- Liittynyt
- 01.02.2017
- Viestejä
- 830
Ei kai perinteiset öljypumput juuri hajoa mutta onkos tuossa jo nykyisen pyhän paastökauppaoptimoinnin inspiroimana muuttuva kuormitteinen öljypumppu? Mistä tahansa saa rikkimenevän kunhan siitä tehdään tarpeeksi monimutkainen.Onko öljynpaineongelmaa tullut jollain täällä vastaan ja millä tuli kuntoon? Onko esimerkiksi öljypumppuja hajonnut? Itselleni ei aikaisemmin ole tullut eteen kumpaakaan, kunnes nyt osui omaan nilkkaan.
Työn alla tapaus jossa öljynpaineet kuumana @2000 rpm 1 bar, kylmänäkin alle 2 bar. Uudet öljyt koneessa ja suodatin uusi alkuperäinen.
Öljypohja käytetty irti ja imuputki tarkastettu, ei tukoksia. Mitähän seuraavaksi keksisi? Öljypumppu vaihtoon? Kone vaan niin väljä ettei mitään järkevää tehtävissä? 1.4 TSI ketjukone kyseessä.
Joo on. Netistä:
" Minun ymmärtääkseni tässä 1.2 tsi (palkittu vuoden mooottori) moottorissa öljypumppu on mallia vakiopainepumppu, eli olosuhteista riippumatta öljynpaine pidetään vakiona . Päinvastoin kuin perinteisissä tilavuusvirtapumpuissa joka on mitoitettu yli todellisen tarpeen ja öljynpaineen noustessa sitä "ajetaan" vasten ylipaineventtiiliä. Tästä tietenkin etuna parantunut polttoainetalous.
Kaikissa ketjullisissa TSI-moottoreissa on duo-centric-öljypumppu, joka yrittää pitää öljypaineen 3,5 bar kautta kierrosalueen jousikuormitteisella läpällä. Kylmällä öljyllä tuo kääntyy minimituottoasentoon vähentäen öljyn virtausta, jolloin suurempi osa öljystä valuu jo heti pumpussa takaisin öljypohjaan".
Eniten ajettu TSI ilman hajoamisia? - Sivu 2

