- Liittynyt
- 19.12.2018
- Viestejä
- 160
Autonhan voit katsastaa ihan koska haluat
Nykyään kyllä mutta ei vielä muutama vuosi sitten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Autonhan voit katsastaa ihan koska haluat
Nykyään kyllä mutta ei vielä muutama vuosi sitten.
Aiemmin oli 0-4 kk aikaväli ja nyt on vain 0-1 kk.Pystyi aiemminkin katsastamaan etukäteen, mutta silloin oli se tietty aikaväli minä sen pystyi tekemään ja tuollahan pystyi saamaan pidemmän leiman mikä ei enään edes onnistu.
Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.
Kummallinen koodi tuo - tuntuu että auton tehot alentuneet selvästi.
Moottorin jäähdytinnesteen lämpö katottu ecun kautta softalla ja 97 astetta matka ajossa, termari on 88 asteen avautumislämmöillä.
Lämpiääkin kohtalaisen nopiaa eli siinä ei häikkää. En tajua kun jossain lukisi että lambda voisi tota jotenkin sotkea jos on menossa pimeeksi.
Vaihteluväli lambda arvolla on se 0,2 - 0,8v..kun runttaa kaasua niin menee rikkaalle eli 0,7-0,8.
Tyhjäkäynnill'ä on vähän laiskempi eikä seilaa tasaisesti vaan saattaa junnata 0,5-0,6 V yläarvoilla.
Onko teillä ollut tuota vikakoodia?
Tilasin lämpöanturin uuden ja asennan ja josko sillä poistuu, tuskin. Se lähtöongelma saattaa olla jossaini han muualla.
Ilmeisesti tuossa on seurattu jännitettä eikä lambda arvoa. Jännitteen pitäisi tyhjäköynnillä olla n. 0,45 V osoittaakseen lambdan arvoa 1.Eikö lambda pitäis olla tyhjäkäynnillä 1 tai hyvin lähellä sitä?
Oma mitsu lancer 2004 4g18 heittää vikakoodia P0125 - Jäähdytinnesteen lämpö liian alhainen - closed loop moodi ei käytössä tms.
Tyhjäkäynnillä ~0,45v, mutta kyllä se saa kaasua runtatessa hypätä rikkaalle, ihan normaalia. Ainakaan toistaiseksi päästöjä ei mitata bensakoneista ryntäytyksen aikana, vaan autot on tehty niin että silloin saadaan parhaat tehot ulos moottorista, jollon ei käy järkeen että kattia pitäisi pitää toiminnassa myös täyskaasupoljennassa.
huohotinputkessa on kylläkin ylipaine,ei alipainetta.huohotinputken idea on että ylipaine pääsee moottorista hallitusti ulos eikä riko tiivisteitä.etkö ole koskaan kuullut kun talvella on huohotinputki jäätynyt ja sen seurauksena joku tiiviste pettänyt ja öljyt tullu ulos?
Torquellako tuollanen tuli? Itellä sen kanssa se ilmoittaa open loop / closed loop vaihtelut jotenkin liittyen jäähdytinnesteeseen vaikka se ei mitenkään asiaan liittyisi edes.
Aina kun kaasua painaa = open loop
Tyhjäkäynti ja tasainen ajo = closed loop
noin sen pitäisi olla..
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?Open loop tilassa sitä seosta ohjataan lambdan hajun perusteella.
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli closed loopissa seos pyritään lambda-anturin avulla pitämään mahdollisimman lähellä stoikkaa ja open loopissa sitten mennään puhtaasti ecun karttojen perusteella eikä lambda-arvo vaikuta millään lailla?
Vähän sivusta voi mennä, mutta mites huohotinjärjestelmä. Onko dieseleissä samallalailla kuin bensamoottoreissa? Eli moottorin huohotus kytketty imupuolelle jostain kohtaa ja mikäs venttiili sitä taas ohjasikaan N?? Että kun menee ahdolle, niin virtaus kääntyisi väärään suuntaan (turbo paineistaisi moottorin) ilman sitä venttiiliä. Bensavehkeissä ne huohotinletkut murkkeentuvat vanhetessaan ja rupeavat vuotamaan + palojakin irtoaa ja voi mennä ties mihin. Eli voi aiheuttaa käytännössä imuvuotoa.Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.
Oleto katsonut imusarjasta ettei löydy jotain vuotoja,vaikka on epätodennäköistä jos lamda arvo on hyvä.
Voi olla että rasituksessa tulee se vuoto vasta esille ja voi olla hieman hankala löytää.
Vähän sivusta voi mennä, mutta mites huohotinjärjestelmä. Onko dieseleissä samallalailla kuin bensamoottoreissa? Eli moottorin huohotus kytketty imupuolelle jostain kohtaa ja mikäs venttiili sitä taas ohjasikaan N?? Että kun menee ahdolle, niin virtaus kääntyisi väärään suuntaan (turbo paineistaisi moottorin) ilman sitä venttiiliä. Bensavehkeissä ne huohotinletkut murkkeentuvat vanhetessaan ja rupeavat vuotamaan + palojakin irtoaa ja voi mennä ties mihin. Eli voi aiheuttaa käytännössä imuvuotoa.
