- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 382
Säiliö oli nyt yön jälkeen taas tyhjä. Se, että oli itsekseen tyhjentynyt varmaan antaa syytä etsiä vuotoa läheltä säiliötä?Jos oot joskus patterin ilmannut, niin periaate on sama. Syylärissä ja jossain letkussa tai letkuissa on venttiilit, josta saa laskettua ilmaa ulos kunnes tulee kuplatonta nestettä. Sulla tuskin tarvitsee muuta kuin syyläri ilmata, kun järjestelmä ei ollut täysin tyhjä. Paisuntasäiliössä täytyy sit tietty olla nestettä, jotta ei hörppää lisää sieltä. Voi ne putkenkin nipat avata ja katsoo tuleeko nestettä vai ilmaa. Jos ilmaa, niin puristelemalla saa pois. Konetta käyttää aina välillä kuumaksi (termostaatti aukeaa), että nesteet kiertää. Paisarin korkkia ei sit kuumana saa avata, tulee silmille. Varovasti joskus hanskan ja rätin kanssa ottanut paineet kuumana pois.
Jos tuntuu heprealta, niin tuskin joku korjaamo tuosta paljon ottaa. Pistää samalla nosturille ja katsoo sen vesipumpun vuodon tai vuodottomuuden.
e: Ongelmana tuossa ilmassa on siis se, että moottorissa voi olla tasku, jossa on ilmaa ja jäähdytysneste ei kiertä ko. kohdassa. Ymmärrettävästi ei tee hyvää motille.Termostaati ja sensorit eivät välttämättä ”näe” yksittäistä kuumaa pistettä ennen kuin on myöhäistä.
E: Öljy näytti väriltään normaalilta, mutta se oli aivan alarajalla. Eli ei liene ainakaan öljyn sekaan humpsahtanut.
Viimeksi muokattu: