Starglazer
Tukijäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 517
Joo, tuttu juttu että ongelma voi olla näissä kolmessa asiassa. Vaihdoin tähän jakopään (ja kannen tiivisteen) kolme vuotta sitten ja meni pitkään ilman koodeja. Ajoitus tuskin on vielä pielessä, ei ketjun kolmessa vuodessa / 30 tkm vielä pitäisi venyä.P0340 voi sitten tulla myös mekaanisesti pielessä olevasta jaosta vaikka se circuit koodi onkin.
Edit ja syypää voi olla myös kampiakselin anturi. Oskilloskooppi on suositeltava otus kun tätä selvittää.
Nokka-akselin anturin puutehan ei pitäisi estää auton käynnistymistä. Pidemmän startin kyllä koska ECU ei tiedä missä asennossa kone on ja seuraava työtahti joudutaan arvaamaan.
Kampiakselin anturi on vielä vaihtamatta, viimeksi vika oli selkeästi nokka-akselin tunnistimessa koska sen vaihtamalla toimi taas. Skooppia ei satu itsellä olemaan, muutenkin pitää hinauttaa rotisko korjaamolle jos ei nokan ja kampuran anturien vaihtamalla ala toimimaan. Uusia antureita on huomenna kolme kappaletta joten niitä voi vaihdella huoletta

E: Kampiaksenin anturista pitäisi kai tulla koodi P0335. Toki voihan se olla ettei oikeasti kuitenkaan tule.