Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Skoda Roomsterissani on takalasinpyyhkimen moottori 1 vuoden vanha. Nyt on ilmennyt sellaista, että lasin pyyhkiminen jää kesken, ja pyyhin jumittuu väärään asentoon keskelle takalasia. Viiksestä kytkintä painamalla pyyhin alkaa taas toimia, ja palaa normaaliasentoon.
Sinne on päässyt vesi sisään. Se turmelee sammutus, keskitys elektroniikka kortin. Kyseistä moottoria on monessa muussakin autossa. Tunnettu ongelma akselilla ei ole kunnollista stefaa. Romanialais tehdas suunnittelee ja painaa kasaan. Ainakin 20 vuotta tiedossa ollut ongelma ko tehtaan tuotteessa. Ja monessa itä Euroopan virityksessä sama komponentti. Halvinta kuraa. Euron hintaisen stefan puuttumisen vuoksi.

Mutta kun ollaan Euroopassa niin asia ei kiinnosta ketään.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.

Jakopää ja kaikki liikkuva uusiksi. Suht helppo homma tuossa Audissa. Vaikkakin aikaa vievä.
Jos omassa käytössä niin varmista että aitoja audi osia tiskiltä. Esim skf feikki laakereita liikkeellä, remmit myös kopio listalla eräässä isossa yleis romu kaupassa.
 
Jakopää ja kaikki liikkuva uusiksi. Suht helppo homma tuossa Audissa. Vaikkakin aikaa vievä.
Jos omassa käytössä niin varmista että aitoja audi osia tiskiltä. Esim skf feikki laakereita liikkeellä, remmit myös kopio listalla eräässä isossa yleis romu kaupassa.

Jaa, miksi myös jakopää?
 
Tuskin auto jaksaa muutenkaan enää sinne parin vuoden päähän niin ihan sama...
 
Pitkittäisten tukivarsien puslat on nyt vaihdatettu foordiin, mut kulmia ei voinu säätää takarenkaista. Säätöpulttit on niin ruosteessa et merkkiliikekin löi hanskat tiskiin, todnäk katkee jos enempää voimaa käyttää. Samal ehdottivat takajarrupalojen vaihdon 175e, kun yllätys yllätys pinta taas irronnut. Mut ne vaihdoin jo itse tos katokses, motonetist sai uudet palat 25eurolla.
 
Pitkittäisten tukivarsien puslat on nyt vaihdatettu foordiin, mut kulmia ei voinu säätää takarenkaista. Säätöpulttit on niin ruosteessa et merkkiliikekin löi hanskat tiskiin, todnäk katkee jos enempää voimaa käyttää. Samal ehdottivat takajarrupalojen vaihdon 175e, kun yllätys yllätys pinta taas irronnut. Mut ne vaihdoin jo itse tos katokses, motonetist sai uudet palat 25eurolla.
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
 
V50 "Volvoon" vaihtelin etupyöränlaakerin. On tuo foordin konstruktio kyllä yks idioottimaisuus.
Toki ei tuossa mikään vastustanut, vanha pois ja uus tilalle.
 
Löytyykö ideoita Kovilin irroitettavan vetokoukun irrotukseen? Sen verran sain jo aikaiseksi, että moskalla nuijin kahvan poikki. Wd40 läträäminen ja kaasutoholla kuumentaminen ei tuota tulosta.
 
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Kuvittelis et marmorilla olisi sellainen käytössä jos kohta on sovelias. Totesivat tiskillä et liikaa riskejä, pultti katkeis tai menis tunteja ja uusia osia ettei oo kannattava. Kulmat on kohtuulliset, mut ei ihan arvoissaan
 
Viimeksi muokattu:
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Induktiokuumennin ei auta oikeastaan mitään siihen paikista paskamaisimpaan tilanteeseen mikä läpipultattavien puslien kanssa tahtoo käydä.

Eli kun pultti ruostuu yhdeksi puuksi sen puslan läpi menevän teräsholkin kanssa niin siinäpä sitä sitten ollaan
 
Jäi epäselväksi että mikä siinä on idioottimaista?
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
 
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.

Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
 
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.

Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
Siis on siellä olassa yksi pultti mikä puristaa sen iskarin ympärille. Osaavat joskus olla kohtuu hyvin ryytyneet tolppaan kiinni.
 
Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
 
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.



No nii, nyt on Audi taas kunnossa. En sittenkään laittanut keulaa ns. huoltoasentoon, vaan tein homman yläkautta. Ensin ilmaputki pois välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliltä, sitten pari litraa jäähdytysnestettä pois (talteen, kun ei ollut jemmassa uutta ja piti saada ajoon) ja laturin viereinen vesiletku pois, paisuntasäiliötä vähän sivuun, ja sitten laturi pois. On kyllä tiukka synnytys saada se ulos tässä mallissa. Sitten moniurahihnan kiristimen vaihto onkin aika helppo homma. Vaihdoin samalla laturiin sen vapaakytkimen ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja nesteet takaisin paisariin.

Laturi oli niin supertiukka menemään paikalleen (= mahdoton), että tunnin ähellyksen jälkeen uudestaan synnytystuskia ja piti sipaista laturin korvakkeista vajaa millin kymmennys rälläkällä, ja silti oli tiukka menemään paikoilleen.

Nyt kehrää kuin uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
 
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
Leimaukko vaan todella suurella todennäköisyydellä ei pistä leimaa paperiin kun nuo väliliitokset on kiellettyjä virallisesti. Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
 
Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
 
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
 
Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät.
Joo, niin on. Helpottaa kokoonpanoa tehtaalla. Mulla vedettiin uudet putket tankin sivuitse Saabissa kun ei viitsitty tankkia alkaa pudottamaan. Hyvin kelpasi leimalla. Eihän niitä siten kannatakaan vetää, että ovat ensimmäisenä kiinni ottamassa.
 
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
N16 almera 2001, 2014 putosi täysi tankki pannoista läpi. Juuri katsastettu. 50 vauhdista tankki jatkoi yksinään vastaan tulijoiden kaistalle. Onneksi ei kukaan kuollut.
 
Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla on :beye: Noh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla :tup:
 
Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla on :beye: Noh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla :tup:
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
 
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
Se itse asiassa kävi itselläkin mielessä mutta avaimen renkutus ei vaikuttanut yhtään mitään. Lisäksi startti vaihdettu uudelleen kunnostettuun 2016 reilu 100 tkm sitten ja virtalukon pohja ei ole oireillut ikinä mitenkään. Startti ei maksa paljon mitään ja on kuluva osa, pienellä uhkapelillä tilasin jo sen.
 
kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.

Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
 
Kyllä sinne voi pidemmät ja/tai jäykemmät vieterit laittaa, tosin tuo 5 sentin ero lepotilassa ei välttämättä taivu vielä 5cm eroksi korkeudessa autoon asennettuna.
 
kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.

Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
 
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..
 
Niin ja sitten korttipakkaa sekoittaa just noi JPgroup maxgear paskeet, joiden kanssa aivan arpapeliä minkälainen se jousi loppujen lopuksi on. Muistan joskus Fiestaan vaihtaneeni pariin kertaan jouset kun aina joko keula tai sit perä jää joko liian alas tai ylös ja näyttää typerältä. Oli jotain hinnat-alkaen jousia.
 
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..

Vilkaisin mielenkiinnosta valmistajan varaosajärjestelmästä, että huonontien verio on olemassa ja siihenkin on taakse 10 eri jousta riippuen auton painoluokasta. Tarvitaan ihan auton yksilökohtaisia tietoja, että sieltä voi oikean varaosakoodin kertoa. Myöskään noilla varaosasivustoilla ei ole valmistajat ilmoitaneet, kuin yleisimmät sopivuudet tietylle jouselle. Jollekkin jouselle voi olla ilmoitettuna sopivuudeksi kaksi eri automallia, vaikka sitä on käytetty kuudessa eri automallisssa.
 
tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?

Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla:)
 
tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?

Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla:)
Noihin oli tarjolla huonon tien paketti (olikohan 2ub) joka on 15mm vakioalustaa korkeampi. Jousia on tosiaan miljoonaa erilaista mutta muistaakseni briskoda sivustolta löysin oikeat varaosanumerot. Jousivalmistaja oli kilen...ne kaikista pisimmät ovat scout -malliin ja sitten menee jo liian korkeaksi.

Tuli viimetalvena tutuksi kun kolmeen kertaan tuli väärät jouset vaihdeltua:rolleyes: yritin etsiä vanhoja tilauksia mistä olisin osanumerot nähnyt mutta en enää löytänyt.
 
tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?

Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla:)

Ei vielä noilla tiedoilla onnistu. Tarvisi varapyöräkotelossa tai huoltokirjan ekalla aukeamalla olevasta tarrasta kuvan, voit laittaa privana. Siitä selviää kaikki autossa olevat varusteet ja mitkä painoluokat on akseleilla. Tuolla vielä kuva sellaisesta tarrasta: Skoda | Kõik auto värvimiseks.
 
Siitä selviää kaikki autossa olevat varusteet ja mitkä painoluokat on akseleilla.
Selviää tai sitten ei selviä. Siinä tarrassa ei ole kuin pieni osa auton kaikista PR-koodeista ja mulle on ainakin jäänyt epäselväksi millä logiikalla ne valitaan siihen.

Täysi listaus sisältää arviolta kolminkertaisen määrän koodeja verrattuna siihen tarraan. Sen saa pientä korvausta vastaan erwinistä tai hyvillä puhelahjoilla ilmaiseksi merkkihuollon tiskiltä.
 
Selviää tai sitten ei selviä. Siinä tarrassa ei ole kuin pieni osa auton kaikista PR-koodeista ja mulle on ainakin jäänyt epäselväksi millä logiikalla ne valitaan siihen.

Täysi listaus sisältää arviolta kolminkertaisen määrän koodeja verrattuna siihen tarraan. Sen saa pientä korvausta vastaan erwinistä tai hyvillä puhelahjoilla ilmaiseksi merkkihuollon tiskiltä.


PlanetVAG ei edellytä ees puhumista.
 
Puhe oli niiden oman auton koodien saamisesta. Tuonne voi kyllä syöttää koodeja jos ne on jostain saanut ja nähdä mitä ne tarkoittavat, mutta enpä ole keksinyt mistä tuolta kaivaisin oman autoni koodiluettelon?

Tarrassa on osa, muttei kaikkia.

No niinhän se näköjään oli, ajatuskatkos.. Omassa näkyy olevan tarra manuaalin kannessa ja jossain kontin lattian allakin, on kyl erillinen printtikin varusteista koodeineen. Jostain edellisestä vermeestä noita joskus tuli kateltua Igorwebin decoderilla, se antoi niin huvittavia tuloksia välillä et meni usko sen toimintaan.. Kun oli listattu mm. aurinkolipat ja levyjarrut joita ilmankaan ett moista vehjettä ollu tehty ja "smokers package" jota ei omassa varmasti ollut.
 
Mitenköhän kallis homma on vaihdattaa MK2 Focukseen tuulilasi? Tässä ei siis ole mitään lämmitettävää tuulilasia ym. kalliita ominaisuuksia.
 
Mitenköhän kallis homma on vaihdattaa MK2 Focukseen tuulilasi? Tässä ei siis ole mitään lämmitettävää tuulilasia ym. kalliita ominaisuuksia.

200-500 € riippuen millä pajalla aiot homman teettää ja kenen valmistamaa lasia ko. paja käyttää.
 
Raision autolasi/Liedon autolasi on mulla ainakin hoitanut hommat mallikkaasti, tarvittaessa jopa omalla pihalla.
 
Mercedes b170, etuakselilla joku naksuu ja pahimmillaan hyppyyttää autoa liikkuessa ratin ollessa ääriasennossa. Vetonivelet ja - akseli ok, tukivarret ok, eivätkä huollossakaan löytäneet vikaa. Nyt liukkailla huomasin, että oire on todella paljon pahempi ja esiintyy vaikkei ratti ole ääriasennossa. Voisiko viallinen esp- tai abs-sensori aiheuttaa tällaista?
 
Ford Focus 2005, lähdin pihasta liikkeelle niin alkoi ABS-valo palamaan. Käynnistin auton vauhdissa kerran uusiksi, syttyi hetken päästä taas uudestaan, pari kilometriä myöhemmin tein saman tempun ja valo sammui eikä sen jälkeen enää syttynyt. Kävin asioilla ja lähdin pari tuntia myöhemmin liikkeelle ja valo pysyy edelleen pimeänä, toimii siis normaalisti. Vikakoodeja en tolla halvalla obd-lukijalla saanut pihalle.

Mikähän hikka tolle nyt tuli?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 137
Viestejä
4 619 888
Jäsenet
75 995
Uusin jäsen
Keilos

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom