Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus :jd:

Kaverin sukulainen makaa tällä hetkellä tayssissa.

Oli alatukivarsi lähtenyt kesken 80km/h ajon ja auto koukkas vastaantulevien kaistan yli ojan pohjalle. Pari kertaa katon kautta ympäri ja 2,5m korkeudella puussa jäljet. Jalat paskana ja selkäranka murtui. Mies on hengissä eikä onneksi halvaantunut.
 
Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus :jd:
Mulla meni Peugeot 406:ssa takaa aurauksen säätötanko poikki kesken katsastuksen. Tuli tietysti ajokielto tuosta syystä. Ajoin silti hiljaa, jotain maks 80km/h kotiin ja sai auton korjattavaksi.

Aurauskulma siis pääsi vaihtelemaan miten sattuu. Ihan tarkkaan en tiedä koska hajosi, mutta epäilin että oli ehjä vielä menomatkalla ja iskaritestin tärinästä olisi hajonnut. Tai sitten jarrutestistä.
 
No olipa taas sekoilua minulta.. Asensin puhelimeen Autodoc apin. Tilasin sunnuntaina tuotteet ja rekisteröidyin samalla. Ihmettelin kun ei tullut mitään vahvistusta sähköpostiin. Tänään sitten soittivat sieltä että yhtä tuotetta ei ole saatavilla ja laitettiin spostia siitä. Ei tullut postia. Avasin sitten kännykästä sovelluksen, olin rekisteröitynyt .om osoitteella :facepalm: Onneksi chätin kautta sain tuote vaihdon tehtyä. Kiva kun tietokoneella ei hyväksy kirjautumista .om osoitteella mutta kännykällä onnistui. Ei ehkä ollut paras idea tehdä tilaus kuntosalilla :D
 
Kysymys kaikille jotka autojansa korjaavat että kuinka ootte oppinu kyseiset taidot mitä auton remppaamisessa tarvitsee? onko täällä ihan mekaanikon koulun käynneitä vai itseoppineita? Täysisi kyllä omia taitoja kehittää että onnistuisi nyt perusrempat, harmi vaan kun ei ole mitään paikkaa oikein.. Auton remppaaminen tossa taloyhtiön parkkipaikalla ei oikein napostele. Itse tekemällä säästäisi kyllä valtavasti rahaa

Ihan ite on tullut opeteltua aikuisiällä, toki pari kaveria jotka aikonaan oli jo enemmän noiden kanssa tekemisissä ollut niin puhelinapua sai välillä. Ei oo mitään teknisen alan koulutusta takana.

Itellä lähti kun korjaamo ryssi jakopäärempan eikä myöntäny virhettä. Sisuunnuin, katoin netistä/foorumeilta ohjeita ja repäsin sen ite auki ja kohilleen, kuvien kanssa takasin korjaamolle ja saim rahat takasi. Siinä kun tajusi ettei tuo noiden ropaaminen rakettitiedettä ole niin tuli alettua tekemään kaikki itse. Meni reilu vuosi niin rakensin jo ensimmäistä konetta jäärataroippeeseen..
 
Vaihdoin sitikkaan polttoainesuodattimen. Niin se aika rientää, edellinen vaihto oli 3 vuotta ja 69 tkm sitten :vihellys:
 
12890911_10154112547342460_4717358806307293167_o.jpg 12898300_10154112547347460_1828559049985006627_o.jpg

suomen kesä on tietysti mitä on mutta...nastarenkaat alla syyskuun alussa?o_O
 
Korkki ja termari on tulossa. Onneksi tämä on nestevuoto, huomasin kun auto tuli kotiin kun nestettä tippasi etupuskurin alta. Jos vaikka viikonloppuna kurkkisi mistä tämä ruikkii nestettä.
Lisäksi tilasin laturin kun polttelee laturin valoa aina välillä. Autolla ajettu hieman yli 200 tkm niin aika hyvin täsmää että olisi jo lopussa.
No niin, vuoto löytyi eli syyläristä vuotaa. Melko piiloon ängetty tuo syyläri, piti ottaa puskuri pois että sai vuodon näkyviin. Toki piti moottori käyttää käyttölämpöön että neste lähti kiertään syylärissä.
Nuo muoviset kiinnikkeet jossa on keskellä ristipääruuvin kanta ovat kyllä niin p*seestä kun olla ja voi :mad: Kolmesta kiinnikkeestä ei yksikään lähtenyt oikein pois vaan piti väkisellä hohtimilla repiä irti. Periaate noissa on se että keskikohta nousee irti kun sitä "ruuvaa" mutta ei nuo toimi koskaan.
 
Kaverin sukulainen makaa tällä hetkellä tayssissa.

Oli alatukivarsi lähtenyt kesken 80km/h ajon ja auto koukkas vastaantulevien kaistan yli ojan pohjalle. Pari kertaa katon kautta ympäri ja 2,5m korkeudella puussa jäljet. Jalat paskana ja selkäranka murtui. Mies on hengissä eikä onneksi halvaantunut.
Tuohon rittää pienempiki vaurio. Vuosituhannen vaihteessa autokoulussa näytettiin video missä rengas räjähti motarin ohituskaistalla, auto vasempaan kaiteeseen ja siitä ilmaan josta jatko nelikulmakärrynpyöriä jonku matkaa kunnes keskialueelle makaamaan. Ihmisille ei tuossa sattunut pahasti (ainakin niin sanottiin), oli opetusvideo mitä käy irtotavaroille onnettomuudessa. Sieltä lens mankkaa, reppua, nallea jne.

Oli siis poliisiauton nauhoittavasta tutkasta se video.
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee lähes kuulumattomiin ja kytkintä painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee selvästi ja kytkimen painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?

Pane rvs:t lootaan, niin ehkä loppuu sillä.
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee lähes kuulumattomiin ja kytkintä painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
Jos sieltä on joku laakeri menossa niin rvs taitaa olla halvin/helpoin kokeilla korjata.
 
Tuo ääni ei kuitenkaan varsinaisesti ole vihellys tai ulina, ehkä enemmän matala jyrinä/jurina. Aivan kuin rengasmelu hiljenisi, kun painaa kytkimen pohjaan.
 
Tuo ääni ei kuitenkaan varsinaisesti ole vihellys tai ulina, ehkä enemmän matala jyrinä/jurina. Aivan kuin rengasmelu hiljenisi, kun painaa kytkimen pohjaan.

Onko sillä mitään merkitystä kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksesssa.
 
Onko sillä mitään merkitystä kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksesssa.
Moottorijarrutuksessa ääni häviää lähes olemattomiin. Veto päällä ääni kuulostaa aivan samalta painoipa kaasun pohjaan tai varpaalla köröttelee pintakaasulla. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä. Keväällä muistan ihmetelleeni tuota ulinaa 130kmh vauhdissa matkalla Helsinkiin. Nyt 100kmh jälkeen ääntä ei kuulu enää ollenkaan.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Vetoakselin tukilaakeri vois olla
 
Perheleen hyundai taas paskana. *Ttu mikä romu.

Takapyörien suunnalta kuuluu ihme naksumista ja pauketta hitaasti ajaessa eritoten kääntyessä esim. parkkiruutuun. Korostuu peruuttaessa. Vauhdissa kyllä loppuu. Arvauksia? Niinjuu tokihan takalasinpyyhkijä kyrvähti, sähköt tulee mut moottori vaan pörisee. Kuskin sähköikkunan moottorikin menossa, nousee just ja just kun auttaa kädellä. Pitäs varmaan vihdoin asentaa se sisäovenkahvan vaijeri niin ei tartte sitten sitä ikkunaa. Tankin luukun avausmekanismi kyrvähti lapinreissun aikana, ja turvavyötunnistimet alko samalla pimputella itsekseen.

Nää nyt viikon sisään. Ai että on hyvä.
 
Jos rummut, niin moiveet irti (kenkiä pitävät jouset). Jos taas levyt, niin kivi(ä) tai palat/levyt loppu.
 
Jos rummut, niin moiveet irti (kenkiä pitävät jouset). Jos taas levyt, niin kivi(ä) tai palat/levyt loppu.

Onpi jarrurumpu levyn keskiössä käsijarrulle, levyt ja palat melko hiljan vaihdettu, joten lähdetäänpä noista jousista. Tänks! Voiskohan tästä selvitä jollain käsijarrun säädöllä? Unohtu nimittäin mainita, ettei pauku kun ihan snadisti nostaa käsijarrukahvaa.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Jos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu :D )?
Nosta auto yliös ja ravista yläosasta rengasta; jos kolisee niin laakeri menossa.

Jos ääni on sama millä vaihteella tahansa niin tuskin on vaihteisto tai kytkimen laakeri...
 
Onpi jarrurumpu levyn keskiössä käsijarrulle, levyt ja palat melko hiljan vaihdettu, joten lähdetäänpä noista jousista. Tänks! Voiskohan tästä selvitä jollain käsijarrun säädöllä? Unohtu nimittäin mainita, ettei pauku kun ihan snadisti nostaa käsijarrukahvaa.

Kannattaa käyttää auki vaikka ääni häviää kirraamalla. Mulla oli jarrukilpi loppu, niin ritumit ei pysyny paikoillaan ja aiheutti kaikkea kivaa.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Perus vai platina? Platinoita en vaihtelisi kuin satasen välein.

Paljonhan se riippuu autosta ja miten puhtaasti, ym. palaa. Joku vanha öljysyöppö tai väärillä sekoituksilla oleva voi vaatia useammin.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Muistaakseni joku suositusväli on 50 tkm :bored: riippunee paljon tulpista ja käytöstä
 
Jos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu :D )?
Nosta auto yliös ja ravista yläosasta rengasta; jos kolisee niin laakeri menossa.

Jos ääni on sama millä vaihteella tahansa niin tuskin on vaihteisto tai kytkimen laakeri...
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaan :think:
 
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaan :think:

Jos kytkin lopettaa äänen, niin ensimmäisenä lähtisin kuuntelemaan vaihdelaatikkoa.

Itse tein laakeriremontin vaihdelaatikkoon reilu vuosi sitten ja siinä oli menossa tuo moottorin päädyn laakeri. Kytkimen painallus lopetti äänen. Ääni kuului myös tyhjäkäynnillä, kun tarkkaan kuunteli
 
Perheleen hyundai taas paskana. *Ttu mikä romu.

Takapyörien suunnalta kuuluu ihme naksumista ja pauketta hitaasti ajaessa eritoten kääntyessä esim. parkkiruutuun. Korostuu peruuttaessa. Vauhdissa kyllä loppuu. Arvauksia? Niinjuu tokihan takalasinpyyhkijä kyrvähti, sähköt tulee mut moottori vaan pörisee. Kuskin sähköikkunan moottorikin menossa, nousee just ja just kun auttaa kädellä. Pitäs varmaan vihdoin asentaa se sisäovenkahvan vaijeri niin ei tartte sitten sitä ikkunaa. Tankin luukun avausmekanismi kyrvähti lapinreissun aikana, ja turvavyötunnistimet alko samalla pimputella itsekseen.

Nää nyt viikon sisään. Ai että on hyvä.
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.
En muista, mikä iteltä oli sieltä irti, mutta samat oli oireet.
Tosin mulla oli korroosio muutenkin iskenyt sinne aika pahasti, joten varaudu osien uusimiseen. Itsellä saatiin vielä rasvauksella elvytettyä, mutta työn ja tuskan takana oli. Puoltaako käsijarru tai jääkö laahaamaan?

Ja tuo oven avausvaijeri... :lol: onnea hommaan. Hommana aivan perseestä ja siihen kannattaa varata useampi tunti ja kaveri mukaan.
 
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.
En muista, mikä iteltä oli sieltä irti, mutta samat oli oireet.
Tosin mulla oli korroosio muutenkin iskenyt sinne aika pahasti, joten varaudu osien uusimiseen. Itsellä saatiin vielä rasvauksella elvytettyä, mutta työn ja tuskan takana oli. Puoltaako käsijarru tai jääkö laahaamaan?

Ja tuo oven avausvaijeri... :lol: onnea hommaan. Hommana aivan perseestä ja siihen kannattaa varata useampi tunti ja kaveri mukaan.

Käsijarru toimii erinomaisesti, on tehokas ja vapauttaa np. (menee lukkoon asfaltilla). Kunhan paukkuu eli mennee säädöllä taikka siis avauksella jne, jahka sade ny loppuu. Kiva tietää, että tuo oviasia on noin pyllystä, niin varaa siihen sitä asennuskaljaa kanssa :D
 
No olipa taas sekoilua minulta.. Asensin puhelimeen Autodoc apin. Tilasin sunnuntaina tuotteet ja rekisteröidyin samalla. Ihmettelin kun ei tullut mitään vahvistusta sähköpostiin. Tänään sitten soittivat sieltä että yhtä tuotetta ei ole saatavilla ja laitettiin spostia siitä. Ei tullut postia. Avasin sitten kännykästä sovelluksen, olin rekisteröitynyt .om osoitteella :facepalm: Onneksi chätin kautta sain tuote vaihdon tehtyä. Kiva kun tietokoneella ei hyväksy kirjautumista .om osoitteella mutta kännykällä onnistui. Ei ehkä ollut paras idea tehdä tilaus kuntosalilla :D

Autodocia kannattaa vältellä kuin ruttoa. Ai mistäkö tiedän :vihellys:

Itse tilaisin osani Sparetolta, tulee ainakin sitä mitä tuli tilattua eikä mitään ripulisinta Stark-laatua.
 
Autodocia kannattaa vältellä kuin ruttoa. Ai mistäkö tiedän :vihellys:

Itse tilaisin osani Sparetolta, tulee ainakin sitä mitä tuli tilattua eikä mitään ripulisinta Stark-laatua.
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :P
 
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :p

Minulle keksivät kaikki meriselitykset:
"Kysyttiin sinulta että korvataanko laadukkaalla Starkilla" Eivät kysyneet missään vaiheessa.
"Onko osissa vikaa, jos ei ole niin käytä niitä" Joo en ala laittamaan paskaa alle, kun tarkoituksella tilasin muuta kuin Starkia. Plus jos asentaa niin ei voi palauttaa..
"Ensi kerralla laitetaan oikeat osat tulemaan" Joo en ollut tilaamassa toiste, rahat takas perkele.

Ja tosiaan tilaus Sparetolle.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:

Kytkimen painelaakeri / asetelma vituillaan ois perinteinen diagnoosi jos parkissa kuuluu jurnutusta vapaalla ja kytkimen painaminen poistaa tämän. Mutta vauhdissa jos kuuluu niin en tiedä tai sitten painelaakeri on TODELLA loppu.
 
Auto ei onneksi ole rikki, mutta liippaa topikkia: ruostesuojaus kohta pari vuotta vanhalle autolle? Minkälainen ja paljonko kannattaa pulittaa?

Katselin ennakkoon täältä: Ruostesuojaus - Finikor vähän laajuudesta riippuen, 790-980e oli hintahaarukka Hondaan.
 
Auto ei onneksi ole rikki, mutta liippaa topikkia: ruostesuojaus kohta pari vuotta vanhalle autolle? Minkälainen ja paljonko kannattaa pulittaa?

Katselin ennakkoon täältä: Ruostesuojaus - Finikor vähän laajuudesta riippuen, 790-980e oli hintahaarukka Hondaan.

Ajatko autolla 5v, 10v vai 15v? Jos ensimmäinen älä tee, jos toinen, ehkä, jos kolmas, kyllä.
 
No jos vaikka myy eteenpäin yksityiselle, niin se ruostesuojaus siellä nostaa kyllä jälleenmyyntihintaa....
 
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :p

Ite tullut aikalailla tilattua Mister-auto.comista... Tähän mennessä kaikki tilaamani osat olleet juuri sitä mitä olen ostanut...

edit. nyt on tilauksessa osram xenarc laser 200% xenonpolttimot amazonista. 75e pari :)
 
Nyt olisi tässä postauksessa ääninäyte mun Renault Megane Break vm2000 moottorista.
Näinköhän ohjaustehostimen pumpun laakeri on rikki? Kuunnelkaa ja sanokaa mielipiteenne.
Se on mp4 tiedosto.

*duudsonit poika sylkee emmätiiä gif* Mutta muuttuuko ääni jos kääntelet rattia? Jos kyse ohjaustehostimen pumpusta niin kyllä kai sen
kuormituksen vaihtelun pitäisi kuulua. Kuulosti vähän väljiltä venttiilinvälyksiltä tuo käynti.
 
Pitää kokeilla käännellä rattia ja kuunnella käyntiä.

Ja jos tehostajan hihnan/apulaitehihnan irrotus on pikku juttu, niin ota pois ja kokeile pyörittää käsin. Jos et tunne tehostajassa mitään, niin pyöritä konetta hetki ilman hihnaa ja kuuntele tuleeko sieltä. Ja jos kerran hihna on pois niin samalla pyöräyttelee kaikki apurullat, laturit jne.
 
VAG 1.8T BJX-koneen P0304 misfire cyl-4 detected. Eli (toivottavasti vain) puola vaihtoon. Just pääsin 3 pytyllä nilkuttamaan parkkiruutuun, kun en ollut kuin 300m päässä kotoa.

Kellään tietoa, paljon vv-autolla OG-puola kun se osatiski tietty kiinni vkonlopun ja katiska pitää saada ajoon asap. Ennemmin laittaisi OEM-osaa kuin randomia Hammadilta.
 
Minulle keksivät kaikki meriselitykset:
"Kysyttiin sinulta että korvataanko laadukkaalla Starkilla" Eivät kysyneet missään vaiheessa.
"Onko osissa vikaa, jos ei ole niin käytä niitä" Joo en ala laittamaan paskaa alle, kun tarkoituksella tilasin muuta kuin Starkia. Plus jos asentaa niin ei voi palauttaa..
"Ensi kerralla laitetaan oikeat osat tulemaan" Joo en ollut tilaamassa toiste, rahat takas perkele.

Ja tosiaan tilaus Sparetolle.

Mikä auto merkki? Kun olen itse aina saanut tasantarkaa sitä osaa mitä olen tilanut.
Mistä muuten on tullut että Stark = Kiinapaskaa? Saksalainen yhtiö. Lukeeko osissa "Made in China"?
 
VAG 1.8T BJX-koneen P0304 misfire cyl-4 detected. Eli (toivottavasti vain) puola vaihtoon. Just pääsin 3 pytyllä nilkuttamaan parkkiruutuun, kun en ollut kuin 300m päässä kotoa.

Kellään tietoa, paljon vv-autolla OG-puola kun se osatiski tietty kiinni vkonlopun ja katiska pitää saada ajoon asap. Ennemmin laittaisi OEM-osaa kuin randomia Hammadilta.
Motonetistä saattais löytyä jos on liike lähellä, eikä tarvii arkeen odottaa.
 
Motonetistä saattais löytyä jos on liike lähellä, eikä tarvii arkeen odottaa.
Juuh just kohta lähdössä paikalliseen motonettiin. Nettisivut ei ainakaan tarjonneet puolia kuin 1.2-1.6-moottoreihin. Mutta pitää vielä kysäistä. Jos ei sieltä niin Mehmediltä(Fixus tms) halvinta ja vaihtaa oem, kunhan arki koittaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 114
Viestejä
4 619 124
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom