No ehkä sun mielestä ei ole kallis, mun mielestä on. Kyseessä kuitenkin alle tonnin auto, niin ei ole mielekästä käyttää tähän omaisuuksia.Onko 50€ liian kallis, jos vastaus on kyllä, niin suosittelen auton myyntiä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ehkä sun mielestä ei ole kallis, mun mielestä on. Kyseessä kuitenkin alle tonnin auto, niin ei ole mielekästä käyttää tähän omaisuuksia.Onko 50€ liian kallis, jos vastaus on kyllä, niin suosittelen auton myyntiä.
Silti on mielekästä käyttää järjettömästi aikaa tuollaiseen tusaamiseen, joka ei kuitenkaan edes korjaa ongelmaa.No ehkä sun mielestä ei ole kallis, mun mielestä on. Kyseessä kuitenkin alle tonnin auto, niin ei ole mielekästä käyttää tähän omaisuuksia.
Silti on mielekästä käyttää järjettömästi aikaa tuollaiseen tusaamiseen, joka ei kuitenkaan edes korjaa ongelmaa.
Tällaisesta ei ollut kyse ja tottakai omatoiminen korjaaminen kannattaa, mutta jonkun vaijerin kanssa nysvääminen ei ole mielekästä saati kovin kannattavaa.Aina ei elämäntilanteetkaan anna mahdollisuutta pitää sitä kalliimpaa autoa ja auto on aina huono sijoitus jokatapauksessa. Tuollaisessa tonnin parin mörskässä ei tarvitse pitää mitään kalliita vakuutuksia tai muutenkaan miettiä sellaisia, mitä kalliimmassa. Jos itseltä löytyy taitoa niin omatoiminen korjaaminen kyllä kannattaa näissä.
No jos tämä romun tusaaminen on harrastus, niin en näe siinä mitään ongelmaa.Silti on mielekästä käyttää järjettömästi aikaa tuollaiseen tusaamiseen, joka ei kuitenkaan edes korjaa ongelmaa.
Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa?
Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.Siellä on jotain muuta vikaa kuin pelkästään kaasujen vähyys.
Toki, ihan kokemuksesta voin sanoa, että vaikka omassakin autossa ilmastointi toimii myös päivällä, niin kyllä sen huomaa että varjossa on +31c ja auringossa +40c, ilmastointi huutaa täysillä todella pitkään ja juuri ja juuri saa +10c ilmaa työnnettyä kun kaikki paikat on vain niin kuumia.
Voi olla paineanturi tai sitten kompurassa jotain vikaa, missä kunnossa kenno keulilla on? Veisin huoltoon kun ilmat viilenee ja sellaiseen missä tehdään muutakin kuin lisätään ainetta.Sitä en epäile etteikö olisi jotain muuta vikaa kuin kaasut, mutta kiinnostaisi tietää mikä komponentti siellä lämmetessään auringossa estää toiminnan, kun aamulla yön jälkeen toimii taas ihan normaalisti ja temppuilu alkanut työpäivän jälkeen, kun ei varjopaikkaa oikein löydy mihin autoa saisi.
Ei ainakaan silmään kennosta mitään erikoista iskenyt. Autossa on Toyota relax voimassa eli varmaan sinne sitten, kun määräaikaishuoltokin on jo lähettyvillä.Voi olla paineanturi tai sitten kompurassa jotain vikaa, missä kunnossa kenno keulilla on? Veisin huoltoon kun ilmat viilenee ja sellaiseen missä tehdään muutakin kuin lisätään ainetta.
Jos autossa on takuu, niin totta kai viet auton takuu huoltoon. En käsitä miksi ihmiset kyselee takuullisten autojen ongelmia täällä? Ei se ole sun ongelmasi selvitellä sitä ja toisaalta, vaikka selvittäisitkin, niin tuskin mikään huolto vaihtelee osia elleivät he itse pysty todentamaan ongelmaa.Ei ainakaan silmään kennosta mitään erikoista iskenyt. Autossa on Toyota relax voimassa eli varmaan sinne sitten, kun määräaikaishuoltokin on jo lähettyvillä.
Ei relax ole mikään varsinainen takuu vaan Toyotan tarjoama lisäturva mikä kattaa vain tietyt määritellyt asiat ja enhän edes tiedä kuuluuko tuo vika siihen.Jos autossa on takuu, niin totta kai viet auton takuu huoltoon. En käsitä miksi ihmiset kyselee takuullisten autojen ongelmia täällä? Ei se ole sun ongelmasi selvitellä sitä ja toisaalta, vaikka selvittäisitkin, niin tuskin mikään huolto vaihtelee osia elleivät he itse pysty todentamaan ongelmaa.
Vasta siinä vaiheessa, kun relax nostaa tuon osalta kädet pystyyn, kysyisin täältä apuja.Ei relax ole mikään varsinainen takuu vaan Toyotan tarjoama lisäturva mikä kattaa vain tietyt määritellyt asiat ja enhän edes tiedä kuuluuko tuo vika siihen.
kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi.
Hybridissä ei ole perinteistä kompuraa, niin paha sanoa? Kompuraa pyöritetään sähköllä.Tarkoittaako tämä "ei toimi", että kompura ei lähde silloin ollenkaan käyntiin, vai sitä, että kompura lähtee kyllä käymään, ei vain tee kylmää?
Jaa tää olikin joku mystinen uusi auto, en nähnyt mainintaa mistä pelistä tässä on kysymys.Hybridissä ei ole perinteistä kompuraa, niin paha sanoa? Kompuraa pyöritetään sähköllä.
Kyllä se mielestäni yrittäisi tehdä kylmää, kun ilmakanavista tuli ainakin hetki sitten viileämpää mitä ulkona oli ilman lämpö, mutta toki se saattoi ajoviiman aiheuttamaakin olla.Tarkoittaako tämä "ei toimi", että kompura ei lähde silloin ollenkaan käyntiin, vai sitä, että kompura lähtee kyllä käymään, ei vain tee kylmää?
Onko joku perehtynyt volkkarin sähköihin? Potilaana -99 Beetle. Vaihdoin takaluukkuun kokonaan uuden lukon salpa osan mikrokytkimineen päivineen (Metzger), nyt kojetaulussa palaa koko ajan takaluukun varoitusvalo, itse peräkontin sisävalo taasen palaa vaan silloin kun luukku on oikeastikkin auki.
Tuon lukkosalvan vaihdoin porsineen mikrokytkimen takia, kumpikaan em. valoista ei palanut
Onko joku perehtynyt volkkarin sähköihin? Potilaana -99 Beetle. Vaihdoin takaluukkuun kokonaan uuden lukon salpa osan mikrokytkimineen päivineen (Metzger), nyt kojetaulussa palaa koko ajan takaluukun varoitusvalo, itse peräkontin sisävalo taasen palaa vaan silloin kun luukku on oikeastikkin auki.
Tuon lukkosalvan vaihdoin porsineen mikrokytkimen takia, kumpikaan em. valoista ei palanut
No jos sä ne koiranluut jo ostit, niin eihän se maksa enää kuin vaivaa vaihtaa ne.Hohhoi. +4v ja +90tkm ajettu Octavia MK4. Melko perinteinen tarina; Vasen etukulma kolahtelee pienissä töyssyissä ja jo hieman jos rattia pienessä vauhdissa nopeasti kääntelen puolelta toiselle.
Otin jo ohi ajaessa Motonetistä uudet koiranluut molemmille puolille (Meyle, alkuperäislaatuiset olivat sopivasti loppu), ja meinasin ne vaihdella. Mutta jäin nyt kuitenkin arpomaan, pitäisikö tuo kiikuttaa johonkin nosturille ja joku fiksumpi voisi koettaa muljutella, jos vika kuitenkin muualla - alapallonivelessä, iskarin yläpään kumissa tms, ja en turhaan noita vaihda. Toki tuo koiranluu lienee se heikoin osa. Autolla on jonkin verran (eli päivittäin) saanut ajaa pätkän monttuista hiekkatietä, ja vaikka kuinka koettanut väistellä, niin onhan tuota pomputusta tullut.
Joten mielipide; laitetaanko luut (tai ainakin luu) vaihtoon ja kokeillaan ratkeaako, vai vienkö jollekin kuitenkin ensin rahasta tutkittavaksi, ja pidän mahdollisuudet palauttaa nuo Meylet? Eipä nekään maksanut kuin reilun 50€. Itse en taida tuosta varmuutta saada, kun ei ole hallitunkkia ihmeempiä välineitä. En sitten tiedä, jos saisi pukille ja tunkilla ilman rengasta kevennettyä ja siten hölskyteltyä..
Skodasta loppui kolinat vaihtamalla alatukivarret kokonaisuudessaan, koiranluut, vakaajantangon puslat / kiinnikkeet, raidetangot uloin / sisin.Hohhoi. +4v ja +90tkm ajettu Octavia MK4. Melko perinteinen tarina; Vasen etukulma kolahtelee pienissä töyssyissä ja jo hieman jos rattia pienessä vauhdissa nopeasti kääntelen puolelta toiselle.
Otin jo ohi ajaessa Motonetistä uudet koiranluut molemmille puolille (Meyle, alkuperäislaatuiset olivat sopivasti loppu), ja meinasin ne vaihdella. Mutta jäin nyt kuitenkin arpomaan, pitäisikö tuo kiikuttaa johonkin nosturille ja joku fiksumpi voisi koettaa muljutella, jos vika kuitenkin muualla - alapallonivelessä, iskarin yläpään kumissa tms, ja en turhaan noita vaihda. Toki tuo koiranluu lienee se heikoin osa. Autolla on jonkin verran (eli päivittäin) saanut ajaa pätkän monttuista hiekkatietä, ja vaikka kuinka koettanut väistellä, niin onhan tuota pomputusta tullut.
Joten mielipide; laitetaanko luut (tai ainakin luu) vaihtoon ja kokeillaan ratkeaako, vai vienkö jollekin kuitenkin ensin rahasta tutkittavaksi, ja pidän mahdollisuudet palauttaa nuo Meylet? Eipä nekään maksanut kuin reilun 50€. Itse en taida tuosta varmuutta saada, kun ei ole hallitunkkia ihmeempiä välineitä. En sitten tiedä, jos saisi pukille ja tunkilla ilman rengasta kevennettyä ja siten hölskyteltyä..
Ja minkäs ikänen laite? Tuo kuulostaisi jo virhevastuun piiriin kuuluvaksi, jos 4v vanhasta menee kaikki vaihtoon - vaikka kulutusosia ovatkinSkodasta loppui kolinat vaihtamalla alatukivarret kokonaisuudessaan, koiranluut, vakaajantangon puslat / kiinnikkeet, raidetangot uloin / sisin.
Vetareiden suojakumit oli rikki, niin samalla laitettiin uutta osaa tilalle ja kolinatkin loppui.
Unohtui mainita, että vähän iäkkäämpi Skoda kyseessä vm 2011 / 225000 km.Ja minkäs ikänen laite? Tuo kuulostaisi jo virhevastuun piiriin kuuluvaksi, jos 4v vanhasta menee kaikki vaihtoon - vaikka kulutusosia ovatkin![]()
Kuulostaa jo realistisemmaltaUnohtui mainita, että vähän iäkkäämpi Skoda kyseessä vm 2011 / 225000 km.
Katsuri mainitsi 2024 katsastuksessa, että Vasen alatukivarren pusla vaihtokunnossa vuoden kahden päästä.
SKF oli edukkaat alatukivarret puslineen / palloniveleineen Virosta ak24 / iparts tilattuna.
Voisko siellä olla liikaa kylmäainetta ja kun lämpötila nousee, niin paine nousee myös liian korkeaksi?Auton ilmastointi toimii täysin normaalisti jos lämpötila on +20 aamulla ja sitten työpäivän jälkeen, kun auto on auringossa ja ulkona muutenkin lähemmäs 30 niin ei enää toimi. Kaasuja ei saatu täytettyä, kun täyttölaite valitti jostain paineista eikä suostunut täyttämään ja tuolloin auto oli ollut työpäivän auringossa. Voiko olla joku anturi mikä on rikki ja antaa virheellistä tietoa lämpimänä?
Luulisi aineita olevan sisällä, kun aamulla toimi ja tuli todella kylmää ilmaa ja kyseessä oli sama päivä milloin tuota täyttöä yritettiin, mutta se täyttö tapahtui vasta töiden jälkeen jolloin auto oli ollut auringossa paahtumassa koko päivän.
Viime kesänä toimi ihan normaalisti ja vianorissa niiden ilmastointilaite ei suostunut auton kanssa tekemään mitään vaan kuulemma jostain paineista valitti heti, mutta jäi vähän semmoinen kuva, että tiesikö se työntekijäkään mitä se virhe tarkoitti tai mitä jos vaikka se niiden laite olisikin ollut jostain syystä vaikka rikki. Max 5 min avaimien jätöstä se työntekijä tuli jo takaisin ja mitään eivät veloittaneet. Sitäkin mietin jos kävisi vielä jossain toisessa paikassa kokeilemassa mitä niiden huoltolaite sanoo, kun määräaikaishuolto ei vielä olisi ihan ajankohtainen.Voisko siellä olla liikaa kylmäainetta ja kun lämpötila nousee, niin paine nousee myös liian korkeaksi?
Näinhän tämä taisi nyt olla. Lukko meni kyllä kiinni ja sammutti peräkontin valon, mutta sammuttaakseen myös mittariston valon piti lukon painua vielä muutama milli syvemmälle. Sain korjattua tilanteen nostamalla lukon vastakappaletta pari milliä ylemmäs. Oli jokseenkiin hämäävää että peräkontin valo, ja mittariston varoitusvalo syttyvät erikseen, oletin niiden olevan ns. Saman piuhan perässä molempien.ja sit jos lukko ei mene täysin "kiinni-asentoon", mikrokytkin saattaa jäädä siihen tilaan, että se näyttää kojetaululle, että luukku on auki – vaikka se olisi mekaanisesti kiinni.
Näinhän tämä taisi nyt olla. Lukko meni kyllä kiinni ja sammutti peräkontin valon, mutta sammuttaakseen myös mittariston valon piti lukon painua vielä muutama milli syvemmälle. Sain korjattua tilanteen nostamalla lukon vastakappaletta pari milliä ylemmäs. Oli jokseenkiin hämäävää että peräkontin valo, ja mittariston varoitusvalo syttyvät erikseen, oletin niiden olevan ns. Saman piuhan perässä molempien.
Vähän sai nostopisteitä ja tuentaa tunkin ja kahden pukin kanssa askarrella, ja lopulta piti hakea vielä 18mm lenkkikin, kun näköjään olen parikymmentä vuotta selvinnyt mainiosti ilman. Meylen luut taas olisi pitäny pitää kiristäessä paikoillaan 16mm avaimella, joka sekin puuttui valikoimasta, mutta hätä keinot keksi, ja lopulta kun auto ylhäällä, rengas irti ja vähän vastapuolelta kevensi, oli vaihto vartin homma. Räikkälenkillä olis selvinnyt vielä vähän nopeammin..Kuulostaa jo realistisemmaltano, minä nyt vaihdan nuo Meylen luut. Jos ei vika ollut luissa, niin tuleepa tukevammat tilalle. Täytyy vaan käydä XZN-kärki vielä hakemassa, ei löytynytkään nurkista
Ei nyt varsinaisesti ole auton korjausta, mutta onko kenelläkään kokemusta tästä TPMS sarjasta:
Tarttis 2018 Ioniqiin talvirenkaisiin anturit. Orkkisantureilla näihin menisi varmaan renkaiden verran euroja. Tällä pääsisi järkihintaan ja jäisi aktivointi/koodaus pois kun voisi tehdä itse. Hyvin pärjää ilmankin niin ei viitsisi kovin paljon investoida näihin.![]()
Motorwerk TPMS-anturi NFC 4kpl | Karkkainen.com verkkokauppa
Älypuhelin sovelluksella ohjelmoitava TPMS rengaspaineanturi, joka sopii 98%:n automalleista maailmalaajuisesti.www.karkkainen.com
Itsellä oli yksi puhelimen Android bluetooth sarja ja siinä oli ihan surkea softa. Se ei varoittanut paineista jos softa oli kiinni, eli oli ihan turha. Tuo ilmeisesti tulee kiinni auton omaan Android radioon joten voisi olla parempi.et saa noita auton oman järjestelmän kanssa toimimaan. jos tarkotus on poistaa jokin virheilmoitus/vikavalo autosta, niin 100€ menee siis hukkaan noiden kanssa jos siis pärjäät ilman rengaspainetietoja.
Jos tarkotus on kuitenkin nähdä rengaspaineet niin varovainen suositus tälle: https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B08HZ4Y27J
(vasta aika näyttää onko oikeasti hyvä sarja mutta tollaset tuli itelle hankittua. Ainoa vaan että ei sitte käyny vanteisiin noi anturit itellä, mutta hommaan toiset vanteet mihin käy. aktivointi/käyttöönotto oli helppo..)
Kyllä nuo toimii auton oman järjestelmän kanssa. Siihen käyttöön tuo Kärkkäisen tuote on tehty.et saa noita auton oman järjestelmän kanssa toimimaan. jos tarkotus on poistaa jokin virheilmoitus/vikavalo autosta, niin 100€ menee siis hukkaan noiden kanssa jos siis pärjäät ilman rengaspainetietoja.
Jos tarkotus on kuitenkin nähdä rengaspaineet niin varovainen suositus tälle: Tire Pressure Monitor Car Tire Pressure Monitoring System USB TPMS with Internal Sensor for Android Navigation : Amazon.de: Automotive
(vasta aika näyttää onko oikeasti hyvä sarja mutta tollaset tuli itelle hankittua. Ainoa vaan että ei sitte käyny vanteisiin noi anturit itellä, mutta hommaan toiset vanteet mihin käy. aktivointi/käyttöönotto oli helppo..)
Nyt alkaa menemään hermo auton kanssa, kellään hajua mistä lähteä ongelmaa etsimään? Eli kyseessä Honda Accord 2012 ja on pitänyt jurnuttavaa ääntä useamman kuukauden, mielestäni voimistuu hieman koko ajan. Kuuluu selvästi jo esim. 40km/h vauhdissa jos ajaa uudella tasaisella asfaltilla, voimistuu vauhdin kasvaessa. Mahdotonta erottaa mistä kulmalta ääni tulee. Loppuu kun kääntää rattia vähän reilummin vasemmalle. Olin 100% varma että kyseessä on viallinen laakeri, ensimmäinen liike mihin vein auton tutkittavaksi ei löytänyt laakereista vikaa, sanoi kyllä että ääni kuuluu. Noh, vein reilu kuukautta myöhemmin toiseen liikkeeseen kun ääni oli vielä voimistunut ja siellä sanoivatkin että vasemmassa etulaakerissa on vikaa. Tämä vaihdettiin ja ajattelin että tästä ongelmasta päästiin mutta mitä vielä: edelleen jurnuttaa ihan samalla tavalla! Vein liikkeeseen takaisin että ei tämä nyt kyllä korjaantunut, saatteko paikallistettua onko joku toinen(kin) laakeri mutta eivät löytäneet muista mitään vikaa, stetoskoopilla kävivät kaikki läpi. Sanoivat että ääni kuuluu mutta eivät tiedä mitä tehdä. Kaiketi tuossa etulaakerissakin jotain pientä kulumaa on ollut mutta ei vielä sellaista mikä olisi ajossa kuulunut.
Nyt ei enää tule muuta mieleen kuin että jossain renkaassa on jotain vikaa, mutta kävin kaikki silmämääräisesti läpi ja en niistä mitään vikaa löydä, ovat myös suht tuoreet kaksi kesää alle 10tkm ajetut. Soitin rengasliikkeeseen ja sanoivat että ei oikein ole mitään keinoa tietää onko rengas ehjä jos siinä ei silmämääräisesti näy mitään vikaa. Tuleeko kellään mitään ideoita enää vai lähdenkö vaihtamaan käytännössä uudet renkaat kaikki uusiin? Ja totean parhaassa tapauksessa vielä tämän jälkeen että eipä muuten korjaantunut vieläkään.
Ei viitsisi huvikseen, toiselle puolelle tuli hintaa 830 euroa. Piti muistaakseni koko olka-akseli vaihtaa, se laakeri irrotettava prässillä ja kuulemma usein hajoaa tuossa yhteydessä.Vaihda nyt se toinenkin laakeri eteen...
Pystyy vaihtamaan ja kokeilinkin vaihtaa, mutta mahdotonta erottaa mistä nurkalta ääni tulee. Tuo vaihtaminen puolelta toiselle ehkä teki sen että ei tarvitse niin paljoa kääntää rattia vasemmalle, että ääni loppuu, toki tätäkään ei ihan 100% varmaksi pysty sanomaan, siltä kuitenkin itsestä tuntuu että nyt pystyy testaamaan suoralla tiellä niin että pysyy vielä kaistalla kun ennen vaihtoa piti olla tiukka kaarre vasemmalle jotta sai tarpeeksi käännettyä että ääni loppui.Jos itse pystyt vaihtamaan renkaita ja jos kuviot sallii, vaihda puolelta toiselle renkaat. Jos ääni vaihtoi puolta, renkaissa syy. Tai jos kuviot ei salli puolelta toiselle, vaihda edestä taakse.