Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Hylky tuli katsastuksessa. Putki vuotaa. Näyttää siltä että ei tuota saa fiksattua pitäväksi millään? Vinkkejä otetaan vastaan.

Onko noi parin-kolmen satasen katalysaattorit ihan ok tilalle?
a6394901714 for sale | eBay
Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?
Joustoliitin motonet
Nyt pitäisi vielä keksiä missä tuon kävisi hitsauttamassa kiinni. Ketään Lahden suunnalta tai lähistöltä jota kiinnostaisi tuo vaikka jo huomenna hitsailla kiinni korvausta vastaan tietysti? Oli tuo kannake kanssa irronnut niin pitäisi sekin hitsailla.
putki.jpg
 
Vanhasta kyse niin antaa jonkun hitsata tiiviiksi. Helppo paikka.
On muroihin kusemista, jos hitsaa pakoputken liitoksia kiinteiksi.
Sainpa tämän projektin alle niin tilanne se että huomenna haen motonetistä uuden joustoliittimen. Putken ulkohalkaisijaksi mittailin 59mm niin ilmeisesti tuo 60,5mm olisi oikeaa kokoa?
Joustoliitin motonet
Nyt pitäisi vielä keksiä missä tuon kävisi hitsauttamassa kiinni. Ketään Lahden suunnalta tai lähistöltä jota kiinnostaisi tuo vaikka jo huomenna hitsailla kiinni korvausta vastaan tietysti? Oli tuo kannake kanssa irronnut niin pitäisi sekin hitsailla.
putki.jpg
Kannattaa vähintään heftata autossa paikallaan ollessa. Vaikka osuisi sinne päin, kun hitsaa irti autosta, tulee uusi jousto-osa olemaan lyhytikäinen jäädessään pinteeseen.
 
Kannattaa vähintään heftata autossa paikallaan ollessa. Vaikka osuisi sinne päin, kun hitsaa irti autosta, tulee uusi jousto-osa olemaan lyhytikäinen jäädessään pinteeseen.
Tarkoitatko tällä kannakeen vai jousto-osan hitsausta? Kannakkeen jämät katissa kiinni niin näkee selkeästi mihin asentoon se siihen kuuluu. Jousto osaa taas käsittääkseni ei voi muuten hitsata kuin vain yhteen asentoon :hmm:
 
Tarkoitatko tällä kannakeen vai jousto-osan hitsausta? Kannakkeen jämät katissa kiinni niin näkee selkeästi mihin asentoon se siihen kuuluu. Jousto osaa taas käsittääkseni ei voi muuten hitsata kuin vain yhteen asentoon :hmm:
Oikeastaan ihan sekä-että. Jos nuo osat ovat sellaisia, että menevät helposti oikein, eiköhän se sitten onnistu noinkin.
 
Onko jotain kotikonstein saada katkennut pultti pois? Katkesi yhtä eturengasta vaihtaessa. Vai vienkö suoraa suosiolla jonnekin?

Yksi viidestä meni rikki niin tuolla varmaan kehtaa ajella sen verran että saa huoltoon tai haettua varaosat.
 
Moikka,
Minulla auto ääntää toisinaan tyhjäkäynnillä melkoisen isolla äänellä. Video ohessa eiliseltä.
Tekee myös ajossa sitä, aivan kuin resovoiva ääni olisi, koska ääni katoaa kun kerrosluku nousee yli 2000 r/min
Onko kokemusta mikä voisi ääntää noin?

Edit. Aavistus itsellä on. Pakoputken lämpösuojapelti. Siitä tullut näemmä joskus mainintaa, että löysällä.
Käyn huomenna varmistaan


Lanceri ääntää
 
Viimeksi muokattu:
Onko jotain kotikonstein saada katkennut pultti pois? Katkesi yhtä eturengasta vaihtaessa. Vai vienkö suoraa suosiolla jonnekin?

Yksi viidestä meni rikki niin tuolla varmaan kehtaa ajella sen verran että saa huoltoon tai haettua varaosat.
Poraamalla ja vastakierre tapilla, tai sitten hitsaamalla mutteri siihen pultin tynkään (saattaa vaatia muutaman uusinnan ennen kuin irtoaa).
 
Moikka,
Minulla auto ääntää toisinaan tyhjäkäynnillä melkoisen isolla äänellä. Video ohessa eiliseltä.
Tekee myös ajossa sitä, aivan kuin resovoiva ääni olisi, koska ääni katoaa kun kerrosluku nousee yli 2000 r/min
Onko kokemusta mikä voisi ääntää noin?

Edit. Aavistus itsellä on. Pakoputken lämpösuojapelti. Siitä tullut näemmä joskus mainintaa, että löysällä.
Käyn huomenna varmistaan


Lanceri ääntää
Tarkistelisin et kaikki pultit on olemassa ja kiireellä. Kuulostaa siltä et jotain on löysällä ja pärisee.
 
Poraamalla ja vastakierre tapilla, tai sitten hitsaamalla mutteri siihen pultin tynkään (saattaa vaatia muutaman uusinnan ennen kuin irtoaa).
Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.
 
Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.
Toki juu riippuu siitä onko autossa mutterit vai pultit renkaan kiinnitykseen. Eli jos pultti kiinnitys niin toi toimii jos taas mutteri niin voi onnistua vain lyömällä vanha navasta irti.
 
Ei vuotanut pakokaasuja jäähdytinnesteeseen päin, vaan aina auton ollessa lämmin ja seisoessa vuosi nesteet palotilaan.
Ei niin paljoa että olisi näkynyt vielä jäähdytysnesteen tasossa, mutta kameralla lämpimään koneeseen katsen sinne palotilaan ilmaantui jäähdytysnestetippoja. Nyt kansipahvin vaihdossa, laitetaan samalla jakopään ketjunkiristintä etc. niin eiköhän tuolla ajele taas jonkin aikaa.

Ja tähän projektiin saatiin päätös. Nahka vaihdettu ja oireilu loppui siihen.
 
Mazda 6 GH, 2008. Automaatti-ilmastoinnin logiikkaa olen ihmetellyt. Tuntuu, että ei huomioisi sisätilan lämpötilaa kunnolla. Jos pyynti on 21 astetta ja auto näyttää ulkolämpötilaksi 18 astetta niin sisätilat eivät pahemmin lähde viilenemään vaikka olisivat tuskaisen kuumat auringonpaisteessa. Jos laittaa pyynniksi mahdollisimman alhaisen lämpötilan niin sitten kyllä puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Kylmäaineet on tarkastettu ja täytetty.

Vanhassa Volvossa pystyi pitämään kesät ja talvet 22 astetta, puhalsi kesäisin aina aluksi kovaa ja sitten rauhoittui itsestään.

Mitenköhän tätä selvittäisi? Muuten kuin viemällä valohoitoon johonkin korjaamolle...
 
Mazda 6 GH, 2008. Automaatti-ilmastoinnin logiikkaa olen ihmetellyt. Tuntuu, että ei huomioisi sisätilan lämpötilaa kunnolla. Jos pyynti on 21 astetta ja auto näyttää ulkolämpötilaksi 18 astetta niin sisätilat eivät pahemmin lähde viilenemään vaikka olisivat tuskaisen kuumat auringonpaisteessa. Jos laittaa pyynniksi mahdollisimman alhaisen lämpötilan niin sitten kyllä puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Kylmäaineet on tarkastettu ja täytetty.

Vanhassa Volvossa pystyi pitämään kesät ja talvet 22 astetta, puhalsi kesäisin aina aluksi kovaa ja sitten rauhoittui itsestään.

Mitenköhän tätä selvittäisi? Muuten kuin viemällä valohoitoon johonkin korjaamolle...

Onko kuskin ja apukuskin puolen ilmavirran lämpötiloissa eroa? Kuuluuko kojelaudan alta mitään epämääräisiä ääniä? Muovista nakutusta, kitinää tai muuta?

Omassa Kiassa apukuskin puolen lämpötilan säädön aktuaattori/sähkömoottori oireili vähän samalla tavalla. Aluksi apukuskin puolen ilmavirran lämpötila seilasi satunnaisesti miten sattuu, jossain kohdassa moottori alkoi pitämään aika ikävää kitinää. Tuon palikan vaihdolla homma tuli kuntoon.
 
Mazda 6 GH, 2008. Automaatti-ilmastoinnin logiikkaa olen ihmetellyt. Tuntuu, että ei huomioisi sisätilan lämpötilaa kunnolla. Jos pyynti on 21 astetta ja auto näyttää ulkolämpötilaksi 18 astetta niin sisätilat eivät pahemmin lähde viilenemään vaikka olisivat tuskaisen kuumat auringonpaisteessa. Jos laittaa pyynniksi mahdollisimman alhaisen lämpötilan niin sitten kyllä puhaltaa täysillä kylmää ilmaa. Kylmäaineet on tarkastettu ja täytetty.

Vanhassa Volvossa pystyi pitämään kesät ja talvet 22 astetta, puhalsi kesäisin aina aluksi kovaa ja sitten rauhoittui itsestään.

Mitenköhän tätä selvittäisi? Muuten kuin viemällä valohoitoon johonkin korjaamolle...
Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.

Kuva lainattu toiselta foorumilta.
IMG_4767.jpeg
 
Onko kuskin ja apukuskin puolen ilmavirran lämpötiloissa eroa? Kuuluuko kojelaudan alta mitään epämääräisiä ääniä? Muovista nakutusta, kitinää tai muuta?

Omassa Kiassa apukuskin puolen lämpötilan säädön aktuaattori/sähkömoottori oireili vähän samalla tavalla. Aluksi apukuskin puolen ilmavirran lämpötila seilasi satunnaisesti miten sattuu, jossain kohdassa moottori alkoi pitämään aika ikävää kitinää. Tuon palikan vaihdolla homma tuli kuntoon.
Ei ole ylimääräisiä ääniä ja tasaisesti tulee ilmaa.
Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.
Tuo pitääkin kurkata, kiitos vinkistä!
 
Niin, jos pultti on kiinni kierteellä, eikä booreilla, kuten ne usein ovat. Eli vähän autokohtainen juttu ja pitää selvittää, ennenkuin alkaa riehumaan.

Ihan perus kartiopultti tuo on joka katkesi. On tuo pultti kyllä niin kestävää metallia että ei siihen käsityökaluilla mitään reikää saa vastakiereetapille. Pitää kiikuttaa jonnekin pajalle jossain vaiheessa.
 
Ilmeisesti vikaa jälleen autossa.
Tänään olin palaamassa kotiin ja ohitin rekkaa ylämäessä. Vitosvaihteellaa kiihdytys 70-> niin kierrokset nousi heti yli 3000 r/min ja sitte hiljalleen laski ja alkoi vauhti kiihtyä. Eli kytkin luisti. Eka kertaa tänään huomasin sen.

Onko syytä varata pajalle aikaa kytkinlevyjen vaihtoon vai ajaako tuolla vielä?
 
Ilmeisesti vikaa jälleen autossa.
Tänään olin palaamassa kotiin ja ohitin rekkaa ylämäessä. Vitosvaihteellaa kiihdytys 70-> niin kierrokset nousi heti yli 3000 r/min ja sitte hiljalleen laski ja alkoi vauhti kiihtyä. Eli kytkin luisti. Eka kertaa tänään huomasin sen.

Onko syytä varata pajalle aikaa kytkinlevyjen vaihtoon vai ajaako tuolla vielä?
massalevy,paineasetelma,painelaakeri ja osassa vauhtipyörä uusiksi. Voi silä ajella rauhallisesti. Vaihto ajan saa alkaa tilailemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Voi silä ajella rauhallisesti. Vaihto ajan saa alkaa tilailemaan.
En ajaisi kyllä luistavalla kytkimellä. Alkaa ne kytkinlevyn niitit sorvata vauhtipyörän pintaa pilalle. Pääsee remontissa vähän helpommalla, jos vauhtipyörälle ei tarvitse tehdä mitään.
 
Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.
Ihan siistiltä tuo näytti.
thumbnail_IMG_9868.jpg

thumbnail_IMG_9871.jpg


Kai tuo täytyy jonkun huollon yhteydessä pyytää tarkistamaan, että toimiiko.
 
Ihan siistiltä tuo näytti.
thumbnail_IMG_9868.jpg

thumbnail_IMG_9871.jpg


Kai tuo täytyy jonkun huollon yhteydessä pyytää tarkistamaan, että toimiiko.

Näytti jo kuvan perusteella nuo komponentit valovastuksilta, että piti tarkastaa. Mazdan valoanturi tuo on. Mittaa ulkoa tulevaa auringon lämpösäteilyä, että ilmastointi osaa auringonpaisteessa työntää kylmempää ilmaa sisään. Sisälämpötilan anturin sijainnista en päässyt pikaisella googletuksella selville.
 
Katsoppa vänkärin puolelta hanskalokeron ulkoyläkulmasta. Ainakin ei faceliftissä tuossa paikassa.
Tuota en ihan hahmottanut, mutta ohjauspyörän alapuolelta oikealta löytyi tällainen aukko:
thumbnail_IMG_9875.jpg


En yrittänyt käydä kummemmin availemaan, puhalsin pölyt pois ja suihkutin elektroniikkapuhdistussprayta perään. Ainakin omaan silmään muuttui puhtaamman näköiseksi. Täytyypi testailla miten tuo nyt toimii aurinkoisella ja lämpimällä kelillä jatkossa.
 
Tuota en ihan hahmottanut, mutta ohjauspyörän alapuolelta oikealta löytyi tällainen aukko:
thumbnail_IMG_9875.jpg


En yrittänyt käydä kummemmin availemaan, puhalsin pölyt pois ja suihkutin elektroniikkapuhdistussprayta perään. Ainakin omaan silmään muuttui puhtaamman näköiseksi. Täytyypi testailla miten tuo nyt toimii aurinkoisella ja lämpimällä kelillä jatkossa.
Joo no itsellä on vastaava siinä hanskalokeron vieressä, näköjään tuossa paikka on vaihtunut ohjauspyörän puolelle. Ajattelin että voisi olla samassa kohtaan kuin pykälää vanhemmassa Matukassa. Hyvä että löytyi.
 
Automaatti ilmastoinneissa on myös eroja, jotkut toimii sinne päin ja juuri tälläisillä ilmoilla kun ulkona ei ole vielä kovin lämmin, mutta aurinko lämmittää jo sisätilat kuumaksi niin ilmastointi ei osaa kunnolla jäähdyttää.

Aikanaan mk3 mondeossa sama ominaisuus, pienellä teholla viileää ilmaa kun nykyiset autot sitten taas laittaa heti kylmää ja reilusti.
 
Automaatti ilmastoinneissa on myös eroja, jotkut toimii sinne päin ja juuri tälläisillä ilmoilla kun ulkona ei ole vielä kovin lämmin, mutta aurinko lämmittää jo sisätilat kuumaksi niin ilmastointi ei osaa kunnolla jäähdyttää.

Aikanaan mk3 mondeossa sama ominaisuus, pienellä teholla viileää ilmaa kun nykyiset autot sitten taas laittaa heti kylmää ja reilusti.
Parikin mk3 mondeota oli joskus uutena käytössä, ja vieläkin yksi taitaa olla tallin (0.4 miljoonaa ajettuna) pohjalla. Jos liemet tallessa niin mondeon mk3 mallit puhaltaa kylläkin suht heti +2 asteista.
 
Parikin mk3 mondeota oli joskus uutena käytössä, ja vieläkin yksi taitaa olla tallin (0.4 miljoonaa ajettuna) pohjalla. Jos liemet tallessa niin mondeon mk3 mallit puhaltaa kylläkin suht heti +2 asteista.
Kyllä puhaltaa, mutta puhallusnopeus ei nouse riittävän suureksi omaan makuun, nykyiset autot pistää puhalluksen täysille näillä ilmoilla kun ulkona viileää, mutta sisällä +40c kun aurinko lämmittänyt.
 
Kyllä puhaltaa, mutta puhallusnopeus ei nouse riittävän suureksi omaan makuun, nykyiset autot pistää puhalluksen täysille näillä ilmoilla kun ulkona viileää, mutta sisällä +40c kun aurinko lämmittänyt.
Jotain ongelmaa sitten. Kunnossa oleva mk3 puhaltaa suht lujaa ja kylmää.
Olisko jotain niitä lämmityslaitteen läppiä jumissa tai sisäilman suodatin tukkeutunut. Sisäkenno kasvanut sientä täyteen ?
 
Jotain ongelmaa sitten. Kunnossa oleva mk3 puhaltaa suht lujaa ja kylmää.
Olisko jotain niitä lämmityslaitteen läppiä jumissa tai sisäilman suodatin tukkeutunut. Sisäkenno kasvanut sientä täyteen ?
Ei, kun sitten kun oikea helle ulkona, puhalsi kyllä täydellä teholla kylmää.
 
Kyllä puhaltaa, mutta puhallusnopeus ei nouse riittävän suureksi omaan makuun, nykyiset autot pistää puhalluksen täysille näillä ilmoilla kun ulkona viileää, mutta sisällä +40c kun aurinko lämmittänyt.
Ainakin mulla on ranskalaisissa(ainakin kahdessa toinen vm. 2007 ja toinen vm. 2013) ollut juuri tuota ongelmaa kun ulkokeli ei ole vielä lämmin. Olen aina sitä pitänyt ominaisuutena. Ja tottunut siihen että kylmemmillä aurinkoisilla keleillä täytyy pyynti puottaa reilusti alaspäin. Voi olla tietysti että on ollut vikaakin, mutta en asiaa ole tutkinut juuri sen takia kun olen pitänyt sitä ominaisuutena.
 
Jossainpäin kojelautaa pitäisi olla pieni ritilä minkä takana sijaitsee sisälämpötilan tunnistin. Monesti tuo on lähes umpeen asti pölyyntynyt ja jos sen saa helposti putsattua niin kannattaa kokeilla. Melko yleinen vaiva.
Näitä lämpötila-antureita räpeltäessäni otin kaiken varalta akun irti. Eilen huomasin että akku oli aivan tyhjä. Voiko olla, että akunkenkä oli jäänyt jotenkin löysälle tai huonosti kiinni ja se olisi aiheuttanut akun tyhjentymisen? Voihan olla, että jokin muu vika on, mutta aikamoinen sattuma olisi.
 
Näitä lämpötila-antureita räpeltäessäni otin kaiken varalta akun irti. Eilen huomasin että akku oli aivan tyhjä. Voiko olla, että akunkenkä oli jäänyt jotenkin löysälle tai huonosti kiinni ja se olisi aiheuttanut akun tyhjentymisen? Voihan olla, että jokin muu vika on, mutta aikamoinen sattuma olisi.
Onko kuinka vanha akku?. Itsellä on käynyt 2 kertaa että akku on kuollut yön aikana. Eikä autossa ollut mitään vikaa, vaan akku oli purkaantunut yön aikana. Akku oli vain 5 vuotta ollut käytössä, mutta pätkäajo tappaa akun varsinkin kovilla pakkasilla.
 
Onko kuinka vanha akku?. Itsellä on käynyt 2 kertaa että akku on kuollut yön aikana. Eikä autossa ollut mitään vikaa, vaan akku oli purkaantunut yön aikana. Akku oli vain 5 vuotta ollut käytössä, mutta pätkäajo tappaa akun varsinkin kovilla pakkasilla.
Noin vuoden vanha. Viime talvena meni kovilla pakkasilla kerran niin tyhjäksi että joutui laturilla lataamaan.
 
Näitä lämpötila-antureita räpeltäessäni otin kaiken varalta akun irti. Eilen huomasin että akku oli aivan tyhjä. Voiko olla, että akunkenkä oli jäänyt jotenkin löysälle tai huonosti kiinni ja se olisi aiheuttanut akun tyhjentymisen? Voihan olla, että jokin muu vika on, mutta aikamoinen sattuma olisi.
Heitän nyt summissa vaihtoehdon, että tarkistat vielä, onko se akkukaapeli kunnolla kiinni kengässä ja kenkä kiinni akussa. Siinä irrotellessa/kiinnilaittaessa voisi vaikkapa hapertunut kaapeli murtua väännöstä. Maakaapeli myös sieltä rungon päästä.
Oletan nyt, ettei esim. auton sisävalot palaneet tuntitolkulla vikaa etsiessä.
Akun mittaus tietysti varmistaa, onko akku oikeasti kuollut. Joskus sen hiipumista ei arkikäytössä edes huomaa, vaan auto lähtee nöyrästi aina eka pyöräytyksellä käyntiin. Toista pyöritystä se ei sitten jaksaisikaan.
 
Heitän nyt summissa vaihtoehdon, että tarkistat vielä, onko se akkukaapeli kunnolla kiinni kengässä ja kenkä kiinni akussa. Siinä irrotellessa/kiinnilaittaessa voisi vaikkapa hapertunut kaapeli murtua väännöstä. Maakaapeli myös sieltä rungon päästä.
Oletan nyt, ettei esim. auton sisävalot palaneet tuntitolkulla vikaa etsiessä.
Akun mittaus tietysti varmistaa, onko akku oikeasti kuollut. Joskus sen hiipumista ei arkikäytössä edes huomaa, vaan auto lähtee nöyrästi aina eka pyöräytyksellä käyntiin. Toista pyöritystä se ei sitten jaksaisikaan.
Navat ja kengät katsoin eilen että näyttivät omaan silmään siisteiltä, kiristin molemmat kunnolla kiinni. Tässä kuva jos nyt joku siitä jotain irti saa:
thumbnail_IMG_9877.jpg

Täytyy kai pyöräyttää tuo jossain testauksessa kaiken varalta niin saa (ehkä) mielenrauhan.
 
Huomasin, että pakoputkesta tulee valkoista savua. En sitten tiedä onko vaan kondessivettä putkessa kun on ollut vain vähän ajossa vai onko kannentiiviste menossa.

Eiköhän toi valkoinen savu tule todennäköisesti kosteudesta jos ei selvästi haise glykolilta tai sitten on valittu uusi paavi!
 
Jos minua tarkoitat niin eipä kannata ruveta patentoimaan Putket: KIA CEE'D SW (ED) 1.6 (2007 - 2012) Arvatkaa muuten mitä marmorilla maksaa tuo osa?
Tilasin Aeromotors Bosalin jousto-osan jo syksyllä mutta vasta nyt sain aikaiseksi vaihtaa sen,niin eikös tuo uusi ole jotain 3-4 cm lyhyempi kuin entinen.Sain laitettua paikoilleen kun pakoputken loppuosa sopi tulemaan tuon verran eteenpäin.Saa nähdä miten tuo kestää kun on jännityksessä,toki varmaankin kannakekumit venyy ja mukautuu uuteen asentoon.Ainakin mitä kävin muutaman kilometrin lenkin heittämässä routavaurioisella soratiellä niin ei kolise kuopissa alustaan.
Taitaa olla Kialla käytössä jokin suoja-aine pulteissa ja mutterissa,tähän mennessä on kaikki alustan,jarrujen ja pakoputkiston osat auenneet ehjänä ja helpolla.Autolla kuitenkin ikää jo 17 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
Vanha Toyo ei menny katastuksesta läpi päästöjen takii. Öljy, ilmasuodatin ja pakoputki juuri vaihdettu ja auto toimii hyvin, katastusmies suositteli vaihtamaan tulpat sit jälkikatsastukseen, mikäli päästöt edelleen korkeet, edessä katalysaattorin vaihto? Sitten moottori :eek: Katalysaattori itsessään maksaa jo ihan liikaa, tulpat vaihdettu 3 vuotta sitten eikä muutenkaan ole merkkejä et olisivat ongelma mutta ne on halpaa vaihdattaa, mietityttää jos ei tulpien vaihto auta, onko vinkkejä?
 
Vanha Toyo ei menny katastuksesta läpi päästöjen takii. Öljy, ilmasuodatin ja pakoputki juuri vaihdettu ja auto toimii hyvin, katastusmies suositteli vaihtamaan tulpat sit jälkikatsastukseen, mikäli päästöt edelleen korkeet, edessä katalysaattorin vaihto? Sitten moottori :eek: Katalysaattori itsessään maksaa jo ihan liikaa, tulpat vaihdettu 3 vuotta sitten eikä muutenkaan ole merkkejä et olisivat ongelma mutta ne on halpaa vaihdattaa, mietityttää jos ei tulpien vaihto auta, onko vinkkejä?
Kerrohan mikä Toyota ja miltä vuodelta, tekniikankin voi yksilöidä. Kristallipallo ei kerro. Vin numero niin joku toyota tietäjä osaisi kertoa jopa yksityiskohtaisesti mallista.
 
Voishan tällaista omalla vastuulla kokeilla, että ~ kolmannes tilavuudesta viinaa ja uudestaan lenkin kautta päästömittaukseen.

Muutenhan se voisi olla uusi katalysaattori tai purkaamolta toinen alkuperäinen katti takuulla. Tulppien vaihtoväli löytyy huoltokirjasta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kiitos videosta. Kommentien perusteella taidan vaihtaa tulpat ja ajella sen 15km ennen katsastusta, nyt ajoin 3. Tekis myös mieli käydä ST1:sellä tankkaa vähän RE85 varmuuden vuoksi
 
Onko kokemuksia tästä?
Kestääkö jäähdytysnestettä?

Termostaatin kotelon tasopinta ei ole suora. Alkuperäinen tiiviste on metallia, jossa on molemmilla puolilla kumia. Laitoin kaksi vuotta sitten molemmille puolille lisäksi Hylomar Blueta. Hylomar ei näköjään kestänyt jäähdytysnestettä. Nyt leikkasin tuon näköisestä 25v sitten Biltemasta hankitusta arkista uuden tiivisteen ja laitoin molemmille puolille silikonia. Kuinka kauan nyt kestää? Jos ei pidä kauaa, onko parempia ideoita, kuin hankkia uuso termostaatin kotelo?
 
Onko kokemuksia tästä?
Kestääkö jäähdytysnestettä?

Termostaatin kotelon tasopinta ei ole suora. Alkuperäinen tiiviste on metallia, jossa on molemmilla puolilla kumia. Laitoin kaksi vuotta sitten molemmille puolille lisäksi Hylomar Blueta. Hylomar ei näköjään kestänyt jäähdytysnestettä. Nyt leikkasin tuon näköisestä 25v sitten Biltemasta hankitusta arkista uuden tiivisteen ja laitoin molemmille puolille silikonia. Kuinka kauan nyt kestää? Jos ei pidä kauaa, onko parempia ideoita, kuin hankkia uuso termostaatin kotelo?
Koneistat sen termostaatin kotelon tiivistepinnan suoraksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 250
Viestejä
4 899 008
Jäsenet
78 947
Uusin jäsen
Petkyns84

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom