Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:

Kytkimen painelaakeri / asetelma vituillaan ois perinteinen diagnoosi jos parkissa kuuluu jurnutusta vapaalla ja kytkimen painaminen poistaa tämän. Mutta vauhdissa jos kuuluu niin en tiedä tai sitten painelaakeri on TODELLA loppu.
 
Auto ei onneksi ole rikki, mutta liippaa topikkia: ruostesuojaus kohta pari vuotta vanhalle autolle? Minkälainen ja paljonko kannattaa pulittaa?

Katselin ennakkoon täältä: Ruostesuojaus - Finikor vähän laajuudesta riippuen, 790-980e oli hintahaarukka Hondaan.
 
Auto ei onneksi ole rikki, mutta liippaa topikkia: ruostesuojaus kohta pari vuotta vanhalle autolle? Minkälainen ja paljonko kannattaa pulittaa?

Katselin ennakkoon täältä: Ruostesuojaus - Finikor vähän laajuudesta riippuen, 790-980e oli hintahaarukka Hondaan.

Ajatko autolla 5v, 10v vai 15v? Jos ensimmäinen älä tee, jos toinen, ehkä, jos kolmas, kyllä.
 
No jos vaikka myy eteenpäin yksityiselle, niin se ruostesuojaus siellä nostaa kyllä jälleenmyyntihintaa....
 
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :p

Ite tullut aikalailla tilattua Mister-auto.comista... Tähän mennessä kaikki tilaamani osat olleet juuri sitä mitä olen ostanut...

edit. nyt on tilauksessa osram xenarc laser 200% xenonpolttimot amazonista. 75e pari :)
 
Nyt olisi tässä postauksessa ääninäyte mun Renault Megane Break vm2000 moottorista.
Näinköhän ohjaustehostimen pumpun laakeri on rikki? Kuunnelkaa ja sanokaa mielipiteenne.
Se on mp4 tiedosto.

*duudsonit poika sylkee emmätiiä gif* Mutta muuttuuko ääni jos kääntelet rattia? Jos kyse ohjaustehostimen pumpusta niin kyllä kai sen
kuormituksen vaihtelun pitäisi kuulua. Kuulosti vähän väljiltä venttiilinvälyksiltä tuo käynti.
 
Pitää kokeilla käännellä rattia ja kuunnella käyntiä.

Ja jos tehostajan hihnan/apulaitehihnan irrotus on pikku juttu, niin ota pois ja kokeile pyörittää käsin. Jos et tunne tehostajassa mitään, niin pyöritä konetta hetki ilman hihnaa ja kuuntele tuleeko sieltä. Ja jos kerran hihna on pois niin samalla pyöräyttelee kaikki apurullat, laturit jne.
 
VAG 1.8T BJX-koneen P0304 misfire cyl-4 detected. Eli (toivottavasti vain) puola vaihtoon. Just pääsin 3 pytyllä nilkuttamaan parkkiruutuun, kun en ollut kuin 300m päässä kotoa.

Kellään tietoa, paljon vv-autolla OG-puola kun se osatiski tietty kiinni vkonlopun ja katiska pitää saada ajoon asap. Ennemmin laittaisi OEM-osaa kuin randomia Hammadilta.
 
Minulle keksivät kaikki meriselitykset:
"Kysyttiin sinulta että korvataanko laadukkaalla Starkilla" Eivät kysyneet missään vaiheessa.
"Onko osissa vikaa, jos ei ole niin käytä niitä" Joo en ala laittamaan paskaa alle, kun tarkoituksella tilasin muuta kuin Starkia. Plus jos asentaa niin ei voi palauttaa..
"Ensi kerralla laitetaan oikeat osat tulemaan" Joo en ollut tilaamassa toiste, rahat takas perkele.

Ja tosiaan tilaus Sparetolle.

Mikä auto merkki? Kun olen itse aina saanut tasantarkaa sitä osaa mitä olen tilanut.
Mistä muuten on tullut että Stark = Kiinapaskaa? Saksalainen yhtiö. Lukeeko osissa "Made in China"?
 
VAG 1.8T BJX-koneen P0304 misfire cyl-4 detected. Eli (toivottavasti vain) puola vaihtoon. Just pääsin 3 pytyllä nilkuttamaan parkkiruutuun, kun en ollut kuin 300m päässä kotoa.

Kellään tietoa, paljon vv-autolla OG-puola kun se osatiski tietty kiinni vkonlopun ja katiska pitää saada ajoon asap. Ennemmin laittaisi OEM-osaa kuin randomia Hammadilta.
Motonetistä saattais löytyä jos on liike lähellä, eikä tarvii arkeen odottaa.
 
Motonetistä saattais löytyä jos on liike lähellä, eikä tarvii arkeen odottaa.
Juuh just kohta lähdössä paikalliseen motonettiin. Nettisivut ei ainakaan tarjonneet puolia kuin 1.2-1.6-moottoreihin. Mutta pitää vielä kysäistä. Jos ei sieltä niin Mehmediltä(Fixus tms) halvinta ja vaihtaa oem, kunhan arki koittaa.
 
Mikä auto merkki? Kun olen itse aina saanut tasantarkaa sitä osaa mitä olen tilanut.
Mistä muuten on tullut että Stark = Kiinapaskaa? Saksalainen yhtiö. Lukeeko osissa "Made in China"?

Merkillä ei sinällään ole väliä, vaan sillä että lähettivät eri valmistajan tuotetta kuin mitä tuli tilattua.

Ja kuten todettu, Stark on halpiskuraa. Katso tälläkin forumilla olevaa varaosaketjua referenssiksi.
 
Siellä se Stratuksen uusi Autodocista tullut laturi on nyt paikallaan. Tuli juuri sopiva kun katsoin vanhan laturin kyljestä numeron ja vertasin uuteen.
pQDJabb.jpg
 
Merkillä ei sinällään ole väliä, vaan sillä että lähettivät eri valmistajan tuotetta kuin mitä tuli tilattua.

Ja kuten todettu, Stark on halpiskuraa. Katso tälläkin forumilla olevaa varaosaketjua referenssiksi.
En löytänyt mitään muutta kun mutu-tuntumalla sanottu että paska merkki. Ainoa mitä ehkä oli laadun viitava oli positiivinen Vuosi kesti osa mutta auto oli kulkenut vuodessa 50tkm sanosin että hyvin kesti osa ne kilometrit.
 
Kumpa olisin tiennyt tuosta Starkista. Piti oikein tarkistaa mitkä etujarrupalat ostin keväällä, Starkithan ne oli. Hondan Streamiin tuli palat otettua n. 20e pari, kaikki muut oli Boschia... :sori:. Hyvin toki Starkit hoitaneet hommansa... Kop kop. Hyvä tietää ensi kertaan.
 
Mulle teki saman jutun et ostoskori vaihto jarrupalat starkkiin, huomasin vasta kotona paketin avattuani. Oli sen verran paljon tavaraa etten huomannut vaihtoa. Toisessa tilauksessa teki saman jutun, mutta sain aspan kautta osat vaihdettua.
Nyt kaksi kertaa tilattu aeromotosrssilta ja osat sitä mitä ostoskorissa ja asiakaspalvelu nopeeta. Kävi kämmi kun olin laittanut vahingossa 2 vetarin tukilaakeria tilaukseen niin aspaan yhteys ja kolme päivää siitä niin ilmoitus että rahat tulissa tilille. Paketin tulo tilauksesta kesti 7-9 päivää.
 
En löytänyt mitään muutta kun mutu-tuntumalla sanottu että paska merkki. Ainoa mitä ehkä oli laadun viitava oli positiivinen Vuosi kesti osa mutta auto oli kulkenut vuodessa 50tkm sanosin että hyvin kesti osa ne kilometrit.

Hieno homma jos itselläsi toimii. Itse en kuitenkaan ala leikkimään osilla joiden laatu voi olla sutta ja sekundaa vaan ostan mielelläni hyväksi jo todettua.
Ja tämä autodoc-kuvio siis meni niin että tietysti veloittivat kalliimman osan mukaan vaikka paketissa oli starkia jonka hinta oli alle puolet tilatusta...
 
Hieno homma jos itselläsi toimii. Itse en kuitenkaan ala leikkimään osilla joiden laatu voi olla sutta ja sekundaa vaan ostan mielelläni hyväksi jo todettua.
Ja tämä autodoc-kuvio siis meni niin että tietysti veloittivat kalliimman osan mukaan vaikka paketissa oli starkia jonka hinta oli alle puolet tilatusta...
Ymmärrän kyllä miksi ne vaihtaa jos ei ole saatavilla osaa mutta se että he eivät ilmoita ja kysy että käykö tämä, en ymmärrä .
 
Ymmärrän kyllä miksi ne vaihtaa jos ei ole saatavilla osaa mutta se että he eivät ilmoita ja kysy että käykö tämä, en ymmärrä .
Ihan puhdasta kusetusta; asiakas tilaa mitä tilaa, lähetetään tahallaan halvempaa paskaa tilalle. Enemmän voittoa per osa, itseasiassa se kura on niin paljon halvempaa että voi hyvin ottaa 30% takaisin ja hyvittää koska moni pitää osan kun on pakko vaihtaa tai korjaamoaika tilattu, tms.

Eniten ihmetytti että omalla kohdalla halusivat maksaa muutaman kympin jarrupaloista postit takaisin. Tosin ensin suomenkielinen asiakaspalvelu sanoi ettei tarvitse lähettää ja päivää myöhemmin joku ulkomaalainen pomo soitti perään ja halusikin osat postilla takaisin.
 
Purinpa tuon vanhan Chryslerin laturin. Hiilethän siinä on lopussa. Helppo purkaa, olisi hiilet saanut periaatteessa vaikka paikallaan vaihdettua. Jonkin verran on uraa myös liukurenkaassa.
E: Varmaan kunnostan tämän varalle.
JmP0J3X.jpg

FnThuGH.jpg

k46uj6E.jpg

s1KINgf.jpg

1NRYNWN.jpg
 
Ohjaustehostimen pumppu vaihdettiin (osa oli itsellä, sveduista tilasin kunnostetun alle satkulla), alipainepumpun tiivisteet (vuosi öljyä) ja pakoputken tiivisteet (putki vaihdettiin keväällä, ei tullut tiivis liitos loma matkan kyläverstaassa) vaihdettiin mamman saappiin, 120 euroa, ei mikään paha.
Kylläpä keveni ohjaus. Nyt vaan kädet ristiin ettei tule enää mitään ennen auton vaihtoa. Koskaan ollu saappi 5 vuoden aikana näin hyvässä kunnossa kuin nyt kun kohta pitäs vaihtaa pois :D
 
Jos Autodoc lähettää kysymättä Starkia, niin kokemukseni mukaan rahat saa kyllä pyytämällä takaisin ja osat voi pitää.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Miten toi kytkimen painelaakeri kuulostaa paikallaan ollessa?
Myös nykyautojen pyöränlaakerit on kulutustavaraa eli voi jo mennä 40tkm kohdalla.
 
*duudsonit poika sylkee emmätiiä gif* Mutta muuttuuko ääni jos kääntelet rattia? Jos kyse ohjaustehostimen pumpusta niin kyllä kai sen
kuormituksen vaihtelun pitäisi kuulua. Kuulosti vähän väljiltä venttiilinvälyksiltä tuo käynti.
Itse en juuri ihan tuollaista ääntä ole ohjaustimen rikkontuessa kuullut mutta onhan se mahdollista.
Renault trafic firman pakusta on kerran mennyt ohjausttehopstin sen takia että letku litistyi eikä saanut riittävästi öljyä ja joutui uusimaan tehostimen ja letkut sekä parantamaan letkujen asetoa että tukea niitä ettei satu samalla tavalla uudestaan.
Se oli talviaika eli öljyt oli myöskin jäykät.
Usein ohjaustehostimen vikaa kuulee kun kääntelee rattia mutta en tiedä kyseisen moottorin ohjaustehostimen pumppu asennusta onko hihna vai ratas kun pyöritttää sitä.
 
Ja jos tehostajan hihnan/apulaitehihnan irrotus on pikku juttu, niin ota pois ja kokeile pyörittää käsin. Jos et tunne tehostajassa mitään, niin pyöritä konetta hetki ilman hihnaa ja kuuntele tuleeko sieltä. Ja jos kerran hihna on pois niin samalla pyöräyttelee kaikki apurullat, laturit jne.
Kyllä hyvä idea ottaa hihna pois ja koita hetken ilman sitä mutta jos vesimpumppu on samassa hihnassa ei kannata kovin kauan testata.
 
Alkoi omassa Volvo S80:ssä naukua ohjaustehostin kun autolla oli ajettu 5-10km ja säiliössä kunnon vaahdot. Vähän väheni kun nesteet vaihtoi. Säiliössä paluuletku tulee ylälaitaan ja niinhän sieltä oli se "pilli", mikä painaa paluunesteen säiliössä muun nesteen sekaan, pompannut pois paikoiltaan ja paineella tuleva neste sitten vaahtosi. Uus säiliö, 58e marmorilta, paikoilleen ja loppui temppuilu.

Jännä vaan miten se pilli olikaan päässy pois paikoiltaan eli vahvikemetalliputki oli liukunut osittain paluuputken sisään ja päästänyt säiliössä pillin putoamaan sinne pohjalle. Varsinkin kun se metalliputki oli tosi tiukka painaa takaisin sinne paikoilleen. No nyt on varasäiliö sitten.

E: talouden toisessa, S60, se säiliö onkin sellainen, että nestepaluu on säiliön alareunaan.
 
En tiiä mitä tässä taas sanoisi. Näköjään passatin vetonivel voi tarttua vetoakseliin niin kovasti että ei irtoa millään kirosanalla eikä napapultilla eikä ulosvetäjällä. Lukkosokka sylttäsi uraansa.

Muutako vanha nivel sit rälläkällä halki ja palaset pois ja jihuu tässä passatissa on autoon kuulumattomat navat joten 96kW mallin vetonivel ei käy, muutaman boorin hampaan liian iso.

Halusinki tähän aikaan kävellä kotiin :D
 
Minulla myös passatin(3b) murrosremppa kesken, napapultista sämppäytyi 14mm kuusiokolokanta, lämpöä annettu ja kun ei...

Mutteriakaan ei oikein voi hitsata kun auto on puulattiaisessa tallissa jonka alla on vanhoja kuivia heiniä.

Huoh...
 
Suojalevy alle ja hitsaamaan. Jos ei muka millään pysty hitsaamaan niin iso torx tai muu tähtipää lekalla hakata paikoilleen ja pulttipyssyä.
 
Minulla myös passatin(3b) murrosremppa kesken, napapultista sämppäytyi 14mm kuusiokolokanta, lämpöä annettu ja kun ei...

Mutteriakaan ei oikein voi hitsata kun auto on puulattiaisessa tallissa jonka alla on vanhoja kuivia heiniä.

Huoh...
Tuon napapultin saa auki pajavasaralla ja "taltalla", mahtuu hyvin kyljestä lyömään.
 
Edesmenneestä neloskoppasesta golffista napapultti irtos ns. helposti kun systerin miehellä on ISO pulttipyssy :D
 
En tiiä mitä tässä taas sanoisi. Näköjään passatin vetonivel voi tarttua vetoakseliin niin kovasti että ei irtoa millään kirosanalla eikä napapultilla eikä ulosvetäjällä. Lukkosokka sylttäsi uraansa.

Muutako vanha nivel sit rälläkällä halki ja palaset pois ja jihuu tässä passatissa on autoon kuulumattomat navat joten 96kW mallin vetonivel ei käy, muutaman boorin hampaan liian iso.

Halusinki tähän aikaan kävellä kotiin :D

Alunperin ajatus oli että kokeilen että kuinka ylätukivarsien yhdyspultti lähtee liikkeelle (ns vittuilupultti). Olin jo varannut paineilmavasaraa ja muuta hollille uuden pultin lisäksi. Hämmästys oli suuri kun se pultti tuli pois sormilla vetämällä, siinä jo ajattelin että näinkö helposti se menee. Tekasen pois ja kerkenä käymään kaupassa ja saunassa ja mitä vielä. Teoriassa nivelen vaihto on tunnin homma tuon pultin jälkeen hitaasti tehdenkin vaan eihän se sit niin mennyt :D

Uskoakseni syy tuohon nivelen irtoamattomuuteen oli vääränlainen jousisokka vetarin päässä, se oli ihmeellisen muotoinen ja ohuempaa lankaa kuin SKF nivelen mukana tullut joka nippa nappa sopi uraan ja joka toimikin kuten kuten piti. Tuohon olisi voinut tehdä ulosvetäjän tai painaa nivelen pois prässillä mutta noinkohan olisi sokan urasta jäänyt jäljelle mitään.

passat1.jpg passat2.jpg passat3.jpg

Tuossa eilisen illan askareet siihen asti että huomasin että uusi nivel on inasen isompi kuin mikä siellä oli.

Noh löysin oikean ja sain auton kasaan ja homma sitä myöten taputeltu, mitä nyt kun kuskin puoli ei enää kuulosta sepelimyllyltä niin nyt kuulee hyvin kuin hanttarin puolen nivel naputtaa peruuttaessa.

Hohhoijaa, naputelkoot! :D
 
Hitsasin pyöränmutterin napapulttiin eikä ollut edes tiukassa...se lämpö, se lämpö.

Seuraavaksi edessä vittuilupultti ja murroksen irroitus, sen saa onneksi pikkuhylsyllä ja napapultilla "ulosvedettyä"
 
Vittuilupultti aukesi ilman ongelmia, murros lähti hylsyä ulosvetäjänä käyttäen oikein nätisti.

Pakko kyllä kehua tuota makitan dtw285 pientä akkupulttikonetta, sopii pieniinkin väleihin ja voima riittää näihin hommiin renkaanvaihtoa lukuunottamatta vallan mainiosti.

Amazonissa taitaa jotain ~150€ maksaa.

20190919_184443-1612x1209.jpg
 
Juuh just kohta lähdössä paikalliseen motonettiin. Nettisivut ei ainakaan tarjonneet puolia kuin 1.2-1.6-moottoreihin. Mutta pitää vielä kysäistä. Jos ei sieltä niin Mehmediltä(Fixus tms) halvinta ja vaihtaa oem, kunhan arki koittaa.
Motonetin puola sopi yllätten heittämällä 10 minuutissa paikalleen ja vetää normaalisti ja ehkä jopa aikaisempaa enemmän rivakasti:bored:

Pitää hakea ylimääräinen OEM konttiin vielä vastaavaa varten. Tuossakin tarvikkessa onneksi 2v takuu.

Huvittavinta, että vv-auton herkot tarjosi sytytysjärjestykseksi 1-3-4-2, mutta tarpeeksi googlea ja uskalsin helpoimman, eli täälläkin ehdotetun oik.puolimmaisen edestä katsoen vaihtaa. Eli asiantuntemusta vv-Airportissa tuntuu olevan aika kattavasti:facepalm:
No, auto futannut jo useaamman sata kilsaa ongelmitta:tup:
 
Voihan se syttyjärestys olla mikä vain, pytyt menee silti 1234 jne
 
Mikäs merkitys sillä sytytysjärjestyksellä tossa asiassa on? Itse jos tietäisin, että missä pytyssä se vika on niin kysyisin vaan että mikä pytty se 4pytty on.
 
Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom