- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 2 205
Joku vetänyt "sinnepäin, varmasti pysyy" momenttiin jossain kohtaa?
Niin meinaat että hampaat irvessä väännetty kiinni ja kierteet venyneet, muttei murtuneet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joku vetänyt "sinnepäin, varmasti pysyy" momenttiin jossain kohtaa?
Ymmärtääkseni jotkut käyttää ruuvilukitetta sytytystulppien kierteissä, mutta vain sitä miedointa vaihtoehtoa ettei mene laittamaan jotain super vahvaa sinne mitä ei sitten saa enää auki ollenkaan.
Mikä sen lattaliittimen leveys on? Noitahan on useita eri leveyksillä saatavilla. Yleisimmät ovat 2,9mm, 4,8mm ja 6,3mm. Isompiakin on saatavilla katso vaikka elfan sivuilta lattaliitin haulla niin löytyy valinnanvaraa.Vähän vanhemmassa välineessä tuli vastaan kuin latta abikoliitin, mutta isompi versio siitä. Siihen oli liitin olemassa samallailla, mutta tosiaan isompi versio..
Pitäisi löytää samallainen uusi, mutta abikoliittimien nimellä löytyy näitä pienempiä normaaleja ainoastaan
Niin meinaat että hampaat irvessä väännetty kiinni ja kierteet venyneet, muttei murtuneet?
Eipä tuossa, hiomalaikka rälläkkään ja hiot pellille niin pitkälti, kun ruostetta riittää.Ruosteenalkua takaluukussa. Ulkonäkö ei sinänsä kiinnosta, mutta voiko tätä leviämistä jollain suht pienellä vaivalla hidastaa/estää? Kymmeniä aineita/maalitötsiä/työkaluja en aatellut ostaa. Joku paikkamaalikitti löytyy hanskalokerosta, ehkä sitä voisi hyödyntää, mutta mitenhän tuo kannattaisi käsitellä ensin?
Auto tod. näk. paalissa seuraavan 5-10v. aikana.
Sinne on päässyt vesi sisään. Se turmelee sammutus, keskitys elektroniikka kortin. Kyseistä moottoria on monessa muussakin autossa. Tunnettu ongelma akselilla ei ole kunnollista stefaa. Romanialais tehdas suunnittelee ja painaa kasaan. Ainakin 20 vuotta tiedossa ollut ongelma ko tehtaan tuotteessa. Ja monessa itä Euroopan virityksessä sama komponentti. Halvinta kuraa. Euron hintaisen stefan puuttumisen vuoksi.Skoda Roomsterissani on takalasinpyyhkimen moottori 1 vuoden vanha. Nyt on ilmennyt sellaista, että lasin pyyhkiminen jää kesken, ja pyyhin jumittuu väärään asentoon keskelle takalasia. Viiksestä kytkintä painamalla pyyhin alkaa taas toimia, ja palaa normaaliasentoon.
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:
Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:
Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.
Jakopää ja kaikki liikkuva uusiksi. Suht helppo homma tuossa Audissa. Vaikkakin aikaa vievä.
Jos omassa käytössä niin varmista että aitoja audi osia tiskiltä. Esim skf feikki laakereita liikkeellä, remmit myös kopio listalla eräässä isossa yleis romu kaupassa.
Pari tuntia lisää hommaa. Ja ei tarvi hetkeen liata käsiään.Jaa, miksi myös jakopää?
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.Pitkittäisten tukivarsien puslat on nyt vaihdatettu foordiin, mut kulmia ei voinu säätää takarenkaista. Säätöpulttit on niin ruosteessa et merkkiliikekin löi hanskat tiskiin, todnäk katkee jos enempää voimaa käyttää. Samal ehdottivat takajarrupalojen vaihdon 175e, kun yllätys yllätys pinta taas irronnut. Mut ne vaihdoin jo itse tos katokses, motonetist sai uudet palat 25eurolla.
Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
V50 "Volvoon" vaihtelin etupyöränlaakerin. On tuo foordin konstruktio kyllä yks idioottimaisuus.
Toki ei tuossa mikään vastustanut, vanha pois ja uus tilalle.
Riippuu niin monesta asiasta, mm kuinka tiukassa suutin on.Selvä se, kiitos.
Olisi tietysti pitänyt tehdä tämä jo silloin reilu 5000 km sitten kun kuului pieni ääni.
Ei varmaan tuollainen tiivisteen vaihto valtavan hintainen projekti ole?
Kuvittelis et marmorilla olisi sellainen käytössä jos kohta on sovelias. Totesivat tiskillä et liikaa riskejä, pultti katkeis tai menis tunteja ja uusia osia ettei oo kannattava. Kulmat on kohtuulliset, mut ei ihan arvoissaanVie pajalle jolla induktiokuumennin.
Induktiokuumennin ei auta oikeastaan mitään siihen paikista paskamaisimpaan tilanteeseen mikä läpipultattavien puslien kanssa tahtoo käydä.Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.Jäi epäselväksi että mikä siinä on idioottimaista?
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
Siis on siellä olassa yksi pultti mikä puristaa sen iskarin ympärille. Osaavat joskus olla kohtuu hyvin ryytyneet tolppaan kiinni.On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.
Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:
Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:
Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
Leimaukko vaan todella suurella todennäköisyydellä ei pistä leimaa paperiin kun nuo väliliitokset on kiellettyjä virallisesti. Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
Joo, niin on. Helpottaa kokoonpanoa tehtaalla. Mulla vedettiin uudet putket tankin sivuitse Saabissa kun ei viitsitty tankkia alkaa pudottamaan. Hyvin kelpasi leimalla. Eihän niitä siten kannatakaan vetää, että ovat ensimmäisenä kiinni ottamassa.Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät.
N16 almera 2001, 2014 putosi täysi tankki pannoista läpi. Juuri katsastettu. 50 vauhdista tankki jatkoi yksinään vastaan tulijoiden kaistalle. Onneksi ei kukaan kuollut.Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla on Noh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla
Se itse asiassa kävi itselläkin mielessä mutta avaimen renkutus ei vaikuttanut yhtään mitään. Lisäksi startti vaihdettu uudelleen kunnostettuun 2016 reilu 100 tkm sitten ja virtalukon pohja ei ole oireillut ikinä mitenkään. Startti ei maksa paljon mitään ja on kuluva osa, pienellä uhkapelillä tilasin jo sen.Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.
Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..