Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jotain sen tyylistä. Vanhassa fiestassa oli aikanaan ongelmia tulppien kiinnityksen kanssa, en enää muista millä kikkikolmosella ne sai sen verran pitämään, että matka jatkui. Oliskohan siihen tarkoitukseen ollut jopa jotain valmista ratkaisua. Toki ongelma oli huomattavasti isompi kuin tuo 15-20 tkm jälkeen vähän löysällä.
 
Itellä tuli tänään wtf-hetkiä kyl kiesin kans. Painelin kaasua sillee semilujaa (pohjaan) et lähtis vähän haldexilla sudittaa. Mut ei, ei tullu sellasta aivan hetken luiston menetystä ja sitten pitoa. Piti oikein ahtomittaria jäädä tuijjottelee, et jääkö ahdot vajaiks 1.2 baarista... mut ei. Jäin sitä ihmettelee vielä himassakin. Mut sit tajusin, et tässä sadellut vettä muutama päivä ja tänään oli kuivat tiet :D
 
Ymmärtääkseni jotkut käyttää ruuvilukitetta sytytystulppien kierteissä, mutta vain sitä miedointa vaihtoehtoa ettei mene laittamaan jotain super vahvaa sinne mitä ei sitten saa enää auki ollenkaan.
 
Ymmärtääkseni jotkut käyttää ruuvilukitetta sytytystulppien kierteissä, mutta vain sitä miedointa vaihtoehtoa ettei mene laittamaan jotain super vahvaa sinne mitä ei sitten saa enää auki ollenkaan.

No ei sinne kyl ruuvilukitetta tarvita kuin ehkä jossain tehomoottori-tapauksissa. Ts. kun viritetään moottoria reilusti.
 
Vähän vanhemmassa välineessä tuli vastaan kuin latta abikoliitin, mutta isompi versio siitä. Siihen oli liitin olemassa samallailla, mutta tosiaan isompi versio..

Pitäisi löytää samallainen uusi, mutta abikoliittimien nimellä löytyy näitä pienempiä normaaleja ainoastaan :hmm:
 
Vähän vanhemmassa välineessä tuli vastaan kuin latta abikoliitin, mutta isompi versio siitä. Siihen oli liitin olemassa samallailla, mutta tosiaan isompi versio..

Pitäisi löytää samallainen uusi, mutta abikoliittimien nimellä löytyy näitä pienempiä normaaleja ainoastaan :hmm:
Mikä sen lattaliittimen leveys on? Noitahan on useita eri leveyksillä saatavilla. Yleisimmät ovat 2,9mm, 4,8mm ja 6,3mm. Isompiakin on saatavilla katso vaikka elfan sivuilta lattaliitin haulla niin löytyy valinnanvaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin meinaat että hampaat irvessä väännetty kiinni ja kierteet venyneet, muttei murtuneet?

Kyllä tuo on ihan mahdollista.

Samaisesta autosta oli joku vetänyt joskus öljynvaihdossa pohjapropun liian tiukkaan. Käytin autoa
öljynvaihdossa liikkeessä, niin ei ollut saanut kiristettyä ollenkaan eli korkkasi koko aika. Ja teki
korjauksen isommalle pohjapropulle, niin sen jälkeen oli kiristynyt ihan oikein. Mutta varoitteli sen
olevan heikompi kuin alunperin.
 
Ruosteenalkua takaluukussa. Ulkonäkö ei sinänsä kiinnosta, mutta voiko tätä leviämistä jollain suht pienellä vaivalla hidastaa/estää? Kymmeniä aineita/maalitötsiä/työkaluja en aatellut ostaa. Joku paikkamaalikitti löytyy hanskalokerosta, ehkä sitä voisi hyödyntää, mutta mitenhän tuo kannattaisi käsitellä ensin?

18B14DF6-A6B8-4F1D-8DB2-74CE2E86A027.jpeg
Auto tod. näk. paalissa seuraavan 5-10v. aikana.
 
Ruosteenalkua takaluukussa. Ulkonäkö ei sinänsä kiinnosta, mutta voiko tätä leviämistä jollain suht pienellä vaivalla hidastaa/estää? Kymmeniä aineita/maalitötsiä/työkaluja en aatellut ostaa. Joku paikkamaalikitti löytyy hanskalokerosta, ehkä sitä voisi hyödyntää, mutta mitenhän tuo kannattaisi käsitellä ensin?

18B14DF6-A6B8-4F1D-8DB2-74CE2E86A027.jpeg
Auto tod. näk. paalissa seuraavan 5-10v. aikana.
Eipä tuossa, hiomalaikka rälläkkään ja hiot pellille niin pitkälti, kun ruostetta riittää.
Sitten joku ruostestoppari ( litkua mikä lisätään veteen ).
Kittaus jos haluaa tasaisen, hionta ja maalaus purkista. Maali jotain sinnepäin esim. motonet muutama
euro purkki.
Ja sitten toistat vuoden parin päästä, kun jostain syystä sinne kuitenkin jää joku ruoste knääki muhimaan.
 
Skoda Roomsterissani on takalasinpyyhkimen moottori 1 vuoden vanha. Nyt on ilmennyt sellaista, että lasin pyyhkiminen jää kesken, ja pyyhin jumittuu väärään asentoon keskelle takalasia. Viiksestä kytkintä painamalla pyyhin alkaa taas toimia, ja palaa normaaliasentoon.
Sinne on päässyt vesi sisään. Se turmelee sammutus, keskitys elektroniikka kortin. Kyseistä moottoria on monessa muussakin autossa. Tunnettu ongelma akselilla ei ole kunnollista stefaa. Romanialais tehdas suunnittelee ja painaa kasaan. Ainakin 20 vuotta tiedossa ollut ongelma ko tehtaan tuotteessa. Ja monessa itä Euroopan virityksessä sama komponentti. Halvinta kuraa. Euron hintaisen stefan puuttumisen vuoksi.

Mutta kun ollaan Euroopassa niin asia ei kiinnosta ketään.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.

Jakopää ja kaikki liikkuva uusiksi. Suht helppo homma tuossa Audissa. Vaikkakin aikaa vievä.
Jos omassa käytössä niin varmista että aitoja audi osia tiskiltä. Esim skf feikki laakereita liikkeellä, remmit myös kopio listalla eräässä isossa yleis romu kaupassa.
 
Jakopää ja kaikki liikkuva uusiksi. Suht helppo homma tuossa Audissa. Vaikkakin aikaa vievä.
Jos omassa käytössä niin varmista että aitoja audi osia tiskiltä. Esim skf feikki laakereita liikkeellä, remmit myös kopio listalla eräässä isossa yleis romu kaupassa.

Jaa, miksi myös jakopää?
 
Tuskin auto jaksaa muutenkaan enää sinne parin vuoden päähän niin ihan sama...
 
Pitkittäisten tukivarsien puslat on nyt vaihdatettu foordiin, mut kulmia ei voinu säätää takarenkaista. Säätöpulttit on niin ruosteessa et merkkiliikekin löi hanskat tiskiin, todnäk katkee jos enempää voimaa käyttää. Samal ehdottivat takajarrupalojen vaihdon 175e, kun yllätys yllätys pinta taas irronnut. Mut ne vaihdoin jo itse tos katokses, motonetist sai uudet palat 25eurolla.
 
Pitkittäisten tukivarsien puslat on nyt vaihdatettu foordiin, mut kulmia ei voinu säätää takarenkaista. Säätöpulttit on niin ruosteessa et merkkiliikekin löi hanskat tiskiin, todnäk katkee jos enempää voimaa käyttää. Samal ehdottivat takajarrupalojen vaihdon 175e, kun yllätys yllätys pinta taas irronnut. Mut ne vaihdoin jo itse tos katokses, motonetist sai uudet palat 25eurolla.
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
 
V50 "Volvoon" vaihtelin etupyöränlaakerin. On tuo foordin konstruktio kyllä yks idioottimaisuus.
Toki ei tuossa mikään vastustanut, vanha pois ja uus tilalle.
 
Löytyykö ideoita Kovilin irroitettavan vetokoukun irrotukseen? Sen verran sain jo aikaiseksi, että moskalla nuijin kahvan poikki. Wd40 läträäminen ja kaasutoholla kuumentaminen ei tuota tulosta.
 
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Kuvittelis et marmorilla olisi sellainen käytössä jos kohta on sovelias. Totesivat tiskillä et liikaa riskejä, pultti katkeis tai menis tunteja ja uusia osia ettei oo kannattava. Kulmat on kohtuulliset, mut ei ihan arvoissaan
 
Viimeksi muokattu:
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Induktiokuumennin ei auta oikeastaan mitään siihen paikista paskamaisimpaan tilanteeseen mikä läpipultattavien puslien kanssa tahtoo käydä.

Eli kun pultti ruostuu yhdeksi puuksi sen puslan läpi menevän teräsholkin kanssa niin siinäpä sitä sitten ollaan
 
Jäi epäselväksi että mikä siinä on idioottimaista?
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
 
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.

Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
 
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.

Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
Siis on siellä olassa yksi pultti mikä puristaa sen iskarin ympärille. Osaavat joskus olla kohtuu hyvin ryytyneet tolppaan kiinni.
 
Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
 
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:




Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:

ServiceMode.jpg

Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.



No nii, nyt on Audi taas kunnossa. En sittenkään laittanut keulaa ns. huoltoasentoon, vaan tein homman yläkautta. Ensin ilmaputki pois välijäähdyttimen ja kaasuläpän väliltä, sitten pari litraa jäähdytysnestettä pois (talteen, kun ei ollut jemmassa uutta ja piti saada ajoon) ja laturin viereinen vesiletku pois, paisuntasäiliötä vähän sivuun, ja sitten laturi pois. On kyllä tiukka synnytys saada se ulos tässä mallissa. Sitten moniurahihnan kiristimen vaihto onkin aika helppo homma. Vaihdoin samalla laturiin sen vapaakytkimen ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä ja nesteet takaisin paisariin.

Laturi oli niin supertiukka menemään paikalleen (= mahdoton), että tunnin ähellyksen jälkeen uudestaan synnytystuskia ja piti sipaista laturin korvakkeista vajaa millin kymmennys rälläkällä, ja silti oli tiukka menemään paikoilleen.

Nyt kehrää kuin uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
 
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
Leimaukko vaan todella suurella todennäköisyydellä ei pistä leimaa paperiin kun nuo väliliitokset on kiellettyjä virallisesti. Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
 
Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
 
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
 
Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät.
Joo, niin on. Helpottaa kokoonpanoa tehtaalla. Mulla vedettiin uudet putket tankin sivuitse Saabissa kun ei viitsitty tankkia alkaa pudottamaan. Hyvin kelpasi leimalla. Eihän niitä siten kannatakaan vetää, että ovat ensimmäisenä kiinni ottamassa.
 
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
N16 almera 2001, 2014 putosi täysi tankki pannoista läpi. Juuri katsastettu. 50 vauhdista tankki jatkoi yksinään vastaan tulijoiden kaistalle. Onneksi ei kukaan kuollut.
 
Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla on :beye: Noh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla :tup:
 
Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla on :beye: Noh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla :tup:
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
 
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
Se itse asiassa kävi itselläkin mielessä mutta avaimen renkutus ei vaikuttanut yhtään mitään. Lisäksi startti vaihdettu uudelleen kunnostettuun 2016 reilu 100 tkm sitten ja virtalukon pohja ei ole oireillut ikinä mitenkään. Startti ei maksa paljon mitään ja on kuluva osa, pienellä uhkapelillä tilasin jo sen.
 
kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.

Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
 
Kyllä sinne voi pidemmät ja/tai jäykemmät vieterit laittaa, tosin tuo 5 sentin ero lepotilassa ei välttämättä taivu vielä 5cm eroksi korkeudessa autoon asennettuna.
 
kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.

Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
 
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..
 
Niin ja sitten korttipakkaa sekoittaa just noi JPgroup maxgear paskeet, joiden kanssa aivan arpapeliä minkälainen se jousi loppujen lopuksi on. Muistan joskus Fiestaan vaihtaneeni pariin kertaan jouset kun aina joko keula tai sit perä jää joko liian alas tai ylös ja näyttää typerältä. Oli jotain hinnat-alkaen jousia.
 
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..

Vilkaisin mielenkiinnosta valmistajan varaosajärjestelmästä, että huonontien verio on olemassa ja siihenkin on taakse 10 eri jousta riippuen auton painoluokasta. Tarvitaan ihan auton yksilökohtaisia tietoja, että sieltä voi oikean varaosakoodin kertoa. Myöskään noilla varaosasivustoilla ei ole valmistajat ilmoitaneet, kuin yleisimmät sopivuudet tietylle jouselle. Jollekkin jouselle voi olla ilmoitettuna sopivuudeksi kaksi eri automallia, vaikka sitä on käytetty kuudessa eri automallisssa.
 
tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?

Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla:)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 368
Viestejä
4 510 437
Jäsenet
74 357
Uusin jäsen
villl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom