Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oli kaiketi kondenssiongelma liitännöissä. Otin paneelin irti, kuivasin ja uudelleenkytkin kaiken. Ongelma poistui ainakin toistaiseksi. Johdot olivat kaikki kunnossa siltä osalta kuin olivat näkyvissä.Laadukas ukrainassa valmistettu johtosarja oven ja rungon välissä kopottunut. Näin pikaisella vilkaisulla kristallipalloon. Vuosimalli ja millä tekniikalla ?
Starin nokkaan niin selviää aika hyvin.Oli kaiketi kondenssiongelma liitännöissä. Otin paneelin irti, kuivasin ja uudelleenkytkin kaiken. Ongelma poistui ainakin toistaiseksi. Johdot olivat kaikki kunnossa siltä osalta kuin olivat näkyvissä.
Starin nokkaan niin selviää aika hyvin.
On kokemuksia. Esim tammer dieselin kunnostetuista. Valtaosin erinomaisia. Ja takuut toimii.Onkos porukalla kokemusta kunnostetuista diesel suuttimista, common rail systeemiin. Onko nämä kannattavia vai suoraan vaan tehdas uudet?
D2 kanssa ainakin tää on ihan perhanan kätevä kalu.
Pienestä raosta suoraan sivulta päin onnistuu tuolla.
Revin ite vasta turbon, pakosarjan, kummankin suodattimen jalat, öljykuulerin jne mäjelle ja vaihtelin tiivisteitä.
Tähän vielä, ongelma palasi ja olit oikeassa. Johdot siellä vetää oikoon kun sopivassa asennossa. Nyt mietin kuorinko suojan ja korjaanko huonot johdot itse vai vaihdatanko koko sarjan. Luulen että jokainen paja yrittää kusettaa työn haastavuudella, mutta tiedän täsmälleen missä ongelma on ja miten siihen pääsee käsiksi. Viitsimiskynnys tässä lähinnä mietinnässä.Laadukas ukrainassa valmistettu johtosarja oven ja rungon välissä kopottunut. Näin pikaisella vilkaisulla kristallipalloon. Vuosimalli ja millä tekniikalla ?
Tähän vielä, ongelma palasi ja olit oikeassa. Johdot siellä vetää oikoon kun sopivassa asennossa. Nyt mietin kuorinko suojan ja korjaanko huonot johdot itse vai vaihdatanko koko sarjan. Luulen että jokainen paja yrittää kusettaa työn haastavuudella, mutta tiedän täsmälleen missä ongelma on ja miten siihen pääsee käsiksi. Viitsimiskynnys tässä lähinnä mietinnässä.
Pelkkiä huonoja kokemuksia. Ei kovin iso otanta, mutta suosittelisin välttämään. Useamman tapauksen tiedän jossa on ensin ostettu kunnostetut suuttimet, todettu paskaksi ja kaivettu sitten lompakkoa syvemmältä uusien ostamiseksi.
On kokemuksia. Esim tammer dieselin kunnostetuista. Valtaosin erinomaisia. Ja takuut toimii.
Nimettömän pajan tuotteisiin kaikkien raha ja aika menee hukkaan.
Joo, pari kymppiä maksaa sarja parhaimmillaan, mutta että kun nuo sähköt on tehty niin mahdottoman hankalaksi tässä autossa niin en tiiä maksaako vaivaa.Moniin autoihin löytyy valmista korjaussarjaa juuri oven johtoihin. Kannattaa tarkistaa netin varaosasivujen valikoimasta..
Oliskohan kuinka iso homma vaihtaa suuttimien paikkoja "ehjien" kanssa ja katsoa siirtyykö vika?Koodit näyttävän tarkoittavan:
U2023-E0 Fault Received From External Node
P1201-61 Cylinder 1 Injector Circuit Open
P1203-61 Cylinder 3 Injector Circuit Open
Dieselin suuttimia ei kannata huvikseen irroitella, eikä voi asentaa ilman uusia tiivisteitä. Voi olla ettei ne edes lähde irti ehjänä.Oliskohan kuinka iso homma vaihtaa suuttimien paikkoja "ehjien" kanssa ja katsoa siirtyykö vika?
Omalla kokemuksella pösön diiselin suuttimista 1/4 irtosi ehjänä,Dieselin suuttimia ei kannata huvikseen irroitella, eikä voi asentaa ilman uusia tiivisteitä. Voi olla ettei ne edes lähde irti ehjänä.
Sen verran usein alkoi nyt auto herjailla että lähti suoraan 2 suutinta tilaukseen. Jos sieltä löytyi ongelma, pitänee uusia nuo 2 muutakin sitten lähiaikoina.Mikähän mahtaa olla autossa vika?
2009, Ford Focus MK2.5 1.8TDCi.
Ajoittain toimii todella hyvin, ajoittain heittää ajossa "engine malfunction" ilmoituksen mittaristoon ja päälle tulee nilkutusmoodi. Vikakoodeja nyt useamman kerran kokemuksella on yleensä 2kpl, joko:
U2023-E0 ja P1201-61 tai U2023-E0 ja P1203-61
Koodit näyttävän tarkoittavan:
U2023-E0 Fault Received From External Node
P1201-61 Cylinder 1 Injector Circuit Open
P1203-61 Cylinder 3 Injector Circuit Open
Onko kyseessä mystinen sähkövika, kun tuossa yleensä heittää myös esp pois, ja joskus ennen engine malfuncionia esim. lähtee vakionopeudensäädin pois päältä tai saattaa tuntua pari nykäystä ajossa? Vai kenties nuo kaksi suutinta huonoja. Nuo suuttimen vikakoodit eivät tule koskaan kerralla molemmat.
Auton historiaa:
- Autossa on mittariston juotokset korjattu vastikään kun tuntui että monella on ollut vastaavia oireita ja kylmäjuotokset ovat menneet mittaristosta. 3kpl oli murtunut, ja kaikki korjattiin ja piirilevy puhdistettiin. -> ei vaikutusta
- Perushuollot tehty ja kaikki ajallaan, polttoainesuodatin keväällä vaihdettu, samoin öljyt jne.
- Kun auto toimii, toimii tosi hyvin. Saattaa olla vaikka 500km ettei tee tuota kertaakaan, ja sitten saattaa olla että tekee ns. koko ajan.
- Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner putsausaine ajettu tankillisella läpi, ei vaikutusta
- Kytkin/vauhtipyörä on vuoden vanha, alkuperäisosa
- Ei syö nesteitä, vetää hyvin kun ei ole engine malfunction päällä
- Käynnissä ollessa on koitettu mm. johtoja heilutella suuttimilta mutten saanut aikaan tökkimisiä tai ilmiselviä katkoksia
- Vika lähtee pois jos auto on hetken pois päältä. Jos auton käynnistää heti uudestaan kun on tämä engine malfunction ilmennyt, se uusiutuu välittömästi.
Tässä on nyt muutama kuukausi ihmetelty ja alkaa olla takki tyhjä. Suuttimet maksavat 500e/kpl ja jos noita alkaa arvalla vaihdella tulee nopeasti kannattavuus vastaan auton arvon suhteen. Onko kellään vastaavaa kokemusta vastaavanlaisen tekniikan fordista?
Kuvat Forscan litellä, forscannilla läppärin kautta antaa samoja, samoin torquella.
Onkos porukalla kokemusta kunnostetuista diesel suuttimista, common rail systeemiin. Onko nämä kannattavia vai suoraan vaan tehdas uudet?
Tilauksessa uudet. Kiitos kokemuksista (Uudet alkuperäiset siemensit latviasta, 561e 2kpl posteineen).Pelkkiä huonoja kokemuksia. Ei kovin iso otanta, mutta suosittelisin välttämään. Useamman tapauksen tiedän jossa on ensin ostettu kunnostetut suuttimet, todettu paskaksi ja kaivettu sitten lompakkoa syvemmältä uusien ostamiseksi.
Jos ne tuli pois ihan käsin tai tavallisilla käsityökaluilla niin eihän ne olleet edes lujassa Pahimmat tulee olosvetäjällä parin sentin pätkissä..Sen verran usein alkoi nyt auto herjailla että lähti suoraan 2 suutinta tilaukseen. Jos sieltä löytyi ongelma, pitänee uusia nuo 2 muutakin sitten lähiaikoina.
Kävin irrottaa vanhat suuttimet. 1 sylinterin irtosi hyvin, 3 sylinterin oli jumissa. Irtosi kyllä hitaalla suostuttelulla. Aika kehnon näköisiä nuo kyllä on. Ainoa ongelma mikä tuli: Ylivuotoletkun 3.s sylinterin liitos ei kestänyt irroitusta. Eiku selvittämään mistä noita saa.
Tilauksessa uudet. Kiitos kokemuksista (Uudet alkuperäiset siemensit latviasta, 561e 2kpl posteineen).
Ja kannen tiivistepinta mitä vasten suuttimen prikka asettuu, täytyy usein kalvaimella suoristaa osassa autoja.Jos ne tuli pois ihan käsin tai tavallisilla käsityökaluilla niin eihän ne olleet edes lujassa Pahimmat tulee olosvetäjällä parin sentin pätkissä..
Muista uusia samalla tiivisteprikat (vanhojen kaivaminen pois kannesta vaurioittamatta kantta voi olla aika persiistä) EDIT: Tarkemmin kun katsoi kuvaa niin taisivatkin tulla suuttimien mukana pois. Varmista kuitenkin että suuttimien reiät on absoluuttisen puhtaat.
Ja uudet pultit noihin clamppeihin.
Jos loput sattuvat olemaan tiukassa niin noita on tullut irroitettua myös siten että löysätään kiinnityspulttia ja laitetaan auto käyntiin.Sen verran usein alkoi nyt auto herjailla että lähti suoraan 2 suutinta tilaukseen. Jos sieltä löytyi ongelma, pitänee uusia nuo 2 muutakin sitten lähiaikoina.
Kävin irrottaa vanhat suuttimet. 1 sylinterin irtosi hyvin, 3 sylinterin oli jumissa. Irtosi kyllä hitaalla suostuttelulla. Aika kehnon näköisiä nuo kyllä on. Ainoa ongelma mikä tuli: Ylivuotoletkun 3.s sylinterin liitos ei kestänyt irroitusta. Eiku selvittämään mistä noita saa.
Tilauksessa uudet. Kiitos kokemuksista (Uudet alkuperäiset siemensit latviasta, 561e 2kpl posteineen).
PuristuspaineetNoniin, tänään tehty seuraavanlaisia toimenpiteitä massikalle..
- Tankki tyhjennetty ja puhdistettu.
- Asennettu uusi polttoainehana (vanhassa ei ollut edes sihtiä).
- Letkuja uusittu
- Uusi syöttöpumppu laitettu
- Vaihdettu polttoainesuodattimet
- Uusi thermostart laitettu.
Ilmasin tämän ohjeiden mukaan, ja polttoainetta oikein suihkusi jakajapumpulta ennen kiristystä. Nyt olen kokeillut startilla pyörittää tätä (yksi suutin hieman auki, ja nyt kokeillut toinenkin suutin hieman auki). Polttoainetta sieltä valuttaa, mutta ei edelleenkään starttaa.
Olen apuvirran kanssa koittanut myös, akku näyttää tällä hetkellä 12,45V.
Startatessa öljynpainemittari pompahtaa punaiselle, toki en varmaksi sano toimiiko kunnolla. Ihan kuin jotain kolinaa kuuluisi välillä kun starttia pyörittää? Kohta kymmenes kerta jo menossa kun koittaa startata, että kokeiltu on..
Noniin, tänään tehty seuraavanlaisia toimenpiteitä massikalle..
- Tankki tyhjennetty ja puhdistettu.
- Asennettu uusi polttoainehana (vanhassa ei ollut edes sihtiä).
- Letkuja uusittu
- Uusi syöttöpumppu laitettu
- Vaihdettu polttoainesuodattimet
- Uusi thermostart laitettu.
Ilmasin tämän ohjeiden mukaan, ja polttoainetta oikein suihkusi jakajapumpulta ennen kiristystä. Nyt olen kokeillut startilla pyörittää tätä (yksi suutin hieman auki, ja nyt kokeillut toinenkin suutin hieman auki). Polttoainetta sieltä valuttaa, mutta ei edelleenkään starttaa.
Olen apuvirran kanssa koittanut myös, akku näyttää tällä hetkellä 12,45V.
Startatessa öljynpainemittari pompahtaa punaiselle, toki en varmaksi sano toimiiko kunnolla. Ihan kuin jotain kolinaa kuuluisi välillä kun starttia pyörittää? Kohta kymmenes kerta jo menossa kun koittaa startata, että kokeiltu on..
Puristuspaineet
Kokeile pilotilla käyntiin.
Miltä starttaus kuulostaa? Siitäkin voi päätellä vähän puristusten kuntoa.
Jos kone on ehjä mutta vika on polttoainepuolessa niin starttipilotilla pitäs kyllä käydä varsin vaivattomasti niin kauan kun pilottia suihkutetaan. Ei sitä nyt minuuttitolkulla tarvii sinne antaa.
Eli jos sillä käy -> vikaa polttoaineen syötössä
Jos ei käy -> vika on muualla.
Joo eiku pilotilla käyntiin ja jos ei pyöri, niin ettimään miksi ei saa/tule polttoainetta. Tuskin kuitenkaan hammaspyörävetoinen jakopää on syyllinen. Muuta vaihtoehtoa ei noissa oikeastaan voi olla.
Tuota pilottia tuli hankittua (eetteri pohjaista kun joku neuvoi), mutta siitä taas varotellaa että voi tehdä pahojaan myös.. Kun sen pitäisi käynnistyä ilmankin sitä, ja etenkin kun tuon thermostartin vielä uusi. Mieluusti en sitä käyttäisi.
Ei se aasinpotku sitä konetta säre jos sitä vain käyttää järkevästi pikkusuhauksina sillointällöin, jatkuvasti tai liian isoina suihkauksina käyttö alkaakin sitten syömään konetta.Eli mitäs sitä sitten tekköö näille?
Tuota pilottia tuli hankittua (eetteri pohjaista kun joku neuvoi), mutta siitä taas varotellaa että voi tehdä pahojaan myös.. Kun sen pitäisi käynnistyä ilmankin sitä, ja etenkin kun tuon thermostartin vielä uusi. Mieluusti en sitä käyttäisi.
Tuossa ääninäytettä, saman kuuloinen nyttenkin oli.
Tuossa ääninäytettä, saman kuuloinen nyttenkin oli.
Noniin, tänään tehty seuraavanlaisia toimenpiteitä massikalle..
- Tankki tyhjennetty ja puhdistettu.
- Asennettu uusi polttoainehana (vanhassa ei ollut edes sihtiä).
- Letkuja uusittu
- Uusi syöttöpumppu laitettu
- Vaihdettu polttoainesuodattimet
- Uusi thermostart laitettu.
Ilmasin tämän ohjeiden mukaan, ja polttoainetta oikein suihkusi jakajapumpulta ennen kiristystä. Nyt olen kokeillut startilla pyörittää tätä (yksi suutin hieman auki, ja nyt kokeillut toinenkin suutin hieman auki). Polttoainetta sieltä valuttaa, mutta ei edelleenkään starttaa.
Olen apuvirran kanssa koittanut myös, akku näyttää tällä hetkellä 12,45V.
Startatessa öljynpainemittari pompahtaa punaiselle, toki en varmaksi sano toimiiko kunnolla. Ihan kuin jotain kolinaa kuuluisi välillä kun starttia pyörittää? Kohta kymmenes kerta jo menossa kun koittaa startata, että kokeiltu on..
Niin, mahtaako tuossa "videossa" olla vain ääni ja kuva on ihan vaan still-kuva? Ainakin näin kännykän ruudulta tarkasteltuna...Edelleen tästä videosta, pakoputkesta ei tule mitään, kone ei saa polttoainetta, tai sitten siellä ei ole yhtään puristuspaineita että edes yrittää syttyä.
Syöttöpumppu ja Puristuspaineet tarkistukseen
Mikähän mahtaa olla autossa vika?
2009, Ford Focus MK2.5 1.8TDCi.
Ajoittain toimii todella hyvin, ajoittain heittää ajossa "engine malfunction" ilmoituksen mittaristoon ja päälle tulee nilkutusmoodi. Vikakoodeja nyt useamman kerran kokemuksella on yleensä 2kpl, joko:
U2023-E0 ja P1201-61 tai U2023-E0 ja P1203-61
Koodit näyttävän tarkoittavan:
U2023-E0 Fault Received From External Node
P1201-61 Cylinder 1 Injector Circuit Open
P1203-61 Cylinder 3 Injector Circuit Open
Onko kyseessä mystinen sähkövika, kun tuossa yleensä heittää myös esp pois, ja joskus ennen engine malfuncionia esim. lähtee vakionopeudensäädin pois päältä tai saattaa tuntua pari nykäystä ajossa? Vai kenties nuo kaksi suutinta huonoja. Nuo suuttimen vikakoodit eivät tule koskaan kerralla molemmat.
Auton historiaa:
- Autossa on mittariston juotokset korjattu vastikään kun tuntui että monella on ollut vastaavia oireita ja kylmäjuotokset ovat menneet mittaristosta. 3kpl oli murtunut, ja kaikki korjattiin ja piirilevy puhdistettiin. -> ei vaikutusta
- Perushuollot tehty ja kaikki ajallaan, polttoainesuodatin keväällä vaihdettu, samoin öljyt jne.
- Kun auto toimii, toimii tosi hyvin. Saattaa olla vaikka 500km ettei tee tuota kertaakaan, ja sitten saattaa olla että tekee ns. koko ajan.
- Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner putsausaine ajettu tankillisella läpi, ei vaikutusta
- Kytkin/vauhtipyörä on vuoden vanha, alkuperäisosa
- Ei syö nesteitä, vetää hyvin kun ei ole engine malfunction päällä
- Käynnissä ollessa on koitettu mm. johtoja heilutella suuttimilta mutten saanut aikaan tökkimisiä tai ilmiselviä katkoksia
- Vika lähtee pois jos auto on hetken pois päältä. Jos auton käynnistää heti uudestaan kun on tämä engine malfunction ilmennyt, se uusiutuu välittömästi.
Tässä on nyt muutama kuukausi ihmetelty ja alkaa olla takki tyhjä. Suuttimet maksavat 500e/kpl ja jos noita alkaa arvalla vaihdella tulee nopeasti kannattavuus vastaan auton arvon suhteen. Onko kellään vastaavaa kokemusta vastaavanlaisen tekniikan fordista?
Kuvat Forscan litellä, forscannilla läppärin kautta antaa samoja, samoin torquella.
Noniin suuttimet tuli latviasta tosi nopeasti kun perjantaina tilattu ja tänään kotiovella. Siemens VDO Continentalit tuli, minkä pitäisi olla ns. uusi versio noista vanhoista. En kalvannut tiivistepintoja, mutta putsasin kissan rikkinäisestä lelusta saadulla kepillä, teipatulla vanulapulla ja pienellä määrällä ipaa nuo tiivistepinnat puhtaaksi + paineilmalla roskia pois. Ja sitten pakollinen kommervenkki: fordin dieselin ilmaus on aina helvetillistä ja se piti tehdä 3 kertaa ennenkuin auto pysyi käynnissä.Sen verran usein alkoi nyt auto herjailla että lähti suoraan 2 suutinta tilaukseen. Jos sieltä löytyi ongelma, pitänee uusia nuo 2 muutakin sitten lähiaikoina.
Kävin irrottaa vanhat suuttimet. 1 sylinterin irtosi hyvin, 3 sylinterin oli jumissa. Irtosi kyllä hitaalla suostuttelulla. Aika kehnon näköisiä nuo kyllä on. Ainoa ongelma mikä tuli: Ylivuotoletkun 3.s sylinterin liitos ei kestänyt irroitusta. Eiku selvittämään mistä noita saa.
Tilauksessa uudet. Kiitos kokemuksista (Uudet alkuperäiset siemensit latviasta, 561e 2kpl posteineen).
Niin, mahtaako tuossa "videossa" olla vain ääni ja kuva on ihan vaan still-kuva? Ainakin näin kännykän ruudulta tarkasteltuna...
Niin, mahtaako tuossa "videossa" olla vain ääni ja kuva on ihan vaan still-kuva? Ainakin näin kännykän ruudulta tarkasteltuna...
Juu, siinähän oli pelkästää kuva liitetty äänitiedoston mukaan. Nyt aamulla oli akku täyteen ladattu, ja kokeilin sillä + pienellä apuakulla käynnistää tätä (ja muutamaa pikku keinoa). Savua kyllä tuli, mutta tuntuu kuin ei saisi tarpeeksi virtaa että jaksaisi pyörittää, jos siellä on painetta?
Videolla näkyy / kuuluu jotenkin.
on kyllä vmäisessä kohin tuo akku, mutta onnistuu vaihto sentää.
Edellinen omistaja laittanut pienen 70ah auton akun tänne, eihän se jaksa kummosta pyörittää.. tilasin kunnollisen ison akun tähän tilalle, millainen pitäisikin olla.
Varmatoimiset akut kaikelle kalustolle | Akkumarket
Akut kaikelle kalustolle. Suoraan varastosta. Geeliakut, AGM, EFB, litium, käynnistysakut, vapaa-ajan akut, veneakut, moottoripyörän ja pienkoneen akutakkumarket.fi
Ja on kyllä insinöörin taidonnäyte tuo kolmas suuttimen paikka, jos pitäisi muka auki saada.. normi avain ei sinne mahdu, ja tuon kaarisilmukka avaimen saa sinne, kunhan otti rälläkällä pikku palasen pois, että sai polttoaineputkesta läpi. Mutta ei siltikään saa liikuteltua kumpaakaa suuntaa, kun heti ottaa jonnekin kiinni..
Eli noilla kahdella ensimmäisellä suuttimella testattu polttoaineen tulo.
Tai sitten vaan sitä pilottia, kylä ne ilmat lähtee, kunhan saa kunnolla kierroksia.Aika vähän tullu vanhojen dieseleiden kassa pelattua, mutta olisko se alunperin vaan hyytynyt jonkun jäätyneen vesihelmen tai parafinoituneen suodattimen vuoksi. Tosin tällöin usein hiipuu vähitellen eikä sammu ihan yhtä-äkkiä. No nyt kun paikkoja on ollu auki, niin todennäköisesti vaan ilmaongelmaa. Sitkeää ilmaamista vaan. Ensin kaikki ruiskutuspumppua edeltävät linjat käsipumpun avulla. Sitten varmaan avaisin kaikki suutinmutterit ja pyörittäisin startilla useaan otteeseen noin ja sitten alkaisin sulkemaan startatessa yksitellen. Jos lupailee, niin jättäisin kiinni ja sitten seuraava jne.
Ei välttämättä jos pumppu kulunut ja ei nosta kunnon paineita muutenkaan. Ilma painuu vain kasaan kun pumppu yrittää pumpata ja kun tulee tauko niin ilma taas laajenee ja lopulta polttoainetta ei mene suuttimesta yhtään läpi kun paine ei vain nouse.Tai sitten vaan sitä pilottia, kylä ne ilmat lähtee, kunhan saa kunnolla kierroksia.