Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Just näin, noi tarvikekatit eivät yleensä ole alkuperäisen veroisia, koska materiaaleissa on säästetty (arvometalleissa, joihin katin toiminta perustuu). Tai no riippuu toki alkuperäisestä katista, mutta siinä voi olla kierrätettävänäkin enemmän arvoa kuin uudella tarvikekatilla, niin siitä voi räknäillä, että jossain on säästetty. Tarvikkeen kanssa voi joutua tappelemaan jokaiseen katsastukseen, että saa päästöt kohdilleen ja vikakoodit poistumaan.uus jousto-osa ehdottomasti vaan. jos katti ehjä. joustoja löytyy mitoilla autotarvikekaupoista.
Tuolla palokaasut jäähdytinnesteestä.![]()
Sylinterin vuototestisarja
Ilmaisee mahdolliset sylinterinkannen tiivisteen vuodot testaamalla onko jäähdytysjärjestelmässä pakokaasuja. Sarjaan sisältyy käsipumppu, adapteri ja merkki...www.biltema.fi
Ja ihan paineiden mittaus. Tarviiko tuollainen lexus kunnollista testeriä että siitä saa tietoa ulos luotettavasti ? yleensä aidot japanissa tehdyt hiukan vaikeita.
Jos sulla on eteenpäin oleva vaihde päällä, ja auto liikkuu taaksepäin, niin moottori pyörii väärin päin. Ja toki myös silloin, kun on pakki päällä ja auto liikkuu eteenpäin.Kerrotko tästä lisää, miten se ketju löystyy jos moottori sammuksissa parkissa nytkähtää taakse päin, mutta ei jos eteenpäin?
Ketjun löytymistä voi simuloida vaikka ratasvaihteisen polkupyörän polkimia väärään suuntaan pyörittämällä.
Yllättäen nuo halpispolttimot kestää paremmin kuin merkkipolttimot. Eli joskus näinkin päin.
Tuokin riippuu kuinka hankala paikka se jouston hitsaus on. Sen takia ehdotinkin pakoputkiin erikoistunutta firmaa kun joissain tilanteessa sen pystyy hitsaamaan vain irrottamalla etupäästä putken jolloin tippuu sen verran että pääsee hitsaamaan. Mulla joskus hitsattiin uusi jousto alle puoleen tuntiin ja maksoi osineen ja töineen jonkun 70€. Tosin tästä nyt on vuosia aikaa joten on ainakin työnhinta on noussut, mutta kannattaa kuitenkin kysyä ennenkuin tarvike kattia alkaa tilaamaan.Uusi jousto jos itse sen hitsaa, mutta jos ei itse hitsaa ja kun uusi jousto katilla kokonaisena on sen noin 130e ja sen pystyy itse vaihtamaan, niin kyllä se melko varmasti halvemmaksi tulee. Todennäköisesti ei kukaan siihen rahaan pura vanhaa ja askartele siihen uutta joustoa ja laita takaisin kasaan. Hyvä paikka myös harkita sitä hitsauskonetta itselle nyt, jos yhtään jotain muuta käyttöä voi tulla myöhemmin.
Jos kaikki toimii niin aja "ominaisuuden" kanssa hetki ja seuraa tilannetta, jos alkaa pahentumaan tai muuttuu merkittävästi niin sitten alkaa tutkimaan.Honda Accord -09, 2.0 automaatti. 200tkm napsahti just mittariin.
Väristelee tyhjäkäynnillä. Käy, kiihtyy, vaihtaa vaihteita normaalisti, kierrokset ei tyhjäkäynnillä seilaa. Ulospäin moottorin käynti hiljaista, ei mitään kummallista. Onko tässä joku "tämä osa hajoaa kaikista accordeista"-juttu, joka kandee ensin itse tarkistaa ennen kuin maksaa korjaamon arvauspalvelusta?
Internet on ennenkin osunut oikeaan autoa näkemättä, paremmin kuin autojani tutkineet korjaamot. Moottorin tai vaihteiston tukigummeja epäilen. Onko joku niitä vaihdellut, onko paha rasti?
Tulpat, tulpan johdot, bensansuodatin iskussa? Mulla kokemuksia vastaavanlaisisa hikoista sekä Accordissa, että Mazda 6:ssa ja aina liittyi sytkiin tai syöttöön. Käy hetken kolmella ja ravistaa.Honda Accord -09, 2.0 automaatti. 200tkm napsahti just mittariin.
Väristelee tyhjäkäynnillä. Käy, kiihtyy, vaihtaa vaihteita normaalisti, kierrokset ei tyhjäkäynnillä seilaa. Ulospäin moottorin käynti hiljaista, ei mitään kummallista. Onko tässä joku "tämä osa hajoaa kaikista accordeista"-juttu, joka kandee ensin itse tarkistaa ennen kuin maksaa korjaamon arvauspalvelusta?
Internet on ennenkin osunut oikeaan autoa näkemättä, paremmin kuin autojani tutkineet korjaamot. Moottorin tai vaihteiston tukigummeja epäilen. Onko joku niitä vaihdellut, onko paha rasti?
Määrittele "väristelee" tarkemmin. Onko se joku ääni jossakin, missä? Vai käynti seilaa jotenkin? Auton tärinää? Vai jotakin muuta?Väristelee tyhjäkäynnillä.
Määrittele "väristelee" tarkemmin. Onko se joku ääni jossakin, missä? Vai käynti seilaa jotenkin? Auton tärinää? Vai jotakin muuta?
Jos tyhjäkäynnillä ilmenee, häviääkö jos kierroksia nostaa? Itellä 2005 350tkm ajettu accord ja tyhjäkäynnillä hiuksenhieno värinä, joka siis johtuu tukikumeista. Pahenee ajan mittaan. Jos antaa kierroksia ihan hyppysellisen 1100rpm asti, häviää se värinä.
Ja kun kyse automaatista niin onhan sama ilmiö tyhjäkäynnillä myös asennossa N vrt D tai pakko ykkönen?
Tulpat, tulpan johdot, bensansuodatin iskussa? Mulla kokemuksia vastaavanlaisisa hikoista sekä Accordissa, että Mazda 6:ssa ja aina liittyi sytkiin tai syöttöön. Käy hetken kolmella ja ravistaa.
Viittaisi kyllä laatikon (tai moottorin) tuentaan tämä.Pikkasen voimistuu, kun pistää R tai D -asentoon. N-asennossa vaimenee. Snadilla kaasulla häviää, alkaa oikeastaan häiritsevimpänä, kun moottori on lämmennyt ja tyhjäkäyntikierrokset laskevat alle tuhannen. Ajossa en huomaa mitään kummallista. Ärsyttää liikennevaloissa eritoten
Viittaisi kyllä laatikon (tai moottorin) tuentaan tämä.
Tasaista värinää, mihinköhän tuota vertaisi. Eipä siitä juuri ääntä tule. Ratissa ja persiissä tuntuu, kuin joku vibraattoriEi siis vatkaa, yski, pätki tai mitään. Kuulostaa käyvän neljällä pytyllä. Tuntuu ehkä eniten siltä, kuin olis diesel-moottori vaihdettu autoon, ne tärrää aina vähän ratissa ja persiissä.
Pikkasen voimistuu, kun pistää R tai D -asentoon. N-asennossa vaimenee. Snadilla kaasulla häviää, alkaa oikeastaan häiritsevimpänä, kun moottori on lämmennyt ja tyhjäkäyntikierrokset laskevat alle tuhannen. Ajossa en huomaa mitään kummallista. Ärsyttää liikennevaloissa eritoten
VAG-vehje? Tarkastuhuollolla saat liikkumisturvan voimaan. Periaatteessa jos vaihdat esim tulpat itse ja ne aiheuttaa jonkun vian tulevaisuudessa, niin ei oo takuu asia tai ei mee liikkumisturvaan. Samahan kuka ne vaihtaa, mutta pitää pystyä sitten todistamaan vian sattuessa, että ne on tehty valmistajan ohjeiden mukaan.Onko mielipidettä siihen missä kohtaa ei ole merkitystä onko huollot teetetty vai tehty osittain itse? Tarkastushuoltoon ajattelin auton viedä, mutta itse tehdä ns. lisätyöt.
Vag, liikkeessä tähän asti huollettu. Lähinnä onko jollain tulppien itse vaihtamisella merkitystä kun auto menee joskus 200k ajettuna vaihtoon?VAG-vehje? Tarkastuhuollolla saat liikkumisturvan voimaan. Periaatteessa jos vaihdat esim tulpat itse ja ne aiheuttaa jonkun vian tulevaisuudessa, niin ei oo takuu asia tai ei mee liikkumisturvaan. Samahan kuka ne vaihtaa, mutta pitää pystyä sitten todistamaan vian sattuessa, että ne on tehty valmistajan ohjeiden mukaan.
En usko, että mitään merkitystä on.Vag, liikkeessä tähän asti huollettu. Lähinnä onko jollain tulppien itse vaihtamisella merkitystä kun auto menee joskus 200k ajettuna vaihtoon?
Eivät ole audeja, mut vastaavia vikoja on korjautettu:Audi A6 vuosimallia 2007 bensa automaatti. Auto ollut minulla parisen viikkoa.
Peruutustutka ei toimi. Peruutustutkasta puuttui sulake. Sen lisäämällä tekeen nyt sen, että pienen hetken ajan keskinäytössä vilahtaa peruutustutkan näyttö kun peruutusvaihteen kytkee päälle. Mitään ääniä ei kuulu. Perus OBD ELM mokkulalla ja Android car scanner softalla vikakoodeja ei löytynyt. Olisiko ajatusta, mitä kannattaisi tutkia? Ihan vielä en ole valmis sijoittamaan VAG koodinlukijaan koska ilman peruutustutkaakin pärjää.
Toinen vika on polttoainemittari. Se näyttää koko ajan noin varttitankkia ihan sama minkä verran polttoainetta on. Viisari liikkuu hieman mutta logiikka ei ole auennut. Joskus näyttää hieman yli vartin ja joskus alle. Toimintamatkamittari kuitenkin tuntuu toimivan. Sen verran etsin että johtosarjavikaa pumpussa tankissa sekä mittariston päivitysvikoja näissä on ollut, mutta kuulostaako tämä tutulta? Tuntuu oudolta että toimintamatka päivittyy, mutta mittari näyttää mitä sattuun.
Onko varmaa tietoa kellään. missä vika?
A4 B5 1.8T etuveto
yks kaks kytkintuntuma meni ihan lattiaan. Toimi kyllä mutta oli aivan on/off ja ihan lattiamatossa kiinni se "bite point". Ja siinä ennen sitä se kytkimen liike aivan tunnoton/höyhenenkevyt, ei mitään vastusta
Sitten auto seiso parkkiksella. Kerran polkasin kytkintä - jäi lattiaan. Käsin piti nostaa. Ja ei ottanut vaihteita silmään kuin väkisin koska kytkintä ei saanut enää irrottamaan ollenkaan.
Ilmasin kytkimen, jolloin toiminta palasi tuohon ensimmäiseen vikatilanteeseen, ja pystyi taas ajamaan.
Varmaa tietoa ei ole mutta veikkaan pääsylinteriä joka päästää ilmaa järjestelmään jolloin orjasylinteri lyö tyhjää. Nestevuotoja? Miten ilmasit kytkinpedaalin ollessa lattiassa; jarrusatulasta letku säiliöön ja jarruja pumppaamalla?
Ilmausventtiili auki pumppasit kytkinpoljinta edes takaisin ?Ei näkynyt missään nestevuotoja, en kyllä kovin hyvin nähny kuskin jalkotilaan että mitä siellä on.
kytkimen työsylinteriin letku, ja avasin nippaa, sitten heilutin kytkinpoljin ylös alas niin että neste meni letkun kautta säiliöön takaisin.
juuIlmausventtiili auki pumppasit kytkinpoljinta edes takaisin ?
Silloin ei taida painetta tulla kytkimelle.. Lainaus "jarrusatulasta ilmausruuvi auki, työsylkästä ruuvi auki ja letku väliin ja pumppaa jarrulla "
Audi A6 vuosimallia 2007 bensa automaatti. Auto ollut minulla parisen viikkoa.
Peruutustutka ei toimi. Peruutustutkasta puuttui sulake. Sen lisäämällä tekeen nyt sen, että pienen hetken ajan keskinäytössä vilahtaa peruutustutkan näyttö kun peruutusvaihteen kytkee päälle. Mitään ääniä ei kuulu. Perus OBD ELM mokkulalla ja Android car scanner softalla vikakoodeja ei löytynyt. Olisiko ajatusta, mitä kannattaisi tutkia? Ihan vielä en ole valmis sijoittamaan VAG koodinlukijaan koska ilman peruutustutkaakin pärjää.
Toinen vika on polttoainemittari. Se näyttää koko ajan noin varttitankkia ihan sama minkä verran polttoainetta on. Viisari liikkuu hieman mutta logiikka ei ole auennut. Joskus näyttää hieman yli vartin ja joskus alle. Toimintamatkamittari kuitenkin tuntuu toimivan. Sen verran etsin että johtosarjavikaa pumpussa tankissa sekä mittariston päivitysvikoja näissä on ollut, mutta kuulostaako tämä tutulta? Tuntuu oudolta että toimintamatka päivittyy, mutta mittari näyttää mitä sattuun.
Silloin ei taida painetta tulla kytkimelle..
onko etuvalo = parkkivalo?
Kyllä pitää olla laiska ihminen jos käy hakemassa katsastuksesta merkinnät vikalistaan _useasta_ toimimattomasta polttimosta, ei voi laittaa edes osaamattomuuden tai välineiden puutteen piikkiin.Starletti pomppasi katsastuksessa. Onko tuo O2 vuoto / lambda aina vuotava pakoputki vai voiko itse anturissa olla häikkää? Eikös silloin myös muut arvot olisi pielessä?
Entäpä tuo valaisin homma: jos molemmat etuvalot ei toimi, niin miten lähivalon kuvio on voitu tarkistaa, vai onko etuvalo = parkkivalo?
Kyllä pitää olla laiska ihminen jos käy hakemassa katsastuksesta merkinnät vikalistaan _useasta_ toimimattomasta polttimosta, ei voi laittaa edes osaamattomuuden tai välineiden puutteen piikkiin.
Kyllä se vuotoon viittaa. En nyt löydä mitään hyvää sivua missä noita olisi avattu, mutta minä etsisin vuotoja putkestaNo voin sen verran paljastaa, että ei ole oma auto. Mites toi O2?
Se voi olla missä tahansa ilmamassamittarin ja lambdan välissä. Itse veikkaisin imupuolta.No voin sen verran paljastaa, että ei ole oma auto. Mites toi O2?
![]()
Tuosta taitaa hieman vuotaa. Jos tukkii pakoputkenpään, niin on lievä vuoto havaittavissa. Riittääköhän kiristäminen vai jotain paikkauskittiä sinne väliin. Putki liikkuu toisen sisällä jos painaa pakoputken päästä.
Vanhasta kyse niin antaa jonkun hitsata tiiviiksi. Helppo paikka.Se voi olla missä tahansa ilmamassamittarin ja lambdan välissä. Itse veikkaisin imupuolta.
On kyllä avutonta suorittamista. Olit jo siellä alla, niin 10 sekuntia olis vienyt siteen kiristys.
Oskiloskooppi tutkimuksissa täytyisi olla kytkentäkaavio ja arvot jostain saatavilla. Muuten lähinnä hyödytöntä. Ja hyvä viritys pakoputkessaNo nyt on pakoputki kittiä laitettu ja kiristetty side. Lambda myös näytti piirtävän käppyrää, tosin melko laiskasti mutta kuitenkin. Huomasin, että pakoputkesta tulee valkoista savua. En sitten tiedä onko vaan kondessivettä putkessa kun on ollut vain vähän ajossa vai onko kannentiiviste menossa. Kaveri menee katsastamaan uudestaan ensiviikolla, niin sittewn selviää auttoiko.
Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?Hylky tuli katsastuksessa. Putki vuotaa. Näyttää siltä että ei tuota saa fiksattua pitäväksi millään? Vinkkejä otetaan vastaan.
Onko noi parin-kolmen satasen katalysaattorit ihan ok tilalle?
a6394901714 for sale | eBay
On muroihin kusemista, jos hitsaa pakoputken liitoksia kiinteiksi.Vanhasta kyse niin antaa jonkun hitsata tiiviiksi. Helppo paikka.
Kannattaa vähintään heftata autossa paikallaan ollessa. Vaikka osuisi sinne päin, kun hitsaa irti autosta, tulee uusi jousto-osa olemaan lyhytikäinen jäädessään pinteeseen.Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?
Joustoliitin motonet
Nyt pitäisi vielä keksiä missä tuon kävisi hitsauttamassa kiinni. Ketään Lahden suunnalta tai lähistöltä jota kiinnostaisi tuo vaikka jo huomenna hitsailla kiinni korvausta vastaan tietysti? Oli tuo kannake kanssa irronnut niin pitäisi sekin hitsailla.
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.