Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jännässä paikassa akku
Tossa on itse asiassa polttimoiden vaihto äärimmäisen helppoa. Kaksi torxia lampun päältä auki niin lähtee koko umpio irti.Ton ikäsissä Chryslereissä on useimmiten akku tosiaan tuolla "lokarin sisällä". Siihen löytyy huoltoluukku kaaren sisämuovista, mutta joko renkaat täytyy vääntää ihan toiseen ääriasentoon, tai mieluummin eturengas poistaa jotta akkuun pääsee käsiksi. Osassa onnistuu myös yläkautta "pullauttamalla" muovilokari mutkalle renkaaseen päin jotta akku mahtuu nousemaan yläkautta.
Toinen hauska juttu on joissain malleissa polttimoiden vaihto. Voi joutua räikän ja jatkovarren avulla tuolta sisälokarin kautta irrottamaan puskurin kiinnikkeet molemmilta puolin ja pudottamaan puskurin/maskin alas jotta saa umpion irrotettua vaihtamista varten. Ei välttis mikään parkkipaikka keissi siinä varaosaliikkeen pihassa.![]()
Minkä kone tuo on, jotain niin tuttua mutta en saa päähäni
Voisiko tuo olla BMW:n M20:nen?
Onkos kenelläkään suositella Fordin merkkihuoltoa n.50km säteellä PK-seudusta jossa saisi järkevämpää hintaa ensihuollosta. Vituttaa maksaa raitisilmasuodattimen ja öljyjen vaihdosta reilusti yli 200e ja monissa paikoissa melkein 300e.
Mm tästä syystä lähdin mekaanikon hommista aikanaan... Kusetusta kusetuksen päälle liian isossa osassa liikkeitä.Itellä yritti autoverkkokauppa ottaa 550€ normi huollosta + tulpat
Vein Mekonomelle ja sama setti 300€. Toki mulla nyt ei uusi auto kun 2015 mutta aivan kusetusta noi "merkkihuollot".
Ei ollenkaan, tolleen tulee itsekin tehtyä remppoja, työn osuudesta vanhojen paskojen purkaminen ja ylipäätään auton saaminen pajalle on niin suuri että kovin kuluneita vanhoja osia ei ole mitään järkeä laittaa takaisin vaikka olisivat ehjän näköisiä12v. vanha Kia. Takaa joku runkopusla piti katsurin mukaan vaihtaa. Minä vaihdatin samalla myös toiselta puolelta. Se oli hyvä päätös, sillä se oli myös elinikänsä lopussa. Ja kun sille tielle läksin niin vaihtu jouset ja iskarit samalla. Oliko hätävarjelun liioittelua? Auto tuntuu kyllä helvetin hyvältä nyt.
Audi b8, oven avaus toimii avaimella manuaalisesti mutta ei Kauko ohjauksella? Pitäskö kaikkien ovien aukee kun avaan manuaalisesti?
Perhanan hiukkassuodattimet... Ei se riitä että menee tukkoon ja pitää vaihtaa, mutta myös pilaa turbon samalla. Kallista, kallista...
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)Mistä autosta kyse ja millä kilometreillä?
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)
Itsellä teen itse säästän meininki, eli auto nyt montulla ja remppa menossa. Turbo purettu ja uusi keskiö tulossa, pönttö irti ja odottaa käsittelyä, seuraavaksi öljypohja auki ja öljylinjojen putsaus. Sitten vielä jossain kohtaa EGR kilkkeet irti ja puhdistukseen.
Empä ole testannut, tosin ei kyllä olisi ollut mitään hyötyä. Purin tuon pöntön tänään ja koko kennoston tulopuolen kanavisto aivan tukossa alusta lähtien.Eli tiedossa oleva vika, turbo kai otti itseensä nousseesta pakolämpötilasta ja sotki öljylinjan palaneella karstalla? Oletko jaksanut testailla DPFn puhdistusaineita, spraypullo suihkutetaan imuaukkoon moottorin käydessä ja nestemäinen pullo kaadetaan tankkiin suihkutuksen jälkeen? Itsellä on tuommoinen setti ollut hyllyssä pölyttymässä.
Empä ole testannut, tosin ei kyllä olisi ollut mitään hyötyä. Purin tuon pöntön tänään ja koko kennoston tulopuolen kanavisto aivan tukossa alusta lähtien.
Auto tuli itselle sopuhintaan juurikin näiden ongelmien takia, tosin ei pitänyt olla ihan näin tukossa.
Paras apu on softata helvettiin se DPF sieltä ja jättää paikoilleen vain kuoret
Saa paremmin toimivan moottorin joka kuluttaa vähemmän polttoainetta ja samalla saa lopun monelle kalliille ongelmalle.
Näitä on meinaan nähty korjaamoilla aika paljon että toistuvat DPF poltot aiheuttaa runsaan polttoainemäärän päätymisen männänrenkaiden ohi öljyn sekaan ja siitä voi parhaimmillaan seurata lopulta kiinni leikannut moottori. Tai mäntään sulanut reikä. Vaihtoehtoja on vaikka kuinka![]()
Volvon V50 1.6d. Kilsoja on paljon, mutta tuo hiukkasloukku onkin tässä kulutustavaraa. (Huolto-ohjelman mukaan vaihto per 120tkm)
Itsellä teen itse säästän meininki, eli auto nyt montulla ja remppa menossa. Turbo purettu ja uusi keskiö tulossa, pönttö irti ja odottaa käsittelyä, seuraavaksi öljypohja auki ja öljylinjojen putsaus. Sitten vielä jossain kohtaa EGR kilkkeet irti ja puhdistukseen.
Kyllä normaalissa ruuvipenkissä tulee turhan ahdasta prässätä paikalleen ilman mitään erikoisempia kikkoja. Pitää jollain ruuvilla prässätä paikalleen ja senkin pitää olla sopivaa sorttia, että mahtuu väliin. Paineilmavasaralla (irroitukseen) ja hydrauliprässillä (asennukseen) vaihtaa uuden puslaan irroitettuun tukivarteen varmaan alle 5 minuutissa.C5 sitikka sai tänään uuden alapallin ja etupyörän laakerin. Onneksi ei tullut yllätyksenä kuin tuo alapalli, vetareiden sisemmät suojakumit ja etutukivarren etummainen puslaTätä se on kun vanhalla romulla ajaa. Tuota suojakumia hieman ihmettelin kun vaihdoin vasemman puolen kesällä. Pitää tutkia kun jaksaa että olisiko asentaja säikähtänyt ulos päässeitä vaseliineja, sitä kun roiskui jonkin verran asennuksen jälkeen ajossa.
Puslan vois kokeilla vaihtaa itse, kai tuo ruuvipenkissä menee takaisin paikaleen.
Onhan tuossa eroa. Itselläkin on samat odottamassa vaihtoa (ei taida tänä viikonloppuna jaksaa kun juuri meni nastat alle pohjoisen reissua varten).Lauantain puhteiks vaihdoin xenon-polttimot audiin. Vanhat polttimot näyttivät olevan eriparia, toinen philips ja toisessa ei ees lukenut valmistajaa. Nämä siis aikaisemman omistajan tuotoksia. Pientä puhdetta oli että pysty vaihtamaan noi... Apukuskin puolelta koko ilmanputsari putkineen pois ja kuskin puolelta piti irroittaa sivuun ohjaustehostimen nestesäiliö että lampun takaosa mahtui avautumaan...
Uudet polttimot ovat nämä: https://www.amazon.de/XENARC-BREAKER-Helligkeit-Xenon-Scheinwerferlampe-66240XNL-HCB/dp/B07FYTN7VF/ref=sr_1_7?crid=19JYMOX109V79&keywords=osram+nightbreaker+laser&qid=1569664607&s=gateway&sprefix=osram+ni,aps,187&sr=8-7
Ite joskus yritin metsästää pelkkiä heijastimia eikä löytynyt mistään. Lopulta sitten tilasin hollannista uudet projektorit adapteri sarjalla.4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
Onhan tuossa eroa. Itselläkin on samat odottamassa vaihtoa (ei taida tänä viikonloppuna jaksaa kun juuri meni nastat alle pohjoisen reissua varten).
Se täytyy todeta että *ttu tässä 4F:ssä (dual xenon mullakin) on paskat valot (mulla oli valehtelematta mk2 V70:ssä paremmat halogeneillä, niin lyhyet kuin varsinkin pitkät)...![]()
4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
No mulla oli kyllä ihan yhtä paskat 6v vanhana.4F saattaa olla 15v vanha. Missä hapessa heijastinpinnat ovat (kirkkaat vai mustat?), entä umpiot? Noihin saa heijastimiakin vaihdettua uusiin, umpioita hiottua ja lakattua.
Itse kun säästäväinen olen, niin hioin nuo omat kellastuneet umpiot itse. Ihan hyvät tuli, tosin aikaa meni paljon kun oli jokin suojapinta joka piti hioa pois.
Hionnam jälkeen lakka päälle ja hyvin on kestänyt.
Ite joskus yritin metsästää pelkkiä heijastimia eikä löytynyt mistään. Lopulta sitten tilasin hollannista uudet projektorit adapteri sarjalla.