Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.

Itellä yritti autoverkkokauppa ottaa 550€ normi huollosta + tulpat:facepalm:

Vein Mekonomelle ja sama setti 300€. Toki mulla nyt ei uusi auto kun 2015 mutta aivan kusetusta noi "merkkihuollot".
 
Itellä yritti autoverkkokauppa ottaa 550€ normi huollosta + tulpat:facepalm:

Vein Mekonomelle ja sama setti 300€. Toki mulla nyt ei uusi auto kun 2015 mutta aivan kusetusta noi "merkkihuollot".
Mm tästä syystä lähdin mekaanikon hommista aikanaan... Kusetusta kusetuksen päälle liian isossa osassa liikkeitä.
 
12v. vanha Kia. Takaa joku runkopusla piti katsurin mukaan vaihtaa. Minä vaihdatin samalla myös toiselta puolelta. Se oli hyvä päätös, sillä se oli myös elinikänsä lopussa. Ja kun sille tielle läksin niin vaihtu jouset ja iskarit samalla. Oliko hätävarjelun liioittelua? Auto tuntuu kyllä helvetin hyvältä nyt.
 
12v. vanha Kia. Takaa joku runkopusla piti katsurin mukaan vaihtaa. Minä vaihdatin samalla myös toiselta puolelta. Se oli hyvä päätös, sillä se oli myös elinikänsä lopussa. Ja kun sille tielle läksin niin vaihtu jouset ja iskarit samalla. Oliko hätävarjelun liioittelua? Auto tuntuu kyllä helvetin hyvältä nyt.
Ei ollenkaan, tolleen tulee itsekin tehtyä remppoja, työn osuudesta vanhojen paskojen purkaminen ja ylipäätään auton saaminen pajalle on niin suuri että kovin kuluneita vanhoja osia ei ole mitään järkeä laittaa takaisin vaikka olisivat ehjän näköisiä :)
 
Se on aina vanhojen kanssa sellasta tasapainoilua, kun nyt revin auki niin laitanko kaikki uutta vai koetanko selvitä vanhoilla ja potentiaalisesti revin kohta uudestaan auki jne. Järkevyys selviää kun summailee pankkitilin saldoa, auton arvoa, auton käyttöarvoa, suunnitelmia aikooko sen romun kauankin pitää ja nähdyn vaivan määrää.
 
Perhanan hiukkassuodattimet... Ei se riitä että menee tukkoon ja pitää vaihtaa, mutta myös pilaa turbon samalla. Kallista, kallista...
 
Audi b8, oven avaus toimii avaimella manuaalisesti mutta ei Kauko ohjauksella? Pitäskö kaikkien ovien aukee kun avaan manuaalisesti?
 
Audi b8, oven avaus toimii avaimella manuaalisesti mutta ei Kauko ohjauksella? Pitäskö kaikkien ovien aukee kun avaan manuaalisesti?

Sieltä on joko keskuslukituksen moottori rikki tai johtoja poikki ovessa. Noista hyvä lähteä alkuun. Avattiin ovi sitten säätimellä tai avaimella niin kaikki ovet avautuu jos autossa keskuslukitus on mikä toimii.
 
Mistä autosta kyse ja millä kilometreillä?
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)

Itsellä teen itse säästän meininki, eli auto nyt montulla ja remppa menossa. Turbo purettu ja uusi keskiö tulossa, pönttö irti ja odottaa käsittelyä, seuraavaksi öljypohja auki ja öljylinjojen putsaus. Sitten vielä jossain kohtaa EGR kilkkeet irti ja puhdistukseen.
 
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)

Itsellä teen itse säästän meininki, eli auto nyt montulla ja remppa menossa. Turbo purettu ja uusi keskiö tulossa, pönttö irti ja odottaa käsittelyä, seuraavaksi öljypohja auki ja öljylinjojen putsaus. Sitten vielä jossain kohtaa EGR kilkkeet irti ja puhdistukseen.

Eli tiedossa oleva vika, turbo kai otti itseensä nousseesta pakolämpötilasta ja sotki öljylinjan palaneella karstalla? Oletko jaksanut testailla DPFn puhdistusaineita, spraypullo suihkutetaan imuaukkoon moottorin käydessä ja nestemäinen pullo kaadetaan tankkiin suihkutuksen jälkeen? Itsellä on tuommoinen setti ollut hyllyssä pölyttymässä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli tiedossa oleva vika, turbo kai otti itseensä nousseesta pakolämpötilasta ja sotki öljylinjan palaneella karstalla? Oletko jaksanut testailla DPFn puhdistusaineita, spraypullo suihkutetaan imuaukkoon moottorin käydessä ja nestemäinen pullo kaadetaan tankkiin suihkutuksen jälkeen? Itsellä on tuommoinen setti ollut hyllyssä pölyttymässä.
Empä ole testannut, tosin ei kyllä olisi ollut mitään hyötyä. Purin tuon pöntön tänään ja koko kennoston tulopuolen kanavisto aivan tukossa alusta lähtien.

Auto tuli itselle sopuhintaan juurikin näiden ongelmien takia, tosin ei pitänyt olla ihan näin tukossa.
 
Laatikko takeltelee Preludessa, joten ensipäätelmä oli vika kytkimen hydraulipuolella, joka oli märkä niin polkimen kuin laatikon päästä. Pää- ja työmännän vaihdon jälkeen tilanne ei juuri parantunut, joten vissiinkin mennään uudella kytkimellä tai ehkä jopa laatikolla. LSD olisi aika pop... Ja jos noihin kosketaan, niin vetaritkin varmaan vois laittaa uusiksi kun sisemmät naksahtavat aina lähtiessä... No, onhan tuota kengitty jo 90tkm pelkästään omasta toimesta, aikakin tehdä jotain muuta kuin vaihtaa nesteitä ja suodattimia :)
 
Kyllä on kiven alla lexuksen käsijarruvaijerit, toiselle puollelle löysin docista, mutta toisen puolen vaijeria ei löydy mistään. Marmorilta kyllä saa,hinta tosin sen mukainen.
 
Empä ole testannut, tosin ei kyllä olisi ollut mitään hyötyä. Purin tuon pöntön tänään ja koko kennoston tulopuolen kanavisto aivan tukossa alusta lähtien.

Auto tuli itselle sopuhintaan juurikin näiden ongelmien takia, tosin ei pitänyt olla ihan näin tukossa.

Onko tuo nyt sitten ollut ajotavasta kiinni vai ominaisuus autossa. Edellisessä 200tkm ajetussa VW T5 Caravellessä ei tullut muuta vikaa DPFn kanssa kuin yksi pakolämpötila-anturi sakkasi ja vaihdon jälkeen viat poistui. Nyt T6ssa oleva Euro6-moottori polttelee DPFää tämän tästä, kerran-pari per tankillinen. Yritän auttaa polttoa dynaamisella ajotavalla. :D

Edit: OTtä Euro6-normien moottoreista, eikö luulisi että noissa mahdollisimman päästöttömissä moottoreissa esilämmitys olisi tärkeää? Vaan eipä lämpeä moottori tehdasasenteisella Webastolla alkuperäisillä asetuksilla, piti erikseen koodata VCDSsällä kiertoa ohjaava venttiili lämmittämään sisätilojen lisäksi moottoria. Makes sense?
 
Viimeksi muokattu:
Paras apu on softata helvettiin se DPF sieltä ja jättää paikoilleen vain kuoret :D

Saa paremmin toimivan moottorin joka kuluttaa vähemmän polttoainetta ja samalla saa lopun monelle kalliille ongelmalle.


Näitä on meinaan nähty korjaamoilla aika paljon että toistuvat DPF poltot aiheuttaa runsaan polttoainemäärän päätymisen männänrenkaiden ohi öljyn sekaan ja siitä voi parhaimmillaan seurata lopulta kiinni leikannut moottori. Tai mäntään sulanut reikä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka :D
 
Paras apu on softata helvettiin se DPF sieltä ja jättää paikoilleen vain kuoret :D

Saa paremmin toimivan moottorin joka kuluttaa vähemmän polttoainetta ja samalla saa lopun monelle kalliille ongelmalle.


Näitä on meinaan nähty korjaamoilla aika paljon että toistuvat DPF poltot aiheuttaa runsaan polttoainemäärän päätymisen männänrenkaiden ohi öljyn sekaan ja siitä voi parhaimmillaan seurata lopulta kiinni leikannut moottori. Tai mäntään sulanut reikä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka :D

Varmasti olisikin, mutta esim T6ssa menee DPFn poistoon kasa rahaa (DPFn poisto ja EGRn tulppaus, ohjelmointi) ja takaraivossa kutiaa koko ajan sen näkyminen katsastuksessa. Ja samalla pitää tehdä Adblue-järjestelmälle jotain, se on oma viidakkonsa. Ja nuo pelaavat vielä keskenään jotenkin.

T5ssa alkoi jo öljyssä näkyä tuon anturin hajoamisesta johtuvan polttomäärän työntämä diesel.

Omalla kohdalla nuo järjestelmät ei haittaa, ajan autot tuohon 200tkm ja vaihtoon.
 
Jaaha. Avovaimon Yaris huutaa perin jännällä tavalla. Osaakohan joku arvata äänen perusteella? No pajallehan tuo menee varmaan kuitenkin, mut jos diagnostiikkaosa laskusta olisi pienempi.

Multimediaan tästä:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onkohan tuossa laturilla vapaakytkintä, kuivalta värähtelevältä laakerilta kuulostaa.

Edit: ainakin 1.3 litraiseen vapaakytkintä saatavilla, itse lähtisin siitä ekana tutkimaan, ota suojamuovi rullasta irti ja suhauta jotain liukastetta, muuttuuko ääni.
 
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)

Itsellä teen itse säästän meininki, eli auto nyt montulla ja remppa menossa. Turbo purettu ja uusi keskiö tulossa, pönttö irti ja odottaa käsittelyä, seuraavaksi öljypohja auki ja öljylinjojen putsaus. Sitten vielä jossain kohtaa EGR kilkkeet irti ja puhdistukseen.

Tuohon PSA-dieseliin löytyy sopuhintaan pakettia, jossa tulee uusi öljysihti ja ne turbon putket. Tai jos päätät sittenkin vain putsata itse, niin tökkää kuitenkin samalla se pikkusihti kokonaan pois sieltä putken banjopultista. Seuraavaksi sitten vuotavien suuttimien korjaus, niin pysyy jatkossa öljyt paremmassa kunnossa.
 
DIY savukone imupuolen vuotojen etsintään:

http://imgur.com/a/P0J65wb

Lykkäsin IMM:n tilalle tulpan, josta sain savut sisään ja jostain huohotinpuolelta tuli enimmät savut ulos...

Toi on siis pattereilla toimiva savustinlaite joka puhaltaa putkesta savua.
 
C5 sitikka sai tänään uuden alapallin ja etupyörän laakerin. Onneksi ei tullut yllätyksenä kuin tuo alapalli, vetareiden sisemmät suojakumit ja etutukivarren etummainen pusla :dead: Tätä se on kun vanhalla romulla ajaa. Tuota suojakumia hieman ihmettelin kun vaihdoin vasemman puolen kesällä. Pitää tutkia kun jaksaa että olisiko asentaja säikähtänyt ulos päässeitä vaseliineja, sitä kun roiskui jonkin verran asennuksen jälkeen ajossa.
Puslan vois kokeilla vaihtaa itse, kai tuo ruuvipenkissä menee takaisin paikaleen.
 
C5 sitikka sai tänään uuden alapallin ja etupyörän laakerin. Onneksi ei tullut yllätyksenä kuin tuo alapalli, vetareiden sisemmät suojakumit ja etutukivarren etummainen pusla :dead: Tätä se on kun vanhalla romulla ajaa. Tuota suojakumia hieman ihmettelin kun vaihdoin vasemman puolen kesällä. Pitää tutkia kun jaksaa että olisiko asentaja säikähtänyt ulos päässeitä vaseliineja, sitä kun roiskui jonkin verran asennuksen jälkeen ajossa.
Puslan vois kokeilla vaihtaa itse, kai tuo ruuvipenkissä menee takaisin paikaleen.
Kyllä normaalissa ruuvipenkissä tulee turhan ahdasta prässätä paikalleen ilman mitään erikoisempia kikkoja. Pitää jollain ruuvilla prässätä paikalleen ja senkin pitää olla sopivaa sorttia, että mahtuu väliin. Paineilmavasaralla (irroitukseen) ja hydrauliprässillä (asennukseen) vaihtaa uuden puslaan irroitettuun tukivarteen varmaan alle 5 minuutissa.
 
Lauantain puhteiks vaihdoin xenon-polttimot audiin. Vanhat polttimot näyttivät olevan eriparia, toinen philips ja toisessa ei ees lukenut valmistajaa. Nämä siis aikaisemman omistajan tuotoksia. Pientä puhdetta oli että pysty vaihtamaan noi... Apukuskin puolelta koko ilmanputsari putkineen pois ja kuskin puolelta piti irroittaa sivuun ohjaustehostimen nestesäiliö että lampun takaosa mahtui avautumaan...

Uudet polttimot ovat nämä: https://www.amazon.de/XENARC-BREAKE...607&s=gateway&sprefix=osram+ni,aps,187&sr=8-7

Ennen:
71144661_306643830208227_5111787560787509248_n.jpg

Jälkeen:
71497629_2101887296579483_1169094629161697280_n.jpg
 
Lauantain puhteiks vaihdoin xenon-polttimot audiin. Vanhat polttimot näyttivät olevan eriparia, toinen philips ja toisessa ei ees lukenut valmistajaa. Nämä siis aikaisemman omistajan tuotoksia. Pientä puhdetta oli että pysty vaihtamaan noi... Apukuskin puolelta koko ilmanputsari putkineen pois ja kuskin puolelta piti irroittaa sivuun ohjaustehostimen nestesäiliö että lampun takaosa mahtui avautumaan...

Uudet polttimot ovat nämä: https://www.amazon.de/XENARC-BREAKER-Helligkeit-Xenon-Scheinwerferlampe-66240XNL-HCB/dp/B07FYTN7VF/ref=sr_1_7?crid=19JYMOX109V79&keywords=osram+nightbreaker+laser&qid=1569664607&s=gateway&sprefix=osram+ni,aps,187&sr=8-7
Onhan tuossa eroa. Itselläkin on samat odottamassa vaihtoa (ei taida tänä viikonloppuna jaksaa kun juuri meni nastat alle pohjoisen reissua varten).

Se täytyy todeta että *ttu tässä 4F:ssä (dual xenon mullakin) on paskat valot (mulla oli valehtelematta mk2 V70:ssä paremmat halogeneillä, niin lyhyet kuin varsinkin pitkät)... :rolleyes:
 
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
 
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
Ite joskus yritin metsästää pelkkiä heijastimia eikä löytynyt mistään. Lopulta sitten tilasin hollannista uudet projektorit adapteri sarjalla.
 
Onhan tuossa eroa. Itselläkin on samat odottamassa vaihtoa (ei taida tänä viikonloppuna jaksaa kun juuri meni nastat alle pohjoisen reissua varten).

Se täytyy todeta että *ttu tässä 4F:ssä (dual xenon mullakin) on paskat valot (mulla oli valehtelematta mk2 V70:ssä paremmat halogeneillä, niin lyhyet kuin varsinkin pitkät)... :rolleyes:

Nää on ihan paskat kyllä :D
 
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.

-05 vm, mutta viime talvena vaihdettu uudet Hellan umpiot. Otin vain silloin vanhat xenon-polttimot vanhoista rikkinäisistä umpioista.
 
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
No mulla oli kyllä ihan yhtä paskat 6v vanhana.

Pre-faceliftin valot on vain suunniteltu jotenkin päin per-C:tä. Ihan järkky ero kyllä mennä omalla vaikka isukin E-mersun jälkeen... :D
 
Pre-faceliftin 4F valoja on haukuttu iankaiken, mistä ikinä arvostelua olenkin lukenut :D
 
Itse kun säästäväinen olen, niin hioin nuo omat kellastuneet umpiot itse. Ihan hyvät tuli, tosin aikaa meni paljon kun oli jokin suojapinta joka piti hioa pois.

Hionnan jälkeen lakka päälle ja hyvin on kestänyt.
 
Vaikuttaako muuten ballastien ikä valojen tehoon?
 
Itse kun säästäväinen olen, niin hioin nuo omat kellastuneet umpiot itse. Ihan hyvät tuli, tosin aikaa meni paljon kun oli jokin suojapinta joka piti hioa pois.

Hionnam jälkeen lakka päälle ja hyvin on kestänyt.

Arvelinkin jonkun tähän asiaan huomiota kiinnittävän. Nuo oli tosiaan myös mekaanisesti rikki, eli eivät säätyneet säätöruuveista mihinkään. Eli joku edellinen omistaja sopeuttanut ne vikatilaan menon jälkeen ja raks -muovirattaat pyöreeks.
 
Toki nuo vanhat umpiot ovat tallessa mikäli joku haluaa ostaa pois ja korjata :vihellys:
 
Volkkarista umpion lasi (muovi) halki, vesi menee sisälle ja valuu tietysti alaspäin. Onneksi kaikki elektroniikkamoduulit on umpion pohjalla. :facepalm:

Ledinauhan ohjain ei jostain syystä enää pelitä... Uusi tilauksessa, mutta millähän tota umpiota paikkaisi. Ei ole kuin alareunassa muutamana sentin halkeama ja sekin tuolla sivussa, kaukana valokeilasta. Pysyisköhän siinä joku kirkas 2-komponentti epoksi, jos vaan sivelee halkeaman päälle.

IMG_20190928_131217.jpg IMG_20190928_131222_20190929090345547.jpg
 
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä
Kaveri teetti Skodillaciinsa rempan, jossa kaksoismassa lähti veks. Vuoden se ajeli sillä, kunnes laatikkoon tuli jonkinmoinen täystuho. Siellä auto on jo pari kuukautta sen pihassa seissyt.
Sitä, liittyikö tuo kaksoismassan vaihtaminen siihen täystuhoon, en tiedä.
 
Kaveri teetti Skodillaciinsa rempan, jossa kaksoismassa lähti veks. Vuoden se ajeli sillä, kunnes laatikkoon tuli jonkinmoinen täystuho. Siellä auto on jo pari kuukautta sen pihassa seissyt.
Sitä, liittyikö tuo kaksoismassan vaihtaminen siihen täystuhoon, en tiedä.

No joo kuulostaa pahalta, oliko millaisia ajokilometrejä,
laittoivatko kytkinlevyn jousilla
täällä ainakin yksimassa vakiona https://www.briskoda.net/forums/top...mass-flywheel/?do=findComment&comment=5226168
 
Viimeksi muokattu:
Useita vuosia uskollisesti palvelleen 1.9TDI Passatin elvytystä... Tämä ehti seistä jo muutaman vuoden tallissa, kun ajot tuli suoritettua saman korimallin bensa V6 4motion Passatilla. Bensa-auto jäi purkuun ja tilalle vaihtui projektikuntoinen nelivetoinen facelift V6 TDI, vm. 2004, jonka elvytys on vielä pahasti kesken.

Tämä 1.9 TDI, "vara-auto", jäi aikanaan seisomaan ruosteisilla etulokareilla. Ruostetilanne ei ollut paha, mutta vaimo viimeisteli kaaret kolhaisemalla toiseen ikävän klommon. Talliin hyljättylle ruosteisetkin kaaret välttää, mutta nyt tilanteen muututtua asialle oli tehtävä jotain. Muutama projektikuva uusien lokarien hitsauksista ja maalauksesta:

WhatsApp Image 2019-09-29 at 13.59.43.jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.00.52 (1).jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.00.52.jpeg WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.01.52.jpeg
Vilkun reikä hitsattiin takapuolelta umpeen facelift sivupeilien takia, joissa siis vilkut integroituna. Hitsatun pellinpalan päälle reilusti happomaalia, jotta valuisi jokaiseen koloon. Tämän päälle sitten kittausta, hiontaa, epoksipohjamaalia, kittausta, hiontaa, hiontamaalia ja hiontaa vielä pari kierrosta ja lopuksi väri:

WhatsApp Image 2019-09-29 at 14.02.27 (1).jpeg


Toiseen lokariin ruiskutin liian paksulti maalia, jonka seurauksena se alkoi kiehua. Muistaakseni epoksipohjamaalilla, kaverin ohjeistamana, tuota sitten hionnan jälkeen korjailin ja sen päälle sitten uudestaan väri.

Tässä lakattuna. Lakkausta en uskaltanut itse harjoitella, sen teki kaveri, jotta tulisi kerralla hyvä.





Lopputulos on mielestäni varsin hyvä, vaikka pientä sävyeroa jäikin. Toivonmukaan myllytys ja vahaus auttaa. (Lisävalot väliaikaisesti räpellettynä, siirtyvät toivonmukaan pikaisesti "ykkösautoon".)

Edit. kuvalinkit korjattu.
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä

Ei ole omasta autosta kokemusta, mutta kyllähän siitä tulee jyristävä varsinkin alakierroksilla väännättäessä. Kaverilla on kiinteä pyörä viritellyssä 1.9 TDi octaviassa ja ei se mikään mukava auto enää ole.

Jo pelkästään tuon kokemuksen perusteella en laittaisi omaan diisseliin kiinteää pyörää, puhumattakaan foorumeiden kokemuksista voimansiirron totaalituhoista. Kiinteä vauhtipyörä kuitenkin aiheuttaa suuremmat piikkirasitukset niin kampiakselille kuin voimansiirrollekin.

Loppujen lopuksi joku satasen-parin kustannusero hinnassa on koko auton kuluihin nähden suhteellisen olematon. Lisäksi jos on edes pieni riski, että kiinteä pyörä tekee autosta epämukavamman joka matkalle, niin mielestäni ei maksa suuritöistä vaivaa laittaa halpisosaa tuollaiseen paikkaan. :tup:
 
Loppujen lopuksi joku satasen-parin kustannusero hinnassa on koko auton kuluihin nähden suhteellisen olematon. Lisäksi jos on edes pieni riski, että kiinteä pyörä tekee autosta epämukavamman joka matkalle, niin mielestäni ei maksa suuritöistä vaivaa laittaa halpisosaa tuollaiseen paikkaan. :tup:
Oma periaate on että sitten ei aleta säästelemään tuollaisia rahoja jos sen kuitenkin joutuu repimään auki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 060
Viestejä
4 879 862
Jäsenet
78 749
Uusin jäsen
Taipale

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom