Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

webaston jäähdytysputki
Mikähän osa se tämä on? Ei kai siellä nyt korjaamo keksi olemattomia palikoita kovalla rahalla vaihdettavaksi. ;)

Ehkä se on ilmanottoputki, mutta toisaalta ei kai mokoma haitariputki voi noin paljoa maksaa...?

EDIT: Äh, varmaan siis jäähdytysNESTEputkesta kyse, hoksottimet heräsi vasta kun viesti lähetetty. :facepalm:
 
Varmaan pakoputkea tarkoittaneet, joka maksaa motonetissä 20€/m. Ei siitä nyt oikein mikään muu happane.

Osa 9: Online Audi A8 varaosakirja, Eurooppa markkinat, 2002 vuosimallista: Polttoaine, pakojärj., jäähd. ryhmä, Seisontalämmitys, F 4D-1-020 001>>* alaryhmä, Audi VIN dekooderi, jälkimarkkinoilla, Etka verkossa

Kierrättää jäähdytysnestettä webastolta. Ehkä jostain romikselta voisi tota etsiä, mutta jos se on yh
tä hapan yhtä vanhassa autossa..

Voiskohan tota korvata jollain letku-tliitin hässäkällä. Jostain syystä se on tehty metallista kuitenkin... Luotan korjaamoon sen verran, että eivät turhaan sitä haluaisi vaihtaa. Esim. ohjaustehostimen nesteen paluuputken sanoivat että se voidaam korvata tavallisella letkulla ja jatkopalalla (messinkinen?).
 
Vaikee sanoa ton kuvan perusteella, meneekö se sitten jostain pakosarjan vierestä tms. jonka takia letku ei kestä? Muuta syytä vaikea keksiä miksei voisi letkullakin korvata.
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa

Varmaan aloitettava vikakoodien luvulla.
 
C5 (2002, 1.8 bensa) pakoputkiseikkailut saavat taas jatkoa. Perästä eteenpäin lähdettiin pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla vuorossa pakosarja. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ei kuulu mitään, mutta kaasuttaessa äänessä on häivähdys "sporttisuutta". Melkein kuin pakoputken vuoto, mutta ei ihan. Google-diagnoosin perusteella putkista kootulla pakosarjalla on taipumus disintegroida itsensä. Ainoa mikä hämää, että kirjoittelevat räminänä tuosta, mutta kaipa oireet ovat tarpeeksi lähellä projektin aloittamiseen. Sitä en ole vielä päättänyt, että onko se projekti huolto vai paalaus :D Kaipa tuo täytynee nuukana miehenä vielä korjata :(
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
Vikakoodeista tosiaan hyvä aloittaa. Kerran törmännyt että tuollainen johtunut likaisesta kaasuläpästä ja sen sähkömoottori sitten joutui aika koville kun taisteli likaa vastaan
 
Pahin rasti Audin kohdalla lienee enää hapan etuapurunko. 4D0 399 313 BC sopii 8-cyl moottoreille seuraavilla vaihteistkoodeilla: DGV,ECY,FBG,FRN

Alkuperänen 3200€ Laakkosella :eek: Kulemma ei välttämättä kannattaisi edes yrittää kunnostaa. Samalla vaivalla vaihtuisi tuo siistimpään. Jos ei löydy mistään edes projektikuntoisena, niin pitää sitten laittaa nykyisellä kiinni ja jatkaa etsimistä, tai odottaa sitä hetkeä jolloin kehtaa sijoittaa tuollaisen summan rahaa :D
 
C5 (2002, 1.8 bensa) pakoputkiseikkailut saavat taas jatkoa. Perästä eteenpäin lähdettiin pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla vuorossa pakosarja. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ei kuulu mitään, mutta kaasuttaessa äänessä on häivähdys "sporttisuutta". Melkein kuin pakoputken vuoto, mutta ei ihan. Google-diagnoosin perusteella putkista kootulla pakosarjalla on taipumus disintegroida itsensä. Ainoa mikä hämää, että kirjoittelevat räminänä tuosta, mutta kaipa oireet ovat tarpeeksi lähellä projektin aloittamiseen. Sitä en ole vielä päättänyt, että onko se projekti huolto vai paalaus :D Kaipa tuo täytynee nuukana miehenä vielä korjata :(

Tyyppivika ainakin että katalysaattori ruostuu/väsyy pikkuhiljaa poikki siitä aivan sen takaa. Ainakin jos on se älyttömän pitkä malli missä on äänenvaimenninkin samassa. Se on tosi painava mötkäle ja ajastaan katkeaa heikoimmasta kohdasta, ranskalaisinsenjööri kun on vähän nuukaillut joustoelementtien ja kannattimien kanssa.
 
Pahin rasti Audin kohdalla lienee enää hapan etuapurunko. 4D0 399 313 BC sopii 8-cyl moottoreille seuraavilla vaihteistkoodeilla: DGV,ECY,FBG,FRN

Alkuperänen 3200€ Laakkosella :eek: Kulemma ei välttämättä kannattaisi edes yrittää kunnostaa. Samalla vaivalla vaihtuisi tuo siistimpään. Jos ei löydy mistään edes projektikuntoisena, niin pitää sitten laittaa nykyisellä kiinni ja jatkaa etsimistä, tai odottaa sitä hetkeä jolloin kehtaa sijoittaa tuollaisen summan rahaa :D

Original Achsträger Rahmen Vorne Motorträger AUDI A8 S8 4D Quattro 4D0399313BC | eBay
 
Juu tollasta voisi kokeilla. Siellä oli näemmä myös 100€ osa, mutta sitä tarttis käyttää jossain kunnostettavana, olettaen että se ei oo kauheen pahassa kunnossa. 450€ ei oo enää ihan älytön hinta.

Komiaa että onnistuin avittamaan :D Suoraan kun kopioin tuon osakoodin, ei löytynyt mitään, mutta kun poisti noi välit siitä, niin johan alkoi löytyä :)
 
Osa 9: Online Audi A8 varaosakirja, Eurooppa markkinat, 2002 vuosimallista: Polttoaine, pakojärj., jäähd. ryhmä, Seisontalämmitys, F 4D-1-020 001>>* alaryhmä, Audi VIN dekooderi, jälkimarkkinoilla, Etka verkossa

Kierrättää jäähdytysnestettä webastolta. Ehkä jostain romikselta voisi tota etsiä, mutta jos se on yh
tä hapan yhtä vanhassa autossa..

Voiskohan tota korvata jollain letku-tliitin hässäkällä. Jostain syystä se on tehty metallista kuitenkin... Luotan korjaamoon sen verran, että eivät turhaan sitä haluaisi vaihtaa. Esim. ohjaustehostimen nesteen paluuputken sanoivat että se voidaam korvata tavallisella letkulla ja jatkopalalla (messinkinen?).
https://www.carparts-pros.com
Tuolla oli 165,20 €. Vähän halvempi, vaikka postit tuleekin päälle.
 
Tyyppivika ainakin että katalysaattori ruostuu/väsyy pikkuhiljaa poikki siitä aivan sen takaa. Ainakin jos on se älyttömän pitkä malli missä on äänenvaimenninkin samassa. Se on tosi painava mötkäle ja ajastaan katkeaa heikoimmasta kohdasta, ranskalaisinsenjööri kun on vähän nuukaillut joustoelementtien ja kannattimien kanssa.
Kyllä se tosiaan katkes katalysaattorin ja takalambdan välistä viime vuonna. Nyt siis koko putki koneelta exit-reikään on max. pari vuotta vanhaa eli kestää varmasti auton loppuun saakka. Tämä ääni tulee lähempää moottoria. Pakoputken trumpettiliitos se ei ole, koska ei kärytä konehuoneeseen (ja asennusvaiheessa tuli demottua miltä ko. liitos vuotavana kuulostaa). Nyt siis säksättää/röpöttää, kun pistää kierroksia kiihdytyksessä. Kone käy silti ihan ok. Ns. siististi ajaessa ei juurikaan pidä itsestään ääntä, reikäpää-moodissa koko ajan pitää ääntä. Pakosarja näytti päällisin puolin ehjältä mitä nyt päältä katsoen näki. Voipi olla, että jättää sikseen ja ajelee lisää kunnes pahenee. Leima on jo taskussa ensi vuodelle mahdollista romutuspalkkiota silmällä pitäen.
 
Fiat Bravo -09 (1.4 T-Jet). Italiaanoon ilmeisesti jotain sähköhäröä iskenyt, kun ajotietokone sekä valot välillä välähtävät kesken ajon. Kestää noin sekunnin enkä ole huomannut, että tapahtuisi muuten kuin yleensä ajamisen alkutaipaleella ja sen jälkeen ei esiinny. Akunk jo vaihdoin uuteeb kun se olisi muutenkin ollut edessä talvea kohti, mutta se ei ainakaan ratkaissut ongelmaa

Olisiko jollain valistunutta arvausta mistä vikaa etsisi? Taidan kyl suosiolla viedä jonnekin osaavalle pajalle, jos jollain pk-seudulta tiedossa hyvä paikka, niin mielelläni otan vinkit vastaan :)
 
Fiat Bravo -09 (1.4 T-Jet). Italiaanoon ilmeisesti jotain sähköhäröä iskenyt, kun ajotietokone sekä valot välillä välähtävät kesken ajon. Kestää noin sekunnin enkä ole huomannut, että tapahtuisi muuten kuin yleensä ajamisen alkutaipaleella ja sen jälkeen ei esiinny. Akunk jo vaihdoin uuteeb kun se olisi muutenkin ollut edessä talvea kohti, mutta se ei ainakaan ratkaissut ongelmaa

Olisiko jollain valistunutta arvausta mistä vikaa etsisi? Taidan kyl suosiolla viedä jonnekin osaavalle pajalle, jos jollain pk-seudulta tiedossa hyvä paikka, niin mielelläni otan vinkit vastaan :)

Olekko mitannut latausjännitteen?. Yhdessä fiatissa oli jännä vika lataussäädin teki välillä omiaan, eli kirkastui noin sekunniksi kaikki valot ajon alku matkalla. Säädin/laturi meni vaihtoon.
 
Fiat Bravo -09 (1.4 T-Jet). Italiaanoon ilmeisesti jotain sähköhäröä iskenyt, kun ajotietokone sekä valot välillä välähtävät kesken ajon. Kestää noin sekunnin enkä ole huomannut, että tapahtuisi muuten kuin yleensä ajamisen alkutaipaleella ja sen jälkeen ei esiinny. Akunk jo vaihdoin uuteeb kun se olisi muutenkin ollut edessä talvea kohti, mutta se ei ainakaan ratkaissut ongelmaa

Olisiko jollain valistunutta arvausta mistä vikaa etsisi? Taidan kyl suosiolla viedä jonnekin osaavalle pajalle, jos jollain pk-seudulta tiedossa hyvä paikka, niin mielelläni otan vinkit vastaan :)

Se siitä tulee kun 9v ajeltu suolapaskassa pesemättä kertaakaan konehuonetta tms. ja sitten ihmetellään sähkövikoja kun maadotuspaikat/johdot hapertuu...

Kannattaa myös ottaa ne sulakeboksit auki ja tarkistaa ettei siellä ole ylläreitä, sähkö + pöly + vesi + suola = kiva yhdistelmä...
 
Viimeksi muokattu:
Se siitä tulee kun 9v ajeltu suolapaskassa pesemättä kertaakaan konehuonetta tms. ja sitten ihmetellään sähkövikoja kun maadotuspaikat/johdot hapertuu...

Kannattaa myös ottaa ne sulakeboksit auki ja tarkistaa ettei siellä ole ylläreitä, sähkö + pöly + vesi + suola = kiva yhdistelmä...

Konehuone on kyl ulkoisesti ihan hyvässä kunnossa ja muutenkin on huolta koitettu pitää (mm. Finikorin Ruistesuojaukset yms setit jos niillä niin väliä) , mut hyvin oletettu :tup:
Kiitokset tähän astisista vinkeistä. Koitan vkl aikana ite selvitellä, jos ei tuu mitään ni vien pajalle ni saavat ihmetellä
 
Konehuone on kyl ulkoisesti ihan hyvässä kunnossa ja muutenkin on huolta koitettu pitää (mm. Finikorin Ruistesuojaukset yms setit jos niillä niin väliä) , mut hyvin oletettu :tup:
Kiitokset tähän astisista vinkeistä. Koitan vkl aikana ite selvitellä, jos ei tuu mitään ni vien pajalle ni saavat ihmetellä

Omakohtainen kokemus: Tarkista tuliko akun napojen kengät kiristettyä :D
 
Noniin. Taas on suoritettu audin xenonien vianetsintää. VCDSllä ei siis saanut ajovaloja sopeutettua, mutta taso-antureista edestä ja takaa tulee kyllä lukemat vcdslle näkyviin, eli vika ei niissä ole. Seuraavana vaihtoon menee Headlight Range Control -yksikkö:

42092532_961887123996223_4848089243261599744_n.jpg

Mikäli tuon vaihtamisen jälkeen ei edelleenkään pelaa, alkaa sitten kaiketi kalliimpia homma, eli ensin tuosta eteenpäin johtojen tarkastus, mikäli ehjää, umpioiden uusiminen sitten...

Eli boksi vaihdettu, ja vika-ilmoitus hävis heti näytöstä. Tarkoittanee sitä, että boxista lähtee ECUlle tieto notta ajovalot on sopeutettu. Ja tämä siitä syystä, että em. boksi kolariautosta kotoisin. Nyt kun vielä kaverilta saa tuon VCDS-piuhan lainaan alkuviikosta, niin sitten ajovalojen sopeutuksen kokeilua.. :hungry:
 
Omakohtainen kokemus: Tarkista tuliko akun napojen kengät kiristettyä :D
Eikä sekään välttämättä riitä, talven jälkeen löin prätkään akun kiinni ja ei inahtanutkaan, oli kunnolla kiinni mutta kevyt pintojen hionta ja johan pärähti käyntiin, eli se on joskus pienestä kiinni.
 
Veljellähän meni hyvin, nissanista loppu akusta mehu mutta sai työntämällä käyntiin, vaihettaessa huomattii että sehä oli aika pulska ja muutenki kussu vesiä jo ulos ja sitte joku vilkun kuulonen ääni kuului niin varmaan joku ruiskuista menossa/menny ja sitten pari letkun pätkää päätti vaihtaa niin eikös sieltä rakeita ruvennu satamaan :D
No, yllättävän kauan tuo on ongelmitta kestänykki ku ottaa huomioon kuin *köhöm* hyvin tuota on pidetty.
 
Monellako teistä on oikeasti autossa viallinen tulppa/tulpat ollut se ainoa syypää käyntiongelmiin? Siis sellainen vika että se ratkeaa pelkästään tulppien vaihdolla? Itsellä kun ei kertaakaan... Tulpanjohtoja kyllä, puolia ja antureita, imuvuotoja ja mitä vaan mutta ei kyllä koskaan viallista tulppasatsia.

Lainaanpa itseäni, reilu kuukausi tämän kirjoittamisesta (karman laki :D) tapahtui seuraavaa:

Auto pätkäsi pari kertaa ajossa, verstaalle saavuttua töpseli kiinni (kävi vielä normaalisti) ja koodia ulos:
Koodi:
Ignition cylinder 6
spark plug timing low 0.00ms

Aattelin heti kokeneena autonkorjaajana että jaha, puolavika. Ei muutakuin kutosen puola irti, joka olikin vähän sen näköinen että vahvisti epäilyksiä. Lainasin toisesta samankoneisesta autosta puolan ja pistin paikalleen, auto käymään ja käy normaalisti, kunnes alkoikin röpeltämään :confused2:

Ilme oli hetken että :wtf:, no ei muutakuin puola irti ja tulppa käteen:

Tulppa.jpg

Eipä ole tällaista vielä tullut vastaan, molemmat kärjet puuttuu :D

Homma ei kuitenkaan vielä jäänyt tähän:

Samasta autosta josta puolan nyysin, otin sitten vielä tulpan. Taas kasaan ja auto käymään, ja röpeltää, hädin tuskin pysyy käynnissä. Mitä täällä tapahtuu... Tuli jo ilta niin vaihdoin autoa ja lähin kotio.

Remontin jätin sitten odottamaan uutta tuoretta tulppasatsia, joka sitten tulikin eilen työn alle:

Kaikki tulpat vaihtoon, muissa kärjet ok, auto käymään ja röpöttää ja tärisee edelleen, WTF? Vähän jenkaa koneelle, ei käy normaalisti, maffin piuha irti, ei auta, imuvuototestiä, kaikkea mahdollista... Muutakin hommaa kun oli niin ajattelin että olkoon siinä hetken, lukasen koodit uudestaan seuraavaksi.

Puolen tunnin päästä takas autolle, piti siirtää lähemmäksi että saa töpselin kiinni, laakista käymään ja kehrää nätisti kuin kissa... :shappy:

En kyllä oikein tiennyt mitä ajatella, mutta siinä se vartin kävi moitteetta, ja koeajollakin kävin. Kotio en vielä tosin uskaltanut sillä lähteä :lol:

TLDR: Tämän tiedon valossa myöskin tulpat voivat hajota yhtäkkiä. Tosin itse veikkaan tässä sellaista, että nuori sälli jolta tämän ostin, on vain itse kirjoittanut huoltokirjaan "tulpat vaihdettu X kohdalla" ja säästänyt/juonut rahat, ja nyt noilla on päästelty reilusti yli tuplamäärä, mikä selittäisi hajoamisen "kesken vaihtovälin". Oli kyllä sennäköisetkin nuo muut... No, taas kokemusta rikkaampana :tup:
 
Prätkissä pari kertaa käynnyt niin että syksyllä toimii ihan hyvin, mutta keväällä ei käy tai käy vajaalla kun tulppa pimahtanut.

Kevari aikaan GasGas supermoto söi tulppia pahimillaan 50km välein, jos ajeli nätisti niin 150km kesti mutta sellainen 100km välein oli aika normi ja ne kuoli laakista, 5min myöhemmin uudella tulpalla 2t hyrräs taas kuin uusi.
 
Prätkissä pari kertaa käynnyt niin että syksyllä toimii ihan hyvin, mutta keväällä ei käy tai käy vajaalla kun tulppa pimahtanut.

Kevari aikaan GasGas supermoto söi tulppia pahimillaan 50km välein, jos ajeli nätisti niin 150km kesti mutta sellainen 100km välein oli aika normi ja ne kuoli laakista, 5min myöhemmin uudella tulpalla 2t hyrräs taas kuin uusi.

Jep, pärristä noita itelläkin menee, varsinkin 2-tahdeista (crossit). Nelareista harvemmin, bombercebari mennyt kohta 10 vuotta samoilla tulpilla, (tosin vähillä ajoilla), mutta oliskohan jo aika vaihtaa :D
 
Mikähän on mennyt vanhasta A6 C5 paskaksi, abs häiriövalo palaa, käytetiin testerissä, näytti että vasemman eturenkaan abs tunnistimessa vika, vaihdettiin uusi ja nollattiin mutta sama vika näkyy, onko koko abs boxi mennyt paskaksi aka auto paaliin.
 
Olihan se testeri VCDS tai merkkiliikkeen VAS, eikä mikään satunnaiskoodigeneraattori?

Jos, niin seuraavaksi mittaisin johdotuksen eheyden tuolla välillä ja tarkastaisin missä kunnossa se tunnistinkehä on jota anturi lukee.
 
Olihan se testeri VCDS tai merkkiliikkeen VAS, eikä mikään satunnaiskoodigeneraattori?

Jos, niin seuraavaksi mittaisin johdotuksen eheyden tuolla välillä ja tarkastaisin missä kunnossa se tunnistinkehä on jota anturi lukee.

Ei ollut merkkiliikkeessä vaan paikallisessa huoltamossa, nostivat sieltä lopulta kädet pystyyn:D

Oli siis mittaillut ja signaali pätki anturille, ei sen enempää alkanut säätämään.

Testeristä en tiedä mikä oli.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ollut merkkiliikkeessä vaan paikallisessa huoltamossa, nostivat sieltä lopulta kädet pystyyn:D

Oli siis mittaillut ja signaali pätki anturille, ei sen enempää alkanut säätämään.

Tuo nyt ei oikein kerro mitään. "Signaali pätki anturille", siis pätkikö sinne anturille päin menevä signaali (meneekö siihen suuntaan edes mitään...)? Mistä mitattuna? Vai pätkikö pyörimisnopeustieto, se voisi johtua myös viallisesta lukukehästä?

No joka tapauksessa, jos johdotuksen vian sekä kehän vian saa suljettua pois, niin sittenhän se viittaisi siihen boksiin. Sitä ei noilla tiedoilla sano kyllä pirukaan, mitä se korjaamo on saanut poissuljettua.
 
Tuo nyt ei oikein kerro mitään. "Signaali pätki anturille", siis pätkikö sinne anturille päin menevä signaali (meneekö siihen suuntaan edes mitään...)? Mistä mitattuna? Vai pätkikö pyörimisnopeustieto, se voisi johtua myös viallisesta lukukehästä?

No joka tapauksessa, jos johdotuksen vian sekä kehän vian saa suljettua pois, niin sittenhän se viittaisi siihen boksiin. Sitä ei noilla tiedoilla sano kyllä pirukaan, mitä se korjaamo on saanut poissuljettua.
En osaa paremmin kommentoida, enkä muutenkaan autoista tiedä, huoltoukkeli vaan totesi että "signaali" oli pätkinyt:think:

Varmaan voisi vielä käyttää jossain autosähkö testissä kunnon liikkeessä ellei paljoa maksa.
 
Noniin, taas päivitystä audin valoihin. Uuden headlight range control boxin vaihdon jälkeen kokeiltu VCDSllä uudelleen sopeuttamista. Ei tulosta... Xenonit ei liikahda yhtään. Hyvin vaimea pieni ääni tulee hetken, mutta siihen jää... Pitänee sitten varmaan vaan suosiolla kaivaa umpiot irti ja tutkia niitä paremmin.. prkl.
 
Mikähän on mennyt vanhasta A6 C5 paskaksi, abs häiriövalo palaa, käytetiin testerissä, näytti että vasemman eturenkaan abs tunnistimessa vika, vaihdettiin uusi ja nollattiin mutta sama vika näkyy, onko koko abs boxi mennyt paskaksi aka auto paaliin.

Sen verran kysyn, et tuliko ostettua halvin mikä ebaysta löytyi, vai boschin alkuperäinen?
 
Voipi olla myös se absin kehä paskanen, useampia elvyttäny putsaamalla. Korjaamothan toki vaihtavat suoraan uuden.
 
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.

Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.

 
Jaahah, mmm-hm, volkkarissa alkaisi olla äänistä päätellen nokkaremontin aika. Leimaa varten öljyvuotoja korjatessa kurkistin miltä siellä näytti ja valmistahan siellä oli. 2003 vuosimallin 448tkm ajettu 96kW TDI


nokka1.jpg

1. ja 3. pytyn pakonostajat ja nokat oli aika valmiit, potpottava tyhjäkäyntikin kieli tuosta jo ostaessa mutta eipä tuo yllätys ole. Muutamalla satasella osia ja yksi ilta omaa aikaa ja taas mennään. Ilmiö on sinänsä vähän jännä, eli kun nokasta kuluu reippaasti nostoja pois niin pakoventtiili ei avaudu tarpeeksi ja sylinteri ei tyhjene kunnolla pakotahdin aikana. Sitten kun imuventtiili aukeaa niin vielä paineenalainen kaasu purkautuu sylinteristä imusarjaan ja aiheuttaa tuon popottavan tyhjäkäynnin.
 
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.

Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.

No jos mielipiteen saapi esittää niin minusta kyllä kohta magiammat soundit on tuossa jälkimmäisessä versiossa. Jotenki tullee enempi fiilis että ei ole mikkään pakoputkiviritetty vehjas. Paha toki videosta sanoa, mutta jotenki kuullostaa pehmeämmältä mutta silti aika voimaa henkivät äänet. Mutta tämä siis mielipide =). Magialta kuullostaa yhtäkuinka. Kierrosherkkyyttä kuulostas olevan kohtuuella, ja taisit sie jossain postissa siitä mainitakki.
 
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.

Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.


Aikamoista musiikkia :cigar2: Miten tuolla voi ajaa? Onko ajossakin yhtä herkkä kaasu vai onko tässä vain polkaistu kunnolla? Oliko tuo manuaali vai automaatti?
 
Aikamoista musiikkia :cigar2: Miten tuolla voi ajaa? Onko ajossakin yhtä herkkä kaasu vai onko tässä vain polkaistu kunnolla? Oliko tuo manuaali vai automaatti?

Luisussa sillä on ainaskin helppo ajaa :rofl: automaatti manuaalikoneistolla.
Ajellu sillä vielä toistaseks toisiot kokonaan pois käytöstä, eli 2 kurkkusella kaasarilla käytännössä ennenkun saa ton täysin säätöihin ensiöpuolella, hyvin tuo silti naukuu vaikka puolet vaan tuosta 750 cfm käytössä. Ei tosiaan isoa kaasunliikettä tartte, en oikein keksi itekkään miten tommonen pitkäiskunen (4" isku) moottori noin kierrosherkkä on.
Ei kärsi vielä ihan lyödä lappua kerrasta lattiaan, Suomesta loppu pikkunippelit (ontot kiihytyspumpun ruuvit) kaikkialta ni kiihotuspumpun huikka vähän vajaa vielä, saa sen pikkustumppauksen pois kun pistää lapun lattiaan ni voi ottaa toisiot käyttöön kans, luulis olevan ilosta menoo sit :D

Kyllä kai tolla talvenkin pärjää?
 
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.

Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.
Vaimentimien kanssa kuulosti kyllä paremmalta, mukavat matalat murinat.
 
Tuli tossa vähän mallailtua toisia vaimentimia tonne, josko vähän hillitymmät saundit sais kun koko kylä raikaa kun erehtyy polettamaan.

Taidan kyllä ehkä kallistua silti nykyiseen, onhan noi aika rouheet kyllä.



Museo kilvet? Kuten muutkin, niin vaimentimilla parempi, näin videon perusteella tosin vähän hankala sanoa.
 
Museo kilvet? Kuten muutkin, niin vaimentimilla parempi, näin videon perusteella tosin vähän hankala sanoa.

Alle 72 vai 74 tjsp saa kaikkiin mustat kilvet.
Noi oli kyllä ihan rehelliset museokilvet vielä 4 vuotta sit, alkuperänen rekkari on NKP-jotain, museorekisterissä oli 1990-2014 tjsp, sit loppu pussihousutouhut.
 
Nyt keksi Fordi uuden tempun: airbagin vikavalo päälle ja vikakoodeja pyöreät nolla. Kuittautuu koodinlukijalla mutta valo syttyy kotvan päästä uudelleen. Kyseessä C-Max vm. 2008.

Haiskahtaa löysältä liitokselta jossain. Pitänee purkaa ja putsailla viikonloppuna. Yhden vian korjaat niin kaksi saat tilalle...
 
Nyt keksi Fordi uuden tempun: airbagin vikavalo päälle ja vikakoodeja pyöreät nolla.
Yleensähän tää kertoo vaan siitä, että se käytetty satunnaiskoodigeneraattori joutaa vaikka leluksi lapsille ja etsitään sellainen työkalu jolla vikakoodit oikeasti saadaan selville.

En ole vielä autoa nähnyt jossa airbagin valo syttyisi eikä kuitenkaan antaisi mitään vikakoodia.
 
Joo kyllä siitä löysästä liitoksesta joku koodi sinne jää josta pääsee etsimään oikeaa suuntaa. Itse unohdin airbagin valosta johdon irti kun purin kojelautaa ja sain valon palamaan. Bluetooth palikka ensimmäinen play-kaupasta ladattu ohjelma ei löytänyt yhtään koodia, sopivalla ohjelmalla löytyi koodi joka ilmoitti että valo rikki ja korjaantuikin johdon takaisin kytkemällä ja koodien nollauksilla.
 
Yleensähän tää kertoo vaan siitä, että se käytetty satunnaiskoodigeneraattori joutaa vaikka leluksi lapsille ja etsitään sellainen työkalu jolla vikakoodit oikeasti saadaan selville.

En ole vielä autoa nähnyt jossa airbagin valo syttyisi eikä kuitenkaan antaisi mitään vikakoodia.

Forscania en pilipaliksi kutsuisi mutta kukin tyylillään.

Postauksestasi oli yhtä paljon apua kuin vikakoodien lukemisella perunalla eli nolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom