Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

En löytänyt mitään muutta kun mutu-tuntumalla sanottu että paska merkki. Ainoa mitä ehkä oli laadun viitava oli positiivinen Vuosi kesti osa mutta auto oli kulkenut vuodessa 50tkm sanosin että hyvin kesti osa ne kilometrit.

Hieno homma jos itselläsi toimii. Itse en kuitenkaan ala leikkimään osilla joiden laatu voi olla sutta ja sekundaa vaan ostan mielelläni hyväksi jo todettua.
Ja tämä autodoc-kuvio siis meni niin että tietysti veloittivat kalliimman osan mukaan vaikka paketissa oli starkia jonka hinta oli alle puolet tilatusta...
 
Hieno homma jos itselläsi toimii. Itse en kuitenkaan ala leikkimään osilla joiden laatu voi olla sutta ja sekundaa vaan ostan mielelläni hyväksi jo todettua.
Ja tämä autodoc-kuvio siis meni niin että tietysti veloittivat kalliimman osan mukaan vaikka paketissa oli starkia jonka hinta oli alle puolet tilatusta...
Ymmärrän kyllä miksi ne vaihtaa jos ei ole saatavilla osaa mutta se että he eivät ilmoita ja kysy että käykö tämä, en ymmärrä .
 
Ymmärrän kyllä miksi ne vaihtaa jos ei ole saatavilla osaa mutta se että he eivät ilmoita ja kysy että käykö tämä, en ymmärrä .
Ihan puhdasta kusetusta; asiakas tilaa mitä tilaa, lähetetään tahallaan halvempaa paskaa tilalle. Enemmän voittoa per osa, itseasiassa se kura on niin paljon halvempaa että voi hyvin ottaa 30% takaisin ja hyvittää koska moni pitää osan kun on pakko vaihtaa tai korjaamoaika tilattu, tms.

Eniten ihmetytti että omalla kohdalla halusivat maksaa muutaman kympin jarrupaloista postit takaisin. Tosin ensin suomenkielinen asiakaspalvelu sanoi ettei tarvitse lähettää ja päivää myöhemmin joku ulkomaalainen pomo soitti perään ja halusikin osat postilla takaisin.
 
Purinpa tuon vanhan Chryslerin laturin. Hiilethän siinä on lopussa. Helppo purkaa, olisi hiilet saanut periaatteessa vaikka paikallaan vaihdettua. Jonkin verran on uraa myös liukurenkaassa.
E: Varmaan kunnostan tämän varalle.
JmP0J3X.jpg

FnThuGH.jpg

k46uj6E.jpg

s1KINgf.jpg

1NRYNWN.jpg
 
Jos Autodoc lähettää kysymättä Starkia, niin kokemukseni mukaan rahat saa kyllä pyytämällä takaisin ja osat voi pitää.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Miten toi kytkimen painelaakeri kuulostaa paikallaan ollessa?
Myös nykyautojen pyöränlaakerit on kulutustavaraa eli voi jo mennä 40tkm kohdalla.
 
*duudsonit poika sylkee emmätiiä gif* Mutta muuttuuko ääni jos kääntelet rattia? Jos kyse ohjaustehostimen pumpusta niin kyllä kai sen
kuormituksen vaihtelun pitäisi kuulua. Kuulosti vähän väljiltä venttiilinvälyksiltä tuo käynti.
Itse en juuri ihan tuollaista ääntä ole ohjaustimen rikkontuessa kuullut mutta onhan se mahdollista.
Renault trafic firman pakusta on kerran mennyt ohjausttehopstin sen takia että letku litistyi eikä saanut riittävästi öljyä ja joutui uusimaan tehostimen ja letkut sekä parantamaan letkujen asetoa että tukea niitä ettei satu samalla tavalla uudestaan.
Se oli talviaika eli öljyt oli myöskin jäykät.
Usein ohjaustehostimen vikaa kuulee kun kääntelee rattia mutta en tiedä kyseisen moottorin ohjaustehostimen pumppu asennusta onko hihna vai ratas kun pyöritttää sitä.
 
Ja jos tehostajan hihnan/apulaitehihnan irrotus on pikku juttu, niin ota pois ja kokeile pyörittää käsin. Jos et tunne tehostajassa mitään, niin pyöritä konetta hetki ilman hihnaa ja kuuntele tuleeko sieltä. Ja jos kerran hihna on pois niin samalla pyöräyttelee kaikki apurullat, laturit jne.
Kyllä hyvä idea ottaa hihna pois ja koita hetken ilman sitä mutta jos vesimpumppu on samassa hihnassa ei kannata kovin kauan testata.
 
Alkoi omassa Volvo S80:ssä naukua ohjaustehostin kun autolla oli ajettu 5-10km ja säiliössä kunnon vaahdot. Vähän väheni kun nesteet vaihtoi. Säiliössä paluuletku tulee ylälaitaan ja niinhän sieltä oli se "pilli", mikä painaa paluunesteen säiliössä muun nesteen sekaan, pompannut pois paikoiltaan ja paineella tuleva neste sitten vaahtosi. Uus säiliö, 58e marmorilta, paikoilleen ja loppui temppuilu.

Jännä vaan miten se pilli olikaan päässy pois paikoiltaan eli vahvikemetalliputki oli liukunut osittain paluuputken sisään ja päästänyt säiliössä pillin putoamaan sinne pohjalle. Varsinkin kun se metalliputki oli tosi tiukka painaa takaisin sinne paikoilleen. No nyt on varasäiliö sitten.

E: talouden toisessa, S60, se säiliö onkin sellainen, että nestepaluu on säiliön alareunaan.
 
En tiiä mitä tässä taas sanoisi. Näköjään passatin vetonivel voi tarttua vetoakseliin niin kovasti että ei irtoa millään kirosanalla eikä napapultilla eikä ulosvetäjällä. Lukkosokka sylttäsi uraansa.

Muutako vanha nivel sit rälläkällä halki ja palaset pois ja jihuu tässä passatissa on autoon kuulumattomat navat joten 96kW mallin vetonivel ei käy, muutaman boorin hampaan liian iso.

Halusinki tähän aikaan kävellä kotiin :D
 
Minulla myös passatin(3b) murrosremppa kesken, napapultista sämppäytyi 14mm kuusiokolokanta, lämpöä annettu ja kun ei...

Mutteriakaan ei oikein voi hitsata kun auto on puulattiaisessa tallissa jonka alla on vanhoja kuivia heiniä.

Huoh...
 
Suojalevy alle ja hitsaamaan. Jos ei muka millään pysty hitsaamaan niin iso torx tai muu tähtipää lekalla hakata paikoilleen ja pulttipyssyä.
 
Minulla myös passatin(3b) murrosremppa kesken, napapultista sämppäytyi 14mm kuusiokolokanta, lämpöä annettu ja kun ei...

Mutteriakaan ei oikein voi hitsata kun auto on puulattiaisessa tallissa jonka alla on vanhoja kuivia heiniä.

Huoh...
Tuon napapultin saa auki pajavasaralla ja "taltalla", mahtuu hyvin kyljestä lyömään.
 
Edesmenneestä neloskoppasesta golffista napapultti irtos ns. helposti kun systerin miehellä on ISO pulttipyssy :D
 
En tiiä mitä tässä taas sanoisi. Näköjään passatin vetonivel voi tarttua vetoakseliin niin kovasti että ei irtoa millään kirosanalla eikä napapultilla eikä ulosvetäjällä. Lukkosokka sylttäsi uraansa.

Muutako vanha nivel sit rälläkällä halki ja palaset pois ja jihuu tässä passatissa on autoon kuulumattomat navat joten 96kW mallin vetonivel ei käy, muutaman boorin hampaan liian iso.

Halusinki tähän aikaan kävellä kotiin :D

Alunperin ajatus oli että kokeilen että kuinka ylätukivarsien yhdyspultti lähtee liikkeelle (ns vittuilupultti). Olin jo varannut paineilmavasaraa ja muuta hollille uuden pultin lisäksi. Hämmästys oli suuri kun se pultti tuli pois sormilla vetämällä, siinä jo ajattelin että näinkö helposti se menee. Tekasen pois ja kerkenä käymään kaupassa ja saunassa ja mitä vielä. Teoriassa nivelen vaihto on tunnin homma tuon pultin jälkeen hitaasti tehdenkin vaan eihän se sit niin mennyt :D

Uskoakseni syy tuohon nivelen irtoamattomuuteen oli vääränlainen jousisokka vetarin päässä, se oli ihmeellisen muotoinen ja ohuempaa lankaa kuin SKF nivelen mukana tullut joka nippa nappa sopi uraan ja joka toimikin kuten kuten piti. Tuohon olisi voinut tehdä ulosvetäjän tai painaa nivelen pois prässillä mutta noinkohan olisi sokan urasta jäänyt jäljelle mitään.

passat1.jpg passat2.jpg passat3.jpg

Tuossa eilisen illan askareet siihen asti että huomasin että uusi nivel on inasen isompi kuin mikä siellä oli.

Noh löysin oikean ja sain auton kasaan ja homma sitä myöten taputeltu, mitä nyt kun kuskin puoli ei enää kuulosta sepelimyllyltä niin nyt kuulee hyvin kuin hanttarin puolen nivel naputtaa peruuttaessa.

Hohhoijaa, naputelkoot! :D
 
Hitsasin pyöränmutterin napapulttiin eikä ollut edes tiukassa...se lämpö, se lämpö.

Seuraavaksi edessä vittuilupultti ja murroksen irroitus, sen saa onneksi pikkuhylsyllä ja napapultilla "ulosvedettyä"
 
Vittuilupultti aukesi ilman ongelmia, murros lähti hylsyä ulosvetäjänä käyttäen oikein nätisti.

Pakko kyllä kehua tuota makitan dtw285 pientä akkupulttikonetta, sopii pieniinkin väleihin ja voima riittää näihin hommiin renkaanvaihtoa lukuunottamatta vallan mainiosti.

Amazonissa taitaa jotain ~150€ maksaa.

20190919_184443-1612x1209.jpg
 
Juuh just kohta lähdössä paikalliseen motonettiin. Nettisivut ei ainakaan tarjonneet puolia kuin 1.2-1.6-moottoreihin. Mutta pitää vielä kysäistä. Jos ei sieltä niin Mehmediltä(Fixus tms) halvinta ja vaihtaa oem, kunhan arki koittaa.
Motonetin puola sopi yllätten heittämällä 10 minuutissa paikalleen ja vetää normaalisti ja ehkä jopa aikaisempaa enemmän rivakasti:bored:

Pitää hakea ylimääräinen OEM konttiin vielä vastaavaa varten. Tuossakin tarvikkessa onneksi 2v takuu.

Huvittavinta, että vv-auton herkot tarjosi sytytysjärjestykseksi 1-3-4-2, mutta tarpeeksi googlea ja uskalsin helpoimman, eli täälläkin ehdotetun oik.puolimmaisen edestä katsoen vaihtaa. Eli asiantuntemusta vv-Airportissa tuntuu olevan aika kattavasti:facepalm:
No, auto futannut jo useaamman sata kilsaa ongelmitta:tup:
 
Mikäs merkitys sillä sytytysjärjestyksellä tossa asiassa on? Itse jos tietäisin, että missä pytyssä se vika on niin kysyisin vaan että mikä pytty se 4pytty on.
 
Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.
 
Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.

Koita autojerryn kautta.
 
Tuossakin suhteessa elämä helpompaa kun ajaa vanhalla autolla.
Joskus oli firman uusi auto , ärsytti ajella merkkihuoltoon ja sijaisauto piti aina kinuta eirkseen eikä aina tainnut edes saada
 
Tuossakin suhteessa elämä helpompaa kun ajaa vanhalla autolla.
Joskus oli firman uusi auto , ärsytti ajella merkkihuoltoon ja sijaisauto piti aina kinuta eirkseen eikä aina tainnut edes saada
Eipä tuo ennen ole ollut ongelma kun on saanut yleensä ensihuollon ilmaiseksi ja seuraavan alella.
 
Pitää olla merkkihuolto kun uusi auto. Ei oikein palvele tässä yhteydessä. Soitin jo suurimman osan merkkihuolloista PK-seudulta. Ympäristökunnat käymättä.

Eihän se nykyään tartte olla mikään merkkihuolto uudessakaan autossa. Itse käytin Heikinlaakson AD:ssa ensihuollossa (10000tkm) auton. Öljyt ja suodattimet ne vaihtoi ja muuta tarkistusta yms.

Autojerry.fi
 
Eihän se nykyään tartte olla mikään merkkihuolto uudessakaan autossa. Itse käytin Heikinlaakson AD:ssa ensihuollossa (10000tkm) auton. Öljyt ja suodattimet ne vaihtoi ja muuta tarkistusta yms.

Autojerry.fi
Ei PERIAATTEESSA. Käytännössä kyllä jos haluat että että merkki kunnioittaa goodwill tilanteita kunnolla niin on parempi olla merkkihuollon leimat. Plus tarvitsen myös tietyn softapäivityksen jonka saa vain merkkiliikkeen laitteilla.
 
Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.

Se ei ole pelkästään öljyjen ja suodattimien vaihto, vaan määräaikaishuolto johon kuuluu myös huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset.
 
Se ei ole pelkästään öljyjen ja suodattimien vaihto, vaan määräaikaishuolto johon kuuluu myös huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset.
Tiedän kyllä. Mutta kuinka moni oikeasti noi tekee. Nimimerkillä entinen merkkiliikkeen asentaja.
 
Tiedän kyllä. Mutta kuinka moni oikeasti noi tekee. Nimimerkillä entinen merkkiliikkeen asentaja.

Olen ollut myös merkkiliikkeessä töissä, ja nimenomaan fordilla,siellä ainakin tehtiin. Nykyään fordilla ne huollot kuvataan ja asiakas saa videon,jossa asentaja käy läpi mitä on tehty.
 
Olen ollut myös merkkiliikkeessä töissä, ja nimenomaan fordilla,siellä ainakin tehtiin. Nykyään fordilla ne huollot kuvataan ja asiakas saa videon,jossa asentaja käy läpi mitä on tehty.
Juu tuo on bonus mutta on noitakin tullut nähtyä että on tehty vähän mitä sattuu. Itse olin pääasiassa VAG kippojen puolella aka DSG+TSI kusetus tuli tutuksi ja poltti lopulta käämit hommiin.
 
No nyt on se syyläri vaihdettu Stratukseen. Vanha vuoti jo melkoisesti, aika vauhtia tippasi kun pesunesteet kierrätin vielä varalta. Menihän tuossa aikalailla koko päivä, puolilta päiviltä aloittelin ja kuuden aikoihin oli työkalut kasassa. Melko ahtaita välejä oli taas mistä piti pultteja kaivella :D
Tässä jo kasaus menossa.
5NXrCIb.jpg
 
mun pitäs syyläri vaihtaa barchettaan talven mittaan kun uusi semmonen tuli auton mukana....mutta näytti siltä että ei tarvii mitään purkaa edestä paitsi yks ilmanottoputki.
 
Joitain kuukausia sitten vaihdettu lambda päätti hajota. Onneksi menee takuuvaihto-osana, eli aika halvalla selviää edelleen. :D Ei ollut edes tarvikemallinen osa, mutta nähtävästi sattui huonolaatuinen yksilö tällä kertaa.
 
Voisiko tuo olla BMW:n M20:nen?

Muuten olisin väittänyt M50:seksi, mutta siinä jakaja on erilainen.
 
jännässä paikassa akku

Ton ikäsissä Chryslereissä on useimmiten akku tosiaan tuolla "lokarin sisällä". Siihen löytyy huoltoluukku kaaren sisämuovista, mutta joko renkaat täytyy vääntää ihan toiseen ääriasentoon, tai mieluummin eturengas poistaa jotta akkuun pääsee käsiksi. Osassa onnistuu myös yläkautta "pullauttamalla" muovilokari mutkalle renkaaseen päin jotta akku mahtuu nousemaan yläkautta.

Toinen hauska juttu on joissain malleissa polttimoiden vaihto. Voi joutua räikän ja jatkovarren avulla tuolta sisälokarin kautta irrottamaan puskurin kiinnikkeet molemmilta puolin ja pudottamaan puskurin/maskin alas jotta saa umpion irrotettua vaihtamista varten. Ei välttis mikään parkkipaikka keissi siinä varaosaliikkeen pihassa. :D
 
Ton ikäsissä Chryslereissä on useimmiten akku tosiaan tuolla "lokarin sisällä". Siihen löytyy huoltoluukku kaaren sisämuovista, mutta joko renkaat täytyy vääntää ihan toiseen ääriasentoon, tai mieluummin eturengas poistaa jotta akkuun pääsee käsiksi. Osassa onnistuu myös yläkautta "pullauttamalla" muovilokari mutkalle renkaaseen päin jotta akku mahtuu nousemaan yläkautta.

Toinen hauska juttu on joissain malleissa polttimoiden vaihto. Voi joutua räikän ja jatkovarren avulla tuolta sisälokarin kautta irrottamaan puskurin kiinnikkeet molemmilta puolin ja pudottamaan puskurin/maskin alas jotta saa umpion irrotettua vaihtamista varten. Ei välttis mikään parkkipaikka keissi siinä varaosaliikkeen pihassa. :D
Tossa on itse asiassa polttimoiden vaihto äärimmäisen helppoa. Kaksi torxia lampun päältä auki niin lähtee koko umpio irti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 086
Viestejä
4 880 437
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom