- Liittynyt
- 18.04.2024
- Viestejä
- 1 653
Myös kumilla on merkityksensä asiaan, jotkut kestää, jotkut ei.Kumiosat ei tykkää petrokemilaakeistsa evvk, joten silikonipohjaiset käyttäytyy paremmin kumiosien kanssa. Käytännössä havaittu näin olevan,
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Myös kumilla on merkityksensä asiaan, jotkut kestää, jotkut ei.Kumiosat ei tykkää petrokemilaakeistsa evvk, joten silikonipohjaiset käyttäytyy paremmin kumiosien kanssa. Käytännössä havaittu näin olevan,
Mitä voiteluaineita oikein tarvittaisiin, jos haluaisi voidella jarruosat oikein?
Mihin laitetaan Aten Plastilube ja mihin Bremszylinder-Paste ja tarvitaanko lisäksi muutakin?
Molyrasva:Mitä voiteluaineita oikein tarvittaisiin, jos haluaisi voidella jarruosat oikein?
Mihin laitetaan Aten Plastilube ja mihin Bremszylinder-Paste ja tarvitaanko lisäksi muutakin?
Mukavampi nämä hommat on tehdä alta pois plussakeleillä kuin näprätä talvipakkasessa..
Äläs, mulla on vieläkin paleltumisvamma oikean käden etusormessa kun jotain yli -20c pakkasessa vaihdoin yhtä polttimoa. Tietty koska minuutin hommassa kaikki vastusti niin näppi jäätyi aika kirjaimellisesti eikä taida parantua ikinä.
Jaa niin oman kulkineen sain takaisin korjaamolta perjantaina, uus laturi ja se oli siinä. Oli vielä alkuperäinen laturi paikoillaan millä kilsoja takana ihan kiitettävästi.
Vanhalla Boxsterilla (hydraulinen kytkin) otin vähän rivakamman lähdön ja taisin hajusta päätellen polttaa kytkintä. Kytkinpoljin jäi hetkeksi pohjaan, onkohan se merkki siitä että pääsylinteri on vaihtokunnossa vai mistä?
Normaalisti ajaessa kytkimen toiminta ja tuntuma on hyvä. Ei ole mitenkään tahmea tai tunnu että linjassa olisi ilmaa.
ostin tollasen Honda Civic Hybridin jossa ilmeisesti vikaa sähköjärjestelmässä. IMA ja punainen akkuvalo palaa. Auton 12V akku oli myös niin loppu, että piti antaa apuvirtaa. Mittasin, että lataus heilui 10-14V kun auto kävi ja kierroksia muutteli. Ilmeisesti kuitenkin lataa jollain tapaa. Nyt on tuo 12V akku latauksessa, en uskaltanut ajaa autoa ostopaikalta kotiin ennenkuin tuo ladataan koska auto voi sammua milloin vain ja ohjaus kipsata.
Onko joku tutustunut näihin, että mistä lähtisi mittailemaan missä vikaa on? Auto on vm. 2008
ostin tollasen Honda Civic Hybridin jossa ilmeisesti vikaa sähköjärjestelmässä. IMA ja punainen akkuvalo palaa. Auton 12V akku oli myös niin loppu, että piti antaa apuvirtaa. Mittasin, että lataus heilui 10-14V kun auto kävi ja kierroksia muutteli. Ilmeisesti kuitenkin lataa jollain tapaa. Nyt on tuo 12V akku latauksessa, en uskaltanut ajaa autoa ostopaikalta kotiin ennenkuin tuo ladataan koska auto voi sammua milloin vain ja ohjaus kipsata.
Onko joku tutustunut näihin, että mistä lähtisi mittailemaan missä vikaa on? Auto on vm. 2008
Oliko huutokaupat.com? Siellä myytiin yhtä samaa Civiciä toukokuusta lähtien aina vähäsen vaihtelevilla tiedoilla. Välillä myös "Myydään eniten tarjoavalle" labelilla, mutta eihän se sillonkaan minnekään liikkunut.ostin tollasen Honda Civic Hybridin jossa ilmeisesti vikaa sähköjärjestelmässä. IMA ja punainen akkuvalo palaa. Auton 12V akku oli myös niin loppu, että piti antaa apuvirtaa. Mittasin, että lataus heilui 10-14V kun auto kävi ja kierroksia muutteli. Ilmeisesti kuitenkin lataa jollain tapaa. Nyt on tuo 12V akku latauksessa, en uskaltanut ajaa autoa ostopaikalta kotiin ennenkuin tuo ladataan koska auto voi sammua milloin vain ja ohjaus kipsata.
Onko joku tutustunut näihin, että mistä lähtisi mittailemaan missä vikaa on? Auto on vm. 2008
No varmaan vika siellä polkimen päässä pääsylinterillä jos työsylinteri ja kytkin jo vaihdettu.Mikäköhän mahtaisi olla -15 Dacia MCV:n kytkinongelman takana? Vanhemmat ovat kahdesti käyttäneet huollossa, eikä ilmeisesti ole korjaantunut mitenkään. Vaihdettu kytkinsarja ja kytkimen työsylinteri. Itsekin kun ajelin, niin ei antanut heti pihasta lähtiessa vaihtaa ykköseltä vapaalle kytkin pohjassa. Siinä hetken aikaa kun ihmettelin auto käynnissä, niin alkoikin jo hiljalleen vetää, kytkin pohjassa. Sammutin auton ja sitten uudella kytkimen painalluksella sai vaihteen pois. Kerran liikenteessä valoista kiihdyttäessä taisi kakkoselta vapaalle vaihto vaatia ylimääräisen kytkimen vapauttamisen ja pohjaan painalluksen. Vanhemmilla ollut enemmän, mutta samankaltaisia ongelmia.
ei ollut huutokaupasta, ihan liikkeestä ostin ilman takuuta korjattavaksi. Nyt sain 12V akun ladattua ja ajoin autolla vähän. Se sammuu herkästi ajossa. 12V akkuun tulee latausta kun kierrokset on vähän korkeammat. IMA akkuun ei mene latausta ja mittaristossa palaa IMA sekä punainen akkuvalo. Vikakoodi P1570 joka viittaisi tuohon hybridi akkuun. Se pitänee kaivaa esiin ja yrittää mitata kennot. Auto on yli 300tkm ajettu pommi, että mitään uutta akkua ei kannata enää laittaa, mutta jos saisi herätettyä kennot.Oliko huutokaupat.com? Siellä myytiin yhtä samaa Civiciä toukokuusta lähtien aina vähäsen vaihtelevilla tiedoilla. Välillä myös "Myydään eniten tarjoavalle" labelilla, mutta eihän se sillonkaan minnekään liikkunut.
Mut siis noin yleisesti ottaenhan tuo ei kuulosta sen kummemmalta kuin että akku ja/tai laturi pitää vaihtaa. Alle parilla sadalla pitäis saada korjattua ellei joku ole metkuillut ihan kunnolla sähköjen kanssa.
No varmaan vika siellä polkimen päässä pääsylinterillä jos työsylinteri ja kytkin jo vaihdettu.![]()
Pieni tarkennus, Porsche vai citikka? Montakin vaihtoehtoa. mm Työsylinteri voi olla jumissa/ruosteessa (tämä todennäköisin), pääsylinteri voi jumittaa, painelaakeri voi jumittaa, poljinvarsi kevyesti vääntynyt (joskus aika pienestä kiinni).Vanhalla Boxsterilla (hydraulinen kytkin) otin vähän rivakamman lähdön ja taisin hajusta päätellen polttaa kytkintä. Kytkinpoljin jäi hetkeksi pohjaan, onkohan se merkki siitä että pääsylinteri on vaihtokunnossa vai mistä?
Normaalisti ajaessa kytkimen toiminta ja tuntuma on hyvä. Ei ole mitenkään tahmea tai tunnu että linjassa olisi ilmaa.
Vaihtoehtoja miljoona tähänkin, mutta heittäisin, että joltakin hihnan välityksellä pyörivältä kamppeelta alkaa tulemaan kilometrit täyteen (kompura/kiristin/laturi/ohjaustehostin/jne).Mistäköhän ihmeestä lähtisi selvittämään tämmöistä? Auto on Subaru Legacy 2.5l bensa vm.2010 ja cvt-automaattivaihteisto.
Alkukesästä ajelin kerran motarilla, vakkari päällä ja ykskaks auto sanoi vaimean: "skriiks" - äänen, joka kesti n. 0,2sek. Samalla auto vähän nytkähti ja kiekat tippu hetkellisesti. Nyt olen ajanut koko kesän vailla moista ääntä, mutta tällä viikolla sama ääni on kuulunut kaksi kertaa, kun vakkari päällä oon körötellyt kehä kolmosella
Eilen ajelin aamulla töihin ilman äänimerkkiä, mutta töistä lähtiessä ääni kuului kerran kehällä ja tänä aamuna töihin ajaessa kuului kerran. Täysin epäsäännöllinen ja ihme ääni siis tämä![]()
Boxster edelleen, lue tarkkaanPieni tarkennus, Porsche vai citikka? Montakin vaihtoehtoa. mm Työsylinteri voi olla jumissa/ruosteessa (tämä todennäköisin), pääsylinteri voi jumittaa, painelaakeri voi jumittaa, poljinvarsi kevyesti vääntynyt (joskus aika pienestä kiinni).
Luin kyllä oikein, mutta yritin olla nokkelaBoxster edelleen, lue tarkkaan![]()
Vaihtoehtoja miljoona tähänkin, mutta heittäisin, että joltakin hihnan välityksellä pyörivältä kamppeelta alkaa tulemaan kilometrit täyteen (kompura/kiristin/laturi/ohjaustehostin/jne).
Lämpötila vaikuttaa.Joku tämmöinen se varmaan oltava, mutta on kyllä omituinen juttu, kun ei ole ääni mitenkään säännöllinen
Noh, pitää koittaa kurkkia konepellin alle johonkin väliin..
Trafi Oma Asiointi ja Ajoneuvot ja verotus, Ajoneuvon tiedot (saa myös PDF:nä);Mistä tietää että mihin euro-luokkaan dieseli auto kuuluu? niinkun rekkarin perusteella, pystyykö jostain tarkistamaan ilmaseks?
Trafi Oma Asiointi ja Ajoneuvot ja verotus, Ajoneuvon tiedot (saa myös PDF:nä);
kohdassa Päästötaso (päästöluokka). Itsellä 70/220/ETY - 2003/76B ts. Euro 4.
edit: sori, en lukenut tarkemmin; jos et omista autoa niin en tiedä onko ilmaista palvelua tälle olemassa
Kiillotus kannattaa, mutta ei mitään markettisarjaa. Enemmän saat tavaraa samalla rahalla, kun ostat hioma-arkit ja hiomatahnan erikseen. Niissä valmiissa sarjoissa on hiomapaperit postimerkin kokoisia, ne ei oikein ole mistään kotoisin.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
Sen verran naarmuiset, että markettisarjoilla ei välttämättä hirveästi tee mitään. Ne tehoavat ehkä pieneen kellastumaan, mutta ei syvempiin jälkiin. Itse lähtisin yhdistelmällä vesihionta, myllytys ja pinnoitus kokeilemaan. Edellisestä autosta sai kiveniskutkin aika pois näkyvistä sillä.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
Riippunee ihan siitä kuinka syviä ne umpioissa olevat syvimmät naarmut ovat koska niiden tasollehan sillä hionnalla pitäisi päästä.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
![]()
![]()
![]()
![]()
Sen verran kuluneet valot että kannattaa kokeilla jotain jo ihan tieteen vuoksi. Mulla on etuvaloissa eri merkkiset umpiot ja niidenkin välillä on selvä ero miten kevyt kiillotus vaikuttaa niihin.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
Jos niitä syviä naarmuja löytyy niin niiden suhteen varmaan kannattaa ottaa pykälää tai kahta karkeammat aloituskarkeudet ja katsoa kuinka alkaa tasoittumaan. En osaa sanoa mikä on käytännön ero tuloksessa mutta noissa käsin hiottavissa on monesti suositeltu, että hiotaan yhdellä karkeudella pystysuuntaisesti ja seuraavaan karkeuteen siirryttäessä sitten vaakasuuntaisesti. Muutaman auton umpiot on tullut käsiteltyä käsin hiomalla noilla "markettisarjoilla" ja jostain syystä noiden sarjojen UV-suoja alkaa kellertämään jo vuoden päästä käsittelystä.Kiitos kommenteista. Tosiaan 'markettisarjalla' viittasin esim. tällaiseen settiin: AutoGlym Headlight Restoration ajovalojen kirkastaja | Motonet Oy
Porakone löytyis, ois kyllä bonusta jos ei välttämättä tarvis ihan puhtaasti käsipelillä lähteä jynssäämään noita. Sen oli kyllä selvää ettei tästä ilman hiontaa selviä, mutta ei nuo karkeudet suoraa sano itselle mitään - Riittääkö esim. tuossa yo. setissä tuo 800 > 1500 > 2000 > 3000, vai kannattaisko hommata varmuuden vuoksi lisää karkeuksia kuten 400 ja koittaa ottaa pahimmat kohdat vielä tuolla?
Ite hinkutin -09 Civicciä Philipsin setillä noin kuukausi sitten, kirkastui aika paljon mutta eihän niistä uusia saa. Kannattaa kyllä hioa, ei oo kallis projekti.
![]()
Onkohan ne murkulat ihan pistehitsattu kiinni sinne pohjaan, eli purkuautosta tms saisi helposti korjauspalan/ostettua uuden?Jaahas. Rouvan Yaris -09 sai konttorilta hylkäyksen, taka-akselin kiinnityspisteet pohjassa ruosteesta pehmeät molemmin puolin. Semmoiset nyrkin kokoiset pohjasta alaspäin tulevat ulokkeet. Ei vielä läpireikää, mutta ei kaukanakaan. Itsellä ei riitä välineet tai taito rakenteelliisesti kriittisiä osia hitsailemaan. Kuinkahan iso operaatio tuo mahtaisi olla ja onko joku teettänyt? Mitähän moinen voisi kustantaa?
Kannattaa noin vanhaan autoon katsoa paljonko koko uusi umpio maksaa? Omaan autoon (2019) maksaa tarvike umpio 90€ niin ei maksa vaivaa alkaa hiomaan.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tällaista jälkeä sai tuolla Tokmannin markettisarjalla reilussa varttitunnissa. Uv -suojakin oli vielä reilun vuoden jälkeen kirkas kun möin auton pois. Ei siinä kokeilussa oikein mitään häviäkkään.Mikäs raadilla on tuomio, kannattaisko näitä -11 Civicin muovisia umpioita koittaa kiillottaa jollain markettisarjalla? Oon oikeasti yllättyny ettei oo katsastaja sanonu mitään, varsinki tuo kuskin puoleinen on kyllä niin hinkattu pilalle että vituttaa ihan katsella tuota. Vänkäri ei oo aivan niin paskana vaikkei nätti sekään.
![]()
![]()
![]()
![]()
Netistä pöllitty kuva alla, tuo sama osa jossa kuvassa reikä. Kyllä se taitaa olla juurikin pistehitsattu sinne. Katsuri sanoi tämän olevan Yariksissa tyypillistä, koska tuonne sisäpuolelle pääsee kosteus kertymään ja se lilluu sitten tuolla sisäpohjalla. Uskoisin ettei sitä tarvitse edes välttämättä kokonaan vaihtaa, mädät pois ja uutta rautaa tilalle. Saa melkeinpä vähän maksaakin - tuo Yaris on ketjuvetoinen dieselkone, jossa pitäisi olla vielä 100tkm jäljellä moottorin puolesta, eikä muuta ongelmaa oikeastaan ole joten ihan heti ei tekisi mieli paaliinkaan laittaa.Onkohan ne murkulat ihan pistehitsattu kiinni sinne pohjaan, eli purkuautosta tms saisi helposti korjauspalan/ostettua uuden?
Kyllä noi korin kriittisten vaurioiden paikka on yleensä semmonen että romuttamo alkaa olemaan lähellä jossei kohtuuhintaan saa korjausta tehtyä. -09 niin on jo laatutekele ruostesuojauksen osalta.
Tunnin homma tai alle ja ei maksa 180€ vaivaa? Umpioiden vaihto on jo isompi operaatio useissa autoissa. Kyllä noista vielä hyvät saa. Vesihiomapaperia ja lakka päälle.Kannattaa noin vanhaan autoon katsoa paljonko koko uusi umpio maksaa? Omaan autoon (2019) maksaa tarvike umpio 90€ niin ei maksa vaivaa alkaa hiomaan.
Tosi iso homma, klipsi auki ja umpio on kädessä, joten omaan autooni ei maksa vaivaa alkaa hinkkaamaan.Tunnin homma tai alle ja ei maksa 180€ vaivaa? Umpioiden vaihto on jo isompi operaatio useissa autoissa. Kyllä noista vielä hyvät saa. Vesihiomapaperia ja lakka päälle.
Kannattaa huomioida että uudemmissa autoissa pitää olla virtaa kokoajan järjestelmälle toisin kuin 2000-luvun alun autoille. Liikkeessä laitetaan erillisestä akusta virtaa tulemaan kun vanha akku otetaan pois ja uusi asennetaan paikoilleen. Vanhoissa autoissa korkeintaan kelloa pitää siirtää muutama minuutti eteenpäin mutta uudemmissa saattaa tulla isompia ongelmia.Saakos sitä auton akkua vaihtaa itse -20 luvun skoodaan jos motonetistä semmosen käyn, vai miten näissä takuuhommissa oikein pitää tehdä. Onko tuo semmonen minkä voi tehä yhtälailla ku tuollaiseen 2000-luvunkin autoonki?
Vai pitääkö mun johonki liikeeseen viedä tuo auto ja ostaa niiden ehdottama kalliimpi akku+työ?
Sen käsityksen sain että määräaikaishuollot täytyy tehdä ihan jossain liikkeissä ajallaan että takuu on voimassa.