Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

ja oon itte ihan koittanu miten se toimii pelkästään ainoana pohjassa kevyesti ruostuneessa pohjassa. Ei toimi mitenkään. kotelosuojat koteloihin. Pohjassa yksinään se poistuu sieltä kun ei kestä vesi/suola/kivisuihkua yksinään oikein ollenkaan. Sanoisin että ML pohjaan, 24h kuivamista että muuttuu tahmeaksi, sitten kovat alustamassat päälle, tarttuu ja suojaa hyvin. Näin olen tehny ja hyvin on ruosteet pysyny poissa.
Kaikkein paras ja halvin alustansuoja on kun joka kevät /kesä kun vaihdat öljyt niin ruiskutat ne vanhat öljyt sinne alustaan.
 
1761409836595.png




1761409817131.png


Pelkkä massa pohjaan lätkittynä ei ole hyvä ratkaisu, jos ja kun alustassa on esimerksi limittäisiä peltiliitoksia, koloja yms rakoja, mihin se massa ei mene - mutta vesi menee, jos sinne on pieninkin reitti olemassa.

Tällä kanavalla testattu noita ruostesuojia pitkällä aikavälillä
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ju1mYMrjy5o

En muista koko 7 vuoden historiaa, mutta muistaakseni ei ole tehnyt mitään muuta kuin laittanut kotelovahan ja lisännyt tarvittaessa 1-2 v välein. Käytännössä täysin ruosteeton alusta minimivaivalla (jos omistaa nosturin).
 
Parhaasta en tiedä, mutta ehkä halvin, siihen perään 50km hiekkatietä niin pöly sitoo öljyn kiinni.

Näin se vanha kansa 80-luvulla asiat teki.
Ei sitä öljyä tarvitse ruiskuttaa sinne alustaa niin paljon että se sieltä johonkin valuisi ja paras aika tuolle "voitelulle" on tietysti loppusyksy.
 
1761409836595.png




1761409817131.png


Pelkkä massa pohjaan lätkittynä ei ole hyvä ratkaisu, jos ja kun alustassa on esimerksi limittäisiä peltiliitoksia, koloja yms rakoja, mihin se massa ei mene - mutta vesi menee, jos sinne on pieninkin reitti olemassa.

Tällä kanavalla testattu noita ruostesuojia pitkällä aikavälillä
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ju1mYMrjy5o

En muista koko 7 vuoden historiaa, mutta muistaakseni ei ole tehnyt mitään muuta kuin laittanut kotelovahan ja lisännyt tarvittaessa 1-2 v välein. Käytännössä täysin ruosteeton alusta minimivaivalla (jos omistaa nosturin).

Ei tarvitse omistaa nosturia, kun onnistuu ilmankin ja Nesteellä taitaa nosturipaikka maksaa 20-30€/20-30min.
 
On ihan eri juttu rakennetaanko jotain harrasteautoa tai tehdäänkö muuten priimaa hartaudella kustannuksista ja ajasta välittämättä, vai tehdäänkö jotain parinkympin minimivaivan fiksausta johonkin vanhaan käyttikseen, tarkoituksena hidastaa siinä sitä vääjäämätöntä ruostumisen etenemistä. Johonkin tavalliseen parhaat päivänsä nähneeseen käyttikseen ei ole mitään järkeä visioida tai investoida jotakin kallista tai monimutkaista, kun halvempikin vaihtoehto ajaa ihan saman asian sen mitä tarvitsee, mahdollisesti jopa paremmin. Suurin osa ei tee edes sitäkään, vaan odottaa että siellä auton pohjassa on sen verran rapeaa, että katsastusmies kehoittaa jotakin tekemään asialle. Mikä vaan tökötti siihen ruosteen päälle on ihan ok tuollaisessa tarkoituksessa, ei kannata tehdä aiheesta niin kovin vaikeaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 869
Viestejä
4 979 320
Jäsenet
79 852
Uusin jäsen
JuhlanRobben

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom