Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Pystyykö MB vuosimallit about 2011-2013 "huoltamaan itse"? Siis kun auto ilmoittaa huoltovälitarpeesta, niin pystyy itse/ei valtuutettu huolto tekemään huollon ja nollaamaan huollon ajotietokoneesta ja matka jatkuu? Jos ostan nyt auton, niin ajan sillä paalutuspäivään asti ja huoltohistorian merkkihuolloilla / hinnanalenemalla ei tule olemaan itselle mitään väliä. Kilometrejä siis reippaasti, joten ei tolkkua käyttää kalliissa huollossa.
 
Pystyykö MB vuosimallit about 2011-2013 "huoltamaan itse"? Siis kun auto ilmoittaa huoltovälitarpeesta, niin pystyy itse/ei valtuutettu huolto tekemään huollon ja nollaamaan huollon ajotietokoneesta ja matka jatkuu? Jos ostan nyt auton, niin ajan sillä paalutuspäivään asti ja huoltohistorian merkkihuolloilla / hinnanalenemalla ei tule olemaan itselle mitään väliä. Kilometrejä siis reippaasti, joten ei tolkkua käyttää kalliissa huollossa.

Pystyy, kannattaa etsiä netistä huoltokoodien merkitykset niin voit käytännössä huoltaa samaan tapaan kuin merkkihuolloissakin eli auto ilmoittaa mitä missäkin huollossa tehdään. Tässä esimerkki w204 mallin assyst plus huolloista. http://autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/wartung/wartung_assyst_plus_204__en.pdf

Paras on tietysti jos raaskii ostella vaikka kinkki starin niin sillä voi tulostella vaikka nuo huoltomääräykset suoraan wissistä ja pääsee tietysti aika helposti nollailemaan ja muuttelemaan huoltovälejäkin tarvittaessa. Huoltonäytön nollaus onnistuu kyllä ilman stariakin.
 
Pystyy, kannattaa etsiä netistä huoltokoodien merkitykset niin voit käytännössä huoltaa samaan tapaan kuin merkkihuolloissakin eli auto ilmoittaa mitä missäkin huollossa tehdään. Tässä esimerkki w204 mallin assyst plus huolloista. http://autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/wartung/wartung_assyst_plus_204__en.pdf

Paras on tietysti jos raaskii ostella vaikka kinkki starin niin sillä voi tulostella vaikka nuo huoltomääräykset suoraan wissistä ja pääsee tietysti aika helposti nollailemaan ja muuttelemaan huoltovälejäkin tarvittaessa. Huoltonäytön nollaus onnistuu kyllä ilman stariakin.
Ja WIS/EPC käyttöönhän ei tarvita sitä staria, tosin kyllähän siitä aika paljon hyötyä on ennemmin tai myöhemmin.
 
Osaisiko joku linkata taatusti toimivan kinkki starin, eilen tuli pihaan 2001 s-mersu ja staria tullaan taatusti tarvitsemaan.
 
Ei varmaan kukaan täällä osaa sanoa mikä varmasti toimii... Tuskin ne myyjät sitä tietää itsekään varmaksi. Pitää vaan luottaa tuuriin.

Ite ostin kauan sitten jostain sellaisesta putiikista kuin vidaobd tms ja sieltä tuli toimiva, sillä kertaa.
 
Itsellä on yksi luotto kinkki toimittaja jolta olen c3 muxeja ostanut. Tällä hetkellä vain kaikki loppu. En ole vielä uskaltanut c4 muxeja tilata ja testata tuolta toimittajalta. Kunhan saavat jälleen c3 muxeja niin tarkoitus pari settiä taas tilata. Dellin koneita softilla on valmiina jo kaapissa odottelemassa muxeja.
 
Mikä se Tojotan merkkari ees on? Mitähän nuo tosta caldiinasta tuumaisivat..
 
Akku siirretty takakonttiin ni sai tolle hiustenkuivaimelle tillaa konehuoneeseen, kaikki 16kg voimaa.

LE18Tx2.jpg
 
Mistäköhän lähteä hakemaan vika kun Eber/Webasto savuttaa ihan helvetisti? Pakoputken ei pitäisi olla tukossa. Muuta en ole osannut tehdä kun pitäisi alkaa purkamaan.
 
Mistäköhän lähteä hakemaan vika kun Eber/Webasto savuttaa ihan helvetisti? Pakoputken ei pitäisi olla tukossa. Muuta en ole osannut tehdä kun pitäisi alkaa purkamaan.
Vaaleaa savua? Mulla tekee samaa omassa, tosin akku on ihan finaalissa ja voltit todella alhaalla (liian alhaalla Eberille).

Mutta muuten yleisimmät syyt, kuulemma, ovat että palopesä täynnä karstaa tai jopa palanut puhki.
 
Vaaleaa savua? Mulla tekee samaa omassa, tosin akku on ihan finaalissa ja voltit todella alhaalla (liian alhaalla Eberille).

Mutta muuten yleisimmät syyt, kuulemma, ovat että palopesä täynnä karstaa tai jopa palanut puhki.

Juu, vaaleaa savua. Nyt kun mietin niin akku pyörittää starttia aika nihkeesti eli voisi kokeilla paremmalla akulla.
 
Juu, vaaleaa savua. Nyt kun mietin niin akku pyörittää starttia aika nihkeesti eli voisi kokeilla paremmalla akulla.
Toinen on laittaa käyntiin vasta kun auto on käynnissä niin laturi on mukana leikissä.

Paskoo sisustat varmaan aika nopeaan jos pitkään käyttää huonolla akulla.
 
Toinen on laittaa käyntiin vasta kun auto on käynnissä niin laturi on mukana leikissä.

Paskoo sisustat varmaan aika nopeaan jos pitkään käyttää huonolla akulla.

Nyt tuntee itsensä tyhmäksi. Ihmettelin miksi naftaa kuluu enemmän matka-ajossa ja tajusin nyt että lämppärin nappi oli ollut päällä, eli toimii ajossa ok, mutta jos käynnistää ajastimen paneelista kun auto ei ole käynnissä, niin savuttaa. Kiitoksia avusta ja uutta akkua hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli vihdoinkin selkeyttä Golffin käyntiongelmiin. Vika ei ollutkaan EGR venttiilissä eikä kaasuläppäkotelossa. Taitaapi johtua kampiakselin YKK anturista. Ainakin sellaiset oireet nyt tuli kun vika paheni ja nyt antaa ihan vikakoodiakin siihen.

Nyt ilmeni ärsyttävä pikkuvika kuskin puolen takaoveen. Ei mene lukkoon kaukosäätimestä ellei paina ensin 2krt ovet auki ja sitten kiinni, tai aukaise ovea ja pamauta kovempaa kiinni ja sitten 2krt kaukosäätimestä. Se moottori siellä oven sisällä pitää kyllä ääntä. Mistäs tämä johtuisi? Neloskopan golffi kyseessä jos vaikuttaa.
 
Lukkomekanismin salpa jumittaa? Eli se hakanen joka ottaa autossa olevaan koukkuun kiinni ja pitää oven kiinni. Jos se salpa ei liiku vapaasti ja vaivattomasti, koska mekanismi on paskainen, niin voi käydä noin? Käsittääkseni normi vika konsernin tuotteissa. Etenkin pakkasella voi vaivata. Mulla A6:ssa ja S8:ssa oli sama vaiva. Putsaus ja uudet rasvat auttoivat... voi pelkästään sitä salvan akselia kokeilla rasvata ilman että ottaa ovipahvia edes irti.

Voi olla vähän autosta riippuen muutenkin se lukkomekanismi hapan/likainen/rasvat kuivaneet.
 
Mikähän a6 c4:ssä (2.8 v6) vois olla kun aina kytkintä painaessa kierrokset nousee ylöspäin. Paitsi jos tekee niin että odottaa hetken kaasun noston jälkeen, ja sitten vasta painaa kytkintä.
 
Ihan mutuilua vaan, mutta ehkä kaasuläppä jumittaa hiukan ja menee kiinni pienellä viiveellä?
 
Mistäköhän lähteä hakemaan vika kun Eber/Webasto savuttaa ihan helvetisti? Pakoputken ei pitäisi olla tukossa. Muuta en ole osannut tehdä kun pitäisi alkaa purkamaan.
Joko puhallinmoottori menossa rikki tai sitten hehkutulpan sihti palanut puhki. Missä autossa tämä on? Jos on Volvo/Ford nii syynä voi olla myös se, että auto käyttää tuota aina itse kun lämpötila on alle +5c ja moottori kylmä. Siihen yhdistettynä lyhyt nurkka-ajo saa tuon eber/webaston tukkoon.
 
Ei nyt suuren suuri vika, mutta bmw f34 ilmastointi ruvennut ääntämään ärsyttävää röpellystä ja epäilen että siellä puunlehti tms on jossakin välissä. Googlettamalla löysin muiden automerkkien vastaavia ongelmia että parkkilappu aiheuttanut samalta kuulostavan ongelman. Itselläni vain on peukalo keskellä kämmentä enkä tiedä edes pitäisikö sitä lehteä lähteä hakemaan ohjaamon sisästä vai konepellin alta. Youtubessa olisi varmasti videoita jos tietäisi järkevän hakusanan. Olisiko ideoita?

Edit: homma edennyt sen verran että löysin kuin löysinkin jonkun ilmansuodattimen, joka olikin ihan puhdas. Mahtaakohan olla joku laakeri sittenkin joka ääntää, vaikka lehti mielestäni edelleen jossain olisi ihan todennäköinen koska niin sen kuuloinen pörinä se on,
 
Viimeksi muokattu:
Ei nyt suuren suuri vika, mutta bmw f34 ilmastointi ruvennut ääntämään ärsyttävää röpellystä ja epäilen että siellä puunlehti tms on jossakin välissä. Googlettamalla löysin muiden automerkkien vastaavia ongelmia että parkkilappu aiheuttanut samalta kuulostavan ongelman. Itselläni vain on peukalo keskellä kämmentä enkä tiedä edes pitäisikö sitä lehteä lähteä hakemaan ohjaamon sisästä vai konepellin alta. Youtubessa olisi varmasti videoita jos tietäisi järkevän hakusanan. Olisiko ideoita?

Edit: homma edennyt sen verran että löysin kuin löysinkin jonkun ilmansuodattimen, joka olikin ihan puhdas. Mahtaakohan olla joku laakeri sittenkin joka ääntää, vaikka lehti mielestäni edelleen jossain olisi ihan todennäköinen koska niin sen kuuloinen pörinä se on,
Tulee lähinnä mieleen, että jos siellä on joku lehti, niin saisiko sen imaistua imurilla pois? Suodatin pois tieltä ja imurinletku sinne sisäänottoputkeen. Ensisijaisesti tietenkin olisi kiva saada se pois sisääntulotietään pitkin, koska siitä eteenpäin alkaa olla aika noita kojelautaan ja takapenkkiläisillekin meneviä putkia. Jos saat sen paikallistettua johonkin noista, niin kaikki muut paitsi se yksi tuuletiläppä kiinni ja sitten täysillä puhaltamaan, jos lehti tulisi läpi asti.
 
Ei nyt suuren suuri vika, mutta bmw f34 ilmastointi ruvennut ääntämään ärsyttävää röpellystä ja epäilen että siellä puunlehti tms on jossakin välissä. Googlettamalla löysin muiden automerkkien vastaavia ongelmia että parkkilappu aiheuttanut samalta kuulostavan ongelman. Itselläni vain on peukalo keskellä kämmentä enkä tiedä edes pitäisikö sitä lehteä lähteä hakemaan ohjaamon sisästä vai konepellin alta. Youtubessa olisi varmasti videoita jos tietäisi järkevän hakusanan. Olisiko ideoita?

Edit: homma edennyt sen verran että löysin kuin löysinkin jonkun ilmansuodattimen, joka olikin ihan puhdas. Mahtaakohan olla joku laakeri sittenkin joka ääntää, vaikka lehti mielestäni edelleen jossain olisi ihan todennäköinen koska niin sen kuuloinen pörinä se on,
Kyllä mullakin oli V70:ssä raitisilmansuodatin, mutta sinne oli jostain päässyt tiivisteen pala moottoriin niin että pärinä kävi.

Tunnin operaatio purkaa moottori ja oli uusikin jo valmiina vieressä kun sieltä paljastui muutaman sentin riekale joka oli tullut jostain ylempää ja hakkasi lapoihin.
 
Ei nyt mikään vika mutta varmastan täältä viisaammilta. Oon testaamassa paljonko mun 1995 civicillä ajaa täydestä tankista niin että loppuu saadakseni tietää paljonko sillä tankilla menee ja keskikulutus siihen, nyt ajettu jo kohta 600km ja aika alhaalla jo bensamittari, valo ei pala mutta luulen että se ei toimi. Ja se itse kysymys käyn ostamassa kannuun 5l bensaa niin riittääkö se määrä sitten käynnistämään auton ja riittää tekemään siirtymän lähimmälle asemalle joka on aina korkeitaan max 20km päässä. Onko 5l riittävästi vai pitääkö tankkii laittaa esim 10 ennenkuin auto suostuu starttaamaan
 
Ei nyt mikään vika mutta varmastan täältä viisaammilta. Oon testaamassa paljonko mun 1995 civicillä ajaa täydestä tankista niin että loppuu saadakseni tietää paljonko sillä tankilla menee ja keskikulutus siihen, nyt ajettu jo kohta 600km ja aika alhaalla jo bensamittari, valo ei pala mutta luulen että se ei toimi. Ja se itse kysymys käyn ostamassa kannuun 5l bensaa niin riittääkö se määrä sitten käynnistämään auton ja riittää tekemään siirtymän lähimmälle asemalle joka on aina korkeitaan max 20km päässä. Onko 5l riittävästi vai pitääkö tankkii laittaa esim 10 ennenkuin auto suostuu starttaamaan
Siellä tankin pohjalla on niin paljon kaikkea likaa, että jos se sitä bensajärjestelmään imasee, saatat joutua jumppaamaan ihan kunnolla saadaksesi sen järjestelmän puhtaaksi.
Eikö se vaan riitä, jos tiedät sillä tankilla pääsevän sen 600km? Mitä sillä tiedossa edes tekee?

Keskikulutuksen saat helpomminkin selville käyttämällä luuriin ladattavia softia. Vaikka Fueliota
 
-95 Civic? 5l riittää hyvin. Kun se bensa alkaa olla lopussa, niin järjestelmä haukkaa ilmaa ja huomaat sen ajossa nykäisynä tai koneen hetkellisenä hyytymisenä, yleensä risteyksessä kääntyessä (Preludessa vasemmalle, Civicistä en muista.) Kun se kerran tuon tekee, niin voit olettaa tankin olevan varsin tyhjä ja laitat kanisterista lisää. Omalla Preludella vasempaan nykäisy kertoo että tankissa on pari litraa bensaa jäljellä. Tankin tyhjäksi ajaminen ei liikuta mitään roskia mihinkään suuntaan sen enempää kuin muutenkaan.
 
Onko näissä audin, tai muiden merkkien tehdasasenteisissä webastoissa/ebereissä jotain kummallista, kun yritin tyrkyttää audiani paikalliseen isohkoon monimerkkikorjaamoon webaston huoltoon, mutta kohteliaasti kieltäytyivät sanoen ettei oikein ole kokemusta tehdasasenteisista.... :confused:
 
Onko näissä audin, tai muiden merkkien tehdasasenteisissä webastoissa/ebereissä jotain kummallista, kun yritin tyrkyttää audiani paikalliseen isohkoon monimerkkikorjaamoon webaston huoltoon, mutta kohteliaasti kieltäytyivät sanoen ettei oikein ole kokemusta tehdasasenteisista.... :confused:
Webasto on kaiketi vähän oma laitteensa, jolle on omat merkkihuollot.
 
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.

EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.

EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.

Njoo, VCDSllä en saa webaston vikakoodeja nollattua, eli pitänee sitten boschcarservice vaan metsästää.
 
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt pinta on ruosteessa.
 
Viimeksi muokattu:
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt ruoste kukkii hyvin.

4 vuotta vanha Ooppeli ja kukkii kuin perunapelto? :rofl:

Lieköhän perus japsitkaan 80-luvulla noin herkästi ruostuneet...
 
2v. sitten jakopäärempattu Kia. Toimi hyvin kunnes pari viikkoa sitten lentokentällä pääsi kuivalla asfaltilla renkaat sutimaan esp:tä vasten. Siitä lähtien tuntunut pedaalissa pieni värinä, 2% traktorimaisempi ääni ja ihan kuin olisi alavääntö hiukan hukassa. Se oli ensioire myös kun jakoketju viimeksi venyi. Onkohan nyt käynyt samoin? Muuten kulkee hienosti, mutta kannattaako tällä ajaa jos on tällainen epäilys?
 
Aika monesta webastohuollostakin puuttuu ne testerit jolla päästään kiinni tehdasasenteiseen webastoon. Osaisivat kyllä mekaanisesti sitä huoltaa ja testerin käyttökin onnistuu geneerisen jälkiasennuswebaston kanssa, mutta kun eivät tehdasvehkeestä saa edes vikatilan lukkoa auki ilman sitä oikeaa testeriä niin sieltä käsketään sitten merkkihuoltoon... kokemusta on.

EDIT: Eli se vastaus siihen alkuperäiseen kysymykseen siitä mikä tehdaswebastossa on outoa, niin se liityntä auton omaan väylään on se kompastuskivi. Menee sormi suuhun heti kun tarvittaisiinkin merkkikohtaista testeriä aparaatin operoimiseen.

Njoo, VCDSllä en saa webaston vikakoodeja nollattua, eli pitänee sitten boschcarservice vaan metsästää.

Kyllä ne tehdaswebatkin saa thermotestillä luettua, se vaatii vaan viitseliäisyyttä kaivaa se laite esille ja lisätä siihen diagnoosijohtoon haaroitus mikä voidaan sitten kytkeä siihen testerikoneeseen. Tai jos tietää että mihin johtoon obd portissa se webasto keskustelee, niin suoraa siitä sitten.
 
Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.

Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan. Onhan toi nyt 4v vanhalta autolta aika luokatonta olkoonkin vaan pintaruostetta. Ihmettelen myös kuka jaksaa 40tkm vuodessa jyystää corsalla? Onhan tollanen auto muutenkin suunniteltu niin että noiden kilsojen jälkeen on roskis kamaa. Parempiakin vaihtoehtoja myyntimiehelle löytyisi.
 
Miten ja millä aineilla kannattaa pintaruostetta korjailla? Jollain teräsvillalaikalla puhdistaa ja jotain pohjamaalia päälle? -15 Opel Corsan alapalkeista on maali lähtenyt kokonaan ja nyt pinta on ruosteessa.

Hiekkapuhallus olisi se tehokkain ja nopein, mutta jos ei siihen ole mahista, niin teräsharjalaikka, ja rälläkkä on sitten se seuraavaksi nopein vaihtoehto, sitten fosforihappoa, tai happopohjamaalia, mikä neutraloi mahdolliset silmälle näkymättömät ruostehiukkaset estäen niiden leviämisen, tämän päälle sitten pohjamaali mikä soveltuu hapon/happopohjamaalin päälle maalattavaksi, ja tähän päälle sitten 2-komponenttinen kiveniskumassa, kun kyseessä lienee kiveniskuille alttiita paikkoja, niin niissä ei käläkäläpullo 1k tavarat kestä kauaa, tai sitten sitä pitää suihkia säännöllisesti lisää.
Ennen massaa voi vielä halutessaan laittaa 2-komponentti epoksin tuomaan lisäsuojaa.
 
Kyllä ne tehdaswebatkin saa thermotestillä luettua, se vaatii vaan viitseliäisyyttä kaivaa se laite esille ja lisätä siihen diagnoosijohtoon haaroitus mikä voidaan sitten kytkeä siihen testerikoneeseen. Tai jos tietää että mihin johtoon obd portissa se webasto keskustelee, niin suoraa siitä sitten.
Mites sen thermotestin kanssa käy esim näissä uudemmissa VW-konsernin autoissa missä weban liittimen pinnistä 2 tulee LIN-väyläliikennettä? Siinähän oli ennen se WBUS johon thermotest kyllä saatiin kytkettyä, mutta onko siinä softassa tuki myös tälle LIN-väylälle? Jos on, niin tottahan sen sitten sinne saa kiinni kun vaan viitsii askarrella.

Tosin ymmärrän korjaamoitakin, jotka mieluummin sanoo vaan että ei pysty ei viitsi, kun pitäisi pelkkää vikakoodinlukua varten purkaa lämppäri esille ja tehdä uusia johtoliitoksia. :)
 
Tosin ymmärrän korjaamoitakin, jotka mieluummin sanoo vaan että ei pysty ei viitsi, kun pitäisi pelkkää vikakoodinlukua varten purkaa lämppäri esille ja tehdä uusia johtoliitoksia. :)

Myös palvelutyötä tehneenä ihmettelen, että miten (veloitettava) työ ei kelpaa? Monessa kohtaa on kysytty, että voiko tämän ja tämän tehdä, niin tullutvastauksena, että kun meiltä ei ole rautaa hankittu niin emme tee mitään. Leipä tulee kuitenkin pöytään veloitettavasta työstä, ei niistä varaosista. Aloilla missä olen mitään myynyt/laittanut, niin rauta on nappikauppaa ja kate tehdään työllä. Toki, onhan se siistimpää kun voi tietokoneen kytkeä suoraan laitteeseen/väylään ja todeta mitä vaihdetaan.
 
Mun veikkaus on se, että liian monella tökkää vastaan tuossa veloitettavan työn kohdalla. Jos työtä joutuu tekemään huomattavasti enemmän kuin sellainen korjaamo jolla on valmiiksi oikeat härvelit diagnostiikkaan, niin laskukin on isompi ja asiakas voi alkaa nikottelemaan.

Toinen mahdollisuus myös se, että jos työtä onkin jo valmiiksi tilauskirjojen täydeltä? Silloin voi olla varaa myös myydä eioota niille työläämmille tapauksille. En tiedä, kunhan arvailen.
 
Kysyin neuvoja ruosteen poistoon. Lähes 150 000 km hiekkapuhallusta ilman kuraläppiä ei varmaan kestäisi minkään auton maalipinta. Tuo on pelkkää pintaruostetta.
Muutaman kympin (20-50e) pienellä hiekkapuhalluspistoolilla onnistuu tuo helmojen puhaltaminen kaikkein helpoiten. Omat 400tkm ajetut vm. 99 Passatin helmat käsittelin vauriokohdasta @JiiVee92 kuvailemasti, hiekkapuhallus, happopohjamaali, sen päälle sopiva pohjamaali ja viimeiseksi kiveniskumassa pensselillä. Passatissa nuo helmat ovat muovin alla piilossa, nii työnjäljellä ei ole ulkonäöllistä merkitystä.

IMG_20190806_165752.jpg IMG_20190930_101337.jpg IMG_20191010_095149.jpg
 
Muutaman kympin (20-50e) pienellä hiekkapuhalluspistoolilla onnistuu tuo helmojen puhaltaminen kaikkein helpoiten. Omat 400tkm ajetut vm. 99 Passatin helmat käsittelin vauriokohdasta @JiiVee92 kuvailemasti, hiekkapuhallus, happopohjamaali, sen päälle sopiva pohjamaali ja viimeiseksi kiveniskumassa pensselillä. Passatissa nuo helmat ovat muovin alla piilossa, nii työnjäljellä ei ole ulkonäöllistä merkitystä.

IMG_20190806_165752.jpg IMG_20190930_101337.jpg IMG_20191010_095149.jpg
Tuo vaatiikin sitten muutaman satasen kompuran. Millään satasen kompuralla ei mene kuin hermot tuossa hommassa.
 
Mites sen thermotestin kanssa käy esim näissä uudemmissa VW-konsernin autoissa missä weban liittimen pinnistä 2 tulee LIN-väyläliikennettä? Siinähän oli ennen se WBUS johon thermotest kyllä saatiin kytkettyä, mutta onko siinä softassa tuki myös tälle LIN-väylälle? Jos on, niin tottahan sen sitten sinne saa kiinni kun vaan viitsii askarrella.

Tosin ymmärrän korjaamoitakin, jotka mieluummin sanoo vaan että ei pysty ei viitsi, kun pitäisi pelkkää vikakoodinlukua varten purkaa lämppäri esille ja tehdä uusia johtoliitoksia. :)

Joo sitten kun mennään niin uusiin, että astuu lin ja sun muut väylät peliin, niin sitten tökkää, itse ajattelin väsyneenä vain juuri niitä wbus ja vielä vanhempia lämmittimiä.
 
Halpaa hommaa nää A6 C6 takavalojen uusiminen...
takavalot.png
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
284 081
Viestejä
4 880 280
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom