Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Näyttää tuo proppu sellaiselta että vojakkerin laatikosta ei kaikki öljyt tuon kautta lähde. Lisäksi tuosta propusta ei ole mitään hyötyä kun suodatinta ei saa Vaihdettua ilman öljypohjan irrotusta.
Propusta ainoa hyöty, että saa helpommin suurimmat öljyt pois. Jää se raottaminen pois, eikä tarvi taiteilla täynnä olevan öljypohjan kanssa.(vittumaista ilman nosturia ja isoa astiaa)
Liekkö jätetty tehtaalla se proppu pois sen takia, että tulisi ne suodattimet vaihdettua, ja muutenkin näkee mitä mujua magneetissa/pohjassa on.

Nimimerkillä, 5 kertaa jeepin laatikkoon öljyt vaihtaneena.
Monesti miettinyt propun asentamista, kun pohjasta raaputellut vanhoja tiivisteliiman jämiä pois.
Aina jäänyt laittamatta sen takia, että sitten tulis yksi mahdollinen vuotokohta lisää..
 
Viimeksi muokattu:
Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Ja huolto-ohjelmaa noudatetaan tarkemmin yleensä lähinnä takuuaika jos sitäkään. Sen jälkeen käydään 5000 mailin välein erilaisissa kolmen kympin öljyhuolloissa, joissa ei moottoriöljyäkään aina edes vaihdeta, katsotaan vaan väri ja kaadetaan jotain sikäläistä Monitraa ylämerkkiin asti. Sama koskee vaihdelaatikkohuoltoa. Bulkkilaatuista aateeäffää voi toki lutrata värin vuoksi vaikka tikun reiästä pumpulla, jos oikein köyhästi valohoidetaan, ja jo näyttää vähemmän palaneelta. Halpaa tavaraa sekin.

Miksikö valmistajaa kiinnostelee? No paskan maineen voi saada ihan käyttäjien tyhmyyden takia. Aina kannattaa tehdä edes jotain, jos se ei maksa mitään.
 
Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Niin kuuluu se suodattimenkin. Kuten @Tonnin Seteli tuossa toteaa, on ainakin yritetty jotenkin kompensoida omistajien tyhmyyttä. Ja kyllä, varmaan suurin osa auton omistajista on just niin tyhmiä että vähänkään vanhempaan katiskaan ei panosteta pätkääkään jos on vaan mahdollista muka säästää.
 
Niin kuuluu se suodattimenkin. Kuten @Tonnin Seteli tuossa toteaa, on ainakin yritetty jotenkin kompensoida omistajien tyhmyyttä. Ja kyllä, varmaan suurin osa auton omistajista on just niin tyhmiä että vähänkään vanhempaan katiskaan ei panosteta pätkääkään jos on vaan mahdollista muka säästää.
Sitä lähinnä tarkoitin että on ne öljyt suunniteltu vaihdettavaksi koska kuuluvat viralliseen huolto-ohjelmaan. Samalla tavalla ne öljyt lienee jäävät vaihtamatta vaikka proppu olisikin jos ei kiinnosta autostaan huolta pitää? Siitä olen täysin samaa mieltä ettei varsinkaan vanhempien autojen huoltaminen kiinnosta suurinta osaa ihmisistä. Itse tuppaan yrittämään pitämään huolta vaikka minkälainen ritsa on alla. Jopa meidän vara-autoon Hyundai Ponyyn vaihdoin automaattiöljyt :D Siinä muuten on proppu.
 
Kiitos muuten tästä vinkistä! Maksaa kokonaiset 4 euroa plus postit, taidan tilata ja laittaa ensi kesänä paikalleen.
www.nippelit.fi
Tuon propun harmina on kyllä se, että sillä ei saa öljyjä tyhjennettyä pohjia myöten. Öljypohjaan jää mujua vähintään tuon sisäpuolelle jäävän mutterin tasolle, vaikka katkaisisi liian kierteen pois. Tietysti jos pohjassa on valmiiksi sopiva syvennys, mihin tuon asentaa, tai sitä pystyy sopivasti muokkaamaan, niin tilanne on heti parempi.
 
Tuon propun harmina on kyllä se, että sillä ei saa öljyjä tyhjennettyä pohjia myöten. Öljypohjaan jää mujua vähintään tuon sisäpuolelle jäävän mutterin tasolle, vaikka katkaisisi liian kierteen pois. Tietysti jos pohjassa on valmiiksi sopiva syvennys, mihin tuon asentaa, tai sitä pystyy sopivasti muokkaamaan, niin tilanne on heti parempi.
Alla se suurin hyöty:
Nippelit.fi

Ja se hyöty tuosta juuri on, että ei tartte täyttä öljypohjaa raotella ja kaataa öljyjä pitkin käsiä ja lattioita.
 
Melko monessa automaatissa se öljypohja pitää kumminkin käyttää pois kun öljyhuoltoon kuuluu myös suodattimen vaihto.
 
Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
 
J

Miksikö valmistajaa kiinnostelee? No paskan maineen voi saada ihan käyttäjien tyhmyyden takia. Aina kannattaa tehdä edes jotain, jos se ei maksa mitään.

Tämä on totta. Oldsilla oli takaisinvetokampanja aikoinaan koska autoja sammui kesken ajon motarilla. Lopuksi selvisi, että läskijenkki oli työntänyt auton avaimet nyrkin kokoiseen nippuun jossa oli kaikki kotiavaimista trailerin lukkoon ja se kilon mötti sitten roikkui siitä virtalukosta ja kun sitä välillä polvella sohaisi se paskoi ajan kanssa virtalukon.
 
Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
Onko nestekytkin?
 
Meillä tuli cr-v:ssä narina ja loksahdus juuri ennenkuin poljin oli pohjassa, siihen auttoi ainakin ihan vain rasvailu.
 
Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
Kytkimen työsylinteri itsellä aiheutti mielenkiintoista kytkintuntumaa, välillä toimi ihan normaalisti. Lopulta oli niin kulunut, että mäntä jäi linkkuun, kytkin luisti ja nesteet tuli pihalle.
Korjaantui uudella työsylinterillä.
 
Autot on ihania, ne selvästi aistii kun on "ylimääräistä" rahaa tilillä.
Lähdin tuossa aamulla työmatkaa ajamaan ja 200metrin päästä auto päätti, että tähän stoppi.
Auto koittaa startata, mutta tuntuu, kuin joku osuisi johonkin kiinni (sellainen naks) ja startti loppuu. Tästä viteoo, video alkaa heti sillä äänellä mikä kuuluu moottorista, kun koittaa startata.
Menikö tästä jakopää romuks vai löytyykö muita ideoita :facepalm:
Auto E46 BMW 320
Updatea tähän, elikkä huohotin siellä ollut jäässä. Auto rullaa, mutta putsaavat sen niin eiköhän tästäkin rumbasta sen 300-500 köyhdy.
 
Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
Täsmälleen samoilla oireilla ilmeni omassa Passatissa kytkimen kulunut työsylinteri. Polkimen narina ja poljintuntuma korjaantuivat kumpainenkin n. 50e työsylinterin vaihdolla.
 
Haha. Ilmankos tuo avovaimon Yaris rääkyi: moniurahihnan ohjainrulla, laturin vapaakytkin ja vesipumppu aivan lahoamisen partaalla.

Tadaa! No ei tuo nyt montaa sataa onneksi ollut.
 
Onkos kellään tietoa ULO -merkistä? Myyvät korin ulko-osia pääsääntöisesti. Siis umpioita eteen ja taakse, peilejä jne.

Katselin audiin takaumpioita ja noi vaikutti ihan ok hintaisilta, mutta merkki itsessään on aivan tuntematon itselle, että lähinnä tuo laatu kinostelis jos jollakulla sattuu olemaan jotain parempaa tietoa siitä :btooth:
 
Onkos kellään tietoa ULO -merkistä? Myyvät korin ulko-osia pääsääntöisesti. Siis umpioita eteen ja taakse, peilejä jne.

Katselin audiin takaumpioita ja noi vaikutti ihan ok hintaisilta, mutta merkki itsessään on aivan tuntematon itselle, että lähinnä tuo laatu kinostelis jos jollakulla sattuu olemaan jotain parempaa tietoa siitä :btooth:
Muistanko väärin vai etkö jo ostanut jotkut umpiot audiin? Vai menikö ne palautukseen? Sellanen muistikuva, että joku kauhisteli niiden hintaa? :D
 
Muistanko väärin vai etkö jo ostanut jotkut umpiot audiin? Vai menikö ne palautukseen? Sellanen muistikuva, että joku kauhisteli niiden hintaa? :D

Palautukseen meni kun tilasin väärät. Eli sellaiset joissa ei ollut jarruvalot toteutettu ledeillä...:grumpy:
 
Mitenkäs tuollainen reilu rippikouluikäinen patonki. Taka-akselin laakerit paskana, joka siis tyyppivika. Nyt jostain löytynyt joku kunnostettu akseli, hintaan reilu parisataa. Itse löytänyt vaan +400€ kunnostettuina.
Tarkoitus olisi vaihtaa omassa tallissa niillä työkaluilla mitä löytyy, ei siis mitään nosturia tai kummempaa käytössä. Uhka vai mahdollisuus?:think:

Eikä kyse ole omasta autosta. Mitä jotain noista tiedän ja lukenut, niin on yks perkeleen työmaa jopa ammattilaiselle jolla olisi kunnon vehkeet käytössä. Siitä puhumattakaan että autollahan ei itsessään mitään arvoa ole, osat ja työt maksaa jo enemmän. Onko DIY hommaa?
 
Mitenkäs tuollainen reilu rippikouluikäinen patonki. Taka-akselin laakerit paskana, joka siis tyyppivika. Nyt jostain löytynyt joku kunnostettu akseli, hintaan reilu parisataa. Itse löytänyt vaan +400€ kunnostettuina.
Tarkoitus olisi vaihtaa omassa tallissa niillä työkaluilla mitä löytyy, ei siis mitään nosturia tai kummempaa käytössä. Uhka vai mahdollisuus?:think:

Eikä kyse ole omasta autosta. Mitä jotain noista tiedän ja lukenut, niin on yks perkeleen työmaa jopa ammattilaiselle jolla olisi kunnon vehkeet käytössä. Siitä puhumattakaan että autollahan ei itsessään mitään arvoa ole, osat ja työt maksaa jo enemmän. Onko DIY hommaa?
Uhka. En ole kyseistä hommaa tehnyt mutta olen siihen tutustunut, ja melkein jouduin kyseiseen hommaan. Homma oli (onneksi) jo kussut siinä vaiheessa kun toinen seppä oli tuhonnut yhdet kierteet akselista ennen kuin pääsin auton kimppuun. 306 pögö ilmeisesti kyseessä? Nuo on toivottomia autoja, yksi paikka korjataan niin kaksi hajoa. Ai mistäkö..
 
No eihän niissä nyt oikeastaan muita mainitsemisen arvoisia vikoja yleensä ole, mutta tuo yksi vaiva onkin sitten sitäkin pahempi, hankalampi ja yleisempi.
 
No eihän niissä nyt oikeastaan muita mainitsemisen arvoisia vikoja yleensä ole, mutta tuo yksi vaiva onkin sitten sitäkin pahempi, hankalampi ja yleisempi.
Aijaa :D Ovien johtosarjat, rumputakajarrut eivät toimi, dieseleissä (XUD) naftapumput vuotavat, bensakoneista jäätyy huohottimet, erilaiset sähköviat (Airbag, ABS), ajonestovikoja PIN näppäiltävässä versiossa. Nuo nyt mitä itse tiedän taka-akselin lisäksi. Uudemmat toki parempia, nuo viat ovat alle 2000 luvun kieseissä.
Noiden lisäksi sitten muut vanhojen autojen vaivat, eli ruoste, jarruputket, jarrut ylipäätään, polttoainelinjat yms. XUD dieselissä jakopään vaihto on perseestä, tilaa ei ole ja hermoja se vaatii.
 
Mitenkäs tuollainen reilu rippikouluikäinen patonki. Taka-akselin laakerit paskana, joka siis tyyppivika. Nyt jostain löytynyt joku kunnostettu akseli, hintaan reilu parisataa. Itse löytänyt vaan +400€ kunnostettuina.
Tarkoitus olisi vaihtaa omassa tallissa niillä työkaluilla mitä löytyy, ei siis mitään nosturia tai kummempaa käytössä. Uhka vai mahdollisuus?:think:

Eikä kyse ole omasta autosta. Mitä jotain noista tiedän ja lukenut, niin on yks perkeleen työmaa jopa ammattilaiselle jolla olisi kunnon vehkeet käytössä. Siitä puhumattakaan että autollahan ei itsessään mitään arvoa ole, osat ja työt maksaa jo enemmän. Onko DIY hommaa?

Jos kaikki lähtee auki, mahdollisuus. Yleensä luonto liimannut oultteja kiinni, joten oikeasti kunnollinen pulttipyssy ja lämmityskäikäleet käsillä.
 
Uhka. En ole kyseistä hommaa tehnyt mutta olen siihen tutustunut, ja melkein jouduin kyseiseen hommaan. Homma oli (onneksi) jo kussut siinä vaiheessa kun toinen seppä oli tuhonnut yhdet kierteet akselista ennen kuin pääsin auton kimppuun. 306 pögö ilmeisesti kyseessä? Nuo on toivottomia autoja, yksi paikka korjataan niin kaksi hajoa. Ai mistäkö..

206:D

Jos kaikki lähtee auki, mahdollisuus. Yleensä luonto liimannut oultteja kiinni, joten oikeasti kunnollinen pulttipyssy ja lämmityskäikäleet käsillä.

Pulttipyssy löytyy, tuskin kovin hyvä ja varmaan jonkinlaiset tuluksetkin. Nythän usko on kova, kun mihinkään ei ole koskenut vielä. Noilla kilsoilla autoon tuskin on aikaisemmin kajottu takapään osalta, joten tiettyä taistelua voi olla luvassa. Vielä kun kuulin jonkinlaisen suunnitelman miten noin suunnilleen meinaa toimia, eli mahdollisimman halvalla ja "helpolla". Näkee sitten:kahvi:
 
Aijaa :D Ovien johtosarjat, rumputakajarrut eivät toimi, dieseleissä (XUD) naftapumput vuotavat, bensakoneista jäätyy huohottimet, erilaiset sähköviat (Airbag, ABS), ajonestovikoja PIN näppäiltävässä versiossa. Nuo nyt mitä itse tiedän taka-akselin lisäksi. Uudemmat toki parempia, nuo viat ovat alle 2000 luvun kieseissä.
Noiden lisäksi sitten muut vanhojen autojen vaivat, eli ruoste, jarruputket, jarrut ylipäätään, polttoainelinjat yms. XUD dieselissä jakopään vaihto on perseestä, tilaa ei ole ja hermoja se vaatii.

Nuohan nyt on helposti ja edullisesti korjattavia pikkuvikoja kun otetaan kulkineitten ikä ja hinta huomioon.
 
Nuohan nyt on helposti ja edullisesti korjattavia pikkuvikoja kun otetaan kulkineitten ikä ja hinta huomioon.
Eikös ne paremminkin ole helposti romutustuomioon johtavia vikoja, kun otetaan kulkineiden hinta ja ikä huomioon? :D

Jos nyt ajatellaan jossain tonnin pommissa samalle vuodelle taka-akselin sepitystä vaativa vika ruosteläjän keskellä, ratin spiraalin aiheuttama airbag-vikakoodi ja joku ajonestolaitteen häiriö.
 
Eikös ne paremminkin ole helposti romutustuomioon johtavia vikoja, kun otetaan kulkineiden hinta ja ikä huomioon? :D

Jos nyt ajatellaan jossain tonnin pommissa samalle vuodelle taka-akselin sepitystä vaativa vika ruosteläjän keskellä, ratin spiraalin aiheuttama airbag-vikakoodi ja joku ajonestolaitteen häiriö.

Unohtui mainita että tuossa on katsastusrapossa maininta öljyvuodosta, en tiedä onko edellinen omistaja korjannut, pikkuvika. Jos ei vuoda mistään, niin nesteet on loppu:vihellys:. Sitä odottaessa että tulee käyntihäiriö, joka olis sitten varmaan moottorinohjausboxi, muistaakseni jotain 1500€ ja työt... ihan kulman takana huonolla tuurilla. Ja nuo edellämainitut.
 
Eikös ne paremminkin ole helposti romutustuomioon johtavia vikoja, kun otetaan kulkineiden hinta ja ikä huomioon? :D

Jos nyt ajatellaan jossain tonnin pommissa samalle vuodelle taka-akselin sepitystä vaativa vika ruosteläjän keskellä, ratin spiraalin aiheuttama airbag-vikakoodi ja joku ajonestolaitteen häiriö.

Toki, tosin reaalihinta tähän aikaan vuodesta on ennemminkin luokkaa 150-350 euroa. Laittajalle ja vaihtajalle mainioita vehkeitä, laitattajille eivät niinkään. :D
 
Kuinka monta kertaa yleensä menee, että firma saa alumiinivanteet maalattua? Oli siis auton mukana tulleet vanteet hapoilla, joten vein puhallus+maalaus+lakkaus komboon. Maksoi alan liikkeessä vajaa 400€.

Ekan talven jälkeen lakka oli ihan säröillä. No firma takuuna teki kesän aikana hommat uudestaan, eli puhallus+maali+lakka. Tällä kertaa pykälää vaaleammalla sävyllä kun 1. sävy oli vähän eri keskilätkien kanssa.

Noh sävy oli nyt hyvä, mutta varaston lattialta löytyi 25g painoja. Aattelin et vaan jotenkin huonosti kiinni tms, ja käytin tasapainotuksessa 60€:llä kaikki renkaat, kun eihän sitä osannut sanoa mistä ne puuttuivat. Samalla meni yksi rengas takuuseen, kun siinä oli jotaim heittoa jota eivät saaneet tasapainotettua.

Anyways, siinä sitten rengaspaja huomasi että lakka lähtee maalista tällä kertaa isoina levyinä. Painot suorastaan ropisivat irti vanteista lakan mukana...

Vanteet menossa nyt huomenna 3. kertaa työn alle. Eli sama vanha puhallus+lakkaus+maalaus :darra:

Missä vaiheessa on kohtuullista todeta, että firma ei vaan osaa tehdä sitten millään tätä maalaushommaa? Voiko niiltä yrittää saada jotain hyvitystä kaikesta ravauksesta eestaas yms. Tänäänkin ruuvasin kaatosateessa kesärenkaat takas alle :wtf:

Alkaa oleen fiilikset että pitää hommata vaan toiset talvivanteet ja heittää kumit niille, kun noista nykysistä ei näytä tulevan ikinä hyviä.
 
Miksi et pyydä jo rahoja takaisin ja vie johonkin liikkeeseen pulverilla vedettäväksi? Kestää vanteissa paremmin kuin märkämaalit.
 
Miksi et pyydä jo rahoja takaisin ja vie johonkin liikkeeseen pulverilla vedettäväksi? Kestää vanteissa paremmin kuin märkämaalit.

On siis jauhemaalattu ja uunitettu (ainakin niin väittävät tehneensä). Kahteen kertaan. 2. kerran jälkeen lakat pysyivät vanteissa alle 100km Ja vein vielä liikkeeseen joka tekee työkseen näitä maalauksia, sen lisäksi myy renkaita ja vanteita. Vein tonne siksi kun siellä oli parempi sävyvalikoima jauhemaaleissa, monilla firmoilla jotka tekee muiden maalaushommien ohessa vanteita, on värivalikoima paljon kapeampi.
 
En tiedä itse asiasta mitään. Vein vanteet aikanaan firmaan ja sanoin että nää tarvis saada kuntoon. Luulisi heidän tietävän mitä tekevät ja mitä pitää tehdä?
Varmasti pitäisi, mutta jokuhan tuossa menee aina pieleen jos se lähtee sieltä irtoilemaan. Pitäisi niiden ammattilaisina tietää mistä se johtuu vai onko kaikki niiden työ laadultaan tuommoisia?
 
Mutuilen, että lakkapinta tuo näyttävyyttä ja kestoa maalille, kuten kaikessa muussakin maalauksessa. Kaipa jauhemaalien kanssa on jotain lakkoja joita voi käyttää, jos on yhteensopivat aineet.

Siitä kun vein vanteet 1. kerran on jo niin paljon aikaa, etten muista tarkkaan mitä siinä juteltiin. Ihan perus kunnostuksen kuitenkin tilasin ilman mitään säätämistä tai krumeluureja. Luulisi tosiaan firman tietävän käyttämänsä työkalut ja tarvikkeet. En ainakaan netistä löytänyt pahaa sanaa.

Voihan se olla, jos on esim stressiä tai vaihtuvuutta työvoimassa, huono taloudellinen tilanne tms. että välillä tulee sitten sutta. En osaa sanoa. Kaipa tuossa maalauksessa joskus vielä onnistuvat, toivottavasti.

Katselin aikanaan uusia vanteita, mutta en löytänyt ehjiä orggis S8:n 18" Avus-vanteita mistään, ja muut ovat mielestäni rumia..
 
Kuulostaa tutulta. Aikaisempi omistaja on maalauttanut alkuperäiset vanteet. Ne ovat kovin harmaat eivätkä hopean väriset kuten keskihatut. Lakkapinta on halkeillut. Ilmeisesti siis omiinikin on tehty jauhemaalus ja onnistunut yhtä hienosti. Vanteet ovat käytössä talvella ja maali suojaa aluminia, koska eivät näköjään ole lähtenyt hapettumaan, eli en ole antanut asian haitata.
 
Ei jauhemaalauksia yleensä kyllä lakata ainakaan teollisuudessa. Miksi ne edes on lakattu.

Vanteisiin tulee kivempi kiilto, kun niihin vetää pulverilakan päälle.
Märkä lakkaa ei kannata yrittää pulverin päälle maalata, siitä ei tule kuin sanomista.

Toiset pulverit eivät vain oikein kestä vanteissa ja ne eivät varsinkaan kestä talvikäyttöä.

Yksi kaverini noita vanteita maalailee pulverilla enemmänkin ja kaksi huonoa "gun metal" pulveria on sattunut kohdalle, tummempi meni kesän jälkeen kummasti mataksi ja vaihtoi värinsä talven aikana lähes mustaksi ja vaaleampi oli taas niin pehmeää, että puolan sivut olivat kesän jälkeen kuin hiekkapuhalluksen jäljiltä.
Eri merkkisellä pulverilla kun maalasi uudelleen, niin sen jälkeen ei ollut mitään ongelmia.

Itselläni olisi taas lähdössä joukkojenkuljetus rellun 16" OZ:it sekä kaverin Fordin 19" orggis kesäsarja maalaukseen.
 
Meinasin jo kysyä, olisiko vika kenties paskoissa vanteissa, mutta tuskin Audin OEM-osat ovat varsinaisesti huonoja.

No siis vanteet olivat tossa kunnossa: https://hakkarainen.kuvat.fi/kuvat/Random/Audi/18+Avus/

Eli alumiini oli ihan hapoilla sisäpuolelta (maali hävinnyt läikittäin), ulkopuolella naarmuja, kanttariosumaa yms.

Halusin vanteista hyvän näköiset kun uudet renkaatkin oli tarkoitus hankita. Hyvän näköiset niistä on tullut molemmilla kerroilla, mutta pulverilakka? ei sitten vaan meinaa millään pysyä kiinni.

Edit klo 11:58: Ilmeisesti kun maalisävyä vaihdettiin kokeeksi vähän vaaleampaan (ehdotin sitä, kun 1. maali oli selvästi tummempi kuin vanteiden alkuperäinen maali), jos vanteet pitää maalata uudestaan, ja jos sillä ei ole väliä millä sävyllä ne maalaa, kun heillä on niitä niin paljon erilaisia anyways. Niin tämä uusi maali sitten toimi vielä huonommin lakan kanssa... noh näitä sattuu. Sanoivat että selvittävät maalivalmistajalta, että mikä meni pieleen, ja mitä aineita kannattaisi käyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
267 228
Viestejä
4 622 656
Jäsenet
76 003
Uusin jäsen
Mikko777

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom