Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Voiskos vesipumppu pikkuisen vuotaa?
Se on aika hyvin näkyvillä, eikä ainakaan ulospäin vuoda ollenkaan.

Otin vähän videota. Näyttää siltä että vuotokohtia on kaksi. Vähän hikoilee kannen juuresta ja sitten alempaa jakopään kopan tienoilta. Alempi kohta on se jo aiemmin tunnistettu vuotokohta. Vuoto käynnissä ollessakin on tuollaista hikoilua, eikä kokonaista tippaa pääse muodostumaan ennen haihtumista. Voi olla, että vuoto on kovemmilla kierroksilla ja ajaessa kovempaa, mutta sitä onkin sitten vähän vaikeampi tutkia.

https://aijaa.com/RJINs9
 
Viimeksi muokattu:
Se on aika hyvin näkyvillä, eikä ainakaan ulospäin vuoda ollenkaan.

Otin vähän videota. Näyttää siltä että vuotokohtia on kaksi. Vähän hikoilee kannen juuresta ja sitten alempaa jakopään kopan tienoilta. Alempi kohta on se jo aiemmin tunnistettu vuotokohta. Vuoto käynnissä ollessakin on tuollaista hikoilua, eikä kokonaista tippaa pääse muodostumaan ennen haihtumista. Voi olla, että vuoto on kovemmilla kierroksilla ja ajaessa kovempaa, mutta sitä onkin sitten vähän vaikeampi tutkia.

https://aijaa.com/RJINs9

No kyllä mä lähtisin tuon perusteella vittuilee sinne liikkeeseen joka tuon kansirempan teki...:rage:
 
No kyllä mä lähtisin tuon perusteella vittuilee sinne liikkeeseen joka tuon kansirempan teki...:rage:
Työlle puolen vuoden takuu. Nyt mennyt 10 kuukautta. Oireet kyllä näin jälkikäteen tulkiten alkoi jo kauan aikaa sitten, mutta enhän mä autoista tiennyt niin että olisin välittänyt. Talvikaudella pysyi lämmöt kurissa ja kesällä tuli ajeltua kaksipyöräisellä.
 
Se on aika hyvin näkyvillä, eikä ainakaan ulospäin vuoda ollenkaan.

Otin vähän videota. Näyttää siltä että vuotokohtia on kaksi. Vähän hikoilee kannen juuresta ja sitten alempaa jakopään kopan tienoilta. Alempi kohta on se jo aiemmin tunnistettu vuotokohta. Vuoto käynnissä ollessakin on tuollaista hikoilua, eikä kokonaista tippaa pääse muodostumaan ennen haihtumista. Voi olla, että vuoto on kovemmilla kierroksilla ja ajaessa kovempaa, mutta sitä onkin sitten vähän vaikeampi tutkia.

https://aijaa.com/RJINs9

venttiilikansi + jakopään suoja tuossa vuotaa öljyä. Näyttää olevan jollain tiivisteliimalla laitettu kasaan, ainakin tuo jakopään suojus.
 
Venttiilikopan tiiviste vuotaa (ylin) ei paha, alempi vuoto on sitten joko jakopäänkoppa tai kansipahvi.
Edit. Toki voi olla mahdollista venttilikoppan vuoto valuu alaspäin tuota tiivistemassaa pitkin ja kerääntyy sitten tuohon tasaiselle alueelle.
 
Viimeksi muokattu:
Diagnoosi alkaa lähestyä yksimielisyyttä.

Uskaltaakos tuota venttiilikantta itse kiristellä? Tai jopa avata ja vaihtaa tiiviste itse. Tarvitseeko tuossa muuta tehdä kuin koppa auki ja uusi tiiviste tilalle?

E: Löytyihän ne ohjeet tuohonkin aiemmin jonkun ystävällisesti antamasta linkistä: Kia Cee'd - Cylinder Head Cover Repair procedures - Cylinder Head Assembly

Näyttäis ihan ok hommalta. Mutta uskaltaakos tuota vähän ensin kiristellä ilman momenttiavainta?
 
Viimeksi muokattu:
Voihan sitä koittaa kiristää 1/4 räikällä ihan juuresta vääntämällä ja ihan kevyellä voimalla, mutta kun kumitiiviste kyseessä niin luultavasti kovettunut eikä kiristämisestä ole hyötyä.
Kun vaihdat tiivisteen niin putsaa kaikki öljyt pois niin saat seurattua paremmin onko vielä vuotoa.
 
Kaikkine säksättävine kiinalaisine nostajineen ja videokin päin vittua kun youtube näköjään poistanu melkein kaikki videonmuokkaustyökalut mut olokoon.
Ei tartte kummosta kaasun liikettä, kiertää tosi herkästi, puristussuhteella varmaan joten tekemistä asian kanssa, mikä lie muu sitten tuo kierrosherkkyyttä?
Männänrenkaat vissiin vaikuttaa jonkunverran kans, 1mm/1mm/1.5mm molyrenkailla ja männänhelmatkin pinnotetut.

 
Kaikkine säksättävine kiinalaisine nostajineen ja videokin päin vittua kun youtube näköjään poistanu melkein kaikki videonmuokkaustyökalut mut olokoon.
Ei tartte kummosta kaasun liikettä, kiertää tosi herkästi, puristussuhteella varmaan joten tekemistä asian kanssa, mikä lie muu sitten tuo kierrosherkkyyttä?
Männänrenkaat vissiin vaikuttaa jonkunverran kans, 1mm/1mm/1.5mm molyrenkailla ja männänhelmatkin pinnotetut.


Jopa ottaa kierroksia nätisti :eek:
 
Jopa ottaa kierroksia nätisti :eek:

Jep, oikeesti joutuu vakavasti harkitsemaan rajottimen laittamista kun kierrokset on sen 6000 sekunnissa tai alle, ei kehtais räjäyttöö tota vielä sen takia. Kaasupohjassa ei oo uskaltanu vielä ajaa ton takia kun pito karkaa heti jo pienemmälläkin kaasun käytöllä ja kierrokset samalla sit.
En ois kuvitellu et tommonen pitkäiskunen mosa voi kiertää tuollalailla, varsinkaa noin matalaviritteisenä.
 
Diagnoosi alkaa lähestyä yksimielisyyttä.

Uskaltaakos tuota venttiilikantta itse kiristellä? Tai jopa avata ja vaihtaa tiiviste itse. Tarvitseeko tuossa muuta tehdä kuin koppa auki ja uusi tiiviste tilalle?

E: Löytyihän ne ohjeet tuohonkin aiemmin jonkun ystävällisesti antamasta linkistä: Kia Cee'd - Cylinder Head Cover Repair procedures - Cylinder Head Assembly

Näyttäis ihan ok hommalta. Mutta uskaltaakos tuota vähän ensin kiristellä ilman momenttiavainta?
Lisätutkimus. Ei olekaan alempi vuodoista jakopään koppa joka vuotaa, vaan sylinterikannen tiiviste.

Muotojen mukaan sinne on mennyt kaiketi tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen ELRING (320.980) osta halvalla netistä
Kun siellä pitäisi olla tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen REINZ (61-54020-00) osta halvalla netistä

Osaako joku sanoa onko tuo eteläisen ulokkeen reikä mahdollisesti vesireikä joka voisi olla väärän tiivisteen myötä tukossa? Se voisi selittää vuodon myös venttiilikopan kannessa, jos sinne joutuu enemmän painetta. Onko jotain keinoa yksiselitteisesti tunnistaa vesireiät?

Päättelin tiivisteen olevan tuo ensimmäinen, sillä tuon "ulokkeen" jatkumo tulee välistä ulos n. 1-3 cm matkalta. Vai tarvitseeko sylinterikantta edes irroittaa jakopääremppaa varten? Voiko olla mahdollista, että sinne on jo tehtaalla mennyt Hyundain tiiviste? Sen vuoksi sitten jakopääkin laukesi ennen aikojaan?
 
Lisätutkimus. Ei olekaan alempi vuodoista jakopään koppa joka vuotaa, vaan sylinterikannen tiiviste.

Muotojen mukaan sinne on mennyt kaiketi tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen ELRING (320.980) osta halvalla netistä
Kun siellä pitäisi olla tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen REINZ (61-54020-00) osta halvalla netistä

Osaako joku sanoa onko tuo eteläisen ulokkeen reikä mahdollisesti vesireikä joka voisi olla väärän tiivisteen myötä tukossa? Se voisi selittää vuodon myös venttiilikopan kannessa, jos sinne joutuu enemmän painetta. Onko jotain keinoa yksiselitteisesti tunnistaa vesireiät?

Päättelin tiivisteen olevan tuo ensimmäinen, sillä tuon "ulokkeen" jatkumo tulee välistä ulos n. 1-3 cm matkalta. Vai tarvitseeko sylinterikantta edes irroittaa jakopääremppaa varten? Voiko olla mahdollista, että sinne on jo tehtaalla mennyt Hyundain tiiviste? Sen vuoksi sitten jakopääkin laukesi ennen aikojaan?
Eikös tähän vaihdettu venttileitä? Silloin kyllä tarvii kansi ottaa pois eli on mahdollista että on väärä kannentiiviste laitettu. Jos pystyt selvittämään tarkasti mikä tiiviste kanteen kuuluu (delta auto/mikä nyt on maahantuoja) ja sinne on laitettu väärä tiiviste, niin ei minusta puolenvuoden takuu päde, koska selkeä virhe jonka korjaamon on korjattava.
 
Meidän Octavia 1.6 bensa vm.2003 on vuotanut jo pitkään jäähdytysnesteitä pois pikkuhiljaa, ehkä desin kuukaudessa. Tänään kuitenkin rupesi nesteet häviämään vauhdilla ja paisuntasäiliö tyhjenee ihan minuuteissa. Katselin konetilan läpi, mutta missään ei näy irtonaista letkua eikä syylärissäkään näy vuotoa. Laitoin koneen vähäksi aikaa käymään, mutta en silti näe missään tippuvaa nestettä. Pohjapanssarin päällä kuitenkin näkyy selvästi punertavaa likaa, vaikuttaa siltä että nesteet tiputtaa jostain sen päälle.

Ideoita mihin nuo nesteet oikein häviää?
 
Totaa.. Kaadappa sinne vaikka muutama litra vettä, jos se vauhilla ulospäin sylkis niin pitäs näkyä jo. Ennen sitä kannattanee kattoa miltä öljyt näyttää..

Ei sinne pohjapanssarin päälle litroja mene
 
Totaa.. Kaadappa sinne vaikka muutama litra vettä, jos se vauhilla ulospäin sylkis niin pitäs näkyä jo. Ennen sitä kannattanee kattoa miltä öljyt näyttää..

Ei sinne pohjapanssarin päälle litroja mene

Pitää koittaa huomenna vielä tähystää uudestaan tuon veden kanssa, ei viitsi haaskata tuota jäähdytysnestettä turhaan. Niinhän sitä kuvittelisi että vuoto jo näkyy kun noin vauhdilla häviää, mutta eipä vaan löytynyt.
 
Pitää koittaa huomenna vielä tähystää uudestaan tuon veden kanssa, ei viitsi haaskata tuota jäähdytysnestettä turhaan. Niinhän sitä kuvittelisi että vuoto jo näkyy kun noin vauhdilla häviää, mutta eipä vaan löytynyt.

Jos ei löydy vuotoa ja paljon katoaa niin sitten se menee joko öljyn sekaan tai palotilaan ja putkesta ulos.

Toki pienemmät vuodot osaa joskus vuotaa jostain vittumaisesti esim pakosarjan tai muun lämpimän päälle ja haihtua savuna ilmaan mutta jos sitä kovin vauhdilla katoaa niin luulisi höyryn huomaavan tai kylmällä koneella näkevän mihin vuotaa.

Ps. Kurkkaa ne öljyt nyt ensin ettei sinne sekaan mene, tulee äkkiä melkosta sotkua niistä ja heihei kone
 
Kyllähän se voi vauhdilla kadota sinnekkin mutta yleensä savupilvi on jo melkoinen. Siis pakoputkesta.

Öljyjenkin sekaanhan sitä aika paljon mahtuu menemään kunnes sotkeentuvat kunnolla. Toki se on helppo kattoa.

Edit lisäystä:

Ja se öljyjen kattominen on halbaa ja helppoa siihen nähen mitä se tekee jos sinne yhtään enemmän nestettä menee, kuten supercharger jo sanoikin.
 
Nonniiiin pojat, tämäpä olikin aika hauska keissi. Emäntä oli kuulemma eilen täyttänyt ihan omatoimisesti jäähdytysnestettä ja lähtenyt ajamaan ilman paisuntasäiliön korkkia :facepalm:. Nesteet on ilmeisesti tulleet paineella ulos yläkautta. Systeemiin meni useampi litra vettä, ennen kuin tuo vajaus tuli täyteen ja se hämäsi että ne vuotaisivat jonnekkin. Kävin ajamassa pienen koeajon ja nesteen pinta pysyi paikallaan. Öljytkin on normaalit ja olivat ihan alarajalla.
Jostain tuo silti vuotaa nestettä pikkuhiljaa, kuten on tehnyt jo pari vuotta, mutta ainakin nyt voi taas ajella.

Kiitos auttaneille ja palaan asiaan jos vielä jotain ilmenee :tup:
 
Viimeksi muokattu:
^Hahaha, tulipas mieleen.. Olin kerran Furyllä lähdössä jonnekin, ajattelin, että katsotaanpas öljyt vielä, kun se tykkää ~1l/1000km syödä. Nooohh, mittailin, lisäsin lorauksen, tupakoin ja starttasin auton, lähden liikenteeseen ja kohta ihmettelen, että nyt vähän niinQ öljy käryää. Tottahan se käryää kun joku oli korkin unohtanut runkopalkin päälle, ööliä oli konepellin sisäpinnassa, pakosarjalla ja ties missä, kumma kyllä, korkki pysyi tallessa :D
 
^Hahaha, tulipas mieleen.. Olin kerran Furyllä lähdössä jonnekin, ajattelin, että katsotaanpas öljyt vielä, kun se tykkää ~1l/1000km syödä. Nooohh, mittailin, lisäsin lorauksen, tupakoin ja starttasin auton, lähden liikenteeseen ja kohta ihmettelen, että nyt vähän niinQ öljy käryää. Tottahan se käryää kun joku oli korkin unohtanut runkopalkin päälle, ööliä oli konepellin sisäpinnassa, pakosarjalla ja ties missä, kumma kyllä, korkki pysyi tallessa :D

Sama on käynyt.

Myöskin kerran ihmettelin melko pitkään jotta miksi ei huollon jälkeen starttaa, no ei varmaan kun tulpanjohdot on tallin lattialla.

Kerran myös väsyneenä ihmettelin että miksi ei mene rengas paikolleen, niin väärinpäinhän minä siinä sitä vannetta koetin siihen asetella..
 
Sattuuhan noita kommelluksia, junnuna rempattiin yhtä pihan nurkassa seisonutta fiiatin romua käyntikuntoon, jotta päästäisiin jääradalle. Hinattiin sitä yhteensä varmaan kilometritolkulla traktorilla käyntiin, koko ajan lupaili muttei lähtenyt vaikka kaikki konstit kokeiltiin ja yritettiin korjailla sieltä ja täältä. Lähti se sitten kun laitettiin tulpanjohdot takaisin oikeaan järjestykseen. :facepalm:
 
Sattuuhan noita kommelluksia, junnuna rempattiin yhtä pihan nurkassa seisonutta fiiatin romua käyntikuntoon, jotta päästäisiin jääradalle. Hinattiin sitä yhteensä varmaan kilometritolkulla traktorilla käyntiin, koko ajan lupaili muttei lähtenyt vaikka kaikki konstit kokeiltiin ja yritettiin korjailla sieltä ja täältä. Lähti se sitten kun laitettiin tulpanjohdot takaisin oikeaan järjestykseen. :facepalm:
Panin intissä tupakaverit työntämään seatin käyntiin kun oli normaalia pidempi gines takana. Työnsivät ei nyt ehkä kilometriä mutta melkein puolikkaan ainakin. Ja Porschen moottori hyrähti eloon ja kehräsi kuin perhonen.

(pakollinen panin intissä -tarina)
 
Noita edellämainittuja asioita sattuu toisinaan.

Itseäni hieman huvitti kun serkkupoika alkoi vaihtamaan kuplavolkkariin takajarrujen hihnoja. Tunkkasi persiin ilmaan autossa ja renkaat veks. Ei millään irronneet jarrurummut vaikka kuinka hakkasi ja väänteli. Tupakoin siinä hetken aikaa vieressä ja kattelin touhua. Tuumasin sitten lähtiessäni että vissiin kannattaa ottaa tuo käsijarru pois päältä niin rummut saattavat irrota helpommin... :D
 
Nyt ois probleema. Tarvis hommata jotkut käytetyt vanteet audiin talvirenkaille.

-05 3.2 FSI Quattro siis kulkineena. Mut ei oikein nyt järki leikkaa tai olen vain tymä, mut tarvis selvittää mikä on tuo alkuperäinen 16-17" vanteen ET.. Ja sopiiko edes 16" enää tuohon...:btooth:
 
Nyt ois probleema. Tarvis hommata jotkut käytetyt vanteet audiin talvirenkaille.

-05 3.2 FSI Quattro siis kulkineena. Mut ei oikein nyt järki leikkaa tai olen vain tymä, mut tarvis selvittää mikä on tuo alkuperäinen 16-17" vanteen ET.. Ja sopiiko edes 16" enää tuohon...:btooth:

Eikö nuo googlella löydy, en jaksa edes googlettaa puolestasi.
 
Nyt ois probleema. Tarvis hommata jotkut käytetyt vanteet audiin talvirenkaille.

-05 3.2 FSI Quattro siis kulkineena. Mut ei oikein nyt järki leikkaa tai olen vain tymä, mut tarvis selvittää mikä on tuo alkuperäinen 16-17" vanteen ET.. Ja sopiiko edes 16" enää tuohon...:btooth:
Kronprinz:n sivuilta olen noita orig. peltivanteiden mittoja selvittänyt. Muutama vuosi sitten oli vielä kattava selain konfiguraattori noille peltivanteille. Nyt en löytänyt kuin 232 sivuisen katalogin aiheesta. RaederKompass 2017 / 2018
 
Noniin. Taas on suoritettu audin xenonien vianetsintää. VCDSllä ei siis saanut ajovaloja sopeutettua, mutta taso-antureista edestä ja takaa tulee kyllä lukemat vcdslle näkyviin, eli vika ei niissä ole. Seuraavana vaihtoon menee Headlight Range Control -yksikkö:

42092532_961887123996223_4848089243261599744_n.jpg

Mikäli tuon vaihtamisen jälkeen ei edelleenkään pelaa, alkaa sitten kaiketi kalliimpia homma, eli ensin tuosta eteenpäin johtojen tarkastus, mikäli ehjää, umpioiden uusiminen sitten...
 
Noniin. Taas on suoritettu audin xenonien vianetsintää. VCDSllä ei siis saanut ajovaloja sopeutettua, mutta taso-antureista edestä ja takaa tulee kyllä lukemat vcdslle näkyviin, eli vika ei niissä ole. Seuraavana vaihtoon menee Headlight Range Control -yksikkö:

42092532_961887123996223_4848089243261599744_n.jpg

Mikäli tuon vaihtamisen jälkeen ei edelleenkään pelaa, alkaa sitten kaiketi kalliimpia homma, eli ensin tuosta eteenpäin johtojen tarkastus, mikäli ehjää, umpioiden uusiminen sitten...

Kuinkas paljon olet laittanut nyt rahaa tuohon audiin? Aika paljon olet ainakin itse laittanut tota autoa, kun näitä juttuja lukee. :tup:
 
Audissa webaston jäähdytysputki hapan (230€), moottoroin etummainen tukikumi, ohjaustehostimen öljyn paluuletku, kampiakselin takastefa... Siis sillei ylimääräistä.

Päädyttiin että otetaan paketti eli kone+loota irti autosta. Kannet, venavarren kumit, kaikki muut tiivisteet ja letkut mitä siinä on. Hinta työn osalta levähti kahdesta päivästä neljään. No jospa tosta auton vielä sais. Jos ei, niin jää ainakin raato ja kuitit muistoksi autokuumeesta ;-D
 
Kuinkas paljon olet laittanut nyt rahaa tuohon audiin? Aika paljon olet ainakin itse laittanut tota autoa, kun näitä juttuja lukee. :tup:

Oisko nyt kesärenkaineen menny joku 800e... Tuo käytetty headlight range control -boxi maksoi 30e posteineen :D
 
webaston jäähdytysputki
Mikähän osa se tämä on? Ei kai siellä nyt korjaamo keksi olemattomia palikoita kovalla rahalla vaihdettavaksi. ;)

Ehkä se on ilmanottoputki, mutta toisaalta ei kai mokoma haitariputki voi noin paljoa maksaa...?

EDIT: Äh, varmaan siis jäähdytysNESTEputkesta kyse, hoksottimet heräsi vasta kun viesti lähetetty. :facepalm:
 
Varmaan pakoputkea tarkoittaneet, joka maksaa motonetissä 20€/m. Ei siitä nyt oikein mikään muu happane.

Osa 9: Online Audi A8 varaosakirja, Eurooppa markkinat, 2002 vuosimallista: Polttoaine, pakojärj., jäähd. ryhmä, Seisontalämmitys, F 4D-1-020 001>>* alaryhmä, Audi VIN dekooderi, jälkimarkkinoilla, Etka verkossa

Kierrättää jäähdytysnestettä webastolta. Ehkä jostain romikselta voisi tota etsiä, mutta jos se on yh
tä hapan yhtä vanhassa autossa..

Voiskohan tota korvata jollain letku-tliitin hässäkällä. Jostain syystä se on tehty metallista kuitenkin... Luotan korjaamoon sen verran, että eivät turhaan sitä haluaisi vaihtaa. Esim. ohjaustehostimen nesteen paluuputken sanoivat että se voidaam korvata tavallisella letkulla ja jatkopalalla (messinkinen?).
 
Vaikee sanoa ton kuvan perusteella, meneekö se sitten jostain pakosarjan vierestä tms. jonka takia letku ei kestä? Muuta syytä vaikea keksiä miksei voisi letkullakin korvata.
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa

Varmaan aloitettava vikakoodien luvulla.
 
C5 (2002, 1.8 bensa) pakoputkiseikkailut saavat taas jatkoa. Perästä eteenpäin lähdettiin pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla vuorossa pakosarja. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ei kuulu mitään, mutta kaasuttaessa äänessä on häivähdys "sporttisuutta". Melkein kuin pakoputken vuoto, mutta ei ihan. Google-diagnoosin perusteella putkista kootulla pakosarjalla on taipumus disintegroida itsensä. Ainoa mikä hämää, että kirjoittelevat räminänä tuosta, mutta kaipa oireet ovat tarpeeksi lähellä projektin aloittamiseen. Sitä en ole vielä päättänyt, että onko se projekti huolto vai paalaus :D Kaipa tuo täytynee nuukana miehenä vielä korjata :(
 
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
Vikakoodeista tosiaan hyvä aloittaa. Kerran törmännyt että tuollainen johtunut likaisesta kaasuläpästä ja sen sähkömoottori sitten joutui aika koville kun taisteli likaa vastaan
 
Pahin rasti Audin kohdalla lienee enää hapan etuapurunko. 4D0 399 313 BC sopii 8-cyl moottoreille seuraavilla vaihteistkoodeilla: DGV,ECY,FBG,FRN

Alkuperänen 3200€ Laakkosella :eek: Kulemma ei välttämättä kannattaisi edes yrittää kunnostaa. Samalla vaivalla vaihtuisi tuo siistimpään. Jos ei löydy mistään edes projektikuntoisena, niin pitää sitten laittaa nykyisellä kiinni ja jatkaa etsimistä, tai odottaa sitä hetkeä jolloin kehtaa sijoittaa tuollaisen summan rahaa :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 276
Viestejä
4 624 189
Jäsenet
76 007
Uusin jäsen
jarskaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom