Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Kannattaa katsoa (esim. pimeässä) ne tulpan johdot samalla, ei nekään anna koodeja yleensä ja pätkii menoa reippaasti varsinkin kierroksilla. Yleensä halkeilevat antaa kipinöintiä jonka huomaa pimeällä parhaiten.


Asiasta kolmanteenkymmenenteen; onko joku vaihdellut N75:sta VAGeihin, mitkä ovat olleet oireet?

Onko jotain oiretta omassa VAGinassa sitten jolla päätyisit tuohon N75 venttiiliin? Pakko kysyä kun ei ole turbovehkeitä ollut ikinä.... :confused2:
 
Onko jotain oiretta omassa VAGinassa sitten jolla päätyisit tuohon N75 venttiiliin? Pakko kysyä kun ei ole turbovehkeitä ollut ikinä.... :confused2:
6kk aikana tehnyt muutaman kerran niin ettei ahtopaineita ollenkaan kun lähtee liikkelle. Restart ja 99% tapauksista samantein toimii täysin normaalisti.

Mikään yliahto ei siis ole kyseessä koska ei ikinä mene ajossa päälle vaikka miten polkisi, eli veikkaus menisi jonnekin "sähköaivon" suuntaan; N75 ei lähde tulille tai sitten VNT-lapoja ohjaava yksikkö (J724?) alkaa olemaan tiensä päässä.

Autolla kuitenkin ajettu >200tkm ja ikää pian 13v, joten en ihmettelisi...
 
6kk aikana tehnyt muutaman kerran niin ettei ahtopaineita ollenkaan kun lähtee liikkelle. Restart ja 99% tapauksista samantein toimii täysin normaalisti.

Mikään yliahto ei siis ole kyseessä koska ei ikinä mene ajossa päälle vaikka miten polkisi, eli veikkaus menisi jonnekin "sähköaivon" suuntaan; N75 ei lähde tulille tai sitten VNT-lapoja ohjaava yksikkö (J724?) alkaa olemaan tiensä päässä.

Autolla kuitenkin ajettu >200tkm ja ikää pian 13v, joten en ihmettelisi...

Toi ois kyllä hyvä logittaa VCDSllä joka kerta kun auton starttaa... Onko jotain vikakoodeja jäänyt muistiin?
 
Toi ois kyllä hyvä logittaa VCDSllä joka kerta kun auton starttaa... Onko jotain vikakoodeja jäänyt muistiin?
Luetutin tuon viime syksynä kun ekan kerran törmäsin ja mielestäni ainoa koodi joka oli viittasi tuohon lapojen ohjaajaan. Mitään kummempaa ei löytynyt eikä VCDS:ää ole itsellä eikä vika kuitenkaan koko ajan (edes joka viikko) päällä.

N75 yleensä tosiaan yliahtaa tai sitten paineet heittelee miten sattuu - joka tapauksessa menee vikatilaan. Tässä omassa ei tule minkään näköistäkään vikavaloa, tms mittaristoon, auto on vain "SDI" kunnes starttaa uusiksi. :D
 
Luetutin tuon viime syksynä kun ekan kerran törmäsin ja mielestäni ainoa koodi joka oli viittasi tuohon lapojen ohjaajaan. Mitään kummempaa ei löytynyt eikä VCDS:ää ole itsellä eikä vika kuitenkaan koko ajan (edes joka viikko) päällä.

N75 yleensä tosiaan yliahtaa tai sitten paineet heittelee miten sattuu - joka tapauksessa menee vikatilaan. Tässä omassa ei tule minkään näköistäkään vikavaloa, tms mittaristoon, auto on vain "SDI" kunnes starttaa uusiksi. :D

Huono akkukin tekee vaikka mitä temppujaan. Pääseekö tuohon ohjausyksikköön fyysisesti helposti käsiksi? Jos pääsee, niin vois ihan koittaa irroitella kaapelia ja vähän puhdistusspraytä väliin ja vähän "runkata" sitä liitintä eestaas :)

edit. Myös akun maadoituspisteet on hyvä tarkistaa.
 
Luetutin tuon viime syksynä kun ekan kerran törmäsin ja mielestäni ainoa koodi joka oli viittasi tuohon lapojen ohjaajaan. Mitään kummempaa ei löytynyt eikä VCDS:ää ole itsellä eikä vika kuitenkaan koko ajan (edes joka viikko) päällä.

N75 yleensä tosiaan yliahtaa tai sitten paineet heittelee miten sattuu - joka tapauksessa menee vikatilaan. Tässä omassa ei tule minkään näköistäkään vikavaloa, tms mittaristoon, auto on vain "SDI" kunnes starttaa uusiksi. :D

Ja mikä kulkine olikaan kyseessä?
 
2006 A6 3.0 TDI

Samat vermeet löytyy pitkälti kaikista VNT-ahtimilla varustetuista VAGinoista, käsittääkseni.

Itsellä samanlainen kulkine tällä hetkellä niin käsittääkseni yleisempi vika on VNT-ahtimen liikkuvien siipien karstoittuminen jumiin. Niitä siipiä pystyy itse liikuttamaan turbon kyljessä olevasta vivusta. Oletko kokeillut? Jos ne on jumissa niin siipiä voi putsa ottamalla downpipen irti ja ruiskuttamalla mr muscle uuninpuhdistaajaa ahtimen pakopesän täyteen. Downpipen irrotus on muuten hankalaa näissä kulkineissa :(
 
Itsellä samanlainen kulkine tällä hetkellä niin käsittääkseni yleisempi vika on VNT-ahtimen liikkuvien siipien karstoittuminen jumiin. Niitä siipiä pystyy itse liikuttamaan turbon kyljessä olevasta vivusta. Oletko kokeillut? Jos ne on jumissa niin siipiä voi putsa ottamalla downpipen irti ja ruiskuttamalla mr muscle uuninpuhdistaajaa ahtimen pakopesän täyteen. Downpipen irrotus on muuten hankalaa näissä kulkineissa :(
Silloin kun siivet on jumissa niin ei käsittääkseni auto toimi normaalisti oikein missään kohdassa, olen käsittänyt?

Tämä siis joko toimii 95% ajasta täysin kuten ennen, tai sitten ei ole ollenkaan ahtoja ennen "resettiä". :D
 
Silloin kun siivet on jumissa niin ei käsittääkseni auto toimi normaalisti oikein missään kohdassa, olen käsittänyt?

Tämä siis joko toimii 95% ajasta täysin kuten ennen, tai sitten ei ole ollenkaan ahtoja ennen "resettiä". :D

No ei se joo toimi oikein mitenkään, jos ne on kokonaan jumissa. Välillä ne jumittaa jossain kohta ja tekee erikoisia oireita. Se vaan on niin helppo tarkistaa, että sen katsoisin ekaksi. Audifinssiä, kun luin niin sopisi nuo oireet n75:n venttiilin huonoksi menemiseen. Yleensä vaan tuntuu nuo sähköiset osat antavan niin herkästi vikakoodia, ettei ne aina tunnu edes uskottavilta :D
 
N75, MAF, vuotavat alipaineletkut tai sit se juuttuvasiipinen, mikä tahansa noista tai useampikin.
 
N75, MAF, vuotavat alipaineletkut tai sit se juuttuvasiipinen, mikä tahansa noista tai useampikin.
MAF pitäisi kai pystyä sulkemaan pois nappaamalla johto irti? Paineet on silloin jollain default-käyrällä ja vain osa normaalista?

Tai siis pystyy ja pystyy, sitten joskus kun se alkaa tekemään tuota joka käynnistyksessä. :P
 
Tänään joutuu itse jumpalle. Takajouset, kallistuksenvakaajat ja sisempi pusla a4 b7:aan. Huomenna viimeinen katsastus... :D Luottokorjaaja, jonka kanssa oli asiat sovittu, joutuikin perumaan, joten nyt sitten joutuu itse sorvin ääreen. Vettäkin näyttäisi satavan, eikä ole tallia/nosturia :itku:
 
Tänään joutuu itse jumpalle. Takajouset, kallistuksenvakaajat ja sisempi pusla a4 b7:aan. Huomenna viimeinen katsastus... :D Luottokorjaaja, jonka kanssa oli asiat sovittu, joutuikin perumaan, joten nyt sitten joutuu itse sorvin ääreen. Vettäkin näyttäisi satavan, eikä ole tallia/nosturia :itku:

Tuttu tunne kun viimeinen katsastus päivä on nurkan takana ja pitäisi auton pohjaa hitsata 20 asteen pakkasessa. Nykyään olen pyrkinyt huoltamaan autot paremmilla keleillä ja välttämään autoa jonka katsastus ajankohta on talvella.
 
