Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Webasto on kaiketi vähän oma laitteensa, jolle on omat merkkihuollot.Onko näissä audin, tai muiden merkkien tehdasasenteisissä webastoissa/ebereissä jotain kummallista, kun yritin tyrkyttää audiani paikalliseen isohkoon monimerkkikorjaamoon webaston huoltoon, mutta kohteliaasti kieltäytyivät sanoen ettei oikein ole kokemusta tehdasasenteisista....
Webasto on kaiketi vähän oma laitteensa, jolle on omat merkkihuollot.
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.
EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt ruoste kukkii hyvin.
Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.4 vuotta vanha Ooppeli ja kukkii kuin perunapelto?
Lieköhän perus japsitkaan 80-luvulla noin herkästi ruostuneet...
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt pinta on ruosteessa.
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.
EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.
Njoo, VCDSllä en saa webaston vikakoodeja nollattua, eli pitänee sitten boschcarservice vaan metsästää.
Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt pinta on ruosteessa.
Mites sen thermotestin kanssa käy esim näissä uudemmissa VW-konsernin autoissa missä weban liittimen pinnistä 2 tulee LIN-väyläliikennettä? Siinähän oli ennen se WBUS johon thermotest kyllä saatiin kytkettyä, mutta onko siinä softassa tuki myös tälle LIN-väylälle? Jos on, niin tottahan sen sitten sinne saa kiinni kun vaan viitsii askarrella.Kyllä ne tehdaswebatkin saa thermotestillä luettua, se vaatii vaan viitseliäisyyttä kaivaa se laite esille ja lisätä siihen diagnoosijohtoon haaroitus mikä voidaan sitten kytkeä siihen testerikoneeseen. Tai jos tietää että mihin johtoon obd portissa se webasto keskustelee, niin suoraa siitä sitten.
Tosin ymmärrän korjaamoitakin, jotka mieluummin sanoo vaan että ei pysty ei viitsi, kun pitäisi pelkkää vikakoodinlukua varten purkaa lämppäri esille ja tehdä uusia johtoliitoksia.
Muutaman kympin (20-50e) pienellä hiekkapuhalluspistoolilla onnistuu tuo helmojen puhaltaminen kaikkein helpoiten. Omat 400tkm ajetut vm. 99 Passatin helmat käsittelin vauriokohdasta @JiiVee92 kuvailemasti, hiekkapuhallus, happopohjamaali, sen päälle sopiva pohjamaali ja viimeiseksi kiveniskumassa pensselillä. Passatissa nuo helmat ovat muovin alla piilossa, nii työnjäljellä ei ole ulkonäöllistä merkitystä.Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.
Tuo vaatiikin sitten muutaman satasen kompuran. Millään satasen kompuralla ei mene kuin hermot tuossa hommassa.Muutaman kympin (20-50e) pienellä hiekkapuhalluspistoolilla onnistuu tuo helmojen puhaltaminen kaikkein helpoiten. Omat 400tkm ajetut vm. 99 Passatin helmat käsittelin vauriokohdasta @JiiVee92 kuvailemasti, hiekkapuhallus, happopohjamaali, sen päälle sopiva pohjamaali ja viimeiseksi kiveniskumassa pensselillä. Passatissa nuo helmat ovat muovin alla piilossa, nii työnjäljellä ei ole ulkonäöllistä merkitystä.
Mites sen thermotestin kanssa käy esim näissä uudemmissa VW-konsernin autoissa missä weban liittimen pinnistä 2 tulee LIN-väyläliikennettä? Siinähän oli ennen se WBUS johon thermotest kyllä saatiin kytkettyä, mutta onko siinä softassa tuki myös tälle LIN-väylälle? Jos on, niin tottahan sen sitten sinne saa kiinni kun vaan viitsii askarrella.
Tosin ymmärrän korjaamoitakin, jotka mieluummin sanoo vaan että ei pysty ei viitsi, kun pitäisi pelkkää vikakoodinlukua varten purkaa lämppäri esille ja tehdä uusia johtoliitoksia.
Passatin (vm. 04, V6 2.5TDI 4motion) ohjaustehostimen letkua vaihtamassa... Ongelmana, että käsi ei meinaa mahtua väliin ja näköyhteys katkeaa, jos käden ja banjopultin saa ahdettua paikalleen. Ilman hydrauliikkaletkua banjopultin saa paikalleen helposti. Samoin sain sen paikalleen koemielessä kertaalleen ilman prikkoja kohtuu helposti. Prikkojen kanssa tuntuu toivottomalta ja lopputuloksena tähän asti joka kerta prikan/pultin tippuminen ja sitten sen kalastaminen kaukalosta, putsaus ja uusi yritys. Nivelletty räikkälenkki tuntunut tähänastisista parhaimmalta vaihtoehdolta, mutta ongelma että pultti pyörii räikän mukana edes takaisin. Hyviä ideoita miten tuota yrittäisi?
Tässä pultti kierteellä, mutta ilman tiivisteprikkoja. Tilaa on todella vähän:
"Yleiskuva" ja räikkälenkkiyritelmää. Pultti selvästi väärässä asennossa, mutta sitä ei meinaa nähdä käsien ollessa edessä.
Olen kertaalleen vaihtanut tuon koko hammastangon ja silloinkin meni useampi tunti noiden banjopulttien kanssa taistellessa.
eBaystä / saksakauppiailta 4F:n LED-Valeot maksaa 80-90+postit (=105-115 eur) kappale farkkuun. Onko nuo sedanin oikeasti tuplat kalliimmat?Halpaa hommaa nää A6 C6 takavalojen uusiminen...
Nuo ne LEDi-versiot alkaa heikkenemään ja saattaa palaa kokonaan. Mulla toinen orggis paloi jossain 10v iässä ja nyt alkaa toinen olemaan 30+% heikempi valoteholtaan kuin muut 3 valoa. Lisäksi yksi jarru-LEDi pimeänä.Kuka ostaa uutta vanhaan ritsaan? Etenkään Magneti Marellia, josta itse en maksaisi euroakaan? Romarilta orggis 40€/kpl.. ellei noissa oo joku vika että kaikki orggiksetkin on romuna tähän päivään mennessä?
En minä ainakaan alkaisi tekemään asiakkaan pyynnöstä ihan mitä tahansa ufohommia. Työlle pitäisi kuitenkin antaa jonkinlainen takuu ja mitäs sitten kun oma osaaminen tai kiinnostus loppuu kesken ropaamisen? Aikaa meni hukkaan tuntikaupalla eikä kesken jääneestä työstä voi laskuttaa. Pahimmillaan äherrät sen kimpussa koko päivän ja kehtaa laskuttaa vain puolet tunneista koska työ oli hidasta vain puuttuvien vehkeiden vuoksi. Ennemmin käyttäisin aikani tuottaviin tuttuihin bulkkitöihin.Myös palvelutyötä tehneenä ihmettelen, että miten (veloitettava) työ ei kelpaa? Monessa kohtaa on kysytty, että voiko tämän ja tämän tehdä, niin tullutvastauksena, että kun meiltä ei ole rautaa hankittu niin emme tee mitään. Leipä tulee kuitenkin pöytään veloitettavasta työstä, ei niistä varaosista. Aloilla missä olen mitään myynyt/laittanut, niin rauta on nappikauppaa ja kate tehdään työllä. Toki, onhan se siistimpää kun voi tietokoneen kytkeä suoraan laitteeseen/väylään ja todeta mitä vaihdetaan.
Nimenomaan. Varmaan osittain johtuu että noin vanhassa LEDit olivat ”uusi juttu”. 10 vuodessa hintaa kertyy toki hehkuva enemmän.Eli näemmä leditkin on yksi keino lisätä myyntiä/tehdä heikommin kestäviä autoja. Hehkulamput ainakin pystyy itse muutamalla eurolla vaihtamaan kokonaan uusiin.
2011 1.6 TDI Passat, johon vaihdettu EGR-venttiili ja polttoaineen siirtopumppu Volkkarin alkuperäisillä varaosilla. Sen jälkeen tullut kakkosvaihteella puolikaasulla kiihdyttäessä 2000-2500RPM kuminauhamaista epäröintiä, jota voisi ehkä sanoa nykimiseksi. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko viallinen EGR-venttiili aiheuttaa tuollaista vai eikö saa tarpeeksi polttoainetta uudella pumpulla?
Ei ole kaksoismassan nypytystä. Semmosta pientä arpomista kaasussa.kaksoismassa loppu? semmosta löysää nylpytystä?
Väyrysomistajan normipäivä ....
Portaaton ja automaattinen camberin ja maavaran säätö on myös upea, harmi että toimii vain toiseen suuntaanToi on ns. drainage valve mistä lasketaan suolavedet pois ettei pääse happanemaan sisältäpäin. Kyllä ne on kaikki miettiny siellä tehtaalla valmiiks.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Tai sit simppelisti ottaa talvirenkaan tasapaino jarrusatulaan yms muuhun kiinni?Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Autoista en mitään tiedä, joten kyselen täältä.
2009 Honda Civicistä kuuluu ajaessa "sipsutusta". Ääni vaikuttaisi tulevan vasemman eturenkaan tienoilta. Sipsutuksen tiheys nousee ja laskee nopeuden mukana. Kaasun määrä tai jarrujen painaminen ei vaikuta ääneen, vain ajonopeus. Ääni on jatkuvaa. Se alkoi, kun auton jarrupala vaihdettiin ja renkaat vaihdettiin talvirenkaisiin. Autoa käytettiin huoltomiehellä, joka tarkisti ainakin jarrut, laakerit ja ripustukset ja sanoi kaiken olevan kunnossa. Eli vikaa ei löytynyt, mutta sipsutus vain jatkuu edelleen.
Perustarkistuksena katsoisin vielä mahdolliset letkujen ilmavuodot huolella läpi ennen isompia remppoja.2011 1.6 TDI Passat, johon vaihdettu EGR-venttiili ja polttoaineen siirtopumppu Volkkarin alkuperäisillä varaosilla. Sen jälkeen tullut kakkosvaihteella puolikaasulla kiihdyttäessä 2000-2500RPM kuminauhamaista epäröintiä, jota voisi ehkä sanoa nykimiseksi. Mikähän tuon aiheuttaa? Voiko viallinen EGR-venttiili aiheuttaa tuollaista vai eikö saa tarpeeksi polttoainetta uudella pumpulla?
Täällä ilmoittautuu auton omistaja jolla samanlainen ongelma.
Eli Megane vm2000 vaihdettiin etujarrulevyt ja vasen etujarrulevy on mennyt jo 3 kertaa kieroksi. Siihen on vaihdettu levyjä, liukutapit, jarrusatula. En enää keksi mikä voisi olla ongelma. Laatuosia olen remontissa käyttänyt. Olen antanut ongelmalle periksi ja jarrut täristää. En jaksa enää asialla stressata.
En tiedä vaikuttaako asiaan mutta en laittanut aikoinaan sitä pientä ruuvia jarrulevyyn jolla se olisi kiinnitetty napaan.