Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä. Unohtui mainita, että vaihdettu on.
Näkkäriä vedetään taas seuraavat pari kk sitte. Koska auton (audin) pito on halapaa hommaa
400e tulpat + puolat
230e uusi akku
170e jarrupalat ja levyt taakse
330e VCDS-kaapeli jotta pystyy ohjelmoimaan uuden akun ja asettamaan takajarrut huolto-asentoon...
Ja vielä pitää kaivaa jostain varaosa-alipaineputki... Amazon.com: Genuine Audi (06E133633) Vacuum Pipe: Automotive
Mhh, maksaako tuo tepolla kympin maksava putki amazonissa tosiaan reilun kolmekymppiä?
Tepolla?
Tämä juuri, kyl audi-miehen pitää tuo tietää eli siis Speed-Autoteile Finland
Sit tietyst Audiclub Finland
Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.
Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.
Laita jultsu kuvaa sitten.Kiinnostaa nähdä minkä näköistä jälkeä tuli
Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...Ostin mersun ja nyt jäähdytinnesteessä on öljyä... jippii. Ei muuta ku liikkeeseen asioimaan. Epäilen öljynjäähdyttimen tiivisteen hajoamista kun moottoriöljynseassa ei ole vettä.
c200 vm2003Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...
No tuota ikäluokkaa juuri olivat, 2003-2004 nekin.c200 vm2003
Eka tarkistaisin toimiiko bensapumppu ja sen jälkeen onko bensansuodatinta koskaan vaihdettu-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Tuskin ilmansuodattimesta johtuva vika. Pitäisi olla kyllä aivan tukossa jos siitä johtuen ei suostu käymään. Sen suodattimen voi vaikka ottaa pois jos haluat kokeilla sen vaikutusta.-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.Sitten tuon ikäluokan Fordin Duratec koneissa on ollut ongelmia rikkoutuvan puolayksikön kanssa, joka aiheuttaa erinäköisiä käyntihäiriöitä sekä mahdollisesti koko kipinän häviämisen.
Ota yksi tulppa irti ja kokeile tuleeko siihen kipinää, kun yrität startata.
Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.
Pitääkin kokeilla tuota toista avainta, jos se sillä lähtis maagisesti toimimaan. Jos ei auta niin sitten pitää ihmetellä (antaa jonkun muun ihmetellä) bensapumppua tai suodatinta. Hinaushommiksi taitaa toki mennä kun ei tuo paska tuosta mihinkään liiku.
Vikakoodinlukijaa en omista joten tämä on vähän hankala homma. Pitää varmaan jostain ebaystä ostaa jos ei sillä toisella avaimella tai maf-anturin roplaamisella lähde toimimaan.Vikakoodin luku olis aika pop, aivan turhaa tehdä mitään ennen sitä.
Mikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Etis/ wdsMikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Bensapumppu, virrat päälle ja kato onko suutinputkessa painetta...-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
FORScan ainakin toimii tuon ikäiseen mondeoon.
Voi tulla kuntoon anturin vaihdolla tai sitten vikakoodi johtuu siitä, että moottorin ajoitus pielessä. Tutkisin nopeasti, enkä välttämättä kauheasti ajelisi.Honda jazz 1.4 2008vm antaa p0339 vikakoodin. Kun tuo vika meni päälle niin auto alkoi nykiä silloin ja keltainen moottorivalo syttyi.
Tuo koodihan viittaa kampiakselin asentotunnistimeen eli tulisikohan se sen vaihdolla kuntoon? Voiko autolla ajaa turvallisesti, kun se tuntuu ihan hyvin kulkevan valosta huolimatta vai voiko siitä tulla jotain haittaa?
Yleismittarilla tsekkasin vanhan anturin, ohmi arvot oli ihan metässä (kiloja megojen sijaan ) uuteen ja nokka anturiin(sama osa kuin kampi) verrattuna...ja sitten kun ei enää auta se anturin vaihto niin nokkaketju uusiksi...näin ainakin 1.6 almerassa.
Seuraavaksi sitten puristukset tai mielellään ohivuodot mitaten niin saa mielenrauhaa.. tai sitten eiNoniin, tuli akku koodattua uusiks kiitos @Bauer Samaten tuli nuo tulpat ja puolat vaihdettua. Nakutus koneessa jatkuu edelleen. VCDSllä kun tutkaili, niin 4. sylinteri antaa jatkuvaa misfireä... Alkaa hiipii mielee joku kallis mekaaninen vika...
Seuraavaksi sitten puristukset tai mielellään ohivuodot mitaten niin saa mielenrauhaa.. tai sitten ei
Ohivuototesti periaatteessa ajaa saman asian kuin puristuspainemittaus, siinä vain testattava sylinteri jumitetaan puristustahdin aikana yläkuolokohtaan ja esimerkiksi tulpan reiästä syötetään paineilmaa ja ilman syötössä on virtausmittari josta voi lukea paljonko mikäkin sylinteri vuotaa... paljon ajetussa moottorissa on varmasti tehtaan speksiä enemmän ohivuotoa ja tämä testi onkin parhaimmillaan sylinterien välinen vertailutesti.Mjoo, meillä pitäs puristuspainemittari ollakkin... Mitenkä ohivuoto mitataan?