- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 125
Noh, nyt on auto toimitettu huoltoon. Mukavasti kaksi kertaa hinatessa köysi napsahti poikki
Toivotaan ettei sieltä tonnien laskua tule.
Toivotaan ettei sieltä tonnien laskua tule.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Talvirenkaat asentelin eilen, hienosti kulki sen jälkeen. Tänään sitten alkoi taka-akselista kuulumaan nopeuden mukaan nousevaa kolinaa. Kiinnostus on todella korkealla tähän perkeleen vehkeeseen, joten eiköhän jouda seuraavalle tai Stenalle.
Jos joku nyt väkisin haluaa ostaa itsellensä Opelin vm. -00 /262tkm/ katsastettu 9/19, niin saa laittaa YV:n, ei oo hinnan kirossa tai vaihdan vaikka jonkinlaiseen tietokoneeseen.
OT: 20 vuotta vanha Opel ei välttämättä ole ykkösmyyntivaltti..Talvirenkaat asentelin eilen, hienosti kulki sen jälkeen. Tänään sitten alkoi taka-akselista kuulumaan nopeuden mukaan nousevaa kolinaa. Kiinnostus on todella korkealla tähän perkeleen vehkeeseen, joten eiköhän jouda seuraavalle tai Stenalle.
Jos joku nyt väkisin haluaa ostaa itsellensä Opelin vm. -00 /262tkm/ katsastettu 9/19, niin saa laittaa YV:n, ei oo hinnan kirossa tai vaihdan vaikka jonkinlaiseen tietokoneeseen.
Olisiko mahdollista että kampiasentoanturi olisi menny rikki?. Se tekee noin. Sammu ajossa ja ei käynnisty enää.
Miten se voi olla jumissa, jos kone kuitenkin pyöri lihasvoimalla?Se yrittää silti startata, tuossa videolla ei edes startti pyöritä, eli kone jumissa.
Miten se voi olla jumissa, jos kone kuitenkin pyöri lihasvoimalla?
Niin tuo ääninäyte kuulostaa kiun startti sutisi tyhjää, eli bendix rikki tai sitten se kalliimpi vaihtoehto, eli kytkin tai startin hammaskehä tiensä päässä.Pitää huomenna käydä tommonen OBD testeri, itelläkin tuli tollattee asentoanturi vika vastaan. Toivottavasti olisi se.
Manuaali
Toivottavasti ei olisi, mutta huomenna ollaan (ehkä) viisaampia.
Pistä sinne ite tyhjennysproppu?OT: 20 vuotta vanha Opel ei välttämättä ole ykkösmyyntivaltti..
Talvi yllätti taas. Ehdin jo tilata automagic vaihteiston öljyn, suodattimen ja pohjan tiivisteen, vaan eipä näillä keleillä enää tiivisteitä liimailla.
Nerokkaasti suunniteltu Chryslerin vaihteisto, siinä ei ole tyhjennysproppua Suodatin on sentään vaihdettavaa mallia.
Hitsataan mutteri ja porataan reikä jne?Pistä sinne ite tyhjennysproppu?
Helicoil.Hitsataan mutteri ja porataan reikä jne?
Opel on vain sitä varten ettei Ford olisi huonoin auto.Opel on kuin viski, paranee vanhetessaan
Mistäs näitä saa? Jenkeistä löytyy mutta tulee kuluja aika paljon.
Näyttää tuo proppu sellaiselta että vojakkerin laatikosta ei kaikki öljyt tuon kautta lähde. Lisäksi tuosta propusta ei ole mitään hyötyä kun suodatinta ei saa Vaihdettua ilman öljypohjan irrotusta.
Propusta ainoa hyöty, että saa helpommin suurimmat öljyt pois. Jää se raottaminen pois, eikä tarvi taiteilla täynnä olevan öljypohjan kanssa.(vittumaista ilman nosturia ja isoa astiaa)Näyttää tuo proppu sellaiselta että vojakkerin laatikosta ei kaikki öljyt tuon kautta lähde. Lisäksi tuosta propusta ei ole mitään hyötyä kun suodatinta ei saa Vaihdettua ilman öljypohjan irrotusta.
Ideahan tässä on se ettei ihmiset keksisi ruveta vaihtamaan pelkkiä öljyjä ja ajelisi vuosikaudet samalla sutillaNerokkaasti suunniteltu Chryslerin vaihteisto, siinä ei ole tyhjennysproppua
Nippelit.fiMistäs näitä saa? Jenkeistä löytyy mutta tulee kuluja aika paljon.
Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.Ideahan tässä on se ettei ihmiset keksisi ruveta vaihtamaan pelkkiä öljyjä ja ajelisi vuosikaudet samalla sutilla
Ja huolto-ohjelmaa noudatetaan tarkemmin yleensä lähinnä takuuaika jos sitäkään. Sen jälkeen käydään 5000 mailin välein erilaisissa kolmen kympin öljyhuolloissa, joissa ei moottoriöljyäkään aina edes vaihdeta, katsotaan vaan väri ja kaadetaan jotain sikäläistä Monitraa ylämerkkiin asti. Sama koskee vaihdelaatikkohuoltoa. Bulkkilaatuista aateeäffää voi toki lutrata värin vuoksi vaikka tikun reiästä pumpulla, jos oikein köyhästi valohoidetaan, ja jo näyttää vähemmän palaneelta. Halpaa tavaraa sekin.Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Niin kuuluu se suodattimenkin. Kuten @Tonnin Seteli tuossa toteaa, on ainakin yritetty jotenkin kompensoida omistajien tyhmyyttä. Ja kyllä, varmaan suurin osa auton omistajista on just niin tyhmiä että vähänkään vanhempaan katiskaan ei panosteta pätkääkään jos on vaan mahdollista muka säästää.Automaattivaihteiston öljynvaihto kuuluu huolto-ohjelmaan.
Sitä lähinnä tarkoitin että on ne öljyt suunniteltu vaihdettavaksi koska kuuluvat viralliseen huolto-ohjelmaan. Samalla tavalla ne öljyt lienee jäävät vaihtamatta vaikka proppu olisikin jos ei kiinnosta autostaan huolta pitää? Siitä olen täysin samaa mieltä ettei varsinkaan vanhempien autojen huoltaminen kiinnosta suurinta osaa ihmisistä. Itse tuppaan yrittämään pitämään huolta vaikka minkälainen ritsa on alla. Jopa meidän vara-autoon Hyundai Ponyyn vaihdoin automaattiöljyt Siinä muuten on proppu.Niin kuuluu se suodattimenkin. Kuten @Tonnin Seteli tuossa toteaa, on ainakin yritetty jotenkin kompensoida omistajien tyhmyyttä. Ja kyllä, varmaan suurin osa auton omistajista on just niin tyhmiä että vähänkään vanhempaan katiskaan ei panosteta pätkääkään jos on vaan mahdollista muka säästää.
Kiitos muuten tästä vinkistä! Maksaa kokonaiset 4 euroa plus postit, taidan tilata ja laittaa ensi kesänä paikalleen.Nippelit.fi
Ja se hyöty tuosta juuri on, että ei tartte täyttä öljypohjaa raotella ja kaataa öljyjä pitkin käsiä ja lattioita.
Tuon propun harmina on kyllä se, että sillä ei saa öljyjä tyhjennettyä pohjia myöten. Öljypohjaan jää mujua vähintään tuon sisäpuolelle jäävän mutterin tasolle, vaikka katkaisisi liian kierteen pois. Tietysti jos pohjassa on valmiiksi sopiva syvennys, mihin tuon asentaa, tai sitä pystyy sopivasti muokkaamaan, niin tilanne on heti parempi.Kiitos muuten tästä vinkistä! Maksaa kokonaiset 4 euroa plus postit, taidan tilata ja laittaa ensi kesänä paikalleen.
www.nippelit.fi
Alla se suurin hyöty:Tuon propun harmina on kyllä se, että sillä ei saa öljyjä tyhjennettyä pohjia myöten. Öljypohjaan jää mujua vähintään tuon sisäpuolelle jäävän mutterin tasolle, vaikka katkaisisi liian kierteen pois. Tietysti jos pohjassa on valmiiksi sopiva syvennys, mihin tuon asentaa, tai sitä pystyy sopivasti muokkaamaan, niin tilanne on heti parempi.
Nippelit.fi
Ja se hyöty tuosta juuri on, että ei tartte täyttä öljypohjaa raotella ja kaataa öljyjä pitkin käsiä ja lattioita.
J
Miksikö valmistajaa kiinnostelee? No paskan maineen voi saada ihan käyttäjien tyhmyyden takia. Aina kannattaa tehdä edes jotain, jos se ei maksa mitään.
Onko nestekytkin?Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
On. Kytkinneste kehoitetaan vaihtamaan 30 tkm välein. Auttaisikohan järjestelmän ilmaaminen tai nesteiden vaihto?Onko nestekytkin?
Civicissä se polkimen työsylinteri alkoi naksumaan, rasvaamalla sitä saa elvyteltyä aika pitkään.On. Kytkinneste kehoitetaan vaihtamaan 30 tkm välein. Auttaisikohan järjestelmän ilmaaminen tai nesteiden vaihto?
Kytkimen työsylinteri itsellä aiheutti mielenkiintoista kytkintuntumaa, välillä toimi ihan normaalisti. Lopulta oli niin kulunut, että mäntä jäi linkkuun, kytkin luisti ja nesteet tuli pihalle.Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
Updatea tähän, elikkä huohotin siellä ollut jäässä. Auto rullaa, mutta putsaavat sen niin eiköhän tästäkin rumbasta sen 300-500 köyhdy.Autot on ihania, ne selvästi aistii kun on "ylimääräistä" rahaa tilillä.
Lähdin tuossa aamulla työmatkaa ajamaan ja 200metrin päästä auto päätti, että tähän stoppi.
Auto koittaa startata, mutta tuntuu, kuin joku osuisi johonkin kiinni (sellainen naks) ja startti loppuu. Tästä viteoo, video alkaa heti sillä äänellä mikä kuuluu moottorista, kun koittaa startata.
Menikö tästä jakopää romuks vai löytyykö muita ideoita
Auto E46 BMW 320
Täsmälleen samoilla oireilla ilmeni omassa Passatissa kytkimen kulunut työsylinteri. Polkimen narina ja poljintuntuma korjaantuivat kumpainenkin n. 50e työsylinterin vaihdolla.Oireena on satunnaisesti ilmenevä outo kytkintuntuma. Poljinta pohjaan painettaessa tuntuu "pykälä" ja polkimesta kuuluu vaimea narahdus muutamaa senttiä ennen kuin poljin ottaa pohjaan. Vaihteet menevät sisään ongelmitta. Onkohan siellä jokin kytkinpolkimen mekanismin nivel rasvan puutteessa vai liekö kytkimen sylinterissä häikkää? Kytkinpoljin säädetty väärin? Painelaakeri?
Ei oikein vikakuvaus ja videon tapahtumat täsmää.Updatea tähän, elikkä huohotin siellä ollut jäässä. Auto rullaa, mutta putsaavat sen niin eiköhän tästäkin rumbasta sen 300-500 köyhdy.
Muistanko väärin vai etkö jo ostanut jotkut umpiot audiin? Vai menikö ne palautukseen? Sellanen muistikuva, että joku kauhisteli niiden hintaa?Onkos kellään tietoa ULO -merkistä? Myyvät korin ulko-osia pääsääntöisesti. Siis umpioita eteen ja taakse, peilejä jne.
Katselin audiin takaumpioita ja noi vaikutti ihan ok hintaisilta, mutta merkki itsessään on aivan tuntematon itselle, että lähinnä tuo laatu kinostelis jos jollakulla sattuu olemaan jotain parempaa tietoa siitä
Muistanko väärin vai etkö jo ostanut jotkut umpiot audiin? Vai menikö ne palautukseen? Sellanen muistikuva, että joku kauhisteli niiden hintaa?
Uhka. En ole kyseistä hommaa tehnyt mutta olen siihen tutustunut, ja melkein jouduin kyseiseen hommaan. Homma oli (onneksi) jo kussut siinä vaiheessa kun toinen seppä oli tuhonnut yhdet kierteet akselista ennen kuin pääsin auton kimppuun. 306 pögö ilmeisesti kyseessä? Nuo on toivottomia autoja, yksi paikka korjataan niin kaksi hajoa. Ai mistäkö..Mitenkäs tuollainen reilu rippikouluikäinen patonki. Taka-akselin laakerit paskana, joka siis tyyppivika. Nyt jostain löytynyt joku kunnostettu akseli, hintaan reilu parisataa. Itse löytänyt vaan +400€ kunnostettuina.
Tarkoitus olisi vaihtaa omassa tallissa niillä työkaluilla mitä löytyy, ei siis mitään nosturia tai kummempaa käytössä. Uhka vai mahdollisuus?
Eikä kyse ole omasta autosta. Mitä jotain noista tiedän ja lukenut, niin on yks perkeleen työmaa jopa ammattilaiselle jolla olisi kunnon vehkeet käytössä. Siitä puhumattakaan että autollahan ei itsessään mitään arvoa ole, osat ja työt maksaa jo enemmän. Onko DIY hommaa?
Aijaa Ovien johtosarjat, rumputakajarrut eivät toimi, dieseleissä (XUD) naftapumput vuotavat, bensakoneista jäätyy huohottimet, erilaiset sähköviat (Airbag, ABS), ajonestovikoja PIN näppäiltävässä versiossa. Nuo nyt mitä itse tiedän taka-akselin lisäksi. Uudemmat toki parempia, nuo viat ovat alle 2000 luvun kieseissä.No eihän niissä nyt oikeastaan muita mainitsemisen arvoisia vikoja yleensä ole, mutta tuo yksi vaiva onkin sitten sitäkin pahempi, hankalampi ja yleisempi.
Mitenkäs tuollainen reilu rippikouluikäinen patonki. Taka-akselin laakerit paskana, joka siis tyyppivika. Nyt jostain löytynyt joku kunnostettu akseli, hintaan reilu parisataa. Itse löytänyt vaan +400€ kunnostettuina.
Tarkoitus olisi vaihtaa omassa tallissa niillä työkaluilla mitä löytyy, ei siis mitään nosturia tai kummempaa käytössä. Uhka vai mahdollisuus?
Eikä kyse ole omasta autosta. Mitä jotain noista tiedän ja lukenut, niin on yks perkeleen työmaa jopa ammattilaiselle jolla olisi kunnon vehkeet käytössä. Siitä puhumattakaan että autollahan ei itsessään mitään arvoa ole, osat ja työt maksaa jo enemmän. Onko DIY hommaa?
Uhka. En ole kyseistä hommaa tehnyt mutta olen siihen tutustunut, ja melkein jouduin kyseiseen hommaan. Homma oli (onneksi) jo kussut siinä vaiheessa kun toinen seppä oli tuhonnut yhdet kierteet akselista ennen kuin pääsin auton kimppuun. 306 pögö ilmeisesti kyseessä? Nuo on toivottomia autoja, yksi paikka korjataan niin kaksi hajoa. Ai mistäkö..
Jos kaikki lähtee auki, mahdollisuus. Yleensä luonto liimannut oultteja kiinni, joten oikeasti kunnollinen pulttipyssy ja lämmityskäikäleet käsillä.
Aijaa Ovien johtosarjat, rumputakajarrut eivät toimi, dieseleissä (XUD) naftapumput vuotavat, bensakoneista jäätyy huohottimet, erilaiset sähköviat (Airbag, ABS), ajonestovikoja PIN näppäiltävässä versiossa. Nuo nyt mitä itse tiedän taka-akselin lisäksi. Uudemmat toki parempia, nuo viat ovat alle 2000 luvun kieseissä.
Noiden lisäksi sitten muut vanhojen autojen vaivat, eli ruoste, jarruputket, jarrut ylipäätään, polttoainelinjat yms. XUD dieselissä jakopään vaihto on perseestä, tilaa ei ole ja hermoja se vaatii.
Eikös ne paremminkin ole helposti romutustuomioon johtavia vikoja, kun otetaan kulkineiden hinta ja ikä huomioon?Nuohan nyt on helposti ja edullisesti korjattavia pikkuvikoja kun otetaan kulkineitten ikä ja hinta huomioon.