Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ehkä joissain malleissa sitten näinkin? Mulla on tossa esimerkiksi EA888 Gen3 SSP 606 jossa kerrotaan termostaatin vikaantumistilanteessa toteutettavista toimenpiteistä, joista yksi on "Display of the actual temperature of the coolant in the instrument cluster". Olen tämän myös itse käytännössä todentanut tapahtuvaksi, kun termostaatti hajosi. Mittariston viisari alkoi näyttää tasan sitä samaa todellista lämpötilaa jonka lämpöanturi ECUlle kertoo.Ei se lämpömittarikaan kyllä mitään omaa korjauskarttaa lähde käyttämään. Yhtä lailla se sojottaa tasan 90 asteen kohdalla jos anturi kertoo olevansa jotain 75-105 asteen välillä.
VAGihan on harjoittanut noita muovisia vesipumppuja jotka piti ainakin ennen vaihdella hihnojen mukana (~90tkm oli sitten jako- tai moniurahihna). Tuskin ne sen kestävempiä nykyäänkään on...Tutkin äsken tarkemmin Skodaa ja konehuoneesta moniurahihnan paikkeilta kuuluu laakerirohinaa jostain. Hihna ja kiristin viime kesänä uusittu ja momenttiavain korvalla kuunnellessa laturi ja kompressori eivät pidä ylimääräistä ääntä. Jäljelle jää siis vain vesipumppu, jota en ylettänyt kuuntelemaan.
Aiemmin ihmetellyt jäähdytysnesteen hajua ulkona ajon jälkeen ja vuodessa nesteen pinta mennyt ylärajalta alarajalle. Tuohon kun lisätään vielä rohina, flektin huuto ja lämpöjen nousu, niin epäilen, ettei vesipumppu ole enää täydessä iskussa. Ei onneksi kallis homma.
Jep. Muistan lukeneeni, kun yhdellä oli Octaviaan vaihdettu 60tkm aikana kaksi vesipumppua. Siihen nähden tuo 165tkm alkuperäisellä vesipumpulla on ihan kelpo suoritus. Saa nähdä, monessako osassa tulee tuo pumppu ulosVAGihan on harjoittanut noita muovisia vesipumppuja jotka piti ainakin ennen vaihdella hihnojen mukana (~90tkm oli sitten jako- tai moniurahihna). Tuskin ne sen kestävempiä nykyäänkään on...
Jep. Muistan lukeneeni, kun yhdellä oli Octaviaan vaihdettu 60tkm aikana kaksi vesipumppua. Siihen nähden tuo 165tkm alkuperäisellä vesipumpulla on ihan kelpo suoritus. Saa nähdä, monessako osassa tulee tuo pumppu ulos
tigrasta hajos ilmastointi tänään....ajoin mökille normaalisti ja toimi perille asti mutta sitten kun lähdin niin ei enää puhaltanu viileetä. ei oo oireillu aikasemmin mutta nyt sitten kerrasta lopetti toiminnan.
mistähän kannattas lähtee vikaa ettimään? kun painan ilmastoinnin napin päälle niin konehuoneesta kuuluu jotain hurinaa mitä ei kuulu kun nappi ei ole päällä.
tigrasta hajos ilmastointi tänään....ajoin mökille normaalisti ja toimi perille asti mutta sitten kun lähdin niin ei enää puhaltanu viileetä. ei oo oireillu aikasemmin mutta nyt sitten kerrasta lopetti toiminnan.
mistähän kannattas lähtee vikaa ettimään? kun painan ilmastoinnin napin päälle niin konehuoneesta kuuluu jotain hurinaa mitä ei kuulu kun nappi ei ole päällä.
Tuota työkalua käytettäessä ei tarvitse napaa ottaa autosta pois eli erillinen prässi vaihe jää pois ja laakereiden vaihto nopeutuu.
Pyörän laakeri yleensä pitää kääntäessä johonkin suuntaan ja toiseen suuntaan hiljenee.Onkos vetarissa jotain häikkää vai missä kun Golffia kääntää vasemmalle jyrkästi niin jyrisee oikealta eturenkaan läheltä jostain. Vain jos on veto päällä, kytkin pohjassa ei pidä ääntä. En usko, että on pyöränlaakeri.
Onkos vetarissa jotain häikkää vai missä kun Golffia kääntää vasemmalle jyrkästi niin jyrisee oikealta eturenkaan läheltä jostain. Vain jos on veto päällä, kytkin pohjassa ei pidä ääntä. En usko, että on pyöränlaakeri.
Diesel? Onpa mukava kuulla, itsellä C5 työn alla.Xsara -02 coupen kytkinremppa 15:30-04:30, pari tunni homma.
Bensa, jos oikean vetarin tukilaakeri ei olis alkanu vittuilemaa homma olis menny ~10h. Jouduin repimään vetarin ulos moottorikiinnikeineen päivineen ja prässillä vetari kiinnikkeestä pois.Diesel? Onpa mukava kuulla, itsellä C5 työn alla.
Voi niitä aikoja, kun kytkinremppa tehtiin kahteen mieheen kolmessa vartissa pellolla.Xsara -02 coupen kytkinremppa 15:30-04:30, pari tunni homma.
Tosiaan kuuluu vaan vasemmalle kääntäessä ja vaan jos on veto päällä. Vapaalla/kytkin pohjassa ei mitään oiretta. Siksi päädyin vetariin. Täytyypi nyt poissulkea vielä tuo laakeri nostamalla etupää ylös ja pyörittelemällä rengasta. Vasemmalle tuli juuri vaihdettua laakeri niin siinä oli oireet vähän eri tapaiset. Ja sellasta oikein matalaa jurnutusta/jyrinää kuuluu, vaihtelee vähän sen mukaan kuinka paljon kaasua antaa ja kuinka jyrkästi kääntää.
Kappas, kyllästetty kakkosnelonen on mullakin moottorin tukipalkkina.Bensa, jos oikean vetarin tukilaakeri ei olis alkanu vittuilemaa homma olis menny ~10h. Jouduin repimään vetarin ulos moottorikiinnikeineen päivineen ja prässillä vetari kiinnikkeestä pois.
Tälläisellä sain laatikon paikoilleen, hallitunkki ei ollut ihan paras laite laatikon takaisin laittoon. 2x4 lepäsi lokareiden päällä johon taljan kiinnitin.
Sama täällä, joten ihan turvallisin mielin voi tilata autodoc:lta tavaraa jatkossakin.Nojoo on mulle noista sen n. 20 kertaa tullu mitä oon tilannutkin ja ihan nopsasti. Ja tulihan mulle nytkin omat kamat ihan jees
Näinpä, itellä tuo Jeeppi on 2005 toukokuussa rekisteröity, mutta oikeasti 2004 vuoden malli, ja joskus 2005 alkuvuodesta muuttui moni osa.Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun välillä auto jättää vastaamatta kaasuun. Nostaa kierrokset 3-4 tonniin ja antaa laskea ja painaa kaasupoljinta, niin kierrokset laskee edelleen ja sitten yhtäkkiä vastaa. Viivettä noin pari sekuntia. Obd lukija näyttää kaasupolkimen asennon liikkuvan täysin, ei ongelmia sen suhteen.
2.2dtci ford diesel automaatti
Auto ei ole onneksi hajalla mutta liippaa aihetta: mistä pk-seudulla saisi kattoon teippauksen, tietysti halvalla ja laadukkaasti.
Oireet kuulostaa ihan samalta ku saabissa aina kun meni kaasuläppäkotelo limb modeen. Ei taida olla edes vastaavia osia diisselissä, mutta oireet on ihan samat.
Jees eli nostin etupään ylös ja pyörittelin ja koitin rymistellä muutenkin jos olisi väljää jossain, mutta mitään epänormaalia ei näkynyt/tuntunut. Pyörän pultitkin on piukassa. Viime vuoden puolella oli tuo laakeri muistaakseni vaihdettukin ja silloin tuntui kyllä pyöritellessä.Tosiaan kuuluu vaan vasemmalle kääntäessä ja vaan jos on veto päällä. Vapaalla/kytkin pohjassa ei mitään oiretta. Siksi päädyin vetariin. Täytyypi nyt poissulkea vielä tuo laakeri nostamalla etupää ylös ja pyörittelemällä rengasta. Vasemmalle tuli juuri vaihdettua laakeri niin siinä oli oireet vähän eri tapaiset. Ja sellasta oikein matalaa jurnutusta/jyrinää kuuluu, vaihtelee vähän sen mukaan kuinka paljon kaasua antaa ja kuinka jyrkästi kääntää.
Huomattiin että polttoaineletkussa kulkee ilmakuplia. Saattaa olla siinä vian syy. Pitää vain nyt löytää syyn aiheuttaja. Hotalehtii ilmaa jostain välistä.
Pahoin pelkään suutin remppaa. Suutin vuotaa sylinteripaineen suuttimeen ja siitä paluulinjaan.
Jos haluat autoliikkeestä omiasi takaisin niin ensisijaisesti pitää olla sinne yhteydessä ja antaa ratkaista ongelma. Jos he eivät siihen kykene niin sitten kuluttajaneuvonnan kautta alkaa vasta ite hoitamaan.Yritän saada yhteyttä dieselhuoltoon. Saavat siellä katsoa missä vika. Hyvä puoli tässä on se että autoliikkeestä ostettu auto muutama kuukausi sitten.
Jos haluat autoliikkeestä omiasi takaisin niin ensisijaisesti pitää olla sinne yhteydessä ja antaa ratkaista ongelma. Jos he eivät siihen kykene niin sitten kuluttajaneuvonnan kautta alkaa vasta ite hoitamaan.