Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Pääsee viikonloppuna taas räpeltää focusta. Syksyl/alkutalvest uusittu palat, levyt yms osia nii tänää töihin ajaes alko jarruttaes vääntää autoa väkisin vasemmalle. Oletan et siel on todnäk sylinteri/liukutapit jumissa, tuskin sentää puslat revenny.
 
Pitäisi tilata etulokasuoja (peltiä) netistä ja kaikki on muuten ok, mutta mitä jos tuo paketti on suuri mitoiltaan ja täällä käpykylässsä on R-kioskin lokerot yms. jotka on kovin pieniä. Pelkään että lokasuoja jää jonnekin 50 km päähän. Miten tuo sujuu teillä jotka olette useammin tilanneet?
 
Ei välttämättä jos pumppu kulunut ja ei nosta kunnon paineita muutenkaan. Ilma painuu vain kasaan kun pumppu yrittää pumpata ja kun tulee tauko niin ilma taas laajenee ja lopulta polttoainetta ei mene suuttimesta yhtään läpi kun paine ei vain nouse.

Ja jos pumppu ei tuota kunnolla, niin käyttäisin suuttimia ja pumppua dieselkorjaamolla. Näkevät viimeistään siellä, missä kunnossa pumppu/suuttimet ovat.
 
Pitäisi tilata etulokasuoja (peltiä) netistä ja kaikki on muuten ok, mutta mitä jos tuo paketti on suuri mitoiltaan ja täällä käpykylässsä on R-kioskin lokerot yms. jotka on kovin pieniä. Pelkään että lokasuoja jää jonnekin 50 km päähän. Miten tuo sujuu teillä jotka olette useammin tilanneet?

ei se mihinkään automaattiin mahdu. Lähetys tulee todnäk matkahuollolla.
 
Ja jos pumppu ei tuota kunnolla, niin käyttäisin suuttimia ja pumppua dieselkorjaamolla. Näkevät viimeistään siellä, missä kunnossa pumppu/suuttimet ovat.
Jos nyt aletaan purkamaan, niin ei sietä tarvi saada kuin yksi suutin ylös, niin näkee, että tekeekö sumun, jos paine ei riitä, niin tommonen mekaaninen suutin ei aukea-> eli pumppu on rikki.
 
Ei välttämättä jos pumppu kulunut ja ei nosta kunnon paineita muutenkaan. Ilma painuu vain kasaan kun pumppu yrittää pumpata ja kun tulee tauko niin ilma taas laajenee ja lopulta polttoainetta ei mene suuttimesta yhtään läpi kun paine ei vain nouse.
No jättää samalla sitten inan raolleen niitä suutinputkia, kun pilotilla käyttää. Nää on niin yksinkertaisia ja pomminvarmoja vehkeitä, että ei pitäis olla vianhaku näin monimutkaista...
 
No jättää samalla sitten inan raolleen niitä suutinputkia, kun pilotilla käyttää. Nää on niin yksinkertaisia ja pomminvarmoja vehkeitä, että ei pitäis olla vianhaku näin monimutkaista...
Siksi epäilen että siellä on jotain mekaanista rikki, tai sitten ei vain uskalleta antaa pilottia tarpeeksi?
 
Pitäisi tilata etulokasuoja (peltiä) netistä ja kaikki on muuten ok, mutta mitä jos tuo paketti on suuri mitoiltaan ja täällä käpykylässsä on R-kioskin lokerot yms. jotka on kovin pieniä. Pelkään että lokasuoja jää jonnekin 50 km päähän. Miten tuo sujuu teillä jotka olette useammin tilanneet?

Jos ulkomailta meinaat tilata, niin monet nettikaupat ovat lopettaneet peltiosien lähettämisen, kun niiden erikoislähetys maksaa moninkertaisesti hintaansa nähden. Tuotteen lisäys ostoskoriin voi onnistua, mutta kassalla totuus tulee esiin.

Kotimaan liikkeissä, lokasuojan voi tilata kotiintoimituksella ja Postin pakettiauto tuo pihaan. Mainitaan kyllä toimitustavan yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kenelläkään ideaa, missä autoa voisi käyttää (ahtoputken/imusarjan/huohotinjärjestelmän) savutestissä Pohjois-Savon alueella?
 
Ei välttämättä jos pumppu kulunut ja ei nosta kunnon paineita muutenkaan. Ilma painuu vain kasaan kun pumppu yrittää pumpata ja kun tulee tauko niin ilma taas laajenee ja lopulta polttoainetta ei mene suuttimesta yhtään läpi kun paine ei vain nouse.

Usein tuo oire tulee esiin vasta lämpimänä kuin diesel on ohuempaa ja tässä tapauksessa laite oli vissiin pikkuhiljaa vaan hiipunut.

Mutta alkuperäiselle kysyjälle vielä sen verran että laita pari akkua sarjaan että saat 24v…
 
Auto on Skoda Roomster 1,6 vm2007.
Sulake kärvähtää heti kun uuden laittaa. Kyseessä on vasen seisontavalo ja rekisterikilven valo.
Luin, että oikosulku on päällä.
Siihen on helppo tutkintakeino, alla linkki:
Jännitehäviö ja oikosulun etsintä

Olisiko jossain myynnissä valmiina sellaista lamppua jonka voi kytkeä sulakeliittimeen?
 
Auto on Skoda Roomster 1,6 vm2007.
Sulake kärvähtää heti kun uuden laittaa. Kyseessä on vasen seisontavalo ja rekisterikilven valo.
Luin, että oikosulku on päällä.
Siihen on helppo tutkintakeino, alla linkki:
Jännitehäviö ja oikosulun etsintä

Olisiko jossain myynnissä valmiina sellaista lamppua jonka voi kytkeä sulakeliittimeen?

Jos autossa vetokoukku, niin tutkipa sen sähköt ensin..
 
Kokeillaanpas jos täällä ammamiehiä/naisia paikalla. Potilas Focus ST MK2 2006, ja kytkinpaketti kaikkineen pitäisi tilata. RS kytkinpaketti sopinee suoraan mk2 st:seen.?

Nopsaa katseltuna Suomesta esim Ford 2.5 ST, Volvo T5, 2.5 T 01/04-, LuK kaksoismassa vauhtipyörä ja Focus RS:n kytkinpaketti | Kytkinkauppa.fi

Ebaysta löytyy esim:
FOR FORD FOCUS RS LUK CLUTCH & DUAL MASS FLYWHEEL - MK2 ST UPGRADE 225 2.5L DMF | eBay

Hintaero aikamoinen.. Mistä ja mitä itse tilaisit? Laitoin kyselyä molemmille myyjille varuulta, mutta ymmärtäisin itse että samasta paketista kyse.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeillaanpas jos täällä ammamiehiä/naisia paikalla. Potilas Focus ST MK2 2006, ja kytkinpaketti kaikkineen pitäisi tilata. RS kytkinpaketti sopinee suoraan mk2 st:seen.?

Nopsaa katseltuna Suomesta esim Ford 2.5 ST, Volvo T5, 2.5 T 01/04-, LuK kaksoismassa vauhtipyörä ja Focus RS:n kytkinpaketti | Kytkinkauppa.fi

Ebaysta löytyy esim:
FOR FORD FOCUS RS LUK CLUTCH & DUAL MASS FLYWHEEL - MK2 ST UPGRADE 225 2.5L DMF | eBay

Hintaero aikamoinen.. Mistä ja mitä itse tilaisit? Laitoin kyselyä molemmille myyjille varuulta, mutta ymmärtäisin itse että samasta paketista kyse.
Britteistä vähän huono nykyään tilata kun tulee EU:n ulkopuolelta niin pitää ainakin ALV maksaa ja ehkä tullikin. Sama(?) setti airomoottorilla 568,58€:
Suomen hinnat on yleensä aivan älyttömiä. Aeromotorsilta paketti tulee yleensä viikossa. Palautus on vähän kallista kun pitää itse maksaa kuriirilla sinne mutta toimii muuten hyvin.
 
Britteistä vähän huono nykyään tilata kun tulee EU:n ulkopuolelta niin pitää ainakin ALV maksaa ja ehkä tullikin. Sama(?) setti airomoottorilla 568,58€:
Suomen hinnat on yleensä aivan älyttömiä. Aeromotorsilta paketti tulee yleensä viikossa. Palautus on vähän kallista kun pitää itse maksaa kuriirilla sinne mutta toimii muuten hyvin.
No ei tuossa niin älytöntä eroa ole:
 
Auto on Skoda Roomster 1,6 vm2007.
Sulake kärvähtää heti kun uuden laittaa. Kyseessä on vasen seisontavalo ja rekisterikilven valo.
Luin, että oikosulku on päällä.
Siihen on helppo tutkintakeino, alla linkki:
Jännitehäviö ja oikosulun etsintä

Olisiko jossain myynnissä valmiina sellaista lamppua jonka voi kytkeä sulakeliittimeen?
Vaimolla on vastaava 08 Roomster ja siitä on lahonnut johtosarjat ympäri autoa.Ovien,takaluukun ja moottotilan johtoja on joutunut korjaamaan useamman kerran,eristeet hapertuu ja johdot katkeilee.
 
Britteistä vähän huono nykyään tilata kun tulee EU:n ulkopuolelta niin pitää ainakin ALV maksaa ja ehkä tullikin. Sama(?) setti airomoottorilla 568,58€:
Suomen hinnat on yleensä aivan älyttömiä. Aeromotorsilta paketti tulee yleensä viikossa. Palautus on vähän kallista kun pitää itse maksaa kuriirilla sinne mutta toimii muuten hyvin.

Niin joo, pirun Brexit.. Ei ole tullut tilattua ulkomailta mitään aikoihin!

Tuo taitaapi olla ST:n kytkinpaketti. Briteissä RS setti on jopa halvempi kuin ST, ja parempikin. Perkule kun ei noissa ole osanumeroa suoraan, että voisi katsella saman paketin. Nooh, laittelin postia aeromotorsille, josko sieltä sopivan paketin saisi. Kiitos vinkistä!
 
Vaimolla on vastaava 08 Roomster ja siitä on lahonnut johtosarjat ympäri autoa.Ovien,takaluukun ja moottotilan johtoja on joutunut korjaamaan useamman kerran,eristeet hapertuu ja johdot katkeilee.
Löysin eilen vian. Syy oli rekisterikilven valossa, joka oli rikki, ja liitin otti runkoon kiinni.
Tilasin uuden valon ja nyt on oikosulku poissa.
 
Kokeillaanpas jos täällä ammamiehiä/naisia paikalla. Potilas Focus ST MK2 2006, ja kytkinpaketti kaikkineen pitäisi tilata. RS kytkinpaketti sopinee suoraan mk2 st:seen.?

Nopsaa katseltuna Suomesta esim Ford 2.5 ST, Volvo T5, 2.5 T 01/04-, LuK kaksoismassa vauhtipyörä ja Focus RS:n kytkinpaketti | Kytkinkauppa.fi

Ebaysta löytyy esim:
FOR FORD FOCUS RS LUK CLUTCH & DUAL MASS FLYWHEEL - MK2 ST UPGRADE 225 2.5L DMF | eBay

Hintaero aikamoinen.. Mistä ja mitä itse tilaisit? Laitoin kyselyä molemmille myyjille varuulta, mutta ymmärtäisin itse että samasta paketista kyse.
Technicluthilta joskus tilasin ja levy sekä vauhtipyörä oli luvattua LUK laatua, mutta asetelma ja työsylinteri oli joku noname, jossa ei ollut tarpeeksi jäykkyyttä ja kytkin jäi luistamaan. Se, että aspaväännön jälkeen sai paremman tilalle ei ihan hirveästi lohduta, kun työt ja viiveet ottaa huomioon.
 
Noniin, tännää tuli vihdoi tätä massikkata ihmeteltyä tuasen.

Asensin uuden akun paikalleen, ja kokeilin startata. Ei mitään eroa.

Kokeilin kiristää siitä pumpusta sitä pientä luukkua hieman, jossa on tuo "naru" siinä päällä. Kuulemma sekin voi olla syyllinen jos sieltä kautta saa ilmaa..
Ja otin kokonaan yhden venttiileille menevistä putkista auki, että videolla sain ihmeteltyä miten sieltä polttoainetta tulloo oikee. Jotenkute sieltä sitä tuli, kun katselin ja laitoin sitten kiinni takaisin.

Ajattelin että kokeillaa vielä startata vähän pitempää. No mitäs ihmettä, se lähti sitten n. 30s jälkeen käyntiin vihdoin! :speak:

En sitten tiedä, saiko tuolta luukun kautta ilmaa, vai oliko niin paha ilmalukko jossain, vai mikähän oli. Mutta nyt tuntuu toimivan taas ihan kuten ennenkin, ja uudelleenkin käynnistyi hyvin. Kokeilin hieman lumihommiakin sillä, ja tuntui hyvin toimivan :cigar2:

 
Noniin, tännää tuli vihdoi tätä massikkata ihmeteltyä tuasen.

Asensin uuden akun paikalleen, ja kokeilin startata. Ei mitään eroa.

Kokeilin kiristää siitä pumpusta sitä pientä luukkua hieman, jossa on tuo "naru" siinä päällä. Kuulemma sekin voi olla syyllinen jos sieltä kautta saa ilmaa..
Ja otin kokonaan yhden venttiileille menevistä putkista auki, että videolla sain ihmeteltyä miten sieltä polttoainetta tulloo oikee. Jotenkute sieltä sitä tuli, kun katselin ja laitoin sitten kiinni takaisin.

Ajattelin että kokeillaa vielä startata vähän pitempää. No mitäs ihmettä, se lähti sitten n. 30s jälkeen käyntiin vihdoin! :speak:

En sitten tiedä, saiko tuolta luukun kautta ilmaa, vai oliko niin paha ilmalukko jossain, vai mikähän oli. Mutta nyt tuntuu toimivan taas ihan kuten ennenkin, ja uudelleenkin käynnistyi hyvin. Kokeilin hieman lumihommiakin sillä, ja tuntui hyvin toimivan :cigar2:



Pääasia on, että kone on kunnossa, joten oikein harrastettu PohjolanHallissa. Mutta ihan tulevaisuuteen vinkiksi, että sitä pilotin käyttöä ei kannata pelätä tällaisissa tilanteissa. Edes yhdellä kun saat tuon käymään, niin pikkuhiljaa ne muut sylinterit tulee sieltä mukaan, ilma poistuu kyllä.
 
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
 
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
Toyota ja Honda taitaa olla eniten varkauksien uhriksi joutuvia merkkejä. Niiden katalysaattorit on arvokkaita ja niihin pääsee helposti käsiksi. Mahdollisuus joutua uudestaan varkauden kohteeksi on olemassa.
 
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).

Kilikalilla maalaat sen neonkeltaiseksi niin ei kiinnosta jatkossa varkaita. En kyllä tiedä sitten oikeasti miten romukauppiaita häiritsee tuollaiset. Mutta tälläisiä ohjeita olen lukenut lehdistä.

OT, joku aika sitten olin tupakilla vkl klo 02 ja kuulin että puukkosaha laulaa tuossa lähellä. Soitin 112 ja annoin summittaisen osoitteen mistä päin ääni kuului. Toivottavasti jäivät kiinni, kun eihän kukaan tee mitään autoremppaa kerrostalon pihalla keskellä yötä.
Rohkeaa menoa kun siihenkin aikaan näkyi muutamia valoja talon ikkunasta. Puhelu ei kyllä pitkään kestänyt ilman kummempia kyselyitä, niin ehkä siellä oli joku muukin soittanut häkeen.
 
Kilikalilla maalaat sen neonkeltaiseksi niin ei kiinnosta jatkossa varkaita. En kyllä tiedä sitten oikeasti miten romukauppiaita häiritsee tuollaiset. Mutta tälläisiä ohjeita olen lukenut lehdistä.

OT, joku aika sitten olin tupakilla vkl klo 02 ja kuulin että puukkosaha laulaa tuossa lähellä. Soitin 112 ja annoin summittaisen osoitteen mistä päin ääni kuului. Toivottavasti jäivät kiinni, kun eihän kukaan tee mitään autoremppaa kerrostalon pihalla keskellä yötä.
Rohkeaa menoa kun siihenkin aikaan näkyi muutamia valoja talon ikkunasta. Puhelu ei kyllä pitkään kestänyt ilman kummempia kyselyitä, niin ehkä siellä oli joku muukin soittanut häkeen.

No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.
 
No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.

Eikä kyllä sekään, onko siinä ne kuoret tallessa.
 
No ei kyllä romukauppiasta kiinnosta minkä värinen se katalysaattori on, ulkomailla vielä vähemmän. Ei tuohon oikein muuta toimivaa estoa ole kuin pitää auto sellaisessa paikassa, ettei sinne käsiksi pääse.

Eikä kyllä sekään, onko siinä ne kuoret tallessa.

Näin sen vähän ajattelinkin olevankin. Vähissä on keinot ja autonvaihto vähämmän kiinnostavaan kulkineeseen on vähän niin ja näin.
 
Hondasta vietiin katalysaattori, nyt on pajalla ja odottaa uusia osia. Mietin tässä vain että pystyykö tässä nyt itse mitään tekemään vai saako taas jännittää joka kerta että onko se taas viety. Vai eikö ole muuta mahdollisuutta kuin auton vaihto sellaiseen joka ei niin kiinnosta varkaita(varastaminen vaikeampaa).
Muutamaan kotteroon tehty katin laiton yhteydessä.. reilun kokoinen suojapelti katalysaattorille, 3mm haponkestävästä pellistä. Ja 12mm läpipulteilla pohjapellistä ( happosia) kiinni.
Ei lähde akku kalustolla.
Lähivakuutus maksoi tuon pellin laiton valtaosin pariinkin uudehkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamaan kotteroon tehty katin laiton yhteydessä.. reilun kokoinen suojapelti katalysaattorille, 3mm haponkestävästä pellistä. Ja 12mm läpipulteilla pohjapellistä ( happosia) kiinni.
Ei lähde akku kalustolla.
Lähivakuutus maksoi tuon pellin laiton valtaosin pariinkin uudehkoon.
Ymmärsinkö oikein että katti varastettiin, teit vakuutukseen ilmoituksen ja uuden katin lisäksi vakuutus maksoi sulle osittain tuon suojapellin? Minkä arvoinen pelti oli asennuksineen?
 
Ymmärsinkö oikein että katti varastettiin, teit vakuutukseen ilmoituksen ja uuden katin lisäksi vakuutus maksoi sulle osittain tuon suojapellin? Minkä arvoinen pelti oli asennuksineen?
Firman puitteissa tehtiin nämä korjaukset autoon mistä katti varastettu. Vakuutusyhtiöltä saatiin laskutettua heidän suostumuksella muutama extra satanen.
Käsitykseni mukaan eivät veloittaneet asiakasta tuosta lisäpellistä.
 
Viimeksi muokattu:
Emmääänytiiä miksei tuo lähtis akkurälläkällä siinä missä kattikin irti putkesta, mutta lisävaivaa toki varkaalle tuottaa joka sitten toki voi varkaan ohjata seuraavalle autolle
 
Toyota ja Honda taitaa olla eniten varkauksien uhriksi joutuvia merkkejä. Niiden katalysaattorit on arvokkaita ja niihin pääsee helposti käsiksi. Mahdollisuus joutua uudestaan varkauden kohteeksi on olemassa.

Tarvikekatteja ei viedä niin helpolla, koska sisältävät vähän, jos ollenkaan arvometalleja. Romukauppiaat ei maksa tarvikkeista mitään, toisin kuin alkuperäisistä. Autofoorumeita kun lukee, niin tarvikekatit ovat hajonneet jopa seuraavassa katsastuksessa.

Muok. Miksi sen kattisuojan pitää olla haponkestävää? Tulee galvaaninen ero, kun ajaa suolaloskassa ja syö autosta pellin. Varmaan teräslevystäkin saa vähän suunnittelemalla inhottavan rälläkälle.
 
Viimeksi muokattu:
Emmääänytiiä miksei tuo lähtis akkurälläkällä siinä missä kattikin irti putkesta, mutta lisävaivaa toki varkaalle tuottaa joka sitten toki voi varkaan ohjata seuraavalle autolle
Pokattu ja leikattu niin että 125 mm akku koneella ei pääse käsiksi. 3mm Happonen hiukan pokattuna reunoiltaan niin että hyvin vaikea leikellä edes verkkovirta koneella. Ja pultit omalla kierteellä ylhäältäpäin. Ja muistaakseni ilkeällä kannalla. Muutamaan merkkiin niitä yksi ukko piirteli, leikkurilla aihiot ja cnc pokkaus koneessa muodot. Ja tuo 3mm hapan erittäin huonosti leikattava jo sellaisenaan. Puhumattakaan kun toteutunut muoto on niin suunniteltu ettei rälläkkä tepsi.
Enempää viitsi kertoa kun noista on patentti vetämässä, ja kaverilla tuo tekeillä.
 
Leikkaa sitten ympäriltä tavarat tai kiinnitykset pois jos jotain mystistä metallia olette keksineet mihin ei rälläkkä tehoa. Jotenkin epäilen (kuten satakunnan juttuja aina kannattaakin) ettei siihen akkurälläkkä menis siinä missä mihin tahansa muuhunkin.
 
Leikkaa sitten ympäriltä tavarat tai kiinnitykset pois jos jotain mystistä metallia olette keksineet mihin ei rälläkkä tehoa. Jotenkin epäilen (kuten satakunnan juttuja aina kannattaakin) ettei siihen akkurälläkkä menis siinä missä mihin tahansa muuhunkin.
Kiinnitykset on levyn yläpuolella. Ja sopivasti pokattuna se ainevahvuus kasvaa. Rälläkkä uppoaa happoiseen muttei hyvin. Ja levy suunniteltu niin että 125 mm kone ei ylety leikkaamaan, säde ei riitä. Yksinkertaista fysiikkaa.
 
Pokattu ja leikattu niin että 125 mm akku koneella ei pääse käsiksi. 3mm Happonen hiukan pokattuna reunoiltaan niin että hyvin vaikea leikellä edes verkkovirta koneella. Ja pultit omalla kierteellä ylhäältäpäin. Ja muistaakseni ilkeällä kannalla. Muutamaan merkkiin niitä yksi ukko piirteli, leikkurilla aihiot ja cnc pokkaus koneessa muodot. Ja tuo 3mm hapan erittäin huonosti leikattava jo sellaisenaan. Puhumattakaan kun toteutunut muoto on niin suunniteltu ettei rälläkkä tepsi.
Enempää viitsi kertoa kun noista on patentti vetämässä, ja kaverilla tuo tekeillä.
Kerro sitten kun patentti on julkaistu, jotta pääsen heti tutustumaan siihen. Kuulostaa nimittäin niin absurdilta keksinnöltä.
 
Onhan erilaisia katalysaattorien "suojapeltejä" ollut iät ja ajat olemassa, tosin yksikään niiden valmistaja ei ole niin tyhmä ollut että väittäisi niiden estävän katalysaattorivarkaudet vaan nimenomaan niiden hidastavan tekijää sen verran että valikoivat helpomman kohteen.

Mitä satakunnan muihin "perusteluihin" tulee, niin jokainen joka on rälläkkää kädessään pitänyt ja autoa alhaalta päin katsellut kyllä hyvin nopeasti ymmärtää niiden "pätevyyden"
 
3 mm happoinen lähtee millisellä Nortonin laikalla ja Milkkarin akkukoneella niin iloisesti, että tuollainen katin ympärillä oleva pelti ei montaa minuuttia pidättele.
En kyllä heti keksi myöskään sellaista rälläköintiä suuresti vaikeuttavaa geometriaa, joka mahtuisi kivasti auton alle ja katin ympärille.

Toki on hienoa, jos joku saa tuollaisia suojia myytyä katti varkauksia pelkääville autoilijoille.
 
3 mm happoinen lähtee millisellä Nortonin laikalla ja Milkkarin akkukoneella niin iloisesti, että tuollainen katin ympärillä oleva pelti ei montaa minuuttia pidättele.
En kyllä heti keksi myöskään sellaista rälläköintiä suuresti vaikeuttavaa geometriaa, joka mahtuisi kivasti auton alle ja katin ympärille.

Toki on hienoa, jos joku saa tuollaisia suojia myytyä katti varkauksia pelkääville autoilijoille.
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois
 
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois

Paras mitä olen kuvissa nähnyt niin on katin ympärille kiepsutettu nato-lanka. Varmasti raatelee jonkun osan kättä vaikka miten nätisti yrittää ottaa pois.
 
Kyselin täältä aiemmin talvella vähän vinkkiä Golf IV vanhuksen vianetsintään ja nyt siinä alkaa katastus lähestyä, joten pitää tehdä päätöksiä aletaanko laittamaan vai meneekö paaliin.
Kävin mittauttamassa päästötja eihän se mennyt läpi. Tämä yksilö on siis jo muutaman vuoden hälytellyt vaihtelevasti katalysaattorin toimintaa, mutta aina on päästöistä mennyt tähän asti läpi kun on lämpimäksi ajettuna käyty mittauksella. Anturitkin sinne vaihdettiin pari vuotta sitten kun epäiltiin josko ne hälyt niistä johtuisi.

Yli menneet arvot CO% 1,28 (rajaksi mittauksessa merkitty 0,2) ja HC PPM 118 ( raja 100). Korjaantuuko nämä tuon taemman katalysaattorin vaihdolla miten todennäköisesti? Vähän paskempi homma ruveta laitattamaan noita muita vikoja kuntoon jos sitten ei kuitenkaan saisi päästöistä menemään läpi. Yritin googletella heikoin tuloksin "kuinka paskat" nuo arvot on.

Laitan tähän kuvana tuon aiemman vianetsinnän tulokset jos joku pystyisi vähän kertomaan että onko tuossa sellaisia jotka itsessään myös "pomppaa" katsastuksessa. Jos edes korjataan, niin tarkoitus olisi siis 1 vuodeksi saada ajoa lyhyehkön työmatkan kulkemiseen joten vain välttämättömät laitetaisiin...

edit. niin ja katalysaattoreissa näytti olevan ns helvetin laaja hintaskaala mitä kurkkasin varaosamyyntejä, tekeekö noilla halvimmilla ~100e vehkeillä mitään vai onko se todellisuudessa joku 300e investoitava?


Nyt oli tuomiopäivä ja autostahan ei löytynyt mitään muuta katsastuksen hylkäävää vikaa kuin päästöt ja kaksi vikakoodia. HC oli nyt rajoissa 72 (liekö vaikuttanut kun painotin auton nykyiselle kuskille että laita sitä 98 bensaa, itselläni ajossa ollessa kävi paremmin sillä) ja CO 1,04. Kyllä tätä vielä yritetään vielä vuodeksi leimalle siis. Aloitellaan nyt ilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, tulpat sekä polttoainesuodatin ja katsotaan sitten tarvitseeko kattin tai muuhun isompaan ryhtyä.

Vikakoodit P0170 ja P0420 (tämä on ajoittain syttynyt vuosia vaikka päästöt on olleet aina kohdallaan).

edit. Aiemmin kun kaverin lukijalla otettiin koodit niin sielä oli P1176
 
Viimeksi muokattu:
Joku kumimatto on harvinaisen ikävää sahattavaa/ rälläköitävää. Toki jos sen kiinittää pulteilla niin nehän on helppo sahata pois

Löysä kumimatto on kyllä ikävää rälläköidä tai nytkyttää puukkosahalla, mutta tosin kumimatto ei sovellu niin hyvin kuuman katin kaveriksi ja toisekseen sitä on taas melko helppo viiltää terävällä mattopuukolla varsin hiljaa.

Paras mitä olen kuvissa nähnyt niin on katin ympärille kiepsutettu nato-lanka. Varmasti raatelee jonkun osan kättä vaikka miten nätisti yrittää ottaa pois.

Natolanka on kyllä aika ikävää poistettavaa ja sitä auton alla katkoessa menee oma aikansa, joten toimii varmaan hyvin, kun varas siirtyy toisen suojaamattoman auton kimppuun.
Ainut pieni mutta on siinä, että saa ainakin yhden katin kiinnityspisteen suojattua natolangalla, muuten varas katkaisee vain putken pidemmältä ja poistaa langan rauhallisemmassa paikassa.
 
Mun autosta jos häviää katti niin sinnehän ei semmoista sen jälkeen tulekaan kuin leimalle. Siinähän pölliivät sen jälkeen.
 
Entäs jos sen suojapellin kiinnittää jäykillä jousilla? Sehän vasta vittumaista rälläköitävää on, jos kappale ei ole paikallaan, vaan värisee hervottomasti. Puukkosahalla mahdoton?
 
Entäs jos sen suojapellin kiinnittää jäykillä jousilla? Sehän vasta vittumaista rälläköitävää on, jos kappale ei ole paikallaan, vaan värisee hervottomasti. Puukkosahalla mahdoton?
Leikkelee siitä ns läpi painamalla eikä reunasta niin tuskin tuo niin paljoa pääsee värisemään
 
Nyt oli tuomiopäivä ja autostahan ei löytynyt mitään muuta katsastuksen hylkäävää vikaa kuin päästöt ja kaksi vikakoodia. HC oli nyt rajoissa 72 (liekö vaikuttanut kun painotin auton nykyiselle kuskille että laita sitä 98 bensaa, itselläni ajossa ollessa kävi paremmin sillä) ja CO 1,04. Kyllä tätä vielä yritetään vielä vuodeksi leimalle siis. Aloitellaan nyt ilmansuodatin, öljyt, öljynsuodatin, tulpat sekä polttoainesuodatin ja katsotaan sitten tarvitseeko kattin tai muuhun isompaan ryhtyä.

Vikakoodit P0170 ja P0420 (tämä on ajoittain syttynyt vuosia vaikka päästöt on olleet aina kohdallaan).

edit. Aiemmin kun kaverin lukijalla otettiin koodit niin sielä oli P1176

Vikahan jopa löytyi ja leimakin jo saatu! Katti oli halki ja sellaisesta paikasta ettei ole aiemmin huomattu. Nyt sitä on paikkailtu, mutta varmaan ilmoittelee itsestään taas joskus tulevaisuudessa. Aika näyttää jääkö käyntiin jotain oireita vai oliko kaikki samasta juurisyystä peräisin.
 

Liitteet

  • päästöt2.jpg
    päästöt2.jpg
    118,1 KB · Luettu: 99

Statistiikka

Viestiketjuista
267 112
Viestejä
4 618 991
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom