- Liittynyt
- 26.10.2016
- Viestejä
- 206
Clio 0.9 tce koneella lähtenyt hieman karkeasti kylmänä käyntiin, pölläyttää mustaa kaasua painaessa ja lumeen jää mukavat nokijäljet. Live dataa koittanut tutkia, mutta mitään silmiinpistävää ei näy. Vika loppuu, kun lambda alkaa tuottaa signaalia lämmettyään, samalla koneen käynti paranee. Short fuel trim ennen lambdan signaalia tyhjäkäynnillä -7-12%, jos polkasee kaasua saattaa nousta -35%. Lambdan lämmettyä -1-5%. Long fuel trim 0% aina. Jääh. nesteen lämpöanturi näyttää oikein, imuilman lämpö perus obd-lukijalla aina -40 astetta, ddt4all ohjelmalla just se mitä ulkoilma on. Map antureita on tuossa 2 kpl, toinen imusarjassa, joka näyttää ihan tyypillisiä arvoja. Toinen on ennen kaasuläppää mittaamassa turbon ahtoa, lukema tässä pyörii 99-102 kpa väliä tyhjäkäynnillä. Anturivialta tuo tuntuu, mutta en nyt vaan ymmärrä et mikä niistä ja miten. Millä logiikalla noi fuel trimmit voi muuttua heti kylmästartista miinukselle?