye: Eipä tuota ole tehnyt ennen. Autossa on kaikki alkuperäistä, ei mitään tuunausta tai modausta, subbareita tai muuta radio mukaan lukien. Radiohan ei lähde edes päälle ilman että avaimesta kääntää virtaa.

Jotta tyhjentääkö tuo nyt jostain akkua, tai miten sitä voi mitata. Yleislaturi löytyy. Auto teini-ikäinen korealainen.
 
eikös sieltä kannata vaikka sulakeboksista mitata virrankulutus että mikä paikka sitä virtaa imee. Sitten vaan käymään piuhoja ja bokseja läpi kunnes vika löytyy.
 
eikös sieltä kannata vaikka sulakeboksista mitata virrankulutus että mikä paikka sitä virtaa imee. Sitten vaan käymään piuhoja ja bokseja läpi kunnes vika löytyy.

Tuohan se muuten olis. Nyt vähän turhan kylmä tehdä mitään ulkona. Yks polttimokin pitäis vaihtaa, kunhan pääsis lämpimään talliin. Kaverilla on, mutta sillä oma projektinsa nyt muutaman päivän vielä.

Tuota sulakeboksia oon tutkinut ennenkin manuaali kädessä. Kas kun auton oma kello näyttää ihan mitä sattuu, eli meni rikki kun talvi tai kesäaikaa olin vaihtamassa. Radio taas sijaitsee saman sulakkeen takana. Tasan klo 12 kun nappais sulakkeen (tai akkukaapelin irti), niin olis ajassaan. Laiskana en toki tähän lähtenyt kun pitäisi se radion kanavat viritellä uudestaan ja muut säädöt. Tosta pari vuotta aikaa, mutta manuskan mukaan ei nyt ihan selvinnyt tarkallee mikä sulake, kun löytyi vielä ylimääräinen sulake mistä ei mitään tietoa. Tuokin niin kurjassa paikassa että pitäis olla ylösalaisin että siitä mitään tolkkua saada.

No parempia ilmoja odottellessa, tai kunhan pääsen talliin. En nyt tänään kehdannut enää soittaa alan ammattilaiselle, onhan tässä loppuviikko aikaa selvitellä tuota.

Mutta sulakkeita mittailemalla tosiaan asia selvinnee.
 
eikös sieltä kannata vaikka sulakeboksista mitata virrankulutus että mikä paikka sitä virtaa imee. Sitten vaan käymään piuhoja ja bokseja läpi kunnes vika löytyy.

nää on joskus vaan hauskoja vikoja etsiä, kun väyläsähköisestä autosta puhutaan... ei ole aina niin suoraviivaista hommaa, kun virrankuluttajat vaihtelee. menee nukkumaan ja heräilee itekseen. esim ovea avatessa, sulkiessa jne.
 
Onko kokemuksia lommojen ulosvetolaitteista, jotka eivät vahingoita maalipintaa? Joku on joskus paukauttanut ovella auton lokasuojan reunaan pienen 2-3 cm levyisen klommon ja jälki on paikassa, jossa sitä tuskin voi helposti painaa takaapäin. Se on tasaisehkolla aluuella pellissä kuitenkin, eikä kantin kohdalla. Eli pieni varsin huomaamaton jälki, mutta harmittaa sen verran että muutaman kympin ja tunnin voisi sen korjaamiseen sijoittaa. Ebaystä löytyy imukuppeja ja liimattavia ulosvetimiä, kannattaako näitä kokeilla?

Esim:
 
Onko kokemuksia lommojen ulosvetolaitteista, jotka eivät vahingoita maalipintaa? Joku on joskus paukauttanut ovella auton lokasuojan reunaan pienen 2-3 cm levyisen klommon ja jälki on paikassa, jossa sitä tuskin voi helposti painaa takaapäin. Se on tasaisehkolla aluuella pellissä kuitenkin, eikä kantin kohdalla. Eli pieni varsin huomaamaton jälki, mutta harmittaa sen verran että muutaman kympin ja tunnin voisi sen korjaamiseen sijoittaa. Ebaystä löytyy imukuppeja ja liimattavia ulosvetimiä, kannattaako näitä kokeilla?

Tuollainen Bilteman kuumaliimalla toimiva oikaisulaite on ihan ok käyttää, joskaan ei pärjää kätevyydessä tälle Würthin työkalulle.
Aika hyvin tuolla saa lommoja suoraksi, kun malttaa käyttää aikaa ja miettiä mitä tekee.
Toimivia imukuppi vehkeitä en ole nähnyt.
 
Tuollainen Bilteman kuumaliimalla toimiva oikaisulaite on ihan ok käyttää, joskaan ei pärjää kätevyydessä tälle Würthin työkalulle.
Aika hyvin tuolla saa lommoja suoraksi, kun malttaa käyttää aikaa ja miettiä mitä tekee.
Toimivia imukuppi vehkeitä en ole nähnyt.
Jees kiitti, tilailin tuollaisen Würthin laitteen kaltaisen vehkeen ebaysta sekä muovisia "tap down pen" juttuja, joilla voi naputella peltiä takaisin päin, jos nousee liikaa. Katsoin muutaman videonkin, ja näyttää siltä että vaikka maallikkona ei aina saa virheetöntä ammattilaisen jälkeä, niin ainakin paljon parempaan päin pitäisi mennä. Testaillaan sitten kun paketit saapuu ja ilmat lämpenee.
 
Viimeksi muokattu:
Pakkasjakson ratoksi päätti Skodilacin kaasupoljin katketa alhaalta.

Sinänsä polkimen vaihtaminen on suht simppeli homma mekaanisesti, mutta tarviiko ohjelman kautta vielä ns. sopeuttaa uutta poljinta vai toimiiko homma ihan plug-play?

Auto: Skoda Superb 2010 2.0Tdi Manuaali
 
Audi A3 3.2 VR6 (sama kuin Golf R32) termostaattikotelon takana ja imusarjan alla oleva ns. crack pipe alkoi vuotaa. Koitin irrottaa sitä, mutta eihän se suostu ehjänä tulemaan:

11.jpeg 12.jpeg 13.jpeg 14.jpeg


Koitin väännellä ja käännellä tuota putkea lukkopihdeillä, mutta ei irtoa. Lopulta otin avuksi sorkkaraudan, jolla kampesin lukkopihdeistä, mutta siinä kohtaa putkesta murtui pala lukkopihtien alta. Tämän jälkeen kampesin ensimmäisessä kuvassa näkyvästä letkuhaarasta, mutta sen jälkeen koko putki katkesi siitä letkuhaaran kohdalta.

Youtubesta löysin videon, jossa HumbleMechanic purkaa loppujen lopuksi koko auton keulan saadakseen tuon putken irti. Itse en kuitenkaan haluaisin vielä ryhtyä tuohon. Liukuvasara olisi kätevä, jos sen vain saisi tuonne putken sisälle kiinnitettyä. Kellään ideoita, miten tuota koittaisi irrottaa?
 
Audi A3 3.2 VR6 (sama kuin Golf R32) termostaattikotelon takana ja imusarjan alla oleva ns. crack pipe alkoi vuotaa. Koitin irrottaa sitä, mutta eihän se suostu ehjänä tulemaan:

11.jpeg 12.jpeg 13.jpeg 14.jpeg


Koitin väännellä ja käännellä tuota putkea lukkopihdeillä, mutta ei irtoa. Lopulta otin avuksi sorkkaraudan, jolla kampesin lukkopihdeistä, mutta siinä kohtaa putkesta murtui pala lukkopihtien alta. Tämän jälkeen kampesin ensimmäisessä kuvassa näkyvästä letkuhaarasta, mutta sen jälkeen koko putki katkesi siitä letkuhaaran kohdalta.

Youtubesta löysin videon, jossa HumbleMechanic purkaa loppujen lopuksi koko auton keulan saadakseen tuon putken irti. Itse en kuitenkaan haluaisin vielä ryhtyä tuohon. Liukuvasara olisi kätevä, jos sen vain saisi tuonne putken sisälle kiinnitettyä. Kellään ideoita, miten tuota koittaisi irrottaa?
Ihanko oikeasti siellä ei ole mitään lukitusta jos noin hajosi? Kai sitä pitäisi koittaa heilutella, nitkutella ja pyöritellä jos pystyy. Sitten vaan vetämään..
 
Audi A3 3.2 VR6 (sama kuin Golf R32) termostaattikotelon takana ja imusarjan alla oleva ns. crack pipe alkoi vuotaa. Koitin irrottaa sitä, mutta eihän se suostu ehjänä tulemaan:

11.jpeg 12.jpeg 13.jpeg 14.jpeg


Koitin väännellä ja käännellä tuota putkea lukkopihdeillä, mutta ei irtoa. Lopulta otin avuksi sorkkaraudan, jolla kampesin lukkopihdeistä, mutta siinä kohtaa putkesta murtui pala lukkopihtien alta. Tämän jälkeen kampesin ensimmäisessä kuvassa näkyvästä letkuhaarasta, mutta sen jälkeen koko putki katkesi siitä letkuhaaran kohdalta.

Youtubesta löysin videon, jossa HumbleMechanic purkaa loppujen lopuksi koko auton keulan saadakseen tuon putken irti. Itse en kuitenkaan haluaisin vielä ryhtyä tuohon. Liukuvasara olisi kätevä, jos sen vain saisi tuonne putken sisälle kiinnitettyä. Kellään ideoita, miten tuota koittaisi irrottaa?
Nämä nyky autojen muoviosat on kyllä hienoja, rellu veti tässä kyllä pidemmän korren vai mitä mieltä sen termarin kotelosta? :beye:
 

Liitteet

  • s-l400.jpg
    s-l400.jpg
    24,1 KB · Luettu: 203
Ihanko oikeasti siellä ei ole mitään lukitusta jos noin hajosi? Kai sitä pitäisi koittaa heilutella, nitkutella ja pyöritellä jos pystyy. Sitten vaan vetämään..
Muovisissa jäähdytysnesteputkissa nuo o-renkaat sulaa älyttömän tiukkaan kiinni. Samoja kokemuksia itsellänikin eikä siinä juuri auta kuin nitkutella ja vetää, ja toivoa parasta.
 
Muoviset öljypohjatkin kuulemma murtuu, kun yrittää ottaa öljysutia irti. Ja noi termarikopat. Tuttu Mersukorjaaja noita kirosi.
 
Muoviset öljypohjatkin kuulemma murtuu, kun yrittää ottaa öljysutia irti. Ja noi termarikopat. Tuttu Mersukorjaaja noita kirosi.

Sitä roppua ei ole käsittääkseni tarkoitettu irrotettavaksi, vaikka sellainen sieltä löytyykin, jostain kumman syystä. Sekun on mersuissa liimalla kiinni. Öljyt on tarkoitus imeä öljytikun reiästä.

Yhden tollasen mersun öljypohjan olen särkenyt.
 
Tämmöistäkin voi sattua kun tarpeeksi kiire on. Kävin rengasliikkeessä vaihdattamassa Nokian kitkat, rengasukko heilui monen auton kimpussa formulatahtiin. Ajelin tyytyväisenä kotiin. Seuraavana päivänä tuli soitto että viitsisitsä etsäviitsis tavata renkaan kyljestä merkinnät. Menin autolle ja auts, alla oli kolme hakkis R3 ja yksi Nordman RS2. Saman kokoisia onneksi, vasta katsastuksessa olisin varmaan huomannut. Toinen ruokatunti piloille ja rengasliikkeeseen, kuulemma joku oli sitten saanut käänteisen satsin autoonsa.
 
Mustat nitriilihanskatkin pitää kädet yllättävän pitkään lämpimänä noissakin asennuslämpötiloissa kunhan sormet pysyy koko ajan liikkeessä.
 
Tuommonen jarruremppa on siitä mukavaa tehdä talvellakin, kun ei tarvitse pienten nippelien kanssa pelata avokäsin. Joku venttiilivarrenkumien asentelu on yhtä juhlaa jo pikkupakkasilla. :p
 
Onneksi on tilava halli lattialämmityksellä ja metriin nostava saksinostin, senkusta ajaa auton sisään, nostaa ylös ja rullailee asennusjakkaralla paitahihasilteen. :rofl2:
 
Muistuu mieleen kun kerran vaihdoin Kadetin vetoniveltä paljain käsin 25 asteen pakkasella, kuski ja muu seurakunta istui autossa lämpimässä oottamassa valmistumista.
 
Nykyään kannattaa käyttää leimalla uudelleen kesällä niin saa käännettyä katsastusajankohdan sinne. Elokuu on aika sopiva :D
 
Kaksoismassavauhtipyörä tuli tänään tiensä päähän, ainakin äänestä päätellen. Kytkinpoljin pohjaan painettuna ei juurikaan ylimääräistä ääntelyä, kytkinpoljin ylhäällä kolistaa/rahisee.
Korjaus maksaa 1/4 auton arvosta, mutta enpä oikein keksi mihin tämän vaihtaisin niin on se laitettava kuntoon (2009 1.8 TDCI Mondeo kyseessä).
 
Joskus nuorena miehenä tuli urheiltua ekaan kulkineeseen uus virtalukon pohja lähes kolmenkymmenen pakkasessa. Ei vaan enää viittis.
Riippuu autosta, oman kohdalla on virtalukko irti varmaan alle minuutissa, vaikka ei sitä kyllä silti viittis.
 
Ensin -1 ja tihkusadetta, siihen perään -20 ja tallista puoliksi ulkona 2.8 30v a6 jakopää muutaman päivän projektina. Ei koskaan enää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 499
Viestejä
4 506 880
Jäsenet
74 427
Uusin jäsen
Maikson35

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom