Taakse oli Volvoon jotain alustaan vaihdettu, oisko ollut jotkin helat, narisi hyvinkin v.mäisesti. Nämä meni myyjäliikkeen piikkiin niin en itse niihin koskenut. Muuten ei tainnut mitään olla.
Passatilla (1,9tdi) taisin rullailla jotain välille 150-200tkm. Edellinen omistaja oli teettänyt liikkeessä vajaa 4Ke koneremontin reilu 300tkm ja kytkimen 350. Itse vaihtelin sitten suuttimet, turbon, Tandempumpun, siirtopumpun, ja paljon kaikkea muuta. Moottorin johtosarjan parsin kasaan kun oli johdot hiertyneet miljoonasta kohdasta. Alusta oli ainut paikka mikä ei juurikaan kaivannut huomiota. Ylivoimaisesti kallein ylläpidettävä auto mitä ollut, ja eipä edes erityisen taloudellinen vaikka totaalisen mopo olikin. Normaalien huoltojen lisäksi paloi varmaan joku 1-2 tonnia extraa vuodessa.
Nykyinen E61 530d ollut n. 100tkm, tähän olen vaihtanut alustaan etuiskarit, taakse ilmapussit, ja lisäksi joitain niveliä ja heloja. Moottoripuolelle hehkujen ohjainlaitteen ja hehkut sekä moniurahihnan kiristimineen, rullineen ja dampperin hihnapyörän. Ja tottakai takakontin johtosarjat ensitöikseen kun ostin.
Ehkä karkeasti n. 2 tonnia mennyt kolmen vuoden aikana osiin, sisältää myös jarrulevyt ja palat joka nurkkaan. Öljynvaihdot ei ole mukana tuossa summassa sitä menee n. 8 litraa per vaihto.