Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuota työkalua käytettäessä ei tarvitse napaa ottaa autosta pois eli erillinen prässi vaihe jää pois ja laakereiden vaihto nopeutuu.
Pyörän laakeri yleensä pitää kääntäessä johonkin suuntaan ja toiseen suuntaan hiljenee.Onkos vetarissa jotain häikkää vai missä kun Golffia kääntää vasemmalle jyrkästi niin jyrisee oikealta eturenkaan läheltä jostain. Vain jos on veto päällä, kytkin pohjassa ei pidä ääntä. En usko, että on pyöränlaakeri.
Onkos vetarissa jotain häikkää vai missä kun Golffia kääntää vasemmalle jyrkästi niin jyrisee oikealta eturenkaan läheltä jostain. Vain jos on veto päällä, kytkin pohjassa ei pidä ääntä. En usko, että on pyöränlaakeri.
Diesel? Onpa mukava kuulla, itsellä C5 työn alla.Xsara -02 coupen kytkinremppa 15:30-04:30, pari tunni homma.
Bensa, jos oikean vetarin tukilaakeri ei olis alkanu vittuilemaa homma olis menny ~10h. Jouduin repimään vetarin ulos moottorikiinnikeineen päivineen ja prässillä vetari kiinnikkeestä pois.Diesel? Onpa mukava kuulla, itsellä C5 työn alla.
Voi niitä aikoja, kun kytkinremppa tehtiin kahteen mieheen kolmessa vartissa pellolla.Xsara -02 coupen kytkinremppa 15:30-04:30, pari tunni homma.
Tosiaan kuuluu vaan vasemmalle kääntäessä ja vaan jos on veto päällä. Vapaalla/kytkin pohjassa ei mitään oiretta. Siksi päädyin vetariin. Täytyypi nyt poissulkea vielä tuo laakeri nostamalla etupää ylös ja pyörittelemällä rengasta. Vasemmalle tuli juuri vaihdettua laakeri niin siinä oli oireet vähän eri tapaiset. Ja sellasta oikein matalaa jurnutusta/jyrinää kuuluu, vaihtelee vähän sen mukaan kuinka paljon kaasua antaa ja kuinka jyrkästi kääntää.
Kappas, kyllästetty kakkosnelonen on mullakin moottorin tukipalkkina.Bensa, jos oikean vetarin tukilaakeri ei olis alkanu vittuilemaa homma olis menny ~10h. Jouduin repimään vetarin ulos moottorikiinnikeineen päivineen ja prässillä vetari kiinnikkeestä pois.
Tälläisellä sain laatikon paikoilleen, hallitunkki ei ollut ihan paras laite laatikon takaisin laittoon. 2x4 lepäsi lokareiden päällä johon taljan kiinnitin.
Sama täällä, joten ihan turvallisin mielin voi tilata autodoc:lta tavaraa jatkossakin.Nojoo on mulle noista sen n. 20 kertaa tullu mitä oon tilannutkin ja ihan nopsasti. Ja tulihan mulle nytkin omat kamat ihan jees
Näinpä, itellä tuo Jeeppi on 2005 toukokuussa rekisteröity, mutta oikeasti 2004 vuoden malli, ja joskus 2005 alkuvuodesta muuttui moni osa.Se on noiden kanssa vähän tuurissaan. Kaverit saaneet myös joskus paskaa sieltä mutta jännästi kun kyselet tarkemmin niin tilaukset on ollu mallia "niiden rekkarihaku sano ettö pitäs sopia" kun ihan ite varmistumalla spekseistä osan sopivuudesta ois saanu oikean..
Mistähän lähtisi vikaa etsimään, kun välillä auto jättää vastaamatta kaasuun. Nostaa kierrokset 3-4 tonniin ja antaa laskea ja painaa kaasupoljinta, niin kierrokset laskee edelleen ja sitten yhtäkkiä vastaa. Viivettä noin pari sekuntia. Obd lukija näyttää kaasupolkimen asennon liikkuvan täysin, ei ongelmia sen suhteen.
2.2dtci ford diesel automaatti
Auto ei ole onneksi hajalla mutta liippaa aihetta: mistä pk-seudulla saisi kattoon teippauksen, tietysti halvalla ja laadukkaasti.
Oireet kuulostaa ihan samalta ku saabissa aina kun meni kaasuläppäkotelo limb modeen. Ei taida olla edes vastaavia osia diisselissä, mutta oireet on ihan samat.
Jees eli nostin etupään ylös ja pyörittelin ja koitin rymistellä muutenkin jos olisi väljää jossain, mutta mitään epänormaalia ei näkynyt/tuntunut. Pyörän pultitkin on piukassa. Viime vuoden puolella oli tuo laakeri muistaakseni vaihdettukin ja silloin tuntui kyllä pyöritellessä.Tosiaan kuuluu vaan vasemmalle kääntäessä ja vaan jos on veto päällä. Vapaalla/kytkin pohjassa ei mitään oiretta. Siksi päädyin vetariin. Täytyypi nyt poissulkea vielä tuo laakeri nostamalla etupää ylös ja pyörittelemällä rengasta. Vasemmalle tuli juuri vaihdettua laakeri niin siinä oli oireet vähän eri tapaiset. Ja sellasta oikein matalaa jurnutusta/jyrinää kuuluu, vaihtelee vähän sen mukaan kuinka paljon kaasua antaa ja kuinka jyrkästi kääntää.
Huomattiin että polttoaineletkussa kulkee ilmakuplia. Saattaa olla siinä vian syy. Pitää vain nyt löytää syyn aiheuttaja. Hotalehtii ilmaa jostain välistä.
Pahoin pelkään suutin remppaa. Suutin vuotaa sylinteripaineen suuttimeen ja siitä paluulinjaan.
Jos haluat autoliikkeestä omiasi takaisin niin ensisijaisesti pitää olla sinne yhteydessä ja antaa ratkaista ongelma. Jos he eivät siihen kykene niin sitten kuluttajaneuvonnan kautta alkaa vasta ite hoitamaan.Yritän saada yhteyttä dieselhuoltoon. Saavat siellä katsoa missä vika. Hyvä puoli tässä on se että autoliikkeestä ostettu auto muutama kuukausi sitten.
Jos haluat autoliikkeestä omiasi takaisin niin ensisijaisesti pitää olla sinne yhteydessä ja antaa ratkaista ongelma. Jos he eivät siihen kykene niin sitten kuluttajaneuvonnan kautta alkaa vasta ite hoitamaan.
Ei voi, ne pyörii renkaiden nopeudella oli vaihde päällä tai ei. Sisempi nivel etenkin voi olla tosi hankalasti todennettava tärinän lähde. Ei ääntele ja voi silti olla väljä kuin mikä sallien sen että vetoakseli ei pyöri keskeisesti vaihteiston laipan suhteen.Tärisee vaikka pistää vauhdista kytkimen pohjaan. Voiko tämän perusteella vetonivelet poissulkea vian lähteeksi?
Samat oireet omassa Fordissa ja sisemmät vetonivelet oli hajonnut.Ford Focus -05 (mk2) ratti alkaa täristä kun vauhtia yli 90km/h. Ei auttanut renkaiden tasapainotus. Mitähän keksisi seuraavaksi?
Tärisee vaikka pistää vauhdista kytkimen pohjaan. Voiko tämän perusteella vetonivelet poissulkea vian lähteeksi?
Laatikkoöljyt (periaatteessa itsestään selvyys mut ainakin kannattaa pajalla sanoa että uudet tilalle).Kiitos molemmille.
Vähän kun googlailin, niin kyllähän tuo tosiaan vetoakselivialta vaikuttaisi.
Vetoakseli SKF — tuote: VKJC 5761. Osta heti!
Vetoakseli SKF laakerilla — tuote: VKJC 5769. Osta heti!
Tarvitseeko tuohon remonttiin muuta kuin nämä, jos vien auton pajalle ja annan nuo mukaan? Helkkari kun sitä on niin avuton näiden kanssa.
Myös vetoakselin tiivisteet kannattaa tai oikeastaan pitää vaihtaa samalla, ellei tykkää elää vaarallisesti.Laatikkoöljyt (periaatteessa itsestään selvyys mut ainakin kannattaa pajalla sanoa että uudet tilalle).
Onhan se helvetin hienoa ettei varaosaa enää voi laittaa paikalleen ja lähteä ajamaan.
Onhan se helvetin hienoa että osa pitää "koodata".
Onhan se helvetin hienoa että ei voi vain iskeä OBD2-johtoa kiinni ja koodata osaa VCDS:llä tai edes ostamalla "softaa" VAG-huollosta korjaamosoftalle.
Onhan se helvetin hienoa että yhden pienen elektroniikkaosan koodaukseen tarvitaan ihan oma johto/softapalikka...
Jos joltain hajoaa Audista turbon VNT-siipien säätöpalikka ("turbo actuator"), niin suosittelen tilaamaan käytetyn saksasta ja jättämään uudet kauppan. Käytetyn voi sentään sovitella paikalleen säätöreikien kanssa. Uudella ei tee ilman koodausta hevon mitään (VV-Auto="kolme tuntia töitä", V-Wauhtipiste="75 eur, joskus ensi viikolla aikaa")...
Ei käy mielessäkään.Unohda ne väsyneet audin kiisselikoneet, uutta bensakonetta vaan tulille, ilman sitä fööniä
Myös vetoakselin tiivisteet kannattaa tai oikeastaan pitää vaihtaa samalla, ellei tykkää elää vaarallisesti.
Noissa autodoceissa kyllä selkeästi lukee mitä tulee "kitissä" mukana jos sellaisen valinnut. Noissa sun linkkaamissa ei mainita kuin vetari, että ei tule. Tässä tapauksessa kun olet kuitenkin suomesta hankkimassa noita stefoja niin kannattaa ehkä jättää vastuu korjaamolle kun säästö on kuitenkin lähellä 0 euroa ja vaikka ulkomailtakin niin ei tuon hintaisissa osissa riski vs. säästö maksa itseään. Toki kannattaa konsultoida pajaa sen suhteen, että miten on takuun laita, että pitääkö nuo stefat vaihtaa, jos haluaa takuun sille, ettei ne ala vuotamaan heti vetareiden vaihdon jälkeen.Hyvä vinkki, kiitos. Tuleekohan ne tuossa SKF:n satsissa mukana? Mietin vaan kun spekseissä lukee "Tiivisteen läpimitta [mm]: 56" ja esim. motonetistä saatava merkkikohtainen "Akselitiiviste 40x55x8" on millin verran eri kokoinen.
Pakoputki ilmeisesti vuotaa edestä jousto-osan saumasta. Mitenhän sitä kannattaisi lähteä korjaamaan? Hitsaaminen itse ei ole vaihtoehto, kun ei ole välineitä. Oliskohan mitään toivoa yrittää tiivistää sauma pakoputkikitillä tai -teipillä? Uusi pakoputken etupätkä maksaa 120e, joka ei sinänsä ole iso raha auton laitossa, mutta en mielellään niin paljon maksaisi yhden sauman takia ja 14 vuotta vanhat pultit on varmaan aika vittumaisia irroitella.