Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin, jos osaisit lukea niin en ole varma asiasta, mutta en ole yhtä likaista suodatinta ikinä henkilöautossa nähnyt.
Ei se minusta näyttänyt luistavan, kun kerran kone ei jaksanut edes käydä?Oma veikkaus on, että kytkin luistaa.
Vikakoodeja ei ole
Pystyykö MB vuosimallit about 2011-2013 "huoltamaan itse"? Siis kun auto ilmoittaa huoltovälitarpeesta, niin pystyy itse/ei valtuutettu huolto tekemään huollon ja nollaamaan huollon ajotietokoneesta ja matka jatkuu? Jos ostan nyt auton, niin ajan sillä paalutuspäivään asti ja huoltohistorian merkkihuolloilla / hinnanalenemalla ei tule olemaan itselle mitään väliä. Kilometrejä siis reippaasti, joten ei tolkkua käyttää kalliissa huollossa.
Ja WIS/EPC käyttöönhän ei tarvita sitä staria, tosin kyllähän siitä aika paljon hyötyä on ennemmin tai myöhemmin.Pystyy, kannattaa etsiä netistä huoltokoodien merkitykset niin voit käytännössä huoltaa samaan tapaan kuin merkkihuolloissakin eli auto ilmoittaa mitä missäkin huollossa tehdään. Tässä esimerkki w204 mallin assyst plus huolloista. http://autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/wartung/wartung_assyst_plus_204__en.pdf
Paras on tietysti jos raaskii ostella vaikka kinkki starin niin sillä voi tulostella vaikka nuo huoltomääräykset suoraan wissistä ja pääsee tietysti aika helposti nollailemaan ja muuttelemaan huoltovälejäkin tarvittaessa. Huoltonäytön nollaus onnistuu kyllä ilman stariakin.
Eikös Merssu-miehet vie Merssun vain VEHOlle?
Ihan vihoviimeinen paikka viedä märssy - näin niin kuin omien ja läheisten kokemuksella...Eikös Merssu-miehet vie Merssun vain VEHOlle?
Vaaleaa savua? Mulla tekee samaa omassa, tosin akku on ihan finaalissa ja voltit todella alhaalla (liian alhaalla Eberille).Mistäköhän lähteä hakemaan vika kun Eber/Webasto savuttaa ihan helvetisti? Pakoputken ei pitäisi olla tukossa. Muuta en ole osannut tehdä kun pitäisi alkaa purkamaan.
Vaaleaa savua? Mulla tekee samaa omassa, tosin akku on ihan finaalissa ja voltit todella alhaalla (liian alhaalla Eberille).
Mutta muuten yleisimmät syyt, kuulemma, ovat että palopesä täynnä karstaa tai jopa palanut puhki.
Toinen on laittaa käyntiin vasta kun auto on käynnissä niin laturi on mukana leikissä.Juu, vaaleaa savua. Nyt kun mietin niin akku pyörittää starttia aika nihkeesti eli voisi kokeilla paremmalla akulla.
Toinen on laittaa käyntiin vasta kun auto on käynnissä niin laturi on mukana leikissä.
Paskoo sisustat varmaan aika nopeaan jos pitkään käyttää huonolla akulla.
Joko puhallinmoottori menossa rikki tai sitten hehkutulpan sihti palanut puhki. Missä autossa tämä on? Jos on Volvo/Ford nii syynä voi olla myös se, että auto käyttää tuota aina itse kun lämpötila on alle +5c ja moottori kylmä. Siihen yhdistettynä lyhyt nurkka-ajo saa tuon eber/webaston tukkoon.Mistäköhän lähteä hakemaan vika kun Eber/Webasto savuttaa ihan helvetisti? Pakoputken ei pitäisi olla tukossa. Muuta en ole osannut tehdä kun pitäisi alkaa purkamaan.
Tulee lähinnä mieleen, että jos siellä on joku lehti, niin saisiko sen imaistua imurilla pois? Suodatin pois tieltä ja imurinletku sinne sisäänottoputkeen. Ensisijaisesti tietenkin olisi kiva saada se pois sisääntulotietään pitkin, koska siitä eteenpäin alkaa olla aika noita kojelautaan ja takapenkkiläisillekin meneviä putkia. Jos saat sen paikallistettua johonkin noista, niin kaikki muut paitsi se yksi tuuletiläppä kiinni ja sitten täysillä puhaltamaan, jos lehti tulisi läpi asti.Ei nyt suuren suuri vika, mutta bmw f34 ilmastointi ruvennut ääntämään ärsyttävää röpellystä ja epäilen että siellä puunlehti tms on jossakin välissä. Googlettamalla löysin muiden automerkkien vastaavia ongelmia että parkkilappu aiheuttanut samalta kuulostavan ongelman. Itselläni vain on peukalo keskellä kämmentä enkä tiedä edes pitäisikö sitä lehteä lähteä hakemaan ohjaamon sisästä vai konepellin alta. Youtubessa olisi varmasti videoita jos tietäisi järkevän hakusanan. Olisiko ideoita?
Edit: homma edennyt sen verran että löysin kuin löysinkin jonkun ilmansuodattimen, joka olikin ihan puhdas. Mahtaakohan olla joku laakeri sittenkin joka ääntää, vaikka lehti mielestäni edelleen jossain olisi ihan todennäköinen koska niin sen kuuloinen pörinä se on,
Kyllä mullakin oli V70:ssä raitisilmansuodatin, mutta sinne oli jostain päässyt tiivisteen pala moottoriin niin että pärinä kävi.Ei nyt suuren suuri vika, mutta bmw f34 ilmastointi ruvennut ääntämään ärsyttävää röpellystä ja epäilen että siellä puunlehti tms on jossakin välissä. Googlettamalla löysin muiden automerkkien vastaavia ongelmia että parkkilappu aiheuttanut samalta kuulostavan ongelman. Itselläni vain on peukalo keskellä kämmentä enkä tiedä edes pitäisikö sitä lehteä lähteä hakemaan ohjaamon sisästä vai konepellin alta. Youtubessa olisi varmasti videoita jos tietäisi järkevän hakusanan. Olisiko ideoita?
Edit: homma edennyt sen verran että löysin kuin löysinkin jonkun ilmansuodattimen, joka olikin ihan puhdas. Mahtaakohan olla joku laakeri sittenkin joka ääntää, vaikka lehti mielestäni edelleen jossain olisi ihan todennäköinen koska niin sen kuuloinen pörinä se on,
Siellä tankin pohjalla on niin paljon kaikkea likaa, että jos se sitä bensajärjestelmään imasee, saatat joutua jumppaamaan ihan kunnolla saadaksesi sen järjestelmän puhtaaksi.Ei nyt mikään vika mutta varmastan täältä viisaammilta. Oon testaamassa paljonko mun 1995 civicillä ajaa täydestä tankista niin että loppuu saadakseni tietää paljonko sillä tankilla menee ja keskikulutus siihen, nyt ajettu jo kohta 600km ja aika alhaalla jo bensamittari, valo ei pala mutta luulen että se ei toimi. Ja se itse kysymys käyn ostamassa kannuun 5l bensaa niin riittääkö se määrä sitten käynnistämään auton ja riittää tekemään siirtymän lähimmälle asemalle joka on aina korkeitaan max 20km päässä. Onko 5l riittävästi vai pitääkö tankkii laittaa esim 10 ennenkuin auto suostuu starttaamaan
Siellä tankin pohjalla on niin paljon kaikkea likaa
Webasto on kaiketi vähän oma laitteensa, jolle on omat merkkihuollot.Onko näissä audin, tai muiden merkkien tehdasasenteisissä webastoissa/ebereissä jotain kummallista, kun yritin tyrkyttää audiani paikalliseen isohkoon monimerkkikorjaamoon webaston huoltoon, mutta kohteliaasti kieltäytyivät sanoen ettei oikein ole kokemusta tehdasasenteisista....
Webasto on kaiketi vähän oma laitteensa, jolle on omat merkkihuollot.
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.
EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt ruoste kukkii hyvin.
Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.4 vuotta vanha Ooppeli ja kukkii kuin perunapelto?
Lieköhän perus japsitkaan 80-luvulla noin herkästi ruostuneet...
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt pinta on ruosteessa.
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.
EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.
Njoo, VCDSllä en saa webaston vikakoodeja nollattua, eli pitänee sitten boschcarservice vaan metsästää.