Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
V50 "Volvoon" vaihtelin etupyöränlaakerin. On tuo foordin konstruktio kyllä yks idioottimaisuus.
Toki ei tuossa mikään vastustanut, vanha pois ja uus tilalle.
Riippuu niin monesta asiasta, mm kuinka tiukassa suutin on.Selvä se, kiitos.
Olisi tietysti pitänyt tehdä tämä jo silloin reilu 5000 km sitten kun kuului pieni ääni.
Ei varmaan tuollainen tiivisteen vaihto valtavan hintainen projekti ole?
Kuvittelis et marmorilla olisi sellainen käytössä jos kohta on sovelias. Totesivat tiskillä et liikaa riskejä, pultti katkeis tai menis tunteja ja uusia osia ettei oo kannattava. Kulmat on kohtuulliset, mut ei ihan arvoissaanVie pajalle jolla induktiokuumennin.
Induktiokuumennin ei auta oikeastaan mitään siihen paikista paskamaisimpaan tilanteeseen mikä läpipultattavien puslien kanssa tahtoo käydä.Vie pajalle jolla induktiokuumennin.
Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.Jäi epäselväksi että mikä siinä on idioottimaista?
On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.Olka on puristusliitoksella tolpassa, kun vois olla ihan pulteillakin, laakeri prässäämällä kiinni, kun tuokin vois olla pulttiliitoksella niinkuin vanhemmissa.
Toki vielä se, että noi foordin laakerit ei kestä mitään.
Siis on siellä olassa yksi pultti mikä puristaa sen iskarin ympärille. Osaavat joskus olla kohtuu hyvin ryytyneet tolppaan kiinni.On kyllä työmaa taas. Aukeeko toi puristusliitos siis millään? Mulla vaan kokemuksia pultti mcphersoneista.
Toi foordin alusta volvossa on muutenkin laadukas, tutun auto 100t vähän päälle ajeltu ja molemmat sis rtpäät oli ihan valmiit. Tai no toinen ei ollut väljä vielä mutta rasvan tilalla oli ruostepaskaa. Helppo vaihtaa sentään.
Jahas, alkoi sitten oma Audi ääntämään tähän malliin:
Eikä ollut kuin 4 vuotta ja 40 tkm rullattu hihna&kiristin&rullat. Teetätin viimeksi liikkeessä jakopäärempan yhteydessä, mutta kai se pitää opetella laittamaan tuo keula huoltoasentoon:
Sitten uusi kiristin ja samalla pitää tarkastaa/vaihtaa tuo laturin vapaakytkin, että jos se tahmoo ja on syyllinen kiristimen ennenaikaiseen menoon.
Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.Pitäis jarruputket vaihtaa taakse e46 bemariin. Tarvitseekohan ottaa tankki kokonaan irti vai riittääkö että tiputtaa alaspäin? Kardaania tuskin tarvitsee irroittaa eikä liiemmin jarrusatuloita tai levyjä?
Leimaukko vaan todella suurella todennäköisyydellä ei pistä leimaa paperiin kun nuo väliliitokset on kiellettyjä virallisesti. Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.Pistä poiki ja vedä tankin alta niin ei tarvi poistaa tanki + kardani + pakoputket.
Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.Alkuperäisestä liitoksesta alkuperäiseen matkalta täytyy uusia kokonaan.
Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.Niin? Eihän tuossa kehotettukaan mitään väliliitoksia tekemään. Vedät vain uudet putket eri kautta kuin alkuperäiset niin ei tarvitse pudotella tankkia yms. roippeita alas.
Joo, niin on. Helpottaa kokoonpanoa tehtaalla. Mulla vedettiin uudet putket tankin sivuitse Saabissa kun ei viitsitty tankkia alkaa pudottamaan. Hyvin kelpasi leimalla. Eihän niitä siten kannatakaan vetää, että ovat ensimmäisenä kiinni ottamassa.Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät.
