Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse teen niin että sisälokasuojat pois. Muovihelmoja ei ole.Tarkoitus tehdä vähän ruosteenehkäisyä pyöräkoteloihin, kannattaako alustamassan alle laittaa kotelosuojaa vai pelkkä massa? Ensin siis putsaus paskasta ja irtoruosteesta, löytyy Motoxin spray kotelosuoja/alustamassaa ja Tectyl siveltimellä levitettävää alustamassaa.
Kotelosuojaa massan alle. Toimii eräänlaisena tartuntana.Kaipa tuota voi kumimaiseksi kutsua, mietin vaan kun tuo kotelosuojahan ei ns kunnolla kuivu vaan jää vahamaiseksi ettei sinne alle jää mitään muhimaan kun laittaa massan päälle.
Edit: Löytyykin myös ruostepohjamaalia, olisikohan se parempi vaihtoehto?
Nopeella googlella löyty tollanen lanka:Olisi vähän mystisempää probleemia tarjolla.
Alla Citroen C5 HDi 2.2 vm. 2013, jonka olen omistanut puolisentoista vuotta. Tuli tässä helteillä tuli huomattua, että ilmastointi ei pelaa. Viime kesänä pelasi vielä ihan ok, joten tuumasin että varmaan vaan kylmäaineet vähissä. Kävin tien päällä jossain Nyrkki & Paja - korjaamossa täyttöhuollossa, jossa ilmoitettiin että täytettiin, mutta ei kompura ei pyöri, eli eipä tule kylmää vieläkään. Mutta se ois 78€ kiitos. Noh, vitun perse, ei kait se auta kuin viedä sitten vakipajalle ja varmaan uutta kompuraa laittavat, tuumasin.
Eipä laittaneet. Vakipajalla kertoivat, että kompura on kunnossa ja lähtee pyörimään pakotettuna, eikä laitteistossa muutenkaan mitään vikaa. Testeri kuitenkin kertoi, että vänkärin puoleinen sisäilman lämpötila-anturi ilmoittaa autossa olevan suunnilleen lämpöä saman verran kuin auringon pinnalla, eli rontti viisi ja puol tuhatta celciusta. Autossa on kyllä ollut näillä helteillä ihan saatanan kuuma, mutta ei kuitenkaan nyt ihan noin kuuma. Epäilivät, että ilmastoinnin toimimattomuus johtuu tästä, mutta eivät osanneet äkkiseltään korjata. Se olis 98€, kiitos.
Joten elikkäs, onko kenelläkään sattumalta kokemusta vastaavista probleemista tai jopa tarkempaa tietoa mallikohtaisesti missä tuo anturi tarkemmin sijaitsee? Suosituksia PSA-erikoistuneista pajoista PKS:llä, jotka saattaisivat osata tuolle jotain tehdä otetaan myös mielellään vastaan. Tässä on nyt jo pitkälti toistasataa euroa palanut ja kuuma on saatana vieläkin, joten kiva olisi tuolle saada jotain tehtyä
Nopeella googlella löyty tollanen lanka:
Vuosimalli toki väärä mutta jos olisi saman henkinen järjestelmä.
Näyttäisi olevan sama osa (6445.VC) vielä C5 II:ssa.Joo, tuohon törmäsin itsekin. Tosin tuossa on kyllä puhe kakkoskoppasesta, joka poikkeaa kyllä kolmoskorillisesta aika monessa jutussa. Voisi toki silti kokeilla irroitella hanskalokeron ja katsoa löytyisikö tuo sensori.
Huomasinpa tuossa eilen ajellessa pienen suhinan repsikan puolelta ja totesin että ikkuna ei ole noussut ylös asti, jää pieni n. ~5mm rako. Erillis-sarjaa asentaessa totesin että ainakin moottori sinne on joskus vaihdettu, voiko se siinä jäädä jotenkin huonosti ettei ole kunnolla paikallaan yms. Toimii kyllä napista hyvin, laskee alas ja ylös mutta ylhäällä ei ihan perille mene.
Onko kellään kokemuksia samantyylisestä viasta ja miten selvisi?
Auto on Seat leon 1m vm00
No ei missään tapauksessa muu kuin ihan irtiolevat rapsuttaa pois missä on näkyvää ruostetta. Paikkailet pohjasta kohtia missä suojaus on kulunut tai joku paikka ruosteessa.Nyt on sisälokarit pois ja painepesurilla pesty, 18 vuotta sitten tehty ruostesuojaus ja ihan hyvältä näyttävät, kannattaako kuitenkin hioa pellille asti ja uudet aineet päälle?
![]()
Nyt on sisälokarit pois ja painepesurilla pesty, 18 vuotta sitten tehty ruostesuojaus ja ihan hyvältä näyttävät, kannattaako kuitenkin hioa pellille asti ja uudet aineet päälle?
![]()
Toimiiko ikkunassa yhden painalluksen nosto/lasku? Vai meneekö vain vähän kerrallaan jos hipaset lasku/nosto nappia? Jos ei, niin se on hukannu rajat, ja ne opetetaan näin:
Auto pois käynnistä, virrat päälle, Paina alaspäin nappia kunnes menee alas asti, jatka painaamista ~10s, paina ylöspäin nappia kunnes menee ylös asti, jatka painamista ~10s, virrat pois. Nyt pitäs mennä yhdellä painalluksella ylös asti eikä jäädä raolleen.
Älä hio pellille, vaan laita ohut huntu kotelosuojaa primeriksi, kuivata 24h ja pensselöi kiveniskumassa päälle.
Toimiiko ikkunassa yhden painalluksen nosto/lasku? Vai meneekö vain vähän kerrallaan jos hipaset lasku/nosto nappia? Jos ei, niin se on hukannu rajat, ja ne opetetaan näin:
Auto pois käynnistä, virrat päälle, Paina alaspäin nappia kunnes menee alas asti, jatka painaamista ~10s, paina ylöspäin nappia kunnes menee ylös asti, jatka painamista ~10s, virrat pois. Nyt pitäs mennä yhdellä painalluksella ylös asti eikä jäädä raolleen.
Mistäköhän voisi olla kyse ? Auto on luultavasti viimeistä vuotta käytössä joten suurempia investointeja ei lämmittäisi enää tehdä. Ensi viikolla on katsastus joten syytä olisi toivoa että edes tuolloin käynnistyisi ekalla tai tokalla![]()
Kato että akun miinus/pluskaapeli on tiukalla ja puhdas, tuo ilmiö tulee kun jää akunkengän kiristys napaan tekemättä.Autona vuoden 2011 Kia Picanto litranen, 175000km. Toissa viikonloppuna auto ei inahtanutkaan, akku oli vioittunut, edellinen saman mallinen akku hajosi 18kk sitten. Akku vaihdettu motomaatilla ja eteenpäin taas pääsee mutta erään pienen ongelman olen huomioinut, auto ei lähde käyntiin aivan joka kerta, virrat toimii mutta moottoria yrittäessä käynnistää, ei vain tapahdu mitään, ei edes kuule yrittävän mitään, virrat pois ja yritys kaksi, käynnistyy, välillä pitää kylläkin yrittää useamman kerran mutta toistaiseksi joka kerta olen lopulta päässyt lähtemään. Mistäköhän voisi olla kyse ? Auto on luultavasti viimeistä vuotta käytössä joten suurempia investointeja ei lämmittäisi enää tehdä. Ensi viikolla on katsastus joten syytä olisi toivoa että edes tuolloin käynnistyisi ekalla tai tokalla![]()
@VisionKato että akun miinus/pluskaapeli on tiukalla ja puhdas, tuo ilmiö tulee kun jää akunkengän kiristys napaan tekemättä.
Nyt jos keli on kuiva ja lämmin niin varmimmin toimii. Jos tulee ukkoskuuroa tai kylmää yötä tms. mistä se saa kosteutta niin käy silloinkin kokeilemassa vieläkö toimii.Kiitos kaikille vastanneille, pitääpi irroittaa napakaapelit ja mahdollisesti hiota, puhdistaa sekä kiristää. Kävin juuri hakemassa lähigrilliltä hampparin ja käynnistymisprosentti oli tällä kertaa 100% ja jos edelleenkin ongelmat jatkunevat niin tarkastella myös @kuoris neuvoja.
Nykyään on monessa vehkeessä ohuesta pellistä prässätyt akunkengät,ne voi murtua tai venyä niin että päällisinpuolin näyttää hyvältä mutta liitos on löysä ja huono.Kannattaa tarkistaa myös kaapelien toisen pään kunto.
Poraruuvi olis korjannut...Edelliseen autoon piti vaihtaa miinus akunkenkä, kun oli ohutta pelkä ja lähti murtumaan.
Poraruuvi olis korjannut...
Autona vuoden 2011 Kia Picanto litranen, 175000km. Toissa viikonloppuna auto ei inahtanutkaan, akku oli vioittunut, edellinen saman mallinen akku hajosi 18kk sitten. Akku vaihdettu motomaatilla ja eteenpäin taas pääsee mutta erään pienen ongelman olen huomioinut, auto ei lähde käyntiin aivan joka kerta, virrat toimii mutta moottoria yrittäessä käynnistää, ei vain tapahdu mitään, ei edes kuule yrittävän mitään, virrat pois ja yritys kaksi, käynnistyy, välillä pitää kylläkin yrittää useamman kerran mutta toistaiseksi joka kerta olen lopulta päässyt lähtemään. Mistäköhän voisi olla kyse ? Auto on luultavasti viimeistä vuotta käytössä joten suurempia investointeja ei lämmittäisi enää tehdä. Ensi viikolla on katsastus joten syytä olisi toivoa että edes tuolloin käynnistyisi ekalla tai tokalla![]()
En mä, mutta olen nähnyt akunkengissä pirusti poraruuveja...Poraruuveillako sä korjailet autoas?![]()
Tuleeko mieleen mitään käänteistä online varaosahakukonetta, eli jos tiedän vaikka nissanin tai toyotan varaosanumeron, niin löytyisi mihin autoon se osa voisi kuulua? Tässä tapauksessa esimerkiksi mulla on pitkä lista erilaisia varaosanumeroita öljynsuodattimille jotka sopivat erääseen työkoneen kawasaki moottoriin, olisi helpompaa suoraan kävellä vaikka motonetin tiskille hakemaan sopiva "auton" suodatin. Kyllähän se muutenkin vertailemalla ja luetteloita pläräämällä onnistuu, mutta monta kertaa muutenkin tuollainen työkalu helpottaisi.
ihan mikä tahansa verkkokauppa, jossa löytyy se nappi mistä voi tarkistaa mihin autoon osa on. vaikka autodoc. sieltä aukeaa se pitkä lista sopivista automalleista moottorineen. Hakuun syötät osanumeron, ja avaat esille kyseisen osan...
Tuleeko mieleen mitään käänteistä online varaosahakukonetta, eli jos tiedän vaikka nissanin tai toyotan varaosanumeron, niin löytyisi mihin autoon se osa voisi kuulua? Tässä tapauksessa esimerkiksi mulla on pitkä lista erilaisia varaosanumeroita öljynsuodattimille jotka sopivat erääseen työkoneen kawasaki moottoriin, olisi helpompaa suoraan kävellä vaikka motonetin tiskille hakemaan sopiva "auton" suodatin. Kyllähän se muutenkin vertailemalla ja luetteloita pläräämällä onnistuu, mutta monta kertaa muutenkin tuollainen työkalu helpottaisi.
Olen käyttänny tätä Tojotalle, esim.Tossa on OEM hakuJapanese cars online catalogs
Spare parts online electronic catalogs for Toyota, Lexuswww.epc-data.com
Jos tosiaan sähkölukko tuossa on, eikä aukea, niin joku avaava katkaisija (voinee mitata yleismittarilla) tai sitten lukko sökö.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Fordeissa on ainakin usein ollut risa mikrokytkin takaluukun kahvassa. Oireena aukeaa vain keskuslukituksella mutta ei kojelaidan napista tai takaluukun painikkeesta.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Kuuluuko sieltä luukusta mitään ääniä (eli yrittääkö lukko edes aueta)? Itsellä aikanaan v70:ssä joskus jäänyt jotain ylimääräistä sinne lukkohakasen väliin konttia kiinni lyödessä, ei meinannut aueta millään kun oli sopivasti kiilautunut kieleke jumiin.Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?Mitenkäs tuota, 2000 vm. corolla teki eilen seuraavan tempun. Auto käyntiin, kello nollasi ittensä, radio ei toimi, sisävalot ei toimi, mittariston"ovi auki" valo ei toimi, keskuslukon kaukosäätö tais hävitä kanssa. Käynnistäessä nopeus ja kierroslukumittari heittää täysille ja palautuu sitten normiin. Valoautomatiikkakin tais hävitä.
Valot toimii ja auto käy ja kukkuu normaalisti. Sulakkeet kuulemma ehjät. Ukkosta oli samaan aikaan eilen, mutta ei kai se nyt voi liittyä mitenkään?
Mittaristo siihen on vaihdettu joku vuosi takaperin kun alkuperäiseen tuli jotain vikaa, muuten ei ikinä mitään vikaa ja ollut omistajallaan melkein uudesta lähtien. Luulisi että noinkin yksinkertainen auto ei temppuilisi tuolleen.
Ideoita?
OBD nyt jossain kohtaa kun kerkeää tietysti.
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?
Jännite kyykkää kun mittarit vilahtaa kaakkoon. Onko uusi akku?
Tämä vois olla syynä. Ainakin Ford teki tuon tempun mittariston kanssa startatessa kun oli akunkenkä löysällä. Tsekkaa myös akun maadoitukset.
Ei ole esim asennettuja vetokoukkuja tai vastaavaa viimeaikoina? Vähän kaukaa haettua mutta itellä oli Fiestan kanssa jääny maapiuha löysälle takakontissa, teki mitä ihmeellisempiä temppuja sillon, kattovalot vilkkui, sammuili, eikä meinannut käynnistyä jne.
Volvo V70 (2001, ei oma auto) takakontti ei aukea. Sulakkeet on autonsta katsottu ja niissä ei ollut palaneita. Tietty tuon ikäisessä voi olla mikä vaan paskana, mutta löytyisikö täältä tietoa mitä sieltä voisi yleensä antautua?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.