outonaapuri
Pallienkaivelun Yli Apustaja
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 781
No, mulla on ollu aika paljon ton ajan mitsuja ja osa on menny sen 500tkm ilman koneen avaamista ja osa 200tkm ennenku räjähtää. Sellasta se on.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppuNoniin, tänään saapui uusi MAP-anturi jenkeistä, tällä kertaa sitten Boschin valmistama, hintaa 27€. Josko nyt sit menis "alipainevuoto" vikakoodi pois lopullisesti. Kävin myös tilaamassa TRW ylätukivarret paikallisesta varaosaliikkeestä ja hintaa näillä 80€ ja 84€.
Ensviikolla sitten haen uuden pakoputken klemmarin et saa putken tiiviiksi ja alan ihmettelee tuota käsijarrua kondikseen...
![]()
Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppu
Mulla 9-5 Saabin perässä saman merkin poikittaistukivarren helat kesti sen ~30tkm ennen klappaantumista. Tosin femmojen kanssa ollut juttua että syövät puslat kun puslat, eli ehkei tämä nyt ole pätevä syy mollaukselle...
Anyway luotto kyseisen valmistajan tuotoksiin on vähän rapistunut viimeaikoina.
Tää on melkein yhtä hieno kun meikäläisen tekemä Saabin polttoainepumpun lukitusrenkaan irrotustyökalu!![]()
Upea diy työkalu C5:n alapallon irroitukseen. Kesti jopa avauksen akkumopolla, mitä nyt vähän väkäset vääntyi ja jouduin mutterin hitsaamaan uusiksi. Ei tarvinnut napaa ottaa työpöydälle.
No TRW pitäisi olla alkuperäistoimittaja jopa noille...![]()
Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.Kerro sitten miten kauan trwssä kestää puslat, kaveri tilasi omegaan ko. merkin alatukivarret, vuosi ja 12tkm myöhemmin ihmetteli leimaukon ja rengasraudan kanssa miten voi olla puslat jo loppu
Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.
Mites tuon aurin kans? pitäskö tunkilla nostaa ns. normaalikorkeuteen ennenkuin vetää tiukkaan?
Kannattaa katsoa missä asennossa tukivarret on kun auton paino on päällä ja kääntää ne siihen asentoon ja kiristää.
Mietein näin, että mittaan navan korkeuden lokasuojasta kun auto tasaisella, sitten vermeet irti ja tunkilla sitten samaan korkeuteen jarrulevystä nostaen ja kireelle.
3BG Passatissa missä rakenne on aika pitkälti vastaava niin olen itse kiristellyt ylätukivarret heti oikeaan asentoon jousijalan ollessa vielä lattialla. Tuollain se on omasta mielestä helpoin kun kasassa ollessa pultit on aika ahtaassa paikassa. Yksi kerrallaan kun vaihtaa niin asennonkin saa oikein vieressä olevasta tukivarresta.
Ei ole tuosta kiinni. Luulisi olevan jokaisen tukivarren puslia vaihtavan tiedossa.Puslan pää tukivarresta kiristetty paikalleen pyörien ollessa ilmassa, jolloin jousituksen ollessa ajoasennossa puslat on jatkuvasti kiertyneenä, ja lopputulos on tämä.
Tää on melkein yhtä hieno kun meikäläisen tekemä Saabin polttoainepumpun lukitusrenkaan irrotustyökalu!
![]()
No jopas on kalutTää on melkein yhtä hieno kun meikäläisen tekemä Saabin polttoainepumpun lukitusrenkaan irrotustyökalu!
![]()
Autolla ikää 5v ja 49tkm, vasen etulaakeri ja oikea takalaakeri pitäisi vaihtaa.
Korjaamo sanoi hinnaksi 500€, täytyy nyt vähän kysellä muilta ja ensinnäki tarkistaa onko siinä laakerissa oikeasti vikaa, mitään ääntä en ole kuullut.
Mikä auto kyseessä? Kuulostaa kyllä aika kalliilta, kun tuskin ne tuossa vielä mitenkään tiukkaan on ruostuneet kiinni, joten vaihdon pitäisi mennä aika nopeasti. Jossain 15v autossa suurinhaaste on monesti se ruoste laakerijumpassa. Toki jos joutuu koko paketin abs-antureineen vaihtamaan, niin sitten hinta on ymmärrettävä.
Autolla ikää 5v ja 49tkm, vasen etulaakeri ja oikea takalaakeri pitäisi vaihtaa.
Korjaamo sanoi hinnaksi 500€, täytyy nyt vähän kysellä muilta ja ensinnäki tarkistaa onko siinä laakerissa oikeasti vikaa, mitään ääntä en ole kuullut.
Jos osaat tunkata niin pyörä ylös, hanskat käteen, ote 12-18 eli ylhäältä ja alhaalta. Ei kuulu lonksua yhtään. Laakerin välys tuntuu semmosena millin tai parin lonkseena. Väljäkin laakeri voi silti käsipelillä olla hyvä, mutta ääntää ajossa.
Jos ajossa ei ääniä niin vahvasti epäilisin huollon diagnoosia.
Mikä oli alkuperäinen syy auton viemiselle huoltoon? Vai sanoivatko jonkun perus ylläpitohässäkän yhteydessä?
Pyöränlaakerin kuuluisi joka vehkeessä kestää vähintään 100tkm.
Odottelet selän kuntoon ja katsot itse.Joo tiedän miten noita katsotaan ja kuunnellaan, selkä vain paskana niin en nyt heti pääse tarkistamaan.
Auto kävi siis normi vuosihuollossa ja siinä sanoivat että tuntuu välystä, itse en kuule mitään ääniä, mutta kun alla on nastarenkaat ja tuollainen laakeri kun rupeaa ääntämään pikkuhiljaa niin voihan se olla mahdollista mutta silti hieman epäilen....
Onnistui myös tunnustella C5:n jousitolpastaEi kyl välttämättä välyksellistä pyöränlaakeria huomaa äänestä. Yksi tapa tunnistaa ääntävä laakeri on pyöräyttää rengasta ja käsi jousella tunnustellen tärinää. Tosin ääntämätön ja välyksetön jonkun verran kulunut laakerikin saattaa pitää pientä tärinää.
Pösö 307/c4 sitikassa noita sekalaisia jarrumurheilmoituksia(ja bmp:n kanssa vaihteisto) ongelmia aiheuttaa kympin arvoinen jarruvalokytkin, lienekkö tuossakin vastaavaa...nopea ja halpa kokeiltava ainakin. Kytkin irtoaa pyöräyttämällä kytkintä+johto irti.
Ei kyl välttämättä välyksellistä pyöränlaakeria huomaa äänestä. Yksi tapa tunnistaa ääntävä laakeri on pyöräyttää rengasta ja käsi jousella tunnustellen tärinää. Tosin ääntämätön ja välyksetön jonkun verran kulunut laakerikin saattaa pitää pientä tärinää.
En tiedä lieneekö tämä oikea ketju, mutta 207 pösö pitäisi leimalle saada. ABS ja satunnaiset muut vikakoodit vaivaa. Sulakerasiaa itse epäilen tällä hetkellä syypääksi. Joten löytyisikö joltain koneelta diagbox tai pp2000 josko sieltä saisi kytkentäkaavion tuolle rasialle? Pääsisi kiroilemaan ja mittailemaan mitä mitattavissa olisi.
Nyt on kyllä pakko kysyä miten mittaat resistanssia tietokoneen avulla ja mitä ohjelmia ym. tarvii? Ja rautalangasta saa vääntää, olen kyllä ihan sinut koneiden kanssa mutta noista koneen päähän kytkettävistä omavirityksistä en hirveästi tiedä....Tuli tuo jarruvalon katkaisin tarkastettua. Hieman resistanssi vaikutti heittelevän joten purkaahan se piti ja putsata. Näyttää kuitenkin sisältä hyvältä, joten harmi kyllä vika taitaa olla muualla. Rehellisyyden nimissä resistanssin heittely saattoi johtua väliaikaisista mittavälineistäkin kun yleismittari on muuton jäljiltä hukkapiilossa
Edit. Näyttää se resistanssi vieläkin jonkinverran soutavan... Kaipa tuon voisi uusia kun motonetissa maksaa ~9€. Tai ainakin mitata kunnon vehkeillä.
Vähän kuvasaastetta operaatiosta:
![]()
![]()
Nyt on kyllä pakko kysyä miten mittaat resistanssia tietokoneen avulla ja mitä ohjelmia ym. tarvii? Ja rautalangasta saa vääntää, olen kyllä ihan sinut koneiden kanssa mutta noista koneen päähän kytkettävistä omavirityksistä en hirveästi tiedä....
Siinäpä oli melko hyvin kiteytetty miksi koitan välttää talviremontteja viimeiseen asti! Yritän kesällä saada kaikki tiedossa olevat viat kuntoon, ja mahdollisesti vähän ylihuoltaakin.Mahtava homma kun eilinen vitullinen räntäsade osu eteläsuomeen... Harmittavaa kyllä oli todeta että samalle päivälle oli ohjelmassa remonttia mk1 focukseen jossa ei sen kummempaa vikaa ollut ku ei lähteny käyntiin... Ensimmäisenä pensansuodatin vaihtoon, jonka jälkeen sai todeta että ei tuu bensa läpi uudellakaan suodattimella (pumppu piti ääntä ja virta kulki). Seuraavaksi ohjelmassa uus bensapumppu motonetistä ja touhuamaan.. Autossa tankki ihan täynnä bensaa joten sen tiputtaminen tunkinvarassa ei ollut vaihtoehto, joten siis peltisaksilla reikä takapenkin alle ja pumppua naputtelemaan irti.. Senhän arvaa miten siinä käy ku ottaa täydestä tankista pumpun pihalle, tuloksena oli n.10l bensaa myös parkkipaikalla. Uudella pumpulla hörähti samantien käyntiin ja sen jälkeen alko ilmestymään hetkenkuluttua ruskea läntti auton viereen... Ei kestäny 18vuotias muoviliitin suodattimen vaihtoa vaan oli halennu yläpuolelta ilmeisesti takasin kiinnilaittaessa.. ei mitään uudestaan vaan autoa ylös (tässävaiheessa auton vieressä oli n. 5cm nuoskaa (ruskeaa bensansekasta sohojoa).. liittimet veke ja klemmaria tilalle niin eiköhän tuo nyt nipussa pysy...
Psa-konserni -miehiä täällä? 607 Pösön valojen korkeussäätö ei pelaa. Eli xenonien korkeussäätö ei pelaa ja kuskinpuolen valo osoittaa täysin alas ja vänkärin puolen vastaavasti täysin ylös. Näkyykö tämä vika lexialla/pp2000? Anturivika vai mitä luulette?
Psa-konserni -miehiä täällä? 607 Pösön valojen korkeussäätö ei pelaa. Eli xenonien korkeussäätö ei pelaa ja kuskinpuolen valo osoittaa täysin alas ja vänkärin puolen vastaavasti täysin ylös. Näkyykö tämä vika lexialla/pp2000? Anturivika vai mitä luulette?
Kuparitahnaa et jarrujen kanssa tarvitse. Tuo jarrusatularasva sopii kaikkeen mihin rasvaa jarrujen kanssa tarvitset. Sitä voi laittaa kohtiin missä palat koskettaa niitä metallisia palan pidikkeitä, liukutappeihin, palan toiselle puolelle mitkä ottaa kiinni satulaan kitinän vaimentamiseksi jne... myös tuota voi käyttää palojen kanssa Metalliton tahna , mutta liukutappeihin en ole kokeillut.Olisikos tässä sopivat tarvikkeet levyjarrujen huoltoon?
![]()
![]()
Kuparitahna, 100 g
Estää kiinnipalamista ja -ruostumista korkeissa lämpötiloissa. Lämpötilan sieto -35 – + 1100 °C.www.biltema.fi![]()
Jarrusatularasva, suihke, 250 ml
Kestorasva jarruosille. Voitelee liikkuvat osat, jotta jarrut toimivat mahdollisimman tehokkaasti. Kestää vettä ja korkeita lämpötiloja. Ei...www.biltema.fiEi varmaan ole käytännön eroa onko rasvat CRC tms. vai Biltemasta?![]()
Teräsharja, 22 mm
Harjakset hiiliteräslankaa, runko pyökkiä, 215 x 50 mm. Sopii luudanvarteen, jonka läpimitta on 22 mm.www.biltema.fi
Niinhän sitä sanotaan, että auton pitää herättää tunteita.Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.
Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C
1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0010 0000
Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.
Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C
1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0010 0000
Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.
Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C
1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0010 0000
Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.
Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C
1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0010 0000
Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Alkaa vähän tympäännyttämään jo tää vianetsintä Audista. Alla vikakoodi joka tulee vähän väliä takas. Vaihdettu 2 kertaa MAP-anturi, moottoritilaan suihkuteltu puhdistussprayta alipainevuodon löytämiseksi. VCDSllä otin graafia vkonloppuna MAPlta ja näytti tasaisesti käyrät liikkuvan.
Address 01: Engine (AUK) Labels:. 06E-910-559-BKH.clb
Part No SW: 4F1 910 559 HW: 4F1 907 559
Component: 3.2l V6 FSI 0040
Revision: --H15--- Serial number:
Coding: 01050003190F0920
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 68DFAE525B69A00639-803C
1 Fault Found:
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 000 - Implausible Value - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 31
Reset counter: 40
Mileage: 344659 km
Time Indication: 0
Date: 2018.03.21
Time: 15:48:53
Freeze Frame:
RPM: 1696 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 82.5°C
Part Throttle
Time: 128.0 s
Bin. Bits: 00000010
Readiness: 0010 0000
Johonkin foorumipostaukseen törmäsin, jossa viallinen O2-lambda vois moisen tehdä. VCDSllä katselin lambda-arvoja, mut hyvin näyttivät yhden pintaan pysyvän nekin. Tää vika on ollut nyt yli vuoden jo, eikä vielä ole ratkennut.
Jaa jännä systeemi jos löytyy sekä map että maf ecua ohjaamassa..MAF-anturi putsattu tai vaihdettu?
Jaa jännä systeemi jos löytyy sekä map että maf ecua ohjaamassa..
Täällä ollut samantapaista ongelmaa?
![]()
17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
forums.vwvortex.com
Tokeni, kun vaihtoi aidon Bosch anturin.
MAF-anturi putsattu tai vaihdettu?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.