Olitko jo sanonut mikä auto oli kyseessä?
Ja tämän vian aiheuttaja oli ilmeisestikin viallinen jarrupääsylinteri. Vaihdoin kys. kapineen ja ilmasin pääsylkästä sen mitä kerkesin ennenkun neste loppui.Itsellä Chrysler Neon:in vastaavan ongelman aiheuttaja oli jarruletkun tuen/kiinnikkeen ruostuminen, ruosteinen kiinnike siis puristi letkua littanaan jolloin neste ei virrannut.
Edit. Letku(t) voivat myös turvota sisältäpäin jolloin jarrut heikkenee.
Tuli vaihdettua lokakuussa Toyotan taka jarruihin liukutapit, kumiosat, levyt, palat... Nyt oli kuluttanut ainakin toiselta puolelta sisemmän palan kokonaan loppuun.
Jeps, liukutappeihin tuli laitettua siihen tarkoitettua rasvaa, mutta tuliko liikaa, en tiedä, Miten paljon pitää laittaa ja mihin kohtaan, se ei taida olla tässä itsessään selvyyttä. Muistelisin että tappien ongelma oli silloin että työntyvän ulos päin turhan herkästi ja korjailin useampaan kertaa sitä ongelmaa.Satula jumissa, laitoitko liukutappeihin rasvaa, ei liikaa ja oikeaa?
Nykiikö kun antaa soppaa enemmän?
Se, että lähdetään nokka ja kampiakselin tunnistimet ekana vaihtamaan niin tuntuu amatöörimäiseltä. Ihan ensiksi kaikki muu kuntoon. Bensapaineet? Puristukset? EGR venttiili?
Imuilma? (Pienikin vuoto ohi niin tuota nykimistä tapahtuu), sytytys?
Vikakoodia ei välttämätt anna edes varsinkaan noissa mystisissä imuilman vuodoissa. Jos se ei vaikka osu toleransseihin tai jotain. Itselleni on käynyt näin.
Kierrosalue viittaa myös egr:ään? Osakaasullahan nuo egr venttilit aktivoituu.
Käyt läpi systemaattisesti moottorin perustoiminnot. Joku fiksumpi vielä kertokoot lisää.
Varmaankin absoluuttista painetta tuo, noista kun vähentää ilmakehän paineen niin aivan normaalilta kuulostaaTorque softa antaa imusarjan painetta +25 ja kiihdytyksessä 80 - 100kpa. Muistanko minä väärin mutta joskus kun katoin niin tyhjäkäynnillä pitäs olla alipaineella?
Autoon pitäisi vaihtaa EGR-anturi ja joku lambda-anturi sekä vasemman puolen jousi. Auto on seat ibiza 2D 1.4 hatchback, 2003 vuosimallia.
Mitähän tuo tulee kustantamaan, onko kuinka isotöinen homma?
@Sade selvisikö vika koskaan? Nimimerkillä auto korjaamolla samoilla oireilla, tunnistimet vaihdossa/menossa vaihtoon. Nissan Almera 01 (... vai -00...), 1.8.
Ei virhekoodeja, puolat ja sytytystulpat vaihdettu vastikään, kun kävi kolmella pytyllä (ja tämän sentään auto osasi itsekin kohdistaa, mutta samalla vaihtui kaikki).
Ja tosiaan alkoi äkillisesti motarilla, soppaa antaessa enemmän. Pysähdyksen, ja virhekoodien luvun jälkeen toimi 50km normaalisti (motarille kiihdytys, ajoa) , mutta tilanne paheni nopeasti, ja nykiminen voimistui niin kovaksi, että auto lähti hinauksella.
Vähän olin jo miettinyt, että onko kaikki veto tallessa jo aikaisemmin...
On kyllä noilla oireilla ihan oudot osat vaihtaneet.Mmh. Vaihtoivatkin ilmamassamittarin ja ilmansuodattimen, mitkä varmaan ihan hyvät veikkaukset, mutta... Pääsin noin 100 km ihan hyvin, moottoritien jälkeen ensimmäisistä liikennevaloista lähdettäessä nykäisi ensimmäisen kerran. Tämän jälkeen jonkun kerran, ja kaksi kertaa sammui tyhjäkäynnillä valoihin, kerran ykkösellä, ja yritti useamman kerran.
Ei varsinaisesti, mutta itse en ole saanut yhdelläkään halpis palikalla ulos mitään mistään autosta. Paketeissa aina lukee että tukee kaikkea mahdollista polttomoottorikäyttöistä -95 eteenpäin mutta totuus on toinen.Onko kellään vinkkiä millaisella obd-palikalla saa 2000 vuosimallin Ford Focuksesta ECU:n tietoja ulos? Joskus vuosi sitten tilasin kiinasta muutaman erilaisen halvan obd-palikan ja hain motonetistäkin yhden eikä mikään toiminut kunnolla forscan tai torque ohjelmien kanssa. Ei toiminut läppärin eikä puhelimen kanssa. Jokainen ostamistani oli joko bluetoothilla tai wlanilla toimivia. Osa yhdisti puhelimeen/läppäriin ja ohjelmakin tunnisti palikan, mutta mitään tietoja ne ei kuitenkaan näyttänyt. Ohjelmista tuli koitettua kaikki mahdollinen, joten oletan ongelman olevan paskoissa obd-adaptereissa.
Onko kellään vinkkiä millaisella obd-palikalla saa 2000 vuosimallin Ford Focuksesta ECU:n tietoja ulos? Joskus vuosi sitten tilasin kiinasta muutaman erilaisen halvan obd-palikan ja hain motonetistäkin yhden eikä mikään toiminut kunnolla forscan tai torque ohjelmien kanssa. Ei toiminut läppärin eikä puhelimen kanssa. Jokainen ostamistani oli joko bluetoothilla tai wlanilla toimivia. Osa yhdisti puhelimeen/läppäriin ja ohjelmakin tunnisti palikan, mutta mitään tietoja ne ei kuitenkaan näyttänyt. Ohjelmista tuli koitettua kaikki mahdollinen, joten oletan ongelman olevan paskoissa obd-adaptereissa.
Ei varsinaisesti, mutta itse en ole saanut yhdelläkään halpis palikalla ulos mitään mistään autosta. Paketeissa aina lukee että tukee kaikkea mahdollista polttomoottorikäyttöistä -95 eteenpäin mutta totuus on toinen.
Itse ratkaisin ongelman käymällä silloin harvoin kun tarvitsee liikkeessä lukemassa vikakoodit. Mersun kohdalla hommasin Carsoftin jolla sain airbag viat kuitattua.
Toimiikohan FORScan ihan tavallisen ELM327 palikan kanssa?
Jeps, liukutappeihin tuli laitettua siihen tarkoitettua rasvaa, mutta tuliko liikaa, en tiedä, Miten paljon pitää laittaa ja mihin kohtaan, se ei taida olla tässä itsessään selvyyttä. Muistelisin että tappien ongelma oli silloin että työntyvän ulos päin turhan herkästi ja korjailin useampaan kertaa sitä ongelmaa.
Jeps, liukutappeihin tuli laitettua siihen tarkoitettua rasvaa, mutta tuliko liikaa, en tiedä, Miten paljon pitää laittaa ja mihin kohtaan, se ei taida olla tässä itsessään selvyyttä. Muistelisin että tappien ongelma oli silloin että työntyvän ulos päin turhan herkästi ja korjailin useampaan kertaa sitä ongelmaa.
Uskoisin että olen laittanut liikaa rasvaa, tiedätkö liukutappien päässä olevan kumirenkaan tarkoituksen. En mitään olematonta vikaa ole korjannut jos laitan liikaa rasvaa jää tapin sisään ilmaa ja liikaa rasvaa jolloin tappi ei ole oikeassa syvyydessä.Sen tapin kuuluukin työntyä itekseen vapaasti ulos, eli olematonta vikaa olet korjaillut. Jos se ei työntyisi ittekseen ulos, jäisi jarru herkemmin laahaamaan.
Rasvaa laitetaan todella OHUESTI vaikka sormella levittäen ympäri tappia.
Mitä oikein tarkoitat "kannakkeet kuopilla" palat kuopillaOnko kannakkeet kuopilla eli palat (ja täten satula) eivät pääse edes liikkumaan vapaasti?
Ainakin 3b / 3bg Passattien etujarrusatuloiden kannattimet tuppaavat kulumaan kuopalle ja sen jälkeen satula liikkuu huonosti ja painaa paloja vinossa levyä vasten.Mitä oikein tarkoitat "kannakkeet kuopilla" palat kuopilla
Ainakin 3b / 3bg Passattien etujarrusatuloiden kannattimet tuppaavat kulumaan kuopalle ja sen jälkeen satula liikkuu huonosti ja painaa paloja vinossa levyä vasten.
Edit. Linkki kuvaan:
Pidike, jarrusatula ATE — tuote: 11.8170-0306.1. Osta heti!
Kaikki tarvikkeet oli Toyotalta, palat liikkuu, taisin niitäkin viilailla.Itse olen vastaavasta Audista joutunut viilailemaan palaa painavan satulan osan suoraksi. Ne on valmistettu jostain alumiinista, mikä syöpyy 15 vuodessa.
Viilailusta tuli mieleen, että liikkuvathan Rottah palat herkästi asennuspaikassaan? Tarvikepaloista joutuu lähes aina viilaamaan vähintään maalit pois ja usein myös metallia, jotta palat saa herkästi liikkumaan.
Jahas, Suapista oli aamulla akku simahtanu, 10 volttia näytti jännite, viimeksi ajettu keskiviikkona, mikään ei ole jäänyt käyttäjävirheen takia päälle. Tuore laitos tässä talossa ja pitäs selvitellä mikä sitä virtasta syö, onkos noista mätänetin pihtivirtamittereista mihinkään tässä hommassa? Yks halpisdigitaalimittari jo löytyy, mutta jostain syystä en saanut sillä ampeereita luettua.
Ja tosiaan, hätäavuksi nappasin projektiautosta varmasti toimivan akun, että töihin pääsi kulkemaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.