Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voi olla väärä säätö, joka aiheuttaa. Osa vehkeistä tarkkoja tuon suhteen. Toinen mahis sitten se , että kytkin vaihtokunnossa. Halpa tarvike kolmas

En keksi enää polkimesta mitään niveltä, mikä voisi narista. Kaikki on rasvattu. Ääni ei kuulu konehuoneessa, eli polkimesta tulee kuitenkin.

En keksi enää polkimesta mitään niveltä, mikä voisi narista. Kaikki on rasvattu. Ääni ei kuulu konehuoneessa, eli polkimesta tulee kuitenkin.
Tuollainen ääni voi tulla kun sylinteri on kovilla. Paljonko ajettu kytkin ja apusylinteri? Itellä oli tollanen ääni ja siitä 20tkm ni kytkin kaput.

Tuollainen ääni voi tulla kun sylinteri on kovilla. Paljonko ajettu kytkin ja apusylinteri? Itellä oli tollanen ääni ja siitä 20tkm ni kytkin kaput.
Kytkimellä on ajettu joku 40tkm. Ääni kuuluu myös kone sammuksissa. Pidin vielä kättä työsylinterin päällä, kun toinen pumppasi kytkintä, mutta narina tuntuu ja kuuluu vain polkimessa.

Prkl. Vaihdatin Skodaan kytkimen pääsylinterin ja alkuperäinen vika ei edes korjaantunut sillä, mutta ei siitä sen enempää. Uuden pääsylinterin vaihdon jälkeen kytkin on alkanut naksumaan ja lisäksi takertelemaan rutinan kera. Olen rasvannut moneen kertaan kaikki nivelet kytkimestä ja ei tuo voi tulla enää muualta kuin itse pääsylinteristä. Varmistin vielä, ettei ääni kuulu työsylinteristä pitämällä sormia sen päällä ja kuuntelemalla, kun toinen pumppaa kytkintä.

Eikö tuon pitäisi mennä takuuseen, vaikka ääni on pieni? Se tulee kuitenkin lämpöisenä enemmän esiin ja tuntuu kaikista häiritsevimmin juuri siinä kohdassa, missä kytkin alkaa irroittamaan. Kerran jo kävin reklamoimassa, mutta AutoJerryn halvin korjaamo nosteli käsiään. 85€ on uusi Valeon osa ja hätätilanteessa rupean vaihtamaan itse. Ei hermo kestä ajaa narisevalla kytkimellä.

EDIT: Tässä video äänestä. Toivottavasti korjaamo ei pese käsiään sillä, että olen yrittänyt rasvata kaikkia mahdollisia paikkoja kytkimen luona. Ekan kerran reklamoin kyllä jo ennen sitä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtube.com/shorts/UOFM4x4Ss30

Vageissa kytkinpolkimessa on polkimen palautus jousi. Olisiko äänen lähde se.

Kun vaihde ei meinaa mennä sisään jne, niin vaihdan pää ja työsylinterit kerralla kummatkin.

Käyttöikä voi olla aika sama myös.

images (1).jpeg

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
292 224
Jäsenet
80 240
Uusin jäsen
mr_e

Hinta.fi

Back