Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Ei se vaadi kuin hyviä hermoja. Vikakoodinlukijat nykyään halpoja.
Rahaa on säästynyt paljon.
 
Aikalailla itseoppinut täälläkin. Mopoa tuli jo pentuna rassattua vähän ja sitten pikkuhiljaa autoakin isän opastuksella kun ei rahoja ollut viedä vaan huoltoon :) Nykyään tosiaan netin foorumit ja youtube auttaa paljon näiden uudempien raatojen kans ropaamisessa :)

Ja työkaluja on tullut hommattua aina tarpeen mukaan. Tiettyhän se välillä ketuttaa kun tarvis joku tietty työkalu saada yhdeksältä lauantai-illalla, mut ei kaikkeen kaiketi voi etukäteen varautua :vihellys:
Minä teen edelleen niin että ostan esimerkiksi yksittäisiä hylsyjä tai listoja :D Mikähän lie järki tuossakin, ostaisi kerralla yhden hyvän sarjan. Nyt on pakki täynnä irtohylsyjä.
 
Minä teen edelleen niin että ostan esimerkiksi yksittäisiä hylsyjä tai listoja :D Mikähän lie järki tuossakin, ostaisi kerralla yhden hyvän sarjan. Nyt on pakki täynnä irtohylsyjä.

Njoo siis onhan toki useampikin hylsysarja ja torx/kuusiokolosarjaa, mut tarkoitin lähinnä erikoisempia työkaluja :)
 
Kotona isän opissa olen oppinut mopoja ja autoja korjaamaan. Meillä on jonkin näköinen halli tosin yhtä kylmä kuin ulkona eikä siinä ole ovia. Työkalut on yleensä aina ollut eurooppalaisia laatu kaluja ja jotain sekalaista biltema tavaraa. Kotona on nurkat täynnä autonromuja niitä on ollut mukava parsia kasaan. Aikuisiällä olen itse ostellut työkaluja.

Edit. Jäi vähän kesken vielä. Minulla on paljon mukavia muistoja kun kovalla pakkasella olen hitsaillut mätiä japskeja kasaan kun leimaus on ollut seuraavana päivänä. Mitään ihmeellisiä koneremontteja ei ole tarvinnut kotioloissa tehdä. Yleensä alusta/peltihommia.
 
Vikakoodinlukijoita on monenmoisia. Itse käytän:
[US$14.99 6% OFF]Vgate iCar 2 ELM327 bluetooth OBD2 Car Code Reader Scanner for iPhone Android Diagnostic Scan Tool from Automobiles & Motorcycles on banggood.com
https://banggood.app.link/bA5qs8GmGZ

Toimii kuin unelma!

En itse tee mitään vaikeampia remontteja. Jakopää, imusarja yms on niitä nou nou paikkoja. Alusta, jarrut ja muut pienet rempat hoituu kyllä. Autotalli kotona, jossa saa rassata.

Ja mitä tulee työkaluihin, niin joka kuukausi jotain pientä motonetistä ostaen, niin kyllä vuoden aikana kertyy hyvä määrä avaimia, hylsyjä, lenkkejä ja muita työkaluja. Pikkuhiljaa autotallista tulee täydellinen. Olen kateellinen kaikille, joilla on iso talli ja isot työkaluvaunut.. tietää mitä ne on maksanut, niin osaa arvostaa.

Edit. Ja ei se taloyhtiön piha huono paikka ole rassata. Olen minäkin rassannut silloin autoa, kun vielä asuin rivarissa. Jarruremonttia V40:een piti tehdä ja hyvin onnistui. Naapuritkin tuli kyselemään voisko olla avuksi.
 
Ei ole tarvinnut pahemmin korjata mitään, mutta netistä löytyy hyvin ohjeita, jos on vaikeampia juttuja. Isä osaa muutenkin korjata aika hyvin ja löytyy tilat ja välineet räpeltää. Mitään vikakoodin luku juttuja ei ole tarvinnut vielä ostaa.

Perus huoltojutut on helppo käydä läpi ihan pihallakin vaan ja hyvin yksinkertaisilla työvälineillä. Eli siis katsoa, että kaikki on täysin kondiksessa, nesteitä riittävästi ja muuta sellaista. Vielä ei ole tarvinnut viedä autoa mihinkään pajalle, vaan itse on hoitunut.
 
Täällähän sattui juuri olemaan juttua näistä loistoalustoista.
Aika tarkalleen vuosi sitten tuli napattua alle tuollainen W220 S430 missä alusta on muuten hyvässä kunnossa, mutta yön seisottuaan laskee muutaman sentin. Nyt vihdoin alkoi vaivaamaan sen verran että vein huoltoon, en Veholle vaan yleiskorjaamoon.
Itse diagnosoin vian olevan se kaikkein yleisin syypää, ilman jakoyksikkö A2203200258. Tarvikeosa löytyi Saksan Amazonista hintaan 88€, yllättävän halvalla. Tänään sitten tiputin auton korjaamolle ja sanottiin että muutamassa tunnissa valmis - illalla saa tulla hakemaan. Kolmen paikkeilla soittelivat että osa on paikallaan, eivätkä saa autoa enää nousemaan "tolpilleen" vaan makaa maassa ala-asennossa. Kuulemma auto ei ole korin nostopisteistä nostettu vaan on rampeilla ja paino pyörillä.

Saapa nähdä mitä pussit tykkää koko auton massasta päällään tyhjänä. Mersun omassa huolto-ohjeessa nimenomaan kielletään tyhjänä laskeminen etteivät pussit vaurioituisi. En tiedä onko kyseisellä korjaamolla Star käytössä. Luulisi että sillä saisi käskettyä nousemaan kunhan järjestelmä ei vuoda.

Ja hyvä kaupunkiautohan tuo muuten on mutta tosiaan täällä nurkissa pyöriessä se kulutus tuppaa olemaan sitä 15l/100km luokkaa. :D

Tuli tämäkin tarina päätökseen tai ainakin väliajalle. Vika oli hankkimassani tarvikeosassa. Auton johdot eivät painuneet pohjaan saakka osan liittimessä, minkä takia venttiilit eivät auenneet eikä ilma siten päässyt tolppiin.
Tästä huvista tuli maksettavaa 3h edestä diagnosointia eli 240€. Lisäkustannuksista ei kerrottu missään vaiheessa ennen kuin työ oli tehty, joten niihin en suoraan ole myöntänyt lupaa. Kai pitää joltain KKV:n tädiltä kysäistä onko tämä nyt mennyt ihan sääntöjen mukaan. Hinta-arvio ylittyi 150%:sesti.

PS. Myydään komea maantielaiva
 
Tukivarsi meni poikki parkkipaikalle kurvatessa, joten piti sitten rivarin pihassa korjata :D Uus alatukivarsi romuttamolta 30e :cigar2: 12909462_10154119720392460_6779714557668906709_o.jpg
 
Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus :jd:
 
Tuli tämäkin tarina päätökseen tai ainakin väliajalle. Vika oli hankkimassani tarvikeosassa. Auton johdot eivät painuneet pohjaan saakka osan liittimessä, minkä takia venttiilit eivät auenneet eikä ilma siten päässyt tolppiin.
Tästä huvista tuli maksettavaa 3h edestä diagnosointia eli 240€. Lisäkustannuksista ei kerrottu missään vaiheessa ennen kuin työ oli tehty, joten niihin en suoraan ole myöntänyt lupaa. Kai pitää joltain KKV:n tädiltä kysäistä onko tämä nyt mennyt ihan sääntöjen mukaan. Hinta-arvio ylittyi 150%:sesti.

PS. Myydään komea maantielaiva

PS. Ihan komia merssu :)
 
Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus :jd:

Kaverin sukulainen makaa tällä hetkellä tayssissa.

Oli alatukivarsi lähtenyt kesken 80km/h ajon ja auto koukkas vastaantulevien kaistan yli ojan pohjalle. Pari kertaa katon kautta ympäri ja 2,5m korkeudella puussa jäljet. Jalat paskana ja selkäranka murtui. Mies on hengissä eikä onneksi halvaantunut.
 
Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus :jd:
Mulla meni Peugeot 406:ssa takaa aurauksen säätötanko poikki kesken katsastuksen. Tuli tietysti ajokielto tuosta syystä. Ajoin silti hiljaa, jotain maks 80km/h kotiin ja sai auton korjattavaksi.

Aurauskulma siis pääsi vaihtelemaan miten sattuu. Ihan tarkkaan en tiedä koska hajosi, mutta epäilin että oli ehjä vielä menomatkalla ja iskaritestin tärinästä olisi hajonnut. Tai sitten jarrutestistä.
 
No olipa taas sekoilua minulta.. Asensin puhelimeen Autodoc apin. Tilasin sunnuntaina tuotteet ja rekisteröidyin samalla. Ihmettelin kun ei tullut mitään vahvistusta sähköpostiin. Tänään sitten soittivat sieltä että yhtä tuotetta ei ole saatavilla ja laitettiin spostia siitä. Ei tullut postia. Avasin sitten kännykästä sovelluksen, olin rekisteröitynyt .om osoitteella :facepalm: Onneksi chätin kautta sain tuote vaihdon tehtyä. Kiva kun tietokoneella ei hyväksy kirjautumista .om osoitteella mutta kännykällä onnistui. Ei ehkä ollut paras idea tehdä tilaus kuntosalilla :D
 
Kysymys kaikille jotka autojansa korjaavat että kuinka ootte oppinu kyseiset taidot mitä auton remppaamisessa tarvitsee? onko täällä ihan mekaanikon koulun käynneitä vai itseoppineita? Täysisi kyllä omia taitoja kehittää että onnistuisi nyt perusrempat, harmi vaan kun ei ole mitään paikkaa oikein.. Auton remppaaminen tossa taloyhtiön parkkipaikalla ei oikein napostele. Itse tekemällä säästäisi kyllä valtavasti rahaa

Ihan ite on tullut opeteltua aikuisiällä, toki pari kaveria jotka aikonaan oli jo enemmän noiden kanssa tekemisissä ollut niin puhelinapua sai välillä. Ei oo mitään teknisen alan koulutusta takana.

Itellä lähti kun korjaamo ryssi jakopäärempan eikä myöntäny virhettä. Sisuunnuin, katoin netistä/foorumeilta ohjeita ja repäsin sen ite auki ja kohilleen, kuvien kanssa takasin korjaamolle ja saim rahat takasi. Siinä kun tajusi ettei tuo noiden ropaaminen rakettitiedettä ole niin tuli alettua tekemään kaikki itse. Meni reilu vuosi niin rakensin jo ensimmäistä konetta jäärataroippeeseen..
 
Vaihdoin sitikkaan polttoainesuodattimen. Niin se aika rientää, edellinen vaihto oli 3 vuotta ja 69 tkm sitten :vihellys:
 
Korkki ja termari on tulossa. Onneksi tämä on nestevuoto, huomasin kun auto tuli kotiin kun nestettä tippasi etupuskurin alta. Jos vaikka viikonloppuna kurkkisi mistä tämä ruikkii nestettä.
Lisäksi tilasin laturin kun polttelee laturin valoa aina välillä. Autolla ajettu hieman yli 200 tkm niin aika hyvin täsmää että olisi jo lopussa.
No niin, vuoto löytyi eli syyläristä vuotaa. Melko piiloon ängetty tuo syyläri, piti ottaa puskuri pois että sai vuodon näkyviin. Toki piti moottori käyttää käyttölämpöön että neste lähti kiertään syylärissä.
Nuo muoviset kiinnikkeet jossa on keskellä ristipääruuvin kanta ovat kyllä niin p*seestä kun olla ja voi :mad: Kolmesta kiinnikkeestä ei yksikään lähtenyt oikein pois vaan piti väkisellä hohtimilla repiä irti. Periaate noissa on se että keskikohta nousee irti kun sitä "ruuvaa" mutta ei nuo toimi koskaan.
 
Kaverin sukulainen makaa tällä hetkellä tayssissa.

Oli alatukivarsi lähtenyt kesken 80km/h ajon ja auto koukkas vastaantulevien kaistan yli ojan pohjalle. Pari kertaa katon kautta ympäri ja 2,5m korkeudella puussa jäljet. Jalat paskana ja selkäranka murtui. Mies on hengissä eikä onneksi halvaantunut.
Tuohon rittää pienempiki vaurio. Vuosituhannen vaihteessa autokoulussa näytettiin video missä rengas räjähti motarin ohituskaistalla, auto vasempaan kaiteeseen ja siitä ilmaan josta jatko nelikulmakärrynpyöriä jonku matkaa kunnes keskialueelle makaamaan. Ihmisille ei tuossa sattunut pahasti (ainakin niin sanottiin), oli opetusvideo mitä käy irtotavaroille onnettomuudessa. Sieltä lens mankkaa, reppua, nallea jne.

Oli siis poliisiauton nauhoittavasta tutkasta se video.
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee lähes kuulumattomiin ja kytkintä painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee selvästi ja kytkimen painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?

Pane rvs:t lootaan, niin ehkä loppuu sillä.
 
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa :confused:

Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee lähes kuulumattomiin ja kytkintä painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
Jos sieltä on joku laakeri menossa niin rvs taitaa olla halvin/helpoin kokeilla korjata.
 
Tuo ääni ei kuitenkaan varsinaisesti ole vihellys tai ulina, ehkä enemmän matala jyrinä/jurina. Aivan kuin rengasmelu hiljenisi, kun painaa kytkimen pohjaan.
 
Tuo ääni ei kuitenkaan varsinaisesti ole vihellys tai ulina, ehkä enemmän matala jyrinä/jurina. Aivan kuin rengasmelu hiljenisi, kun painaa kytkimen pohjaan.

Onko sillä mitään merkitystä kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksesssa.
 
Onko sillä mitään merkitystä kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksesssa.
Moottorijarrutuksessa ääni häviää lähes olemattomiin. Veto päällä ääni kuulostaa aivan samalta painoipa kaasun pohjaan tai varpaalla köröttelee pintakaasulla. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä. Keväällä muistan ihmetelleeni tuota ulinaa 130kmh vauhdissa matkalla Helsinkiin. Nyt 100kmh jälkeen ääntä ei kuulu enää ollenkaan.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Vetoakselin tukilaakeri vois olla
 
Perheleen hyundai taas paskana. *Ttu mikä romu.

Takapyörien suunnalta kuuluu ihme naksumista ja pauketta hitaasti ajaessa eritoten kääntyessä esim. parkkiruutuun. Korostuu peruuttaessa. Vauhdissa kyllä loppuu. Arvauksia? Niinjuu tokihan takalasinpyyhkijä kyrvähti, sähköt tulee mut moottori vaan pörisee. Kuskin sähköikkunan moottorikin menossa, nousee just ja just kun auttaa kädellä. Pitäs varmaan vihdoin asentaa se sisäovenkahvan vaijeri niin ei tartte sitten sitä ikkunaa. Tankin luukun avausmekanismi kyrvähti lapinreissun aikana, ja turvavyötunnistimet alko samalla pimputella itsekseen.

Nää nyt viikon sisään. Ai että on hyvä.
 
Jos rummut, niin moiveet irti (kenkiä pitävät jouset). Jos taas levyt, niin kivi(ä) tai palat/levyt loppu.
 
Jos rummut, niin moiveet irti (kenkiä pitävät jouset). Jos taas levyt, niin kivi(ä) tai palat/levyt loppu.

Onpi jarrurumpu levyn keskiössä käsijarrulle, levyt ja palat melko hiljan vaihdettu, joten lähdetäänpä noista jousista. Tänks! Voiskohan tästä selvitä jollain käsijarrun säädöllä? Unohtu nimittäin mainita, ettei pauku kun ihan snadisti nostaa käsijarrukahvaa.
 
Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin :confused:
Jos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu :D )?
Nosta auto yliös ja ravista yläosasta rengasta; jos kolisee niin laakeri menossa.

Jos ääni on sama millä vaihteella tahansa niin tuskin on vaihteisto tai kytkimen laakeri...
 
Onpi jarrurumpu levyn keskiössä käsijarrulle, levyt ja palat melko hiljan vaihdettu, joten lähdetäänpä noista jousista. Tänks! Voiskohan tästä selvitä jollain käsijarrun säädöllä? Unohtu nimittäin mainita, ettei pauku kun ihan snadisti nostaa käsijarrukahvaa.

Kannattaa käyttää auki vaikka ääni häviää kirraamalla. Mulla oli jarrukilpi loppu, niin ritumit ei pysyny paikoillaan ja aiheutti kaikkea kivaa.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Perus vai platina? Platinoita en vaihtelisi kuin satasen välein.

Paljonhan se riippuu autosta ja miten puhtaasti, ym. palaa. Joku vanha öljysyöppö tai väärillä sekoituksilla oleva voi vaatia useammin.
 
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Muistaakseni joku suositusväli on 50 tkm :bored: riippunee paljon tulpista ja käytöstä
 
Jos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu :D )?
Nosta auto yliös ja ravista yläosasta rengasta; jos kolisee niin laakeri menossa.

Jos ääni on sama millä vaihteella tahansa niin tuskin on vaihteisto tai kytkimen laakeri...
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaan :think:
 
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaan :think:

Jos kytkin lopettaa äänen, niin ensimmäisenä lähtisin kuuntelemaan vaihdelaatikkoa.

Itse tein laakeriremontin vaihdelaatikkoon reilu vuosi sitten ja siinä oli menossa tuo moottorin päädyn laakeri. Kytkimen painallus lopetti äänen. Ääni kuului myös tyhjäkäynnillä, kun tarkkaan kuunteli
 
Perheleen hyundai taas paskana. *Ttu mikä romu.

Takapyörien suunnalta kuuluu ihme naksumista ja pauketta hitaasti ajaessa eritoten kääntyessä esim. parkkiruutuun. Korostuu peruuttaessa. Vauhdissa kyllä loppuu. Arvauksia? Niinjuu tokihan takalasinpyyhkijä kyrvähti, sähköt tulee mut moottori vaan pörisee. Kuskin sähköikkunan moottorikin menossa, nousee just ja just kun auttaa kädellä. Pitäs varmaan vihdoin asentaa se sisäovenkahvan vaijeri niin ei tartte sitten sitä ikkunaa. Tankin luukun avausmekanismi kyrvähti lapinreissun aikana, ja turvavyötunnistimet alko samalla pimputella itsekseen.

Nää nyt viikon sisään. Ai että on hyvä.
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.
En muista, mikä iteltä oli sieltä irti, mutta samat oli oireet.
Tosin mulla oli korroosio muutenkin iskenyt sinne aika pahasti, joten varaudu osien uusimiseen. Itsellä saatiin vielä rasvauksella elvytettyä, mutta työn ja tuskan takana oli. Puoltaako käsijarru tai jääkö laahaamaan?

Ja tuo oven avausvaijeri... :lol: onnea hommaan. Hommana aivan perseestä ja siihen kannattaa varata useampi tunti ja kaveri mukaan.
 
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.
En muista, mikä iteltä oli sieltä irti, mutta samat oli oireet.
Tosin mulla oli korroosio muutenkin iskenyt sinne aika pahasti, joten varaudu osien uusimiseen. Itsellä saatiin vielä rasvauksella elvytettyä, mutta työn ja tuskan takana oli. Puoltaako käsijarru tai jääkö laahaamaan?

Ja tuo oven avausvaijeri... :lol: onnea hommaan. Hommana aivan perseestä ja siihen kannattaa varata useampi tunti ja kaveri mukaan.

Käsijarru toimii erinomaisesti, on tehokas ja vapauttaa np. (menee lukkoon asfaltilla). Kunhan paukkuu eli mennee säädöllä taikka siis avauksella jne, jahka sade ny loppuu. Kiva tietää, että tuo oviasia on noin pyllystä, niin varaa siihen sitä asennuskaljaa kanssa :D
 
No olipa taas sekoilua minulta.. Asensin puhelimeen Autodoc apin. Tilasin sunnuntaina tuotteet ja rekisteröidyin samalla. Ihmettelin kun ei tullut mitään vahvistusta sähköpostiin. Tänään sitten soittivat sieltä että yhtä tuotetta ei ole saatavilla ja laitettiin spostia siitä. Ei tullut postia. Avasin sitten kännykästä sovelluksen, olin rekisteröitynyt .om osoitteella :facepalm: Onneksi chätin kautta sain tuote vaihdon tehtyä. Kiva kun tietokoneella ei hyväksy kirjautumista .om osoitteella mutta kännykällä onnistui. Ei ehkä ollut paras idea tehdä tilaus kuntosalilla :D

Autodocia kannattaa vältellä kuin ruttoa. Ai mistäkö tiedän :vihellys:

Itse tilaisin osani Sparetolta, tulee ainakin sitä mitä tuli tilattua eikä mitään ripulisinta Stark-laatua.
 
Autodocia kannattaa vältellä kuin ruttoa. Ai mistäkö tiedän :vihellys:

Itse tilaisin osani Sparetolta, tulee ainakin sitä mitä tuli tilattua eikä mitään ripulisinta Stark-laatua.
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :P
 
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa... :p

Minulle keksivät kaikki meriselitykset:
"Kysyttiin sinulta että korvataanko laadukkaalla Starkilla" Eivät kysyneet missään vaiheessa.
"Onko osissa vikaa, jos ei ole niin käytä niitä" Joo en ala laittamaan paskaa alle, kun tarkoituksella tilasin muuta kuin Starkia. Plus jos asentaa niin ei voi palauttaa..
"Ensi kerralla laitetaan oikeat osat tulemaan" Joo en ollut tilaamassa toiste, rahat takas perkele.

Ja tosiaan tilaus Sparetolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 403
Viestejä
4 494 522
Jäsenet
74 205
Uusin jäsen
tuhkaluukku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom