- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 382
Uusin sitten laitehihnan vaihdon yhteydessä kun löytyy aikaa varata kokonainen päivä. Eli aikaisintaan varmaan 2021.Uusi sen tiiviste. Ei yleensä ole pahakaan homma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uusin sitten laitehihnan vaihdon yhteydessä kun löytyy aikaa varata kokonainen päivä. Eli aikaisintaan varmaan 2021.Uusi sen tiiviste. Ei yleensä ole pahakaan homma.
10w40 varmaan tässä parempi kuin 5w?Valvoline Maxlife
tai sitten
öljy jota muutenkin käytät, mutta laitat sekaan jonkun leak stop lisäaineen tms. Niitä on paljon eri merkeillä, varmaan pitkälti samoja aineita. Parempi saatavuus kuin Valvolinen öljyllä.
Ei noi kuitenkaan rikkinäisiä tiivisteitä korjaa, mutta vuodot voi vähentyä huomattavasti.
Lähössä öljykauppaan. Mikä on paras öljy hieman vuotaville tiivisteille?
Itse oon laittanut Alfa Romeoon tuota.Valvoline Maxlife
tai sitten
öljy jota muutenkin käytät, mutta laitat sekaan jonkun leak stop lisäaineen tms. Niitä on paljon eri merkeillä, varmaan pitkälti samoja aineita. Parempi saatavuus kuin Valvolinen öljyllä.
Ei noi kuitenkaan rikkinäisiä tiivisteitä korjaa, mutta vuodot voi vähentyä huomattavasti.
Jep, kiristin, mutta en uskaltanut kuin 1/8 kierrosta. Huonoja kokemuksia alumiinin käsittelystä.Ei oo venakoppa vaan ketjullisen jakopään kotelo.
Ja ei sitä millään muulla korjaa kuin korjaamalla. Joko oot kokeillu niitä kolmea pulttia kiristää?
Luultavaasti jarrupääsylinterin tiivisteet voi valskata kun on jo ikää autolla. Jolloin myös voi tuota jarrunestettä alkaa katoamaan. Itsellä kävi ranskiksen kans melko samoin. Kannattaa korjata heti tai käy kuin yhdellä tutulla rellun kans ettei ollutkaan jarruja autossa(oli lähestymässä risteystä kun jarrut katos, ei ollut jarrunestettä enää säiliössä). Onneksi oli tuuria jannulla että sai ranskiksen pysäytettyä käsijarrulla ennen risteystä.vm2000 Renault Megane. Levyt takana. Konehuoneessa oli jotain roiskeita lähellä pääsylinteriä, pitää vielä tarkemmin katsella aamulla.
Itselläkin pihassa avaamista odottelemassa yksi ropponen jossa viime syksynä oli teetetty kansiremppa mutta nyt sitten kesällä oli keitellyt ja oli ajettu aivan liian pitkään. Näyttäisi siltä että oli kyllä samalla laitettu uusiksi jakopääkilkkeet ja vesipumppu asiallisesti ja kansi käytetty ponnistuksissa mutta termostaattia ei ollut vaihdettu. Tämä selvisi kuitista ja termostaatin ja sen kumiosien ulkonäkö tuki asiaa. En voi ymmärtää moista pajatoimintaa...
Tonnin+ remppa ja jätetään vaihtamatta 10€ termari?
Ei se termari ilmaiseksi vaihdu. Kyllähän sinne olisi remontin yhteydessä voitu vaihtaa miljoona muuta "kympin" osaa mutta kyllä olisi tullut remontilla hintaakin, kun osat tilataan, haetaan ja asennetaan. Itse en ole vielä yhteenkään rikkinäiseen termostaattiin törmännyt, joten en olisi sitä varmuuden vuoksi vaihtamassa vaikka ns. hollilla olisikin.Tämäpä juuri. Tuijotin kuittia ihan jonkin aikaa ennen kuin uskoin silmiäni.
Itse olen useampaankin viallisen termostaattiin törmännyt niin ei itse ainakaan koskaan tule tuossa säästettyä. Aina menee jakopäärempassa uusiksi kun keula jo osissa.Ei se termari ilmaiseksi vaihdu. Kyllähän sinne olisi remontin yhteydessä voitu vaihtaa miljoona muuta "kympin" osaa mutta kyllä olisi tullut remontilla hintaakin, kun osat tilataan, haetaan ja asennetaan. Itse en ole vielä yhteenkään rikkinäiseen termostaattiin törmännyt, joten en olisi sitä varmuuden vuoksi vaihtamassa vaikka ns. hollilla olisikin.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Ei se termari ilmaiseksi vaihdu. Kyllähän sinne olisi remontin yhteydessä voitu vaihtaa miljoona muuta "kympin" osaa mutta kyllä olisi tullut remontilla hintaakin, kun osat tilataan, haetaan ja asennetaan. Itse en ole vielä yhteenkään rikkinäiseen termostaattiin törmännyt, joten en olisi sitä varmuuden vuoksi vaihtamassa vaikka ns. hollilla olisikin.
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Vaihdatin termarin jakohihnahuollon yhteydessä, kun vesipumppu kuitenkin vaihdetaan, joten nesteetkin silloin pois.
Oli oma aiemmin ostettu termari ja ottivat siis pelkästä termarin vaihdosta 104e
Jakohihnarempan tieltä joudut kuitenkin apulaitehihnan ja joissain moottoreissa myös hihnan kiristimen purkamaan pois tieltä joten...-03 Skoda Superbissa moniurahihnan kiristinrulla rallattanut ja vinkunut jo muutaman kuukauden. Aiemmin kun ajoi koneen lämpimäksi niin sai vikinän loppumaan. Nyt vikinää on kuultava koko ajan. Tällä hetkellä mittarissa lähes 520tkm ja jakopääremppa olisi parin kympin jälkeen edessä. Tarkoitus olisi itse vaihtaa / vaihdattaa: moniurahihna, kiristinrulla, ilmastoinnin hihna, termostaatti ja sitten tuo jakohihna.
Lähinnä tässä miettinyt, että eikös tuo olisi järkevintä tehdä kaikki yhdellä kertaa, kun nokkaa ilmeisesti kuitenkin joutuu tuossa purkamaan niin, että nesteet tulee ulos? Aiempaa kokemusta tuosta remontista ei ole, tukivarsijumppaa kylläkin tullut tehtyä. Voiko tuossa hommassa mokata jotenkin pahasti, jos ei jaon sekottamista lasketa? (kannattaako itse edes ryhtyä?)
Jakohihnarempan tieltä joudut kuitenkin apulaitehihnan ja joissain moottoreissa myös hihnan kiristimen purkamaan pois tieltä joten...
Tiedätkö moottorikoodia?
Kah, tuttu moottori. Ehdottomasti kannattaa tehdä hihnaremontit samaan aikaan.
Ja vesipumput jne samalla. Oikeastaan jakoremppa on yleensä sellainen että se on sama uusia kaikki mitä mieleen juolahtaa samaan konkurssiin, ainakin jos ite tekee.
Joissain autoissa vaihto voi olla hankalakin homma. Veikkaan että tässä laittamani kuvan tapauksessa kukaan tuskin saa siihen kulumaan viittä minuuttia enempää jos paikat on muutenkin auki ja nesteet laskettuna. Missä autossa tuon 104 euroa maksoi?
Minkä verran tuohon hommaan kannattanee varata aikaa?
81144C?Mistä ja millä nimellä lähden hakemaan sitä suojakuppia/-kumia mikä on ajovalojen takana polttimon suojana? T22 Avensiksesta moinen pudonnut kun huollossa laittaneet huonosti kiinni sen aikanaan. Google antaa pelkkiä umpioita kun yrittää etsiä.
Japanparts.eu räjäytyskuvista kaivoin tälle Toyota osanumeron 81139-05080. Osan nimityksenä: Cover, Headlamp Socket, Toyota. Eipä tuolla kyllä hirveästi ostopaikkoja löytynyt, kannattaa melkein käydä marmorilta kysymässä ( + varmistaa tietysti osanumeron oikeellisuus ). Kokeilumielessä olen joitain hankalammin löytyviä Toyota osia tilaillut amayama.com:sta. Jos ei ole hirveä kiire, niin ok. Minulle ainakin tullut täältä alkuperäisosaa Toyota leimoin / paketein.Mistä ja millä nimellä lähden hakemaan sitä suojakuppia/-kumia mikä on ajovalojen takana polttimon suojana? T22 Avensiksesta moinen pudonnut kun huollossa laittaneet huonosti kiinni sen aikanaan. Google antaa pelkkiä umpioita kun yrittää etsiä.
Romiksilta, AutoVahinkoKeskukselta.....?Mistä ja millä nimellä lähden hakemaan sitä suojakuppia/-kumia mikä on ajovalojen takana polttimon suojana? T22 Avensiksesta moinen pudonnut kun huollossa laittaneet huonosti kiinni sen aikanaan. Google antaa pelkkiä umpioita kun yrittää etsiä.
Hommahan on sinänsä melko simppeli, mutta jos ei ikinä ole tehnyt niin kyllä siihen ihan kunnolla aikaa kannattaa varata. Osat saa noin 200e:llä laatutavarana Saksasta. Lukitustyökalut tarvitsee myös, nokalle se on pelkkä tappi, mutta kampuran lukitus on sen verran spesiaali, että ei oikein voi itse soveltaa. Nämäkin onneksi saa muutamalla kympillä niin ei kannata tussimerkkien kanssa pelleillä. Koska nesteet joutuu jokatapauksessa päästämään pois vesipumpun vaihdon takia niin itse suosin tapaa, että koko keula siirretään sivuun vaikkapa moottorinostimen nokkaan roikkumaan. Tuo kun tarkoittaa vaan muutaman hassun johdon irroitusta verrattuna keulan siirtämistä "huoltoasentoon", ilmastoinnin letkuissakin riittää pelivara hyvin. Tämän jälkeen koko keula on täysin vapaa ja itse hihnan vaihto on helppo homma. Kunnolla kun homman tekee niin rempan jälkeen vielä vcds:llä ajoituksen tarkastus ja tarpeen vaatiessa säätö nokkapyörästä.
Nyt on saksasta Gatesin jakopää- ja apulaitehihnasarjat tilattu. Katsellut noita lukitustyökalusarjoja, mutta järkihintaisia (muutaman kympin) heikosti saatavilla nopeasti. Homman kuulemma saisi hyvin tehtyä ilman työkaluja, juurikin tussimerkkien avulla. Kaverilla hammaspyörät olivat olleet niin jäykät, että eivät olleet hievahtaneet mihinkään suuntaan. Vaatii tietysti tarkkuutta.
Toinen mikä hommassa mietityttää on pulttien yms. kiristäminen, kun pistää takaisin kokoon. Momenttiavainta kun ei itseltä löydy. Perstuntumalla sopivaan kireyteen!?
Täytyy hommaan pari päivää varata ja rauhassa puuhastella ja harrastaa autismia. Youtubesta löytyi erinomainen video hommaan.
Sitikassa oli ainakin ihan erillinen viisari ja ohjeet miten hihnan kireys pistettiin kuntoon. Ei tarvinnut momenttia. Kiristimen kiinnityspultti tietty piti vetää kiinni, mutta väli oli niin ahdas, että sinne ei olisi kyllä saanut minkäänmoista perusmomenttiavainta. Kampiakselin stefan vaihdon jälkeen tietty piti sen pultti vetää momenttiin ja vähän yli (taas ohjeiden mukaan).Jakopään hihnaremppaa tehdessä työjärjestys, oikeat työkalut, oikeat momentit ovat kaikki tärkeitä. Jos perstuntumalta kiristää, niin pian on hihnankiristin löysällä/jako pielessä/jako hyppää tai muuta mukavaa. Ei se homma vaikeaa ole, kunhan ei vain sävellä omiaan.
Se kiristimen vaarnaruuvin mutteri on todella kriittinen oikeasta momentista. Niitä on katkeillut tai auennut itsestään enemmän kuin monta. Ehdottomasti momenttiavaimella asennettava ja kaikki osat täytyy vaihtaa.Sitikassa oli ainakin ihan erillinen viisari ja ohjeet miten hihnan kireys pistettiin kuntoon. Ei tarvinnut momenttia. Kiristimen kiinnityspultti tietty piti vetää kiinni, mutta väli oli niin ahdas, että sinne ei olisi kyllä saanut minkäänmoista perusmomenttiavainta. Kampiakselin stefan vaihdon jälkeen tietty piti sen pultti vetää momenttiin ja vähän yli (taas ohjeiden mukaan).
Meinasin kommentoida samaa. Aika harvoin kiristimen pulttia tai mutteria saa momenttiin kiristettyä.Sitikassa oli ainakin ihan erillinen viisari ja ohjeet miten hihnan kireys pistettiin kuntoon. Ei tarvinnut momenttia. Kiristimen kiinnityspultti tietty piti vetää kiinni, mutta väli oli niin ahdas, että sinne ei olisi kyllä saanut minkäänmoista perusmomenttiavainta. Kampiakselin stefan vaihdon jälkeen tietty piti sen pultti vetää momenttiin ja vähän yli (taas ohjeiden mukaan).
Tuossa oli ihan peruspultti ja lukitetökötit uudessa valmiina. Tilaa oli niin ruhtinaallisesti, että hyvä kun peruslenkin sai työnnettyä kiinni. Potilaskin oli toki sen ikäinen ja hintainen, että tuskin näkee seuraavaa hihnanvaihtoa.Se kiristimen vaarnaruuvin mutteri on todella kriittinen oikeasta momentista. Niitä on katkeillut tai auennut itsestään enemmän kuin monta. Ehdottomasti momenttiavaimella asennettava ja kaikki osat täytyy vaihtaa.
Mee nukkuuTänään tiukka setti tallilla, aamu 4 oltiin mikkelistä nekromantixin keikalta pieksämäellä ja siitä asti ollu hallilla ite, lapsiki (2v tyttö) oli 8 tuntia jeesaamassa tossa ni edistyttii ihan mukavasti.
800km ajettu ja bändejä katottu ja yks moottori kasattu samoilla silmillä
Mee nukkuu
Tänään tiukka setti tallilla, aamu 4 oltiin mikkelistä nekromantixin keikalta pieksämäellä ja siitä asti ollu hallilla ite, lapsiki (2v tyttö) oli 8 tuntia jeesaamassa tossa ni edistyttii ihan mukavasti.
800km ajettu ja bändejä katottu ja yks moottori kasattu samoilla silmillä