Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Vastaavanlainen kikka GM 6.2 Dieselin starttimoottorissa. Solenoidista kun käyttää päädyn auki ja kääntää kontaktilevyn 90 astetta niin jo pelaa kuin uusi taas.

Ite oon aina tykänny avata vanhat rikkinäiset osat ennen uuden tilaamista, jos vain mahdollista auton tarpeen puolesta. Aika monta osaa tullut pelastettua romutuomiolta.

Puhumattakaan noista saastelaitteista, kun yleensä menevät vain tukkoon kaupunkiajosta. Itse kokeilisin siksi puhdistaa, toki jos egr sijaitsee koneen takana siten että purat puolipäivää autoa ennen sitä voisi ehkä uusia samalla vaivalla, mutta jos löytyy koneen edestä niinkuin mm. Toyota ei mene purkamiseenkaan 10min enempää.
 
Taitaa Kiassa vaatia n. 30min aikaa tuo purkaminen. Piti vielä varmistaa Delta-autossa, että hinta on oikeasti 1200€, eikä 120€ plus työt. Taitaa tuo Kia olla varaosista kasattuna miljoonan auto.
_20221124_153842.JPG
 
Pidän itse hengissä 2008-vuoden Köyhän Ihmisen Autoa. Minullekin on muodostunut sellainen käsitys, että varaosat Delta-autossa maksavat hunajaa, mutta työ on järkevästi hinnoiteltu.
 
Just keskiviikkona maksoin pösön pajalle 508 sw gt -12 ohjausvaihteen vaihdosta 2090€. Ongelma vaan oli, kun tarvikkeena ei löydy ja pösöllä kyseinen osa reilu 1600€ joten eipä se taida minkään merkin varaosat ihan halpoja olla jos harakirinä ei löydy.. :rolleyes:
 
Kymmenisen vuotta sitten yritin ostaa uudehkoon Puntoon uutta aurinkolippaa. Jäi ostamatta kun Delta-Autossa sanoivat hinnaksi 500e.
 
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?
 
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?

Laitappas VCDS:än perään se auto ja aja ABS-järjestelmän ilmaus, niin pitäisi taas toimia.
Jos ei toimi, niin sitten on vuoto jossain tai älylaatikko pimeänä.
 
Laitappas VCDS:än perään se auto ja aja ABS-järjestelmän ilmaus, niin pitäisi taas toimia.
Jos ei toimi, niin sitten on vuoto jossain tai älylaatikko pimeänä.
Ok pitää kokeilla, kiitos tästä. Yllättävän paljon on älyn perässä noinkin vanhassa autossa juttuja.
 
Tekeekö HAMMERITE:llä nykyäänkin vielä jotain? Edelleen sama maali kuin ennenkin, eli toimii mutta ruostepohja/sinkkikerros alle on suotava? Jenkkimiehethän vannoo ainakin sen nimeen edelleen. Tuli putsattua noi takakelkan kiinnityspaikat ja joku halpa maali työttömän budjetilla haussa päälle. Auto rupeaa olemaan n. 99% ruosteeton. 31 vuotta vanha Audi.



DSC_0121.JPG
 
Tekeekö HAMMERITE:llä nykyäänkin vielä jotain? Edelleen sama maali kuin ennenkin, eli toimii mutta ruostepohja/sinkkikerros alle on suotava? Jenkkimiehethän vannoo ainakin sen nimeen edelleen. Tuli putsattua noi takakelkan kiinnityspaikat ja joku halpa maali työttömän budjetilla haussa päälle. Auto rupeaa olemaan n. 99% ruosteeton. 31 vuotta vanha Audi.



DSC_0121.JPG
Mä maalasin prätkän navat mustaksi , pinnasta tuli tasainen ja kiiltävä vaikka pensselillä sudin.

Kestänyt nyt jo pari vuotta ja aivan kuin uudet vieläkin

IMG_20201216_170705.jpg
 
nyt kaivattas vähän vinkkiä....auto ei kylmänä tahdo lähteä käyntiin ollenkaan mutta lämpimänä lähtee kun palmun alta.

epäilin ensin toista lämpötila anturia kun auto lähtee 2-3 tuntia lohkolämmittimessä seistyään käyntiin hyvin mutta kylmänä sai startata sen 15+ kertaa ja tänään ei lähteny -2 asteen pakkasessa vaikka starttasin 20-30 kertaa....sit kun oli 3 tuntia lohkolämmittimessä niin lähti ekalla.
toi oli sen jälkeen kun vaihdoin jo toisen lämpötila anturin jossa entinen näytti ettei ollu vastusta ollenkaan ja toinen näytti arvoja mitä pitikin niin vaihdoin ton mahdollisesti viallisen mutta ei auttanut.
Sitten kun lähtee pyörimään niin tyhjäkäynti on sama kun lämpimällä koneella...yleensä tottunu että ensin on noin minuutin verran korkeampi ja sitten laskee.
 
nyt kaivattas vähän vinkkiä....auto ei kylmänä tahdo lähteä käyntiin ollenkaan mutta lämpimänä lähtee kun palmun alta.

epäilin ensin toista lämpötila anturia kun auto lähtee 2-3 tuntia lohkolämmittimessä seistyään käyntiin hyvin mutta kylmänä sai startata sen 15+ kertaa ja tänään ei lähteny -2 asteen pakkasessa vaikka starttasin 20-30 kertaa....sit kun oli 3 tuntia lohkolämmittimessä niin lähti ekalla.
toi oli sen jälkeen kun vaihdoin jo toisen lämpötila anturin jossa entinen näytti ettei ollu vastusta ollenkaan ja toinen näytti arvoja mitä pitikin niin vaihdoin ton mahdollisesti viallisen mutta ei auttanut.
Sitten kun lähtee pyörimään niin tyhjäkäynti on sama kun lämpimällä koneella...yleensä tottunu että ensin on noin minuutin verran korkeampi ja sitten laskee.
Mikä auto ja mikä kone?
 
Jaahas 3b passatin jarrut... Alkoi täristää niin vahvasti että päätin vaihtaa etupalat käsijarru diagnoosin perusteella ja nehän olikin aivan loppu. Samalla tuli toinen satula uusittua kun vanha jumissa. Huomasin siinä samalla, että joskus aikoinaan kerran korjattu abs aivolaatikon kansi oli valunut kuumaliimoistaan, joten otin sen irti ja liimasin uudelleen kiinni. Nyt on jarrut kasassa mutta poljin valuu pohjaan ilmauksesta huolimatta. Sieltä abs laatikon nurkilta kuuluu sienimäinen ääni kun polkee poljinta. Onko mitään tehtävissä vai rikoinko nyt koko paskan irrottamalla sen älylaatikon?
Ne on yleensä tapana vaihtaa pareittain.
 
Jarrusatulat? (a) ei ole ja (b) sillä toisen satulan vaihtamatta jättämisellä nyt ei ole tällaisen vian kanssa mitään merkitystä.
Noin yleisesti että kokoat hengenvaarallisen virityksen vaihtamalla yhden satulan. Täydellistä välinpitämättömyyttä. Ja onnettomuuden jälkeen voi vakuutusyhtiö olla maksamisesta eri mieltä kun viritys paljastuu vakavan kolarin jäljiltä. Huonossa tapauksessa aletaan taakse päin katselemaan kuka sen virityksen on tehnyt. Maksaja voi olla asentaja.

Ja se satuloiden (satulan) vaihto vaatii hyvän ilmauksen. Ja audi/ww/skoda laitteissa omat haasteensa.
Juurikin tuon huonosti suunnitellun abs yksikön vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Valitettavasti tossa vaan ei ole mitään totuuspohjaa. Laita nyt jotain noiden väitteiden taakse ettei ihan trollaamiseksi mene
-katsastus säännökset
- onnettomuustutkintalautakunta
-vakuutustarkastaja

Noiden kanssa useampaan otteeseen asioinut asian tiimoilta yrittäjänä. Vakavan kolarin jäljiltä tutkitaan.
 
Kyllä mä oon kuullu että jarrupalat ja -levyt, iskarit ja jouset pitää aina vaihtaa pareittain akselilta, mutta että jarrusatulat. No enhän minä mikään alan ammattilainen ole ja tästä syystä sitten varmaan ajanut "välinpitämättömänä" jo usean kymmenentuhatta kilometriä
 
-katsastus säännökset
- onnettomuustutkintalautakunta
-vakuutustarkastaja

Noiden kanssa useampaan otteeseen asioinut asian tiimoilta yrittäjänä. Vakavan kolarin jäljiltä tutkitaan.

Mikään katsastussäännöksissä ei vaadi jarrusatuloiden pareittain vaihtoa.

Näytä mulle onnettomuustutkintaraportit joissa on päädytty a: siihen että vain yhden jarrusatulan vaihtaminen olisi vaikuttanut onnettomuusen syntyyn ja b: ne vakuutustapaukset (koska tästä on varmasti käyty painimassa oikeudessa asti mikäli näitä oikeasti olisi tullut) joissa on kieltäydytty korvaamasta.

Nämä pitäisi melko helposti tulla, mikäli oikeasti olet asiaan paneutunut muutenkin kuin jonkun satunnaisen vakuutustarkastajan puheiden perusteella.
 
Jutussa haisee vahvasti aapeeseen se pyöree pöytä.
 
Mikään katsastussäännöksissä ei vaadi jarrusatuloiden pareittain vaihtoa.

Näytä mulle onnettomuustutkintaraportit joissa on päädytty a: siihen että vain yhden jarrusatulan vaihtaminen olisi vaikuttanut onnettomuusen syntyyn ja b: ne vakuutustapaukset (koska tästä on varmasti käyty painimassa oikeudessa asti mikäli näitä oikeasti olisi tullut) joissa on kieltäydytty korvaamasta.

Nämä pitäisi melko helposti tulla, mikäli oikeasti olet asiaan paneutunut muutenkin kuin jonkun satunnaisen vakuutustarkastajan puheiden perusteella.
Korjaamo ukkona näitä kolari auton korjaus kyselyjä tullut 30 vuoden aikana keskimäärin 2 kpl vuoteen. Tervetuloa katsomaan kansio. Maksajaa etsitään säännöllisesti. Yli 3.5 tonnin kalustossa hyvinkin tiukasti koska jarru hommat luvan alla. Vaihdatko autosi renkaatkin yksitellen..
 
Korjaamo ukkona näitä kolari auton korjaus kyselyjä tullut 30 vuoden aikana keskimäärin 2 kpl vuoteen. Tervetuloa katsomaan kansio. Maksajaa etsitään säännöllisesti. Yli 3.5 tonnin kalustossa hyvinkin tiukasti koska jarru hommat luvan alla. Vaihdatko autosi renkaatkin yksitellen..

Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.
 
Kyllä nyt taas on ihan höpöjuttuja liikkeellä. Henkilöautoon ei ole mitään syytä tai tarvetta vaihtaa jarrusatuloita useampia kerrallaan, yhden risan voi ihan hyvin vaihtaa ja näin aina tehdäänkin. Ei niitä muita siinä samalla hupina vaihdeta koskaan missään jos ei ole syytä.
Jarrupalat olisi ihan suositeltavaa vaihtaa samalle akselille kerrallaan molemmille puolille, mutta ei tämäkään mikään määräys ole.
 
Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.
Eli mitään sen pitävämpää ei sitten ollutkaan kuin "yrittäjän" sana. Ylläri.

Yli 3.5 kalustossa voi ehkä jotain ollakkin jarrujärjestelmien erojen vuoksi, mutta normihenkilöautoissa ei tasan tarkkaan ja alleviivaten ole katsastussäädöksissä yhtään mitään jarrusatuloiden pareittain vaihdosta etkä tule mistään yhtään tapaustakaan asiasta löytämään malliksi.

Joten suosittelen jatkossa (mikäli oikeasti noiden kanssa hommia teet) tutustumaan esimerkiksi katsastusperusteisiin vähän tarkemmin.

Kalliin kolarin jäljiltä kun hallille ilmestyy tutkija sekä paikallinen avustava katsastusmies purkamaan auton raatoa.

Käyvät sen raadon hyvinkin tarkkaan läpi. Isossa liikennejutussa vakuutusyhtiö alkaa viivästyttämään maksamisia, ja kun ilmenee esim että jarruissa oijottu korjauksissa. Yhtiö ilmoittaa että maksaakin vain 75% vahingosta .
 

Kalliin kolarin jäljiltä kun hallille ilmestyy tutkija sekä paikallinen avustava katsastusmies purkamaan auton raatoa.

Käyvät sen raadon hyvinkin tarkkaan läpi. Isossa liikennejutussa vakuutusyhtiö alkaa viuvästyttämään maksamisia, ja kun ilmenee esim että jarruissa oijottu korjauksissa. Yhtiö ilmoittaa että maksaakin vain 75% vahingosta .

Jaa että näin vahvoilla argumenteilla sitten liikenteessä. Sillä lailla. Vastaa nyt kysymyksiin ihan oikeasti tai lopeta tuo kalastelu
 
Ei nyt auto vaan moottorikelkka jos sopii. Skidoo Rotax 500 vm-97

Mitenköhän vitussa tuohon vaihdetaan öljyt? Youtube ei oikein auttanut, ja mitä vehjettä katselin niin ei ainakaan alakautta mistään ellei jotain muoveja pidä purkaa. Joku proppuhan tuossa on pakko olla jossain.
Ei siis oma vaan kaverin kelkka ja mittatikkua kun katteli niin ölpän vaihto olisi todellakin paikallaan.
 
Tai ketjuöjyä jtn
20221201_191738.jpg

Pakoputki vissiinkin pois ja sitten jotain. Kuvassa öljytikku.

Ihan sata varma en ole noista skidoon vehkeistä, että löytyykö noista tyhjennystä, mutta jos löytyy, niin putki pois ja jossain se tuolla kuomun sisällä on. Tosin jossain malleissa saa öljyt vaihtaa aukaisemalla koko kotelon. Jos tuossakin laitteessa on magneetti tuo tikun päässä, niin imurilla ottaisin öljyt pois ja uudet tilalle, ehkä se kaikkein helpoin ja nopein keino.
 
Ihan sata varma en ole noista skidoon vehkeistä, että löytyykö noista tyhjennystä, mutta jos löytyy, niin putki pois ja jossain se tuolla kuomun sisällä on. Tosin jossain malleissa saa öljyt vaihtaa aukaisemalla koko kotelon. Jos tuossakin laitteessa on magneetti tuo tikun päässä, niin imurilla ottaisin öljyt pois ja uudet tilalle, ehkä se kaikkein helpoin ja nopein keino.

Jonkun tai pari videota katoin niin kotelo tosiaan pois, muttei oikein näyttänyt omaan silmään järkevältä, siksipä kysyin. Eri näköisiä kelkkoja mutta kai periaate sama. Että kotelo auki ja ölpät muovipussiin:hmm:

Ja mangneetti on tosiaan tikun päässä. Kyllähän tuo käy ja kukkuu, metriäkään ei ole ajettu nykyisen omistajan toimesta.

Olisko se sitten tosiaan imuri, saa vinkata sellaisestakin sopivasta. :) 3,85l taitaa mennä öljyä tuohon laitteeseen jos oikein muistan kuulemani.
 
Jonkun tai pari videota katoin niin kotelo tosiaan pois, muttei oikein näyttänyt omaan silmään järkevältä, siksipä kysyin. Eri näköisiä kelkkoja mutta kai periaate sama. Että kotelo auki ja ölpät muovipussiin:hmm:

Ja mangneetti on tosiaan tikun päässä. Kyllähän tuo käy ja kukkuu, metriäkään ei ole ajettu nykyisen omistajan toimesta.

Olisko se sitten tosiaan imuri, saa vinkata sellaisestakin sopivasta. :) 3,85l taitaa mennä öljyä tuohon laitteeseen jos oikein muistan kuulemani.


No joo, noin noi romut on rakennettu, vaikka mitä ihmeellisimpiä ratkaisuja ja virityksiä kaikissa, mutta ei taida vielä olla sellaista kelkkaa tehty missä on eri valmistajien aivopierut samassa paketissa. Ei kait tuonne noin paljoa öljyä mene, ei sitten millään,varmaan koko kotelon tilavuus, 3,85dl huomattavasti lähempänä oikeata. Ehkä tuohon ketjuöljyn vaihtoon ottaisin motonetistä jonkun ~20€:n ruuttamallisen imuvaihtajan. Ja tuo syö sitten ATF:ää niin kuin kaikki muutkin.
 
No joo, noin noi romut on rakennettu, vaikka mitä ihmeellisimpiä ratkaisuja ja virityksiä kaikissa, mutta ei taida vielä olla sellaista kelkkaa tehty missä on eri valmistajien aivopierut samassa paketissa. Ei kait tuonne noin paljoa öljyä mene, ei sitten millään,varmaan koko kotelon tilavuus, 3,85dl huomattavasti lähempänä oikeata. Ehkä tuohon ketjuöljyn vaihtoon ottaisin motonetistä jonkun ~20€:n ruuttamallisen imuvaihtajan. Ja tuo syö sitten ATF:ää niin kuin kaikki muutkin.

Okei, mulla saattoi mennä litrat ja desit sekaisin, tällä mennään siis. Tässä tosiaan ihmeteltiin missä hitossa on proppu. Mutta jos asia on näin niin sitten motonetistä se imuri. Uudemmissa vehkeissä ymmärtäisin omituisuudet, mutta -97 laitoksen huollon luulin olevan helpompaa. Itsellä kun ei mitään hajua kelkoista kun en ole koskaan edes ajanut, omistajallekin tuli tenkkapoo kun katseli kopan alle, vaikka nyt enemmän osaa kun minä. Mikä ei paljoa vaadi.

Sitten vielä mitä unohtui, moottoriöljyt vai onko sama asia...?
 
Okei, mulla saattoi mennä litrat ja desit sekaisin, tällä mennään siis. Tässä tosiaan ihmeteltiin missä hitossa on proppu. Mutta jos asia on näin niin sitten motonetistä se imuri. Uudemmissa vehkeissä ymmärtäisin omituisuudet, mutta -97 laitoksen huollon luulin olevan helpompaa. Itsellä kun ei mitään hajua kelkoista kun en ole koskaan edes ajanut, omistajallekin tuli tenkkapoo kun katseli kopan alle, vaikka nyt enemmän osaa kun minä. Mikä ei paljoa vaadi.

Sitten vielä mitä unohtui, moottoriöljyt vai onko sama asia...?

Toi on kaksitahtimoottorilla ja se saa voitelun 2t-öljystä ja siellä kuomun alla on jossain ~gallonan vetävä öljysäiliö. Ei tarvetta vaihtaa, ellei se kelkka ole seisonut 20-vuotta. Loraus öljyä bensan sekaan ja ajaa ekan tankillisen seosbensalla, niin samalla näkee toimiiko tuorevoitelu.
 
Toi on kaksitahtimoottorilla ja se saa voitelun 2t-öljystä ja siellä kuomun alla on jossain ~gallonan vetävä öljysäiliö. Ei tarvetta vaihtaa, ellei se kelkka ole seisonut 20-vuotta. Loraus öljyä bensan sekaan ja ajaa ekan tankillisen seosbensalla, niin samalla näkee toimiiko tuorevoitelu.

Jees, toi 2T säiliö on ihan siinä näkyvillä, sattui osumaan kuvaankin nyt kun huomasin katsoa. Hetken käytettiin tuota tallissa joten ainakin käy, pariin vuoteen ei ole ollut ajossa.

Kiitoksia miljoonasti vastauksista:thumbsup:
 
Jaa että näin vahvoilla argumenteilla sitten liikenteessä. Sillä lailla. Vastaa nyt kysymyksiin ihan oikeasti tai lopeta tuo kalastelu
On kansiollinen juttua tuossa tule katsomaan.
Voi harmi, mä niin odotin jtn ihan oikeaa tietoa tästä lievähkösti erikoisesta vaitteestä mut suureksi yllätylseksi ei sit.. No, aina ei voi voittaa.
No ylilaudalta pihalle lentäneet keskustelijat tekevät sitten jatkossa yhden puolen korjauksia, jarrupalat ja rengas nyt aluksi. Ja vaikka juniorille ajoon eikös vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Varaosamyyjät ihmettelee, kun Satakunnassa on moninkertainen menekki jarrusatuloissa muuhun maahan verrattuna :D Ainakin vanhemmissa peleissä nuo jarrut oli kytketty pareittain etu-taka ristiin sen takia, että vuoto ei veisi saman akselin molempia jarruja. Mahdoton nähdä tilannetta, jossa eri aikaan vaihdetut ehjät satulat samalla akselilla voisivat onnettomuuden aiheuttaa. Katsastussetäkään ei ole mitään sanonut, kun yksittäisellä kiiltävällä satulalla mennyt leimalle. Kehunut vaan, että hyvät jarrut ja tasapaino akselilla.

e: Jottei ihan menis paskanpuhumiseksi, niin onko kellään tullut C5:n kanssa vastaan tilannetta, että sisäpuhaltimen toiminta on pelkästään on/off. Pyörii pelkästään maksimiasennossa. Tiedän, että hapertunut rele/etuvastukset ovat taas vainaat, kun syylärin jäähdytin ei pyöri, mutta tuskin noilla on yhteistä? Auto lähtee keväällä eteenpäin, niin en tee yhtään mitään ellei sitten ole tunnettu "feature" ja tietää suoraan mistä etsiä.
 
Viimeksi muokattu:
e: Jottei ihan menis paskanpuhumiseksi, niin onko kellään tullut C5:n kanssa vastaan tilannetta, että sisäpuhaltimen toiminta on pelkästään on/off. Pyörii pelkästään maksimiasennossa. Tiedän, että hapertunut rele/etuvastukset ovat taas vainaat, kun syylärin jäähdytin ei pyöri, mutta tuskin noilla on yhteistä? Auto lähtee keväällä eteenpäin, niin en tee yhtään mitään ellei sitten ole tunnettu "feature" ja tietää suoraan mistä etsiä.

Jos kyseessä on Citroen C5 niin se sisäpuhallin on kyllä yksi ky*vänsyylä. Puhallin kannattaa uusia ja se etuvastus samaan aikaan, jolloin saattaa ehkä hetken taas toimia. Todella surkea viritelmä, ei ole muuta vastaavaa autoa itellä ollut jossa sisätilanlämmityslaite hajoaa monta kertaa vuodessa.

Mikäli oli joku muu C5 niin sitten ei tietoa...
 
Jos kyseessä on Citroen C5 niin se sisäpuhallin on kyllä yksi ky*vänsyylä. Puhallin kannattaa uusia ja se etuvastus samaan aikaan, jolloin saattaa ehkä hetken taas toimia. Todella surkea viritelmä, ei ole muuta vastaavaa autoa itellä ollut jossa sisätilanlämmityslaite hajoaa monta kertaa vuodessa.

Mikäli oli joku muu C5 niin sitten ei tietoa...
Juu, tuohan se. Jää siis korjaamatta. Tähän asti toiminut kyllä vuosia, mutta nyt tuo seisoskelee niin pitkiä aikoja, että lahoaa.
 
Juu, tuohan se. Jää siis korjaamatta. Tähän asti toiminut kyllä vuosia, mutta nyt tuo seisoskelee niin pitkiä aikoja, että lahoaa.

Kohtuu helppoja noi vaihtaa kuitenkin, puhallin kuskinpuolen jalkatilasta (vaatii vähän akrobatiaa) ja etuvastus apparin jalkotilasta ulos. Mutta joo naurettavia, ei turhan takia oo ranskikset tullu tunnetuksi sähkövioista.
 
Tää on menos paaliin jos ei kellekään kelpaa, niin turha korjata. Tankillinen bensaa mennyt pariin vuoteen...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 918
Viestejä
4 413 370
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom