Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Useita vuosia uskollisesti palvelleen 1.9TDI Passatin elvytystä...





Lopputulos on mielestäni varsin hyvä, vaikka pientä sävyeroa jäikin. Toivonmukaan myllytys ja vahaus auttaa. (Lisävalot väliaikaisesti räpellettynä, siirtyvät toivonmukaan pikaisesti "ykkösautoon".)

Edit. kuvalinkit korjattu.

Oikein. Kannattaa pitää liikenteessä, noin hyvää hintalaatusuhteen käyttöautoa ei ole eikä tule. Vaikka vähän kukkaa olisi kokonaisuudessaan pellit on uskomattoman hyviä kestämään korroosiota vaikka mittarissa olisi 800tkm. Uudemmissa mentiinkin sitten huonompaan suuntaan.
 
Oikein. Kannattaa pitää liikenteessä, noin hyvää hintalaatusuhteen käyttöautoa ei ole eikä tule. Vaikka vähän kukkaa olisi kokonaisuudessaan pellit on uskomattoman hyviä kestämään korroosiota vaikka mittarissa olisi 800tkm. Uudemmissa mentiinkin sitten huonompaan suuntaan.

Tämähän se. Itsellä kokemusta n.90tkm ajalta samanlaisesta ja tykkäsin kyllä kovasti tuon ajettavuudesta. Mukava jousitus ja tunnokas ohjaus. Kohtuu hiljainenkin vielä sisältä. Ja dieselinä ei edes syö paljoa mitään
 
Tarvitsisin ensikäden kokemusta onko joku pilannut auton sillä että on korvannut kaksoismassavauhtipyörän kiinteällä,
sen ymmärrän että joku sivuresonanssi voi tulla, mutta muuten onko miten huomannut vaikutusta, noin 140€ saisi koko kiinteän paketin levyineen laakereineen ja pultteineen, sitten on 350€ pelkkä kaksoismassa kumminkin,

Golf vi farmari 1.6 TDI, 77kw, CAY, Manuaali, 205 tkm
start stopilla jota en itse käytä

Minulla on Octavia CAY koneella ja 5V manuaalivaihteistolla. Käsittääkseni autossa on kiinteä vauhtipyörä.
 
Kaveri laittoi tässä joku kuukausi sitten emäntänsä 2006 malliseen 280 tkm ajettuun 2.2 D4D 100 kW Corolla Versoon kiinteän vauhtipyörän kaksoismassan tilalle ja se auto kuulemma muuttui huomattavasti paremmaksi, kuin on koskaan ollutkaan.

Kyseinen auto on ollut kaverilla uudesta asti ja siinä on heti ensimmäisinä vuosina ihmetelty pientä "nypytystä" liikkeelle lähdettäessä sekä kytkinpolkimen hieman epämääräistä toimintaa.
Maahantuoja vaihtoikin siihen takuuna uuden kytkinlevyn & asetelman jossain 40 tkm kohdilla, mutta se ei tuonut ratkaisua ongelmaan.
Eli mahdollisesti kaksoismassavauhtipyörässä on ollut vikaa jo uudesta asti.

Nyt kuulemma nypytykset ovat hävinneet ja kytkinpolkimen tuntuma on tasainen.
Lisäksi kuulemma auto vastaa kaasuun paremmin kuin aiemmin.

Aika sitten näyttää aiheuttaako tuo kiinteä vauhtipyörä täystuhon voimansiirrolle tai moottorille.
 
edellinen omistaja laittanut?
kerro toki lisää, km?

Paikallisen Skoda liikkeen asentaja arveli, että vauhtipyörä olis tuossa mallissa kiinteä. Autolla on ajettu 178000km eikä kytkintä ole tarvinnut avata, joten varmaksi en tiedä. Muuten on toiminut vielä hyvin, mutta EGR simulaattorin jouduin asentamaan.
 
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.
 
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.

Ajat auton paikkaa jossa korjataan. Sammuta auto ja anna olla rauhassa 15min ennen akun kengän irroitusta. Avaimet mieluusti vaikka auton katolla. On tapauksia, missä virtojen kytkeminen lukitsee ovet.. Ja tuo odotus ehkäisee avaimien "hukkumisen".
 
Voi että. Aina asia mikä meni pösön katsastuksessa läpi oli katsastusmiehen kanki helmakotelosta o_O Ja raidetangon pää väljä, olinkin jo aiemmin huomannut että ratti ei enää osoita suoraan.

Vaikka olin niin uskotellut itselleni että pösö ei ruostu. Tainnu mennä vedenpoistoreiät tukkoon, katsuri oli sitä mieltä että sisäpuolelta oli tullut läpi.

Onko "nykyautoissa" (tämä vm 2009) mitään ihmeempiä varotoimenpiteitä hitsauksen osalta? Akku tietenkin irti mutta mahtaako olla tarvetta irroitella myös jotain muuta herkempää elektroniikkaa? Edellisissä hitsausta tarvinneissa autoissa on toiminut sähköllä tyyliin ajovalot.
Kannattaa varuiksi avata kuskin ikkuna ennen akun irroitusta. Ainakin oman tuon aikakauden Pösön akunvaihto-ohjeissa käskettiin avaamaan ikkuna.
 
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


c693d4f28c3a9a38f05d0b53176b4100.jpg
 
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä
 
Ihmettelin oman auton esitteitä selaillessani, että niissä mainostettiin helmakoteloidenkin olevan sisältä vahapinnoitettuja tms. Kaipa tuossa on sitten selitys, että miksi näin, ei mene edelleenkään 20v iässä helmasta työkalut läpi, vaikka autoa ei ole muuten ruostesuojattu kuin tehtaalla.
 
Jahas, pösössä on sitten puhkiruostumattomuustakuu. Pitääkin olla yhteydessä merkkihuoltoon, veikkaan tosin että venkoilevat jotenkin irti tuosta...
 
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


c693d4f28c3a9a38f05d0b53176b4100.jpg
Näissä kannattaa tarkistaa, että konepellin puolella kulkevat pissapojan suuttimille menevät letkut eivät vuoda. Käsitykseni mukaan niissä on ollut vuotoja ja tosiaan jälki on tämän näköistä. Uuden letkusarjan sai muistaakseni suht edukkaasti timanttitiskiltä...
 
Kannattaa varuiksi avata kuskin ikkuna ennen akun irroitusta. Ainakin oman tuon aikakauden Pösön akunvaihto-ohjeissa käskettiin avaamaan ikkuna.
Omassakin pösössä ohjeena on toi ikkunan avaaminen ja muutaman minuutin odottelu kaikkien sähkölaitteiden sammuttua ennen ku akun ottaa irti. Ikkunan avaamisen tarkoituksena joku pösöforumilainen tiesi olevan, että herätellään BSI-boksi pehmeästi akun liittämisen jälkeen käyttämällä parkit päällä ennen ku avaa ovea tai mitään. Tiedä sitten onko käytännön merkitystä, ite olen "varmuuden vuoksi" tehnyt ko. ohjeen mukaan, kun ei siinä mitään menetäkään.
 
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä
Eikai tuo välttämättä ihan valtava ihme ole, että 70 hevosvoimaa (kun oli uusi) saattaa tuntua voimattomalta? Onko muita oireita, kuin että tuntuu laiskalta?

Mulla oli edellistä korimallia oleva fiesta samalla 1.3 moottorilla ja kyllä se rehellisesti vain oli laiska. Tehtaankin ilmoittama 0-100kmh suorituskyky taisi fiestassani olla 16.4s, mikä myös antaa viitteitä vauhdista :D ja tuo '05 korimalli on vielä 100 kg painavampi kuin edellinen
 
mistä voisi saada 10mmx30mm T40 torx irtokärjen katkenneen tilalle? Ei tunnut löytyvän mistään yksittäiskappaleita, hintaahan tommoisella ei pitäisi euroa/kahta enempää olevan jos sarjoista laskee mitä tulee yhden biitin hinnaksi...

Kyseessä alunperin tämmöinen sarja
Kärkisarja, 40 osaa

Kokemuksia, miten biltsu suhtautuu jos vaan menee ilman kuittia paskana olevan kärjen kanssa tiskiltä tinkaamaan uutta tilalle? Käsin väänsin 1/2" räikällä ilman mitään vipuvarsia että sinänsä ihan "normikäytössä" palasiksi.
 
mistä voisi saada 10mmx30mm T40 torx irtokärjen katkenneen tilalle? Ei tunnut löytyvän mistään yksittäiskappaleita, hintaahan tommoisella ei pitäisi euroa/kahta enempää olevan jos sarjoista laskee mitä tulee yhden biitin hinnaksi...

Kyseessä alunperin tämmöinen sarja
Kärkisarja, 40 osaa

Kokemuksia, miten biltsu suhtautuu jos vaan menee ilman kuittia paskana olevan kärjen kanssa tiskiltä tinkaamaan uutta tilalle? Käsin väänsin 1/2" räikällä ilman mitään vipuvarsia että sinänsä ihan "normikäytössä" palasiksi.

Ebaystä löytyy irtona: Draper Expert T40 x 30mm Tx-Star 10mm Insert Bit for Mechanic YMH40/SC/B 33353 | eBay

Tai sitten kiinasta pikkusetti noita: US $3.05 33% OFF|7Pcs T20 55 30mm/75mm Magnetic Torx Screwdriver Bit Steel Hex Shank Screwdriver T20/T25/T30/T40/T45/T50/T55-in Screwdriver from Tools on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Jotain piuhoja, muoveja, nippusiteitä, rasvoja osuu pakoputkeen? Kannattaa tarkistaa auton alta ennenkuin mikään palaa pahemmin. Eli jos liikkeessä tehty niin voisi käyttää sielläkin näytillä.
 
Asennutin lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen autoon ja nyt auton sisätiloissa haisee sellanen muovin/polyuretaanin haju. En ole oikein paikantanut tuleeko haju ilman puhaltimista vai jostain jalkatiloista. Sillä ei kuitenkaan mielestäni vaikutusta onko auto ollut kiinni tolpassa vai ei. Mitäköhän tuo voisi olla?

Ootko varma ettei ne ole vaan asentaessa käyttäneet läpiviennin tiivistämiseen jotain massaa mikä haisee vielä. Riippuen autosta niin ne asennetut lämmittimen piuhat on usein kyllä näkyvissä ja voit katsoa miten ne siellä moottoritilassa kulkee.
 
Asennutin lohkolämmittimen ja sisätilapistokkeen autoon ja nyt auton sisätiloissa haisee sellanen muovin/polyuretaanin haju. En ole oikein paikantanut tuleeko haju ilman puhaltimista vai jostain jalkatiloista. Sillä ei kuitenkaan mielestäni vaikutusta onko auto ollut kiinni tolpassa vai ei. Mitäköhän tuo voisi olla?
Itelläkin tulis mielee et ovat tehneet paloseinään reijän ja sitten tiivistäneet sen. Todennäköisesti näkyy onko näin kun seuraa sisäpistokkeelta piuha kohti moottoritilaa.
 
vm05 fiesta. 1.3 tuntuu kyllä aika voimattomalta. Ihme.. Onko jotain tyyppivikaa? Katti tai putki voi toki olla tukossa .
Ei vikakoodia Forscanilla. Käy kaikilla pytyillä

Tuo 5. kopan Fiesta tuolla 1,3 litraisella nuhapumpulla on vain voimaton eikä ainoastaan tunnu siltä.

Itselläni on ollut 5. koppaiset Fiestat 1,4 litraisella 80 hv tehomyllyllä ja 2,0 litraisena 150 hv ST:nä, näistä vasta tuo ST tuntui riittävän pirteältä, tuon pienempikoneisen kanssa ajelu oli vähän sellaista köröttelyä.
Edellisen kopan 1.25 litrainen 75 heppainen oli paljon pirteämpi ja käyttökelpoisempi.

Yksi tyyppivika tuon aikaisissa Zeteceissä on kyllä puolapaketti, joka aiheuttaa aiheuttaa nykimistä, epätasaista käyntiä ja tehojen puuttumista, eikä välttämättä näy missään testerissä.

Esimerkiksi Konalan Automaan Ford huolto ei aikoinaan löytänyt tuosta 1,4 litraisesta Fiestastani mitään vikaa tai vikakoodia, kun menin valittamaan tehojen puuttumista ja nykivää käyntiä.
Ostin sitten riskillä siitä varaosatiskiltä uuden puolayksikön ja vaihdoin sen siinä Automaan parkkipaikalla paikoilleen, jonka jälkeen auto toimi kuten ennenkin.
 
Focus 2006 1.6 bensa. Vähän on vettä tulppien päällä. Suoli24 kertoi että pissapojan nestettä tai sadevettä.


c693d4f28c3a9a38f05d0b53176b4100.jpg

Itsellä joskus vuosia sitten sama vika. Muistaakseni tuulilasin pesureiden juuresta vuoti ja muovinen suojamuovi koneen päällä päästi tuosta tarkistus luukusta läpi. Siihen massa ja uuden malliset pesurit kiinni auttoi
 
Miten Nissan N15 Almerassa pääsee käsiksi etuovien kaiuttimiin? Kaiutinsuoja osana ovitaskua näyttäisi olevan erillinen osa, mutta mitenkä se irtoaa?

Ei uskalla vaan kiskaista.. o_O Pitääkö irrottaa koko ovipahvi? Sen irrotuksessa ei varmaan mitään ihmeempää ole?
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 5. kopan Fiesta tuolla 1,3 litraisella nuhapumpulla on vain voimaton eikä ainoastaan tunnu siltä.

Itselläni on ollut 5. koppaiset Fiestat 1,4 litraisella 80 hv tehomyllyllä ja 2,0 litraisena 150 hv ST:nä, näistä vasta tuo ST tuntui riittävän pirteältä, tuon pienempikoneisen kanssa ajelu oli vähän sellaista köröttelyä.
Edellisen kopan 1.25 litrainen 75 heppainen oli paljon pirteämpi ja käyttökelpoisempi.

Yksi tyyppivika tuon aikaisissa Zeteceissä on kyllä puolapaketti, joka aiheuttaa aiheuttaa nykimistä, epätasaista käyntiä ja tehojen puuttumista, eikä välttämättä näy missään testerissä.

Esimerkiksi Konalan Automaan Ford huolto ei aikoinaan löytänyt tuosta 1,4 litraisesta Fiestastani mitään vikaa tai vikakoodia, kun menin valittamaan tehojen puuttumista ja nykivää käyntiä.
Ostin sitten riskillä siitä varaosatiskiltä uuden puolayksikön ja vaihdoin sen siinä Automaan parkkipaikalla paikoilleen, jonka jälkeen auto toimi kuten ennenkin.

Samaa vikaa oli 3-koppaisessa mondeossa duratecissä, pientä nykimistä silloin tällöin, puola vaihtoon ja toimi kuin unelma, siihen tulee halkeamia ja kosteus pääsee sisään.
 
varmaan ne, mut toi muuta huomioitavaa kyllä on hauskaa luettavaa:) Huono päivä katsatusmiehellä? Ei kuuluisi ehkä nämä asiat tuohon lappuun...
 
varmaan ne, mut toi muuta huomioitavaa kyllä on hauskaa luettavaa:) Huono päivä katsatusmiehellä? Ei kuuluisi ehkä nämä asiat tuohon lappuun...

Joulukuussa katsastus ja juuri ostanut auton...

En kyllä halaua kaverille mitään pahaa, mutta silti muakin naurattaa, että miksi vag
Olis nyt vaan ostanut tuulipukukansan tojotan, niin ei murheita.
 
Moro
Kaverin puolesta
Oma arvaus katit ja lambda anturit vaihtoon?
Lambdalla ensin, ellei pakopuolella ole selviä vuotoja.

Korkeat HC:thän on siitä "kivoja" että jo pelkät risat tulpan johdot voivat aiheuttaa niitä, tai liian myöhäinen sytkä, tai väärä seos, tai... ;)
 
Moro
Kaverin puolesta
Oma arvaus katit ja lambda anturit vaihtoon?
20191009_035534.jpg
Päästömittauksiin kannattaa aina mennä kunnon karstan polttelun jälkeen, eli varmasti kuumalla koneella. Joskus on auto pompannut päästöistä ja kuitenkaan autolle ei ole tehty mitään muuta kuin ajettu kuumaksi, että on saatu sallittuissa rajoissa oleva lappu korjaamolta.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vinkuu tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, kytkintä pumpatessa vinkuminen voimistuu mutta kuuluu kyllä ilmankin. :mad:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Vinkuu tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, kytkintä pumpatessa vinkuminen voimistuu mutta kuuluu kyllä ilmankin. :mad:


painelaakeri
 
Voiko painelaakeri pitää nakuttavaa ääntä? Kesällä tehtii audiin täydellinen kytkin & vauhtipyöräremppa ja 3-4tkm myöhemmin alkoi kuuluumaan aika kova nakuttava ääni kytkin pohjassa, kytkimen irrottaessa ääni häviää, kytkin ylhäällä ei kuulu mitään ääntä. Välillä kytkintä pitäessä pohjassa ei kuulu mitään ääntä, mutta pääasiassa ääni kuuluu kokoajan välillä hiljempaa ja välillä kovempaa. Laatikko se ei ainakaan oo, eikä myöskään vauhtipyörä pitäisi olla, aamuisin lämpötilan ollessa nollan tuntumassa on ilmestynyt nyt uusi ääni vanhan kaveriksi, kohiseva ääni joka kuuluu myös kytkin pohjassa ja loppuu kans kun kytkin alkaa ottamaan kiinni. Kohiseva ääni loppuu kokonaan kun auton on ajanut lämpöiseksi. Korjaamo jossa kytkin vaihdettiin veikkas et painelaakeri hajalla, kaikki kytkin hilut siis uusittiin. Pulju josta osat ostin ei oikeen osannut sanoa mistä kuuluu, sanoi että aja nyt vaan et jos oikeen alkaa pahenemaan niin katotaan sitten uudestaan, takuuta kun on reippaasti jäljellä.
 
Päästömittauksiin kannattaa aina mennä kunnon karstan polttelun jälkeen, eli varmasti kuumalla koneella. Joskus on auto pompannut päästöistä ja kuitenkaan autolle ei ole tehty mitään muuta kuin ajettu kuumaksi, että on saatu sallittuissa rajoissa oleva lappu korjaamolta.

Itsellä myös pompannut 3 kertaa päästöistä, joka kerta muutama rampiväli kunnon revittelyä motarilla ja niin vain on päästöt taas rajoilla mutta läpi on aina päästy. Siis ihan kunnolla punarajalle asti, ei mitään taloudellisuusajelua.
 
Täytyy olla kyllä autossa jotain vikaa jos on ensin käytävä repimässä joku motarisiivu ennen katsastusta. Olen kaikki omat ja talon autot ajanu suoraan tohon 500m päähän konttorille kesät talvet eikä koskaan ole päästöissä ollut sanomista. Autot olleet mitä sattuu dieseliä ja bensaa, isoja ja pieniä vuosien 98-2010 väliltä.
 
Itselläni on kyllä mennyt dieselit myöskin ilman etukäteen huudatteluja läpi savutestistä mutta kyllä siitä hyötyä on, arvot paranevat huomattavasti kun "polttaa" dieselin puhtaaksi ennen konttorille menoa.
 
Itselläni on kyllä mennyt dieselit myöskin ilman etukäteen huudatteluja läpi savutestistä mutta kyllä siitä hyötyä on, arvot paranevat huomattavasti kun "polttaa" dieselin puhtaaksi ennen konttorille menoa.

Mulla ensimmäinen katsastus dieselillä johti seuraavaan keskusteluun:
"Aika tukossa on. Pitäisi ajokielto laittaa. Mutta näyttää, että polkemalla pienenee arvo. Oletko ajanut nätisti? Näin arvelinkin. Tehdään niin, että katsotaan auto loppuum, ja sen jälkeen lähdet tuohon moottoritielle ja ajelet päästä päähän pienillä vaihteilla ja suurilla kierroksilla, ja tulet sitten näyttämään uudestaan."
Kolme varttia myöhemmin arvo oli 300tkm esikammiodieselissäturbossa erinomainen.
Tämän jälkeen viikko ennen katsastusta annoin kenkää ennen näyttöä, eikä pahaa sanottavaa ollut.
500tkm ajettuna möin eteenpäin.
 
Täytyy olla kyllä autossa jotain vikaa jos on ensin käytävä repimässä joku motarisiivu ennen katsastusta. Olen kaikki omat ja talon autot ajanu suoraan tohon 500m päähän konttorille kesät talvet eikä koskaan ole päästöissä ollut sanomista. Autot olleet mitä sattuu dieseliä ja bensaa, isoja ja pieniä vuosien 98-2010 väliltä.
Onhan noita automallejakin ollut joissa esim. katti sijoitettu niin kauas ettei 500m metrin ajolla normaalista toiminnasta ole tietoakaan...
 
Tuli tehtyä -05 Focukseen perushuoltoa: vaihdettu öljyt ja suodatin, moottorin ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja tulpat. Viimeisin öljynvaihto oli tehty huoltokirjan mukaan 10tkm sitten jota en epäilekään, mutta raitisilma- ja moottorin ilmansuodatin oli ihan helvetin likaisia. Ties millon viimeksi vaihdettu? Huoltokirjan mukaan merkkiliikkeessä huollettu viimeksi 97tkm kohdalla (nyt ajettu 224tkm), sen jälkeen leimat on oikeastaan vaan nyrkkipajan öljyt+suodatin vaihdoista. Tuolla suodattimella se on viime helmikuussa mennyt leimasta päästöjen osalta läpi.

WhatsApp Image 2019-10-09 at 19.20.01.jpeg

Vanha suodatin oli vielä Fordin logolla.
 
Kiva kun kerroit.
150tkm kuitenkin tolla vedetty vai ymmärsinkö väärin? Ei ihmekkään että noin kuranen filtteri.

Edit: ei kai toi paljoa päästöihin vaíkuta, vaikka rajottaa sitä ilmamäärää mitä kone saa ilmaa. Ajotietokone kyl näissä nykysissä osaa säätää seokset kuntoon vaikka se imis minkä vaan läpi... yleisesti kai pidetty 10-20 prossan välissä mitä se ajotietokone säätää seoksia, joissain enemmän ja joissain vähemmän.

Edit2: etanolia täälläkin koneessa, niin seokset vittua kohti.
 
Niin, jos osaisit lukea niin en ole varma asiasta, mutta en ole yhtä likaista suodatinta ikinä henkilöautossa nähnyt.
 
Niin, jos osaisit lukea niin en ole varma asiasta, mutta en ole yhtä likaista suodatinta ikinä henkilöautossa nähnyt.

Varmaan ajatuskatkos kävi sitten mutta kelasin sun tekstistä että sen 97tkm jälkeen vasta 224tkm eli noin se 150tkm, muutama kilsa sinne tänne.
Kymppitonni sinne tänne jos tolla huollolla muutenkin ollut.
 
Voisiko joku auttaa ongelman paikantamisessa..
Vikakoodeja ei ole, mutta ongelma on kuitenkin seuraavanlainen:

Mäki missä testit ovat suoritettu:
https://drive.google.com/open?id=11xGMZ5eMTB4cjInq8e42_iniLCB-EU9X

Videot:
https://drive.google.com/open?id=1P0PfIvBId4vT7VxATgqCm8_y0JnDWEtn
https://drive.google.com/open?id=1uFn-orOlTyKLYdcnO7ndXk5Dhc2F72Fx

Oma veikkaus on, että kytkin luistaa.
Jos antaa auton ryömiä hetken eteenpäin, niin lähtö on todella sulavaa tasaiselta tieltä.
Paikaltaan lähdettäessä suoralla tiellä (välillä) huomaa, että vaihtaa "liian" nopeasti kakkoselle kaasua painaessa, ihankuin skippaisi / tai ykkösvaihde ei antaisi yhtää tehoja lähtöön.
Ylämäkeen ei jaksa lähteä melkeinpä ollenkaan paikaltaan.

Auto on A5 2014 sportback, ajettu 220tkm. Automaatti multitronic.
 
Oma veikkaus on, että kytkin luistaa.
Ei se minusta näyttänyt luistavan, kun kerran kone ei jaksanut edes käydä?

Teoria vaihteiden vaihdosta on myös vähän ontuva, kun multitronic on portaaton vaihdelaatikko jossa ei ole vaihteita kuin yksi eteen ja toinen taakse.

Vikakoodien luku voi jotain kertoa, mutta jotain vikaahan siellä lootassa on... kallista tai vielä kalliimpaa.
 
Piti itsekkin katsoa mimmoinen tuo multitronicci sit on. En tiennytkään että osa automaateista on edelleen variaattoreita.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Ohjainlaitteissa kait noissa yleisimmin vikoja on ollut, sercapilla korjaus 329,- tosin kyllähän sen koodia pitäisi antaa jos siellä jotain hämärää elektroniikkapuolella olisi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 081
Viestejä
4 880 280
Jäsenet
78 752
Uusin jäsen
AllanT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom