Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistelen että olen ihmetellyt vastaavaa kiinnitystä joskus bilteman aero sulan kanssa. Lopulta löytyi oikea kombinaatio ja sulka kävi nätisti paikoilleen.Irtoaa, mutta pelkäsin jo että sulka menee paskaksi kun niin paljon piti käyttää voimaa. Mukana ei tosin tullut muita palikoita. Boschin sulasta irtoaa tuo kiinnitysosa melkein itsestään.
Edit. Ei siis käy paikalleen vaikka palikan ottaa irti.
Muistelen että olen ihmetellyt vastaavaa kiinnitystä joskus bilteman aero sulan kanssa. Lopulta löytyi oikea kombinaatio ja sulka kävi nätisti paikoilleen.
Rekisterikilven molempien polttimoiden vaihto mondeoon... Toinen vaihtuu hetkessä mutta toisen piuha liian lyhyt tai jumissa eikä tule tarpeeksi alas että saisi polttimon irti umpiosta, pitäneekö vaan antaa olla pimeänä, kehtaisi sisäpuolen verhoilujakaan irrottaa...
Väyryseen tein joskus saman operaation ja ei ole MINKÄÄNLAISTA muistikuvaa pulteista, joten ne ovat lähteneet kivuttomasti irti. Onko pulttipyssyä käytössä?W203 2001 sedanissa iski perusvika eli kässärihilut irti takarummuissa ja ääni sen mukainen. Ei ole oma auto ja varauduin levyillä ja paloilla, näemmä uusiksi menee liuta muutakin romua.
Laakerin irroitus ei tule tapahtumaan, eli uusi kilpi laitetaan paikalleen leikkaamalla se sopivasti. Ainoa askarruttava kysymys, jos tämän eteen on joku täällä joskus joutunut; onko mitään mahiksia saada niitä jarrukilven pultteja ehjänä irti? Eli millä todennäköisyydellä aukeavat ja voiko lämpöä käyttää hallituissa määrin napaa ja laakeria vaarantamatta? Kierteentekosarjalla ja porakoneella lienee hyvä silti varustautua tuohon taisteluun...
Mikä olisi fiksuin tapa ruosteisten helmojen fiksaamiseen? Tuntuu löytyvän vähän kaikenlaista mielipidettä googlella. Auto 17 vuotta vanha muutaman satasen ooppeli, niin ei mahdottomia kannata panostaa. Jos nyt kuitenkin välttyisi hitsaushommilta pariksi vuodeksi vielä.
Oma suunnitelma olisi seuraava:
Varsinkin tuosta pohjamaalin valinnasta on epäselvyyttä. Löytyy 1K ja 2K epoksipohjamaaleja, sinkkipohjamaalia, ruosteenestopohjamaalia, hiontapohjamaalia yms. Ilmeisesti ainakaan happopohjamaalin päällä ei pysy kitti? Tosin ei tässä toivottavasti ole tarvetta kitata mitään.
- Teräsharjalla/lamellilaikalla/neekerintukalla isoimmat ruosteet pois. Vai pitäisikö vaan hommata hiekkapuhallin? Kompura löytyy kuitenkin
- Annitrol fosforihappoa sutii pellille. Voi tosin olla hankalaa kun on ihan lirua
- 1K happopohjamaali?
- Kiveniskumassa
- Varsinainen pintamaali ja lakka
No tuskin helmoja tarvitsee kitata jos muutaman satasen autosta kyse. Sillähän ei haeta kuin ulkonäköä. Hiekkapuhallus vaatii ison kompuran, jos sellainen löytyy niin helpottaa ruosteiden poistoa kovasti. Imutuotto saisi olla mielellään yli 300 litraa minuutissa. Ehkä jopa 400 litraa.Mikä olisi fiksuin tapa ruosteisten helmojen fiksaamiseen? Tuntuu löytyvän vähän kaikenlaista mielipidettä googlella. Auto 17 vuotta vanha muutaman satasen ooppeli, niin ei mahdottomia kannata panostaa. Jos nyt kuitenkin välttyisi hitsaushommilta pariksi vuodeksi vielä.
Oma suunnitelma olisi seuraava:
Varsinkin tuosta pohjamaalin valinnasta on epäselvyyttä. Löytyy 1K ja 2K epoksipohjamaaleja, sinkkipohjamaalia, ruosteenestopohjamaalia, hiontapohjamaalia yms. Ilmeisesti ainakaan happopohjamaalin päällä ei pysy kitti? Tosin ei tässä toivottavasti ole tarvetta kitata mitään.
- Teräsharjalla/lamellilaikalla/neekerintukalla isoimmat ruosteet pois. Vai pitäisikö vaan hommata hiekkapuhallin? Kompura löytyy kuitenkin
- Annitrol fosforihappoa sutii pellille. Voi tosin olla hankalaa kun on ihan lirua
- 1K happopohjamaali?
- Kiveniskumassa
- Varsinainen pintamaali ja lakka
Ainakaan kesällä katsastuksessa ei löytynyt reikiä. Helma näyttää siltä että edellinen omistaja on kolhinut johonkin ja maalannut vähän huonosti. En sitten tiedä mitä maalin alta löytyy. Ulkonäöllä ei ole pahemmin nyt väliä, kunhan saisi ruostumisen kuriin ennen kuin joutuu koko kynnyskotelon vaihtaan.Noin pääpiirteissään mutta kannattaa samalla vaivalla vetää niin hyvin ne ruosteet pois jos mahdollista. onko kyseessä siis miltei laho helma vaiko vain ulkonäkökysymyksissä teet tota?
Pyssy löytyy joo, akkukäyttöinen tosin. Voihan niitä riskillä koettaa ampua, enemmän mietin sitä että onko kannoista mitään jäljellä. Muistaakseni ylempänä on väärämallinen torx eli joku e10 ja alempana normaali 13mm kuusiokolo, alapultit ei varmaan ole ongelma.Väyryseen tein joskus saman operaation ja ei ole MINKÄÄNLAISTA muistikuvaa pulteista, joten ne ovat lähteneet kivuttomasti irti. Onko pulttipyssyä käytössä?
Voihan se olla että W203 on hankalampi tapaus kuin W210 mutta minulla meni tuo harvinaisen kivuttomasti![]()
Kyllä mulla kempperi on lähinnä mietin että uskaltaako sitä käyttää, vai eteneekö lämpö laakeriin yms saakka... kait sitä ainakin nopeasti voi koettaa lämmittää jos pulteissa on kannat jäljellä.@Bapsu Jos et halua kaasulla lämmittää muttereita/pultteja, niin sitten hyvin ruostuneet mutterit avautuvat helposti induktiolämmittimen käytön jälkeen. Menee oikeasti punaiseksi ja helpottaa sitä työtä.
Itselläni oli kesällä samankaltaista projektia potilaana vm.05 Audi A4 jokaisen nurkan sisälokasuojien ruosteen poisto ja suojaus sama helmoille jotka muovien alla piilossa. Tein melkein samalla kaavalla kun olet suunnitellut.Mikä olisi fiksuin tapa ruosteisten helmojen fiksaamiseen? Tuntuu löytyvän vähän kaikenlaista mielipidettä googlella. Auto 17 vuotta vanha muutaman satasen ooppeli, niin ei mahdottomia kannata panostaa. Jos nyt kuitenkin välttyisi hitsaushommilta pariksi vuodeksi vielä.
Oma suunnitelma olisi seuraava:
Varsinkin tuosta pohjamaalin valinnasta on epäselvyyttä. Löytyy 1K ja 2K epoksipohjamaaleja, sinkkipohjamaalia, ruosteenestopohjamaalia, hiontapohjamaalia yms. Ilmeisesti ainakaan happopohjamaalin päällä ei pysy kitti? Tosin ei tässä toivottavasti ole tarvetta kitata mitään.
- Teräsharjalla/lamellilaikalla/neekerintukalla isoimmat ruosteet pois. Vai pitäisikö vaan hommata hiekkapuhallin? Kompura löytyy kuitenkin
- Annitrol fosforihappoa sutii pellille. Voi tosin olla hankalaa kun on ihan lirua
- 1K happopohjamaali?
- Kiveniskumassa
- Varsinainen pintamaali ja lakka
Tuli taas tehtyä jarruremppaa autoon kun etupäästä alkoi kuulumaan kitinää. Ilmeisesti edellinen omistaja koonnut kuskin puolen etusatulan väärin kun molemmat palat kuluneet vinoon...
Laitoin samantien uudet levyt, palat ja liukutapit kun tuohon V variant Golfiin eivät paljoa maksa ja oli osat jo tullut haettua. Sierraan nuo olisi vielä rälläkällä oikaistu...
Eiköhän tässäkin tapauksessa varmaan edellinen omistaja ole koodit nollannut, ja onnessaan ollut kun on saanut "huijattua" autokauppaa..
Vanhoissa ja paljon ajetuissa ei oikein liikkeelläkään ole hirveitä vastuita kun puhutaan auton iän/kilometrien tuomista vaivoista. Aika pienillä korvauksilla noissa menty, mutta selkeästi piilovikoja voi yrittää saada firman goodwillin piikkiin ainakin osittain. Kannattaa aina joku yleismallin OBD testeri olla mukana kaupoilla, niin saattaa saada (automallista riippuen) nollatut/aktiiviset koodit luettua.
Lukemista tässä varmaan tarkoitettiinkin - volkkareillakin saa mennä pitkälle taaksepäin 90-lukua ettei onnistu OBD lukijoilla -koodien hakeminen (3-koppaisessa saattoi olla ne 2-osaiset liittimet).No tuo yleismallis lukija on vähän niin ja näin. Jos sattuu olemaan -90 luvun auto, niin et välttämättä pääse kiinni ja välttämättä et kaikkia aktiivisia koodeja luettua autosta. Itselläkin pääsee yleismallin lukijalla lukemaan, mutta esim. turvatyynyn ja ilmastointiin tarvitaan valmstajan oma lukija.
Eiköhän ne palat oo olleet vain jumissa. Tuskin satulaa sinne väärin saa.
Lue koodit jossain. Varmaan joku abs anturi mennyt rikki.Nyt kun lomaa on vielä pari päivää jäljellä, niin volkkari päätti keksiä pähkäiltävää.
Absin valo syttyy hetken ajamisen päästä, jonka jälkeen jarrut toimivat ns. normaalisti, sitä ennen jarrupoljin rutisee vaikka hidastaisi kävelyvauhdista kuivalla asvaltilla.
Kannattaneeko tuossa enää yrittää tekohengittää antureita irroittamalla (sikäli kun irtoavat ehjänä) ja putsata vai suoraan vaan korjaamolle vikakoodien lukuun josta saattaisi löytyä suorilta se vikapaikka.
Lukemista tässä varmaan tarkoitettiinkin - volkkareillakin saa mennä pitkälle taaksepäin 90-lukua ettei onnistu OBD lukijoilla -koodien hakeminen (3-koppaisessa saattoi olla ne 2-osaiset liittimet).
Itse koodaamiseen sitten VCDS - tähän mennessä ei ole tullut vastaan kuin yksi korjaus missä on tarvittu "parempia laitteita" (turbon siipien ohjeimeen piti laittaa softa sisälle jota perus VCDS ei handlannut vaan piti olla VAGin softat koska "kertakäyttö-firmware").
Vaihdettiinko silloin pelkkä kytkinlevy vai koko paketti paineasetelmineen ja painelaakereineen?
Jos tuo ininä esiintyy vain neloselta vaihtaessa, niin vikahan on silloin melko varmasti vaihteistossa. Kytkin tekee saman työn, oli vaihde mikä tahansa.
jos koodit ei löydä vikaa, tai ei ole lukijaa, niin oskiloskoopilla noita on helppo ihmetellä.Lue koodit jossain. Varmaan joku abs anturi mennyt rikki.
jos koodit ei löydä vikaa, tai ei ole lukijaa, niin oskiloskoopilla noita on helppo ihmetellä.
Koko kytkinpaketti on vaihdettu. Ininää esiintyy myös muissa. Onko vaihteisto erikseen kytkimen lisäksi?
Eikös sulla pitänyt olla "automaattiauto"?
Tuossahan on sama ZF:n 6HP -laatikko kuin esim. 4F Audi A6:ssa. Mallista riippuen 6HP19, 6HP21, tms.Mitenkös tuollainen E60 Bimmeri automaatti, sanotaan että melko paljon ajettu. Tuttu osti ja joko ei ymmärtänyt lukemaansa tai jotenkin mennyt ohi. Löysin myynti-ilmon ja siinä ihan selvästi sanottiin että laatikko nykii ja luistaa, on tehty sitä ja tätä sekä kannattaa vielä jotain yrittää tehdä mitä ei tehty jo. Tämä ei ostohaluja näköjään haitannut. Bemari foorumeja vähän lueskelin niin uusi aski maksaa jotain 5000-7000€.
Oletan että tulee saamaan kovaa kyytiä armotta kuten edellisetkin rikotut autot. Kärry ei montaa tonnia maksanut, mutta tuollainen laatikon uusiminen vanhaan penariin moninkertaistaa jo auton arvon. On siinä muitakin vikoja mitkä nyt on toissijaisia pikkujuttuja.
Lähinnä kiinnostaa mikä on ennuste tuolle laatikolle ennenkun hajoaa kokonaan, 1000 tai 10 000km?
Itsellä ei kokemuksia muista kun kahdesta risasta tomaatista, GM th700 joka tuli korjautettua melko halvalla, luisti. Ja Passat joku ei dsg mitä kävin kokeilemassa kymmenen minuutin verran ja totesin ettei tää nyt ihan...
Tuossahan on sama ZF:n 6HP -laatikko kuin esim. 4F Audi A6:ssa. Mallista riippuen 6HP18, 6HP21, tms.
Sitten kun ne oikein vikaantuu, niin menevät ihan kunnolla vikatilaan (koodit, lämpötilat, ym. kannattaa luetuttaa INPA:lla, tms). Ensimmäisenä kannattaisi tilata saksasta ZF:n huoltosarja (~300 eur) jossa öljyt, uusi suodatin ja tiivisteet.
Jos ei tuolla tokene, niin joku automaattivelho sinne tarvittaessa vaihtaa joko venttiilit tai turbiinin, tms. Paljon on porukka noita rikkinäisiä lähetellyt liettuaan jossa niitä korjaillaan alle parilla tonnilla. Kannattaa siis muitakin kuin Bemarin merkkifoorumeita kytätä jos ideota haluaa.
The guru.Selonteko rikkonaisesta penarin askista.
En epäilisi kumpaakaan ehdottamistasi. Vaikka kyseiset antaisivat aivan höpö-höpö-tietoa Eculle, toimisi moottori silti sillä tasolla, että olisi vähintään helposti ajettavassa kunnossa. Jonkin kriittisemmän tarvitsee siis olla poskellaan.Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
Clio 2 -00
1. Käynnistyy satunnaisesti. Joko käynnistyy tai ei käynnisty, startti pyörii kyllä reippaasti.
2. Kaasua painaessa meinaa tukehtua
3. OBD - lukija ei toimi
Mistäs vikaa lähtis hakemaan? Lämpötila-anturi? Lambda?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.