Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eihän se auto katsastuksesta läpi mennyt kk seisonnan jälkeen, toinen takasatula oli ihan jumissa vaikka sitä runttaili matkalla konttorille (oli viimeinen päivä katsastaa, kun palasin työmatkalta). No uutta satulaa tilalle vaan, ei jaksa korjaussarjoja kun sen eilen irroitti ja yritti herkistellä: käsijarru ei vaan lähde pelittämään.

Mut oli kyl aika avuton katsuri
- ei osannut käyttää tuulilasin pesua, siitäkin merkintä. Toimii kyllä hyvin kun painaa viiksen päästä
- ei löytänyt mitään muuta vikaa vaikka jousi on poikki <- tuosta kuvittelinkin et hylky tulisi, kun työmatka venyi eikä sitä ehtinyt korjauttaa
Juuri tuon takia minä olen aina muka hallissa kun katsastus suoritetaan,voi heti kertoa tolloille jos eivät osaa käyttää vehkeitä.Nytkin olen käyttänyt samalla asemalla autoja jo pitempään, kun siellä on tolkun kaverit töissä jotka ei turhasta kitise ja ymmärtävät myös harrastevehkeitten päälle.
 
Juuh elikkäs, auto on Skoda Roomster 2007 1,6 bensa.
Pitkästä aikaa käytin takalasinpyyhintä, ja se alkoi toimimaan jatkuvasti. Ruiskautin myös viiksestä nestettä takalasiin. En saanut viiksestäkään sen pyyhkimistä loppumaan. Lopulta koko pyyhin lakkasi toimimasta muutaman minuutin kuluttua.
Avasin eilen takaluukun pahvit, ja mittasin pyyhkimen liittimen jännitteen.
4 johtoa siinä. Miinus mustaan kaapeliin, ja vuorotellen plus 3 eri johtoon. Jokaisessa löytyy 14v jännite.
Onkohan vika viiksessä vai johtosarja oikosulussa vai mikä?
 
Eilen tosiaan alkoi Tesla Model S 90D 8/2016 valittamaan käsijarrusta. Ajettu 249tkm.

Tulee kolme eri häiriötä.

IMG_20251109_115821.jpg


Avasin auton ikkunat ja mielestäni vasen taka käsijarru kyllä pitää normaalia ääntä. Oikea taka ehkä mykkä kokonaan? Mutta pitää varmaan kaverin kanssa paremmin kuunnella, että pyöriikö käsijarrujen "servo" moottorit molemmilla puolilla.

Käsijarru ei siis ole jäänyt vielä kertaakaan päälle, eli ehkä hyvää tuuria oli matkassa?


Miten lähteä korjaamaan? Ehkä tilaan kaksi tuollaista halpaa "servoa" käsijarruun ja vaihtaisin ne? Ehkä alottaisin remontin takaa oikealta? Mutta aivan arpapeliä vielä, että kumpi puoli on mennyt rikki?

Vaihdat koko moottorin, ei saa korjattua, on täynnä suolaa ja muuta skeidaa sisältä ja oletettavasti rattaat jo rikki. No ok, voit saada mutta paljon helpommalla ja nopeammin pääsee vaihtamalla koko moottorin, uusi kannattaa tiivistää jollain, ettei kerää vettä sisäänsä enää toiste niin paljoa. Ja vaihda molemmat kerralla.
 
Vaihdat koko moottorin, ei saa korjattua, on täynnä suolaa ja muuta skeidaa sisältä ja oletettavasti rattaat jo rikki. No ok, voit saada mutta paljon helpommalla ja nopeammin pääsee vaihtamalla koko moottorin, uusi kannattaa tiivistää jollain, ettei kerää vettä sisäänsä enää toiste niin paljoa. Ja vaihda molemmat kerralla.
Kiitos! Vasen kuulostaa toimivan. Eli aloitan rempan oikealta, jossa ilmeisesti moottori tai rattaat täysin rikki.

Ja tosiaan vaihdan sitten molemmat, koska melkein 250tkm jo tullut niihin kilometrejä ja 9 vuotta.

Auto siis Tesla Model S 90D 8/2016.
 
Kiitos! Vasen kuulostaa toimivan. Eli aloitan rempan oikealta, jossa ilmeisesti moottori tai rattaat täysin rikki.

Ja tosiaan vaihdan sitten molemmat, koska melkein 250tkm jo tullut niihin kilometrejä ja 9 vuotta.

Auto siis Tesla Model S 90D 8/2016.
On tosiaan tyyppivika, o-rengas on huono/liian pieni ja vesi menee välistä sisään minkä johdosta voitelu pettää ja kuluttaa itsensä rikki. Koitin omaani korjata, sillä lopputuloksella, että rattaista meni kaikki hampaat kun akseli oli kulunut jo sen verran paljon, ja sitten odoteltiin käsijarru päällä pari viikkoa uutta moottoria.
 
Juuh elikkäs, auto on Skoda Roomster 2007 1,6 bensa.
Pitkästä aikaa käytin takalasinpyyhintä, ja se alkoi toimimaan jatkuvasti. Ruiskautin myös viiksestä nestettä takalasiin. En saanut viiksestäkään sen pyyhkimistä loppumaan. Lopulta koko pyyhin lakkasi toimimasta muutaman minuutin kuluttua.
Avasin eilen takaluukun pahvit, ja mittasin pyyhkimen liittimen jännitteen.
4 johtoa siinä. Miinus mustaan kaapeliin, ja vuorotellen plus 3 eri johtoon. Jokaisessa löytyy 14v jännite.
Onkohan vika viiksessä vai johtosarja oikosulussa vai mikä?
Lähtisin relepuolelta vikaa etsimään. Sitten esim autocomilla tarkistamaan mitä arvoja se näyttää pyyhkijän toiminnalle, luuleeko cemmi että pyyhkijää pyydetään päälle jatkuvasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 591
Viestejä
4 987 204
Jäsenet
80 106
Uusin jäsen
thog

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom