Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eipä ole tällaista ilmastoinninhuoltoa vielä vastaan tullut. Eli vein auton tuohon täälläkin tarjouksessa olleeseen huoltoon, koska huoltokirjan mukaan viimeisin oli tehty 2v sitten. Lopputulos oli tämä: Autosta poistettiin kylmäainetta pikkasen yli 700g ja takaisin laitettiin 650g.
 
Eipä ole tällaista ilmastoinninhuoltoa vielä vastaan tullut. Eli vein auton tuohon täälläkin tarjouksessa olleeseen huoltoon, koska huoltokirjan mukaan viimeisin oli tehty 2v sitten. Lopputulos oli tämä: Autosta poistettiin kylmäainetta pikkasen yli 700g ja takaisin laitettiin 650g.

No oli selkeesti paree ilmastointihuolto kuin broidilla. Vei golffin em. huoltoon, imettiin ja täytettiin. Grammoista ei tietoa, mut n. 100m "huollon" pihasta kajahti kompura ja kylmä-aineet pihalle :D Selkee ylitäyttö :D

edit. Ei siis samaiseen missä sä olit, vaan tuppukylän paikalliseen missä asutaan :D
 
Mietin juuri, että mitähän vahinkoa tuollaisesta ylitäytöstä oikein on? Maksoin sitten ilmastoinnin "tyhjennyksestä", sen 50€ :rolleyes:
Miten voi olla edes mahdollista laittaa noin paljon yli normaalin määrän?!
 
Saattaa myös johtua siitä, että ilmastointikoneen letkuihin jäänyt kamaa.
Tai toinen mikä on yleistä ainakin vageissa, on se, että tehtaalta tullessa autossa on enemmän kuin suosituksen verran kylmäainetta. En tiedä haetaanko tuolla sitä, että ilmastointihuoltoa ei tarvitsisi tehdä kuin 3-4 vuoden iässä.
 
Eipä ole tällaista ilmastoinninhuoltoa vielä vastaan tullut. Eli vein auton tuohon täälläkin tarjouksessa olleeseen huoltoon, koska huoltokirjan mukaan viimeisin oli tehty 2v sitten. Lopputulos oli tämä: Autosta poistettiin kylmäainetta pikkasen yli 700g ja takaisin laitettiin 650g.
Miten oli öljyn laita?
Tuo kylmäaineen määrähän usein lukee jossakin konehuoneessa, kato sieltä onko tuo 650g oikein.
 
Miten oli öljyn laita?
Tuo kylmäaineen määrähän usein lukee jossakin konehuoneessa, kato sieltä onko tuo 650g oikein.

Kuitti on nyt autossa, mutta sitä itseasiassa aikaisemmin jo ihmettelin, että siinä taisi olla 20g öljyä pois, mutta lisäys määrää ei ollut ollenkaan, joka alkoi mietityttämään.
 
Mietin juuri, että mitähän vahinkoa tuollaisesta ylitäytöstä oikein on? Maksoin sitten ilmastoinnin "tyhjennyksestä", sen 50€ :rolleyes:
Miten voi olla edes mahdollista laittaa noin paljon yli normaalin määrän?!
En oikeen ymmärrä ongelmaa? Eihän sitä kukaan tiedä kuinka paljon sitä ainetta sielä on? Sulla nyt vaan tuli ns. turha huolto, tuskin missään huollossa katotaan et ”jahas, täynnä on, pökätään samat nesteet takas järjestelmään” sitäkö aattelit? Tuo määrä on tosiaan kysymysmerkki, oliko sitä alkujaan liikaa, ja nyt sinne on laitettu oikea määrä? vai laitettu nyt liian vähän?

Edit. öljynmäärän puuttumisesta minäkin olisin huolissani, kyllä tuo määrä yleensä kuitista löytyy.
 
tuskin missään huollossa katotaan et ”jahas, täynnä on, pökätään samat nesteet takas järjestelmään” sitäkö aattelit?
En tietysti tiedä kaikista, mutta just noin ainakin jotkut ilmastointihuoltolaitteet tekee, eli tyhjennys jossa kylmäaine otetaan talteen -> testaus -> täyttö samoilla litkuilla mitä siellä on ollutkin ja tarvittaessa tietysti jos on vajausta niin sitten laskutetaan se täytetyn ja talteenotetun erotus.

