Mutta heti pari viikkoa maalauksen jälkeen alko oikea etunurkka valittamaan ajossa. Sitten päästiinkin paskan pajottamisen pariin. Pyörän napa ja laakeri vaihtoon. Samassa huomasin, että takaa oli jarrulevyyn ilmestynyt aika syvä ura, joten eikun levyjä ja paloja nettikaupasta hakemaan. Syyllinen oli hajonnut takajarrupala (halpa tarvike). Kitkapinta oli murtunut puoliksi ja palan rautarunko oli rouhinut levyyn uran. *ttu!
Takapäässä parkkitutkat oli heitellly ajoittain vikaa ja vikatiheys oli kasvanu hiljalleen. Siispä samaan tilaukseen jarruosien kanssa lähti pari uutta tutka-anturia. Nämä ei ollu akuutteja, joten odotti innostusta pari kuukautta laatikon pohjilla. Marraskuussa se sitten tuli. Takapähään tutkat on helppo vaihtaa. Edessä joutuu vetämään puskurin irti. Taakse vaihtuu tunnissa kaikki. Eteen parempi varata vähintään puolikas päivä.
Samaan puuhasteluun tutkien vaihdon kanssa laitoin eteen kuraläpät, ettei kesän maalaus olisi jälleen parin vuoden päästä uudelleen edessä. Taakse olisi myös läpät olemassa, mutta en vielä laittanut paikoilleen, kun ne on aika isot ja hiukan rumat läpyskät, eikä perä ole niin pahasti ottanut osumaa. Hiekkatietä tulee kuitenkin ajeltua melko usein, joten kyljet saa hiekkapuhallusta ihan riittävästi, vaikka etuläpät onkin paikoillaan.
Autoa oli myös madallettu. Pohja raapi siellä ja täällä kiinni, eli nosto tavalliseen korkeuteen oli tehtävä, kun kuitenkin päivittäin ympäri vuoden oleva käyttökulkupeli on alla. Onneksi tässä on ilmajouset ja madallus oli tehty ohjelmallisesti, joten alkuperäisen palautus oli helppo ja sen tein melkein heti kun auton hankin pari vuotta sitten. Samainen madaltaja oli laittanut mielestään hienot pakoputken päät, jotka omaan silmään näytti aika kamalalta, plus pulttikiinnitteisinä nitisivät ja natisivat auton käydessä. Tässäkin siis palautus alkuperäiseen edessä. Onneksi tuunaaja oli kuitenkin säästänyt alkuperäiset päät ja leikkaus oli tehty leikkausjäljen perusteella puukkosahalla, joten oli helppo saada alkuperäiset takaisin paikoilleen oikeaan asentoon (olivat niin eriparia keskenään, ettei voinut erehtyä). Tutkien kuvassa näkyy nuo tuning-tötteröt paikoillaan.
Siispä puuhakkaana helmikuun päivänä pudotin putken takapään pois alta ja hitsailin alkuperäiset päät takaisin paikoilleen. Nyt sopii omaan silmään paremmin ☺