Löytyykö täältä turbo specialisteja
? Harrasteauton Precision 6262 alkoi syöstä öljyä pakopuolelta oikein huolella, niin että putki oikein "sadetti" pihamaan öljyyn. Turbo pois paikaltaan ja eka huomio reilusti akselinsuuntaista välystä niin että siivet ottaa jo hieman koteloon kiinni. Merkinnät, ja turbo auki -> painepuolen kotelossa hieman jälkeä, mutta itse kompressoripyörä ei ole ottanut osumaa (huomaa kyllä että raapinut koteloa). Akselin mutteri auki ja hommat levälleen, ja kappas, itse akseli on ottanut "hieman" lämpöä:
onkohan tuo ns. kaput? Sormituntumalla akselissa ei ole kulumaa laakerien kohdalla.
Ja tietysti se juurisyy? Huono voitelu?
Se mikä aina pistää miettimään eli kustannukset/järkevyys: Precisioniin osia saa aika heikosti Euroopasta ja hintataso korkea. Jos tuon heittää ammattilaisille laitettavaksi (laakerointi, tasapainotus, jne ainakin 400 eur?) ja myös tuo akseli menee vaihtoon (+200eur?), niin samalla hinnalla saa kaupasta uutta esim. Holsetin HX40 superia. Niin, ja vielä Precisionin painepuolen kotelokin voi vaatia huolenpitoa...