Että perjaatteessa tässä nyt kyseinen firma sai vähän ainetta, minkä voi tyrkätä seuraavan asiakkaan järjestelmään ja luonnollisesti laskuttaa.
 
En oikeen ymmärrä ongelmaa? Eihän sitä kukaan tiedä kuinka paljon sitä ainetta sielä on? Sulla nyt vaan tuli ns. turha huolto, tuskin missään huollossa katotaan et ”jahas, täynnä on, pökätään samat nesteet takas järjestelmään” sitäkö aattelit? Tuo määrä on tosiaan kysymysmerkki, oliko sitä alkujaan liikaa, ja nyt sinne on laitettu oikea määrä? vai laitettu nyt liian vähän?

Edit. öljynmäärän puuttumisesta minäkin olisin huolissani, kyllä tuo määrä yleensä kuitista löytyy.

Järjestelmän täyttömäärät pitäisi olla tällaisissa liikkeeissä hyvin tiedossa jokaisen merkin kohdalla.
Käsittääkseni kylmäaineet vaa'ataan, kun ne otetaan järjestelmästä ja ennen kuin uuden laitetaan sisälle, joten täyttömäärät on kyllä gramman tarkkuudella tiedossa. Ongelma tosiaan oli tuo, että edellisen kerran jostain syystä järjestelmä oli ylitäytetty, joka voi isommassa määrin aiheuttaa isojakin ongelmia kompuralle. Miksi näin pääsee ylipäätänsä tapahtumaan, on mysteeri minulle. Nyt ylitäyttö oli onneksi suhteellisen pieni. Joillakin on työnnetty jopa satoja grammoja liikoja.
 
Itse juuri viime huollon yhteydessä käytin Golfin ilmastointi huollossa ja autossa oli n 120g liikaa ainetta. Nyt jäähtyy huomattavasti nopeammin kuin ennen huoltoa. Toivottavasti kompura ei ole ottanut kipeätä, ensimmäinen ilmastointi huolto itsellä ollessa ja kohta kaksi vuotta tuolla ajanut...
 
Mersu W202 bensa-automaatti, jyristää hitosti kylmänä maantienopeuksissa, mutta jyrinä lakkaa 10 minuutin ajon jälkeen, ilmeisesti kun on paikat lämminny. Kardaanin tukilaakeri loppu?
 
Järjestelmän täyttömäärät pitäisi olla tällaisissa liikkeeissä hyvin tiedossa jokaisen merkin kohdalla.
Käsittääkseni kylmäaineet vaa'ataan, kun ne otetaan järjestelmästä ja ennen kuin uuden laitetaan sisälle, joten täyttömäärät on kyllä gramman tarkkuudella tiedossa. Ongelma tosiaan oli tuo, että edellisen kerran jostain syystä järjestelmä oli ylitäytetty, joka voi isommassa määrin aiheuttaa isojakin ongelmia kompuralle. Miksi näin pääsee ylipäätänsä tapahtumaan, on mysteeri minulle. Nyt ylitäyttö oli onneksi suhteellisen pieni. Joillakin on työnnetty jopa satoja grammoja liikoja.
Mitenkähän muuten noissa ilmastointihuoltokoneissa on kalibrointi? Eli onko mahdollista olla isoja eroja "vaa'assa", kun kuitenkin puhutaan hyvin pienistä painoista.

Tuli vaan mieleen, kun pyöräkuormaajat, jotka lastaa esim. kiviaineksia, niin niiden vaa'at testataan säännöllisesti.
Tosin niissä kyse kiloista, ei grammoista.
Mutta on niinkin sattunut, että kuormaajan vaa'an mukaan 19 000kg laitettu kyytiin, ja kun autovaa'asta ajoi, niin näytti sellaista kokonaismassaa, että kuormaa olis ollut vain 16,3tn..
 
Mitenkähän muuten noissa ilmastointihuoltokoneissa on kalibrointi? Eli onko mahdollista olla isoja eroja "vaa'assa", kun kuitenkin puhutaan hyvin pienistä painoista.

Tuli vaan mieleen, kun pyöräkuormaajat, jotka lastaa esim. kiviaineksia, niin niiden vaa'at testataan säännöllisesti.
Tosin niissä kyse kiloista, ei grammoista.
Mutta on niinkin sattunut, että kuormaajan vaa'an mukaan 19 000kg laitettu kyytiin, ja kun autovaa'asta ajoi, niin näytti sellaista kokonaismassaa, että kuormaa olis ollut vain 16,3tn..

Tähän varmaan joku asentaja osaisi vastata paremmin, mutta luulisin, että ainakin noissa isommissa huoltamoissa, jotka tätäkin hommaa tekee melkein työkseen, nämä asiat olisi kondiksessa. Jotkut pikkupajat sitten asia erikseen. Itselläni ei ole mitään todisteita jäänyt missä edellinen huolto oli tehty niin en osaa yhtään sanoa, mitä siellä oli tapahtunut.
 
Mietin juuri, että mitähän vahinkoa tuollaisesta ylitäytöstä oikein on? Maksoin sitten ilmastoinnin "tyhjennyksestä", sen 50€ :rolleyes:
Miten voi olla edes mahdollista laittaa noin paljon yli normaalin määrän?!

No, lyhyesti pV = nRT, eli ylitäytöllä ei saada optimaalista toiminnallista tehoa aikaan, aiheutetaan korkea- ja matalapainepuolelle liian korkea paine, jolloin jäähdytysteho ei ole optimaalinen ja sisätilan lämpötila on korkeampi samalla teholla. Kun taas on liian vähän ainetta (painekytkin ei vielä laukea), niin kylmää puskee mutta kompura on jatkuvassa rasituksessa. Jokatapauksessa laite ei ole optimaalisella toimintatasolla ja/tai kompuran elinikä voi lyhentyä. Kts. alla oleva pätkä:



Sitten täytöstä: sinnehän saa oikeastaan puskettua niin paljon ainetta, että jostain laukeaa o-rengas ja/tai linja. Eli suomessa vaaditaan Tukesin kylmäainepaperit, että saa koskea AC-järjestelmiin, mutta euroopassa/jenkeissä myydään noita ACPro - itsetäyttökannuja tms. (Do-It-Yourself Car AC Repair, Recharge For Refrigerant R134a Freon), josta lykkäät kerralla x sataa grammaa kylmäainetta pullosta järjestelmään, oikestaan tietämättä mitä siellä on sisällä, niin soppa on valmis - ilman mittareita voit saada törkeän ylitäytön helposti jos vaan "ai, kait siellä on aineet vähissä > täyttö 300g kun vajausta oli 150g"

Toim. Huom. tuollaisen pullon saa parillakympillä netistä, mutta se on suuri rikos tehdä mitään itse tässä maassa - ja tuo Vianorin tarjous on ihan hyvä, yleensä alle 1/3 aineista, niin painekytkin laukeaa ja kompura ei edes kytkeydy päälle (korjatkaa jos väärässä, itsellä oli aikanaan 250/660g ja aivan rajoilla yhdessä täytössä) ja nykyisillä rajoitetuilla EU-kylmäaineluvilla niin 49e sis 200g on ihan ok. Ilmastointihuoltojen hinnat voi alkaa saturaisestakin ihan samoilla ehdoilla.. Aina se ilmastointilaite otetaan tyhjäksi kaasuista, tarkistetaan vakuumi, lisätään oikea määrä ainetta (josta tulee hinta: täyttö - talteenotettu grammaa) ja lisätään öljy ja UV-aine. Parhaimmillaan sille siis ei tehdä mitään jos on täynnä, eli maksat tyhjästä..
 
Mietin juuri, että mitähän vahinkoa tuollaisesta ylitäytöstä oikein on? Maksoin sitten ilmastoinnin "tyhjennyksestä", sen 50€ :rolleyes:
Miten voi olla edes mahdollista laittaa noin paljon yli normaalin määrän?!
Jotenkin tuntuu että nämä ilmastointihuollot on kusetusta. Yleensä 100e luokkaa.
 
Itsellä 2012 laitettu normaali huoltopajassa 680g ainetta ja nyt heti perään ilmastointi huollossa 2020 Käyttöautolla Hondan omassa huollossa 550g. Eli 8v oli 130g liikaa järjestelmässä, toki ennen kompura ns kalkatti, se on hiljentynyt. Mutta jotenkin tuntuu ettei kylmää tule niinkuin ennen...
 
Jos haluatte pk-seudulla ammattitaitoista ilmastointihuoltoa eikä mitään valohoitoa niin Uudenmaan autovarustelu Konalassa, 20v siellä käyttänyt autoja ja aina on tullut ilmastointi kuntoon eikä ole turhia korjattu, mutta kaikki tarpeellinen että tulee kerralla kuntoon.

Typo korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Jos haluatte pk-seudulla ammattitaitoista ilmastointihuoltoa eikä mitään valohoitoa niin Uudenmaan autohuolto Konalassa, 20v siellä käyttänyt autoja ja aina on tullut ilmastointi kuntoon eikä ole turhia korjattu, mutta kaikki tarpeellinen että tulee kerralla kuntoon.
Laitatko linkin firmaan kun on ihan tuntematon tuon niminen.
 
Eilen vaihdoin automaattiöljyt Chrysleriin. Vähän sottaista hommaa kun ei ollut proppua öjypohjassa ollenkaan. Lisäsin nyt tarvikepropun, saa nähdä pitääkö se. Kummallekkahan puolelle tuo tiiviste olisi pitänyt laittaa? Laitoin vaihteiston puolelle.
Eilen tihkui vähän, tänään kokeilin tiivistää tiivistesilikonilla juuresta.
Noin 60 tkm ollaan ajettu autolla. Öljyt olivat hyvän näköiset eikä magneettiinkaan ollut juuri tarttunut tavaraa. Muutenkin vaihteisto toimii todella hyvin. Autoa onkin huollettu merkkiliikkeessä aika pitkälle. Meillä auto siirtyi itsehuollon piiriin :) Mitä nyt jakopään teetätin liikkeessä "varalta" että sai takuun työlle.
 
Kuskin oveen tullut valkoista naarmua, sattumalta naapuriruudussa olevan valkoisen auton omistaja ei tietenkään myönnä mitään vaikka omassa autossa on ovessa samalla korkeudella jälkeä että maalipinta on irronnut. Sillävälin kun diilaan vakuutusyhtiöiden kanssa niin mitenköhän tuommoista valkoista maalia voisi kotikonstein irrotella? Hirveän tiukassa se ei ole, ohuimmat kohdat vähän irtosivat kynnellä raaputtamalla mutta muuten ei. Vesi ja saippua ei myöskään tuohon tepsinut. Mylyttäminen voisi olla vaihtoehto mutta se pitää sitten lampsia johonkin liikkeeseen ja köyhtyä samalla parisataa euroa. Olisiko jotain muita konsteja tai aineita mitä kotona voisi olemattomilla välineillä tuohon koittaa ilman että koko autoa tarvitsisi myllyttää, mielellään semmoista millä ei mennä ojasta allikkoon ja saa maalipinnan vain naarmuille?

WhatsApp Image 2020-08-30 at 15.56.25.jpeg
 
Kuskin oveen tullut valkoista naarmua, sattumalta naapuriruudussa olevan valkoisen auton omistaja ei tietenkään myönnä mitään vaikka omassa autossa on ovessa samalla korkeudella jälkeä että maalipinta on irronnut. Sillävälin kun diilaan vakuutusyhtiöiden kanssa niin mitenköhän tuommoista valkoista maalia voisi kotikonstein irrotella? Hirveän tiukassa se ei ole, ohuimmat kohdat vähän irtosivat kynnellä raaputtamalla mutta muuten ei. Vesi ja saippua ei myöskään tuohon tepsinut. Mylyttäminen voisi olla vaihtoehto mutta se pitää sitten lampsia johonkin liikkeeseen ja köyhtyä samalla parisataa euroa. Olisiko jotain muita konsteja tai aineita mitä kotona voisi olemattomilla välineillä tuohon koittaa ilman että koko autoa tarvitsisi myllyttää, mielellään semmoista millä ei mennä ojasta allikkoon ja saa maalipinnan vain naarmuille?

WhatsApp Image 2020-08-30 at 15.56.25.jpeg
Kastele mikrokuituliina tuulilasinpesunesteeseen ja kas ne tarttuneet maalit katoavat. Myös ipa käy.

Tällä myös lähtee Korrek Kliineri 350 ml | Motonet Oy ja samoin kiillotusaineillla ja rätillä.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg
 
XZN pultin kanta. Vakio kamaa mielestäni.
XZN on 12 kulmainen, ei 10, kuten yllä arvelin.
 
Viimeksi muokattu:
Ideoita mitä voisi tehdä muovipuskurille, jossa on kuvan mukaisesti pientä epätasaisuutta? Puskuri parhaillaan irti ja pääsee molemmilla puolilla touhuamaan. Kuumaa (kiehuvaa) vettä tuli koitettua, mutta eipä juuri muutosta vaikka koitin tuota käsin painella suoremmaksi. Silminnähden muovi kyllä notkistui, mutta pysyvää muutosta en saanut aikaiseksi. Kuumailmapuhallin varmaan seuraava steppi, mutta sitten voi jo maali ottaa osumaa.
IMG_20200830_183147.jpg

IMG_20200830_142716.jpg

Koko matkalla tuollaista aaltoilua.

Ajattelin josko tuohon laittaisi puulistaa molemmin puolin ja puristimet puristamaan tuota kasaan, jonka jälkeen lämpöä kehiin, mutta mahtaako sekään tuota suoristaa. Ehkä pitäisi osata antaa olla ja todeta että reilulla kolmekymppisellä rupeaa jo paikat vähän lerpattamaan.
 
Näkisin niin, että muovi alkaa olla kuiva ja siksi se on kutistunut - menee lommolle tukipisteiden välistä. En kyllä keksis muuta kuin tehdä takapuolelle tuki muovihitsauksella. Mutta minkä mallinen, sitä en osaa sanoa. Ehkä hakisin "trussi" tyyppistä kolmiorimamallia siihen.. työläs se on tehdä ja en uskalla luvata että auttaa.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg

Lukkopultithan nuo on. Vaikea sanoa kenen tekemät, mutta esim. VAG konsernin vehkeissä ABC 0 tyyppinen on juuri tuollainen 10 sakarainen pultti.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg
Rengasliikkeestä luultavasti löytyy sopiva avain kohtuuhintaan.
 
Rengasliikkeestä luultavasti löytyy sopiva avain kohtuuhintaan.

Löytyy varmaan vaan niiltäkin on kivempi mennä kyselemään jos noilla ois joku yleinen nimitys ollu. Täytyy huomenna lähteä kiertelemään.
 
Löytyy varmaan vaan niiltäkin on kivempi mennä kyselemään jos noilla ois joku yleinen nimitys ollu. Täytyy huomenna lähteä kiertelemään.
En tiedä onko tuo jokin vakiokoko mutta ainakin omissa Stilauto(sr 500 muistaakseni) vanteissa tuli tuollaiset mutterit ja avain mukana.
 
Paikallisesta rengasliikkeestä löytyi avain lainaan jotta saa renkaan sekä vetarin irti ja uuden tilaukseen (kun ei ole ihan varmuutta mitkä vetarit tuolla on paikoillaan..) Myös uusi avain tilattu.
 
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)
 
Audissa ilmeisesti menossa imusarjan läppien tangot.

Ostaakko uudet imusarjat (tankoja ei saa)1500€ Vai laittaa 15€ stoppariraudat..:hmm:

siinäpä vasta ei kysymystä... :D
 
-98 1.4 Cliosta petti termostaattikotelo tiiviste, vuotoa etsiessä löytyi sitten tuommoinen aukko. Ilmeisesti vauhtipyörä, viivat kai ajoituksen säätöä ajatellen? Pitäisikö tuossa joku suojus tai kansi olla soran ja kissanpoikien varalta? Kahden illan selailun perusteella ei tuohon mitään tulppaosaa löytynyt, mutta kysellään vielä täältä viisaammilta.
 

Liitteet

Audissa ilmeisesti menossa imusarjan läppien tangot.

Ostaakko uudet imusarjat (tankoja ei saa)1500€ Vai laittaa 15€ stoppariraudat..:hmm:

siinäpä vasta ei kysymystä... :D

Liekkö 3.0tdi kyseessä? omassa vaihoin imusarjat suoraan uusiin. Autodocilta joku ~350e yhteensä. Valeon valmistamat ja taas rokkaa.
Ebaysta löytyy tangot läppineen myös erikseen, mutta omalla kohdalla itse imusarja oli kulunut niin siksi toisen puolen läpät pääsi liikkumaan sen millin verran yli jonka takia herjasi vikaa.
 
Eikö noita tankoja oo jotkut tehneet itsekkin tjsp ainakin joihinkin. Muovisten tilalle metalliset niin kestää? Muistikuvat on hataria.
 
Eikö noita tankoja oo jotkut tehneet itsekkin tjsp ainakin joihinkin. Muovisten tilalle metalliset niin kestää? Muistikuvat on hataria.
Onha niitä joo, jostain kauko-ohjattavien osista, säädettävistä tangoista, jne.

Myös ilmeisesti kuumailmalla puhaltaminen ja uudelleen pyöreäksi muotoilu toimii "ensiapuna" (ongelmahan on että muovi kuluu ja reikä on soikea).

Tällainenkin patentti löytyi:

... ilmeisesti estää nuo raja-arvojen ylitykset, joista omassakin oli vikakoodi juuri (pysyi nollaamalla pois puolisen viikkoa).

Liekkö 3.0tdi kyseessä? omassa vaihoin imusarjat suoraan uusiin. Autodocilta joku ~350e yhteensä. Valeon valmistamat ja taas rokkaa.
Ebaysta löytyy tangot läppineen myös erikseen, mutta omalla kohdalla itse imusarja oli kulunut niin siksi toisen puolen läpät pääsi liikkumaan sen millin verran yli jonka takia herjasi vikaa.
3.0 TDI ASB kyseessä, joo. Ajattelin testata jos noilla "patenteilla" / tankoa vaihtamalla pääsisi alkuun (kun tietäisi millaista voimaa noitten pitää kestää niin voisi vaikka mallintaa ja printata ne tangon palloon kiinnitettävät päät).
 
Jos haluatte pk-seudulla ammattitaitoista ilmastointihuoltoa eikä mitään valohoitoa niin Uudenmaan autovarustelu Konalassa, 20v siellä käyttänyt autoja ja aina on tullut ilmastointi kuntoon eikä ole turhia korjattu, mutta kaikki tarpeellinen että tulee kerralla kuntoon.

Typo korjattu
Käytin Espacen niin ikään Konalassa, mutta Konalan autohuollossa, joka teki kyllä hyvää työtä ilmastoinnin kanssa. Täyttivät ja huolsivat sekä vaihtoivat samaan hintaan vuotavan venttiilin, joka päästi kylmäaineet taivaalle.

Ja on muuten vaikea löytää R1234yf aineella huoltoa.
 
Viimeksi muokattu:
Onha niitä joo, jostain kauko-ohjattavien osista, säädettävistä tangoista, jne.

Myös ilmeisesti kuumailmalla puhaltaminen ja uudelleen pyöreäksi muotoilu toimii "ensiapuna" (ongelmahan on että muovi kuluu ja reikä on soikea).

Tällainenkin patentti löytyi:

... ilmeisesti estää nuo raja-arvojen ylitykset, joista omassakin oli vikakoodi juuri (pysyi nollaamalla pois puolisen viikkoa).


3.0 TDI ASB kyseessä, joo. Ajattelin testata jos noilla "patenteilla" / tankoa vaihtamalla pääsisi alkuun (kun tietäisi millaista voimaa noitten pitää kestää niin voisi vaikka mallintaa ja printata ne tangon palloon kiinnitettävät päät).

Tolla patentilla varmaan saa koodin pois kun tuo nimenomaan rajoittaa tangon liikettä. Myös sun ohje on hyvä jos tangon "kuppi" on mennyt ovaaliksi. Molemmat ihan toimivia ratkaisuja jos halvalla haluaa päästä, toki voihan sitä hommata kierretankoa ja siihen sopivat päät jotta voi ite säätää tarvittaessa tangon pituutta
 
Viimeksi muokattu:
A6 -05 3.2FSI alkanut temppuilemaan. Välillä ei starttaa lämpimänä käyntiin. Startti pyörittää hyvin, mut ei lähde käyntiin. Kaasua polkemalla hieman yleensä lähtee... Vähän nyt wtf taas päällä :confused:
 
A6 -05 3.2FSI alkanut temppuilemaan. Välillä ei starttaa lämpimänä käyntiin. Startti pyörittää hyvin, mut ei lähde käyntiin. Kaasua polkemalla hieman yleensä lähtee... Vähän nyt wtf taas päällä :confused:
Eka villi veikkaus, lämpötila anturi näyttää omiaan.
 
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)

Olis mahtanut olla helpompi ottaa se puskuri ja umpiot pois. Irtoaa yleensä nykyautoista yllättävän helpolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom