Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vidduku pääsis pari kuukautta edes ilman jotain vikaa. Hyundai I30 2011 1.6CRDi kauhee kolina sammuttaessa. Ihanku jotain jälkikäyntiä! "Rutututun"
Löytyisikö hyviä neuvoja kässäriprobleemaan? Auto Accord -06 ja vaihdoin siihen taakse jarrupalat. Käyttöjarrut alkoivat toimia ok pienen jarruttelusession jälkeen mutta käsijarru ei ota kiinni. Kiristin vaijeria kahvan alta mutta se ei auttanut.
Kässäri toimi ok muuten mutta kahva otti kiinni aika ylhäältä. Omasta mielestäni kumpikaan puoli ei nyt ota kiinni. Linkkuja en ole tutkinut, ongelma saattaa olla siellä, lumisade ei houkutellut tutkimaan tarkemmin...Pelasiko ennen palojen vaihtoa? Käsijarru varmaankin satulassa? Pelaako kumpikaan puoli? Käsijarrulinkut liikkuu ja palautuu satulassa? Vaijerit liikkuu OK? On tullut eteen sellaisia tapauksia, että käsijarru ei pelaa sen jälkeen kun männät on painettu täysin sisään --> satulat vaihtoon ja homma ok.
Niin ja Oldsissa jo 60-luvulla.....Toi ei edes ole mikään uusi keksintö, noita näki jo 90-luvulla.
Ei kyllä HDI:n rail paineet putoa nollaan kun auton sammuttaa. Tai jos putoaa niin seuraava käynnistys on helkatin vaikea. Eikä siinä CR koneen tapauksessa mitään järkeä olisi muutenkaan kun suuttimia ohjataan sähköisesti.Dieselin jälkikäyntiä voi aiheuttaa mm. bugittava korkeapainepumpun paineensäätöventtiili. Tässä esimerkkejä PSA:lta: 406 - Antipollution Fault (jälkikäynti) (HDi)
Ilmeisesti sammutus tehdään niin, että paineensäätöventtiiliä pyydetään säätämään ruiskutuspaine nollille, jolloin moottori sammuu. Jos venttiili takeltelee, niin paine laskee odotusta hitaammin -> jälkikäynti.
En osaa sanoa, toimiiko CRDi ollenkaan samalla tavalla. Merkkifoorumeilta varmaan löytää paremmin infoa.
Ei se "nolla" varmaan 0.0 ole vaan joku jäännöspaine. Järkevyyttä epäilin itsekin mutta on siinä se järki, että kova paine ei jää rasittamaan pumppua ja suuttimia. Nestettä täynnä oleva rail on helppo paineistaa käynnistyksen edellyttämään minimiin, edellyttää toki, että pumppu on kunnossa.Ei kyllä HDI:n rail paineet putoa nollaan kun auton sammuttaa. Tai jos putoaa niin seuraava käynnistys on helkatin vaikea. Eikä siinä CR koneen tapauksessa mitään järkeä olisi muutenkaan kun suuttimia ohjataan sähköisesti.
Ootko vaihtanut ohjaustehostimen öljyt?P12 Primerassa ohjaustehostus takkuaa. Rattia kääntäessä tuntuu että välillä tehostusta on ja samantien suoraan palauttaessa voi olla että tehostus puuttuu. Iskarien yläpään laakereita veikkailivat viisaammat, mutta niiden vaihto ei tuonut kaivattua tulosta.
Kyllä. Unohtui mainita, että vaihdettu on.
Näkkäriä vedetään taas seuraavat pari kk sitte. Koska auton (audin) pito on halapaa hommaa
400e tulpat + puolat
230e uusi akku
170e jarrupalat ja levyt taakse
330e VCDS-kaapeli jotta pystyy ohjelmoimaan uuden akun ja asettamaan takajarrut huolto-asentoon...
Ja vielä pitää kaivaa jostain varaosa-alipaineputki... Amazon.com: Genuine Audi (06E133633) Vacuum Pipe: Automotive
Mhh, maksaako tuo tepolla kympin maksava putki amazonissa tosiaan reilun kolmekymppiä?
Tepolla?
Tämä juuri, kyl audi-miehen pitää tuo tietää eli siis Speed-Autoteile Finland
Sit tietyst Audiclub Finland
Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.
Eikö se tuo QR alla oleva koodi ole? Puuttuu vaan se vag:n valmistaja tunnus edestä millä ei mitään teekkään.
Laita jultsu kuvaa sitten.Kiinnostaa nähdä minkä näköistä jälkeä tuli
Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...Ostin mersun ja nyt jäähdytinnesteessä on öljyä... jippii. Ei muuta ku liikkeeseen asioimaan. Epäilen öljynjäähdyttimen tiivisteen hajoamista kun moottoriöljynseassa ei ole vettä.
c200 vm2003Mikä mersu? Olihan E-sarjassakin joskus Valeon muovinen jäähy joka sekoitti automaattiöljyt ja veden...
No tuota ikäluokkaa juuri olivat, 2003-2004 nekin.c200 vm2003
Eka tarkistaisin toimiiko bensapumppu ja sen jälkeen onko bensansuodatinta koskaan vaihdettu-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Tuskin ilmansuodattimesta johtuva vika. Pitäisi olla kyllä aivan tukossa jos siitä johtuen ei suostu käymään. Sen suodattimen voi vaikka ottaa pois jos haluat kokeilla sen vaikutusta.-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.Sitten tuon ikäluokan Fordin Duratec koneissa on ollut ongelmia rikkoutuvan puolayksikön kanssa, joka aiheuttaa erinäköisiä käyntihäiriöitä sekä mahdollisesti koko kipinän häviämisen.
Ota yksi tulppa irti ja kokeile tuleeko siihen kipinää, kun yrität startata.
Puolat ja tulpat vaihdettu tammikuussa joten tuskinpa se noista johtuu.
Pitääkin kokeilla tuota toista avainta, jos se sillä lähtis maagisesti toimimaan. Jos ei auta niin sitten pitää ihmetellä (antaa jonkun muun ihmetellä) bensapumppua tai suodatinta. Hinaushommiksi taitaa toki mennä kun ei tuo paska tuosta mihinkään liiku.
Vikakoodinlukijaa en omista joten tämä on vähän hankala homma. Pitää varmaan jostain ebaystä ostaa jos ei sillä toisella avaimella tai maf-anturin roplaamisella lähde toimimaan.Vikakoodin luku olis aika pop, aivan turhaa tehdä mitään ennen sitä.
Mikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Etis/ wdsMikä on Fordin oma "VCDS/Star/Inpa" -ohjelma/kaapeli?
Bensapumppu, virrat päälle ja kato onko suutinputkessa painetta...-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.
-02 bensamondeo taas vaihteeks paskana. Ei starttaa. Startti pyörii mutta kone ei hörähdä käyntiin. Tai no, vika kun ilmeni niin auto käynnistyi n. sekunniksi ja sitten sammui eikä sen jälkeen enää startannut. Pari viikkoa sitten oli samanlaista ongelmaa mutta se sitten kyllä lähti käyntiin ja toimi pari viikkoa.
Jotain häikkää polttoaineensyötössä? Jossain muualla? Jostain luin että paskainen ilmansuodatin saattaisi aiheuttaa tuollaista. En tosin ole saanut vielä hommattua uutta suodatinta joten tuota ei ole päässyt testaamaan.