Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Työlle puolen vuoden takuu. Nyt mennyt 10 kuukautta. Oireet kyllä näin jälkikäteen tulkiten alkoi jo kauan aikaa sitten, mutta enhän mä autoista tiennyt niin että olisin välittänyt. Talvikaudella pysyi lämmöt kurissa ja kesällä tuli ajeltua kaksipyöräisellä.No kyllä mä lähtisin tuon perusteella vittuilee sinne liikkeeseen joka tuon kansirempan teki...![]()
Se on aika hyvin näkyvillä, eikä ainakaan ulospäin vuoda ollenkaan.
Otin vähän videota. Näyttää siltä että vuotokohtia on kaksi. Vähän hikoilee kannen juuresta ja sitten alempaa jakopään kopan tienoilta. Alempi kohta on se jo aiemmin tunnistettu vuotokohta. Vuoto käynnissä ollessakin on tuollaista hikoilua, eikä kokonaista tippaa pääse muodostumaan ennen haihtumista. Voi olla, että vuoto on kovemmilla kierroksilla ja ajaessa kovempaa, mutta sitä onkin sitten vähän vaikeampi tutkia.
https://aijaa.com/RJINs9
Kaikkine säksättävine kiinalaisine nostajineen ja videokin päin vittua kun youtube näköjään poistanu melkein kaikki videonmuokkaustyökalut mut olokoon.
Ei tartte kummosta kaasun liikettä, kiertää tosi herkästi, puristussuhteella varmaan joten tekemistä asian kanssa, mikä lie muu sitten tuo kierrosherkkyyttä?
Männänrenkaat vissiin vaikuttaa jonkunverran kans, 1mm/1mm/1.5mm molyrenkailla ja männänhelmatkin pinnotetut.
Jopa ottaa kierroksia nätisti![]()
Lisätutkimus. Ei olekaan alempi vuodoista jakopään koppa joka vuotaa, vaan sylinterikannen tiiviste.Diagnoosi alkaa lähestyä yksimielisyyttä.
Uskaltaakos tuota venttiilikantta itse kiristellä? Tai jopa avata ja vaihtaa tiiviste itse. Tarvitseeko tuossa muuta tehdä kuin koppa auki ja uusi tiiviste tilalle?
E: Löytyihän ne ohjeet tuohonkin aiemmin jonkun ystävällisesti antamasta linkistä: Kia Cee'd - Cylinder Head Cover Repair procedures - Cylinder Head Assembly
Näyttäis ihan ok hommalta. Mutta uskaltaakos tuota vähän ensin kiristellä ilman momenttiavainta?
Eikös tähän vaihdettu venttileitä? Silloin kyllä tarvii kansi ottaa pois eli on mahdollista että on väärä kannentiiviste laitettu. Jos pystyt selvittämään tarkasti mikä tiiviste kanteen kuuluu (delta auto/mikä nyt on maahantuoja) ja sinne on laitettu väärä tiiviste, niin ei minusta puolenvuoden takuu päde, koska selkeä virhe jonka korjaamon on korjattava.Lisätutkimus. Ei olekaan alempi vuodoista jakopään koppa joka vuotaa, vaan sylinterikannen tiiviste.
Muotojen mukaan sinne on mennyt kaiketi tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen ELRING (320.980) osta halvalla netistä
Kun siellä pitäisi olla tällainen:
Tiiviste, sylinterikansi 0,5mm alkaen REINZ (61-54020-00) osta halvalla netistä
Osaako joku sanoa onko tuo eteläisen ulokkeen reikä mahdollisesti vesireikä joka voisi olla väärän tiivisteen myötä tukossa? Se voisi selittää vuodon myös venttiilikopan kannessa, jos sinne joutuu enemmän painetta. Onko jotain keinoa yksiselitteisesti tunnistaa vesireiät?
Päättelin tiivisteen olevan tuo ensimmäinen, sillä tuon "ulokkeen" jatkumo tulee välistä ulos n. 1-3 cm matkalta. Vai tarvitseeko sylinterikantta edes irroittaa jakopääremppaa varten? Voiko olla mahdollista, että sinne on jo tehtaalla mennyt Hyundain tiiviste? Sen vuoksi sitten jakopääkin laukesi ennen aikojaan?
Totaa.. Kaadappa sinne vaikka muutama litra vettä, jos se vauhilla ulospäin sylkis niin pitäs näkyä jo. Ennen sitä kannattanee kattoa miltä öljyt näyttää..
Ei sinne pohjapanssarin päälle litroja mene
Pitää koittaa huomenna vielä tähystää uudestaan tuon veden kanssa, ei viitsi haaskata tuota jäähdytysnestettä turhaan. Niinhän sitä kuvittelisi että vuoto jo näkyy kun noin vauhdilla häviää, mutta eipä vaan löytynyt.
Jos ei löydy vuotoa ja paljon katoaa niin sitten se menee joko öljyn sekaan tai palotilaan ja putkesta ulos.
Juu siinä tulee hieman sellainen grillimestarin olotila kun öljyt käryävät huolella. Jaan tämän ajatuksen, noin on käynyt mullekkin aikoinaan.Tottahan se käryää kun joku oli korkin unohtanut runkopalkin päälle, ööliä oli konepellin sisäpinnassa, pakosarjalla ja ties missä...
^Hahaha, tulipas mieleen.. Olin kerran Furyllä lähdössä jonnekin, ajattelin, että katsotaanpas öljyt vielä, kun se tykkää ~1l/1000km syödä. Nooohh, mittailin, lisäsin lorauksen, tupakoin ja starttasin auton, lähden liikenteeseen ja kohta ihmettelen, että nyt vähän niinQ öljy käryää. Tottahan se käryää kun joku oli korkin unohtanut runkopalkin päälle, ööliä oli konepellin sisäpinnassa, pakosarjalla ja ties missä, kumma kyllä, korkki pysyi tallessa![]()
Panin intissä tupakaverit työntämään seatin käyntiin kun oli normaalia pidempi gines takana. Työnsivät ei nyt ehkä kilometriä mutta melkein puolikkaan ainakin. Ja Porschen moottori hyrähti eloon ja kehräsi kuin perhonen.Sattuuhan noita kommelluksia, junnuna rempattiin yhtä pihan nurkassa seisonutta fiiatin romua käyntikuntoon, jotta päästäisiin jääradalle. Hinattiin sitä yhteensä varmaan kilometritolkulla traktorilla käyntiin, koko ajan lupaili muttei lähtenyt vaikka kaikki konstit kokeiltiin ja yritettiin korjailla sieltä ja täältä. Lähti se sitten kun laitettiin tulpanjohdot takaisin oikeaan järjestykseen.![]()
Nyt ois probleema. Tarvis hommata jotkut käytetyt vanteet audiin talvirenkaille.
-05 3.2 FSI Quattro siis kulkineena. Mut ei oikein nyt järki leikkaa tai olen vain tymä, mut tarvis selvittää mikä on tuo alkuperäinen 16-17" vanteen ET.. Ja sopiiko edes 16" enää tuohon...![]()
Eikö nuo googlella löydy, en jaksa edes googlettaa puolestasi.
No ilmeisesti pitäs olla 42 ET.. mut jotkut haut tarjoaa 35 enkä oikein tiedä noiden eroa....
vanteiden ET
Vanteiden ja renkaiden soveltuvuus: Audi
Noita kun hetken tuijotat niin eiköhän se siitä.
Eli yleensä menee tietyltä väliltä. Toki jonkun verran voi esim. vanteiden muoto vaikuttaa jos on jarrujen mahtuvuuden kanssa tarkalla.
Hmh, eli mitä pienempi ET, sen ulommas vanne tulee alustasta?
Kronprinz:n sivuilta olen noita orig. peltivanteiden mittoja selvittänyt. Muutama vuosi sitten oli vielä kattava selain konfiguraattori noille peltivanteille. Nyt en löytänyt kuin 232 sivuisen katalogin aiheesta. RaederKompass 2017 / 2018Nyt ois probleema. Tarvis hommata jotkut käytetyt vanteet audiin talvirenkaille.
-05 3.2 FSI Quattro siis kulkineena. Mut ei oikein nyt järki leikkaa tai olen vain tymä, mut tarvis selvittää mikä on tuo alkuperäinen 16-17" vanteen ET.. Ja sopiiko edes 16" enää tuohon...![]()
Noniin. Taas on suoritettu audin xenonien vianetsintää. VCDSllä ei siis saanut ajovaloja sopeutettua, mutta taso-antureista edestä ja takaa tulee kyllä lukemat vcdslle näkyviin, eli vika ei niissä ole. Seuraavana vaihtoon menee Headlight Range Control -yksikkö:
Mikäli tuon vaihtamisen jälkeen ei edelleenkään pelaa, alkaa sitten kaiketi kalliimpia homma, eli ensin tuosta eteenpäin johtojen tarkastus, mikäli ehjää, umpioiden uusiminen sitten...
Kuinkas paljon olet laittanut nyt rahaa tuohon audiin? Aika paljon olet ainakin itse laittanut tota autoa, kun näitä juttuja lukee.![]()
Mikähän osa se tämä on? Ei kai siellä nyt korjaamo keksi olemattomia palikoita kovalla rahalla vaihdettavaksi.webaston jäähdytysputki
Varmaan pakoputkea tarkoittaneet, joka maksaa motonetissä 20€/m. Ei siitä nyt oikein mikään muu happane.
Varmaan pakoputkea tarkoittaneet, joka maksaa motonetissä 20€/m. Ei siitä nyt oikein mikään muu happane.
Kysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
Weban pakoputki vai? Kyllä minulta on hapannut kaikista alkumetri alta 5:n vuoden. Ei rosteri mikään tae ikuisesta ole.
Vikakoodeista tosiaan hyvä aloittaa. Kerran törmännyt että tuollainen johtunut likaisesta kaasuläpästä ja sen sähkömoottori sitten joutui aika koville kun taisteli likaa vastaanKysytäänpä täältäkin mielipidettä. Missähän mahdollisesti voisi olla vikaa kun kaasua painaessa on 1-2 sek viive ennenku kierrokset alkaa nousemaan ja vastaavasti kun lopettaa painamisen kierrokset alkaa laskemaan viiveellä. Kyseessähän on '08 Opel Astra GTC 1.6l bensa
C5 (2002, 1.8 bensa) pakoputkiseikkailut saavat taas jatkoa. Perästä eteenpäin lähdettiin pari vuotta sitten ja nyt taitaa olla vuorossa pakosarja. Tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ei kuulu mitään, mutta kaasuttaessa äänessä on häivähdys "sporttisuutta". Melkein kuin pakoputken vuoto, mutta ei ihan. Google-diagnoosin perusteella putkista kootulla pakosarjalla on taipumus disintegroida itsensä. Ainoa mikä hämää, että kirjoittelevat räminänä tuosta, mutta kaipa oireet ovat tarpeeksi lähellä projektin aloittamiseen. Sitä en ole vielä päättänyt, että onko se projekti huolto vai paalausKaipa tuo täytynee nuukana miehenä vielä korjata
![]()
Pahin rasti Audin kohdalla lienee enää hapan etuapurunko. 4D0 399 313 BC sopii 8-cyl moottoreille seuraavilla vaihteistkoodeilla: DGV,ECY,FBG,FRN
Alkuperänen 3200€ LaakkosellaKulemma ei välttämättä kannattaisi edes yrittää kunnostaa. Samalla vaivalla vaihtuisi tuo siistimpään. Jos ei löydy mistään edes projektikuntoisena, niin pitää sitten laittaa nykyisellä kiinni ja jatkaa etsimistä, tai odottaa sitä hetkeä jolloin kehtaa sijoittaa tuollaisen summan rahaa
![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.