Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joissakin ulomman vetonivelen saa pois pyörittämällä navan pultin nivelen sisään, kun akseli on irrallaan. Pultin alle voi laittaa pätkän kierretankoa taikka hylsyn, jos pituus ei riitä.Olisi tuossa muutama vetonivel vaihdettavana eri autohin. En omista rälläkkää enkä ulosvetäjää vetonivelelle (ulompi). Toimiiko nuo ulosvetäjät oikeasti hyvin (ja mieluiten akseli paikallaan autossa), vai varustaudunko rälläkällä ja moskalla?
Tarviiko sitä muuta kuin moskalla vähän napauttaa. Ite vaihdoin juuri pari viikkoa sitä ensimmäistä kertaa ulompaa vetoniveltä. Akseli oli paikallaan ja moskalla napautin vanhan pois. Pitää vaikka toisella kädellä akselista kiinni ja antaa vanhan nivelen tippua maahan.Olisi tuossa muutama vetonivel vaihdettavana eri autohin. En omista rälläkkää enkä ulosvetäjää vetonivelelle (ulompi). Toimiiko nuo ulosvetäjät oikeasti hyvin (ja mieluiten akseli paikallaan autossa), vai varustaudunko rälläkällä ja moskalla?
Olisi tuossa muutama vetonivel vaihdettavana eri autohin. En omista rälläkkää enkä ulosvetäjää vetonivelelle (ulompi). Toimiiko nuo ulosvetäjät oikeasti hyvin (ja mieluiten akseli paikallaan autossa), vai varustaudunko rälläkällä ja moskalla?
Oli tuossa yksi koekappale jota koitin moskalla mäiskiä, ei lähtenyt vaikka miten kalisteli, hajosi kylläkin.Eivät vaan aina lähde ihan napauttelemalla. Mutta kyllä kait noiden ulosvetäjien luulisi toimivan. Ainakin biltemassa on aivan toimivan näköinen vekotin.
Joskus helpoin tapa (aika useinkin ollut..) on laskea laatikkoöljyt pois, nykäistä koko vetoakseli irti ja roikkumaan akselista ruuvipenkkiin. Sitten tehdään pitkän kakkosnelosen tjmv. toiseen päähän akselin levyinen halkio sahalla. Toinen pää kakkosnelosesta lepäämään vaakatasoon vaikka pöydän päälle ja vetarin puoleiseen päähän moskalla mätkäisy. Kuuluu thump ja klonks, kun ulompi vetari lentää lattialle. Uusi paikalleen, akseli kiinni, laatikkoon öljyt ja ajoa.Olisi tuossa muutama vetonivel vaihdettavana eri autohin. En omista rälläkkää enkä ulosvetäjää vetonivelelle (ulompi). Toimiiko nuo ulosvetäjät oikeasti hyvin (ja mieluiten akseli paikallaan autossa), vai varustaudunko rälläkällä ja moskalla?
Scenic mk1 (F4r-744) kaasuläpän asentoanturin kanssa taistelua...
Homma lähti liikkeelle ihmeellisen tyhjäkäyntiongelman myötä. Välillä auton tyhjäkäynti nousi 2000rpm tienoille, vaikka muutoin auto toimi normaalisti. Ensin etsin vikaa jumittavan tyhjäkäyntiventtiilin suunnalta, mutta se kyllä toimi normaalisti.
Obd-palikka paikalleen ja ihmettelyä. Kaasuläpän asentoanturi näytti jatkuvasti yli 10% ja kaasu pohjassa jäätiin alle 90%. Kytkin toisen anturin johdon päähän ja ruuvarilla saatiin koko alue toimimaan -> vanha anturi siis rikki. Uusi anturi tilalle, mutta edelleen alue on käytännössä 10-90%. Jotenkin tuo anturi pitäisi saada sopeutettua, mutta miten? Nopealla googletuksella aiheesta ei löytynyt mitään.
Vanha anturi oli kyllä oikeasti hajalla, kun nollaan sitä ei saanut edes ruuvarilla. Tyhjäkäynnin vika kyllä korjaantui, kun tps:n johto on irti ja auto luulee läpän olevan jatkuvasti kiinni.
Kaasuläpän fyysisesti auki jäämiseenkään en oikein usko, kun tyhjäkäynti on kuitenkin normaali.
Noilla oireilla melko varmasti moottori on jumissa.Autot on ihania, ne selvästi aistii kun on "ylimääräistä" rahaa tilillä.
Lähdin tuossa aamulla työmatkaa ajamaan ja 200metrin päästä auto päätti, että tähän stoppi.
Auto koittaa startata, mutta tuntuu, kuin joku osuisi johonkin kiinni (sellainen naks) ja startti loppuu. Tästä viteoo, video alkaa heti sillä äänellä mikä kuuluu moottorista, kun koittaa startata.
Menikö tästä jakopää romuks vai löytyykö muita ideoita
Auto E46 BMW 320
Pitää huomenna käydä tommonen OBD testeri, itelläkin tuli tollattee asentoanturi vika vastaan. Toivottavasti olisi se.Olisiko mahdollista että kampiasentoanturi olisi menny rikki?. Se tekee noin. Sammu ajossa ja ei käynnisty enää.
ManuaaliManuaali vai automaatti?
Toivottavasti ei olisi, mutta huomenna ollaan (ehkä) viisaampia.Noilla oireilla melko varmasti moottori on jumissa.
Leikannut kiinni tai jokin muu mekaaninen vamma, joka tapauksessa paljon pahempia oireita ei voi olla olemassa.
Pitää huomenna käydä tommonen OBD testeri, itelläkin tuli tollattee asentoanturi vika vastaan. Toivottavasti olisi se.
Manuaali
Toivottavasti ei olisi, mutta huomenna ollaan (ehkä) viisaampia.
Kyllä, ei ollu mitää käryä kumpaan suuntaan se normaalisti pyörii nii testattiin kumpanenkinPyörititte konetta molempiin suuntiin?
Selittäisitkö tarkemmin miksi ei saa pyörittää väärään suuntaan?Joo. En tiiä just tosta koneesta mutta suurin osa ei tykkää että pyöritellään väärään suuntaan.
Selittäisitkö tarkemmin miksi ei saa pyörittää väärään suuntaan?
Jakohihnan/ketjun kiristin suunniteltu niin, että moottorin pyöriessä oikeaan suuntaan ottaa löysät pois. Kun moottoria pyörittää väärään suuntaan, saattaa jako hypätä koska kiristin löystyy.
Talvirenkaat asentelin eilen, hienosti kulki sen jälkeen. Tänään sitten alkoi taka-akselista kuulumaan nopeuden mukaan nousevaa kolinaa. Kiinnostus on todella korkealla tähän perkeleen vehkeeseen, joten eiköhän jouda seuraavalle tai Stenalle.
Jos joku nyt väkisin haluaa ostaa itsellensä Opelin vm. -00 /262tkm/ katsastettu 9/19, niin saa laittaa YV:n, ei oo hinnan kirossa tai vaihdan vaikka jonkinlaiseen tietokoneeseen.
OT: 20 vuotta vanha Opel ei välttämättä ole ykkösmyyntivaltti..Talvirenkaat asentelin eilen, hienosti kulki sen jälkeen. Tänään sitten alkoi taka-akselista kuulumaan nopeuden mukaan nousevaa kolinaa. Kiinnostus on todella korkealla tähän perkeleen vehkeeseen, joten eiköhän jouda seuraavalle tai Stenalle.
Jos joku nyt väkisin haluaa ostaa itsellensä Opelin vm. -00 /262tkm/ katsastettu 9/19, niin saa laittaa YV:n, ei oo hinnan kirossa tai vaihdan vaikka jonkinlaiseen tietokoneeseen.
Olisiko mahdollista että kampiasentoanturi olisi menny rikki?. Se tekee noin. Sammu ajossa ja ei käynnisty enää.
Miten se voi olla jumissa, jos kone kuitenkin pyöri lihasvoimalla?Se yrittää silti startata, tuossa videolla ei edes startti pyöritä, eli kone jumissa.
Miten se voi olla jumissa, jos kone kuitenkin pyöri lihasvoimalla?
Niin tuo ääninäyte kuulostaa kiun startti sutisi tyhjää, eli bendix rikki tai sitten se kalliimpi vaihtoehto, eli kytkin tai startin hammaskehä tiensä päässä.Pitää huomenna käydä tommonen OBD testeri, itelläkin tuli tollattee asentoanturi vika vastaan. Toivottavasti olisi se.
Manuaali
Toivottavasti ei olisi, mutta huomenna ollaan (ehkä) viisaampia.
Pistä sinne ite tyhjennysproppu?OT: 20 vuotta vanha Opel ei välttämättä ole ykkösmyyntivaltti..
Talvi yllätti taas. Ehdin jo tilata automagic vaihteiston öljyn, suodattimen ja pohjan tiivisteen, vaan eipä näillä keleillä enää tiivisteitä liimailla.
Nerokkaasti suunniteltu Chryslerin vaihteisto, siinä ei ole tyhjennysproppuaSuodatin on sentään vaihdettavaa mallia.
Hitsataan mutteri ja porataan reikä jne?Pistä sinne ite tyhjennysproppu?
Helicoil.Hitsataan mutteri ja porataan reikä jne?
Opel on vain sitä varten ettei Ford olisi huonoin auto.Opel on kuin viski, paranee vanhetessaan![]()
Mistäs näitä saa? Jenkeistä löytyy mutta tulee kuluja aika paljon.
Näyttää tuo proppu sellaiselta että vojakkerin laatikosta ei kaikki öljyt tuon kautta lähde. Lisäksi tuosta propusta ei ole mitään hyötyä kun suodatinta ei saa Vaihdettua ilman öljypohjan irrotusta.
Propusta ainoa hyöty, että saa helpommin suurimmat öljyt pois. Jää se raottaminen pois, eikä tarvi taiteilla täynnä olevan öljypohjan kanssa.(vittumaista ilman nosturia ja isoa astiaa)Näyttää tuo proppu sellaiselta että vojakkerin laatikosta ei kaikki öljyt tuon kautta lähde. Lisäksi tuosta propusta ei ole mitään hyötyä kun suodatinta ei saa Vaihdettua ilman öljypohjan irrotusta.
Ideahan tässä on se ettei ihmiset keksisi ruveta vaihtamaan pelkkiä öljyjä ja ajelisi vuosikaudet samalla sutillaNerokkaasti suunniteltu Chryslerin vaihteisto, siinä ei ole tyhjennysproppua
Nippelit.fiMistäs näitä saa? Jenkeistä löytyy mutta tulee kuluja aika paljon.
Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.Ideahan tässä on se ettei ihmiset keksisi ruveta vaihtamaan pelkkiä öljyjä ja ajelisi vuosikaudet samalla sutilla
Ja huolto-ohjelmaa noudatetaan tarkemmin yleensä lähinnä takuuaika jos sitäkään. Sen jälkeen käydään 5000 mailin välein erilaisissa kolmen kympin öljyhuolloissa, joissa ei moottoriöljyäkään aina edes vaihdeta, katsotaan vaan väri ja kaadetaan jotain sikäläistä Monitraa ylämerkkiin asti. Sama koskee vaihdelaatikkohuoltoa. Bulkkilaatuista aateeäffää voi toki lutrata värin vuoksi vaikka tikun reiästä pumpulla, jos oikein köyhästi valohoidetaan, ja jo näyttää vähemmän palaneelta. Halpaa tavaraa sekin.Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Niin kuuluu se suodattimenkin. Kuten @Tonnin Seteli tuossa toteaa, on ainakin yritetty jotenkin kompensoida omistajien tyhmyyttä. Ja kyllä, varmaan suurin osa auton omistajista on just niin tyhmiä että vähänkään vanhempaan katiskaan ei panosteta pätkääkään jos on vaan mahdollista muka säästää.Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.