Tuttu tunne kun viimeinen katsastus päivä on nurkan takana ja pitäisi auton pohjaa hitsata 20 asteen pakkasessa. Nykyään olen pyrkinyt huoltamaan autot paremmilla keleillä ja välttämään autoa jonka katsastus ajankohta on talvella.
Autonhan voit katsastaa ihan koska haluat
 
Pystyi aiemminkin katsastamaan etukäteen, mutta silloin oli se tietty aikaväli minä sen pystyi tekemään ja tuollahan pystyi saamaan pidemmän leiman mikä ei enään edes onnistu.
Aiemmin oli 0-4 kk aikaväli ja nyt on vain 0-1 kk.

Silti ihan näppärä nykyisin, jos menee katsastamaan vasta myöhässä, niin tulee täydet 12 kk uutta leimaa.

En ole vielä itse säätänyt noita katsastuksia, kun taitaa olla jo sopivasti 17.4. katsastus. Toisessa taas mahtaa olla noin 24.11. Ei osu aivan pahimmille keleille.
 
Pitäisi tilata 09 Passattiin uusi ECU posahtaneen tilalle. Kellään kokemuksia sellaisesta sivustosta kuin Srotas24. Tuolta löytyi vähän päälle 200€ + 90€ posteilla sopiva yksikkö. Ainakin mm. HTTPS protokolla löytyy mikä herättää luottoa ja tarjoaa myös paypalin, niin voi sitten riitauttaa jos ei ikinä tulekaan. Ei kuitenkaan pahemmin löydy minkäänlaisia kokemuksia tuosta sivustosta. Saa ehdottaa myös muita kansainvälisiä sivustoja mistä mahdollisesti löytyisi laajasti ECUja eri merkeille.
 
Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.

Kummallinen koodi tuo - tuntuu että auton tehot alentuneet selvästi.

Moottorin jäähdytinnesteen lämpö katottu ecun kautta softalla ja 97 astetta matka ajossa, termari on 88 asteen avautumislämmöillä.
Lämpiääkin kohtalaisen nopiaa eli siinä ei häikkää. En tajua kun jossain lukisi että lambda voisi tota jotenkin sotkea jos on menossa pimeeksi.

Vaihteluväli lambda arvolla on se 0,2 - 0,8v..kun runttaa kaasua niin menee rikkaalle eli 0,7-0,8.
Tyhjäkäynnill'ä on vähän laiskempi eikä seilaa tasaisesti vaan saattaa junnata 0,5-0,6 V yläarvoilla.

Onko teillä ollut tuota vikakoodia?

Tilasin lämpöanturin uuden ja asennan ja josko sillä poistuu, tuskin. Se lähtöongelma saattaa olla jossaini han muualla.
 
Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.

Kummallinen koodi tuo - tuntuu että auton tehot alentuneet selvästi.

Moottorin jäähdytinnesteen lämpö katottu ecun kautta softalla ja 97 astetta matka ajossa, termari on 88 asteen avautumislämmöillä.
Lämpiääkin kohtalaisen nopiaa eli siinä ei häikkää. En tajua kun jossain lukisi että lambda voisi tota jotenkin sotkea jos on menossa pimeeksi.

Vaihteluväli lambda arvolla on se 0,2 - 0,8v..kun runttaa kaasua niin menee rikkaalle eli 0,7-0,8.
Tyhjäkäynnill'ä on vähän laiskempi eikä seilaa tasaisesti vaan saattaa junnata 0,5-0,6 V yläarvoilla.

Onko teillä ollut tuota vikakoodia?

Tilasin lämpöanturin uuden ja asennan ja josko sillä poistuu, tuskin. Se lähtöongelma saattaa olla jossaini han muualla.

Eikö lambda pitäis olla tyhjäkäynnillä 1 tai hyvin lähellä sitä?
 
Tyhjäkäynnillä ~0,45v, mutta kyllä se saa kaasua runtatessa hypätä rikkaalle, ihan normaalia. Ainakaan toistaiseksi päästöjä ei mitata bensakoneista ryntäytyksen aikana, vaan autot on tehty niin että silloin saadaan parhaat tehot ulos moottorista, jollon ei käy järkeen että kattia pitäisi pitää toiminnassa myös täyskaasupoljennassa.


Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.

Torquellako tuollanen tuli? Itellä sen kanssa se ilmoittaa open loop / closed loop vaihtelut jotenkin liittyen jäähdytinnesteeseen vaikka se ei mitenkään asiaan liittyisi edes.

Aina kun kaasua painaa = open loop
Tyhjäkäynti ja tasainen ajo = closed loop

noin sen pitäisi olla..
 
Viimeksi muokattu:
Tyhjäkäynnillä ~0,45v, mutta kyllä se saa kaasua runtatessa hypätä rikkaalle, ihan normaalia. Ainakaan toistaiseksi päästöjä ei mitata bensakoneista ryntäytyksen aikana, vaan autot on tehty niin että silloin saadaan parhaat tehot ulos moottorista, jollon ei käy järkeen että kattia pitäisi pitää toiminnassa myös täyskaasupoljennassa.

huohotinputkessa on kylläkin ylipaine,ei alipainetta.huohotinputken idea on että ylipaine pääsee moottorista hallitusti ulos eikä riko tiivisteitä.etkö ole koskaan kuullut kun talvella on huohotinputki jäätynyt ja sen seurauksena joku tiiviste pettänyt ja öljyt tullu ulos?



Torquellako tuollanen tuli? Itellä sen kanssa se ilmoittaa open loop / closed loop vaihtelut jotenkin liittyen jäähdytinnesteeseen vaikka se ei mitenkään asiaan liittyisi edes.

Aina kun kaasua painaa = open loop
Tyhjäkäynti ja tasainen ajo = closed loop

noin sen pitäisi olla..

Torquella tuli jooh. Tuo vikakoodi on yleismallinen, eli tarkistin huollosta tuon vikakoodin ja pitää paikkaansa.

Normaaliajossa moottorin lämpötila pyörii siellä 95-97 asteen hujakoilla ja tuo lukema on katsottu torquen kanssa. Myös muut softat antaa samaa lukemaa. Termostaatti aukeaa 88 asteessa ja flektit tyhjäkäynnillä pyörähtää asianmukaisesti. Käykö moottorin sitten liian lämpösenä?

Nyt vaihdettu tuo lämpötila anturi tuon termarin kylestä, mutta pahoin pelkään, ettei tuo puutuneisuus sillä lähde. En tiedä, mistä sitä seuraavaksi lähtisi hakemaan vikaa.

Sytytyspuoli on käyty läpi - puolat vaihdettu ja puolan johdot, tulpat vaihdettu uusiin.

Päästöt mitattu ja niissä ei mitään sanomista. Lambda arvo tasan 1

Ja siis tuo closed loop vs open loop viittaa nimenomaan polttoaineen järjestelmään, seokseen yms jota myös moottorin lämpö ohjaa tietenkin. Mitä torquesta katoin, niin ihan asiallisesti vaihtaa noiden kahden välillä riippuen kaasun käytöstä. Voisiko kyse olla siitä, että seos on perseellään jos moottorin lämpötila väärä? Mutta mystistä, että valittaa alhaista lämpötilaa.

Open loop tilassa sitä seosta ohjataan lambdan hajun perusteella.

Eilen ennen anturin vaihtoa vikavalo hävisi taas eikä ole tullut sen jälkeen takaisin.
 
Open loop tilassa sitä seosta ohjataan lambdan hajun perusteella.
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?
 
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?

Näin se on.
 
Ei kai 97 mitenkään erityisen korkea jäähdytysnesteen lämpötila ole. Mulla Audin V6 käy 90C, V8 99-100C. Jotain reilu 120C ne kestää ennen kun rupeaa keittämään, koska paineistetussa järjestelmässä neste ei kiehu niin helposti. Sama efekti on esim. himassa kun tekee painekattilalla ruokaa.
 
Ei ole.

karttaohjatun sähköisen termostaatin lämpötilakaavio:

tosta voi lukea lisää: https://www.mediafire.com/?vax201sk3k0lpy9



Eesim omassa 1.6 (race :D) skoda octaviassa on tollanen termostaatti, normaalilämpö maantieajelussa on obd:n mukaan 108c.. Kun koneelle antaa kunnolla kuormaa niin lämpö tipahtaa silmissä.

Asia sit erikseen jos on jotai vikaa, ainaki A6 C4 V6 mallin jäähdytin on kyllä sellainen että se vanhetessaan tukkeutuu ja ei enää riitä jäähdyttämään kunnolla..
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?

Ajatusvirhe paholainen.

No täytyy tutkia lisää kuitenkin. Välillä tuntuu että vetoja on mutta välillä taas tuntuu että ei. Joka kerta kun kaasun runttaa pohjaan niin moottorista tulee sellainen kurina/muriseva ääni, jollaista aiemmin ei ole tullut. Täytyy kait vielä tarkastaa ettei vaan ole se perinteinen pakoputken vuoto jossain etupäässä.

Mutta tuon moottorin kuormituksen alainen ääni ja nuo oireet alkoi samaan aikaan. kulutus on tasaisesti hieman noussut. Ennen pääsi helposti siihen 5,6-5,7 nyt aina yli 6,5. Viime tankkauksella taisi olla 7,8L /100km
 
Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.
 
Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.
Vähän sivusta voi mennä, mutta mites huohotinjärjestelmä. Onko dieseleissä samallalailla kuin bensamoottoreissa? Eli moottorin huohotus kytketty imupuolelle jostain kohtaa ja mikäs venttiili sitä taas ohjasikaan N?? Että kun menee ahdolle, niin virtaus kääntyisi väärään suuntaan (turbo paineistaisi moottorin) ilman sitä venttiiliä. Bensavehkeissä ne huohotinletkut murkkeentuvat vanhetessaan ja rupeavat vuotamaan + palojakin irtoaa ja voi mennä ties mihin. Eli voi aiheuttaa käytännössä imuvuotoa.
 
Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.

Imusarjassa ei vuotoa. Se paineanturi on kiinni kiinteässä alumiinisessa imukanavassa ja ennen sitä ei ole kuin putsari. Sitä perinteistä MAF-anturia ei tuossa ole ollenkaan.

Kaasuläpän asentotunnistin sekä kaasuläppä on putsattu.

Alipaineletut on tarkastettu.
 
Vähän sivusta voi mennä, mutta mites huohotinjärjestelmä. Onko dieseleissä samallalailla kuin bensamoottoreissa? Eli moottorin huohotus kytketty imupuolelle jostain kohtaa ja mikäs venttiili sitä taas ohjasikaan N?? Että kun menee ahdolle, niin virtaus kääntyisi väärään suuntaan (turbo paineistaisi moottorin) ilman sitä venttiiliä. Bensavehkeissä ne huohotinletkut murkkeentuvat vanhetessaan ja rupeavat vuotamaan + palojakin irtoaa ja voi mennä ties mihin. Eli voi aiheuttaa käytännössä imuvuotoa.

PCV-venttiili. Tuossa mallissa se on venttilikopan päällä. Voisihan tuon tarkastaa, mutta mitä viimeeksi sitä katsoin niin se venttiili hölskää ihan hyvin eli ei olisi jumissa. Miten tuonkin voisi testata kätevästi? Irroittamalla sen? Tällöin vaan kierrokset karkaa tyhjäkäynnillä....
 
Yläkierroksilla taas tuntuu, että vetää ihan ok. Alakierroksilla sitten 4. tai 5. vaihteella ei saa nopeutta nostettua kunnolla ja lievässäkin ylämäessä moottori vaan booaa kun yrittää kiihdyttää. Aiemmin on lähtenyt ihan pintakaasulla menemään.

2500-3000 kierroksilla ei lähde kunnolla. 3500 tai siitä yli niin jotain edes tapahtuu. Koneen tuntuma on sellainen tukkoinen, kunnes saa tarpeeksi kierroksia, ikään kuin pakottaisi mottorin toimimaan kunnolla. Menee niin vaikeaksi.
 
Itsellä Chrysler Neon:in vastaavan ongelman aiheuttaja oli jarruletkun tuen/kiinnikkeen ruostuminen, ruosteinen kiinnike siis puristi letkua littanaan jolloin neste ei virrannut.

Edit. Letku(t) voivat myös turvota sisältäpäin jolloin jarrut heikkenee.
Ja tämän vian aiheuttaja oli ilmeisestikin viallinen jarrupääsylinteri. Vaihdoin kys. kapineen ja ilmasin pääsylkästä sen mitä kerkesin ennenkun neste loppui.

Tunkkasin takapyörän ylös ja johan pysyy paikallaan kun koitti käsin käännellä.

Huomenna lisää ilmausta, melkolailla saa pääsylinteriä ilmata näemmä.
 
Tuli vaihdettua lokakuussa Toyotan taka jarruihin liukutapit, kumiosat, levyt, palat... Nyt oli kuluttanut ainakin toiselta puolelta sisemmän palan kokonaan loppuun.
 
Tuli vaihdettua lokakuussa Toyotan taka jarruihin liukutapit, kumiosat, levyt, palat... Nyt oli kuluttanut ainakin toiselta puolelta sisemmän palan kokonaan loppuun.

Satula jumissa, laitoitko liukutappeihin rasvaa, ei liikaa ja oikeaa?
 
Satula jumissa, laitoitko liukutappeihin rasvaa, ei liikaa ja oikeaa?
Jeps, liukutappeihin tuli laitettua siihen tarkoitettua rasvaa, mutta tuliko liikaa, en tiedä, Miten paljon pitää laittaa ja mihin kohtaan, se ei taida olla tässä itsessään selvyyttä. Muistelisin että tappien ongelma oli silloin että työntyvän ulos päin turhan herkästi ja korjailin useampaan kertaa sitä ongelmaa.
 
Hernekeittopurkkipatentti:
before.jpg
after.jpg
 
Nykiikö kun antaa soppaa enemmän?

Se, että lähdetään nokka ja kampiakselin tunnistimet ekana vaihtamaan niin tuntuu amatöörimäiseltä. Ihan ensiksi kaikki muu kuntoon. Bensapaineet? Puristukset? EGR venttiili?
Imuilma? (Pienikin vuoto ohi niin tuota nykimistä tapahtuu), sytytys?

Vikakoodia ei välttämätt anna edes varsinkaan noissa mystisissä imuilman vuodoissa. Jos se ei vaikka osu toleransseihin tai jotain. Itselleni on käynyt näin.

Kierrosalue viittaa myös egr:ään? Osakaasullahan nuo egr venttilit aktivoituu.

Käyt läpi systemaattisesti moottorin perustoiminnot. Joku fiksumpi vielä kertokoot lisää.

@Sade selvisikö vika koskaan? Nimimerkillä auto korjaamolla samoilla oireilla, tunnistimet vaihdossa/menossa vaihtoon. Nissan Almera 01 (... vai -00...), 1.8.

Ei virhekoodeja, puolat ja sytytystulpat vaihdettu vastikään, kun kävi kolmella pytyllä (ja tämän sentään auto osasi itsekin kohdistaa, mutta samalla vaihtui kaikki).

Ja tosiaan alkoi äkillisesti motarilla, soppaa antaessa enemmän. Pysähdyksen, ja virhekoodien luvun jälkeen toimi 50km normaalisti (motarille kiihdytys, ajoa) , mutta tilanne paheni nopeasti, ja nykiminen voimistui niin kovaksi, että auto lähti hinauksella.

Vähän olin jo miettinyt, että onko kaikki veto tallessa jo aikaisemmin...
 
Torque softa antaa imusarjan painetta +25 ja kiihdytyksessä 80 - 100kpa. Muistanko minä väärin mutta joskus kun katoin niin tyhjäkäynnillä pitäs olla alipaineella?
 
Torque softa antaa imusarjan painetta +25 ja kiihdytyksessä 80 - 100kpa. Muistanko minä väärin mutta joskus kun katoin niin tyhjäkäynnillä pitäs olla alipaineella?
Varmaankin absoluuttista painetta tuo, noista kun vähentää ilmakehän paineen niin aivan normaalilta kuulostaa :tup:
 
Autoon pitäisi vaihtaa EGR-anturi ja joku lambda-anturi sekä vasemman puolen jousi. Auto on seat ibiza 2D 1.4 hatchback, 2003 vuosimallia.

Mitähän tuo tulee kustantamaan, onko kuinka isotöinen homma?
 
Autoon pitäisi vaihtaa EGR-anturi ja joku lambda-anturi sekä vasemman puolen jousi. Auto on seat ibiza 2D 1.4 hatchback, 2003 vuosimallia.

Mitähän tuo tulee kustantamaan, onko kuinka isotöinen homma?

Laita tarjouspyyntö autojerryyn, niin selviää.
 
@Sade selvisikö vika koskaan? Nimimerkillä auto korjaamolla samoilla oireilla, tunnistimet vaihdossa/menossa vaihtoon. Nissan Almera 01 (... vai -00...), 1.8.

Ei virhekoodeja, puolat ja sytytystulpat vaihdettu vastikään, kun kävi kolmella pytyllä (ja tämän sentään auto osasi itsekin kohdistaa, mutta samalla vaihtui kaikki).

Ja tosiaan alkoi äkillisesti motarilla, soppaa antaessa enemmän. Pysähdyksen, ja virhekoodien luvun jälkeen toimi 50km normaalisti (motarille kiihdytys, ajoa) , mutta tilanne paheni nopeasti, ja nykiminen voimistui niin kovaksi, että auto lähti hinauksella.

Vähän olin jo miettinyt, että onko kaikki veto tallessa jo aikaisemmin...

Mmh. Vaihtoivatkin ilmamassamittarin ja ilmansuodattimen, mitkä varmaan ihan hyvät veikkaukset, mutta... Pääsin noin 100 km ihan hyvin, moottoritien jälkeen ensimmäisistä liikennevaloista lähdettäessä nykäisi ensimmäisen kerran. Tämän jälkeen jonkun kerran, ja kaksi kertaa sammui tyhjäkäynnillä valoihin, kerran ykkösellä, ja yritti useamman kerran.

Lueskelin, että jakohihnan venyminen mahdollisesti tyyppivikana. Voiko selittää, kai sekin tuossa ajaessa lämpenee..?
 
Mmh. Vaihtoivatkin ilmamassamittarin ja ilmansuodattimen, mitkä varmaan ihan hyvät veikkaukset, mutta... Pääsin noin 100 km ihan hyvin, moottoritien jälkeen ensimmäisistä liikennevaloista lähdettäessä nykäisi ensimmäisen kerran. Tämän jälkeen jonkun kerran, ja kaksi kertaa sammui tyhjäkäynnillä valoihin, kerran ykkösellä, ja yritti useamman kerran.
On kyllä noilla oireilla ihan oudot osat vaihtaneet.
 
Onko kellään vinkkiä millaisella obd-palikalla saa 2000 vuosimallin Ford Focuksesta ECU:n tietoja ulos? Joskus vuosi sitten tilasin kiinasta muutaman erilaisen halvan obd-palikan ja hain motonetistäkin yhden eikä mikään toiminut kunnolla forscan tai torque ohjelmien kanssa. Ei toiminut läppärin eikä puhelimen kanssa. Jokainen ostamistani oli joko bluetoothilla tai wlanilla toimivia. Osa yhdisti puhelimeen/läppäriin ja ohjelmakin tunnisti palikan, mutta mitään tietoja ne ei kuitenkaan näyttänyt. Ohjelmista tuli koitettua kaikki mahdollinen, joten oletan ongelman olevan paskoissa obd-adaptereissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom