- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 382
Jatkoa tähän tarinaan näin parin viikon jälkeen. Eli, nestevajauksen syyksi alkaa pikkuhiljaa varmistua jo aiemmin veikkailtu jakopään kopan vuoto, joka ei kiristyksestä huolimatta ole lakannut tihkuttamasta. Jäähdytysnestettä katoaa alle desilitra tunnin ajoa kohden. n. 300 km takana ja paisarin tilavuudesta n. neljännes on karannut. Öljyä häviää minimaalisesti, n. 1mm hävinnyt parin viikon takaisesta täytöstä, ja sekin selittynee ihan vain siitä että öljylaatu vaihtui tiheämpään. Pakokaasu on joissain olosuhteissa lievästi valkoiseen päin, joten pieni pelko tässä on että tiivisteet vuotaa palotilaankin.Tarinaa seuranneille tiedoksi. Jäähdytysneste- ja öljyvajainen Kia. Ajoin auton prisman mäkeen ja jatkoin jäähdytysjärjestelmän täyttöä ja ilmausta. Jumalauta sinne lorahti vielä puoli litraa. Aluksi puristelin ja luulin että on täynnä, mutta vääntelin vielä ja yhtäkkiä horahti nesteet sisään. Jossain oli vielä iso ilmalukko. Tässä on siis ajettu jonkin aikaa tyytyväisenä ilmajäähdytteisellä autolla.
Kotimatkalla meinas tulla jännäkakka kun alkoi haisemaan palanut kumi tai bitumi. Aattelin että jumalauta nytkö mä mokasin. Nousin ihmettelemään, mutta konehuoneessa eikä muuallakaan näkynyt yhtään mitään. Siispä jatkoin matkaa vain huomatakseni että mutkan takana laitettiin uutta asfalttia.
Öljyäkin lisäsin juuri ja mukavasti aiempi lievä nakutus katosi. Pohja ei muttereiden kiristyksen jälkeen enää näytä kostealta. Nyt kymmenen peukkua pystyssä toivotaan että nesteet pysyy sisällä.
Mitäs veikkaatte, paaluun vai nesteitä lisäilemällä jatkoaikaa?
Hylkäsin jo jäähdytysjärjestelmän sementit liian riskialttiina ratkaisuna, mutta jos syynä onkin jäähdytysnesteen karkaaminen palotilaan, voisiko öljypuolelle laitettavasta tiivistelisäaineesta olla apua?