Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Oma audi ainakin vittuili huolella kun ostin alennuksessa olevia pirkka-paristoja kaukosäätimeen. Viikon pelas normaalisti, sen jälkeen ei meinannu ovet avautua, eikä auto tunnistaa avaimien olevan auton sisässä. Alkoi keyless go ja start toimia kunnolla vastakun ostin vartan uusia paristoja...:grumpy:
 
Onkos ysärin nissaneissa kovin yleinen sellanen ongelma että kaukolukitus ei aina oikein tahdo pelata? Ei tietoa onko vika kakessa vaikko itse autossa.
Ysärillä oli aika usein ongelmana että kaukosäätimistä alkoi hiipua se kantomatka säätimen ikääntyessä eikä tähän juuri patterin vaihtaminen auttanut. Patterin vaihtoa toki kannattaa kokeilla ensimmäisenä.

Uudelleen "ohjelmointi" (autoon parittaminen) auttaa yleensä vain jos menee kokonaan toimimattomaksi (esim. äitimuorin vm. 2000 A-mersussa jouduin joskus opettamaan säätimen uudelleen autoon kun oli "unohtanu", liekö ollut yksi kolmesta avaimesta liian pitkään käyttämättä)...
 
Oma audi ainakin vittuili huolella kun ostin alennuksessa olevia pirkka-paristoja kaukosäätimeen. Viikon pelas normaalisti, sen jälkeen ei meinannu ovet avautua, eikä auto tunnistaa avaimien olevan auton sisässä. Alkoi keyless go ja start toimia kunnolla vastakun ostin vartan uusia paristoja...:grumpy:

Mulla kans vähän vastaavia kokemuksia, toki auto ilmoitti että patteri vähissä eikä mitään sen kummempia sekoiluita, vaihdoin vielä toisen parin uusia kun neljä patteria oli paketissa ja ne toimi kans sen viikon kunnes auto ilmoitti että avaimen patteri on huono.

Kunnon paristoilla kestää vuoden tuossa handsfree avaimesta.
 
Taitaa Hondan ballastit olla kuolemassa, satunnaisesti jää toinen ajovalo syttymättä ja puoli vielä vaihtelee.
Oliko kellään kokemusta uusien vaihtamisesta tilalle ja mistä vaihto-osa hankittu?
 
Taitaa Hondan ballastit olla kuolemassa, satunnaisesti jää toinen ajovalo syttymättä ja puoli vielä vaihtelee.
Oliko kellään kokemusta uusien vaihtamisesta tilalle ja mistä vaihto-osa hankittu?
Ensin uudet polttimot ja ei todellakaan ole ballasti vaan erillinen sytytin mikä tuon ongelman voi aiheuttaa jos kyseessä d2s-kanta. Erittäin harvinaisia ballastiviat. Sytyttimiä taas on mennyt hondissa ja se on se kaapeli missä on lampun kanta mikä kytketään ballastiin kiinni ja on erikseen vaihdettava osa. Parilla kympillä saa ebay/AliExpress tilattua. Jos et tiedä milloin polttimot vaihdettu niin siitä hyvä lähteä liikkeelle, koska viallinen poltin tekee tuommoista myös.
 
Ensin uudet polttimot ja ei todellakaan ole ballasti vaan erillinen sytytin mikä tuon ongelman voi aiheuttaa jos kyseessä d2s-kanta. Erittäin harvinaisia ballastiviat. Sytyttimiä taas on mennyt hondissa ja se on se kaapeli missä on lampun kanta mikä kytketään ballastiin kiinni ja on erikseen vaihdettava osa. Parilla kympillä saa ebay/AliExpress tilattua. Jos et tiedä milloin polttimot vaihdettu niin siitä hyvä lähteä liikkeelle, koska viallinen poltin tekee tuommoista myös.
Vaihtaisin vielä polttimot ensin.

Polttimot vaihdettu kesällä, pitääpä tarkistaa noiden sytyttimien saatavuus.
Kiitoksia hyvistä neuvoista. :tup:
 
Polttimot vaihdettu kesällä, pitääpä tarkistaa noiden sytyttimien saatavuus.
Kiitoksia hyvistä neuvoista. :tup:
Vaikka onkin kesällä vaihdettu niin on mulla alle vuoden eräät osramit kestäneet. Takuuhan sulla noissa taitaa vielä olla edellyttäen, että sinne on laitettu laatupoltinta eikä sitä halvinta.
 
Corsican heikkojen takajarrujen selvittely jatkuu.

Abseja käyttäessä ilmaa pääsee järjestelmään ja takajarrut muuttuvat tehottomiksi. Niin kauan kun ei absittele niin ei myöskään ole ongelmia.

Leima pitäisi saada pikimmiten. Meneekö katsastuksen jarrudynolla absille jarrut? Josseivat mene niin silloihan voin mennä jo katsastamaan ja tutustua abs järjestelmän ilmaamiseen myöhemmin.
 
Ei taida rullissa nopeus riittää että absit rupeaisi raksuttamaan, en ainakaan koskaan ole huomannut.
 
Itse vika lienee ABS:ien pumppuyksikössä. Wheeler Dealersissa korjauttivat moisen jossakin erikoispajassa. Vaati erikoisosaamista. Jonkin tiivisteen vaihto saattaa silti onnistua ihan itsekin. Luulisi, että murkula vuotaisi myös jarrunestettä ulos, jos päästää ilmaa sisään.
 
Itse vika lienee ABS:ien pumppuyksikössä. Wheeler Dealersissa korjauttivat moisen jossakin erikoispajassa. Vaati erikoisosaamista. Jonkin tiivisteen vaihto saattaa silti onnistua ihan itsekin. Luulisi, että murkula vuotaisi myös jarrunestettä ulos, jos päästää ilmaa sisään.
Niin sitä minäkin tässä ihmettelen että mistä helvetistä sitä ilmaa sinne absien toimiessa tulee.

Abs boksin ruuveista on pistetty litra ja tuntikaupalla nestettä läpi, ainavaan tulee pientä kuplaa.

Itse pyöriltä käy ilmailemassa niin jarrut ok ajossa. Abseilla kun käy niin pehmenee ainakin peräpään jarrut. Sitten taas ilmaa niin kaikki ok kunnes absit käyneet päällä.
 
Niin sitä minäkin tässä ihmettelen että mistä helvetistä sitä ilmaa sinne absien toimiessa tulee.

Abs boksin ruuveista on pistetty litra ja tuntikaupalla nestettä läpi, ainavaan tulee pientä kuplaa.

Itse pyöriltä käy ilmailemassa niin jarrut ok ajossa. Abseilla kun käy niin pehmenee ainakin peräpään jarrut. Sitten taas ilmaa niin kaikki ok kunnes absit käyneet päällä.
Joko sinne yksikköön itseensä on jäänyt ilmaa ja vaatii yksikön ilmauksen TAI kiskoo toimiessaan jostain raosta happea, ei välttämättä edes aiheuta ulkoista vuotoa ja sinällään voi olla mahdoton tutkia itse...

Leimanhan tuohon kyllä saa rullien puolesta, mutta jos on liukasta ja katsuri päättää kokeilla jarruja koeajolla niin...voivoi
 
Niin sitä minäkin tässä ihmettelen että mistä helvetistä sitä ilmaa sinne absien toimiessa tulee.

Abs boksin ruuveista on pistetty litra ja tuntikaupalla nestettä läpi, ainavaan tulee pientä kuplaa.

Itse pyöriltä käy ilmailemassa niin jarrut ok ajossa. Abseilla kun käy niin pehmenee ainakin peräpään jarrut. Sitten taas ilmaa niin kaikki ok kunnes absit käyneet päällä.

Joissain autoissa ABS boksin ilmaus (jos sinne on ilmaa päässyt vaikka nesteen vähyyden takia) ei oikeastaan onnistu kuin testerillä millä saavat abs lootan pumppaamaan ilman vauhtia. Joten voi olla että marmori/muu testerin omaava huolto tarvitaan. Vaikka siis ei olisi varsinaista vikaa/vuotoa boksissa. En tietysti tiedä onko sun vehje sellainen.
 
Onkos ysärin nissaneissa kovin yleinen sellanen ongelma että kaukolukitus ei aina oikein tahdo pelata? Ei tietoa onko vika kakessa vaikko itse autossa.
Ihmisen pää toimii hyvänä antennina. Ottaa signaalin kauempaaki ko laitat avaimet vaikka leukaa vasten ko aukaset tai suljet ovet. Tätä niksiä käytin 98 primeraan. Tiä sitte onko tuommosessa pitemmän päälle jotain terveydellisiä haittavaikutuksia :D
 
Joko sinne yksikköön itseensä on jäänyt ilmaa ja vaatii yksikön ilmauksen TAI kiskoo toimiessaan jostain raosta happea, ei välttämättä edes aiheuta ulkoista vuotoa ja sinällään voi olla mahdoton tutkia itse...

Leimanhan tuohon kyllä saa rullien puolesta, mutta jos on liukasta ja katsuri päättää kokeilla jarruja koeajolla niin...voivoi
No täällä päin ei ole liukasta vielä. :)

Tuo hapen kiskominen itselläkin tässä mielessä. Eihän sitä ilmaa tuolta voi oikein loputtomiin tulla, luulisi ainakin loppuvan siksi aikaa kunnes taas abs moottori pyörii.
Joissain autoissa ABS boksin ilmaus (jos sinne on ilmaa päässyt vaikka nesteen vähyyden takia) ei oikeastaan onnistu kuin testerillä millä saavat abs lootan pumppaamaan ilman vauhtia. Joten voi olla että marmori/muu testerin omaava huolto tarvitaan. Vaikka siis ei olisi varsinaista vikaa/vuotoa boksissa. En tietysti tiedä onko sun vehje sellainen.
Autohan on -93 chevy corsica, abs systeemi on delco vi. Tech 1 kuulemma pitää ajaa abs venttiilit ns. kotiasentoon. Sama kuulemma onnistuu ajamalla autolla yli 5mph jolloin samaiset venat resetoituu. Koitettu on mutta ei vaan tolkkuun tule.

Pitää nyt miettiä tuota toisen pääsylkän skenaariotakin. Alunperinhän ongelmaa oli jo edellisessä pääsylkässä jossa ei paineet riittäneet enää, eli vuosi sisäisesti.
 
Laturi sanoin itsensä irti eikä tähän hätään löydy uutta osaa mistään. Pitäisi saada auto ajoon kuitenkin. Todennäköisesti hiilet ovat vain loppu (ajettu 400000km). Olisiko mitään vippaskonstia jolla vanhoja hiiliä saisi "jatkettua" väliaikaisesti? Onko ihan hullu idea? Jos sen pari viikkoa kestäisi ajoa kun saisi uuden laturin hommattua. Tokihan vika voi olla muuallakin mutta se selviää viikonloppuna.
 
Ei niitä vanhoja oikein saa jatkettua mikäli et sitten saa jotain hiilien "alle" mutta siten että hiilet kuitenkin liikkuvat vapaasti. Autotarvikeliikkeistä saa irtohiiliäkin, sitten vain hiomapaperia vasten hankaat sopivaksi ja juotat piuhat kiinni.
 
W639 Vitosta hyppäsi moniurahihna pois onneksi pihalla. Auto seis ja hinuria paikalle. Laskeskelin, että kiristimen kilsat täynnä ja about 130-200 lasku tulee. Soitto korjaamolta, auto kunnossa: kiristin, vesipumppu, ohjainrulla ja hihna vaihettu(kaikki oli sököjä). Lasku 580€. Hinta kirvelee, mutta onneksi auto tuli nopeasti ajoon ja samalla välttyi mahdollisilta usemmilta kerroilta pajoilla, kun kaikki tuli kerralla vaihtoon.
 
Kaverin puolesta kyselen.

Diesel jetta kyseessä, vm. en huomannu kysellä, mutta 2000-luvun puolivälin paikkeilta.

77384388_479474069339027_7523738166545612800_n.jpg

Ahdot kadoksissa ja MIL päällä. Kaveri oli jo ehtinyt vaihtaa uuden MAP-anturin sekä uuden turbon laittamaan. Kävin nollaamassa koodit tänään ja sama tuli välittömästi testilenkillä ja ahdot edelleen kadoksissa. Turbo oli kuulemma vaihdettu koska vanha oli jo tehnyt useita overboost -koodeja joten alkoi olla jokatapauksessa vaihtokunnossa...
 
Kaverin puolesta kyselen.

Diesel jetta kyseessä, vm. en huomannu kysellä, mutta 2000-luvun puolivälin paikkeilta.

77384388_479474069339027_7523738166545612800_n.jpg

Ahdot kadoksissa ja MIL päällä. Kaveri oli jo ehtinyt vaihtaa uuden MAP-anturin sekä uuden turbon laittamaan. Kävin nollaamassa koodit tänään ja sama tuli välittömästi testilenkillä ja ahdot edelleen kadoksissa. Turbo oli kuulemma vaihdettu koska vanha oli jo tehnyt useita overboost -koodeja joten alkoi olla jokatapauksessa vaihtokunnossa...


Logitappa pyydetyt ja toteutuneet ahdot kun ajelee, antaako se map mitään elämää?

muoks:

Nyt kun katsoin omaa lunttilappua niin tuolla koodilla ei ole ahtopaineiden kanssa tekemistä. Anturi on tavallinen 3 johtoinen ja sen pitäisi antaa normaali ilmanpaineessakin jänniteviestiä.

Jos kerta anturi on vaihdettu niin tän ikäsessä poikittaismoottorisessa volkkarissa 99,95% varmasti vika on joko ecun liittimessä tai johtosarjassa. Ja johtosarja särkyy käytännössä aina sieltä missä iso johtokimppu luikertelee lohkoa myöten vaihdelaatikon päältä ja hyppää runkoaisan päälle akun alla.

Jos liittimet on puhtaat niin ei kun aikaa ja tupakkia ja pienet sakset ja johtosarjaa aukomaan. Omassa käyttisromussa lähdin selvittelemään alun perin yhtä vikaa mutta lopulta johtosarjasta löytyy toista kymmentä paikkausta vaativaa kohtaa kun johtimet oli hiertyneet paljaalle kuparille ja hapettuneet vihreiksi.

johtosarja.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Takajarru ei kiilloita takajarrulevyä tasaisesti vaikka palat ovat uudehkot. Pitäisikö ottaa jarrut auki sekä palat irti ja katsoa että on varmasti kaikki puhtaana että puristuu levyyn tasaisesti?
 
Logitappa pyydetyt ja toteutuneet ahdot kun ajelee, antaako se map mitään elämää?

muoks:

Nyt kun katsoin omaa lunttilappua niin tuolla koodilla ei ole ahtopaineiden kanssa tekemistä. Anturi on tavallinen 3 johtoinen ja sen pitäisi antaa normaali ilmanpaineessakin jänniteviestiä.

Jos kerta anturi on vaihdettu niin tän ikäsessä poikittaismoottorisessa volkkarissa 99,95% varmasti vika on joko ecun liittimessä tai johtosarjassa. Ja johtosarja särkyy käytännössä aina sieltä missä iso johtokimppu luikertelee lohkoa myöten vaihdelaatikon päältä ja hyppää runkoaisan päälle akun alla.

Jos liittimet on puhtaat niin ei kun aikaa ja tupakkia ja pienet sakset ja johtosarjaa aukomaan. Omassa käyttisromussa lähdin selvittelemään alun perin yhtä vikaa mutta lopulta johtosarjasta löytyy toista kymmentä paikkausta vaativaa kohtaa kun johtimet oli hiertyneet paljaalle kuparille ja hapettuneet vihreiksi.

johtosarja.jpg

Googlella sattui silmään korjaussarja moiseen. Joku wire harness tms.
 
Takajarru ei kiilloita takajarrulevyä tasaisesti vaikka palat ovat uudehkot. Pitäisikö ottaa jarrut auki sekä palat irti ja katsoa että on varmasti kaikki puhtaana että puristuu levyyn tasaisesti?
Auki vain ja putsaat ja rasvaat. Muista liukutappien toiminta tarkistaa ja putsata/rasvata ne.
 
Auki vain ja putsaat ja rasvaat. Muista liukutappien toiminta tarkistaa ja putsata/rasvata ne.

Täytyypä katsoa. Jotenkin hassu kun levyn ulkokehällä on kiiltävä alue mutta lähemmäs napaa mennessä ei purekaan levyyn lainkaan.

Vaihtelin juuri satulat eteen joten sikäli tuttua hommaa ja pienitöisempi kun ei tarvitse ilmaamaan ryhtyä.
 
Ei niitä vanhoja oikein saa jatkettua mikäli et sitten saa jotain hiilien "alle" mutta siten että hiilet kuitenkin liikkuvat vapaasti. Autotarvikeliikkeistä saa irtohiiliäkin, sitten vain hiomapaperia vasten hankaat sopivaksi ja juotat piuhat kiinni.

Nyt on laturi irti ja hiilethän ne oli ihan nysät. Motonetistä löytyi jopa juuri oikeankokoiset hiilet niin ei tartte ruveta edes hiomaan.

Mutta aina sitä pitää jotain mokailla tehdessä. Enpä muistanut ottaa akun miinusnapaa irti ja laturin piuhan pulttia avatessa työkalu osui runkoon ja pari sekuntia max ehti kipinöidä. Onkohan tuosta nyt tullut mahdollisesti jotain haittaa/vikaa? Huomenna laturi ja auto kasaan niin sittenhän tuon näkee.
 
Vikakoodien lukulaite löytyy niin pitää tarkistaa. Kyllä syö miestä tälläset amatöörivirheet vaikka amatööri näissä hommissa olenkin.
 
Tuskimpa siinä laturia tai muutakaan särkee mutta joissain autoissa akun ja laturin B+ liitännän välissä on sulake, sen voi kyllä polttaa.
 
Täytyypä katsoa. Jotenkin hassu kun levyn ulkokehällä on kiiltävä alue mutta lähemmäs napaa mennessä ei purekaan levyyn lainkaan.

Vaihtelin juuri satulat eteen joten sikäli tuttua hommaa ja pienitöisempi kun ei tarvitse ilmaamaan ryhtyä.
Osta suosiolla uudet palat valmiiksi ennenkuin auot, satavarmasti palat kuluneet kieroon... Jos ei kuitenkaan ole niin palauttaa sitten :tup:
 
Osta suosiolla uudet palat valmiiksi ennenkuin auot, satavarmasti palat kuluneet kieroon... Jos ei kuitenkaan ole niin palauttaa sitten :tup:


Palat on kohtalaisen uudet ja takana, joten en usko että on kovinkaan kuluneet. Täytyy katsoa kuinka pahasti kuluneet, mutta luulen tosiaan että eivät ole urissaan ihan täysin vaaterissa josta tämä epätasainen kuluma.
 
Palat on kohtalaisen uudet ja takana, joten en usko että on kovinkaan kuluneet. Täytyy katsoa kuinka pahasti kuluneet, mutta luulen tosiaan että eivät ole urissaan ihan täysin vaaterissa josta tämä epätasainen kuluma.
Entäs itse levyn kunto? Jos se on huonosti kulunut niin pilaa palat.
 
Mutta aina sitä pitää jotain mokailla tehdessä. Enpä muistanut ottaa akun miinusnapaa irti ja laturin piuhan pulttia avatessa työkalu osui runkoon ja pari sekuntia max ehti kipinöidä. Onkohan tuosta nyt tullut mahdollisesti jotain haittaa/vikaa? Huomenna laturi ja auto kasaan niin sittenhän tuon näkee.

Auton varashälytin asennuksissa olin tehnyt typerän hyppylankaviritelmän konehuoneen puoleelle ja laittanut konepellin kiinni. Starttasin niin hetken näkyi kipinään ja akku aivan tyhjä.:facepalm: Latasin akun ja ei sen kummempaa.
 
Kun nyt olet mittaillut laturia niin tällä tavalla saat selville mahdollisen diodivian.
-Laita auto käyntiin. 1500rpm.
-aseta yleismittarin valitsin AC jännite asentoon.
-Jos joku diodi on rikki laturissa, vuotaa se AC-jännitettä auton sähköjärjestelmään ja tämä voidaan mitata
-Kunnossa oleva laturi tuottaa pienen määrän ac-jännitettä joka yleensä on max 0,5 V (AC)
-Eli jos laturi tuottaa yli 0,5 V (AC) jännitettä , on laturissa diodivika.

(Oman autoni laturi tuottaa 0,025 V (AC)
Mistä tämä siis mitataan?
 
Kun nyt olet mittaillut laturia niin tällä tavalla saat selville mahdollisen diodivian.
-Laita auto käyntiin. 1500rpm.
-aseta yleismittarin valitsin AC jännite asentoon.
-Jos joku diodi on rikki laturissa, vuotaa se AC-jännitettä auton sähköjärjestelmään ja tämä voidaan mitata
-Kunnossa oleva laturi tuottaa pienen määrän ac-jännitettä joka yleensä on max 0,5 V (AC)
-Eli jos laturi tuottaa yli 0,5 V (AC) jännitettä , on laturissa diodivika.

(Oman autoni laturi tuottaa 0,025 V (AC)

Mittasin: 0,04V Max. ja kun lisäsi kuormaa, 0,05V Max. Mites muilla?
 
Tässä mittauksessa on sitten vaarana se että halvin eli paeas yleismittari mittaa AC jännitteen halvimmalla mahdollisella tavalla ja näyttää 9V paristosta 18VAC
 
Laturista puheen ollen niin omassa autossa(E38 750 2001) laturi ei lataa(Punainen valo palaa ja kaikki muuta valot palaa mitä tykää palaa kun virta on matala) ennen kuin on kierrokset kerran nousu ~3000 rpm. Sen jälkeen lataa normaalisti 13.7V.
 
Laturista puheen ollen niin omassa autossa(E38 750 2001) laturi ei lataa(Punainen valo palaa ja kaikki muuta valot palaa mitä tykää palaa kun virta on matala) ennen kuin on kierrokset kerran nousu ~3000 rpm. Sen jälkeen lataa normaalisti 13.7V.
Heräte puuttuu.

Laturi yleensä lähtee lataamaan ilmankin pelkän jäännösmagnetismin turvin jos/kun se pyörähtää tarpeeksi joutuisaisasti :)
 
Heräte puuttuu.

Laturi yleensä lähtee lataamaan ilmankin pelkän jäännösmagnetismin turvin jos/kun se pyörähtää tarpeeksi joutuisaisasti :)

Taita olla se pluggi mitä on edessä. Joka oli irti kun vaihdoin suutimet. Ihme kyllä että nyt vasta on alkanut reistalee vaikka vaihdoin suutimet Heinäkuussa. Pitää tutkii kun tule sopivasti aikaa.
 
On kyllä senverran paskaa tuuria nyt takajarrujen kanssa että eipä ole ennen moista ollut. Vuosi sitten tuli vaihdettua toinen takajarrusatula kun rupesi vuotamaan nestettä männän ja rungon välistä. Nou ei siinä mitään en jaksanut säätää tiivisteiden kanssa kun saatavuus oli vähän huono Suomesta sillä hetkellä ja pistin uuden satulan. Ensimmäisen satulan kun sain kiinni, niin eihän se perkele palauta kunnolla ja rengas jää jumiin. Ei muutakuin vanhaa takaisin ja kas kaikki toimii taas. Kaupasta uusi ja sama homma. Päätin sitten käyn hakemassa muualta toisen merkkisen ja kas vain kaikki toimii taas. Noh kun tuli aika vaihtaa toiselle puolelle, kun en vanhaa saanut painettua riittävän syvälle ja jäi laahaamaan vähän. Uutta satulaa taas kaupasta. No ei tämäkään oikein toimi, käsijarrunlinkku menee uuden satulan puolella puolet enemmän kuin toinen ja toisen puolen jarruteho jää vajaaksi. Vanhaa taas kiinni ja käsijarru toimii normaalisti. Laitoin uuden taas kiinni ja sama homma. Linkku liikkuu uuden puolella ihan liikaa. Vanhaa en voi laittaa enää kiinni kun purin sen osiin ja jumituksen syy lienee ollut vain hapettumat männän ja rungon välissä. Itse mäntä sisältä iha ruosteeton ja käsijarrun linkku ei jumittele niinkuin näillä on yleensä tapana.

Onkohan nää korjatut satulat nykyään ihan kuraa vai mistähän moinen johtuu. Aikaisemmin kun noita linkulla olevia satuloita olen vaihdellut niin ihan ilman ylimääräisiä säätöjä on lähtenyt toimimaan. Satula kiinni, ilmaus ja polkimen polkemista kunnolla ja sitten kahvasta vetoa ja eiku ajoa..
 
Tässä mittauksessa on sitten vaarana se että halvin eli paeas yleismittari mittaa AC jännitteen halvimmalla mahdollisella tavalla ja näyttää 9V paristosta 18VAC

Ymmärsinköhän oikein, mulla on joku 20 vuotta vanha perus multi meter ja näyttää 9V paristosta 9,16V tasajännitettä ja n. 10 sek. odottelun jälkeen laskee 0,00 Volttiin vaihtojännitettä.
 
Ymmärsinköhän oikein, mulla on joku 20 vuotta vanha perus multi meter ja näyttää 9V paristosta 9,16V tasajännitettä ja n. 10 sek. odottelun jälkeen laskee 0,00 Volttiin vaihtojännitettä.
Se on sitten jo parempi mittari.

Mulla on leluina noita aivan halpiksia joista löytyi useampi joka mittaa vaikka maailman tappiin AC alueella 9 V paristosta sen 18 VAC
 
Kokeile ekaks irroittaa MAF-anturista piuha. Jos toimii sen jälkeen hyvin niin MAF = kaputt, mikäli ei mitään vaikutusta vika jossain muualla...
 
Miten olis vikakoodien luku? Onko jokaisella pytyllä oma puola? Vaihtaa puolien paikkaa ja katsoo, siirtyykö vika mukana.

-e-

Jaa, onko tuossa virranjakaja vielä?
Katopa sinne jakajan kannen alle, ettei ole kosteutta ja pahasti hapettumaa.
Niin ja tulpanjohtimien päät.
Tulpat/imansuodatin/bensansuodatin vaihtoon jos ei ole ajallaan jo vaihdettu.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
284 115
Viestejä
4 881 333
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom