Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite laitan automaatti käsijarrun pois päältä talveksi ja aina tasasella jätän vain vaihteen varaan, käsijarru vain jos rinteessä pysäköintiHyvä huomio, kokeilen olla laittamatta käsijarrun päälle ja katson toistuuko tämä
Melkosta paskaa. Palat ei ruostu levyihin kiinni. Siellä voi olla käsijarruvaijeri ruosteessa.
Jaha, asiasta täysin tietämätön laukoo mielipiteen.Melkosta paskaa. Palat ei ruostu levyihin kiinni. Siellä voi olla käsijarruvaijeri ruosteessa.
Kerran tein tyhmästi ja käytin auton talvella autopesussa jotta naapurien ilona olisi puhdas auto ulkomaan matkan ajaksi. Jätin pesun jälkeen käsijarrun päälle. Kaksi viikkoa myöhemmin ne oli niin jumissa, että jarrukengistä irtosi palat ja kiilautui sinne rummun sisään todella tiukasti. Jarrulevyä sai vääntää yli metrin vivulla täysin voimin jotta lähti irtoamaan. Oli luovuttaminen aika moneen kertaan lähellä.Jaha, asiasta täysin tietämätön laukoo mielipiteen.
Kyllä palat voivat ruostua kiinni, tästä on usean kymmenen vuoden kokemus. Voivat ruostua vaikka käsijarru olisi vapaana, olettaen että käsijarru on jarrusatulassa, eikä erikseen kengillä kuten osassa Toyotia. Suolaloska vielä talvella tehostaa ilmiötä.
Yhdessä Almerassa piti pahimpien loskakelien aikaan puhaltaa takalevyt paineilmalla kuivaksi.
Auton etupäästä kuuluu pieni kolahdus kun renkaat laittaa linkkuun oikealle, vasemmalle kääntäessä ei äännä. Joskus saattaa ääntää vaikkei ole renkaat ihan linkussa, jos sopivasti johonkin epätasaisuuteen ajaa. Syheröisellä tiellä tuntuu etupää rämisevän normaalia enemmän. Ainakin kuskin paikalla istuessa äänet tuntuu tulevan aika selvästi vasemmasta etukulmasta. Tasaisella tiellä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä. Mitähän arvelette olevan menossa rikki näillä oireilla? Autona Civic Sedan 2009.
Pääsin vähän tarkemmin autoa syynäämään ja jousihan siellä oli poikki, ison palasen nyppäsin alapäästä irti.
Enää ei auto rämise epätasaisella tiellä, mutta pikkusen naksahtaa ku vetää renkaat linkkuun oikealle. Jousestahan se ääni aika varmasti tulee, kun siitä pala puuttuu.
Onko tämä mitenkään kiireellinen korjattava, kun ei ilmeisesti katsastuksessakaan aina näitä katkenneita jousia huomata?
Aina kannattaa testata startti irtaallaan, ennen takaisinlaittoa. Vaihdoin solenoidin, mutta ei lähtenyt vieläkään pelaamaan. Täytyy vielä vaihtaa uudet hiilet ja puhdistaa, josko se sitten.
Juuri sen takia kokeilinkin vielä startin toimintaa tuossa maassa ennen takaisin laittoa, saan poissuljettua vian muualta virtapiirissä.Itsekin tein samaa jumppaa starttien kanssa, kunnes löytyi vika poikki hapettuneesta moottorin maadoituskaapelista. Näytti ehjältä, mutta sormella tökkäämällä mureni käsiin. Kannattaa tarkastaa.
Kantsii myös olla startti kiinni jossain kun lyö kaapelit kiinni. Voi potkasta muuten iloseen ja sit on kaapelit pitkin pitäjää.Juuri sen takia kokeilinkin vielä startin toimintaa tuossa maassa ennen takaisin laittoa, saan poissuljettua vian muualta virtapiirissä.
Joo hyvä se vähä on jalalla pidätellä pakallaan.Kantsii myös olla startti kiinni jossain kun lyö kaapelit kiinni. Voi potkasta muuten iloseen ja sit on kaapelit pitkin pitäjää.
Oven johtosarja kannattaa ainakin tarkistaa. Voi tietysti olla vika ihan mikrokytkimessäkin, joka ei päästä ovia lukkoon luullessaan olevansa auki.Volvo V70 -08 mark III. Keskuslukko, tai mitkään lukot ei toimi, eli auto on aina auki ja sisävalot palaa. Mittaristo kertoo että repsikan ovi on auki.
Tuollaista mahdollista ongelmapesää olen ehkä ostamassa. Kenelläkään tarkempaa tietoa missä vika?
Itsellä ollut mark I missä ilmeisesti tai ehkä lukot ja hälytin sekoili huolella jonkun tai joidenkin mikrokytkimien takia. Asiaa en sen enempää jaksanut tutkia, revin vaan polttimot sisältä irti. Sen sai sentään avaimella lukkoon. Mutta sitä virhettä ei pitänyt tehdä että jättäisi avaimet virtalukkoon ja paiskaisi ovet kiinni, koska "klonk" ja ovet lukossa...
Mutta mites toi kolmos koppainen?
Todennäköisesti johtosarja tai mikrokytkin vika. Eli joko johtosarjan korjaus tai lukkolaitteen vaihto. Halpoja hommia, jos itse tekee.Volvo V70 -08 mark III. Keskuslukko, tai mitkään lukot ei toimi, eli auto on aina auki ja sisävalot palaa. Mittaristo kertoo että repsikan ovi on auki.
Tuollaista mahdollista ongelmapesää olen ehkä ostamassa. Kenelläkään tarkempaa tietoa missä vika?
Itsellä ollut mark I missä ilmeisesti tai ehkä lukot ja hälytin sekoili huolella jonkun tai joidenkin mikrokytkimien takia. Asiaa en sen enempää jaksanut tutkia, revin vaan polttimot sisältä irti. Sen sai sentään avaimella lukkoon. Mutta sitä virhettä ei pitänyt tehdä että jättäisi avaimet virtalukkoon ja paiskaisi ovet kiinni, koska "klonk" ja ovet lukossa...
Mutta mites toi kolmos koppainen?
Hubon auto hoitaa kunnolla tehtynä.Todennäköisesti johtosarja tai mikrokytkin vika. Eli joko johtosarjan korjaus tai lukkolaitteen vaihto. Halpoja hommia, jos itse tekee.
Todennäköisesti johtosarja tai mikrokytkin vika. Eli joko johtosarjan korjaus tai lukkolaitteen vaihto. Halpoja hommia, jos itse tekee.
Esim. -08 S80 Volvon takaluukun koko johtosarja maksoi Volvolla 60€. En viitsinyt alkaa vanhaa turaamaan.En mä itse osaa, menee vaan huonommaksi jos ite kosken. Hovimekaanikko on näitä varten. Hmm.. olihan tuossa mun entisessäkin volvossa johtosarjavika, tosin vaan takaluukussa, alkoi jarruvalot sekoilemaan, mutta kaveri tinasi kuntoon - ja oli sitä kuulemma ennenkin korjailtu. Toivottavasti johtosarja ei ole mitään VAG hintaista kuten yhdessä Beetlessä minkä myin tai korjattavissa, mutta arvaahan sen missä kohtaa vika voi olla.
Esim. -08 S80 Volvon takaluukun koko johtosarja maksoi Volvolla 60€. En viitsinyt alkaa vanhaa turaamaan.
Taitoskohdastahan nuo rikki menee, ei ole johdot enää samaa laatua kuin 90-luvulla.
Hohhoijaa, viime kesänä laitettu jakopään hihna vaimon autoon, Vulva V50 siis ja onkohan vuosimalli 2009 tjsp. No, rupesi tuossa pitämään "vähän" ylimääräistä ääntä ja saatiin vietyä tänään pajalle niin eikö vittu laturi ja ilmastoinnin kompura vetele viimeisiään, ja 1600e korjausarvio. Onko nämä todella näin kalliita vehkeitä, mitä helvettiä? Ei oikein kehtais tommosia summia enää laittaa noin vanhaan romuun vaikka tossa ole edes 200k mittarissa viel mut vittu että vituttaa...
Hohhoijaa, viime kesänä laitettu jakopään hihna vaimon autoon, Vulva V50 siis ja onkohan vuosimalli 2009 tjsp. No, rupesi tuossa pitämään "vähän" ylimääräistä ääntä ja saatiin vietyä tänään pajalle niin eikö vittu laturi ja ilmastoinnin kompura vetele viimeisiään, ja 1600e korjausarvio. Onko nämä todella näin kalliita vehkeitä, mitä helvettiä? Ei oikein kehtais tommosia summia enää laittaa noin vanhaan romuun vaikka tossa ole edes 200k mittarissa viel mut vittu että vituttaa...
Näissä on ainakin joissakin moottorivaihtoehdoissa apulaitehihnat reititetty niin, että kampiakseli pyörittää kompuraa ja kompuran toinen hihnapyörä sitten laturia. Omassa leikkasi kompuran hihnapyörä kiinni ja tällöin on näppärästi myös laturi pois pelistä.Voi olla pelkkä laturin hihnapyörä (vapaakytkin), pitää aika merkillistä ääntä hajotessaan. Ilmastoinnin kompuran ei pitäisi edes pyöriä näillä nollakeleillä.
Voi olla pelkkä laturin hihnapyörä (vapaakytkin), pitää aika merkillistä ääntä hajotessaan. Ilmastoinnin kompuran ei pitäisi edes pyöriä näillä nollakeleillä.
Jarrupalan akustinen kulumisvaroitin sisä vai ulkopuolelle?
Ei liene merkistystä, mutta varmaan kannattaa laittaan sille puolelle kummassa on kuluneempi jarrupala?
Volvo V70 -08 mark III. Keskuslukko, tai mitkään lukot ei toimi, eli auto on aina auki ja sisävalot palaa. Mittaristo kertoo että repsikan ovi on auki.
Tuollaista mahdollista ongelmapesää olen ehkä ostamassa. Kenelläkään tarkempaa tietoa missä vika?
Itsellä ollut mark I missä ilmeisesti tai ehkä lukot ja hälytin sekoili huolella jonkun tai joidenkin mikrokytkimien takia. Asiaa en sen enempää jaksanut tutkia, revin vaan polttimot sisältä irti. Sen sai sentään avaimella lukkoon. Mutta sitä virhettä ei pitänyt tehdä että jättäisi avaimet virtalukkoon ja paiskaisi ovet kiinni, koska "klonk" ja ovet lukossa...
Mutta mites toi kolmos koppainen?
Kuten jo muutkin sanoivat, hyvin todennäköisesti jommalle kummalle etuovelle johtavassa johtosarjassa vikaa.
Ovi irti, lähtee aika helposti muutaman mutterin avaamalla, ovea irroittamatta ei oikein häävisti mahdu turaamaan siellä välissä. Sen jälkeen siinä on sellainen kumilutku johtosarjan päällä suojana auton puolella, sitä pitää vetää sivuun ja yleensä ongelma on heti tässä kohtaa näkyvissä. Siinä on nippusiteitä johtonipun ympärillä ja jonkun nippusiteen kohdalta on yleensä eristeet rikki kaapeleista ->johdot oikosessa. Aika helpolla tuon korjaa, ei tähän mitään järkeä ole alkaa johtosarjoja vaihtamaan tuollaisen takia, aika paljon isompi jumppa siinä on. Tuo on näissä erittäin yleinen (mutta ei ainoa) vikapaikka.
Tänään käväisin tutulla korjaamolla ja kerroin ongelman. Sen verran tarkemmin nyt vilkaistiin että sähköikkuna toimii, sähköpeili toimii, kaiutin toimii. Ja se lukkonappulakin liikkuu painaa sitten jommankumman oven keskuslukosta. Tuo nyt sitten viittaisi siihen lukkosydeemiin mikä lukittuu B pilariin.
Kun sähköt sentään toimii kuten pitääkin.
Tuossa iltahämärässä pistin vähän putsausröppöä siihen, kyllähän se nappi alas menee ja k-lukon napista nousee ylös. En huomannu vaan kokeilla että aukeaako se "lukossa"ollessa ollessa vai mitä tekee. Pitää tuo vielä huomenna kattoa kun tuli nyt mieleen.
Kyllä se johtosarja kannattaa silti tsekata.
Itsellä ainakin oli kaikenlaista ongelmaa ovessa, että aika moni toiminto toimi ihan normaalisti, osa vain ajoittain ja osa ei ollenkaan.
Johtosarja siellä oli sitten risana ja tosiaan täysin eri merkki ja malli niin johtosarjaviat on monella merkeillä ongelma.
No, tänään kävin marmorilla kysymässä em. testailuilla mainittuna, niin sanoi että varmaankin se lukon yksikkö, hinta 350€ osa tais olla 220€. (voi olla että tulis kuntoon, mutta koska marmori kysely niin..)
Sitten kävin vielä myöhemmin tutulla toisella mekaanikolla, niin tämä sanoi että voi olla se, tai sitten tosiaan joku muu mikrokytkimistäkin voi tehdä tuota. Joten nyt on jo kolmesta paikkaa kysytty.
Johtosarja muistaaksi 500-700€
Satasien osia ei paljon kannata 80€/h tuntiveloituksella diagnosoida vaan vaihtaa kokemusperäisesti todennäköisin.Nämä on vähän sellaisia, että ei oikein välttämättä kannata korjaamolla teettää, vaikka olisi "tuttukin". Kyllähän se vika usein korjaantuu jossakin vaiheessa kun riittävän paljon osia vaihdetaan (tai ei välttämättä sittenkään). Korjaamohan mielellään vaihtaa kyllä ensin kaikki kalliit osat sinne mitkä vähänkin liittyy aiheeseen.
Jos ei omat (tai kotimekaanikkokaverin) kyvyt tai mielenkiinto riitä tutkimaan ja korjaamaan, kannattaa ehkä jättää välistä. Kun sitten taas sinnikäs kotimekaanikko voi saada tuon korjattua käytännössä ilmaiseksi tai pikkurahalla nyt kuitenkin.
Nämä on vähän sellaisia, että ei oikein välttämättä kannata korjaamolla teettää, vaikka olisi "tuttukin". Kyllähän se vika usein korjaantuu jossakin vaiheessa kun riittävän paljon osia vaihdetaan (tai ei välttämättä sittenkään). Korjaamohan mielellään vaihtaa kyllä ensin kaikki kalliit osat sinne mitkä vähänkin liittyy aiheeseen.
Jos ei omat (tai kotimekaanikkokaverin) kyvyt tai mielenkiinto riitä tutkimaan ja korjaamaan, kannattaa ehkä jättää välistä. Kun sitten taas sinnikäs kotimekaanikko voi saada tuon korjattua käytännössä ilmaiseksi tai pikkurahalla nyt kuitenkin.
Mitähän kummaa sarjaa tai muuta legendaa ny on oltu vaihtamassa.
Tukilaakerit: Joku näistä x2, onko kaikissa molemmat 2 osaa?
SNR Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri KB674.03
SNR Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri KB674.03aeromotors.fiKYB Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri SM1052
KYB Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri SM1052aeromotors.fi
Pitäisi 2011 Facelift 1.8 Civic tehdä iskariremontti eteen ja tuli kysyttyä tarjous ohimennen tuosta, vastaus oli luokkaa tonnin seteli . Tuosta lähdin katselee netistä osia ja tarjouksessa suunnilleen tuplahinnat palikoille (yht n. 600), joten ajattelin kokeilla miten onnistuisi ensimmäinen isompi tilaus ulkomailta.
Vaikka yleensä melko hyvin pysyn perillä näistä niin täytyy myöntää että nyt menee vähän sormi suuhun näiden tarkimpien detaljien kanssa, olisiko jollain fiksummalla heittää kommenttia, ostoslista löytyy spoilerista.
Eli kiinnostaa puuttuuko ostoslistasta jotain olennaista, sekä jos jollain on antaa jotain fiksumpaa kommenttia noista listalta löytyvistä jousista: Mikä näistä on todennäköisin oikea valinta, kun rekisteriotteesta en ainakaan löydä oikein merkintää joka osuisi tuohon 'Sport' 'Executive' tms.? Ja voiko väärällä valinnalla mennä kuinka fataalisti pieleen? Olen koittanut katsoa tuolta varaosa-topicista hyviä merkkejä ja vältellyt hinnat-alkaen tavaraa tarkoituksella.
Iskarit ja suojakumit:
https://aeromotors.fi/kataloog/article/1516671/313-591-sachs etuiskari vasen
SACHS Iskunvaimennin 313 592 etuiskari oikea
KYB Pölysuojasarja, iskunvaimennin 910132 suojakumit
Jouset: joku näistä x2, mikä ero?
Tukilaakerit: Joku näistä x2, onko kaikissa molemmat 2 osaa?
SNR Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri KB674.03
SNR Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri KB674.03aeromotors.fiKYB Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri SM1052
KYB Korjaussarja, jousijalan tukilaakeri SM1052aeromotors.fi
Muuta: kallistuksenvakaaja x2 + öljynsuodatin
LEMFÖRDER Tanko, kallistuksenvaimennin 35414 01
LEMFÖRDER Tanko, kallistuksenvaimennin 35414 01aeromotors.fi
Laita aeromotorsille sähköpostia tai chattia ja kerro mitä osia haluat ja autosi rek.nro. ne antaa sulle ihan osanumerot joilla hakea noita niin ei tartte arpoa. Itse viimeksi kysyin myös mitä muuta roipetta tarvii tai on suositeltavaa vaihtaa ns. pääosan lisäksi ja kertoi nekin. Niillä on oikein hyvä palvelu.
Tähän päivitystä. Lämmittimen merkki vaihtui, ei ole ollut ongelmia nyt reilu 2kk. Normaaliin tapaan käytetty.Tämä tapaus saa kyllä mielenkiintoisia piirteitä, eilen vaihdettu uusi vastus. Aamulla piuhaan, purina kuuluu eli lämpiää, sitten iltapäivästä uudestaan piuhaan niin ihan mykkä, liikkeessä todettiin vastus rikki. Normaalilla alkuperäisellä Calix piuhalla töpselissä kiinni. Jännitteet pistorasiassa ok, maadoitukset ok . jännitteet ok tyhjänä ja kuormituksessa ja kaikki muu toimii, sisälämppäri ja kaikki muutkin vehkeet pistorasiassa mitä nyt käyttänyt joten siitä nyt ei varmaan vikaa ainakaan tähän löydy. Mitanneet autonkaapelit eilen, olivat ehjät ja ilmanneet nestekierron,
Eilen vaihdettu hajonnut vastus oli päällepäin ihan uuden näköinen, mutta virta ei kierrä. Onko nyt calix vastukset yksinkertaisesti sontaa, eivätkö kestä tätä oikeaa pakkasta vai voiko vastuksessa tapahtua jotain lämpölaajenemista niin katkeaa vai tosissaan tuommonen eriste ongelma? Eikä ole missään pätkivässä virrassa kiinni. Calix sisälämmitin kyllä hurisee normaalisti ja siinä ei mitään toiminto ongelmia. Netissä näkyy juttuja että joillain ollut vähän samanlaisia ongelmia aina välistä. En tiiä itkiskö vai naurasko.