N16 almera 2001, 2014 putosi täysi tankki pannoista läpi. Juuri katsastettu. 50 vauhdista tankki jatkoi yksinään vastaan tulijoiden kaistalle. Onneksi ei kukaan kuollut.Minä en tiiä katsooko leimalla kauhean hyvällä uudelleenreititystä kun tankin alla ne on vielä herkemmin ottamassa osumaa. Niiden reititys on ihan syystä suunniteltu kulkemaan sitä reittiä mistä alkuperäisenä menevät. Eikä tankin pantoihin yms voi putkea kiinnittää kun tankki kuitenkin myötäilee ja pannat muutenkin on pohjolan keleille turhan heikkoja. Vähänkään vanhempi auto joka tarpeeksi monta suolakylpyä (lue talvea) saanut niin alkaa panta olemaan siinä kunnossa että ne katkeilee. Voihan tuota toki koittaa mutta olen melko varma että leimaukko lyö tuollaisen virityksen nähdessään punaisen tarran lasiin.
Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.Ei taas mene ihan putkeen.. Vaihdoin Nissaniin etuiskarit samalla kun talvirenkaita vaihdoin. Muistelin että en kuitenkaan ostanut uusia pölysuojia. Kiva yllätys sitten remontin jälkeen kun vein pahvilaatikkoa autoon kierrätystä varten että mitäs täällä pohjalla onNoh, jos jossain kohti jaksaisi tehdä saman homman uudelleen. Ajettavuus parani kyllä heti reilusti!
Samalla vaihdoin taakse iskarin yläpäät, jotka olivat jo umpiruosteessa. Jostain kumman syystä tuota aikaa vaan menee kun rappaa, näihinkin meni viisi tuntia vaikka ajattelin että parissa tunnissa selviää.
Tänään sitten töistä lähtiessä sitikka alkoi pitämään samanlaista ääntä kuin pölynimuri kun yritin käynnistää. Hyppäsin pihalle ja nykäisin konepellin auki. Starttihan se pyöri taukoamatta vaikka avain oli taskussa! Ei ole tällaista tullut aikaisemmin vastaan. Äkkiä akunnapa irti ja uutta starttia tilaamaan. Pitäisi tulla huomenna, ja vaihto onnistunee työpaikan parkkipaikalla. Eli isoa vahinkoa ei kuitenaan ehtinyt tulla![]()
Se itse asiassa kävi itselläkin mielessä mutta avaimen renkutus ei vaikuttanut yhtään mitään. Lisäksi startti vaihdettu uudelleen kunnostettuun 2016 reilu 100 tkm sitten ja virtalukon pohja ei ole oireillut ikinä mitenkään. Startti ei maksa paljon mitään ja on kuluva osa, pienellä uhkapelillä tilasin jo sen.Ettei ois startin sijaan virtalukonpohja rikki. Nappaa startista herätejohto irti, jos lakkaa pyörimästä niin vika ei oo startissa.
En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.kakkoskorisen farkku octavian takajousi vissiin poikki. Katselin vaihtoehtoja ja näköjään autoihin joissa vetokoukku on eri jousi. Jousien ilmoitetuissa pituuksissa on isoja eroja, 352-402mm. Mietin, jos tilaisin 402mm pitkät saisinko tuon octaviaa yleisesti vaivaavan takakenon asennon ryhdikkäämmäksi, ärsyttää tollanen venäläinen madallussarja look? Hinnat jousille on halpoja, alkaen noin 15€ kpl hinnasta ja 30€ saa jo tunnettuja merkkejä. Vain JR Groupin jousi tosin on tuo poikkeuksellisen pitkä. Jopa motonetissä on 29€ joku tarvikejousi ilman merkkiä.
Kellään kokemusta mikä kannattaa vakioalustalle valita?
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..En tiedä saako Ocu 3 huonon tien alustaa mutta jos saa niin osta se ja muutoksessa mahdollisesti tarvittavat hilppeet. Aikanaan mk4 Golffiin tuli tehtyä tuo muutos juurikin aivan velton perän vuoksi niin huonon tien alustan kun laittoi niin oli juuri sopivan napakka perä, antoi surutta lastata vaikka kontin täyteen juomaa ilman että renkaat lähenteli kaarta+takapenkki täynnä porukkaa mutta silti mukava ajaa että ei ole liian jäykkä.
joo kyllä taisi olla huonotien alusta myös 2 koriseen olemassa, nuo vaan ei ole kovin selkeästi ilmaistu tuolla varaosa sivuilla, että mihin mikäkin jousi on, vasta nyt oivalsin sieltä tuonkin, että jos vetokoukku tehtaalta autossa eri jouset. Jälkiasenteisiin koukkuihin tuollainen kannattaa muuten huomioida..
Noihin oli tarjolla huonon tien paketti (olikohan 2ub) joka on 15mm vakioalustaa korkeampi. Jousia on tosiaan miljoonaa erilaista mutta muistaakseni briskoda sivustolta löysin oikeat varaosanumerot. Jousivalmistaja oli kilen...ne kaikista pisimmät ovat scout -malliin ja sitten menee jo liian korkeaksi.tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?
Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla![]()
tuo minun auto on farmari 1.2TSI manuaali vm. 2013 ja tehtaan vetokoukulla. Pystytkö vilkaisemaan noilla tiedoilla mitä jousia tarjoaa?
Joskus tilasin jotku halvat tarvikejouset vanhaan T4 Transporteriin, taisi olla kuitenkin merkitty ns. kuormajousiksi ja perä nousi aika ylös, mutta sellanen ei minua haittaa jos perä on ryhdissä, olenhan syntynyt 80-luvulla![]()
Selviää tai sitten ei selviä. Siinä tarrassa ei ole kuin pieni osa auton kaikista PR-koodeista ja mulle on ainakin jäänyt epäselväksi millä logiikalla ne valitaan siihen.Siitä selviää kaikki autossa olevat varusteet ja mitkä painoluokat on akseleilla.
Selviää tai sitten ei selviä. Siinä tarrassa ei ole kuin pieni osa auton kaikista PR-koodeista ja mulle on ainakin jäänyt epäselväksi millä logiikalla ne valitaan siihen.
Täysi listaus sisältää arviolta kolminkertaisen määrän koodeja verrattuna siihen tarraan. Sen saa pientä korvausta vastaan erwinistä tai hyvillä puhelahjoilla ilmaiseksi merkkihuollon tiskiltä.
Puhe oli niiden oman auton koodien saamisesta. Tuonne voi kyllä syöttää koodeja jos ne on jostain saanut ja nähdä mitä ne tarkoittavat, mutta enpä ole keksinyt mistä tuolta kaivaisin oman autoni koodiluettelon?PlanetVAG ei edellytä ees puhumista.
Puhe oli niiden oman auton koodien saamisesta. Tuonne voi kyllä syöttää koodeja jos ne on jostain saanut ja nähdä mitä ne tarkoittavat, mutta enpä ole keksinyt mistä tuolta kaivaisin oman autoni koodiluettelon?
Tarrassa on osa, muttei kaikkia.
Mitenköhän kallis homma on vaihdattaa MK2 Focukseen tuulilasi? Tässä ei siis ole mitään lämmitettävää tuulilasia ym. kalliita ominaisuuksia.
Mikä paja olisi turussa/turun seudulla kohtuu hintainen ja luotettava? Itselläni ei ainakaan mitään kokemusta näistä lasi paikoista.200-500 € riippuen millä pajalla aiot homman teettää ja kenen valmistamaa lasia ko. paja käyttää.
Ford Focus 2005, lähdin pihasta liikkeelle niin alkoi ABS-valo palamaan. Käynnistin auton vauhdissa kerran uusiksi, syttyi hetken päästä taas uudestaan, pari kilometriä myöhemmin tein saman tempun ja valo sammui eikä sen jälkeen enää syttynyt. Kävin asioilla ja lähdin pari tuntia myöhemmin liikkeelle ja valo pysyy edelleen pimeänä, toimii siis normaalisti. Vikakoodeja en tolla halvalla obd-lukijalla saanut pihalle.
Mikähän hikka tolle nyt tuli?
Ford Focus 2005, lähdin pihasta liikkeelle niin alkoi ABS-valo palamaan. Käynnistin auton vauhdissa kerran uusiksi, syttyi hetken päästä taas uudestaan, pari kilometriä myöhemmin tein saman tempun ja valo sammui eikä sen jälkeen enää syttynyt. Kävin asioilla ja lähdin pari tuntia myöhemmin liikkeelle ja valo pysyy edelleen pimeänä, toimii siis normaalisti. Vikakoodeja en tolla halvalla obd-lukijalla saanut pihalle.
Mikähän hikka tolle nyt tuli?
Vetoniveleltä kuulostaa. Viet paikkaan jossa osaamista.Mercedes b170, etuakselilla joku naksuu ja pahimmillaan hyppyyttää autoa liikkuessa ratin ollessa ääriasennossa. Vetonivelet ja - akseli ok, tukivarret ok, eivätkä huollossakaan löytäneet vikaa. Nyt liukkailla huomasin, että oire on todella paljon pahempi ja esiintyy vaikkei ratti ole ääriasennossa. Voisiko viallinen esp- tai abs-sensori aiheuttaa tällaista?
Missäs paikkakunnalla sulla auto sijaitsee? täällä monella varmasti on ties mitä diagnosointikalustoa niin voisit saada ehkä foorumilaisen tarjoutumaan lukemaan koodit autostasi. Itsellä luultavasti yhteensopivat vehkeet löytyy Jyväskylän seudulta.Ford Focus 2005, lähdin pihasta liikkeelle niin alkoi ABS-valo palamaan. Käynnistin auton vauhdissa kerran uusiksi, syttyi hetken päästä taas uudestaan, pari kilometriä myöhemmin tein saman tempun ja valo sammui eikä sen jälkeen enää syttynyt. Kävin asioilla ja lähdin pari tuntia myöhemmin liikkeelle ja valo pysyy edelleen pimeänä, toimii siis normaalisti. Vikakoodeja en tolla halvalla obd-lukijalla saanut pihalle.
Mikähän hikka tolle nyt tuli?
Hyundai sytyttää satunnaisesti ESP Off valon, viimeisimmällä kerralla samalla lähti myös ohjaustehostin (EPS) pois päältä. Vaihdettu on jo jarruvalon katkaisija (tyyppivika) ja ratin kellojousi. En ole vielä päässyt lukemaan vikakoodeja viimeisimpien vikavalojen jälkeen. Moottori on toistaiseksi käyttäytynyt ok, se jos temppuilisi niin vaihtoon menisi kampiakselin asentotunnistin.
Onko muita Kia / Huyndai kohtalotovereita saman vaivan kanssa? Merkkifoorumeita selatessa vaikuttaa tyyppivialta. Useammalla vian aiheuttaja ollut tuo jarruvalon katkaisin. Joillain ABS puoli sytytellyt samoja valoja, omassa kojelaudassa ei ole vielä tuo ABS syttynyt.
Myös viallinen abs anturi riittää sytyttämään kyseiset valot.ESP ja sähköinen ohjaustehostin molemmat tarvitsee ratin asentotiedon toimiakseen oikein. Joissain autoissa rattiakselilla on erillinen anturi, mutta voi olla myös integroitu ohjaustehostimen yhteyteen. Ceed/i30-malleista on ainakin noita rattiakseli/ohjaustehostinyksikköjä hajonnut.
Pitäisikö tässä tapauksessa vikakoodeihin nousta jotain abs viittaavaa? Äärimmäisen hankala tuo ESP ongelma kun syttyy ajoittain. Joskus paloi pidempäänkin, sitten taas lähti.Myös viallinen abs anturi riittää sytyttämään kyseiset valot.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.