- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 412
Apua kaivattaisiin näin autojen ongelmista suurempia ymmärtämättömänä. Eli VW Golf mk4 1.6 bensakoneella vuotanut jäähdytinnestettä jo muutaman vuoden ajan. Vajaa 3 vuotta sitten muun huollon yhteydessä ensimmäisen kerran pyysin katsomaan, silloin vielä vähäistä, vuotoa ja diagnoosina oli vesipumppu. Vaihdatin vesipumpun ja jakohihnan kun hihnan vaihto olisi ollut piakkoin muutenkin edessä. Huollossa sitten kuitenkin sanottiin ettei vesipumppu ollut vuotanut, ja toden totta vuoto jatkui aivan kuten ennenkin. Autoa on nyt tuon jälkeen kolmesti joko muun huollon yhteydessä tai nyt viimeisimpänä ihan asiasta pyydetty tutkimaan. Joka kerta huolto todennut silmämääräisellä tarkastelulla, että syynä on vesipumppu. Toki vesipumppu voi tässä vaiheessa ollakin vaikka jo rikki, mutta kyllähän tuola jokin muukin täytyy olla vikana kun vuoto ei jo kertaalleen vesipumpun vaihtamalla korjaantunut.
Vuoto on siis sellainen että kesällä ei juurikaan vuoda, mutta kelien kylmetessä pahenee. Vuotaa myös moottorinlämmitintä (letku) käyttäessä, tuolloinhan vesipumppu ei kaiketi edes pyöri? Nyt vuoto alkaa olla sitä luokkaa että kerran 1-2 viikossa saa lisätä nestettä vaikka ei edes olla kuin -5 lämpötiloissa. Miten tätä asiaa kannattaisi lähestyä ja millaisen liikkeen puoleen kääntyä kun ainakaan euromasterilta sekä "lähipajalta" ei ole apua löytynyt? Eivät tosiaan ole mitään muuta tutkimusta tehneet kuin silmämääräisen katselun perusteella todenneet vesipumpun varmaksi syylliseksi. Auton arvo toki niin alhainen, ettei koko moottoritilaa kannata purkamaan alkaa vian löytämiseksi, mutta voiko tuollaista vuotoa jotenkin järkevästi tutkia?
Ilmeisesti vuodon täytyy olla ainakin lähellä vesipumppua jos se sen vialta silmämääräisesti vuotojälkien perusteella aina näyttää.
edit. Niin ja auto sijaitsee Oulu-Raahe alueella, jos joku tietää jonkun firman jonka puoleen kannattaisi tällaisessa kääntyä.
Vuoto on siis sellainen että kesällä ei juurikaan vuoda, mutta kelien kylmetessä pahenee. Vuotaa myös moottorinlämmitintä (letku) käyttäessä, tuolloinhan vesipumppu ei kaiketi edes pyöri? Nyt vuoto alkaa olla sitä luokkaa että kerran 1-2 viikossa saa lisätä nestettä vaikka ei edes olla kuin -5 lämpötiloissa. Miten tätä asiaa kannattaisi lähestyä ja millaisen liikkeen puoleen kääntyä kun ainakaan euromasterilta sekä "lähipajalta" ei ole apua löytynyt? Eivät tosiaan ole mitään muuta tutkimusta tehneet kuin silmämääräisen katselun perusteella todenneet vesipumpun varmaksi syylliseksi. Auton arvo toki niin alhainen, ettei koko moottoritilaa kannata purkamaan alkaa vian löytämiseksi, mutta voiko tuollaista vuotoa jotenkin järkevästi tutkia?
Ilmeisesti vuodon täytyy olla ainakin lähellä vesipumppua jos se sen vialta silmämääräisesti vuotojälkien perusteella aina näyttää.
edit. Niin ja auto sijaitsee Oulu-Raahe alueella, jos joku tietää jonkun firman jonka puoleen kannattaisi tällaisessa kääntyä.