Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kuskin oveen tullut valkoista naarmua, sattumalta naapuriruudussa olevan valkoisen auton omistaja ei tietenkään myönnä mitään vaikka omassa autossa on ovessa samalla korkeudella jälkeä että maalipinta on irronnut. Sillävälin kun diilaan vakuutusyhtiöiden kanssa niin mitenköhän tuommoista valkoista maalia voisi kotikonstein irrotella? Hirveän tiukassa se ei ole, ohuimmat kohdat vähän irtosivat kynnellä raaputtamalla mutta muuten ei. Vesi ja saippua ei myöskään tuohon tepsinut. Mylyttäminen voisi olla vaihtoehto mutta se pitää sitten lampsia johonkin liikkeeseen ja köyhtyä samalla parisataa euroa. Olisiko jotain muita konsteja tai aineita mitä kotona voisi olemattomilla välineillä tuohon koittaa ilman että koko autoa tarvitsisi myllyttää, mielellään semmoista millä ei mennä ojasta allikkoon ja saa maalipinnan vain naarmuille?

WhatsApp Image 2020-08-30 at 15.56.25.jpeg
 
Kuskin oveen tullut valkoista naarmua, sattumalta naapuriruudussa olevan valkoisen auton omistaja ei tietenkään myönnä mitään vaikka omassa autossa on ovessa samalla korkeudella jälkeä että maalipinta on irronnut. Sillävälin kun diilaan vakuutusyhtiöiden kanssa niin mitenköhän tuommoista valkoista maalia voisi kotikonstein irrotella? Hirveän tiukassa se ei ole, ohuimmat kohdat vähän irtosivat kynnellä raaputtamalla mutta muuten ei. Vesi ja saippua ei myöskään tuohon tepsinut. Mylyttäminen voisi olla vaihtoehto mutta se pitää sitten lampsia johonkin liikkeeseen ja köyhtyä samalla parisataa euroa. Olisiko jotain muita konsteja tai aineita mitä kotona voisi olemattomilla välineillä tuohon koittaa ilman että koko autoa tarvitsisi myllyttää, mielellään semmoista millä ei mennä ojasta allikkoon ja saa maalipinnan vain naarmuille?

WhatsApp Image 2020-08-30 at 15.56.25.jpeg
Kastele mikrokuituliina tuulilasinpesunesteeseen ja kas ne tarttuneet maalit katoavat. Myös ipa käy.

Tällä myös lähtee Korrek Kliineri 350 ml | Motonet Oy ja samoin kiillotusaineillla ja rätillä.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg
 
XZN pultin kanta. Vakio kamaa mielestäni.
XZN on 12 kulmainen, ei 10, kuten yllä arvelin.
 
Viimeksi muokattu:
Ideoita mitä voisi tehdä muovipuskurille, jossa on kuvan mukaisesti pientä epätasaisuutta? Puskuri parhaillaan irti ja pääsee molemmilla puolilla touhuamaan. Kuumaa (kiehuvaa) vettä tuli koitettua, mutta eipä juuri muutosta vaikka koitin tuota käsin painella suoremmaksi. Silminnähden muovi kyllä notkistui, mutta pysyvää muutosta en saanut aikaiseksi. Kuumailmapuhallin varmaan seuraava steppi, mutta sitten voi jo maali ottaa osumaa.
IMG_20200830_183147.jpg

IMG_20200830_142716.jpg

Koko matkalla tuollaista aaltoilua.

Ajattelin josko tuohon laittaisi puulistaa molemmin puolin ja puristimet puristamaan tuota kasaan, jonka jälkeen lämpöä kehiin, mutta mahtaako sekään tuota suoristaa. Ehkä pitäisi osata antaa olla ja todeta että reilulla kolmekymppisellä rupeaa jo paikat vähän lerpattamaan.
 
Näkisin niin, että muovi alkaa olla kuiva ja siksi se on kutistunut - menee lommolle tukipisteiden välistä. En kyllä keksis muuta kuin tehdä takapuolelle tuki muovihitsauksella. Mutta minkä mallinen, sitä en osaa sanoa. Ehkä hakisin "trussi" tyyppistä kolmiorimamallia siihen.. työläs se on tehdä ja en uskalla luvata että auttaa.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg

Lukkopultithan nuo on. Vaikea sanoa kenen tekemät, mutta esim. VAG konsernin vehkeissä ABC 0 tyyppinen on juuri tuollainen 10 sakarainen pultti.
 
Onkohan tommonen 10-hampainen "tähtipää" nyt minkä niminen vai onko nuo jotku barzettan omat? (Joo joo halpisvanteet kuraa et paskaa mutta tulivat auton mukana). Vetari nimittäin sanoi poks lähettäessä ja näköjään noiden "avain" ois hukkapiilossa 400km päässä edellisten lennosta remontointien ajoilta..

IMG-20200830-WA0017.jpeg
Rengasliikkeestä luultavasti löytyy sopiva avain kohtuuhintaan.
 
Löytyy varmaan vaan niiltäkin on kivempi mennä kyselemään jos noilla ois joku yleinen nimitys ollu. Täytyy huomenna lähteä kiertelemään.
En tiedä onko tuo jokin vakiokoko mutta ainakin omissa Stilauto(sr 500 muistaakseni) vanteissa tuli tuollaiset mutterit ja avain mukana.
 
Paikallisesta rengasliikkeestä löytyi avain lainaan jotta saa renkaan sekä vetarin irti ja uuden tilaukseen (kun ei ole ihan varmuutta mitkä vetarit tuolla on paikoillaan..) Myös uusi avain tilattu.
 
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)
 
Audissa ilmeisesti menossa imusarjan läppien tangot.

Ostaakko uudet imusarjat (tankoja ei saa)1500€ Vai laittaa 15€ stoppariraudat..:hmm:

siinäpä vasta ei kysymystä... :D
 
-98 1.4 Cliosta petti termostaattikotelo tiiviste, vuotoa etsiessä löytyi sitten tuommoinen aukko. Ilmeisesti vauhtipyörä, viivat kai ajoituksen säätöä ajatellen? Pitäisikö tuossa joku suojus tai kansi olla soran ja kissanpoikien varalta? Kahden illan selailun perusteella ei tuohon mitään tulppaosaa löytynyt, mutta kysellään vielä täältä viisaammilta.
 

Liitteet

Audissa ilmeisesti menossa imusarjan läppien tangot.

Ostaakko uudet imusarjat (tankoja ei saa)1500€ Vai laittaa 15€ stoppariraudat..:hmm:

siinäpä vasta ei kysymystä... :D

Liekkö 3.0tdi kyseessä? omassa vaihoin imusarjat suoraan uusiin. Autodocilta joku ~350e yhteensä. Valeon valmistamat ja taas rokkaa.
Ebaysta löytyy tangot läppineen myös erikseen, mutta omalla kohdalla itse imusarja oli kulunut niin siksi toisen puolen läpät pääsi liikkumaan sen millin verran yli jonka takia herjasi vikaa.
 
Eikö noita tankoja oo jotkut tehneet itsekkin tjsp ainakin joihinkin. Muovisten tilalle metalliset niin kestää? Muistikuvat on hataria.
 
Eikö noita tankoja oo jotkut tehneet itsekkin tjsp ainakin joihinkin. Muovisten tilalle metalliset niin kestää? Muistikuvat on hataria.
Onha niitä joo, jostain kauko-ohjattavien osista, säädettävistä tangoista, jne.

Myös ilmeisesti kuumailmalla puhaltaminen ja uudelleen pyöreäksi muotoilu toimii "ensiapuna" (ongelmahan on että muovi kuluu ja reikä on soikea).

Tällainenkin patentti löytyi:

... ilmeisesti estää nuo raja-arvojen ylitykset, joista omassakin oli vikakoodi juuri (pysyi nollaamalla pois puolisen viikkoa).

Liekkö 3.0tdi kyseessä? omassa vaihoin imusarjat suoraan uusiin. Autodocilta joku ~350e yhteensä. Valeon valmistamat ja taas rokkaa.
Ebaysta löytyy tangot läppineen myös erikseen, mutta omalla kohdalla itse imusarja oli kulunut niin siksi toisen puolen läpät pääsi liikkumaan sen millin verran yli jonka takia herjasi vikaa.
3.0 TDI ASB kyseessä, joo. Ajattelin testata jos noilla "patenteilla" / tankoa vaihtamalla pääsisi alkuun (kun tietäisi millaista voimaa noitten pitää kestää niin voisi vaikka mallintaa ja printata ne tangon palloon kiinnitettävät päät).
 
Jos haluatte pk-seudulla ammattitaitoista ilmastointihuoltoa eikä mitään valohoitoa niin Uudenmaan autovarustelu Konalassa, 20v siellä käyttänyt autoja ja aina on tullut ilmastointi kuntoon eikä ole turhia korjattu, mutta kaikki tarpeellinen että tulee kerralla kuntoon.

Typo korjattu
Käytin Espacen niin ikään Konalassa, mutta Konalan autohuollossa, joka teki kyllä hyvää työtä ilmastoinnin kanssa. Täyttivät ja huolsivat sekä vaihtoivat samaan hintaan vuotavan venttiilin, joka päästi kylmäaineet taivaalle.

Ja on muuten vaikea löytää R1234yf aineella huoltoa.
 
Viimeksi muokattu:
Onha niitä joo, jostain kauko-ohjattavien osista, säädettävistä tangoista, jne.

Myös ilmeisesti kuumailmalla puhaltaminen ja uudelleen pyöreäksi muotoilu toimii "ensiapuna" (ongelmahan on että muovi kuluu ja reikä on soikea).

Tällainenkin patentti löytyi:

... ilmeisesti estää nuo raja-arvojen ylitykset, joista omassakin oli vikakoodi juuri (pysyi nollaamalla pois puolisen viikkoa).


3.0 TDI ASB kyseessä, joo. Ajattelin testata jos noilla "patenteilla" / tankoa vaihtamalla pääsisi alkuun (kun tietäisi millaista voimaa noitten pitää kestää niin voisi vaikka mallintaa ja printata ne tangon palloon kiinnitettävät päät).

Tolla patentilla varmaan saa koodin pois kun tuo nimenomaan rajoittaa tangon liikettä. Myös sun ohje on hyvä jos tangon "kuppi" on mennyt ovaaliksi. Molemmat ihan toimivia ratkaisuja jos halvalla haluaa päästä, toki voihan sitä hommata kierretankoa ja siihen sopivat päät jotta voi ite säätää tarvittaessa tangon pituutta
 
Viimeksi muokattu:
A6 -05 3.2FSI alkanut temppuilemaan. Välillä ei starttaa lämpimänä käyntiin. Startti pyörittää hyvin, mut ei lähde käyntiin. Kaasua polkemalla hieman yleensä lähtee... Vähän nyt wtf taas päällä :confused:
 
A6 -05 3.2FSI alkanut temppuilemaan. Välillä ei starttaa lämpimänä käyntiin. Startti pyörittää hyvin, mut ei lähde käyntiin. Kaasua polkemalla hieman yleensä lähtee... Vähän nyt wtf taas päällä :confused:
Eka villi veikkaus, lämpötila anturi näyttää omiaan.
 
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)

Olis mahtanut olla helpompi ottaa se puskuri ja umpiot pois. Irtoaa yleensä nykyautoista yllättävän helpolla.
 
Olis mahtanut olla helpompi ottaa se puskuri ja umpiot pois. Irtoaa yleensä nykyautoista yllättävän helpolla.

2. koppaisesta facelift V70:stä oli ainakin todella helppo vaihtaa xenonit ja kaikki muutkin polttimot samalla kertaa, kun nappasi puskurin pois ja otti umpion pöydälle.
Puskurin irrotukseen meni ehkä sellainen 20 min.

3. koppaisen Octavian etupuskurin irrotus on taas täyttä tuskaa, mutta saman auton takapuskuri irtoaa kuin itsestään muutaman torxin löysäämällä.
 
Viimeksi muokattu:
2. koppaisesta facelift V70:stä oli ainakin todella helppo vaihtaa xenonit ja kaikki muutkin polttimot samalla ketrtaa, kun nappasi puskurin pois ja otti umpion pöydälle.
Puskurin irrotukseen meni ehkä sellainen 20 min.

3. koppaisen Octavian etupuskurin irrotus on taas täyttä tuskaa, mutta saman auton takapuskuri irtoaa kuin itsestään muutaman torxin löysäämällä.

Ja esim. A6 2005 ja ennen facelift ainakin, niin 13 torxia irti ja 2 torxia/umpio irroittelu kesti myös n. 20 min :hmm:
kilvetön.jpg
 
Is300h öljyjen ja suodattimien vaihto. Oli kotelo vähän jämähtänyt kiinni ja sehän halkesi. Vanhan paikkaus liimalla ja aamulla uutta osaa tilaukseen. Toivottavasti liimakorjaus kestää... :facepalm:
IMG_20200903_171333.jpg
 
C5-koppasessa kolme ruuvia auki ni umpio on kädessä. :hmm:

Rekoissahan on tehty kaiken parrain tuo homma. Yks ruuvi hytin rappusten luota auki ja umpio kääntyy kätevästi auki maskista... :darra:
 
Rekoissahan on tehty kaiken parrain tuo homma. Yks ruuvi hytin rappusten luota auki ja umpio kääntyy kätevästi auki maskista... :darra:
mk3 v70/mk2 s80 konepelti auki, kaksi sokkaa ylös, ja umpio on kädessä. Toki vielä liitin auki, niin pääsee olohuoneen pöydälle vaihtamaan polttimoita.
 
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Hieno valokuvio :D H4 taitaa olla toiseksi vaikein polttimo H7:n jälkeen toteuttaa. Mahtuiko umpion pölysuoja vielä paikalleen?
 
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Revi ne ledit vittuun sieltä umpioista, valaiset kaikkea muuta kuin tietä niillä :facepalm:
 
Revi ne ledit vittuun sieltä umpioista, valaiset kaikkea muuta kuin tietä niillä :facepalm:

Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan.

Hieno valokuvio :D H4 taitaa olla toiseksi vaikein polttimo H7:n jälkeen toteuttaa. Mahtuiko umpion pölysuoja vielä paikalleen?

Eikö ollutkin :)
Tai lyhyillä se oli aivan paska, mutta pitkillä se näytti taas olevan ihan OK.
Ja mahtu se pölysuoja takas paikoilleen.
 
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Ford-clubi

Tuolla varmaan kattavimmin kotimaista juttua. Pitää itsekin opiskella, jahka uusi ratti saapuu, josta saa napit lainattua.
 
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan.



Eikö ollutkin :)
Tai lyhyillä se oli aivan paska, mutta pitkillä se näytti taas olevan ihan OK.
Ja mahtu se pölysuoja takas paikoilleen.
Itse asiassa katsoin mutta kommentoin koska haluan tehdä myös muille selväksi että ei kannata asentaa mikä olisi ollut kiva laittaa itse tekstiin, eli tyypillinen clickbait tubettaja olet :facepalm:

Vinkkinä kirjoita se lopputulos heti äläkä oleta että ihmisiä kiinnostaa katsoa sun videoita
 
Joo pikkasen huvitti tuubivideon upotus. En jaksanut edes katsoa kun lopputuloksen tietää jo etukäteen.

Edit: vielä kun heräisi tähän päivään ja osaisi kirjoittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Pikaremontti! Olen tässä jo jonkun päivän (viikon) ihmetellyt jyrinää sitikassa. Kuulosti että kone käynnissä vastaa johonkin. Tänään sitten ryömin auton alle. Alimmainen moottorin tukikumi oli irti! Onneksi pultit olivat vielä paikallaan. Pulttien kiristys ja jyrinä on poissa! Mukava kun joskus joku onnistuu ilman vastustamista.
Turbon vinkumiselle ei löytynyt syytä, kaikki letkut ja putket vaikuttivat ehyeltä ja olivat kiinni. Taitaa itse turbo tosiaankin vinkua.
 
Autosta kuului etupäästä kuskin puolelta kesällä rohiseva ääni kun ratti oli ääriasennossa oikealle. Kaverin kanssa tuota vähän tutkailtiin ja todettiin että jarrikilpi hipoo jarrulevyä. Otettiin jarrikilvestä palanen pois ja ääni katosi. Nyt olen kuitenkin huomannut että pieni hinkaava ääni on yhä olemassa, mutta pitää olla ikkuna auki että se on kuultavissa. Saattaa kuulua hieman kun ratti on suorassa, kovenee kun laittaa ratin ihan oikealle, ja katoaa kun ratti on vasemmalle. Ääntä ei useinkaan kuulu ensimmäisillä ajokilometreillä. Ääni ei ole kokoaikaista vaan kuuluu vain tietyssä kohtaan renkaan pyörimistä, kun ajaa kovempaa kuuluu tiheämmin, maantienopeuksissa ei kuulu ollenkaan / peittyy muuhun meluun. Joskus renkaat linkussa kun pakittaa niin kuuluu ääni sellaisena yhtenäisenä, enemmän vinkumaisena.

Onkohan tässä nyt kuitenkaan kyse jarrukilvestä, vaikka sen modailu näyttikin ongelman aluksi korjaavan? Ja miksihän ääni on pakittaessa niin erilainen? Voisiko olla kyse pyöränlaakerista? Autona Civic sedan 2009.
 
Sinun jarrulevyistä pitää poistaa ruosteinen huullos. Se siellä ilmeisesti ääntä pitää. Tai sitten suosiolla jo uudet levyt ja palat + satulan sylinterin puhdistus kera nesteiden vaihdon on juur nyt tarjolla suoritettavaksi.
 
Itse asiassa katsoin mutta kommentoin koska haluan tehdä myös muille selväksi että ei kannata asentaa mikä olisi ollut kiva laittaa itse tekstiin, eli tyypillinen clickbait tubettaja olet :facepalm:

Vinkkinä kirjoita se lopputulos heti äläkä oleta että ihmisiä kiinnostaa katsoa sun videoita

Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
 
Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
Ihan hyvä video oli. Itse valokuviosta seinää vasten olisi ollut kiva nähdä tarkempi valokuvio verrattuna tavalliseen H4:een pitkillä ja lyhyillä. Itse aihe sopisi ehkä paremmin tuonne:
Itse ostin uteliaisuuttani muutama vuosi sitten H7 setin ja olihan se valokuvio aivan järkyttävä!
1599332096960.png

Nämä menivät sitten suoraan takaisin pakettiin.
 
@Starglazer hyvin havainnollistava kuva siitä, miten sopimattomia nuo led polttimot ovat tieliikenteeseen. Eihän tuossa voi puhua valokuviosta, kun valoa vaan ammutaan pyöreänä keilana pitkin yläilmoja. Ei siellä asfalttia ole valaistavaksi.m
Näin se on, ei tarvinnut käydä tiellä kokeilemassa :D Toki tuosta on jo paljon aikaa (5 vuotta), ledien kehitys menee eteenpäin käsittämätöntä vauhtia. Mitä nyt olen seurannut niin nykyään saa jo ihan hyviäkin LED lamppuja H kannoille joissa on hyvä kuvio eikä ammu kaikkea valoa mihin sattuun.
 
Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
Minähän kommentoin vain valoa että revi se pois että valaisee kaikkea muuta kuin tietä.

Itse hyökkäsit minua kohtaan:

"
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan."
 
Ihan hyvä video oli. Itse valokuviosta seinää vasten olisi ollut kiva nähdä tarkempi valokuvio verrattuna tavalliseen H4:een pitkillä ja lyhyillä. Itse aihe sopisi ehkä paremmin tuonne:
Itse ostin uteliaisuuttani muutama vuosi sitten H7 setin ja olihan se valokuvio aivan järkyttävä!
1599332096960.png

Nämä menivät sitten suoraan takaisin pakettiin.

Juu pitää H7:n kanssa testata paremmin valokuviota seinää vasten. Kun ajattelin että kamerani näyttäis hyvin pimeällä tienpätkällä hyvät ja huonot puolet noista.
Mutta selvästikkään kaikkia "valovuotoja" kamera ei näyttänyt hyvin.
Ja laittelen sen tulevan H7 LED videon ja tekstin tonne "oikeaan" topiciin, minkä olemassa oloa en edes huomannut.

Mutta mitä itse vuos kaksi sitten kokeilin B6 Passatissa H7 LEDejä niin niissä valokuvio oli hyvä. Mutta valoteho oli aivan paska kun eivät valaisseet edes pihan toisella puolella olevaa koivua joka oli noin 20m päässä.

Nyt noita "uusia" H7 LEDejä tulevan testaamaan Ford Focucella missä taas kerran on vain heijastin umpiot. Että saapi nähdä kuinka päin helvettiä ne näyttää.

Minähän kommentoin vain valoa että revi se pois että valaisee kaikkea muuta kuin tietä.

Itse hyökkäsit minua kohtaan:

"
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan."

No, mihän niitä kirjaimellisesti kokeilin ( kun olihan videon otsikkokin että "Testissä") vain toisessa valoumpiossa että näki eron halogeeniin verrattuna.
Ja totesinkin sitten videolla että valoteho on aivan mahtava LEDeillä, mutta heijastinumpioilla ainakin valokuvio on aivan perseestä kun valaisee taivaankin.
Että näin. Mutta antaa tämän asian nyt olla.

Mutta tulen tähän lähiaikoina postaamaan videoitani uudesta halpa auto projektistani kun minulla on sen kanssa mielenkiintoinen ongelma.
Ja videoilla sitten testaan kaikkea millä saada ongelma/vika korjattua.
Mutta laitan myös tällä kertaa sitten jutun tähän myös teksti muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 888
Viestejä
4 892 729
Jäsenet
78 892
Uusin jäsen
Werkku_87

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom