Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä teen edelleen niin että ostan esimerkiksi yksittäisiä hylsyjä tai listoja Mikähän lie järki tuossakin, ostaisi kerralla yhden hyvän sarjan. Nyt on pakki täynnä irtohylsyjä.Aikalailla itseoppinut täälläkin. Mopoa tuli jo pentuna rassattua vähän ja sitten pikkuhiljaa autoakin isän opastuksella kun ei rahoja ollut viedä vaan huoltoon Nykyään tosiaan netin foorumit ja youtube auttaa paljon näiden uudempien raatojen kans ropaamisessa
Ja työkaluja on tullut hommattua aina tarpeen mukaan. Tiettyhän se välillä ketuttaa kun tarvis joku tietty työkalu saada yhdeksältä lauantai-illalla, mut ei kaikkeen kaiketi voi etukäteen varautua
Minä teen edelleen niin että ostan esimerkiksi yksittäisiä hylsyjä tai listoja Mikähän lie järki tuossakin, ostaisi kerralla yhden hyvän sarjan. Nyt on pakki täynnä irtohylsyjä.
Täällähän sattui juuri olemaan juttua näistä loistoalustoista.
Aika tarkalleen vuosi sitten tuli napattua alle tuollainen W220 S430 missä alusta on muuten hyvässä kunnossa, mutta yön seisottuaan laskee muutaman sentin. Nyt vihdoin alkoi vaivaamaan sen verran että vein huoltoon, en Veholle vaan yleiskorjaamoon.
Itse diagnosoin vian olevan se kaikkein yleisin syypää, ilman jakoyksikkö A2203200258. Tarvikeosa löytyi Saksan Amazonista hintaan 88€, yllättävän halvalla. Tänään sitten tiputin auton korjaamolle ja sanottiin että muutamassa tunnissa valmis - illalla saa tulla hakemaan. Kolmen paikkeilla soittelivat että osa on paikallaan, eivätkä saa autoa enää nousemaan "tolpilleen" vaan makaa maassa ala-asennossa. Kuulemma auto ei ole korin nostopisteistä nostettu vaan on rampeilla ja paino pyörillä.
Saapa nähdä mitä pussit tykkää koko auton massasta päällään tyhjänä. Mersun omassa huolto-ohjeessa nimenomaan kielletään tyhjänä laskeminen etteivät pussit vaurioituisi. En tiedä onko kyseisellä korjaamolla Star käytössä. Luulisi että sillä saisi käskettyä nousemaan kunhan järjestelmä ei vuoda.
Ja hyvä kaupunkiautohan tuo muuten on mutta tosiaan täällä nurkissa pyöriessä se kulutus tuppaa olemaan sitä 15l/100km luokkaa.
Siinä on oikea meininki!
Tuli tämäkin tarina päätökseen tai ainakin väliajalle. Vika oli hankkimassani tarvikeosassa. Auton johdot eivät painuneet pohjaan saakka osan liittimessä, minkä takia venttiilit eivät auenneet eikä ilma siten päässyt tolppiin.
Tästä huvista tuli maksettavaa 3h edestä diagnosointia eli 240€. Lisäkustannuksista ei kerrottu missään vaiheessa ennen kuin työ oli tehty, joten niihin en suoraan ole myöntänyt lupaa. Kai pitää joltain KKV:n tädiltä kysäistä onko tämä nyt mennyt ihan sääntöjen mukaan. Hinta-arvio ylittyi 150%:sesti.
PS. Myydään komea maantielaiva
Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus
Mulla meni Peugeot 406:ssa takaa aurauksen säätötanko poikki kesken katsastuksen. Tuli tietysti ajokielto tuosta syystä. Ajoin silti hiljaa, jotain maks 80km/h kotiin ja sai auton korjattavaksi.Järkky tuuri kyl kävi kun just muutama minuutti ennen ajoin vielä satasta isommalla tiellä hetken... Sitten tosiaan omaan parkkipaikkaan kurvatessa hitaasti kuulu paukaus
Kysymys kaikille jotka autojansa korjaavat että kuinka ootte oppinu kyseiset taidot mitä auton remppaamisessa tarvitsee? onko täällä ihan mekaanikon koulun käynneitä vai itseoppineita? Täysisi kyllä omia taitoja kehittää että onnistuisi nyt perusrempat, harmi vaan kun ei ole mitään paikkaa oikein.. Auton remppaaminen tossa taloyhtiön parkkipaikalla ei oikein napostele. Itse tekemällä säästäisi kyllä valtavasti rahaa
suomen kesä on tietysti mitä on mutta...nastarenkaat alla syyskuun alussa?
HDi:ssä ei ole painetta polttoainesuodattimen putkissa muuta kuin silloin kun auto käy. Tai no en ole kokeillut auton käydessä onko painetta Ennen korkeapainepumppuahan tuo suodatin on.Miten hoidit polttoaineputken paineenpoiston?
No niin, vuoto löytyi eli syyläristä vuotaa. Melko piiloon ängetty tuo syyläri, piti ottaa puskuri pois että sai vuodon näkyviin. Toki piti moottori käyttää käyttölämpöön että neste lähti kiertään syylärissä.Korkki ja termari on tulossa. Onneksi tämä on nestevuoto, huomasin kun auto tuli kotiin kun nestettä tippasi etupuskurin alta. Jos vaikka viikonloppuna kurkkisi mistä tämä ruikkii nestettä.
Lisäksi tilasin laturin kun polttelee laturin valoa aina välillä. Autolla ajettu hieman yli 200 tkm niin aika hyvin täsmää että olisi jo lopussa.
Tuohon rittää pienempiki vaurio. Vuosituhannen vaihteessa autokoulussa näytettiin video missä rengas räjähti motarin ohituskaistalla, auto vasempaan kaiteeseen ja siitä ilmaan josta jatko nelikulmakärrynpyöriä jonku matkaa kunnes keskialueelle makaamaan. Ihmisille ei tuossa sattunut pahasti (ainakin niin sanottiin), oli opetusvideo mitä käy irtotavaroille onnettomuudessa. Sieltä lens mankkaa, reppua, nallea jne.Kaverin sukulainen makaa tällä hetkellä tayssissa.
Oli alatukivarsi lähtenyt kesken 80km/h ajon ja auto koukkas vastaantulevien kaistan yli ojan pohjalle. Pari kertaa katon kautta ympäri ja 2,5m korkeudella puussa jäljet. Jalat paskana ja selkäranka murtui. Mies on hengissä eikä onneksi halvaantunut.
Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa
Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee selvästi ja kytkimen painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
Jos sieltä on joku laakeri menossa niin rvs taitaa olla halvin/helpoin kokeilla korjata.Skoda Octaviasta on kuulunut jo pitkään semmonen pieni vollotus/jurina maantienopeuksissa. Aina luullut tuota rengasmeluksi, mutta nyt sitten huomasin, että kytkintä painamalla ääni katoaa
Vaihdelaatikon öljyissä ei ollut metallia ja uudet öljyt eivät muuttaneet ääntä mitenkään. Uudella asfaltilla äänen erottaa jo 70km/h nopeudessa, mutta karkealla kuuluu 90-100km/h vauhdissa. Kaasun nostamalla hiljenee lähes kuulumattomiin ja kytkintä painamalla katoaa täysin. Kuuluu 4, 5 ja 6 vaihteilla. Ei kai tuosta nyt ole vaihdelaatikkokin porsimassa?
Tuo ääni ei kuitenkaan varsinaisesti ole vihellys tai ulina, ehkä enemmän matala jyrinä/jurina. Aivan kuin rengasmelu hiljenisi, kun painaa kytkimen pohjaan.
Moottorijarrutuksessa ääni häviää lähes olemattomiin. Veto päällä ääni kuulostaa aivan samalta painoipa kaasun pohjaan tai varpaalla köröttelee pintakaasulla. Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään ylimääräistä. Keväällä muistan ihmetelleeni tuota ulinaa 130kmh vauhdissa matkalla Helsinkiin. Nyt 100kmh jälkeen ääntä ei kuulu enää ollenkaan.Onko sillä mitään merkitystä kiihdytyksessä tai moottorijarrutuksesssa.
Vetoakselin tukilaakeri vois ollaKävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin
Jos rummut, niin moiveet irti (kenkiä pitävät jouset). Jos taas levyt, niin kivi(ä) tai palat/levyt loppu.
Jos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu )?Kävin kuuntelemassa lisää ja vaikea ääni erottaa. Kuulostaa aivan rengasmelulta, mutta semmoinen pieni jurjurjur katoaa melun seasta kytkintä painaessa. Ääni menee renkaan pyörimisnopeuden mukaan ja kolmella eri vaihteella äänen taajuus pysyi samana. Mikä laakeri vaihteistossa oireilee noin
Onpi jarrurumpu levyn keskiössä käsijarrulle, levyt ja palat melko hiljan vaihdettu, joten lähdetäänpä noista jousista. Tänks! Voiskohan tästä selvitä jollain käsijarrun säädöllä? Unohtu nimittäin mainita, ettei pauku kun ihan snadisti nostaa käsijarrukahvaa.
Perus vai platina? Platinoita en vaihtelisi kuin satasen välein.Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Kuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Muistaakseni joku suositusväli on 50 tkm riippunee paljon tulpista ja käytöstäKuinkas usein sytytystulpat kannattaa vaihtaa? Tuntuu että niitä joka huollon yhteydessä tyrkytetään, mutta toisaalta aiemman kokemuksen perusteella yhdessäkään vehkeessä ikinä ei ole tullut tulppien kanssa ongelmia. Putsauksella ja välien säädöllä selvinnyt aina.
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaanJos kääntyy niin häviääkö ääni toiseen suuntaan käännyttäessä (paska tietty kokeilla jos vain 130km/h kuuluu )?
Nosta auto yliös ja ravista yläosasta rengasta; jos kolisee niin laakeri menossa.
Jos ääni on sama millä vaihteella tahansa niin tuskin on vaihteisto tai kytkimen laakeri...
Sileällä asfaltilla kuuluu jo 70kmh alkaen ja ääni ei muutu mutkitellessa tai jarruttaessa. Tietyssä nopeudessa ainoastaan kytkimen painaminen poistaa äänen. Pyöränlaakerit tuntuivat olevan kunnossa ja jousessa ei tärinää. Tänään nosturille, vakionopeudensäädin päälle ja stetoskoopilla kuuntelemaan
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.Perheleen hyundai taas paskana. *Ttu mikä romu.
Takapyörien suunnalta kuuluu ihme naksumista ja pauketta hitaasti ajaessa eritoten kääntyessä esim. parkkiruutuun. Korostuu peruuttaessa. Vauhdissa kyllä loppuu. Arvauksia? Niinjuu tokihan takalasinpyyhkijä kyrvähti, sähköt tulee mut moottori vaan pörisee. Kuskin sähköikkunan moottorikin menossa, nousee just ja just kun auttaa kädellä. Pitäs varmaan vihdoin asentaa se sisäovenkahvan vaijeri niin ei tartte sitten sitä ikkunaa. Tankin luukun avausmekanismi kyrvähti lapinreissun aikana, ja turvavyötunnistimet alko samalla pimputella itsekseen.
Nää nyt viikon sisään. Ai että on hyvä.
Kuten onkin jo neuvottu, korjaantuu pauke avaamalla käsijarrut takaa ja asentamalla irronneet osat kiinni.
En muista, mikä iteltä oli sieltä irti, mutta samat oli oireet.
Tosin mulla oli korroosio muutenkin iskenyt sinne aika pahasti, joten varaudu osien uusimiseen. Itsellä saatiin vielä rasvauksella elvytettyä, mutta työn ja tuskan takana oli. Puoltaako käsijarru tai jääkö laahaamaan?
Ja tuo oven avausvaijeri... onnea hommaan. Hommana aivan perseestä ja siihen kannattaa varata useampi tunti ja kaveri mukaan.
No olipa taas sekoilua minulta.. Asensin puhelimeen Autodoc apin. Tilasin sunnuntaina tuotteet ja rekisteröidyin samalla. Ihmettelin kun ei tullut mitään vahvistusta sähköpostiin. Tänään sitten soittivat sieltä että yhtä tuotetta ei ole saatavilla ja laitettiin spostia siitä. Ei tullut postia. Avasin sitten kännykästä sovelluksen, olin rekisteröitynyt .om osoitteella Onneksi chätin kautta sain tuote vaihdon tehtyä. Kiva kun tietokoneella ei hyväksy kirjautumista .om osoitteella mutta kännykällä onnistui. Ei ehkä ollut paras idea tehdä tilaus kuntosalilla
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa...Autodocia kannattaa vältellä kuin ruttoa. Ai mistäkö tiedän
Itse tilaisin osani Sparetolta, tulee ainakin sitä mitä tuli tilattua eikä mitään ripulisinta Stark-laatua.
3 kertaa tilattu, 2 kertaa saatu Stark-ripulia. Viimeksi peruutustutkan anturi vaikka tilauksen yhteydessä muistaakseni mainitsin etten halua niitten omaa kiinapaskaa...